eitaa logo
اقتدار ولایی
1هزار دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍🔻درباره ناواقعیت افول دینداری پس از انقلاب اسلامی محمد‌حسین نظری، فعال رسانه‌ای: 🔷️در سال‌های اخیر، خصوصا در سراسر دهه ۹۰، بسیاری می‌شنویم کسانی از افول دینداری یا دین‌گریز《تر》شدن جامعه ایرانی بحث می‌کنند. طرح بحث‌ها عموما از سوی مخالفان جمهوری اسلامی یا منتقدان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای انجام می‌شود و اغلب نیز آمیخته به مواضع سیاسی و حقد و کینه‌های شخصی است و دست کم راقم سطور کمتر مطلب علمی در این باب دیده است. اما چرا ادعای افول دینداری ناواقعیت است؟ به چندین قرینه می‌توان نشان داد که چنین است و نگارنده در چند فرسته اجمالا به برخی قراین می‌پردازد. 🔹پیش از هر چیز، بحث از افول ناشی از یک ساده‌انگاری است و آن عبارت از ثابت و ساکن انگاشتن وضع کلی عالم و بی اعتنایی به عوامل اجتماعی_فرهنگی و فقدان فهم تاریخی است. این‌همه اجمالا یعنی اینکه تحلیل‌گر بی آنکه از وضع کلی تجدد و سیر تاریخی آن و نیز از نسبت فرهنگ ایرانی با تجدد در دهه چهل و دهه نَوَد بپرسد، نسل جوانِ دهه اخیر را با نسل جوان پیش از انقلاب مقایسه کند و نتیجه بگیرد که جوانِ آن روز مثلا مومن‌تر یا دستِ کم اخلاق‌مدارتر بوده است و بی آنکه بپرسد آیا آن روز گناه کردن آسان‌تر و ابزار گناه در دسترس‌تر بود یا امروز که اگر جوان اراده کند گناه به ثانیه حاضر و در دسترس است، نظام سیاسی را متهم به توسعه بی‌دینی کند. اگر ماجرا را اینطور ببینیم، آیا عکسِ این ادعا به صدق نزدیک‌تر نیست وقتی‌که در زمان توسعه هرروزی انواع تجربه‌های مشمئزکننده و غیرانسانی جنسی و لذایذ بی حد و مرز مادی در آنسوی جهان، در اینجا بحث از ایثار و شهادت در بعد فردی و اجرای مناسک میلیونی مذهبی در بعد جمعی نه استثنا بلکه قاعده است؟ 🔹فرض که بخشی از جامعه ایران تحت تاثیر جریان جهانی ذائقه‌اش تغییر کرده، که کرده- و با جریان غالب جهانی همراه شده است، اما همراه نشدن بخش قابل توجهی از جامعه ایران با این جریان غالب آیا به معنای توفیق در حفظ و توسعه فرهنگ دینی نیست؟ اگر حکومت پهلوی که از دل و جان با جریان تجدد همراه بود بر سر کار مانده بود، آیا امروز چیزی از دینداری فردی و جمعی باقی مانده بود؟ 🔹از این حیث فرض اصلی مدعیان افول دینداری جدا قابل نقد است و راقم سطور بر آن است که بخشی از ساده انگاری آنطور که اشاره شد ناشی از فقدان فهم تاریخی و ناآگاهی نسبت به وضع کلی عالم و بخشی دیگر برخاسته از حب و بغض‌های شخصی و اختلاف‌نظرهای سیاسی است که مدعی را به دامن سو استفاده از وضعِ توده‌ای فهم و آگاهی در جامعه درانداخته است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 | همراهی بی‌نیازی انسان با طغیانش 💐 «كَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَىٰ* أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَىٰ».[1] 🌼 چنین نیست (که شما می‌پندارید) به یقین انسان طغیان می‌کند* از اینکه خود را بی‌نیاز ببیند. ✅ انسان ناسپاس است. ما او را آفريديم و هر چه نمى‌دانست به او آموختيم؛ امّا او در برابر پروردگارش طغيان مى‌كند![2] 📚 پی‌نوشت: [1]. علق:6-7. [2]. قرائتی، محسن، تفسیر نور، ج10، ص537. 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
131.3K
⭕️ سوال ❓چرا علما و عرفای در حال حاضر ریاستی نمیگیرند تا امور مملکت را درست کنند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی @ostadmohamadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
63K
⭕️ سوال ❓برای ترک شهوت و گناه در گوشی که آدم تحریک نشود چه کنیم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 💠 پرسمان اعتقادی استاد محمدی @ostadmohamadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ⁉️ منظور از حمل عرش خدا توسط فرشتگان چیست؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هستیم که هستیم که هستیم @maktabeallame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗃 | این هفته در نو+جوان چه گذشت؟ 😇 مروری کوتاه بر منتخبی از مطالبی که شما دیدید و پسندیدید ✅ شما می‌توانید نسخه باکیفیت این محصولات را به آسانی از سایت یا نو+جوان دریافت کنید.👇 🌐 صفحه اصلی سایت ➡️ nojavan.khamenei.ir 🗂️ ۱ | جرقه در تابستان ↪️ nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=20877 🖼️ | سی‌وپنج سال مبارزه ↪️ nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=18158 😅 | خطرا بی‌سفر ↪️ nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=18218 🛠️ ۲ | محله کسب و کار ↪️ nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=20876 🎥 | نماز خوب ↪️ nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=21413 📜 ۳ | کم‌ نیاری بردی ↪️ nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=20875 🍪 ۴ | در دنیای مشاغل ↪️ nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=20874 🖼️ | میدان حجاب ↪️ nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=19728 🎥 | تبیین در برابر وسوسه! ↪️ nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=22820 🎥 | حوادث آموزنده ↪️ nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=16673 ☺️ ۵ | دو شغل خوشمزه ↪️ nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=20873 ⬅️ نصب یا بروزرسانی نرم افزار موبایلی نو+جوان ↪️ http://cafebazaar.ir/app/?id=com.rayanehsabz.nojavan&ref=share 💎 شما می‌توانید این محصولات را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید یا در اندازه دلخواه چاپ کرده و در مسجد، هیئت، محله یا حتی اتاق خودتان نصب کنید. 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | انتقال معارف خانوادگی به فرزندان ✏️ برشی از بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است ✏️ رهبر انقلاب: من به شما جوانهای عزیز توصیه میکنم قدر هیئتهایتان را بدانید. من همیشه به جوانها میگویم قدر جوانی‌تان را بدانید؛ این امروز هم هست. قدر جوانی را بدانید، امّا قدر این هیئتها را بدانید. این هیئتها گنجینه است؛ حقیقتاً گنجینه‌ی معتبر و باارزشی است. هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است. هم یاد است، هم تبیین است. یعنی هیئت باید این جور باشد: هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز تبیین باشد. ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ 🖼 در ایام محرم، مجموعه سخن نگاشت با مضمون حضور تبلیغی و تبیینی برای انتقال فرهنگ عاشورا در برپایی عزای حسینی در KHAMENEI.IR منتشر خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻مغلطه‌ای به نام فقر ❇️از نظر امام، پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مرهون تلاش طبقات پایین اجتماع یعنی همان مستضعفین است و طبقات بالا کاری نکرده اند و فرمودند:«شما این انقلاب را به ثمر رساندید و گروههایی که در سرتاسر این کشور این انقلاب را به ثمر رساندند، همان زن و مرد محروم و همانهایی که مستضعف هستند و کاخ‏ نشینها آنها را استضعاف می‏کنند و اینها ثابت کردند که کاخ‏نشینها هستند که ضعیفند و پوسیده‏اند و برای این ملت هیچ کاری نکرده‏اند و نخواهند کرد» (صحیفه امام، ج‏14، ص: 261) ❌اما اینک جبهه اصلاحات و مهره های سوخته شان با اصرار بر ایجاد دوگانگی فقر و حجاب هستند تا از آب گل آلود ماهی گیری کنند و خود را طرفدار محرومان جلوه دهند. ♨️مهره‌هایی همچون شهیندخت ملاوردی و هادی سروش محلاتی و ایازی با تمسک به روایاتی همچون روایتی که اگر فقر وارد خانه شود ایمان از دری دیگر خارج میشود به دنبال این مغلطه اند که نظام به جای پرداختن به مسئله فقر مردم، به بی حجابی آنها پرداخته است و این دوگانه را به غلط در اذهان جای میدهند. ❌آنها اما خوب میدانند که در طول تاریخ همواره مستضفان و محرومان، در زمره دینداران و ثابت قدمان در عرصه دینداری بوده اند نه ثروتمندان و صاحبان سرمایه و قدرتی همچون آنها و ثروتمندان بوده اند که در برابر دین و حجاب ایستاده اند نه محرومان. ⭕️اصلاح طلبان با هجمه سنگین علیه دولت سیزدهم به دنبال غبارآلود کردن فضای برای پوشاندن ناکارآمدی ها خودشان و به حاشیه راندن تلاشهای دولت انقلابی در جهت رفع محرومیت ها هستند. 📍اما این بار مردم بصیر ما فریب این شانتاژ رسانه ای را نخواهند خورند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به خدا قسم، مسأله واقعی، تعابیر «نفهم» و «الاغ» نیست! مسأله، انتصاب صددرصد اشتباه این فرد به عنوان وزیر است، و انحراف ساختاری در وزارت علوم، و عدم تحقق تحول،و سکولار بودن فضای وزارت علوم، و اینکه جوان متدین در اثر فشار اساتید دانشگاه، یا عذاب می‌کشد یا در نهایت، استحاله می‌شود. https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،، 🖇 تعلیقه: ۱. شما با صد استدلال و ده طرح به وزارت علوم بروید و دعوت به تحول کنید. اتفاقی رخ نخواهد داد. چون در میان‌شان باور نیست یا ضعیف است. سخن‌تان یا شنیده نمی‌شود یا عمل نمی‌شود.‌ ۲. انتخاب وزیر علوم از سوی آقای رئیسی، از آغاز اشتباه بود. ایشان فرصت جهش را گرفت. سه سال از دست رفت. ۳. برای جریان انقلاب، یک راه مؤثر وجود دارد و آن عبارت است از گفتمان‌سازی. باید برای تحول، ادبیات و هوادار ایجاد کرد. باید نیروی فشار اجتماعی را به صحنه آورد. این نیروی غیررسمی، حتی سیاست را هم به عقب خواهد راند. اگر جریان انقلابی، قوی باشد، موضع‌گیری مستمر و شفاف خواهد داشت و تا تغییر وزیر علوم پیش خواهد رفت. باید با تیغ نقد، ته‌ریش تصنعی وزارت علوم را تراشید و تناقض‌ها و تضادها را آشکار کرد. این ساختارهای بوروکراتیک، از بیرون تغییر می‌کنند نه از درون. نیروی پیشران، حلقه‌های میانی هستند. همه‌ی قدرت‌نشین‌های محافظه‌کار، از تبیین و‌ روشنگری ما هراس دارند. ۴. درحالی‌که وزارت علوم، مرداب‌نشین و اداری بوده و مانده، استاد حسن رحیم‌پور ازغدی، یک‌تنه توانست موج‌ساز و جریان‌پرداز باشد و خودآگاهی تاریخی بیافریند. @sedgh_mahdijamshidi