🌻🕊🌻🕊🌻🕊🌻🕊🌻🕊
صبربرخوش ها👈1⃣2⃣
🔲بعداول رسالت انبیاء کاملاً سیاسی و اجتماعی است/ گاهی خروج از عبادت دیگران مهمتر از ورود به عبادت خداست
💐امیر المومنین (ع)می فرماید:خداوند متعال پیامبر (ص)را به حق مبعوث کرد تا بندگان خدارا از بندگی دیگران به سوی بندگی خداوند خارج کند؛یعنی پیامبر آمده است تا ما را از تبعیت کردن از هوای نفس دیگران خلاص کند
📚.اصول کافی🍁 ج۸🍃ص۳۸۶
هدف رسالت پیامبر(ص) کاملاًسیاسی واجتماعی است چون اول مردم را از عبادت وبندگی طاغوت خارج می کنند سپس به سوی خداوند سوق میدهد
🎙✍ استاد علیرضا پناهیان
🌻🕊🌻🕊🌻🕊🌻🕊🌻🕊
@Etr_Meshkat
🌟استغفار، زنگارهای دل نورانیتان را پاک میکند
🔻رهبرانقلاب: استغفار، زنگارهای دل نورانیتان را که خدای متعال به شما داده است، پاک میکند.
🔹هر انسانی، نورانی است. حتّی انسانی که با خدا رابطه و آشنایی ندارد، در جوهر و ذات خود، نورانیّت دارد؛ منتها بر اثر بیمعرفتی و گناه و شهوترانی، آن را دچار زنگار کرده است.
🔺 #استغفار، این زنگار را از بین میبرد و نورانیّت میبخشد. ۱۳۷۵/۱۱/۱۲
@Etr_Meshkat
#فراماسونری_چیست
🕊🕊🕊🕊🕊
قسمت 7⃣1⃣
ذكر يك نكته ي مهم:
گروه هاي فراماسونري براي اين كه حساسيت گروه هاي مذهبي را نسبت به خود كم كنند، در سخنان خود ابراز مي دارند كه آن ها نيز همانند اديان آسماني به يك وجود برتر اعتقاد دارند. آن ها اين موجود برتر را « معمار بزرگ كائنات » یا
« وجود اعلی » می نامند .
بر خلاف ظاهر فريبنده ي عبارات فوق، هيچ كدام از آن ها به خداوند متعال ارتباطي ندارند؛ بلكه در ديدگاه منحرف ماسون ها، اين « وجود برتر » يا
« معمار بزرگ كائنات »، همان « تعادل موجود در عالم خلقت » و يا « انرژي ايجاد كننده ي تعادل عالم خلقت » است، كه اين تفكر، بسيار شبيه به تفكر حاكم بر مكاتب الحادي همچون مكتب فكري مصر باستان مي باشد.
شواهد اين تفكر كفر آميز ماسوني، مطالبي هستند كه در مجلات ماسوني مربوط به بعضي از لژها مشاهده مي گردد:
«شما بنا به ميل و اراده تان، روح و هوشتان، يا بر اساس درك و ايمانتان، مي توانيد خدا را با نام هاي طبيعت، قدر، قدرت يا قانون بخوانيد. »
« ثابت گرديده كه خداوندي كه همه چيز را به وجود آورده و كائنات را احاطه نموده، محققاً همان انرژي است. »
⏮ ادامه دارد...
🕊🕊🕊🕊🕊
@Etr_Meshkat
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂
🌸
🌸
#مکیال_المکارم
قسمت 1⃣0⃣1⃣
✅ تکالیف بندگان نسبت به آن حضرت علیه السلام
💠 سعی در خدمت کردن به آن حضرت علیه السلام💠
تلاش در جهت خدمت کردن به آن جناب علیه السلام به آن چه در زندگی می توانی انجام دهی، که به مقتضای روایات بیان گردید که زندگی تو به برکت آن حضرت علیه السلام است، تا اینکه به فرشتگان خداوند که مأمورند خدمتگزار حضرتش باشند تأسی جسته باشی.
.....امام صادق علیه السلام فرمود:« و اگر دوران او را دریابم تمام مدت زندگانیم در خدمت او خواهم بود».
این سخن به نکات دقیقی دلالت می دهد:
🔸 بیان فضیلت و شرافت حضرت قائم علیه السلام و از جمله: اشاره به اینکه خدمت کردن به آن حضرت بهترین عبادتها و نزدیکترین طاعات است، چون امام صادق علیه السلام که عمر شریفش را جز در انواع طاعت و عبادت خداوند سپری ننمود، و شب و روز خویش را در این راه گذرانید، بیان می کند که اگر قائم علیه السلام را درک می کرد، عمر خود را در خدمت کردن به او صرف می نمود.
🔸 و از نکته های سخن امام علیه السلام اشاره به این است که پیروان امام قائم علیه السلام بهترین پیروان هستند و رعیّت آن جناب از سایرین برترند و اصحاب او شرافتمندترین اصحاب می باشند، زیرا که مرتبه بستگان و پیروان هر شخص به حسب رتبه و مقام خود آن شخص متفاوت است و چون مقام والای مولایمان صاحب الزمان علیه السلام معلوم گردید، مرتبه بلند رعیّت آن جناب و پیروانش و مؤمنانی که بر ولایتش پایدار باشند نیز ظاهر می شود.
📚 مکیال المکارم
🌱بـه نـاله های پشت درمیان شعله ها بیا
به دست های بسته درمیان کوچه ها بیا
🌱بیا که تا بناکنیم حرم برای مادرت
به غربت بقیع وگریه های بیصدا بیا
❣اللهم عجل لولیک الفرج❣
🌸
🌸
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🍃🌿🌸🍃🌼
@Etr_Meshkat
🌸 🌷
وظیفه اصلی شیعه در زمان غیبت چیست؟ قیام یا قعود؟ تبلیغ یا تقیّه؟ مبارزه یا مصالحه؟
در بیش از 50 آیه از قرآن، پس از «ایمان کامل»، سخن از «عمل صالح» است. «عمل صالح» یعنی بهترین و شایسته ترین عمل ممکن، در زمان و مکان عمل. شیعه بهترین عمل را با توجّه به شرایط زمانی و مکانی، و بر اساس معیار عقلی و مبنای نقلی انجام می دهد، تا برترین آفریدگان باشد.
@Etr_Meshkat
🌸 🌷
وظیفه اصلی شیعه در زمان غیبت چیست؟ قیام یا قعود؟ تبلیغ یا تقیّه؟ مبارزه یا مصالحه؟
در بیش از 50 آیه از قرآن، پس از «ایمان کامل»، سخن از «عمل صالح» است. «عمل صالح» یعنی بهترین و شایسته ترین عمل ممکن، در زمان و مکان عمل. شیعه بهترین عمل را با توجّه به شرایط زمانی و مکانی، و بر اساس معیار عقلی و مبنای نقلی انجام می دهد، تا برترین آفریدگان باشد.
@Etr_Meshkat
⚜🕊⚜🕊⚜🕊⚜🕊⚜
شرح دعای شریف افتتاح
🔶فراز هفتم 👇
💠اللَّهُمَّ إِنَّ عَفْوَک عَنْ ذَنْبِی وَ تَجَاوُزَک عَنْ خَطِیئَتِی وَ صَفْحَک عَنْ ظُلْمِی وَ سَتْرَک عَلَی قَبِیحِ عَمَلِی وَ حِلْمَک عَنْ کثِیرِ [۱] جُرْمِی عِنْدَ مَا کانَ مِنْ خَطَإی [۲] وَ عَمْدِی، أَطْمَعَنِی فِی أَنْ أَسْأَلَک مَا لَا أَسْتَوْجِبُهُ مِنْک الَّذِی رَزَقْتَنِی مِنْ رَحْمَتِک وَ أَرَیْتَنِی مِنْ قُدْرَتِک وَ عَرَّفْتَنِی مِنْ إِجَابَتِک فَصِرْتُ أَدْعُوک آمِناً وَ أَسْأَلُک مُسْتَأْنِساً لَا خَائِفاً وَ لَا وَجِلًا مُدِلًّا عَلَیْک فِیمَا قَصَدْتُ فِیهِ إِلَیْک، فَإِنْ أَبْطَأَ عَنِّی عَتَبْتُ به جهلی عَلَیْک وَ لَعَلَّ الَّذِی أَبْطَأَ عَنِّی هُوَخَیْرٌ لِی لِعِلْمِک بِعَاقِبَةِ الْأُمُورِ فَلَمْ أَرَ مَوْلًی کرِیماً أَصْبَرَ عَلَی عَبْدٍ لَئِیمٍ [۳] مِنْک عَلَیَّ
🔶خدایا! چشم پوشی تو از گناهم، و
گذشتت ازخطاکاری ام، و روی گردانی تو از ستم من، و پرده کِشی ات بر کارهای زشتم، و بردباری ات از بزهکارهای زیادم در هنگامه ای که مرتکب خطا میشدم و یا با قصد، بدی میکردم، مرا به طمع انداخت تا از تو چیزی بخواهم که مستحق آن نیستم؛ همان چیزی که از رحمتِ خویش روزیام کردی و از قدرتت به من نشان دادی و از پاسخ دادنت، به من شناساندی. نتیجه تمام این خوبیهای تو این شدکه من اکنون بااحساس امنیت، تو را میخوانم و در حالی که با تو انس گرفتهام از تو درخواستمیکنم. نه تنها از تو نمی ترسم و بیمناک نیستم، بلکه نسبت به آنچه قصد کرده ام، بر تو جرأت دارم و ناز میکنم؛ تا جایی که اگر آنچه را میخواستم، دیر به دستم میرسید، از سرِ جهلم بر تو پرخاش میکردم و حال آن که چه بسا تأخیرِ آن چیز، به نفع من بود؛ چرا که تو نسبت به سرانجام کارها عالِمی. من سرپرست بزرگواری، بردبارتر از تو، نسبت به خودم ندیدم که بر بنده ای که هیچ خوبی در وجودش نیست، صبر کند
⚜🕊⚜🕊⚜🕊⚜🕊⚜🕊
@Etr_Meshkat
⚜🕊⚜🕊⚜🕊⚜🕊⚜
شرح دعای شریف افتتاح
🔶فراز هفتم👇
✳️نکته ها
🔶«صفح» به معنای رویگردانی و نادیده گرفتن است.صفح کامل تر از «عفو»است؛چراکه گاهی انسان میبخشدوعفومیکند ولی نادیده نمی گیرد و صفح نمی کند. ولی از این فراز دعای روشن میشود که خداوند متعال نسبت به بندگانش، هم عفو و بخشش دارد، و هم صفح و نادیده گرفتن.به دست آوردن توفیق برای راز و نیاز با خدای
متعال، به معنای پاک بودن از گناهان و خطا و ستم نیست؛بلکه ناشی از گذشت و نادیده گرفتن و پرده پوشیِ الهی نسبت به بدیهای مااست.درخواست ما از خدای حکیم نباید با نگاه استحقاق همراه باشد؛بلکه بایدبدانیم که مامستحق آنچه در خواست میکنیم نیستیم، ولی خداوند از سرِ رحمت خود به ماعطا میکند.یکی از حکمتهای تأخیر در اجابت دعا این است که خداوندحکیم، عالم به پایان کارها است و میداند که اگر انسان زود به خواسته اش برسد، گرفتار بدی و شر میشود. از این رو حاجتش را با تأخیر روا میکند.
✳️پیام ها
۱. اگر قرار باشد به بدیهای خود نگاه کنیم، ناامید شده و به راز و نیاز با خدای مهربان نخواهیم پرداخت؛ ولی اگر به خوبیهای پرودگار نگاه کنیم، به طمع میافتیم و دست دعا و درخواست به درگاه او بلند میکنیم.
۲. اقتضای دوری از جهل این است که برای رسیدن به خواستهها عجله نکنیم.
۳. لطف و رحمت خدای متعال به ما نباید سبب شود که نسبت به جایگاه والای پروردگار، انس نابجا پیدا کرده و بر خدا ناز کنیم.
۴. در رابطه خود با خدا، باید خداوند را کریم وبزرگواربدانیم وازسویی بدیهایمان را فراموش نکنیم و بدانیم هرچه خوبی است از جانب خدا است.
۵. خدای کریم بر بدیهای بنده لئیم صبر میکند؛ما نیز ازخداوندبیاموزیم ونسبت به بدیهای دیگران صبر پیشه کنیم تا به کرامت و بزرگواری برسیم.
⚜🕊⚜🕊⚜🕊⚜🕊⚜🕊
@Etr_Meshkat