eitaa logo
اقتدار ولایی
917 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥بعد از مرگ هیچ کس همراه نیست نه پدر نه مادر نه زن نه فرزند و نه دوستت... ☄تنهای تنهایی... و تنها همراه تو عملت می باشد. ┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄ کانال انقلابی اقتدار ولایی @EqtedareVelaeii🇮🇷
زنده کردن اسماء و صفات پروردگار یعنی 
  خدایی زندگی کردن 
یعنی کنترل فکر و ذهن 
کنترل تمامی اعضاء بدن 
از پیروی صفات شیطانی 
وتجلی خواسته پروردگار در درون 
یعنی انسان کامل شدن 
کنترل لحظه به لحظه درون و بیرون خویش برای پاک بودن 
یعنی شرف مخلوقات 
یعنی کمال معرفت عقل حیرت عشق طهارت جان پاکی صداقت شهامت شهادت …
یعنی فاطمی بودن و اماده شدن برای درک جایگاه ولایت 
دوست داشتن چهاده معصوم به عمل است نه به زبان 
هر کس اینگونه زندگی کرد دوست دار اهل بیت است 
هر که اینگونه زیست امام زمانی است این حقیقت قران ناطق است 
این حق یقین است 
این حقیقت افرینش خداست 
این حقیقت الحمدلله رب
 العالمین است 
این حقیقت بندگی است 
و غیر از این راهی نیست 
اللهم عجل لولیک الفرج
┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
49.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فوری/هشدار آیت اللّه اراکی(عضو شورای عالی حوزه های علمیه) به دولت در خصوص آپارتمان سازی(ارتفاع سازی) :

▪️ ارتفاع سازی فقط و فقط به نفع ثروت اندوزان و سرمایه داران است و هیچ نفعی برای عموم جامعه ندارد. 

▪️ این حرف که گفته می شود زمین به اندازه ی کافی نداریم دروغ است.

▪️ افقی سازی از جهت هزینه صرفه ی اقتصادی دارد.

▪️ ارتفاع سازی با موازین شرعی سازگار نیست و برای بشر مشکلات روانی، جسمی، اخلاقی و روحی ایجاد کرده است.
┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
💠 

🔹 رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم:
دور هم جمع شدن براى غذا، مایه برکت است.
حکمت نامه پیامبراعظم رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم/ح11270

✍🏼از آداب و فضیلت هایی که به تدریج از بین میرود، دور هم جمع شدن اعضای خانواده برای غذا خوردن است که باعث ایجاد جوی صمیمی و عاطفی در خانه میشود. چنین محفلی، اجتماعی کوچک است و  دست یاری خداوند نیز با جماعت است.
┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
💠 

🔸امام على علیه السلام:
هرکه نفس خود را محاسبه کند،  شود.
📚غرر الحکم/ح7887

✍🏼 آرزوی همه انسانها این است که خوشبخت شوند. اما آن را در مال و پست و مقام دنیوی می بینند. در حالی که خوشبخت کسی است که به محاسبه اعمالش بپردازد و برای اصلاح آنها تلاش کند، چون سعادت و خوشبختی واقعی در دنیایی دیگر است.
┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
فهرست‌نگاری تفصیلی.pdf
514.8K
🔻فهرست‌نگاری تفصیلی كتاب «فرهنگ پيرو، فرهنگ پيشرو» اثر علامه آیت‌الله محمّدتقی جعفری https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
سلسله نشست های اطلس مصلحان.mp3
9.97M
🔻درس‌گفتار: قیام برای ساختارسازی دینی (اصلاح‌گری اجتماعی و امکان‌های تاریخی) https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
💎ترجیح شبه‌مصالح عرفی بر حقایق شرعی: 
      حرف‌ خدا یا هوس زمانه؟
🖊 مهدی جمشیدی

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گفتند: «دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه، نباید از جنجال و هوچی ‌گری و اتهامات ترسید.» در این باره باید به چند نکته اشاره کرد.

۱🔸. مسأله و دغدغۀ فرهنگی ما، استقرار «حرف خدا» است؛ چنان ‌که انقلاب در پی تحقّق «احکام فرهنگیِ دین» است و دین عبارت است از ارادۀ تشریعی الهی. سخن انقلاب، سلیقۀ فرهنگیِ برخاسته از یک گرایش نظری یا تمایل سیاسی نیست، بلکه پای حکم خدا در میان است. از سال ‌های آغازین دهۀ هفتاد به این سو، لیبرال‌ های وطنی همواره برای ملامت ‌کردن خطّ فرهنگیِ انقلاب، تعبیر «تنگ ‌نظری» را به کار می‌برند و بر این باور هستند که انقلاب در مسیر جامعه ‌پردازی فرهنگی، گرفتار «انقباض» و «فروبستگی» شده است و حاکمیّت به دنبال تحمیل ‌کردن «سلایق فرهنگیِ» خود به جامعه است. اینان مدّعی هستند که انقلاب، برداشت خود از دین را اصل قرار می‌دهد و در چهارچوب این برداشت محدود و بسته، می‌خواهد نسخۀ خاصی از دین‌داری را در جامعه برقرار کند. این روایت از تفکّر فرهنگی انقلاب، اغلب از این‌که به سراغ خودِ احکام فرهنگیِ اسلام برود و آشکارا آنها را تخطئه کند، پرهیز دارد. این در حالی است که سخن انقلاب، همان حرف خدا است و انقلاب در پی استقرار «قطعیّاتِ فرهنگیِ اسلام» است. در مقابل این چالش، روشنفکری سکولار و نیروهای سیاسی وابسته به آنها، کوشش کرده‌اند تا از طریق نظریۀ «تاریخیّت دین»، نظریۀ «تعدّد قرائت‌ها از دین»، نظریۀ «سکولاریسم» و نظریۀ «نسبیّت ارزشی»، راهی برای کنار نهادن حرف خدا بگشایند.
۲🔹. این ‌که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند به آن معنی است که نباید گرفتار «توجیه‌ های اجتماعی» شد و به‌عنوان «مصلحت اجتماعی»، از ارزش ‌ها و احکام دینی عبور کرد. آری، ارزش‌ها در مقام تحقّق خارجی، گاهی دچار «تزاحم» می‌شوند و همواره نمی ‌توان همۀ ارزش‌ها را در کنار یکدیگر محقّق کرد و در اینجا باید جانب ارزش ‌های اصلی و بنیادی را گرفت، امّا حتّی همین حالت نیز موقتی و گذرا است؛ یعنی این ‌گونه نیست که برای همیشه، عنوان مصلحت برقرار بماند و ما توجیهی برای «اجرا نکردن ارزش‌ها» در اختیار داشته باشیم. تعارض‌ها، ماندگار نیستند و به‌ هر حال، وضع به حال عادی باز می‌گردد و باید به محض این تغییر، ارزش ‌های فرعی را نیز مستقر کرد. پس اصل بر این است که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند و مصلحت‌ها، استثناهای موردی و موقتی هستند، نه قاعده‌ای برای «عبور تدریجی از ارزش ‌های دینی». در مقابل، برخی همواره به دنبال «مقیّد کردن حرف خدا» هستند و برای این هدف، به «عرف» و «جامعه» ارجاع می‌دهند تا «امتناع امر دینی» را در تاریخ کنونی به اثبات برسانند، یا دست ‌کم، صورتی از دین را بیافرینند که «دین اقلّی» و «دیانت بُرش ‌خورده» است. امّا حکومت دینی نمی ‌تواند حرف خدا را در هیچ زمینه‌ای رها کند و آن را با «معیارهای سکولار»، مقیّد سازد. تاریخ انقلاب، «تاریخ حقیقت» است نه «تاریخ مصلحت». باید هر چه که می‌توان از سهم مصلحت در این تاریخ کاست و مجال داد که حرف خدا، ظهور و حضور حداکثری داشته باشد و همچون گذشته، در لابلای صفحات کتاب‌ ها مهجور نماند. اگر نیز در جایی احساس می‌شود که «کشش اجتماعی» برای تحقّق بخشی از دین در سطح مطلوب قرار ندارد، باید برای ایجاد میل اجتماعی، چاره‌ای اندیشید، نه این ‌که «بی‌ درنگ» و «منفعلانه»، جانب عرف را گرفت و حرف خدا را به حاشیه راند.
۳🔸. دعوت به نهراسیدن از «جنجال» و «هوچی ‌گری» و «اتهامات» به این معنی است که «اجرا کردن حرف خدا»، موجب واکنش منفیِ مخالفان خواهد شد و همواره کسانی هستند که حرف خدا را بر نمی‌تابند و می‌کوشند با فضاپردازی و جوّسازی، انقلاب را از تحقّق حرف خدا، منصرف نمایند. در این ‌حال، انقلاب یا باید از این تهییج و تحریک بهراسد و منفعل و مرعوب شود و به ‌عنوان این ‌که مصلحت، اقتضای تحقّق این بخش از دین را ندارد، رأی به تعطیل و تعویق آن بدهد، یا باید مقتدر و مستحکم بایستد و فشارها را بکشند و در برابر کج ‌روایت‌ها از حرف خدا، روایت راستین بیافریند. انتخاب عمل‌گرایانِ سست ‌عنصری که نگران از دست دادن بدنۀ اجتماعی خویش هستند و به «تداوم قدرت خویش» می ‌اندیشند نه «تحقّق حرف خدا»، مشخص است.
┄┅┅❀🌷🌺🌷❀┅┅┄
کانال انقلابی اقتدار ولایی
@EqtedareVelaeii🇮🇷
18.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 پرونده 📽 هویت ایران امروز و چگونگی تبدیل ارزش‌های دینی به خواست عمومی جامعه 🔶 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با حجت الاسلام درباره: 1️⃣ چرا حاکمیت نمی‌تواند حجاب را به خواست عمومی تبدیل کند؟! 2️⃣ آیا در مساله سوریه توانستیم عموم مردم را با خود همراه کنیم؟ 3️⃣ راه رسیدن به الگوی پیشرفت در دوگانه امت-ملت چیست؟
⬅️ درسگفتار: مدرس: استاد 🔶 بررسی دلایل عدم اقبال به فلسفه تاریخ و تبیین مقدمه کتاب حکمت تاریخ 💠 دیدگاه‌های فلسفه‌ی تاریخی متفکران معاصر ما، مانند مرحوم‌ شهید‌ مطهری و شهید‌ صدر در واکنش به «فلسفه‌ تاریخِ مارکسیسم» شکل گرفته‌اند. لذا بعد از شکست سیاسی مارکسیسم، فلسفه‌ی تاریخ به محاق رفت تا جایی که حتی کرسی‌های فلسفه‌ تاریخ در دانشگاه‌های غرب نیز از میان برداشته شد. 💠 اگر در تاریخ‌نگاری‌های صورت گرفته در سنت اسلامی به روش‌شناسی تاریخی قرآن‌ و مدل پرداخت آن به حوادث‌ تاریخی توجه می‌کردیم، حتما بحث‌های فلسفه‌تاریخی در آن جای می‌گرفت و سیر‌تاریخی متفاوتی را ارائه می‌دادیم، مانند کتاب «الصحیح من سیرةالنبی». 💠 برخلاف دیدگاه‌های غربی که «تاریخ»، جبری و محصول دیالکتیک میان انسان و طبیعت است، در اندیشه الهیاتی، تاریخ دیالکتیک میان انسان و خداست. ✍🏻 گزارش تفصیلی این درسگفتار را در ادامه مطلب بخوانید. ادامه مطلب مجازی / حضوری 🕟 یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر 🌐 http://www.negahschool.ir 🆔 @sch_negah