eitaa logo
اف ای تی اف FATF
31 دنبال‌کننده
175 عکس
93 ویدیو
2 فایل
Financial Action Task Force گروه ویژه اقدام مالی
مشاهده در ایتا
دانلود
📰 🔹️دولت پاسخ دهد در ازای برجام چه دریافت کرده که به دنبال تصویب FATF است؟! 🔸روزنامه آرمان روز پنجشنبه در یادداشت سرمقاله خود با عنوان «چرا دولت اصرار می‌کند؟» به موضوع تلاش دولت برای تصویب لوایح FATF پرداخت و نوشت: « کشور یا دولت باید بداند چه امکانات و امتیازاتی در این راستا ارائه می‌دهد و چه امکانات و امتیازاتی دریافت می‌کند. باید دید که آیا دولت با این نگاهی که هرازگاه‌ اشاره‌ای به تصویب قوانین مربوط به FATF دارد، در راستای نظم جهانی است یا خیر؟ اگر در راستای نظم جهانی است، باید پاسخ دهد چه امکاناتی را از عرصه جهانی دریافت کرده است. آخرین مورد که باید بررسی شود برجام است. یک توافق بین‌المللی صورت می‌پذیرد و در شورای امنیت و سازمان ملل مورد تصویب قرار می‌گیرد، با خروج یک کشور، کشورهای دیگر هم‌پیمان این تفاهم‌نامه‌ها قرارداد بین‌المللی چه رویکردی نسبت به آن دولت اتخاذ کردند؟ اروپا مرتبا بیان می‌کند که ایران نباید از برجام خارج شود! آیا این یک توافقنامه یکطرفه است که ایران نباید خارج شود یا در این توافقنامه تعهدات طرفین دیده شده؟ چطور است که بر این اساس آمریکا خودش را جدا کرده، زمان کُشی می‌کند و به مفادی که در آن توافقنامه ذکر شده بی‌توجه است؟ » ▫این روزنامه در ادامه نوشت: «اینکه اروپایی‌ها بیان می‌کنند که ایران باید با قبول عضویت، اطلاعات کشور را -که بعضا نکته خاصی هم در آن نیست- ارائه دهد اما باید سؤال کرد در قبال آن‌چه چیزی دریافت خواهد کرد؟... نکته مهمی که باید به آن توجه کرد و کمتر به آن پرداخته شده، این است که اگر ایران تابع FATF بشود، برقراری رابطه با بخش وسیعی از نظام مالی بین‌المللی دشوار است». ✍️روزنامه کیهان @fatfnews
انتقاد وزیر خارجه آمریکا از عدم تصویب لوایح FATF توسط ایران 🔹پامپئو با حمله به ایران به دلیل عدم تصویب لوایح FATF مدعی شد که اقدامات مخرب ایران تهدیدی برای امنیت جهانی است. ✍️خبرگزاری ساج @fatfnews
به گزارش مشرق، روز جمعه هفته گذشته، گروه ویژه اقدام مالی FATF پس از اتمام نشست خود، بیانیه ای صادر کرد که بخشی از این بیانیه مربوط به ایران می شود. این بخش از بیانیه ۷ بند دارد که به تحلیل بندهای مختلف آن می پردازیم: 1⃣ءFATF در بند اول بیانیه خود، مانند بیانیه های گذشته به سابقه توافقات ایران و این نهاد در سه سال اخیر می پردازد و مجدداً بیان می کند که تعهد سیاسی سطح بالا از سوی ایران برای اجرای برنامه اقدام داده شده و FATF هم در مقابل، اقدامات مقابله ای علیه ایران را به حالت تعلیق در آورده است. 2⃣در بند دوم بیانیه توضیحاتی درباره پیشرفت های ایران آورده شده است، از جمله اینکه ایران نظام شفاف سازی وجوه نقد را در نوامبر ۲۰۱۷ تاسیس کرده، در آگوست ۲۰۱۸ قانون مقابله با تامین مالی تروریسم و در ژانویه ۲۰۱۹ قانون مبارزه با پولشویی را اصلاح کرده است. همچنین پیشرفت های ایران درباره دو کنوانسیون را مطرح می کند. 3⃣بند سوم بیانیه بند مهمی است که در آن به اقداماتی که ایران باید انجام می داد اما انجام نداده، اشاره شده است. در این بند، موارد هفتگانه ای ذکر شده که ایران هنوز تکمیل نکرده است و توضیح آن برای روشن شدن وضعیت ایران در نسبت با FATF اهمیت بسیاری دارد: الف- مورد اول، موضوع اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم است که FATF از ایران خواسته استثنای مربوط به گروه هایی که با اشغال خارجی، استعمار و نژادپرستی مبارزه می کنند را از قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم بردارد. ایران یک بار این قانون را اصلاح کرده و ادبیات تبصره گذشته را تغییر داده اما این تغییرات هنوز از نظر FATF کافی نیست. ب- مورد دوم، شناسایی و توقیف دارایی های تروریست ها مرتبط با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. قطعنامه هایی از سوی شورای امنیت سازمان ملل ذیل فصل هفتم مربوط به گروه های تروریستی مانند القاعده، طالبان، داعش و … صادر شده است. FATF ذیل استاندارد شماره ۶ خود از کشورها می خواهد که این قطعنامه ها را اجرا کنند و در برنامه اقدام ایران این بحث قید شده است با این مضمون که برای اجرای این قطعنامه ها، باید سازوکارهای حقوقی در ایران ایجاد شود. معنای این اقدام این است که قوانینی در مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی امنیت ملی تصویب شود که قطعنامه های سازمان ملل را در داخل کشور نافذ کند. این بحث مسائل جدی از نظر قانون اساسی کشورمان به وجود می آورد. قانون اساسی ما قواعد و قوانین بین المللی را ارجح نمی داند و باید فرایندهایی طی شود تا این اتفاق بیافتد. خصوصاً اینکه این استاندارد در FATF بگونه ای بیان شده است که قطعنامه های بعدی مرتبط هم از نظر کشورها باید پذیرفته شود و این چالش جدی برای حقوق اساسی ما ایجاد می کند. لذا به نظر نمی رسد که افق روشنی برای حل و فصل این مورد وجود داشته باشد. ج- مورد سوم، بحث تاسیس و فعالیت یک رژیم شناسایی مشتری در داخل نظام بانکی ایران است. این مسئله بحث حقوقی ندارد زیرا در قانون مبارزه با پولشویی مطرح شده است، اما FATF از منظر اجرایی به آن نگاه می کند و نشان می دهد که این نهاد هنوز از اجرایی شدن آن مطمئن (ensuring) نشده است. بسیاری از موافقان FATF، کلمه ensuring را اینگونه تحلیل می کردند که ایران باید اطمینان حاصل کند اما این بند نشان می دهد که این اطمینان باید توسط FATF حاصل شود و لذا تا زمانی که بر اساس استانداردها و متدولوژی هایی که برای ارزیابی دارد، رفتار نشود، اعلام رضایت نخواهد کرد. د- مورد چهارم درباره گزارش تراکنش های مشکوک مرتبط با بحث های تروریستی است که ادعا می کند در داخل ایران هنوز یک چارچوب قانونی ایجاد نشده است. با توجه به اینکه ایران در دو قانون داخلی مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم، چارچوب قانونی ایجاد کرده است، این سوال مطرح می شود که چرا FATF این چارچوب را از ما نپذیرفته است و این نهاد دقیقاً تقاضای چه کیفیتی از چارچوب قانونی را از ایران دارد؟ ه- مورد پنجم درباره چگونگی توقیف دارایی های مشکوک توسط مقامات ذیصلاح است. با وجود اینکه در قانون مبارزه با پولشویی این بحث مطرح شده است اما مورد رضایت FATF قرار گرفته است. و- مورد ششم، از ایران خواسته است که دو کنوانسیون پالرمو و CFT را تصویب و اجرا کند و همچنین تاکید کرده که ایران باید ظرفیت های همکاری های متقابل و دو جانبه را شفاف کند. به نظر می رسد این قسمت مربوط به مباحث حق شرط است و به نوعی حق شرط ها را کنار می گذارد. ز- مورد هفتم درباره شناسایی هویت ذینفع واقعی توسط موسسات مالی در نقل و انتقالات اینترنتی است که از نظر FATF محل ایراد است و ایران باید تکمیل کند. ⚠️بند سوم نشان می دهد که مشکل ایران با FATF صرفاً دو کنوانسیون نبوده و علاوه بر دو کنوانسیون، شش اقدام دیگر هم از کشورمان مطالبه شده که موارد، پیچیده ای هستند و بعضاً ابهام دارد یعنی در برخی
از موارد ما اقدام کرده ایم اما FATF نپذیرفته است. 4⃣بند چهارم بیانیه به تصمیم جدید FATF مربوط می شود. در این بند FATF تصمیم گرفته است که تعلیق ایران از اقدامات مقابله ای را ادامه دهد اما با این استثنا که FATF از اعضا و باقی کشورها می خواهد نظارت های موردی از شاخه ها و شعبات موسسات مالی ایرانی را متناسب با آنچه که FATF در بیانیه عمومی اسفند گذشته درخواست کرده بود، افزایش دهند. این همان بند H یا مورد هشتم از موارد نه گانه اقدامات مقابله ای است که FATF آن را فعال کرده است و از کشورها می خواهد که آن را اجرا کنند. ❗نکته مهم در این بند، این است که فعال شدن بند هشتم اقدامات مقابله ای چه اثری بر همکاری های بانکی ایران خواهد داشت؟ اگر شرایط ایران عادی و غیرتحریمی بود، قاعدتاً این نظارت ها سبب کندی و سختی در تعاملات بانکی خارجی کشور می شد. اما کشورمان در شرایطی است که شدیدترین تحریم‌ها علیه آن اعمال می شود، و تقریباً هیچ شعبه خارجی که فعالیت جدی داشته باشد وجود ندارد و در آن شعباتی هم که فعالیت مختصری انجام می گیرد، ناظران وزارت خزانه داری آمریکا یا سایر ناظران حضور دارند و نظارت های شدیدی را پیاده می کنند. دلیل شدیدتر بودن نظارت تحریمی از نظارت مربوط به FATF، جرائم سنگینی است که بانکها به دلیل نقض تحریم ها به نظام مالی آمریکا پرداخت کرده اند. بنابراین فعال شدن بند H یا مورد هشتم از اقدامات مقابله ای، اثر عینی بر تعاملات بانکی کشور نخواهد داشت. 5⃣بند پنجم بیانیه FATF به پیشرفت های ایران توجه می کند اما بیان می کند که نسبت به موارد باقی مانده ناامید هستیم. به همین دلیل از ایران می خواهد که سریعتر اصلاحات مرتبط را منطبق با استانداردهای FATF انجام دهد تا موارد باقی مانده اجرایی شود. 6⃣بند ششم بیانیه، بندی است که تهدید جدیدی علیه ایران مطرح می کند. در این بند FATF ادعا می کند که اگر تا اکتبر ۲۰۱۹، یعنی نشست بعدی در پاریس، ایران کنوانسیون های پالرمو و CFT را مطابق با استانداردهای FATF تصویب و اجرا نکند، FATF از کشورها خواهد خواست که اقداماتی را انجام دهد. این اقدامات مربوط به بند دوم و نهم (B و I) از اقدامات مقابله ای است. در بند دوم، FATF از کشورها می خواهد که به صورت موردی و سیستماتیک، مکانیزمهایی برای گزارش دهی از تراکنش های مالی ایجاد کنند و در بند نهم از کشورها می خواهد حسابرسی ها و بازرسی های خارجی درباره گروه های مرتبط با شعبات و شاخه های خارجی مستقر در ایران را افزایش بدهند. ⚠️همچنین در ادامه می گوید که ما انتظار داریم باقی موارد مربوط به اصلاحات را هم انجام دهد، یعنی غیر از کنوانسیون‌های پالرمو و CFT، شش مورد دیگری که در بند سوم بیان شد هم باید اجرایی شود. ❗این بند هم به دلیل اعمال حسابرسی ها و بازرسی های شدید ناشی از تحریم ها، عملاً برای ایران بی معنا بوده و در حال حاضر نیز بصورت شدیدتری در حال اعمال است. *باز هم تعلیق اسمی و نه واقعی ایران از لیست اقدامات مقابله ای FATF 7⃣بند هفتم مانند بیانیه های قبلی تکراری است و FATF بیان می کند که ایران در بیانیه عمومی FATF باقی خواهد ماند تا برنامه اقدام بطور کامل اجرا شود. تا زمانی که ایران قواعد مرتبط را برای از بین بردن خلاهای رژیم مبارزه با پولشویی خود انجام بدهد و به دلیل مقابله با تامین مالی تروریسم، FATF از کشورها می خواهد که مورد اول از اقدامات مقابله ای علیه ایران را اعمال کنند. ⚠️بند اول (A) از اقدامات مقابله ای، همان شناسایی تقویت شده مشتری یا EDD است. که شامل جمع آوری و نگهداشت اطلاعات مربوط به تراکنش ها و مانیتور کردن روابط و بیزینس های مرتبط است. بند A اقدامات مقابله ای، مهمترین بند این اقدامات است که اختلالات جدی در تعاملات بانکی ایجاد می کند و این تعاملات را کند می کند. ❗گفتنی است یک حالت عادی وجود دارد که هویت مشتری را بصورت عادی شناسایی می کند (CDD)، شناسایی هویت بصورت تشدید شده(EDD)، یعنی احتیاطهای بالاتری انجام می‌شود، اطلاعات بیشتری گرفته می شود و سختگیری بیشتری انجام می شود. ❗در زمانی که ایران از لیست اقدامات مقابله ای FATF تعلیق شد، شاید این تصور بود که کل موارد ۹گانه تعلیق شده اما در تمام بیانیه ها این مورد اول همچنان علیه ایران اعمال می شود و هیچوقت تعلیق نشده و عملاً ایران هیچوقت بطور واقعی تعلیق نشد. در واقع، با وجود اینکه بخش زیادی از برنامه اقدام FATF اجرایی شده است اما در این بیانیه نیز تعلیق اسمی داریم نه واقعی. منبع: فارس @fatfnews
وزیر خزانه داری آمریکا: FATF مانع دور زدن تحریم ها می شود 🔹در نشست همین هفته «کارگروه ویژه اقدام مالی»، کنترل ها و سیاست های شبکه جهانی FATF که به طور موثر با «تهدید دور زدن تحریم ها» مقابله میکند و بنا دارد این روند را تکمیل کند، مورد تشویق وزیر خزانه داری آمریکا قرار گرفت. ✍️خبرگزاری ساج @fatfnews
🚩 وزیر خزانه‌داری آمریکا در جلسه FATF ادعاها علیه ایران را تکرار کرد استیون منوشین در جلسه‌ «کارگروه ویژه اقدام مالی»، موسوم به FATF ایران را به کوتاهی در مقابله با پولشویی متهم و تهدید کرد در صورت عدم همراهی ایران با قواعد این کارگروه، جرائم جدیدی متوجه این کشور خواهد شد. ✍️خبرگزاری تسنیم @fatfnews
🚩توکلی: پالرمو ارتباطات محدود بانکی را هم قطع می‌کند/ روحانی فرافکنی می‌کند؛ عامل نابسامانی اقتصادی داخلی است عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با تسنیم: 🔹روحانی از عدم توسعه روابط بانکی و یا دچار شدن روابط بانکی به گرفتاری، در صورت عدم تصویب CFT و پالرمو در مجمع تشخیص سخن می‌گویند. از آقای رئیس جمهور می‌پرسم مگر ما الان رسما روابط بانکی با خارج داریم؟ بهترین دلیل نداشتن روابط بانکی رسمی، ارائه سازوکار اینستکس آن هم از جانب اروپایی‌ها است. 🔹با تصویب پالرمو و CFT ارتباطات محدود بانکی با دنیا نیز قطع می‌شود 🔹ء FATF قطعا با برخی اصول قانون اساسی مغایرت دارد 🔹 مرحوم آقای هاشمی راه را کنارآمدن با آمریکا و اروپا تلقی می‌کرد. 🔹هرگاه عزتمندانه در مقابل دشمن ایستادیم دشمن را سرجایش نشاندیم 🔹همچنین در دوران دولت اصلاحات به دلیل مشی مذاکرات غیرانقلابی با اروپا در امر هسته‌ای حتی اجازه سانتریفیوژهای آزمایشی را به ما ندادند. 🔹 با پذیرش FATF از سوی ایران، مراوده تجاری و بانکی با ایران طبق قواعد ممنوع می‌شود. یعنی همین راه موجود تنگ‌تر خواهد شد. ✍️خبرگزاری تسنیم @fatfnews
🚩آیت‌الله آملی:عدم همکاری بانک‌‌های خارجی با ما به FATFمربوط نیست رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: 🔹برخی ها تسهیلات ارزان قیمت می گیرند و بافریب کاری و نیرنگ وحتی توصیه گرفتن از برخی مقامات از پرداخت تسهیلات خودداری می کنند 🔹در بحث fatf در مجمع خیلی کار شده است و بحث‌های فنی فراوانی در مورد fatf و لوایح مربوط به آن صورت گرفته است، این لوایح ماهیت‌های متفاوتی دارد 🔹پالرمو مخالفان و موافقانی دارند و باید درکنار کنوانسیون های دیگر بررسی شود. پالرمو را باید در کنار fatf و cft ببینیم 🔹کشورهای غربی در لوایح و توافق‌ها، تفسیرهایی به نفع خود می کنند و با گردن کلفتی از اجرای تعهدات شانه خالی می کنند 🔹اطلاعات کل نظام بانکی و تراکنش ها را در اختیار دیگران قراردادن به مصلحت کشور نیست بخش زیادی از عدم همکاری بانک های خارجی با شبکه بانکی ما،به موضوع fatf مربوط نیست و ناشی از ترس بانک‌های خارجی از تحریم های ظالمانه بانکی است. ✍️خبرگزاری تسنیم @fatfnews
محرمانه 🔴 جنگ روانی، امید واهی در آخرین روز خرداد ماه، کارگروه اقدام مالی، برای پنجمین بار مهلت جمهوری اسلامی ایران را برای تصویب FATF و الحاق به آن، به منظور جلوگیری از ورود نام کشورمان به فهرست سیاه این کارگروه تمدید کرد. اما سؤال اینجاست که چرا با وجود همه فضاسازی‌های رسانه‌ای و اعلام اینکه اگر جمهوری اسلامی به سرعت را تصویب نکند، به فهرست سیاه این کارگروه اضافه شده و حتی با کشورهای همسایه و هم‌پیمانانش هم نمی‌تواند همکاری و تعامل اقتصادی داشته باشد، این کارگروه با پایان مهلت تعیین شده در دوره قبل، با وجود افزایش مخالفت‌ها برای پیوستن به FATF در داخل کشور و کاهش بخت تصویب الحاق به آن، باردیگر فرصت ایران در این زمینه را تمدید کرد؟ واقعیت این است که آمریکایی‌ها و دیگر دشمنان ملت ایران که در پس عناوینی، همچون FATF و دیگر کارگروه‌ها و تشکیلات‌هایی از این دست قرار گرفته‌اند تا از آنها به مثابه علیه ملت ایران سوءاستفاده کنند، خود به خوبی بر این امر واقفند که با پایان یافتن مهلت و اضافه شدن نام ایران به فهرست سیاه FATF، در عمل هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد! از این رو تلاش می‌کنند با تمدید مهلت ایران و ادامه ، بخت خود را برای بهره‌برداری از تأثیر روانی «ترس از رفتن به فهرست سیاه» بیازمایند و این امید را زنده نگه دارند که سرانجام تهران تحت تأثیر این فضاسازی‌ها مجاب به تصویب FATF و الحاق به آن خواهد شد! ✍️کانال محرمانه @fatfnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تاکید چندباره بر غیرالزام آور بودن FATF 🔺صحبت های یاسر جبرائیلی: 🔹فتف نهاد بین المللی نیست بلکه بین الدولی است 🔺پیشنهادات فتف الزام آور نیست که مثال بارز آن مبادلات تجاری چین با کره شمالی است @fatfnews
سید یاسر جبرائیلی: 🔹یک نماینده مجلس که پیشتر تصریح کرده بود از FATF سر در نمی‌آورد، اخیرا گفته است: "برخی مطرح می کنند که با اجرای FATF افراد متوجه می شوند که ما پول را چکار کرده ایم و همه چیز شفاف می شود که در پاسخ به این افراد باید گفت که اصلا می توان این اطلاعات را به کارگروه ویژه اقدام مالی نداد، ولی حداقل خودمان متوجه شویم که پول در کشور چه می شود، البته دلیل مخالفت برخی افراد این بوده که برخی افراد گردن کلفت که به راحتی در کشور پول ها را جا به جا می کنند شناسایی می شوند". متاسفانه همین اظهار نظر جدید نیز شاهدی روشن است مبنی بر اینکه نه فقط از FATF سر درنمی‌آورند، بلکه اگر با حسن ظن کامل سخنانشان را ارزیابی کنیم، از مسائل کشور نیز سردرنمی‌آورند. گفته‌اند می‌توانیم به FATF اطلاعات ندهیم. برادر بزرگوار! FATF از کسی اطلاعات نمی‌گیرد.یک زیرساخت برای تبادل اطلاعات فراهم می‌کند که نتیجه آن، امتداد تحریم‌های آمریکا به داخل خاک کشور و خودتحریمی است. فرض کنیم منظور ایشان همین است که اطلاعات کشور به خارج داده نشود. بسیار خوب. من قبلا هم این نکته را عرض کرده‌ام. مجازات‌های بسیار سنگین برای ۱-ارائه هرگونه اطلاعات به خارج از کشور و ۲-استنکاف از ارائه خدمات به تحریم‌شدگان توسط هر شخص حقیقی و حقوقی وضع کنید، ما خودمان از هیئت عالی نظارت خواهش می‌کنیم لوایح تکلیفی FATF را تصویب کنند. اما این دو شرط ساده را وضع نخواهید کرد! نکته آخر اینکه اگر شما واقعا دغدغه شناسایی متخلفان مالی را دارید، اجرای ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم را پیگیری کنید. ما قوانین داخلی محکم و دقیقی برای رهگیری فعالیت‌های مالی و برخورد با فساد داریم، اما همین نماینده محترم که ضمن اعتراف به سردرنیاوردن از FATF برای اجرای استانداردهای آن جوسازی می‌کند، نشان دهد که یک بار، حتی یک بار، درباره اجرای ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم یا قوانین مبارزه با پولشوئی خودمان از دستگاه‌های متولی سوال پرسیده باشد. اما ما عکس این رویکرد، یعنی موضع گیری علیه نظارت را از ایشان سراغ داریم. وقتی آن اظهارنظرها به نفع FATF و این کوتاهی‌ها در قبال پیگیری قوانین داخلی مبارزه با فساد مالی را کنار هم می‌گذاریم، نمی‌توانیم خودمان را درباره حسن نیت این افراد و دغدغه‌شان برای مبارزه با فساد، قانع کنیم. @fatfnews
سید یاسر جبرائیلی: ✨این کلاغ، آن قناری موعود نیست! 🔹یک جریان رسانه‌ای خاص، بدون اینکه اشاره کند با راه‌اندازی اینستکس دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد، درباره راه‌اندازی این سامانه تبلیغات گسترده‌ای آغاز کرده است تا القا کند اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل کرده‌اند. 🔹در این جنجال تبلیغاتی، جالب ترین نکته این است که گفته می‌شود "نخستین انتقال بانکی توسط اینستکس انجام شد"، در حالی که این سامانه، هیچ ارتباطی به مکانیسم‌های بانکی ندارد، صرفا یک سامانه تهاتری محدود به غذا و داروست و تحریم‌هایی که اروپایی‌ها در برجام متعهد به برداشته شدن آنها شده‌اند، با وجود این سامانه همچنان پابرجا خواهند بود. 🔹نکته بسیار جالب‌تر اینکه این تصور اشتباه است که ایران از اروپا اقلام کشاورزی وارد می‌کند و اینستکس، این یک قلم مشکل را حل خواهد کرد! در واقع، شرکت‌های اروپایی، دلال و واسطه فروش هستند و اقلام کشاورزی که به ایران صادر می‌کنند، خودشان فی‌المثل از آمریکای لاتین خریداری کرده‌اند! به عبارت روشن‌تر، اگر سامانه اینستکس با کشورهای مبدا اقلام کشاورزی ایجاد می‌شد، برای ما حتما به صرفه‌تر بود! 🔹کشورهای اروپایی با راه‌اندازی اینستکس نباید انتظار این را داشته باشند که ایران، وعده خود را برای ادامه کاهش تعهدات برجامی عملیاتی نکند، چراکه اینستکس همان "تقریبا هیچ" است که نه خرید نفتی بر اساس آن در کار است، نه تجارت اقلامی که آمریکا تحریم کرده(نظیر قطعات خودرو)، و نه عادی شدن روابط بانکی. 🔹راه‌اندازی اینستکس در روزهای آینده توسط جریان لیبرال در بوق و کرنا خواهد شد تا به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تصویب لوایح تکلیفی FATF فشار بیاورند. بعید نیست تیتر بزنند که "اینستکس راه‌اندازی شد، حال نوبت مجمع تشخیص است!" 🔹اعضای محترم مجمع باید عنایت داشته باشند که این سامانه، اولا به هیچ عنوان ارتباطی به مناسبات بانکی ندارد که به FATF ربط پیدا کند، ثانیا محدود به غذا و داروست، ثالثا حتی نفت در برابر غذا هم نیست، چرا که اروپایی‌ها از طریق این سامانه از ایران نفتی نخواهند خرید. هشیار باشیم که این کلاغ سیاه آن قناری موعود برجام نیست. طعمه‌ای است که ما را در دام خودتحریمی بیندازد. @fatfnews
🎤🔹️دکتر محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با کیهان بیان کرد تبعات پذیرش و اجرای FATF ضربه به معیشت مردم و تهدید امنیت ملی http://kayhan.ir/fa/news/166402 @fatfnews
تلاش غرب برای پیشبرد FATF با طناب پوسیده‌ اینستکس 🔹اروپایی‌ها که قبل از این به بهانه‌ راه‌اندازی SPV و عملیاتی کردن اینستکس از ایران درخواست کرده بودند برنامه‌ اقدام FATF را هر چه سریعتر اجرا کند، این‌بار به بهانه‌ تسهیل تراکنش‌ها در سازوکار اینستکس می‌خواهند FATF را جلو ببرند. 👉 fna.ir/dbbwbs @fatfnews
چریک‌های کت‌و‌شلواری آمریکا-۷/ مارشال بیلینگزلی مجری تحریم‌ها علیه ایران در قامت رئیس FATF 🔹مارشال بیلینگزلی که برای یک دوره یک ساله ریاست FATF را بر عهده داشت صراحتا از نقش FATF در موثر شدن نظام تحریم‌های آمریکا علیه ایران سخن می‌گوید. 🔹بیلینگزلی در سفری که ۳۰ تیر ۹۷ به ترکیه داشت در کنفراس خبری گفت: «مهمترین دلیل سفرم به ترکیه بحث درباره بدترین حامی تروریسم در جهان یعنی ایران است. ✍️مشروح گزارش فارس را در لینک زیر بخوانید: 👉 fna.ir/dbcyrn @fatfnews
💰👥 🔹اعتراف مقامات آمریکایی: استانداردهای FATF در آمریکا هم رعایت نمی‌شود! 🔸با وجود اینکه حامیان اجرایFATF مدعی رعایت الزامات این نهاد در سراسر کشورهای دنیا هستند، اما اعتراف مقامات آمریکایی نشان می‌دهد استانداردهایFATF در خود آمریکا رعایت نمی‌شود! ▫به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از استدلال‌های حامیان اجرای کامل برنامه اقدام گروه ویژه اقدام مالی FATF و بخصوص پیوستن ایران به کنوانسیونهای پالرمو و CFT، اجرای کامل استانداردهای FATF در سراسر جهان است. در این زمینه می‌توان به اظهارات عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی؛ حسین قریبی، دستیار وزیر امور خارجه و مسئول پرونده FATF در این وزارتخانه و همچنین مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌اشاره کرد. با این وجود، مقامات آمریکایی به عدم رعایت استانداردهای FATF در این کشور اذعان دارند. در جلسه‌ سنای آمریکا با موضوع تامین مالی غیرقانونی و شرکت‌های پوششی که در تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۹۸ برگزار شد، دونتائونو مدیر بخش جرایم مالی FBI گفت: «گروه ویژه اقدام مالی FATF اخیرا عدم وجود قانون شفافیت مالکیت را به عنوان نقطه ضعف عمده در اقدامات ایالات متحده علیه تامین مالی غیرقانونی قلمداد کرده است. همکاران خارجی ما گام‌هایی را برای رسیدگی به این مسئله در قلمروی خود برداشته‌اند، در حالی که عدم شفافیت در آمریکا جنایتکاران را جذب می‌کند که از نظام مالی ما سواستفاده کنند.» ... ادامه مطلب👇 http://kayhan.ir/fa/news/167510 ☑️@fatfnews
📎🔹️در گزارش تحلیلی کیهان بررسی شد نمایان شدن دست چدنی FATF از زیر دستکش مخملی اینستکس 🔸بر طبق اخبار غیررسمی، ‌دولت دوازدهم در قالب اینستکس در حال انعقاد توافقی محرمانه با اروپا است. این توافق شامل محورهای مختلفی است اما دو موضوع «ایجاد بستر برای لو رفتن اطلاعات اقتصادی» و «زمینه ایجاد خودتحریمی ‌تحمیلی در داخل کشور» از مفاد نگران‌کننده این توافقنامه است که در پرونده FATF نیز هسته اصلی چالش‌برانگیز آن محسوب می‌شد. ▫پس از اجرایی شدن برجام، فضای اقتصادی کشور به دو بخش تحریمی ‌و غیرتحریمی ‌تقسیم شد و بانک‌های اروپایی اعلام کردند که برای همکاری با بخش خارج شده از تحریم، باید فضای اقتصاد ایران شفافیت لازم را داشته باشد تا اطمینان حاصل گردد که شرکت‌ها و نهادهای تحریمی ‌از منافع همکاری بانک‌های اروپایی با نهادهای غیرتحریمی ‌منتفع نخواهند شد؛ لذا برای ایجاد شفافیت خارجی و اقناع طرف‌های اروپایی، اجرای برنامه اقدام FATF و همگام‌سازی با استانداردها و توصیه‌های این گروه در داخل کشور توسط دولت یازدهم کلید خورد. اقدامی‌که از همان ابتدا با تهدید قرارگرفتن اطلاعات مهم اقتصادی در دست دولت‌های متخاصم و هشدارهای جدی‌شماری از کارشناسان و مسئولان برای بازداشتن دولت از افتادن به دام خطرات احتمالی همراه بود.... ادامه مطلب👇 http://kayhan.ir/fa/news/168251 @fatfnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنگوي دولت : دولت بر ديدگاه خودش در مورد ( اي اف تي اف ) پافشاري مي کند @SajIRAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سوال نماینده کنگره آمریکا از رئیس و پاسخ ساده وی 🔹نماینده کنگره: ما چگونه باید فشارها بر حکومت و نهادهای مالی ایران را حفظ کنیم و اطمینان حاصل کنیم که آنها نتوانند شکاف‌هایی برای دور زدن تحریم ایجاد کنند؟ 🔸مارشال بیلینگزلی، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا و رئیس FATF: باید از آنها بخواهیم قوانین مقابله با تامین مالی و را در ایران تصویب کنند!/بیداری ملت @fatfnews
🚩 تصویب نشدن کنوانسیون پالرمو در ایران خشم وزیر خارجه آمریکا را برانگیخت. 🔹توئیت پمپئو: اگر ایران در زمینه مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پایبندی به استانداردهای جهانی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم جدیت داشت، کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم را فوری تصویب می‎کرد! پ.ن: چرا پمپئو و دولتی ها با هم عصبانی هستند؟! ✅ با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🔹خبرگزاری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شد 🔸پس از ابراز نگرانی وزیر خارجه آمریکا از عدم پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو و عدم تصویب طرح‌های مربوط به FATF؛ یک خبرگزاری دولتی هم از عدم تصویب این طرح‌ها اظهار ناراحتی کرد! مایک پمپئو شامگاه جمعه عدم تصویب مقررات مربوط به FATF از جانب ایران را نگران‌کننده خواند و خواستار تصویب فوری کنوانسیون پالرمو و سی.اف.تی توسط ایران شد. اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی است که پس از امضای خسارت محض برجام، ایران امتیازات فراوانی به اروپا و آمریکا داد اما طرف مقابل به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکرد و ضمن حفظ تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران با بهانه‌گیری خواستار دسترسی به اطلاعات نظام بانکی و مالی ایران در قالب پذیرش مقررات گروه ویژه اقدام مالی(FATF) شد. مقرراتی که نه یک عرف بین‌المللی که به‌صورت ویژه برای ایران طراحی شده بود. طبق اعلام نظر کارشناسان با اعمال این مقررات، ضمن خدشه‌دار شدن استقلال کشور دسترسی نهادهای بین‌المللی تحت نفوذ آمریکا به اطلاعات حساس سیستم مالی و بانکی ایران هموار می‌شود و پس از آن به علت درز اطلاعات شاهد هدفمند شدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا خواهیم بود. اما در اقدامی قابل توجه ساعاتی پس از اعلام نظر وزیر خارجه آمریکا خبرگزاری دولتی وابسته به آموزش و پرورش نیز در یک موضع‌گیری مشابه خواستار تصویب لوایح مربوط به الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو و سی.اف.تی شد... ادامه مطلب👇 http://kayhan.ir/fa/issue/1689/2 @SajIRAN
بالاخره چه شد؟! آیا تبدیل به قانون شده است؟! ✅ پاسخ شورای نگهبان قانون اساسی به دلیل ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به پالرمو به دلیل عدم مطابقت با اصول کلی نظام در بخش امنیتی و اقتصاد مقاومتی این لایحه رو به مجلس ارجاع داد که مجلس بدون هیچ تغییری همون لایحه رو برگرداند و مجمع تشخیص مصلحت نظام در یکی از جلسات مجمع 11 سوال از دولت درباره CFT و پالرمو پرسید که دولت سولات پاسخ نداد. لذا مهلت دولت برای پاسخ به سوالات به پایان رسیده و عملا پالرمو رد شده است نه تایید. پ.ن: بقیه دعواهای رسانه ای صرفا خاله زنک بازی و هوچی‌گری رسانه‌ای است. والسلام ✅ با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
#رصد پالرمو از دور خارج شد «مصباحی مقدم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: 🔹مجمع رسیدگی به پالرمو را متوقف کرد تا تحریم‌های آمریکا برداشته شود. 🔹یکسال از ارجاع لایحه به مجلس می‌گذرد و تحریم‌ها برداشته نشد. 🔹بنابراین این لایحه بر اساس نظر شورای نگهبان رد شده تلقی می‌شود. 🔹نظر نهایی همان نظری است که آخرین بار شورا اعلام کرده بود؛ بنابراین پالرمو از دور خارج شد. 🔹مجمع و مجلس دیگر امکان ورود به پالرمو را ندارند. @SajIRAN
🔻محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: 🔹‏لایحه الحالق به کنوانسیون ‎پالرمو، پیش از این به دلیل مغایرت با سیاست‌های کلی نظام در هیئت‌عالی نظارت رد شد. 🔹با پایان زمان قانونی، دولت مجوز الحاق به پالرمو را دریافت نکرده است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
#رصد 🔸مهلت ایران برای اجرای خواسته‌های FATF مجددا تمدید شد 🔹 گروه ویژه اقدام مالی در تازه‌ترین نشست خود در پاریس مهلت ایران برای تصویب کنوانسیون پالرمو ‌و لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) را تا بهمن ماه تمدید کرد. 🔹این نهاد مالی در بیانیه خود همچون گذشته هشدار داده است که در صورت عدم تصویب لوایح فوق تا مهلت تعیین‌شده، اقدامات مقابله‌ای علیه ایران مجددا اعمال خواهند شد. 🔹این در حالیست که دیوید لوئیس، دبیر اجرایی FATF سال گذشته همزمان با اجلاس ۶ روزه این سازمان در پاریس در مصاحبه با بی‌بی‌سی اذعان کرد هیچ تضمینی وجود ندارد که ایران با اجرای خواسته‌های این گروه از لیست سیاه آن خارج شود. @SajIRAN