فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دروازه های جهنم همین الان هم باز شدن!
♻️ مواظب بچه هاتون باشین!
اگر سنگر اول که حجاب است فتح شد، بقیهی سنگرها خیلی سریعتر فتح خواهند شد.
نکته: برخی اعتراض میکنند این موارد چه ربطی به طب دارد، ولی غافل از اینکه بخش اعظم بیماریها ناشی از تاثیر #اعراض_نفسانی یا مشکلات روحی و روانی، بر جسم است.
🚨در انتشار این مطالب کوشا باشید
عضویت در کانال 👇🏻
📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جلسه هشتم
♻️ #آموزش_رایگان، اصولی و کاربردی طب
ایرانی اسلامی
🔹 وقتی خوب تحقیق کردی و طبیب با اخلاق و عالم پیدا کردی، خودت را تمام و کمال به او بسپار!!
🚨 قلم و کاغذتون رو دربیارید و نکات مربوط به هشتمین جلسه #آموزش_طب_ایرانی_اسلامی رو با دقت کامل یادداشت کنید 👌😊
#استاد_فراهانی
#هر_خانه_یک_طبیب
‼️ توجه: این فایل بعد از هفت روز حذف خواهد شد.
عضویت در کانال 👇🏻
📡 @www_irismed_ir
💠 خوراک کم
🔸 امام علی(علیه السلام):
کسى که خوراکش کم باشد دردهایش کم است.
در روایت دیگر می فرماید:
کسى که خوراکش اندک باشد فکر و اندیشه اش پاک گردد.
📚 غررالحکم/باب الاکل
✍🏼 از مجموع روایات در این زمینه چنین بر می آید که کم خوردن هم باعث سلامتی جسم و هم باعث سلامتی روح است و نقش مهمی در خودسازی و تربیت نفس دارد.
💠 #امید در ناامیدی
🔸امام علی علیه السلام:
نسبت به چیزی که امید نداری بیش از آن چیزی که به آن امیدواری، امید داشته باش.
چون موسی بن عمران رفت تا برای خانواده اش آتشی بیاورد و خداوند عزوجل با او به وسیله درخت سخن گفت و هنگامی که بازگشت، پیامبر مرسل شده بود.
📚فروع کافی/ج 5 /ص199
✍🏼رزق و روزی ات گاهی از جایی می رسد که گمان نمی کنی.
#حیاتالدنیا آمیختهای از حق و باطل است که میخواهد از حق، بهنفع باطل استفاده کند.
امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: فتنه از آنجا شروع میشود که باطل را با حق آمیخته میکنند. وقتی باطل با حق آمیخته می شود، شیطان فرصت استیلا پیدا میکند.
فقط عدۀ خاصی، از این فتنه (آمیختگی حق و باطل)، نجات پیدا میکنند.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
🔻حجاب در گذار از عهد نهضت به نهاد
🖊 مهدی جمشیدی
کسانی معتقدند همچنان که در جریان «انقلاب»، امام خمینی وارد جزئیات ظاهری و رفتاری نشدند و یک جبهۀ مشترک بر ضد پهلوی تشکیل دادند و حتی از زنان بیحجاب نیز برای مبارزه، استقبال کردند، باید در روند «حکومت» نیز همان تجربه در پیش گرفته میشد و حاکمیت، جامعه را از این نظر، گرفتار شکاف و اختلاف نمیکرد و بخشهایی از جامعه را در مقابل خودش قرار نمیداد. اگر در آن دورۀ تاریخی، حجاب یک امر فرعی بوده است، امروز نیز باید منزلتی بیش از گذشته نیابد و ملاک جبههبندی و صفآرایی قرار نگیرد؛ چنانکه انقلاب بر اساس همین منطق عام و تکثّرگرایانه به پیروزی رسید. این منطق، خاص انقلابکردن نیست، بلکه حکومتکردن نیز باید بر مدار آن باشد و حکومت در مقام تدبیر جامعه، از ارزشهای آغازین انقلاب فاصله نگیرد. در این باره باید به نکاتی پرداخت.
۱. نباید انتظار داشت که در دورۀ نهضت، امام خمینی بگویند حجاب، الزامی است؛ چون ایشان در آن دوره، «فقیه مبسوطالید» نبوده است و نمیتوانسته جامعه را تدبیر کند. ساختارهای رسمی و قانون و تصمیمگیری حاکمیتی در اختیار دیگران بود و ایشان از این نظر در حاشیه بوده است. عزم به سوی ایجاد انقلاب نیز به همین سبب بود که چرخش ایجاد شود و نگاه دینی، صدرنشین گردد. سبک دینداری مردم و تعریف آن در اختیار امام خمینی نبوده که بتوان وضع آن دوره را به تصمیم امام نسبت داد. ازاینرو، نمیتوان همۀ احکام و اوصاف «دورۀ نهضت» را به «دورۀ نهاد»، نسبت داد و از هر دو، توقع یکسان داشت. رسول اکرم در «مکه»، سخنی از منع برهنگی و شراب و ... نگفت اما در «مدینه»، شرع را جرعهجرعه به کام جامعه ریخت. امام خمینی نیز پس از تحقق انقلاب، اجرای احکام شرع را طلبید و از آن جمله، حجاب را. مسألۀ اصلی در دورۀ نهضت، تحقق انقلاب است؛ چراکه اگر انقلاب پیروی شود، هدفها و آرمانهای اسلامی نیز در قالب ساختارهای رسمی و حاکمیتی، واقعیت عینی خواهند یافت. بدینجهت، باید در این دورۀ خاص که هنوز بسترها و مقدمات فراهم نشده است، زمینۀ انقلاب را آماده کرد و اجرای ارزشها را به دورۀ بعدی واگذار نمود.
۲. اینکه امام خمینی، آشکارا در همان دوران به کشف حجاب و ولنگاری در مناسبات و پوشش زنان اعتراض میکند، چه معنایی دارد؟ جز این است که موضع امام حتی در همان دوران نیز، پذیرش کشف حجاب و برهنگی نیست؟! یکی از قویترین دلایل امام خمینی برای راهاندازی نهضت، همین سبک زندگیِ تجددی بود که ایشان به صراحت از آن به فساد و فحشا و برهنگی تعبیر میکرد. بنابراین امام خمینی، این سبک از دینداریِ آغشته به تجدد را برنتافت و به رسمیّت نشناخت، بلکه در گفتارها و بیانیههای انقلابی خویش، آن را محکوم کرد و یکی از ریشههای نهضت برشمرد. تعارض امام خمینی با حکومت پهلوی، تعارض سیاسیِ محض نبود که معطوف به شخص شاه یا نوع حکومت باشد، بلکه ایشان به این امور به عنوان مقدمهای برای برپایی جامعۀ توحیدی مینگریست. هدف امام خمینی از کسب قدرت سیاسی، ایجاد تحول قدسی در جامعه بود.
۳. جریان تجددی در زمینۀ سبک زندگی - که از جمله ظهوراتش در دورۀ پیشاانقلابی، کشف حجاب بود - چارهای جز «همراهی با نهضت امام» نداشت؛ چون پیرامون هیچیک از شخصیتها و دعوتها و رویدادهایش، راهپیمایی شکل نمیگرفت. این جریان از نظر سیاسی با حکومت پهلوی سرِ سازگاری نداشت، اما در عین حال، نه شخصیتی داشت که بتواند پرچم رهبری را به دست بگیرد و نه بدنۀ اجتماعیِ جدی و گستردهای. ازاینرو، همواره در حاشیۀ راهپیماییها بود. آمدن و پیوستن اینان به جریان نهضت و انقلاب، به معنی تأیید و حمایت امام نبود، و اگر هم پس از استقرار نهاد و آغاز اجرای شریعت، سرخورده شدند و روی برتافتند، نباید اعتراض و اعراضشان را برآمده از خطای انقلاب دانست. واضح است که با گذار از «نهضت» به «نهاد» و کنار گذاشتهشدن دشمن مشترک، اختلافها سر بر میآورند و «فاصلههای فکری» نمایان میشوند. این امر، خصوصیت ذاتیِ انقلاب اجتماعی است. انقلاب از آغاز، آرمانهای خود را با صراحت اعلام کرد و همۀ خواستههای خویش را در سایۀ دین، معنا نمود. این تصور که انقلاب اسلامی، اجرای شریعت را در عرصۀ عمومی نخواهد طلبید و سبک زندگیِ تجددی را به رسمیت خواهد شناخت، توهم خودساختۀ نیروهای تجددی و بدنۀ اجتماعیشان بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حدود ۵۰ سال پیش مرحوم حاج شیخ احمد کافی در مورد پیادهروی اربعین،،،،،بفرستید برای اونهایی که میگن پیاده روی اربعین رو جمهوری اسلامی درست کرده
Mojtaba Ramezani - Royaye Haram.mp3
4.23M
رویـاے حــرم💚
به علی بگو آقاجون حرمم داره دیر میشه
◉━━━━━━━━━──────
↻ㅤ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ ⇆♪
🎤 مجتبی رمضانی
💙 #یاعلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
" ضریب جینی"
⁉️ شاخص ضریب جینی چیه؟و به چه دردی میخوره؟
⁉️ چرا اختلاف طبقاتی داریم؟؟
⁉️ این دولت چه کارهایی برای کنترل ضریب جینی کرده؟
______________________
💠 تولید شده در رویداد رسانهای جهت
برگرفته از پژوهش اندیشکده راهبردی #سعداء
اقتدار ولایی
. فرار به جلو در ماجرای جذب و اخراج اساتید
.
فرار به جلو
در ماجرای جذب و اخراج اساتید
♦️"تا نشان سُمّ اسبت گمان کنند- ترکمانا نعل را وارونه زن!". فرار به جلو، شگرد همیشگی غربگرایانِ "مدعی اعتدال و اصلاحات" است.
🔹نمونه جدید این رویکرد، فضا سازی زنجیره ای رسانه هایی مانند اعتماد، شرق، هم میهن، خبرآنلاین، انتخاب، عصر ایران، انصاف نیوز، VOA، BBC، رادیو فردا و...، درباره اخراج اساتید و جایگزینی اساتید انقلابی است.
♦️این فضا سازی وارونه در حالی است که آنها در دولت های خاتمی و روحانی، مرتکب تخلفات بسیاری برای گماشتن چند هزار نفری (قطاری) وابستگان خود به عنوان هئیت علمی دانشگاه شده و ضمنا عرصه را بر اساتید صاحب نام بسیاری -مثل پروفسور مهدی گلشنی- تنگ کرده اند.
https://is.gd/PncMLP
🔹در ادامه فقط به چند نمونه از این تخلفات اشاره می شود و البته ماجرای دکتر و استاد دانشگاه شدن بسیاری از این مدعیان در دوره هاشمی و خاتمی، داستان مفصلی است که باید در مجال دیگری بازخوانی شود:
🔻آخر خط تحصیل رانتی "فریدون"/ ماجرا از کجا آغاز و به کجا منتهی شد؟
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/02/15/2257071
🔻جذب «بیژن زنگنه» بهعنوان عضو هیات علمی دانشگاه تهران غیرقانونی است. http://rajanews.com/node/253111
🔻ماجرای شبهات هیئت علمی شدن دختر رئیسجمهور/ اسناد پرداخت ۱۲۰ میلیاردی به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/07/24/2370270
🔻وزیر علوم: پذیرش ظریف در هیات علمی دانشگاه تهران غیرقانونی است. https://rahbordemoaser.ir/fa/news/22187
🔻در اقدامی عجیب؛ دانشگاه شریف پروفسور مهدی گلشنی، رئیس گروه فلسفه علم این دانشگاه را بازنشسته کرد. https://snn.ir/fa/news/695312
🔻تخلف در جذب «فائزه هاشمی» به عنوان هیأت علمی دانشگاه آزاد + اسناد https://www.farsnews.ir/news/13970711001086
🔻ابهام درباره مدرک فاطمه هاشمی از دانشگاه لهستانی و جذب هیات علمی https://www.mehrnews.com/news/4419505
@IMANI_mohammad