فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نماهنگ نیاز بشریت به منجی
🌷 امام خامنهای(حفظهالله)
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
📢 #فروش_ویژه
📚کتاب "اسطوره حاج قاسم و بازسازی هویت ملی ایرانیان" را میتوانید تا 30 دی ماه با 25 درصد تخفیف (75000 تومان) از نشر بین الملل تهیه فرمایید.
#ایران_آینده 👇
https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
منطق دیکتاتوری؛ پاسخ جریان اغتشاش به ناهمراهیهای مردم.pdf
273.1K
🔻بیگانگیِ جنبش اجتماعی با تحمیل:
«منطق دیکتاتوری»؛ پاسخ جریان اغتشاش به ناهمراهیهای مردم
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻قصّۀ غمانگیز شورایعالی انقلاب فرهنگی (۱):
وزانت آنچنانی، خاصیّت اینچنینی
🖊 مهدی جمشیدی
۱🔸. سرانجام پس از سه ماه که کشور دچار چالش گردید و اتّفاقات تلخِ فراوانی رخ دادند، شورای عالی انقلاب فرهنگی یک بیانیه صادر کرد. نخستین مسأله، «تعلل» و «تأخیر» این شورا در موضع گیری است که بههیچرو نباید به حاشیه رانده شود. حجاب و ضعف حجاب و کشف حجاب، «مسأله های فرهنگی» هستند و انتظار میرفت که بیش و پیش از همه، این شورا به میدان بیاید و «آب تبیینِ معرفتی» بر «آتش اغتشاشِ فرهنگی» بریزد و غبارها را فروبنشاند، امّا چنین نشد. این «خاموشی طولانی» به چه دلیل بوده است؟! چرا در هنگامۀ دشواری و تنگنا، شورا «سکوت» اختیار کرد و زبان در کام فرو برد؟! در انتظار نشسته بود که واقعیّت آشکار شود و مرزها نمایان شوند؟! یا خود باید «پرچم روشنگری» بر میافراشت و حقّ و باطل فرهنگی را از یکدیگر متمایز میساخت؟! اکنون که شعله های خائنانۀ اغتشاش فرونشسته، «زمانۀ بهنگامِ» ورود این شوراست؟!
۲🔹. و مگر این شورا تاکنون در هیچ واقعهای، «کنشِ بهنگام» داشته است؟! سالیان سال، سرگرم عزل و نصب این و آن بودند و جزئیّات را مشخص میکنند، تا این که نهیبی بر آنان زده شده که شما «قوّۀ عاقلۀ فرهنگیِ انقلاب» هستید و باید «مدینۀ فاضلۀ فرهنگیِ انقلاب» را رقم بزنید، نه اینکه در «روزمرّگی» غرق شوید. پس از این هم گرفتار مصائب و بلایای دیگر بودند و هیچ گاه نتوانستند خویش را علاج کنند تا قابلیّت پرداختن به جامعه را بیابند. در همین دورۀ اخیر، بیش از یک سال است که از مسألۀ «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» میگذرد، امّا آیا طرحی نگاشتهاند و منطقی را تولید کردهاند؟! تنها کاری که کردهاند این بوده است که بر اختیار خویش بیفزایند و مناسبات درونیِ خویش را صورت بندی کنند.
۳🔸. و امّا متن بیانیه. در حیرتم از سبکی و بیمایگی و تهیدستی این متن. یعنی این متن، برآیند عقلِ جمعی شوراست؟! آنان که در این شورا نشستهاند و از نظر اجتماعی، وزانت دارند، در عالم فکر و معرفت و تحلیل، چنین وزنی دارند؟! قلۀ خّلاقیّت و اندیشهورزی شان همین بوده است؟! این که بنویسند حجاب، حکم دین است و جامعۀ ما نیز متدیّن است و در برهنگی در غرب غوغا میکند و ... ؟! بیان این «کلّیّات»، چه حاصلی دارد؟! گرهی را گشودند و به پرسشی پاسخ گفتند؟! توضیح دادند که فلسفۀ گشت ارشاد چه بوده و از کجا پدید آمده و جنبۀ قانونیاش چه بوده و چه منافع و مضاری داشته است؟! استدلال کردهاند که ریشۀ این اغتشاش چه بوده است و چه ساختار هایی به طور مستقیم و غیرمستقیم، مولّد تغییر ساختار ذهنیِ بخشی از جامعه بودهاند؟! دربارۀ دهۀ هشتادی ها و اینکه گسست نسلی واقعیّت دارد یا خیر، قضاوتی صورت گرفته است؟! مجموعهای از راهکارها برای گذار فرهنگی تعیین شدهاند؟! منطق و مبنای شورا دربارۀ دورۀ پسا اغتشاش، در میان نهاده شده است؟! شرح دادهاند که چرا چنین شد؟ و چرا به این نقطه رسیدیم؟ و در کجا خطا کردیم؟ و چه باید کرد؟ و ... . ارزش این بیاینه از جزوه های کوچکِ تبلیغیِ حزب جمهوری اسلامی که در سال های پنجاه و هشت و پنجاه و نه منتشر میشد، کمتر است. هیچ افزودهای ندارد. متأسّفانه در این بیانیه، هیچ توضیحی ارائه نشده است و افکار عمومی در انبوهی از «اشکال ها» و «ابهام ها» و «پرسش ها» و «دغدغه ها»، رها شدهاند.
۴🔹. این به آن معنی است در این شورا، «احساس مسئولیّتِ اسلامی و انقلابی» چه اندازه است و شورا خویش را نسبت به حوادث فرهنگیِ انقلاب، تا چه حدی مکلّف میشمارد. کاش چُرت شورا پاره نمیشد و همچنان میآسود. در شهر خبرهاست و شورا در خواب. و شاید هم خوابزده. از دگرگونی های پنهانِ جامعه، بیخبر است، و یا ترجیح میدهد که تغافل کند. با «محافظه کاری» و «بیحسی» و «میدان گریزی» خو گرفته و آداب «وسط نشینی» را به نیکویی آموخته است. ضربههایی که بر پیکر نحیف آرمان و روحالله نشستند و جانشان را ستاندند، برخاسته از «بیعملیها» و «ندانم کاریها»ی همین شورا بوده است. محفل گزیدهاند و از میدان گریختهاند. بر خوان نشستهاند و از خون بیخبرند؛ وگرنه جرعهجرعه زهر از جام این حادثه های تلخ مینوشیدند و تاب نمی آوردند. دلبستن به این شورا، جُستن علاج عطش از سراب است. کنشگر اصلیِ میدانِ فرهنگ، همین «نیروها و گروه های خود جودش فرهنگی» هستند که بیادّعا و بیوزن، در حال جهاد تبیین هستند و تاکنون رنگ این شورا را ندیدهاند و حتّی اندکی هم حمایت نشدهاند.
🔻قصّۀ غمانگیز شورایعالی انقلاب فرهنگی (۲):
نهاد سیاستگذار بر منبر موعظه
🖊 مهدی جمشیدی
۵🔸. شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیۀ خویش نوشته است: «مواجهه با آنچه در جامعۀ ما بیحجابی نامیده میشود باید هوشمندانه و واقع بینانه باشد.»
اوّلاً، چرا به «جامعه» ارجاع میدهید؟ موضع خویش را بیان کنید. شما این نوع از پوشش را چه میخوانید؟ میخواهید بگویید با جامعه، موافق نیستید؟ یا میخواهید هزینۀ به کاربردن این تعابیر را نپردازدید و در پشت داوری جامعه، پنهان شوید؟
ثانیاً، جامعه، میان «بدحجابی» یا «ضعف حجاب» و «بیحجابی» یا «کشف حجاب»، تفاوت مینهد، امّا شما بهعنوان عقلای فرهنگیِ قوم، همین تفکیک حداقلی را نیز نادیده گرفتهاید. مشخص کنید که مسألۀ کنونی شما چیست؟ ضعف حجاب یا کشف حجاب؟ یا هر دو؟
ثالثاً، باید اکنون به «مواجهۀ هوشمندانه » توصیه کنید یا باید در طول چهل سال گذشته، طرحی می نگاشتید که نشانگر مواجهۀ هوشمندانه باشد؟! رسالت شما این است که بهجای دعوت به هوشمندی، آن را تعریف و شاخص بندی کنید تا به طور عینی، به کار بسته شود. همگان میدانند که فعالیّت های فرهنگیِ هوشمندانه بر فعالیّت های فرهنگیِ طبیعی ترجیح دارند، امّا این وظیفۀ شماست که در مقام طرّاحی راهبردها، روح هوشمندی را بدمید، نه اینکه عاملان و مجریان را به آن فرابخوانید.
رابعاً، «مواجهۀ واقع بینانه» یعنی چه؟! یعنی واقعیّت اجتماعی، حجاب را بر نمیتابد؟! ایدئولوژیِ اسلامی و انقلابی، به دیوارِ واقعیّت برخورد کرده است و ناکام مانده است و ازاینرو باید از «ایدئولوژی» به نفع «واقعیّت»، عقب نشست؟ یعنی «عینیّت»، آنچنان مقتدر و نیرومند است که خود را بر «ارزش» تحمیل کرده و آن را کنار زده است؟ می خواهید «حد نصاب» و «حداقل حجاب» را چه چیزی قرار بدهید؟ ضعف حجاب را به عنوان یک واقعیّت اجتماعی پذیرفتهاید یا برای علاج آن نیز چاره اندیشیدهاید. از آنجا که ضعف حجاب، هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع، می خواهید با این دو تعارض همزمان، چه کنید؟ از واقعیّت، چه صدایی شنیدهاید که میخواهید ارزش را به آن مقیّد کنید؟ سایش شرع به نفع عرف، «واقع بینی» است یا «سکولاریسمِ تدریجی»؟ «معیار» و «محک»، شرع است یا عرف؟ انقلاب در پی تحقّق شرع در متن عرف بود، یا بُرشی از شرع که عرف آن را بر میتابد؟ این مواجهۀ واقع بینانه، «مواجهۀ گزینشی» با شرع نیست؟
۶🔹. در بخشی از این بیانیه نوشتهاند: «شورای عالی انقلاب فرهنگی از همۀ نهادهای مسئول میخواهد که علاوه بر عمل به وظایف قانونی خود، در درجۀ اول با تبیین دیدگاه اسلام و قانون دربارۀ حجاب به تحکیم مبانی اعتقادی بانوان، به ویژه نسل جوان، به رعایت این فریضه الهی کمک کنند.»
امّا اکنون دیگر نباید «توصیه» کرد، بلکه باید «گزارش» خواست و «ارزیابی» کرد که نهادهای فرهنگی چه کردهاند. نهاد سیاست گذار، «منبر وعظ» نیست که زبان به توصیه گشودهاید. تقدّم «تبیین» بر «تقنین»، مراعات نشده و آنان که باید پرچم تبیین را به دست می گرفتند، به نظاره نشستند و سکوت اختیار کردند. سالهاست که چنین است و شما نیز در برابر این بیعملی، منفعل بودهاید. هیچ بیانیهای از سوی شما صادر نشد که در آن گفته شود نهادهای فرهنگی، چگونه عمل کردهاند و شما چه قضاوتی دربارۀ آنها دارید. کجاست عملی که از جدّیّت و ارادۀ انقلابی شما حکایت کند؟ و جالب این که پس از سالها ناکامیِ چالشزا، باز هم توصیه و موعظه میکنید.
از جمله، چرا در مدارس، کسی به پرسش های دختران دربارۀ حجاب پاسخ نمی دهد؟ چرا بهجای تبیین و روشنگری، دانشآموزان را رها کردهاند؟ معاونت پرورشی وجود دارد؟ فعّال است؟ معلمان «قرآن» و «هدیه های آسمانی» و «سبک زندگی و تفکّر»، کمترین کمکی به اصلاح ذهنیّت دانشآموزان میکنند یا بیتفاوت هستند؟ آموزش و پرورش، اجازۀ گفتگو داده است؟ مجالی را فراهم کرده است؟ مگر جز این بود که از متن مدارسِ رها شده و سکولار، ضلعی از اغتشاش - که دانشآموزی بود – برخاست؟
۷🔸. شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیۀ خویش نوشته است: «در برخورد با بعضی هنجار شکنیها در مسئله حجاب، مراقب باشند در دامی که دشمنان برای ملت ما طراحی کردهاند گرفتار نشوند و در زمین غرب که پیوسته درصدد ایجاد انواع دوگانههای سیاسی و اجتماعی میان ملت ماست، بازی نکنند.»
به راستی، اینکه «حاکمیّت» با کشف حجاب برخورد کند، موجب شکاف میان «مردم» میشود؟ مگر قرار است که بخشی از مردم چنین کنند که در نتیجه با بخش دیگری از مردم، اصطکاک پیدا کنند؟ در یک سوی این معادله، «حاکمیّت» است و در سوی دیگر، «بخشی از مردم». مسأله، مواجهۀ حاکمیّت است با این بخش از مردم، نه مواجهۀ مردم با مردم. آنان که نخستین بار، سخن از شکاف و دو قطبیشدن اجتماعی گفتند، غفلت کردند.
┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔺یه زمانی یه وزیر میکروفن خبرنگار را پرت می کرد و در زمان حادثه تلخ قطار به جای عذر خواهی می گفت نگران نباشید همه بیمه بودند؛ حالا یه وزیر اومده که با شجاعت تمام کاستی های زیر مجموعه اش که البته مقصرش هم برودت هواست را میپذیره و از مردم عذرخواهی میکنه!
تا باد چنین بادا...
💬 مقداد ذکی زاده
➕ عذرخواهی #وزیر_راه از مردم از خبرهای خوبی است که تحمل مشکلات این روزهای #زمستان_سرد را آسانتر میکند؛ امید است که این رویه ادامه و گسترش یابد!
💬 محمدجواد اخوان
💢 جنگنده «سوخو ۳۵» اوایل سال آینده به ایران میآید
💬 حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی:
🔻 جنگندههای سوخو ۳۵ که ایران به روسیه سفارش داده، اوایل سال آینده وارد کشور میشود.
┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی: اگر ایران به جنگنده پیشرفته "سوخو ۳۵" دست یابد تهدیدی برای اسرائیل خواهد بود!!
💬 «الیور رابوتیچ» افسر ذخیره در ارتش اشغالگر در گفتگو با شبکه صهیونیستی "i24":
🔻 روسیه در مقابل پهپاد هایی که از ایران گرفته، قرارداد انتقال تسلیحات با ایران امضا کرده که شامل واگذاری یک اسکادران جنگنده "سوخو ۳۵" به ایران است؛ علاوه بر پیشرفته بودن این جنگنده، ایران دارای نیروی هوایی قدرتمندی است.
┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔹رونویسی BBC فارسی از روزنامههای زنجیرهای
🔸متاسفانه برخی رسانههای مدعی اصلاحات به منبع اخبار رسانههای معاند بدل شدهاند. این رسانهها از بودجه بیتالمال ارتزاق میکنند اما در حال خدمترسانی به دشمن هستند!
رسانههای ضدانقلاب در دشمنی و خباثت علیه ملت ایران از هیچ اقدامی دریغ نمیکنند. در این میان، رسانههای دشمن در برخی مواقع با کمبود سوژه و خبر مواجه شده و در تهیه خوراک ضدایرانی با مشکل مواجه میشوند.
نکته قابل تأمل اینجاست که رسانههای زنجیرهای به دفعات، این نقطه ضعف رسانههای معاند را پوشش داده و در نقش یار کمکی و نیابتی، برای رسانههای دشمن خوراک تهیه کردهاند.
در جدیدترین نمونه، روزنامه اعتماد در مطلبی تأملبرانگیز به وضعیت خانواده کیان پیرفلک، کودک شهید 9 سالهای پرداخته که در جریان اقدام تروریستی در ایذه به شهادت رسیده بود.
پس از انتشار این مطلب، بیبیسی فارسی با ذوقزدگی به بازنشر آن پرداخت. این رسانه ضدایرانی در همین رابطه نوشت: «روزنامه اعتماد چاپ تهران میگوید میثم، پدر کیان پیرفلک، کودک ۱۰ سالهای که در جریان سرکوب اعتراضات توسط ماموران مسلح جمهوری اسلامی در ایذه کشته شد، بهدلیل شدت جراحات ناشی از شلیک مستقیم ماموران عملا توانایی حرکتی از ناحیه پایینتنه ندارد و حتی نمیتواند بنشیند. برادر آقای پیرفلک به روزنامه اعتماد درباره وضعیت جسمی میثم پیرفلک، واکنش به خبر کشته شدن فرزندش و روند درمانی او گفته است.»
این رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت: «سجاد پیرفلک گفته برخی از داروهای مورد نیاز برای درمان پدر کیان، فوقالعاده هم گران بودند و کمیاب. مردم برای پیدا کردن دارو خیلی به ما کمک کردند و همدلی زیادی با ما داشتند». او از رد پیشنهاد کمکهای دولتی گفته و خبر داده هرگونه کمکی از طرف دولت را منوط به شناسایی قاتل کیان کردیم». پیشتر مهرداد پیرفلک، عموی دیگر کیان پیرفلک نیز در اینستاگرام خود در مورد وضعیت عمومی برادرش نوشته بود و گفته بود که روند مداوای او چندین ماه ادامه خواهد داشت.»
@kayhannewspaper
┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
📎🔹ناگفتههایی از زندگی نواب صفوی
سید مجتبی میر لوحی معروف به نواب صفوی، طلبه، بنیانگذار و رهبر گروه فدائیان اسلام بود که در 27 دی ماه ۱۳۳۴ به همراه 3 تن دیگر از یارانش توسط حکومت پهلوی به شهادت رسید.
سالها از زمان شهادت این روحانی میگذرد، ولی علیرغم گرامیداشت هر ساله یاد و خاطره او و بازخوانی و بازگویی سیر مبارزاتیاش تا لحظه شهادت، هنوز بسیاری از ابعاد شخصیتی و مبارزانی او ناگفته و پنهان مانده است.
نیرهالسادات نواب احتشام رضوی، همسر شهید که با نام «خانم نواب» شناخته میشد، فاطمهالسادات دختر شهید و حجتالاسلام سید محمدباقر فاضل رضوی، از فرزندان خانم نواب و نماینده موسسه فرهنگی پژوهشی شهید نواب صفوی از جمله شخصیتهایی بودهاند که در مکتوبات و مصاحبههای مختلف به این ابعاد پنهان اشاره داشتهاند که در زیر به برخی از آنها اشاره میشود.
علیه بیبندوباری فرهنگ غرب
شهید نواب صفوی با دیپلم هنرستان وارد دانشگاه شد ولی در همان بدو ورود با مشاهده فضای مختلط دانشگاه و رواج بیبندوباری، علیه آن اقدام نمود و با روشنگریهای خویش، سعی در افشای فرهنگ وارداتی غرب داشت که همین موضوع باعث شد تا او را از تحصیل در دانشگاه منع کنند.
نواب صفوی پس از ممنوعیت تحصیل در دانشگاه، به آبادان رفت و در صنعت نفت آن شهر، شغلی به دست آورد، اما وقتی تحقیر یک کارگر ایرانی توسط یک مهندس انگلیسی که به او سیلی زده بود را مشاهده کرد، نتوانست سکوت کند و اعتراض کرد. نواب صفوی تاکید داشت که مهندس انگلیسی بایستی قصاص شود و همان سیلی که او به کارگر ایرانی زده را باید کارگر ایرانی هم در میان جمع به او بزند. همین مسئله باعث اقدام برای دستگیریاش به اتهام تحریک کارگران شد که او به سرعت آبادان را ترک کرد. .. ادامه مطلب
https://kayhan.ir/fa/news/258158/
┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
💎گرم است به هم پشت رقیبان -1
🖌محمدهادی صحرایی
گرم است به هم پشت رقیبان پِی قتلم
ای عشق دلافروز، دل من به تو گرم است
حرمت قلم ایجاب میکند که جز حق ننویسد و جز خیر نخواهد. به خاطر همین حرمت است که هرگز نباید آن را برای غیر حق و خیر به کار گرفت. از حق و خیر، گفتن و نوشتن و خواستن یعنی به دور از اغراق و اجحاف، آنچه میدانیم را ترویج داده و از چیزی غیرخدا نترسیم و ملامت دیگران اثری در اراده ما نداشته باشد. حق را رها کردن و ترسیدن از هزینه آن، نامردی و اجحاف است؛ همان گونه که زیاده گویی و اغراق، ناصواب است. همان گونه که آدمی به خاطر گفتههای ناحق و نابجا و نادرست، مؤاخذه میشود، به خاطر نگفتن حق هم مؤاخذه خواهد شد. در طول تاریخ هم همین گونه بوده و بسیاری از اتفاقات ناگوار، بهخاطر نفهمیدن موقع کتمان یا افشاء حقیقت پیش آمده است.
«از ميان اهل كتاب، گروهى درست كردارند كه آيات الهى را در دل شب مى خوانند و سر به سجده مىنهند / به خدا و روز قيامت ايمان دارند و به كار پسنديده فرمان مىدهند و از كار ناپسند باز می دارند و در كارهاى نيك شتاب مى كنند، و آنان از شايستگاناند.»1
و کدام پسندیدهای برتر از جهاد تبیین است در روزگاری که دشمنان بر جنگ روایتها تمرکز کرده و با حیلههای رسانهای خون شهدا و دستاورد های بینظیر انقلاب اسلامی را نشانه رفتهاند. جای جلاد و شهید را عوض میکنند و شب را روز و روز را شب مینمایانند و پلیدان و خبیثان و شیاطین انس، به مقدسان و مقدسات ما توهین میکنند و... و هنوز سکون و سکوت؟ دلیل این بیعملی چیست و چه مطلبی هنوز نامعلوم است؟ در خباثت دشمن شک داریم یا در حقانیت خودمان؟ کینه و کدورتی شخصی در میان است که زبان در دفاع از انقلاب و کشور نمیچرخد؟ چه اتفاق دیگری باید بیفتد تا قلم به حرکت بیفتد؟ دهان جنباندن از خون دادن شهدا سختتر شده است؟ به کسی گفته شد، پدرت مُرده و او مدام میگفت: میدانم خبری را از من پنهان میکنید.
خبر آمد و اتفاق رخ داد. هنوز منتظریم؟ مردم، عزیزان و آرامش خود را برای انقلاب هزینه کردند و منتظر خواص نماندند. فتنه اخیر که در اغتشاش و اعوجاج و بیحیایی پیچیده شده بود اگرچه سخت و دلگیر بود ولی اگر از دل خاکسترش، گوهری مثل پدر و مادر شهید عجمیان بیرون آمده باشد، کافی است تا تسکین غصهها بشود. حرفهای مادر عجمیان، قیمت ندارد و یک جو معرفت پدر این شهید عزیز را نمیتوان با تمام دنیای دنیاپرستان و سلبریتیها و ساکتین معاوضه کرد که دنیای او واقعی و دنیای اینها مجازی، حبابی و خیالی است. مادر شهید بیگداشتی میگفت که دیدن شهدای فتنه اخیر، شهدای خودمان را از یادمان برد. شهید علیوردی، شهید بیرامی و پورنوروز و دهها شهید دیگر این روزها، کار اصلی را کردند و مابقی را به ما سپردند و اکنون سکوت؟ أثَّاقَلْتُمْ اِلَی الْأَرْضِ؟ أَرَضِيتُمْ بِالْحَيَاهًِْ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَهًِْ؟2
همان حرمتی که در ابتدا گفته شد، این قلم را وامیدارد که منصفانهتر و به دور از اغراق و اجحاف و به سهم خود از حریم ولایت و امامت در برابر اشرار، دفاع کند. همان تفکر شروری که تقلب را در انتخابات 88 بهانه میدانست و اصل نظام را نشانه رفته بود، این بار هم زن، زندگی و آزادی را بهانه حمله به کانون های قدرت ایران و در رأس آن رهبری معظم انقلاب اسلامی قرار داده است. نشانی غلط است اگر ریشه اصلی اغتشاشات را سیاسی و اقتصادی بدانیم، در حالی که هیچ شعار سیاسی له یا علیه سیاسیون شنیده و هیچ شعار اقتصادی روی دیوار نوشته نشد. اغتشاشات، معمولاً در مناطق مرفه و متوسط جامعه بود و تلاش دشمنان بر تعطیلی بازار کسب و کار مردم بود. عامل اقتصادی در لایه بعدی بود، همان گونه که گرفتن تمرکز دولت در اصلاح اقتصاد ویران شده در دولت قبل و ناامید کردن مردم از تغییر را باید از اهداف دوم و سوم دشمنان بدانیم. تشبیه اغتشاش به انقلاب هم مقایسه فنجان و فیل است. هم در شکل متفاوت اند و هم در معنا مغایر.
اغتشاش اخیر، بیهدف و بیصاحب و بیجایگزین و بیاندیشه و مسلحِ بیرحم و بیضابطه و بیحیاء و فحاش و مردم ستیز و کشورسوز و دروغگو و ظالم و وابسته به دشمن و مجازی و... که زن را برهنه و در حد زاییدن و شیر دهی متنزل کرد.
💎گرم است به هم پشت رقیبان -2
🖌محمدهادی صحرایی
ولی انقلاب اسلامی ما این گونه نبود. خود جوش بود و حقیقی و ظلم ستیز و هدفش استقلال و آزادیِ در بستر جمهوری اسلامی، که با رهبری پیامبرانه امام، کشور را نجات داد و اجنبی را از میهن اخراج کرد و مردم را از زیر پای کاپیتولاسیون و حق توحش، به آقایی و مسئولیت پذیری رساند. در انقلاب اسلامی آسیب زدن به بیتالمال و اموال مردم ممنوع بود و انقلابیون به ارتش پهلوی گل هدیه کردند و پاسخ کشتار 17 شهریور و امثال آن را با «ارتش برادر ماست» دادند و سلاح شان، منطق و استدلال دینی و عقلی و صداقت بود و... که زن را مفتخرانه بانوی خانه و خانم جامعه کرد.
در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و امروز، وارث تمام افتخارات گذشتگانیم. حق و انصاف، به ما تکلیف میکند که قدردان و شکرگزار نعمات بینظیر انقلاب اسلامی باشیم و با مردم سخن بگوییم و تبلیغات شیطانی رسانهها علیه خدا و خلقت را درحد خودمان خنثی کنیم. گستاخی شیطان که در برابر خدا ایستاد و گفت «لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعينَ»3 را امروزه رسانه های استکبار جهانی برعهده گرفته و در حال انجام آن هستند. انحراف عمومی جهان را نمیبینیم؟ هیچ مسئولیتی در قبال لجن پاشی رسانه های شیطان، در جهان و بهویژه علیه مردم مظلوم ایران نداریم؟ عهدمان با امام و شهدا را به یاد نداریم؟ شعار
«روزها کوشم و شب نخوابم، پاس میدارم از انقلابم» که شهدا مأموریت خود کرده بودند را از یاد بردهایم؟ آیا سکوت بس نیست؟ و برای سکوتمان پاسخی برای خدا آماده کردهایم؟
باید به یاد سپرد که تکلیف امروز ما دفاع از انقلاب اسلامی با همه دستاورد های طلایی و بینظیر آن است. اگر نقصی هست، از آن بیدقتی است که کار را به غیرانقلابی ها سپرد و مردم را به زحمت انداخت. در اقتصاد و خودرو سازی و فرهنگ و آموزش و پرورش اگر ضعفی هست از موریانه های نفوذ کردهای است که اتفاقاً مأمور بدنام کردن کشور و ناراحت کردن مردم است و بیش از همه، مسئولین امرشان باید پاسخگو باشند و گزارش بدهند که چرا اجازه نفوذ دادهاند؟ وگرنه چرا در موشکی و نظامی و امنیتی و پزشکی و عمرانی و امثال اینها پیشرفت مان چشمگیر است؟ شاید یکی از وظایف مهم دولت محترمی که نشان داده جرأت و اراده اصلاح امور را دارد این باشد که سریعتر از گذشته خود، یک بار و برای همیشه درد مزمن خودروسازی را حل کند که بیش از این طعنه دلالان و شبکه های فساد را نشنویم. تغییر در شورای عالی انقلاب فرهنگی مبارک است و در گام بعد باید از شورای عالی آموزش و پرورش هم گزارشی گرفته شود.
شعری که در پیشانی این نوشته آمده اگرچه سوزی شبیه «هَل مِن ناصِر یَنصُرنی» دارد ولی گویای واقعیت تلخ امروز است. اینکه فلان مسئول اروپایی، اروپا را باغ و سایر جهان را جنگل بنامد، از کم دانی اوست و اگر بایدن نفّاخ، کشور های جهان را وصله شلوار خود بنامد از کم فهمی و کم ادبی اوست که میتوان به حساب پریشان بافی این دو گذاشت ولی گستاخی بیشرمانه نخست وزیر انگلیس در ماجرای اعدام یک جاسوس خبیث، نشان از اقدام مهم و مؤثر و درست دستگاه محترم قضاست که باید تأیید شود. اگر چه، نخست وزیر انگلیس می توانست از سفیر بریتانیای کبیر در ایران، داستان شلوار نجس شدهاش را بپرسد، یا تصاویر چشمان اشکی و قرمز سربازان وحشی و اسیر شده انگلیسی را ببیند، تا معنی صحیح بزدلانه را متوجه شود. یا میتوانست با مدیریت صحیح بر تأمین تخممرغ، مردم لندن را با جیره بندی این غذای غالب شان تحقیر نکند.
آمریکا و اروپا، در تأمین غذا، انرژی و سلامت برای مردم خود، درمانده شدهاند و نیاز مبرم به منحرف کردن افکار عمومی جهان از این رسوایی دارند. لذا این گنده گوییها لاف در غریبی است ولی آنچه مهم است حمایت شیاطین از هم در باطلشان، و کم کاری ما در حمایت از حق است، که باید جبران کنیم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- آیات 113 و 114 سوره آلعمران
2- (چون بار گران) به خاک زمین دل بستهاید؟ آیا راضی به زندگانی دنیا
عوض آخرت شدهاید؟ سوره توبه آیه 38
3- (شیطان گفت) همه را گمراه خواهم ساخت. سوره حجر آیه 39 و ص 82
┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
✴️ چهارشنبه 👈28 دی /جدی 1401
👈25 جمادی الثانی 1444 👈18 ژانویه 2023
🏛 مناسبت های دینی و اسلامی.
🌙⭐️ احکام دینی و اسلامی .
📛تقارن نحسین ، صدقه صبحگاهی رفع نحوست کند.
👶 زایمان خوب و نوزادش نجیب و مبارک و روزی دار خواهد بود.ان شاءالله.
🚖 سفر:
مسافرت کراهت دارد در صورت نیاز حتما همراه صدقه و ایه الکرسی باشد.
🔭 احکام نجوم.
🌗 امروز قمر در برج قوس و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیرنیست :
📛فروش طلا و جواهرات.
📛فروختن حیوانات و احشام.
📛قرض و وام گرفتن و دادن.
📛و کتابت ادعیه و حرز خوب نیست.
👩❤️👨 حکم مباشرت.
امشب ( شب پنج شنبه ) ، فرزند حاکمی از حاکمان یا عالمی از عالمان خواهد شد. ان شاءالله.
💉💉 حجامت:
خون دادن و فصد سبب صفای خاطر می شود.
💇♂💇 اصلاح سر و صورت خوب است.
😴🙄 تعبیر خواب.
خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه ی 26 سوره مبارکه "شعراء" است.
قال ربکم و رب ابائکم الاولین...
و مفهوم آن این است که فرد خوب و عاقلی در مقام نصیحت و ارشاد براید تا خواب بیننده به جواب سوال خود برسد و بر خصم خود غالب آید .ان شاءالله و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.
✂️ ناخن گرفتن .
🔵 چهارشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی میشود.
👕👚 دوخت و دوز.
چهارشنبه برای بریدن و دوختن #لباس_نو روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود.ان شاالله
✴️️ وقت #استخاره در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن)
❇️️ #ذکر روز چهارشنبه : یا حیّ یا قیّوم ۱۰۰ مرتبه
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه #یامتعال که موجب عزّت در دین میگردد
💠 ️روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_امام_موسی_کاظم_علیه_السلام#امام_رضا_علیه السلام_#امام_جواد_علیه_السلام و #امام_هادی_علیه_السلام . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد .
تقویم همسران نوشته ی حبیب الله تقیان ارسال بدون لینک ممنوع و شرعا حرام
@taghvimehmsaran
کانال خواص سوره ها
@MA2021my
🍃🌹 جهت دفـــع
وسواس در نماز
💙👈 حریز از امام صادق ؏ نقل کرده که از حضرتش پرسیدم ای پسر رسول خدا ص گاهی در سینهام وسواس پیدا میشود چه بسا نمازهایم را قطع میکنم و گاهی قرائتم نیز مشوش میشود. حضرت فرمودند: چرا به تعویذ امیرالمومنین علیه السلام تمسک نمیکنی؟ گفتم ای پسر رسول خدا آن را به من تعلیم کنید. حضرت فرمود: هر گاه چنان حسی برای تو پیدا شد دستت بر قلبت بگذار و بگو به اذن پروردگار خوب خواهی شد سپس بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله صلوات بفرست↯↯↯
🌺 بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ اللَّهُمَّ مَنَنْتَ عَلَيَ بِالْإِيمَان وَ أَوْدَعْتَنِي الْقُرْآنَ وَ رَزَقْتَنِي صِيَامَ شَهْرِ رَمَضَانَ فَامْنُنْ عَلَيَّ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَانِ وَ الرَّأْفَةِ وَالْغُفْرَانِ وَ تَمَامِ مَا أَوْلَيْتَنِي مِنَ النِّعَمِ وَ الْإِحْسَانِ يَا حَنَّانُ يَا مَنَّانُ يَا دَائِمُ يَا رَحْمَانُ سُبْحَانَك وَ لَيْسَ لِي أَحَدٌ سِوَاكَ سُبْحَانَكَ أَعُوذُ بِكَ بَعْدَ هَذِهِ الْكَرَامَاتِ مِنَ الْهَوَانِ وَ أَسْأَلُكَ أَنْ تُجْلِيَ عَنْ قَلْبِي الْأَحْزَانَ
📚 بحارالانوار ج ۹۵ ص ۱۳۷
┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
🍃🌹 نماز بسیار مجرب
جهت اجابت حاجت
💙👈این نماز جهت کفایت مهمات است↯
در رکعت اول بعد از حمد آیه ۲ سوره طلاق را ۷۰ مرتبه بخواند
💫و َمَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجاً
وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ💫
در رکعت دوم بعد از حمد آیه ۳ سوره طلاق را ۷۰ مرتبه بخواند
🌸💫وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللهُ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللهُ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْراً💫🌸
بعد از نماز نیز صد مرتبه استغفار
و صد مرتبه خداوند را تمجید کند
و صد مرتبه صلوات بفرستد
سپس در سجده بگوید ↯↯↯
💫ایّاکَ نَعْبُدُ و َایّاکَ نَسْتَعین💫
📚 خزینه الفوائد ص ۲۰۸
📸 چاپید شاه!
🔸طبق گزارش روزنامه فایننشنال تایمز اموال و جواهرات خارج شده از ایران توسط شاه، رقم ۳۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۵۷ بود و بیتردید این چمدانها، بخش معتنابهی از این مبلغ را در خود جا داده بود؛ با این حال، بعدها فرح دیبا مدعی شد کل اموال خارج شده، همهاش ۶۲ میلیون دلار ارزش داشته است!
🔸روزنامه فایننشنال تایمز در گزارش خود محمدرضا پهلوی را بزرگترین دزد تاریخ با ۳۵ میلیارد دلار دزدی از اموال مردم ایران معرفی کرده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای آنها که هنوز در دفاع از انقلاب و رهبری تردید دارند!
💠 #جنابت 🔸 امام على (علیه السلام): رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم از خوردن در حال جنابت نهى کرد و فرمود که این کار موجب #فقر است. 📚مکارم الاخلاق/ح2721 ✍🏼 #حکم_شرعی: خوردن، آشامیدن و خوابیدن در حال جنابت، #مکروه است و با شستن دست کراهت آن کم و با وضو گرفتن کراهت آن برطرف می شود. __توجه: خوردن و آشامیدن در حال جنابت موجب ایجاد مشکلات جسمی می شود__ 📚تحریر الوسیله،1/41 ┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄ کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii🇮🇷
`💠 #خودشناسی 🔹 امام على علیه السلام: هرکه نفس خود را شناخت، به جهاد با آن برخاست و هر که آن را نشناخت، به حال خود رهایش ساخت. 📚غررالحکم/ح7855 ┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄ کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii🇮🇷
💐معرفت مهدوی چرا دوره غیبت استمرار پیدا کرده است؟ 🔵امام زمان عجل الله فرجه، وقتی مالک امت میشود که امت تابع حجت درونیاش (عقل) بشود. 🔵این حجت درونی، حلقه ی واسطه بین انسان و حجت بیرونی (انبیاء و امامان معصوم علیهم السلام) است. 🔵آنهایی که با حجت بیرونی درگیر میشوند و سنگ به آن میزنند، قبلاً به حجت درونیشان سنگ پرانی کرده اند. 🔵کسانی که با حضرت امام علی و حضرت فاطمه علیهما السلام، آن طور رفتار کردند، قبلاً با حجت درونیشان این رفتار را کرده اند. قبلاً به حجت درونی خود بند انداخته و آن را به اطاعت از هوی و هوس وادارش کرده اند. قبلاً در به پهلوی حجت درونی خود زده اند. 🔵برای شروع کار، باید با حجت درونی خود تجدید بیعت کنیم. بگردیم و آن حجت درونی را در خود پیدا کنیم و آن همان عقلی است که خداوند به ما داده است. ✍آیت الله حائری شیرازی (ره) ┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄ کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii🇮🇷