پيامبر صلي الله عليه و آله:
مَن عالَ يَتيما حَتّى يَسْتَغْنىَ عَنْهُ اَوْجَبَ اللّه ُ ـ عَزَّ وَ جَلَّ ـ لَهُ بِذلِكَ الْجَنَّةَ كَما اَوْجَبَ اللّه ُ لآِكِلِ مالِ الْيَـتيمِ النّارَ؛
پيامبر صلي الله عليه و آله:
هر كس يتيمى را سرپرستى كند تا آن كه بى نياز گردد، خداوند به سبب اين كار بهشت را بر او واجب سازد، همچنان كه آتش دوزخ را بر خورنده مال يتيم واجب ساخته است.
بحار الأنوار، ج 75، ص 4، ح 8.
إفتَخَرَ عَلِىٌّ وَفاطِمَةُ عليهماالسلام فَقالَ رَسُولُ اللّه صلي الله عليه و آلهلِفاطِمَة:
لَكِ حَلاوَةُ الْوَلَدِ وَلَهُ عِزُّ الرِّجالِ وَهُوَ اَحَبُّ إلَىَّ مِنْكِ. فَقالَت فاطِمَةُ: وَالَّذِى اصْطَفاكَ واجْتَباكَ وَهَداكَ وَهَدى بِكَ الْأُمَّةَ لازِلْتُ مُقِرَّةً لَهُ ما عِشْتُ.
در جمع گرم خانواده هر يك از على و فاطمه خود را نزد پيامبر محبوبتر مى شمردند، پيامبر به فاطمه فرمود: تو را حلاوت فرزندى و على را عزّت مردان است و او نزد من محبوتر است.فاطمه گفت:
به خدايى كه تو را برگزيد و هدايت كرد و امّت را به سبب تو راه نمود، همواره تا زنده ام به ـ مقام ـ او مقّر خواهم بود.
قوت القلوب ج 3: 111🍃🍃🍃
قالَت فاطِمَةُ عليها السلام :
اَبَوا هذِهِ الْأُمَّةِ مُحَمَّدٌ وَ عَلِىٌّ يُقيمانِ اَوَدَهُمْ وَيُنْقِذانِهِمْ مِنَ الْعَذابِ الدّائِمِ اِنْ اَطاعُوهُما وَيُبيحانِهِمُ النَّعيمَ الدّائِم اِنْ وافَقُوهُما.
حضرت زهرا عليها السلام فرمود:
پدران اين امّت حضرت محمد صلي الله عليه و آله ـ پيامبر خدا ـ و حضرت على عليه السلام ـ ولى خدا ـ است. اگر از آن دو اطاعت كنند، كژى هاى آنان را اصلاح مى كنند و از عذاب دردناكشان نجات مى بخشند و همراهى با آن دو نعمت جاودان ـ بهشت ـ را ارزانيشان مى دارد.
تفسير منسوب به امام حسن عسكرى عليه السلام 330.
قالَت فاطِمَةُ عليها السلام لِرَجُلٍ لَمّا سَئَلَها وَ هِىَ عَلى قَبرِ عَمِّها حَمزَة عليه السلام :
اَما وَاللّه ِ لَوْ تَرَكُوا الْحَقَّ عَلى اَهْلِهِ وَاتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبِيِّهِ لَمَااخْتَلَفَ فِى اللّهِ تَعالى اثْنانِ.
حضرت زهرا عليها السلام بر سر مزار حمزه عليه السلام در پاسخ شخصى مى فرمايد:
⭕️ به خدا سوگند اگر حق را به اهلش واگذار مى نمودند و از عترت پيامبر پيروى مى كردند، حتى دو نفر درباره خدا اختلاف نمى نمودند (واسلام همه عالم را فرا مى گرفت.)⭕️
كفاية الاثر: 199.
حضرت فاطمه عليها السلام :
إذا حُشِرتُ يَومَ القِيامَةِ أشفَعُ عُصاةَ اُمَّةِ النَّبِيِّ صلي الله عليه و آله ؛
حضرت فاطمه عليها السلام :
آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم ، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد .
. إحقاق الحقّ ، ج 19 ، ص 129 .
حضرت فاطمه عليها السلام :
إنْ كُنتَ تَعمَلُ بِما أمَرناكَ و تَنتَهي عَمّا زَجَرناكَ عَنهُ فَأنتَ مِن شيعَتِنا و إلاّ فَلا ؛
حضرت فاطمه عليها السلام :
اگر به آنچه تو را به آن فرمان مى دهيم عمل كنى و از آنچه برحذر مى داريم دورى كنى ، از شيعيان مايى و الاّ هرگز .
بحار الأنوار ، ج 68 ، ص 155 .
فاطمة عليها السلام ـ أيضا ـ :
اللّهُمَّ . . . أسأَلُكَ النَّظَرَ إلى وَجهِكَ ، وَالشَّوقَ إلى لِقائِكَ .
فاطمه عليها السلام ـ در دعايش ـ :
بارالها! نگريستن به رخسارت و شوق ديدارت را از تو درخواست مى كنم .
بحار الأنوار : 94 / 225 / 1 نقلاً عن اختيار ابن الباقي .
فاطمةُ الزَّهراءُ عليها السلام
ـ فِي المُناجاةِ ـ : اللّهُمَّ بِعِلمِكَ الغَيبَ ، وقُدرَتِكَ عَلَى الخَلقِ ، أحيِني ما عَلِمتَ الحَياةَ خَيرا لي ، وتَوَفَّني إذا كانَتِ الوَفاةُ خَيرا لي .
فاطمه زهرا عليها السلام
ـ در مناجات ـ گفت : بار خدايا!تو را به علم غيبت و تواناييت بر آفرينش، سوگند مى دهم كه مرا، تا وقتى مى دانى زنده بودن برايم بهتر است، زنده بدارى و هر گاه مرگ برايم بهتر بود، بميرانى.
بحار الأنوار : 94/225/1 .
فاطمة عليها السلام :
دَخَلَ إليَّ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله عِندَ وِلادَتي الحُسَينَ عليه السلام فَناوَلتُهُ إيّاهُ في خِرقةٍ صَفراءَ ، فَرَمى بِها وَأخَذَ خِرقَةً بَيضاءَ وَلَفَّهُ فيها ثُمَّ قالَ : خُذيهِ يا فاطِمَةُ فَإنَّهُ امامُ ابنُ امامٍ أبو الأئِمَّةِ التِسعَةِ ، مِن صُلبِهِ ائِمَّةٌ أبرارٌ وَالتّاسِعُ قائِمُهُم .
فاطمه عليها السلام :
پس از آن كه حسين عليه السلام را به دنيا آوردم ، رسول خدا صلى الله عليه و آله نزد من آمد . طفل را در پارچه اى زرد رنگ، به دست آن حضرت دادم . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله آن پارچه را دور انداخت و پارچه سفيدى گرفت و حسين را در آن پيچيد . آن گاه فرمود : بگيرش اى فاطمه ، كه او امام است و فرزند امام . او پدر نُه امام بزرگوارى است كه از صُلب او به دنيا مى آيند و نُهمين آنان قائم است .
كفاية الأثر : 194.
فاطمةُ الزَّهراءُ عليها السلام
ـ في خُطبَةٍ لَها ـ : فَرَضَ اللّه ُ مُجانَبَةَ أكلِ أموالِ اليَتامى إجارَةً مِن الظُّلمِ .
فاطمه زهرا عليها السلام
ـ در يكى از سخنرانى هاى خود ـ فرمود : خداوند پرهيز از خوردن مال يتيم را به دليل جلوگيرى از ظلم و حق كشى واجب فرمود.
بحار الأنوار : 79/268/7 .
مِن خُطبَتِها عليها السلام :
... اَيُّهَا النّاسُ اِعْلَمُوا اَنّى فاطِمَةُ وَاَبى مُحَمَّدٌ اَقُولُ عَوْدا وَبَدْءا وَلا اَقُولُ ما اَقُولُ غَلَطا وَلا اَفْعَلُ ما اَفْعَلُ شَطَطا. « لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ اَنْفُسِكُمْ عَزيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَريصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤمِنينَ رَؤُوفٌ رَحيمٌ ...»
حضرت زهرا در بخشى از خطبه خود مى فرمايد:
اى مردم! بدانيد كه من فاطمه ام و پدرم محمد صلي الله عليه و آلهاست. پايان و آغاز سخنم يكى است، نابجا سخن نمى گويم و به كار يـاوه و بيهـوده نمى پـردازم. به حقيقت پيامبرى از ميان خودتان برخاست كه رنجهاى شما بر او دشوار بود و به ـ هدايت و اصلاح ـ شما حريص و بر مؤمنان دلسوز و مهربان بود.
بخشى از خطبه بزرگ، احتجاج، ج 1: 134.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ا﷽ا
꯭خ꯭ا꯭ط꯭ر꯭ه ꯭꯭عجیب ا꯭ز ꯭
ش꯭ه꯭ی꯭꯭د ꯭ح꯭ا꯭ج ꯭ق꯭ا꯭س꯭م ꯭س꯭ل꯭ی꯭م꯭ا꯭ن꯭ی
꯭ا꯭ز ꯭ع꯭ن꯭ا꯭ی꯭ت ꯭ح꯭ض꯭ر꯭ت ꯭ص꯭د꯭ی꯭ق꯭ه ꯭ط꯭ا꯭ه꯭ر꯭ه
꯭خ꯭ا꯭ن꯭م ꯭ف꯭ا꯭ط꯭م꯭꯭ه ꯭ا꯭ل꯭ز꯭ه꯭ر꯭ا ꯭س꯭ل꯭ا꯭م ꯭ا꯭ل꯭ل꯭ه ꯭ع꯭ل꯭ی꯭ه꯭ا
꯭د꯭ر ꯭꯭ج꯭ن꯭گ ꯭س꯭꯭ی ꯭و ꯭س꯭ه ꯭ر꯭و꯭ز꯭ه 💔
#فاطمه_زهرا🖤
#حاج_قاسم
مِن خُطبَتِها عليها السلام :
... كِتابُ اللّه ِ النّاطِقُ وَالْقُرْانُ الصّادِقُ وَالنُّورُ السّاطِعُ وَالضِّياءُ الّلامِعُ، بَيِنَّةً بَصائِرُهُ، مُنْكَـشِفَـةً سَرائِرُهُ، مُنْجَلِيَةً ظَواهِرُهُ، مُغْتَبِطَةً بِهِ اَشْياعُهُ، قائدا اِلَى الرِّضْوانِ اِتِّباعُهُ، مُؤَدٍّ اِلَى النَّجاةِ اِسْتِماعُهُ.
و در بخش ديگرى از خطبه مى فرمايد:
... كتاب گوياى خداوند و قران راستگو و نور فروغ بخش و روشنايى درخشان ـ عهد الهى و يادگار پيامبر است ـ كه ديدگاههايش روشن و اسرار درونى او بر ملا و ظاهر آن جلوه گر و پيروان او مورد غبطه همگان است. تبعيت از آن راهگشاى دستيابى به رضاى الهى و گوش سپردن به او موجب نجات است
بخشى از خطبه بزرگ، احتجاج، ج 1: 134.
مِن خُطبَتِها عليها السلام :
... كِتابُ اللّه ِ بَيْنَ اَظْهُرِكُمْ اُمُورُهُ ظاهِرَةٌ وَاَحْـكامُهُ زاهِرَةٌ وَاَعْـلامُهُ باهِـرَةٌ وَزَواجِرُهُ لائحَةٌ وَاَوامِرُهُ واضِحَةٌ...
و در بخش ديگرى از خطبه مى فرمايد:
كتاب الهى فرا روى شماست، امور مربوط به او ظاهر و احكامش فروزان و نشانه هايش خيره كننده و ـ فرامين ـ بازدارنده اش آشكار و دستورهايش واضح است.
بخشى از خطبه بزرگ، احتجاج، ج 1: 137.
مِن خُطبَتِها عليها السلام :
... وَاحْمِدُوا اللّه َ الَّذى لِعَظَمَتِهِ وَنُورِهِ يَبْتَغى مَنْ فِى السَّماواتِ وَالْأرَضِ اِلَيْهِ الْوَسيلَةَ وَنَحْنُ وَسيلَتُهُ فى خَلْقِهِ وَنَحْنُ خاصَّتُهُ وَمَحَلُّ قُدْسِهِ وَنَحْنُ حُجَّتُهُ فى غَيْبِهِ وَنَحْنُ وَرَثَةُ اَنْبِيائِهِ...
در پايان خطبه فرمود:
سپاسِ خدايى را به جاى آريد كه به خاطر عظمت وجود و جلوه نورش هر آنچه در آسمانها و زمين است خواهان ره يافتن به سوى او هستند و ـ در اين ميان تنها ـ ما وسيله تقرب به او و بندگانِ برگزيده و پايگاه تقديس و تنزيه او و حجت او در غيبت و نهان و وارث پيامبران اوييم.
شرح ابن ابى الحديد ج 16:211.
عنه عليه السلام
أحسَنُ الصِّدقِ الوَفاءُ بِالعَهدِ .;
امام على عليه السلام
بهترين صداقت، وفاى به عهد است.;
غرر الحكم: 3327.
عنه عليه السلام :
إنّه لَم يَكُنْ للّه ِ تباركَ وتعالى في أرْضِهِ حُجَّةٌ ولا حِكْمَةٌ أبْلَغُ مِن كِتابِهِ .
امام على عليه السلام :
خداوند تبارك و تعالى را در زمين حجّت و حكمتى رساتر از كتابش نباشد.
نهج السعادة : 1/347 .
الإمامُ عليٌّ عليه السلام
ـ لابنهِ الحسنِ عليه السلام ـ : واكْفُفْ علَيهِنَّ مِن أبْصارِهِنَّ بحَجْبِكَ إيّاهُنَّ ، فإنَّ شِدَّةَ الحِجابِ خَيرٌ لكَ ولَهُنَّ . وفي نقل: ... فإنَّ شِدّةَ الحِجابِ أبْقى علَيهِنَّ .
امام على عليه السلام
ـ به فرزندش حسن عليه السلام ـ فرمود : براى اينكه ديده شان به نامحرمان نيفتد آنها (زنان) را در پرده نگه دار؛ زيرا هر چه بيشتر در پرده باشند براى تو و آنها بهتر است .
نهج البلاغة : الكتاب 31 .
الإمام عليٌّ عليه السلام :
مَن كانَت صُحبَتُهُ فِي اللّه ِ ، كانَت صُحبَتُهُ كَريمَةً ، ومَوَدَّتُهُ مُستَقيمَةً
امام على عليه السلام :
كسى كه رفاقتش براى خدا باشد ، رفاقت او كريمانه و دوستى اش بى غَل و غش است .
غرر الحكم : 8977 .
الإمامُ عليٌّ عليه السلام :
إذا أحَبَّ اللّه ُ عَبدا ألْهَمَهُ حُسنَ العِبادَةِ .
امام على عليه السلام :
هرگاه خداوند بنده اى رادوست بدارد، نيكويى عبادت را به دل او اندازد.
غرر الحكم : 4066 .
الإمامُ عليٌّ عليه السلام :
مَن أحَبَّكَ نَهاكَ .
⭕️
امام على عليه السلام :
هر كه تو را دوست داشته باشد، [از زشتيها ]نهيت كند.
غرر الحكم : 7718
گل:
🔴 روایت یک خرابکاری نسلی.
⏪در اوایل دهه هفتاد وقتی دولت آقای رفسنجانی به یک سازمان جهانی یهودی تعهد داد که رشد جمعیت تنها کشور رسمی شیعه جهان را به پایین ترین نرخ ممکن برساند؛ همفکران خود را دور هم جمع کرد که چکار کنند الان هر زن ایرانی به طور متوسط ۶فرزند دارد، چه کنیم این عدد را در کمترین زمان به یک یا دو برسانیم.
▪️با ابزار رسانه و فیلم سریال و.. خانه داری و فرزنداوری و فرزند زیاد داشتن رو تقبیح کنند.
▪️ زنان و دختران رو به تحصیلات و اشتغال در جامعه سوق بدن(اینجوری آمار بیکاری پسران بالا میره)
▪️سن ازدواج رو بالا ببرند و عنوان کودک همسری رو باب کردند(دختری که میتوانست در ۱۶سالگی مادر شوند و پسر ۱۷ با ریش و سیبیل گفتند کودک است!!!)
▪️محدود کردن فرزندآوری به بالای ۱۸ سال و زیر ۳۵ سال (دقیقا سنی که به تحصیلات مشغول میکنن و درصورتیکه زن از ۱۵تا ۵۵ سالگی میتونه بچه دار بشه)
▪️به هر بهانه و بزور عقیم کردن زنان در بیمارستانها(فقط مناطق شیعه) و بداخلاقی با زائو(فقط مادران میدونن بداخلاقی کادر زایمان یعنی چه و چقدر سخت و زجرآوره)
▪️زایمان در خانه که ضامن سلامتی و ارامش مادر هست رو ممنوع کردند و بزور و به بهانه های مسخره با ظاهر مثلا علمی سزارین رو گسترش دادند تا حالا که رتبه اول سزارین در جهان هستیم(هشتاد و پنج درصد زایمانها سزارین هست)
▪️پر خرج کردن بارداری (لیست کردن انواع تست و آزمایش ها و سونوگرافی قبل و حین بارداری که فقط تو ایران هست)
▪️تحقیر شغل های تجاری و آزاد و ترویج شغل کارمندی و دولتی با حقوق ثابت و بیمه!
▪️کمرنگ کردن واسطه گری و سخت و پر دردسر کردن ازدواج(جهیزیه و مهریه و مراسم عروسی آنچنانی) با فیلم و سریال های تلویزیونی و سینمایی
▪️تحقیر روستانشینی و ترویج شهر و آپارتمان نشینی و فقط مصرف کننده بودن (بچه شهر بودن/دهاتی)
▪️تغییر سبک زندگی، تغدیه، پوشش و...که موفق شدند و غربی ها جایزه کاهش جمعیت را به مرندی دادند. اینک یک ایران با بحران جمعیت شیعه و زادو ولد زیاد وهابیت و تهدیدات امنیتی در آینده نزدیک😔
___