فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵خواب را کشتند
آروم بخوابید عزیزانم!
دنیا جای خوبی نیست...
💬 #تحلیل_و_تبیین | چرا شکست اخیر اسرائیل غیرقابل ترمیم است؟
🎤 گفتوگوی رسانه Khamenei.ir با دکتر علی عبدی، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به مناسبت بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره عملیات افتخارآمیز طوفان الاقصی
🔹عملیات طوفان الاقصی باعث حیرت دوست و دشمن شده است؛ یعنی چه دوستان فلسطین و مقاومت فلسطین که ما باشیم و چه دشمنانشان انگشت حیرت به دهان ماندند که مقاومت فلسطین با چه توانمندی توانسته عملیاتی را با این حجم از پیچیدگی و ترکیبی بودنش با این حد از پنهانکاری و حفاظت اطلاعات انجام دهد که در عرصه نظامی اسرائیل را بهطور صددرصد غافلگیر کند.
🔹 رهبر انقلاب در مراسم دانشآموختگی دانشگاههای افسری مسئله شکست اسرائیلیها را متذکر شدند اما نکته جدید آن بود که فرمودند این شکست غیرقابل ترمیم است.
🔹 اگر دقیقتر، فنیتر و علمیتر توضیح دهیم به این برمیگردد به زمانی که رژیم صهیونیستی ازسوی داوید بن گوریون پایهگذاری شد، یک دکترین نظامی برای این رژیم توسط بن گوریون تعریف و طراحی شد که تا روز ۱۵ مهر اصول این دکترین کماکان برقرار بود.
🔍 متن کامل را بخوانید👇
khl.ink/f/54079
📢 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجتالاسلام والمسلمین ارفع
📝 حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت حجتالاسلام والمسلمین سید کاظم ارفع، از اساتید اخلاق تهران را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عالم خدوم و پرهیزکار جناب حجتالاسلام والمسلمین آقای سید کاظم ارفع رحمت الله علیه را به خاندان مکرّم و همهی بازماندگان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۲/۰۷/۲۰
📢 پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت والده حجتالاسلام والمسلمین تحریری
📝 حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت والده حجتالاسلام والمسلمین محمدباقر تحریری، تولیت مدرسه علمیه مروی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجتالاسلام والمسلمین آقای تحریری دامت برکاته
درگذشت والدهی گرامی را تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۲/۰۷/۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | حضرت آیتالله خامنهای: از کودکی با دیوان حافظ که در جهیزیه مادرم بود، مأنوس بودم
➕بیانات و حافظخوانی رهبرانقلاب
💗 روز بزرگداشت حافظ
🐺 شمرِ کودک کش!
😠 ظالمترین افراد تاریخ، حالا مظلومنمایی میکنن
🕌 #در_قدس_نماز_میخوانیم
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
4_5830262523424674333.mp3
13.88M
🎧 #کلیپ_صوتی | قرائت کامل زیارت آلیاسین به همراه بیانات و ذکر حضرت آیتالله خامنهای از فرازهای آن
💬 #تحلیل_و_تبیین | غیر قابل ترمیم بودن شکست اسرائیل به روایت سرلشکر لبنانی
👈🏻 پرونده: شکست غیرقابل ترمیم
🎤 گفتوگوی رسانه عربی Khamenei.ir با سرلشکر امین حطیط درباره عوامل شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر
🔹 اسرائیل اخیراً وارد مرحله شکاف و عقبماندگی انگیزهای شده است. بسیاری از داوطلبان به مراکز آموزشی خود نمیپیوندند و گفته میشود نیروهای چترباز از نظر انگیزه آمادگی عملیات در پشت خطوط را ندارند و نیروهای پیاده نظام هم اراده و روحیه جنگیدن ندارند.
🔹 کاهش انگیزه جنگی در یک یا دو روز قابل ترمیم نیست زیرا ماهیت آن مستلزم یک ترمیم ریشهای است و این موضوعی است که بعد از آشکار شدن وضعیت اسرائیل امکان پذیر نیست.
🔹عملیات طوفان الاقصی چشم انداز منطقه را نه تنها در مجاورت اسرائیل، بلکه در کل منطقه غرب آسیا تغییر داد. این روند به پروژههای بزرگ از جمله ادغام اسرائیل در منطقه، عادیسازی، ایجاد اتحاد علیه ایران و پروژههای اسرائیل و آمریکا برای هدایت اقتصادهای منطقه از طریق کریدور اقتصادی هند به اروپا پایان داد.
🔹 متن گفتوگو به زبان عربی
🔍 متن کامل را بخوانید👇
khl.ink/f/54083
👈 «مقام محمود: سیر در درجات توحید با شفاعت نبی اکرم»
📖 مقام محمود نبی اکرم (ص) مقام شفاعت کلّیهٔ ایشان است. اصل این مقام، در صحنه قیامت است ولی شفاعت ایشان، احتیاج به زمان خاصی ندارد و یک حقیقت جاری در همه عالم است که از اول تا آخر عالم وجود دارد و همه بندگان خدا، از مَلک تا انسان و حتی انبیای الهی در همه احوال و افعال به آن محتاج هستند. شفاعت نبی اکرم دو جلوه دارد: جلوه اول شفاعت ایشان، سیر در درجات توحید و برداشتن موانع و حجابهای معرفت و محبت خدای متعال است و جلوه دوم شفاعت ایشان، شفاعت از رنجها و عذابها و سختیهاست که بخشی از آنها مربوط به دنیا و بخشی هم مربوط به قیامت و جهنم است.
کتاب حاضرشامل ۹گفتار ازمجموعهمباحث استادمیرباقری در برنامه تلویزیونی سمت خداست.
در این گفتارها شئون مختلف این شفاعت توضیح داده میشود.
لینک خرید کتاب
قیمت کتاب: ۸۰.۰۰۰تومان
قیمت کتاب باتخفیف: ۶۴.۰۰۰تومان
📒 ۲۷۲ صفحه.
➖➖➖➖➖➖➖➖
📚 #مقام_محمود | #تخفیف
📮 ایتا | تلگرام | ویراستی | بله | وبسایت | آپارات
بسم الله الرحمن الرحيم
بدانكه قوه عمليه در نفس انسانيه كارفرماى بدن جسمانى است در رسيدن به اوج سعادت و كمال ناچار است كه مراتب چهار گانه را كه خواهيم شرح داد به سير و حركت معنويه عبور نموده تا از حضيض نقص حيوانيت به ذروه علياى انسانيت نائل و برخوردار شود :
مرتبه اولى كه او را تجليه خوانند آنست كه نفس قوى و اعضاى بدن را به مراقبت كامله در تحت انقياد و اطاعت احكام شرع و نواميس الهيه وارد نموده كه اطاعت اوامر , و اجتناب از منهيات شرعيه را به نحو اكمل نمايد تا پاكى صورى و طهارت ظاهريه در بدن نمايان شود
و در نفس هم رفته رفته خوى انقياد و ملكه تسليم براى اراده حق متحقق گردد
و براى حصول اين مرتبه علم فقه بر طبق طريقه حقه جعفريه كافى و به نحو اكمل عهده دار اين امر است .
✍علامه حسن زاده آملی
📚 رساله انه الحق ص ۵۶
.
مرتبه ثانيه كه آن را تخليه نامند آنست
كه نفس به مضار و مفاسد اجتماعى و انفرادى اخلاق رذيله و خويهاى پليد آگاهى يابد
و به تدبر در عواقب وخيم آنها در دنيى و عقبى بر طبق دساتير مقرره در فن علم اخلاق آن صفات ناپسند را از خود دور و محو نمايد همچون كبر و حسد و حرص و شهوت و بدبينى به خلق و خودخواهى و باقى صفات رذيله كه در كتب اخلاق ثبت است
و اين كار در معالجات روحانى و طب الهى همچون خوردن مسهلات و داروها است براى رفع اخلاط فاسده در معالجه جسمانى و طب طبيعى .
✍علامه حسن زاده آملی
📚رساله انه الحق ص ۵۶
.
مرتبه ثالثه كه آنرا تحليه نامند
آن بود كه پس از حصول تخليه و رفع موانع خود را به زيور اخلاق نيك و خويهاى پسنديده كه در نظام اجتماعى و فرد تأثير به سزا و عميق دارند آراسته كند
و اين خود پاكيزگى باطن و طهارت معنويه است كه تا اين معنى حاصل و متحقق نشود آدمى در باطن آلوده و نجس خواهد بود هر چند كه ظاهر بدن محكوم به پاكى ظاهرى است و اين كار در طب روحى و معالجه نفس مانند خوردن غذا و استعمال دواى مقوى است كه براى توليد نيرو و قوت در بدن در طب جسمانى بكار مى برند .
✍علامه حسن زاده آملی
📚رساله انه الحق ص ۵۶
.
و پس از حصول و تحقق مراتب سه گانه فوق از بركت صفا و پاكى روح در نهاد آدمى جاذبه محبت به حضرت حق پيدا گردد
كه توليد آن از مجذوب شدن قهرى است به عالم حقيقت و سرد شدن از عالم مجازى كه عرصه ناپايدار ممكناتست
و رفته رفته محبت شدت نمايد و اشتغال و افروختگى در روح عيان گردد و از خود بيخود و بى خبر شود و اين مقام را كه مرتبه چهارم از كمال قوه عمليه است فناء گويند و مقام فناء فى الله سه درجه دارد :
(( ادامه دارد. ))
✍علامه حسن زاده آملی
📚رساله انه الحق ص ۵۷
درجه اولى فناء
در افعال است كه در نظر عارف سالك جمله مؤثرات و همه مبادى اثر و اسباب و علل از مجرد و مادى و قواى طبيعيه و اراديه بيهوده و بى اثر شود و مؤثرى غير از حق و نفوذ اراده و قدرت حق در كائنات نبيند و عوامل اين عالم را محو و ناچيز در حيطه قدرت نامتناهى الهى شهود نمايد و در اين حال يأس تمام از همه خلق و رجاء تام به حق پيدا شود و حقيقت آيه كريمه
وَ ما رَمَيتَ إِذ رَمَيتَ وَلٰكِنَّ اللَّهَ رَمىٰ
به عين شهود بدون شائبه پندار و خيال عيان بيند و لسان حال او مترنم به مقال ذكر كريم لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّه گردد
و در اين مقام بزرگترين قدرتها و نيروهاى مقتدرترين سلاطين عالم امكان با قدرت و نيروى پشه ضعيف در نظر حقيقت بين او يكى شود , و اين درجه را #محو گويند .
درجه ثانيه فناء
در صفات حق است , بيان اين مقام آنكه انواع مختلفه كائنات كه هر يك در حد خود تعينى و نامى دارند مانند ملك و فلك و انسان و حيوان و اشجار و معادن كه در نظر اهل حجاب به صورت كثرت و تعدد و غيريت متصور و مشهود هستند در نظر عارف الهى يكى شوند
يعنى همه را از عرش اعلاى تجرد
تا مركز خاك به صورت نگارستانى مشاهده نمايد كه در تمامت سقف و ديوار آن عكس علم و قدرت و حيات و رحمت و نقش و لطف و مهر و محبت الهى و عنايات يزدانى به قلم تجلى نگاشته و پرتو جمال و جلال حق بر آن
افتاده است .
در اين نظر بر و بحر و درياها و خشكيها , افلاك و خاك , عالى و دانى به هم متصل و پيوسته و يكى خواهند بود و همه با يك نغمه و به يك صداى موزون خبر از عظمت عالم ربوبى دهند و در اين مقام به حقيقت توحيد و كلمه طيبه لا اله الا الله متحقق شود يعنى همه صفات كمال را منحصر به حق داند و در
غير حق ظل و عكس صفات كمال را پندارد و اين مقام را #طمس خوانند .
درجه ثالثه مقام فناء
در ذات است كه فناء در احديت گويند و در اين مقام همگى اسماء و صفات از صفات لطف همچون رحمن و رحيم و رازق و منعم , و صفات قهر مانند قهار و منتقم را مستهلك در غيب ذات احديت نمايد و به جز مشاهده ذات احديت هيچگونه تعينى در روح او باقى و منظور نماند حتى اختلاف مظاهر همچون جبرئيل و عزازيل و موسى و فرعون از چشم حقيقت بين صاحب اين مقام مرتفع شود
مهر و خشم حق , بسط و قبض , عطا و منع وى , بهشت و دوزخ براى او يكى گردد صحت و مرض , فقر و غنى , عزت و ذلت برابر شود .
در اين مرحله است كه شاعر عارف الهى نيك سروده كه گفت :
گر وعده دوزخ است و يا خلد غم مدار
بيرون نمى برند تو را از ديار دوست
✍علامه حسن زاده آملی
📚رساله انه الحق ص ۵۷