📨بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران، امیرکبیر، شهید بهشتی، امام صادق(ع)، علامه طباطبایی، علموصنعت و خواجه نصیرالدین طوسی طی نامهای به رئیسجمهور پیرو اظهار نظر اخیر وی در جلسه هیات دولت در مورد تصویب و اجرای لوایح مرتبط با FATF تاکید کردند:
✍️ءFATF فرصت بهانهجویی بیشتری را به دشمن خواهد داد. FATF یکی از ابزارهای اتاق جنگ اقتصادی آمریکا یعنی وزارت خزانهداری است که میخواهد دست ما را در دور زدن تحریمهای ظالمانه آمریکا ببندد و به تبع آن، ما را در خاک خودمان زمینگیر کند.
✍️خبرگزاری فارس
@fatfnews
اف ای تی اف FATF
📨بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران، امیرکبیر، شهید بهشتی، امام صادق(ع)، علامه طباطبایی، علموصنعت و خو
متن این نامه به شرح زیر است:
« جناب آقای روحانی؛ ریاست محترم دولت دوازدهم
سلام علیکم
برخلاف اظهارات جنابعالی مبنی بر وجود منفعت در همکاری با FATF، کماکان ادله بسیاری جهت اثبات وجود عدم منفعت در همکاری با این سازمان وجود دارد. مشکلات عدیده در لوایح دولت، تنگتر شدن حلقه محاصره اقتصادی، شفاف شدن اطلاعات اقتصادی کشور برای بیگانگان، کوچک شدن سفره مردم و ظهور پدیده خود تحریمی در صورت همکاری با این گروه از جمله مواردی است که ابهامات در همکاری با FATF را افزایش دادهاست.
دولت محترم باید بهتر بداند که در شرایط جنگ اقتصادی، اطلاعات و دادههای اقتصادی حکم مهمات را برای کشور دارد که با تصویب و اجرای کنوانسیونهای CFT و پالرمو، عملاً راه دسترسی نظام سلطه را به این مهمات باز کرده و تسلط دشمن بر اقتصادمان را مستحکم میسازیم.
ای کاش جنابعالی بهجای توجه به توصیه دولتهای غربی که همواره در راستای منافع خود و تضعیف جمهوری اسلامی ایران حرکت میکنند، قدری نیز به نظرات کارشناسی جوانان نخبه و دلسوزان داخلی توجه میکردید.
جنبش دانشجویی در راستای روحیه مطالبهگری و وظیفه انقلابی خود، در موارد متعددی اشکالات کارشناسی شده وارد بر همکاری با گروه FATF را به مسئولان امر گوشزد نموده است؛ اما دولت محترم و مجلس شورای اسلامی بدون توجه به نظرات کارشناسان و به جای تلاش در راستای حل مشکلات واقعی مردم که سختیهای معیشتی را به آنان تحمیل کرده است، به دنبال پیشبرد اهداف خود بودهاند.
جنابعالی در مورد مرتفع شدن زیانهای احتمالی همکاری با FATF ادعا نمودید که دولت آثار مضر و بندهایی که میتواند زیانبار باشد را درنظر گرفته و لوایح مرتبط را به گونهای تنظیم کرده که زیانهای احتمالی آن زدوده شده است؛ در حالی که حدود سه سال از همکاری ایران با FATF میگذرد و به اذعان وزارت امور خارجه، 37 مورد از 41 مورد برنامه اقدام اجرا شده است؛ آیا این همکاری سه ساله، جز آثار زیانبار فایدهای هم برای کشور داشته است؟ به علاوه این همان ادعایی است که دولت محترم در رابطه با توافقات هستهای نیز بیان میکرد و امضای دشمنان را تضمینی برای برونرفت از مشکلات معرفی میکرد. این در حالی است که در عمل مشاهده شد که دولت نه تنها توانایی وصول منافع خود را نداشت؛ بلکه بسیاری از ظرفیتهای داخلی کشور از جمله صنعت هستهای را با خسارتهای جبران ناپذیری مواجه ساخت.
آنچه اهمیت دارد، میزان عملیاتی شدن ادعاهای مطرح شده توسط جنابعالی است. باید بدانید که FATF فرصت بهانهجویی بیشتری را به دشمن خواهد داد. FATF یکی از ابزارهای اتاق جنگ اقتصادی آمریکا یعنی وزارت خزانهداری است که میخواهد دست ما را در دور زدن تحریمهای ظالمانه آمریکا ببندد و به تبع آن، ما را در خاک خودمان زمینگیر کند. در این شرایط، صحبت از توانایی زدودن تبعات منفی آن محلی از اعراب نخواهد داشت.
جنابعالی دم از کارآمدی دولت میزنید و ادعا میکنید که در صورت عدم تصویب این لوایح، مردم حق ندارند بگویند دولت ناکارآمد است و در واقع توپ را در زمین مجمع تشخیص مصلحت نظام میاندازید؛ در حالی که باید به جنابعالی متذکر شویم که کارآمدی صرفاً به حرف نیست و کارآمدی دولت شما را در قضیه برجام به وضوح مشاهده کردیم.
به نظر میرسد گره زدن مشکلات معیشتی مردم و حل آن به توافق با دشمنان غربی، به مذاق حضرتعالی خوش آمده است و دولت محترم همانگونه که در ماجرای برجام، مشکلات اقتصادی را به سازش با دشمنان گره زد، اکنون نیز همان شیوه ناکارآمد را به کار گرفته و کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در تصویب و اجرای کنوانسیونهای CFT و پالرمو معرفی میکند.
حال سؤال این است که آیا انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده میشود؟ آیا تجربه برجام کافی نبود تا آقایان قدری نیز چشم از دهان دشمن بردارند و به ظرفیتهای داخلی توجه کنند؟
در پایان توصیه میشود ریاست محترم جمهور، کمی دقیقتر و کارشناسیتر در رابطه با موضوع فوقالذکر اطلاع پیدا کنند. به همین منظور، باری دیگر اشکالات کارشناسیشده وارد بر تصویب و اجرای کنوانسیونهای مرتبط با FATF که حاصل زحمات جوانان نخبه میباشد، به پیوست تقدیم میشود.»
@fatfnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معاون جان کری از راه حل افزایش فشار بر ایران و کنترل قدرت موشکی ایران در جلسه استماع کنگره چه گفت؟
از جمله آسیب های FATF
@fatfnews
📰 #دیروزنامههای_زنجیرهای
🔹️دولت پاسخ دهد در ازای برجام چه دریافت کرده که به دنبال تصویب FATF است؟!
🔸روزنامه آرمان روز پنجشنبه در یادداشت سرمقاله خود با عنوان «چرا دولت اصرار میکند؟» به موضوع تلاش دولت برای تصویب لوایح FATF پرداخت و نوشت: « کشور یا دولت باید بداند چه امکانات و امتیازاتی در این راستا ارائه میدهد و چه امکانات و امتیازاتی دریافت میکند. باید دید که آیا دولت با این نگاهی که هرازگاه اشارهای به تصویب قوانین مربوط به FATF دارد، در راستای نظم جهانی است یا خیر؟ اگر در راستای نظم جهانی است، باید پاسخ دهد چه امکاناتی را از عرصه جهانی دریافت کرده است. آخرین مورد که باید بررسی شود برجام است. یک توافق بینالمللی صورت میپذیرد و در شورای امنیت و سازمان ملل مورد تصویب قرار میگیرد، با خروج یک کشور، کشورهای دیگر همپیمان این تفاهمنامهها قرارداد بینالمللی چه رویکردی نسبت به آن دولت اتخاذ کردند؟ اروپا مرتبا بیان میکند که ایران نباید از برجام خارج شود! آیا این یک توافقنامه یکطرفه است که ایران نباید خارج شود یا در این توافقنامه تعهدات طرفین دیده شده؟ چطور است که بر این اساس آمریکا خودش را جدا کرده، زمان کُشی میکند و به مفادی که در آن توافقنامه ذکر شده بیتوجه است؟ »
▫این روزنامه در ادامه نوشت: «اینکه اروپاییها بیان میکنند که ایران باید با قبول عضویت، اطلاعات کشور را -که بعضا نکته خاصی هم در آن نیست- ارائه دهد اما باید سؤال کرد در قبال آنچه چیزی دریافت خواهد کرد؟... نکته مهمی که باید به آن توجه کرد و کمتر به آن پرداخته شده، این است که اگر ایران تابع FATF بشود، برقراری رابطه با بخش وسیعی از نظام مالی بینالمللی دشوار است».
✍️روزنامه کیهان
@fatfnews
انتقاد وزیر خارجه آمریکا از عدم تصویب لوایح FATF توسط ایران
🔹پامپئو با حمله به ایران به دلیل عدم تصویب لوایح FATF مدعی شد که اقدامات مخرب ایران تهدیدی برای امنیت جهانی است.
✍️خبرگزاری ساج
@fatfnews
به گزارش مشرق، روز جمعه هفته گذشته، گروه ویژه اقدام مالی FATF پس از اتمام نشست خود، بیانیه ای صادر کرد که بخشی از این بیانیه مربوط به ایران می شود. این بخش از بیانیه ۷ بند دارد که به تحلیل بندهای مختلف آن می پردازیم:
1⃣ءFATF در بند اول بیانیه خود، مانند بیانیه های گذشته به سابقه توافقات ایران و این نهاد در سه سال اخیر می پردازد و مجدداً بیان می کند که تعهد سیاسی سطح بالا از سوی ایران برای اجرای برنامه اقدام داده شده و FATF هم در مقابل، اقدامات مقابله ای علیه ایران را به حالت تعلیق در آورده است.
2⃣در بند دوم بیانیه توضیحاتی درباره پیشرفت های ایران آورده شده است، از جمله اینکه ایران نظام شفاف سازی وجوه نقد را در نوامبر ۲۰۱۷ تاسیس کرده، در آگوست ۲۰۱۸ قانون مقابله با تامین مالی تروریسم و در ژانویه ۲۰۱۹ قانون مبارزه با پولشویی را اصلاح کرده است. همچنین پیشرفت های ایران درباره دو کنوانسیون را مطرح می کند.
3⃣بند سوم بیانیه بند مهمی است که در آن به اقداماتی که ایران باید انجام می داد اما انجام نداده، اشاره شده است. در این بند، موارد هفتگانه ای ذکر شده که ایران هنوز تکمیل نکرده است و توضیح آن برای روشن شدن وضعیت ایران در نسبت با FATF اهمیت بسیاری دارد:
الف- مورد اول، موضوع اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم است که FATF از ایران خواسته استثنای مربوط به گروه هایی که با اشغال خارجی، استعمار و نژادپرستی مبارزه می کنند را از قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم بردارد. ایران یک بار این قانون را اصلاح کرده و ادبیات تبصره گذشته را تغییر داده اما این تغییرات هنوز از نظر FATF کافی نیست.
ب- مورد دوم، شناسایی و توقیف دارایی های تروریست ها مرتبط با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. قطعنامه هایی از سوی شورای امنیت سازمان ملل ذیل فصل هفتم مربوط به گروه های تروریستی مانند القاعده، طالبان، داعش و … صادر شده است. FATF ذیل استاندارد شماره ۶ خود از کشورها می خواهد که این قطعنامه ها را اجرا کنند و در برنامه اقدام ایران این بحث قید شده است با این مضمون که برای اجرای این قطعنامه ها، باید سازوکارهای حقوقی در ایران ایجاد شود. معنای این اقدام این است که قوانینی در مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی امنیت ملی تصویب شود که قطعنامه های سازمان ملل را در داخل کشور نافذ کند. این بحث مسائل جدی از نظر قانون اساسی کشورمان به وجود می آورد. قانون اساسی ما قواعد و قوانین بین المللی را ارجح نمی داند و باید فرایندهایی طی شود تا این اتفاق بیافتد. خصوصاً اینکه این استاندارد در FATF بگونه ای بیان شده است که قطعنامه های بعدی مرتبط هم از نظر کشورها باید پذیرفته شود و این چالش جدی برای حقوق اساسی ما ایجاد می کند. لذا به نظر نمی رسد که افق روشنی برای حل و فصل این مورد وجود داشته باشد.
ج- مورد سوم، بحث تاسیس و فعالیت یک رژیم شناسایی مشتری در داخل نظام بانکی ایران است. این مسئله بحث حقوقی ندارد زیرا در قانون مبارزه با پولشویی مطرح شده است، اما FATF از منظر اجرایی به آن نگاه می کند و نشان می دهد که این نهاد هنوز از اجرایی شدن آن مطمئن (ensuring) نشده است. بسیاری از موافقان FATF، کلمه ensuring را اینگونه تحلیل می کردند که ایران باید اطمینان حاصل کند اما این بند نشان می دهد که این اطمینان باید توسط FATF حاصل شود و لذا تا زمانی که بر اساس استانداردها و متدولوژی هایی که برای ارزیابی دارد، رفتار نشود، اعلام رضایت نخواهد کرد.
د- مورد چهارم درباره گزارش تراکنش های مشکوک مرتبط با بحث های تروریستی است که ادعا می کند در داخل ایران هنوز یک چارچوب قانونی ایجاد نشده است. با توجه به اینکه ایران در دو قانون داخلی مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم، چارچوب قانونی ایجاد کرده است، این سوال مطرح می شود که چرا FATF این چارچوب را از ما نپذیرفته است و این نهاد دقیقاً تقاضای چه کیفیتی از چارچوب قانونی را از ایران دارد؟
ه- مورد پنجم درباره چگونگی توقیف دارایی های مشکوک توسط مقامات ذیصلاح است. با وجود اینکه در قانون مبارزه با پولشویی این بحث مطرح شده است اما مورد رضایت FATF قرار گرفته است.
و- مورد ششم، از ایران خواسته است که دو کنوانسیون پالرمو و CFT را تصویب و اجرا کند و همچنین تاکید کرده که ایران باید ظرفیت های همکاری های متقابل و دو جانبه را شفاف کند. به نظر می رسد این قسمت مربوط به مباحث حق شرط است و به نوعی حق شرط ها را کنار می گذارد.
ز- مورد هفتم درباره شناسایی هویت ذینفع واقعی توسط موسسات مالی در نقل و انتقالات اینترنتی است که از نظر FATF محل ایراد است و ایران باید تکمیل کند.
⚠️بند سوم نشان می دهد که مشکل ایران با FATF صرفاً دو کنوانسیون نبوده و علاوه بر دو کنوانسیون، شش اقدام دیگر هم از کشورمان مطالبه شده که موارد، پیچیده ای هستند و بعضاً ابهام دارد یعنی در برخی
از موارد ما اقدام کرده ایم اما FATF نپذیرفته است.
4⃣بند چهارم بیانیه به تصمیم جدید FATF مربوط می شود. در این بند FATF تصمیم گرفته است که تعلیق ایران از اقدامات مقابله ای را ادامه دهد اما با این استثنا که FATF از اعضا و باقی کشورها می خواهد نظارت های موردی از شاخه ها و شعبات موسسات مالی ایرانی را متناسب با آنچه که FATF در بیانیه عمومی اسفند گذشته درخواست کرده بود، افزایش دهند. این همان بند H یا مورد هشتم از موارد نه گانه اقدامات مقابله ای است که FATF آن را فعال کرده است و از کشورها می خواهد که آن را اجرا کنند.
❗نکته مهم در این بند، این است که فعال شدن بند هشتم اقدامات مقابله ای چه اثری بر همکاری های بانکی ایران خواهد داشت؟ اگر شرایط ایران عادی و غیرتحریمی بود، قاعدتاً این نظارت ها سبب کندی و سختی در تعاملات بانکی خارجی کشور می شد. اما کشورمان در شرایطی است که شدیدترین تحریمها علیه آن اعمال می شود، و تقریباً هیچ شعبه خارجی که فعالیت جدی داشته باشد وجود ندارد و در آن شعباتی هم که فعالیت مختصری انجام می گیرد، ناظران وزارت خزانه داری آمریکا یا سایر ناظران حضور دارند و نظارت های شدیدی را پیاده می کنند. دلیل شدیدتر بودن نظارت تحریمی از نظارت مربوط به FATF، جرائم سنگینی است که بانکها به دلیل نقض تحریم ها به نظام مالی آمریکا پرداخت کرده اند. بنابراین فعال شدن بند H یا مورد هشتم از اقدامات مقابله ای، اثر عینی بر تعاملات بانکی کشور نخواهد داشت.
5⃣بند پنجم بیانیه FATF به پیشرفت های ایران توجه می کند اما بیان می کند که نسبت به موارد باقی مانده ناامید هستیم. به همین دلیل از ایران می خواهد که سریعتر اصلاحات مرتبط را منطبق با استانداردهای FATF انجام دهد تا موارد باقی مانده اجرایی شود.
6⃣بند ششم بیانیه، بندی است که تهدید جدیدی علیه ایران مطرح می کند. در این بند FATF ادعا می کند که اگر تا اکتبر ۲۰۱۹، یعنی نشست بعدی در پاریس، ایران کنوانسیون های پالرمو و CFT را مطابق با استانداردهای FATF تصویب و اجرا نکند، FATF از کشورها خواهد خواست که اقداماتی را انجام دهد. این اقدامات مربوط به بند دوم و نهم (B و I) از اقدامات مقابله ای است. در بند دوم، FATF از کشورها می خواهد که به صورت موردی و سیستماتیک، مکانیزمهایی برای گزارش دهی از تراکنش های مالی ایجاد کنند و در بند نهم از کشورها می خواهد حسابرسی ها و بازرسی های خارجی درباره گروه های مرتبط با شعبات و شاخه های خارجی مستقر در ایران را افزایش بدهند.
⚠️همچنین در ادامه می گوید که ما انتظار داریم باقی موارد مربوط به اصلاحات را هم انجام دهد، یعنی غیر از کنوانسیونهای پالرمو و CFT، شش مورد دیگری که در بند سوم بیان شد هم باید اجرایی شود.
❗این بند هم به دلیل اعمال حسابرسی ها و بازرسی های شدید ناشی از تحریم ها، عملاً برای ایران بی معنا بوده و در حال حاضر نیز بصورت شدیدتری در حال اعمال است.
*باز هم تعلیق اسمی و نه واقعی ایران از لیست اقدامات مقابله ای FATF
7⃣بند هفتم مانند بیانیه های قبلی تکراری است و FATF بیان می کند که ایران در بیانیه عمومی FATF باقی خواهد ماند تا برنامه اقدام بطور کامل اجرا شود. تا زمانی که ایران قواعد مرتبط را برای از بین بردن خلاهای رژیم مبارزه با پولشویی خود انجام بدهد و به دلیل مقابله با تامین مالی تروریسم، FATF از کشورها می خواهد که مورد اول از اقدامات مقابله ای علیه ایران را اعمال کنند.
⚠️بند اول (A) از اقدامات مقابله ای، همان شناسایی تقویت شده مشتری یا EDD است. که شامل جمع آوری و نگهداشت اطلاعات مربوط به تراکنش ها و مانیتور کردن روابط و بیزینس های مرتبط است. بند A اقدامات مقابله ای، مهمترین بند این اقدامات است که اختلالات جدی در تعاملات بانکی ایجاد می کند و این تعاملات را کند می کند.
❗گفتنی است یک حالت عادی وجود دارد که هویت مشتری را بصورت عادی شناسایی می کند (CDD)، شناسایی هویت بصورت تشدید شده(EDD)، یعنی احتیاطهای بالاتری انجام میشود، اطلاعات بیشتری گرفته می شود و سختگیری بیشتری انجام می شود.
❗در زمانی که ایران از لیست اقدامات مقابله ای FATF تعلیق شد، شاید این تصور بود که کل موارد ۹گانه تعلیق شده اما در تمام بیانیه ها این مورد اول همچنان علیه ایران اعمال می شود و هیچوقت تعلیق نشده و عملاً ایران هیچوقت بطور واقعی تعلیق نشد. در واقع، با وجود اینکه بخش زیادی از برنامه اقدام FATF اجرایی شده است اما در این بیانیه نیز تعلیق اسمی داریم نه واقعی.
منبع: فارس
@fatfnews
#رصد
وزیر خزانه داری آمریکا: FATF مانع دور زدن تحریم ها می شود
🔹در نشست همین هفته «کارگروه ویژه اقدام مالی»، کنترل ها و سیاست های شبکه جهانی FATF که به طور موثر با «تهدید دور زدن تحریم ها» مقابله میکند و بنا دارد این روند را تکمیل کند، مورد تشویق وزیر خزانه داری آمریکا قرار گرفت.
✍️خبرگزاری ساج
@fatfnews
🚩 وزیر خزانهداری آمریکا در جلسه FATF ادعاها علیه ایران را تکرار کرد
استیون منوشین در جلسه «کارگروه ویژه اقدام مالی»، موسوم به FATF ایران را به کوتاهی در مقابله با پولشویی متهم و تهدید کرد در صورت عدم همراهی ایران با قواعد این کارگروه، جرائم جدیدی متوجه این کشور خواهد شد.
✍️خبرگزاری تسنیم
@fatfnews
🚩توکلی: پالرمو ارتباطات محدود بانکی را هم قطع میکند/ روحانی فرافکنی میکند؛ عامل نابسامانی اقتصادی داخلی است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با تسنیم:
🔹روحانی از عدم توسعه روابط بانکی و یا دچار شدن روابط بانکی به گرفتاری، در صورت عدم تصویب CFT و پالرمو در مجمع تشخیص سخن میگویند. از آقای رئیس جمهور میپرسم مگر ما الان رسما روابط بانکی با خارج داریم؟ بهترین دلیل نداشتن روابط بانکی رسمی، ارائه سازوکار اینستکس آن هم از جانب اروپاییها است.
🔹با تصویب پالرمو و CFT ارتباطات محدود بانکی با دنیا نیز قطع میشود
🔹ء FATF قطعا با برخی اصول قانون اساسی مغایرت دارد
🔹 مرحوم آقای هاشمی راه را کنارآمدن با آمریکا و اروپا تلقی میکرد.
🔹هرگاه عزتمندانه در مقابل دشمن ایستادیم دشمن را سرجایش نشاندیم
🔹همچنین در دوران دولت اصلاحات به دلیل مشی مذاکرات غیرانقلابی با اروپا در امر هستهای حتی اجازه سانتریفیوژهای آزمایشی را به ما ندادند.
🔹 با پذیرش FATF از سوی ایران، مراوده تجاری و بانکی با ایران طبق قواعد ممنوع میشود. یعنی همین راه موجود تنگتر خواهد شد.
✍️خبرگزاری تسنیم
@fatfnews
🚩آیتالله آملی:عدم همکاری بانکهای خارجی با ما به FATFمربوط نیست
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:
🔹برخی ها تسهیلات ارزان قیمت می گیرند و بافریب کاری و نیرنگ وحتی توصیه گرفتن از برخی مقامات از پرداخت تسهیلات خودداری می کنند
🔹در بحث fatf در مجمع خیلی کار شده است و بحثهای فنی فراوانی در مورد fatf و لوایح مربوط به آن صورت گرفته است، این لوایح ماهیتهای متفاوتی دارد
🔹پالرمو مخالفان و موافقانی دارند و باید درکنار کنوانسیون های دیگر بررسی شود. پالرمو را باید در کنار fatf و cft ببینیم
🔹کشورهای غربی در لوایح و توافقها، تفسیرهایی به نفع خود می کنند و با گردن کلفتی از اجرای تعهدات شانه خالی می کنند
🔹اطلاعات کل نظام بانکی و تراکنش ها را در اختیار دیگران قراردادن به مصلحت کشور نیست بخش زیادی از عدم همکاری بانک های خارجی با شبکه بانکی ما،به موضوع fatf مربوط نیست و ناشی از ترس بانکهای خارجی از تحریم های ظالمانه بانکی است.
✍️خبرگزاری تسنیم
@fatfnews
محرمانه
🔴 جنگ روانی، امید واهی
در آخرین روز خرداد ماه، کارگروه اقدام مالی، برای پنجمین بار مهلت جمهوری اسلامی ایران را برای تصویب FATF و الحاق به آن، به منظور جلوگیری از ورود نام کشورمان به فهرست سیاه این کارگروه تمدید کرد.
اما سؤال اینجاست که چرا با وجود همه فضاسازیهای رسانهای و اعلام اینکه اگر جمهوری اسلامی به سرعت #FATF را تصویب نکند، به فهرست سیاه این کارگروه اضافه شده و حتی با کشورهای همسایه و همپیمانانش هم نمیتواند همکاری و تعامل اقتصادی داشته باشد، این کارگروه با پایان مهلت تعیین شده در دوره قبل، با وجود افزایش مخالفتها برای پیوستن به FATF در داخل کشور و کاهش بخت تصویب الحاق به آن، باردیگر فرصت ایران در این زمینه را تمدید کرد؟
واقعیت این است که آمریکاییها و دیگر دشمنان ملت ایران که در پس عناوینی، همچون FATF و دیگر کارگروهها و تشکیلاتهایی از این دست قرار گرفتهاند تا از آنها به مثابه #اهرم_فشار علیه ملت ایران سوءاستفاده کنند، خود به خوبی بر این امر واقفند که با پایان یافتن مهلت و اضافه شدن نام ایران به فهرست سیاه FATF، در عمل هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد!
از این رو تلاش میکنند با تمدید مهلت ایران و ادامه #فضاسازیهای_رسانهای، بخت خود را برای بهرهبرداری از تأثیر روانی «ترس از رفتن به فهرست سیاه» بیازمایند و این امید را زنده نگه دارند که سرانجام تهران تحت تأثیر این فضاسازیها مجاب به تصویب FATF و الحاق به آن خواهد شد!
✍️کانال محرمانه
@fatfnews