13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ «نتایج جنگ آرماگدون»
👤 استاد #رائفی_پور
🔺 آرماگدون یک جنگ آخرالزمانی است که نتایج مختلفی بر دنیا داره...
✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔰 خانم #چکامه_چمنماه ارتش ایران جسد کدام فرزند را روی دست پدر و مادرش گذاشته جز اجساد متجاوزان بعثی؟!
چرا خجالت نمیکشید؟!
چرا از دروغ گفتن سیر نمیشوید؟!
ارتش ضامن بقاء و تمامیت ارضی #ایران است و دشمنان آن دشمنان ایران و ملت بزرگ ایران!
مزخرفگویی علیه ارتش را متوقف کنید.
✍ Peyman Aref
✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
🔰 به کوری چشم دشمنان ایران اونایی که نمیتونن ارتش و سپاه رو باهم ببینن
#لبیک_یا_خامنه_ای
✅@EqtedareVelaeii🇮🇷
امام زمان (عج) میفرماید: إنّا غَیرُ مُهمِلینَ لِمُراعاتِکُم ولا ناسین لِذِکرِکُم و لَولا ذلِکَ لَنَزلَ بِکُم اللّأْواءُ وَاصطَلَکُمُ الأَعداءُ.
ما در رعایت حال شما هیچ کوتاهی نمیکنیم و یاد شما را از خاطر نمیبریم وگرنه محنت و دشواریها شما را فرا میگرفت و دشمنان شما را از بُن و ریشه قلع و قمع میساختند.
(بحار، ج ٥٣، ص ٧٢)
📚 @HadithNegar
فتنه را ناگوار نشمارید
♦️آیت الله صدیقی امروز در خطبه های نماز جمعه، ضمن تبیین برخی ابعاد فتنه اخیر، به حدیث قابل تاملی از امام صادق (علیه السلام) اشاره کردند.
🔹حضرت می فرماید " تَمَنَّوُا الفِتنَةَ؛ فَفيها هَلاكُ الجَبابِرَةِ ، و طَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَةِ. آرزومند فتنه باشيد؛ زيرا فتنه موجب نابودى ستمگران و پاك شدن زمين از [لوث وجود] فاسقان است".
♦️با جست و جوی بیشتر، احادیث شریف دیگری از اهل بیت (ع،) نظر اهل تامل را به خود جلب می کند. پیامبر اعظم (صلى الله عليه و آله و سلّم) در این باره به مومنان فرمودند: "لا تَكرَهُوا الفِتنَةَ في آخِرِ الزمانِ ؛ فإنّها تُبِيرُ المُنافِقينَ. در آخر الزمان، فتنه را ناخوش و ناگوار نشمارید؛ زيرا آن فتنه ها منافقان را نابود مى سازد".
🔹همچنین میر مومنان (ع) بشارت داده اند: "اعلَمُوا أنّهُ مَن يَتَّقِ اللّه َ يَجعَلْ لَهُ مَخرجا مِن الفِتَنِ ، و نورا مِن الظُّلَمِ. بدانيد كه هر كس تقواى الهى در پيش گيرد، خداوند براى او، راه خروجى از فتنه ها و نورى در برابر تاريكي ها قرار می دهد".
♦️فتنه به خودی خود، تلخ و ناگوار است؛ اما اگر پای تقوا و اخلاص و شناخت مسئولیت در میان باشد، همین آزمون دشوار، سبب قوت جبهه مسلمین و رسوایی و نابودی جبهه دشمنان است.
🔹محنت امتحان سخت است، اما موفقیت و پیشرفت پس از آن، مطلوب هر انسان کمال طلب است. در آتش شدن گدازنده است اما ناخالصی طلا را از بین می برد و بر عیار گوهر می افزاید. اینها البته همه به شرط پایمردی و مسئولیت شناسی و در وسط میدان تکلیف، مهیا بودن است؛ تشخیص در وقت لازم و اقدام در وقت لازم.
@IMANI_mohammad
🔴 آیه ی روز :
♻️ وَيَرْزُقْهُ مِنْ حیثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا
طلاق-3
و او را از جایی که گمان ندارد روزی میدهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را میکند؛ خداوند فرمان خود را به انجام میرساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازهای قرار داده است!
**********
نکته ها:
در قرآن، سى و هشت مرتبه كلمه معروف به كار رفته كه پانزده مرتبه آن مربوط به خانواده و همسردارى است، یعنى شیوه برخورد زن و مرد در زندگى باید شایسته و پسندیده باشد.
پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله فرمودند: «انّى لأعلم آیة لو اخذ بها النّاس لكفتهم» من آیه اى را مى شناسم كه اگر مردم به آن عمل كنند، تمام مشكلاتشان حل مى شود و سپس آیه «و من یتق اللّه یجعل له مخرجاً» را تلاوت فرمودند.(16)
در روایات مى خوانیم: هنگامى كه آیه 3 نازل شد، جمعى از یاران پیامبر، كار و تجارت را رها كردند و گفتند: خداوند روزى ما را ضمانت كرده است، پس به كار و تلاش نیازى نیست. پیامبرصلى الله علیه وآله آنان را احضار و توبیخ كرد و فرمود: هركس كار و تلاش را رها كند، دعایش مستجاب نمى شود. «انّه من فعل ذلك لا یستجاب له»(17)
در قرآن، هم مهر الهى با جمله، «من حیث لا یحتسب»(18) آمده است و هم قهر الهى. «فاتاهم اللّه من حیث لم یحتسبوا»(19) یعنى گاهى مهر و قهر الهى غیر منتظره و به شكلى كه گمان نمى رود به انسان مى رسد.
أثر تقوا فقط در آخرت نیست. امام صادق علیه السلام در مورد جمله، «من حیث لا یحتسب» فرمود: این گشایش روزى، براى تقوا پیشه گان در دنیاست.(20)
15) تفسیر المیزان.
16) تفسیر مجمع البیان.
17) تفسیر نور الثقلین.
18) طلاق، 3.
19) حشر، 2.
20) تفسیر نور الثقلین.
عضـویت در کــانال👇
📡 @www_irismed_ir
⭕️ سوال
⁉️ فلسفه غسل میت چیست و مرده چه نیازی به پاکی و طهارت دارد؟
🔰 غسل مس میت؛ هم جنبه مادی و ظاهری و هم جنبه معنوی دارد
👈 جنبه ظاهری بر دو قسم است:
1️⃣ جنبه بهداشتی: میت با غسل دادن از آلودگیهای جسمانی پاک میشود. بدیهی است که مرگ عموما به خاطر برخی امراض و عفونتهايی است که در بدن شخص باقی میماند و میتواند منشا مفاسد بهداشتی نيز باشد، چرا که بعد از مرگ بازماندگان معمولا بدن میت را بوسیده و در بغل میگیرند. شستشو با سدر و کافور و آب خالص، از نظر بهداشت ظاهری، نقش ضد عفونیکننده جسد و حفظ محيط زيست از ميکروبها و عفونتهای احتمالی را دارد.
2️⃣ جنبه فقهی: به لحاظ فقهی نیز دلایل مختلفی برای تشریع غسل میت وجود دارد:
🔺انسان در حال احتضار و خروج روح از بدن، اختیار خود را ندارد و در این هنگام ممکن است منی از بدن خارج شده و جنب شود و نیاز به غسل جنابت باشد.
🔺 شاید میت پیش از مرگش، غسل جنابت و یا غسلهای واجب دیگر به گردنش بوده باشد.
🔺 غالبا خانواده و آشنایان پس از مرگ، به خاطر مسائل عاطفی بسیار میت را لمس میکنند و اگر میت غسل داده نشود، کسانی که میت را لمس میکنند، غسل مس میت بر آنها واجب خواهد شد و در آن گیر و دار مصیبت بسا تهیه آب و غسل مس میت به هنگام نماز وجود نداشته باشد، از اینرو خدا غسل میت را وضع کرد تا میت پاک باشد، تا دیگرانی که میخواهند میت را لمس کنند با لمس میت، بر آنان غسل مس میت واجب نشود.
👈 جنبه معنوی: برای جنبه معنوی نیز جهات مختلفی وجود دارد:
1️⃣ در روایات آمده با غسل، میت در مواجهه با ملائک و لقای خداوند تطهیر میشود.
2️⃣ چون انسان اشرف مخلوقات است باید بین او و دیگر حیوانات فرق باشد، لذا اسلام برای تعظیم و تکریم میت مسلمان، غسل میت را وضع کرده تا احترامی به میت مومن و مسلمان باشد.
3️⃣ از مسلّمات علم فلسفه و کلام و نیز روایات ما این است که بین روح و بدن همواره تاثیر و تاثر متقابل وجود دارد و روح از آن جهت که سالها به این بدن تعلق داشته و اکنون پس از مرگ نیز این علاقه و ارتباط تا حدی باقی است، لذا اعمالی که برای بدن میت انجام میشود در روح نیز اثرگذار خواهد بود و روح با غسل میت، سبک خواهد شد.
___________________________
📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/128431
📎 #اعتقادات
📎 #فلسفه_احکام
📎 #غسل_میت
پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇
🔸🔹🔸🔹🔸🔹
♨️ @ostadmohamadi