🗒در لحد، ماهِ کمانابرویِ من منزل کرد
به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری، تفألی به دیوان حافظ زدم. شعری برآمد که حافظ در رثای رحلت فرزندش سروده است. این ابیات، بسیار به تعابیر و حال امام خمینی نسبت به استاد شهید، نزدیک است. چنین مینماید که این شهادت جانگداز، ابتلائی برای امام خمینی بود و اعتلائی برای استاد مطهری. آنچه در بطن اینچنین رویدادی پنهان است، بر ما آشکار نیست، اما همین اندازه میتوان حدس زد که تقدیر اهل معنا و توحید، حکایتی فراتر از ظواهر دارد...
بلبلی، خونِ دلی خورد و گلی حاصل کرد
بادِ غیرت به صدش خار، پریشاندل کرد
طوطیای را به خیالِ شکری، دل خوش بود
ناگَهَش سیلِ فنا، نقشِ اَمَل، باطل کرد
قُرَّةُ الْعینِ من آن میوهٔ دل، یادش باد
که چه آسان بشد و کارِ مرا مشکل کرد
ساروان، بارِ من افتاد، خدا را مددی
که امیدِ کَرَمَم، همرهِ این مَحمِل کرد
رویِ خاکیّ و نمِ چشمِ مرا خوار مدار
چرخ فیروزه، طربخانه از این کَهگِل کرد
آه و فریاد که از چشمِ حسودِ مهِ چرخ
در لحد، ماهِ کمانابرویِ من منزل کرد
نزدی شاهرخ و فوت شد امکان حافظ
چه کنم؟ بازی ایام، مرا غافل کرد
🚩 معلم شهیدم، راهت ادامه دارد ...
دوبله سخنرانی حضرت آقا توسط شیخ قمی
را گذاشتیم در یوتیوب
طرف مسیحی کامنت گذاشته:
زنده باد حکومت آیه الله ها
عاشق ایرانم
عالیه (منظورشون صحبت های حضرت آقا هست)
خداییش رهبر جهانی داریم با ظرفیت مدیریت عالم
ولی ما در انتشار صحبت های حضرت آقا کم گذاشتیم...
بیایید جبران کنیم.
لینک در یوتیوب:
https://youtu.be/LMd6GgfKmMo?si=xKcJJQkZ6QB1B7qx
➖➖➖➖
✅دوره تخصصی نقد یهودیت و اسرائیل
✅ حمایت مالی= ادامه تولید محتوا
در این هفته حدود ده میلیون برای نشر محتوای کانال هزینه کردیم
ان شاءالله با حمایت دوستان بتونیم محتوا را به افراد بیشتری برسونیم.
🆔 @Tablighgharb
کامنت ها سخنرانی دوبله شده حضرت آقا توسط شیخ قمی در یوتیوب:
1. چقدر حکمت آمیز و آرامش بخش هست صحبت های ایشون، خدا عمر طولانی و عافیت به ایشان عنایت فرماید.
2. چقدر این مرد حکیم هست ،عالی بود.
جواب بهش دادن: سید= مرد خدا= مورد عنایت خدا
3. ایشون جانشین (نائب) اهل بیت ع هست.
(خداییش این بنده خدای تازه مسلمان شعورش از این سکولارهای داخلی بیشتره والا)
4. خداوند مسلمان های همه دنیا را حفظ کنه به ویژه مردم مظلوم فلسطین که قربانی نسل کشی شده اند. الله اکبر (تائید صحبت های حضرت آقا)
➖➖➖➖
✅دوره تخصصی نقد یهودیت و اسرائیل
✅ حمایت مالی= ادامه تولید محتوا
در این هفته حدود ده میلیون برای نشر محتوای کانال هزینه کردیم
ان شاءالله با حمایت دوستان بتونیم محتوا را به افراد بیشتری برسونیم.
🆔 @Tablighgharb
📚 تاریخ تحلیلی حوادث صدر اسلام
❇️ مدرس دوره: استاد شیخ قمی / Sheij Qomi
🎙جلسه 78: روایت اول جناب عائشه در فتنه براندازی جمل
➖ اهمیت روایت اول در فتنه براندازی
➖ چطور جهاد تبیین با فتنه براندازی مقابله می کند؟
➖ چرا مردم به روایت اول اعتماد می کنند؟
➖جناب عائشه چطور با تغییر موضع سیاسی و جعل روایت اول درباره قتل عثمان توانست مردم را برای جنگ جمل تحریک نماید؟
➖ علت گلایه جناب عائشه از طلحه و زبیر چه بود؟
➖ اتاق فکر جنگ جمل توسط چه کسی اداره می شد؟
🔗🎙 فایل صوتی:
https://eitaa.com/Tarikh_SheijQomi/203
🔗🎞 لینک آپارات:
https://aparat.com/v/j5qsa
➖➖➖➖
فهرست بقیه کلاسهای تاریخ تحلیلی|
✅ حمایت مالی= ادامه تولید محتوا
🆔 @Tablighgharb
17.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقش آینده ایران در منطقه بعد از جنگ چه میشود⁉️
00:00 : «ایران» ابر قدرت در دنیا 🌎
00:39 : سرنوشت خائنان و بازیگران یهودی🤐🔪
00:50 : خبر از آینده در کتاب «حزقیال نبی» 📖
01:15 : حمله ایران به اسرائیل 💣
02:28 : امامخامنهای: فروپاشی نزدیک است‼️
02:53 : عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز🔥
✅به کانال #شیخ_قمی بپیوندید
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
🌹پيامبر صلى الله عليه وآله فرمودند:
♦️أنَّهُ إذا قالَ الْمُعَلِّمُ لِلصَّبىِّ قُل بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ فَقالَ الصَّبىُّ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ كَـتَبَ اللّهُ بَراءَةً لِلصَّبِىِّ و بَراءَةً لأِبـَوَيهِ و بَراءَةً لِلمُعَلِّمِ؛
♦️وقتى معلم به كودك بگويد:
بگو بسم اللّه الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خداوند براى كودك و پدر و مادرش و معلم، برائت از آتش در نظر خواهد گرفت.
📚بحارالانوار(ط-بیروت)،ج۸۹،ص257
🌹امام سجّاد عليه السلام : حَقُّ سائِسِكَ بِالعِلمِ ، التَّعظيمُ لَهُ و التَّوقيرُ لِمَجلِسِهِ و حُسنُ الاِستِماعِ إلَيهِ
♦️امام سجّاد عليه السلام :حق استاد تو اين است كه بزرگش دارى و محضرش را محترم شمارى و با دقّت به سخنانش گوش بسپارى .
📚 كتاب من لايحضره الفقيه ، ج 2 ، ص 620
🔴امام خامنه ای:
♦️در مورد معلّم، اهمّیّت او اینجا است که همهی جامعهی تحصیلکردهی کشور مدیون قشر معلّمند؛ این چیز خیلی مهمّی است. شما هر انسان فرزانه، آگاه، عالم، تحصیلکرده و باسواد را که پیدا کنید، مدیون معلّم است؛ قشر معلّم یک چنین جایگاهی دارد. همه این را قبول دارند که قدرت و قوّت و اعتبار و آبروی یک کشور، بیش از همهچیز به نیروی انسانی آن کشور است. درست است؟ این را همه قبول داریم. خب نیروی انسانی را چهکسی درست میکند؟ نیروی انسانی را چهکسی فعلیّت میبخشد؟ معلّم. ببینید، اینها ارزشها و نشانههای واقعی ارزش معلّم است.
♦️این معلمان چه قدر عزیزند، این شغل معلمى چه قدر ارزشمند است، این مرتبه ى تعلیم چه قدر والا و بلند است، که همه ى انسانهاى فرزانه، انسانهاى بزرگ و برجسته، هرجایى که باشند، خود را پرورده ى دست معلم مىدانند و سایه ى معلم را بر سر خودشان حس مىکنند
♦️تکریم نسبت به معلم و بزرگداشت او به معناى واقعى کلمه، آثار بسیار مثبتى را در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقى مىگذارد.
🔴سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب و تفکیک جنسیتی
♦️"بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده میآورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مىكند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار می دهد... يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب می كند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم میخرند.آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟"
♦️"مى گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد.ما نمى گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى بدنش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آنطور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟... اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ آيا لباسهايى كه نازك كاریها و برجستگيهاى بدن را نشان میدهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مىكنند تنها مردى را كه در نظر نمى گيرند شوهران خودشان است...
♦️غريزه خودآرايى و شكارچىگرى در زن غريزه عجيبى است.اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى خوانند يا با وضعى كه مشاهده مىكنيم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟
♦️من شنيده ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسيله پرده اى از يكديگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تريبون قرار مى گيرد مشرف بر هر دو باشد. آيا بدين طريق درس خواندن چه اشكالى دارد؟"
📚استاد مطهری. مجموعه آثار. جلد 19 ص 453
🎤 #تحلیل_و_تبیین | چرا اسلام برای کار و کارگر ارزش ویژه قائل است؟
🌸 پرونده: جهش تولید با مشارکت مردم
✍ نگاهی به اهمیت ترویج فرهنگ کار و جایگاه کارگر بر اساس مبانی و ارزشهای فکری اسلام مبتنی بر دیدگاههای رهبر انقلاب
🔹 تبیین فرهنگ کار و نتایج فهم درست از کار و ارزشی که کار و کارگر در اسلام دارد، به شدت در دو ساحت فرد و اجتماع، اثرگذار خواهد بود. کار کردن و اشتغال موجب میشود تا فرد استعدادهای خود را در عرصه عمل، شکوفا کند و استعدادهای ذاتی و خدایی نهفته در وجود خویش را به فعلیت برساند.
🔹 فرهنگ درست کار، باید توسط افراد صاحب تریبون، فعالان رسانه و نهادهای عمومی و...، تبیین گسترده بشود تا با بازشدن گرههای فکری ناشی از القای برخی افکار نادرست در جامعه که شیوههای عزلت گرایانه ناشی از نگاه نادرست به برخی گزارههای دینی همچون زهد و قناعتورزی است و یا نگاه صرفا مادیگرایانه و سود محوری غربی و... دست و دل سرمایهگذار و کارفرما و کارگر هماهنگ شده و مسیر درست ارزش آفرینی صحیح ترویج شود.
🔹 متأثر از جایگاه کارگر در اسلام و به دنبال آن فرهنگسازی در حوزه کار و ترویج جایگاه اساسی کارگران در جامعه، باید تکریم قشر زحمت کش کارگر، روز به روز گسترش پیدا کند
🔍 این یادداشت را بخوانید👇
khl.ink/f/56187