9.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ «آخرالزمان و راهکارهای حفظ دین، قسمت ۳ و پایانی»
👤 استاد #محمودی
🔺 اهمیت دعای غریق در #آخرالزمان...
🔸 راهکارهای در امان ماندن در فتنهها آخرالزمان...
▫️ برگرفته از #کلاسهای_مهدویت
✅️ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
@Mahdiaran
خطونشان رهبر انقلاب برای عاملان مسمومیت دانشآموزان در حاشیه مراسم روز درختکاری
رهبر انقلاب:
مسئولین باید موضوع مسمومیت دانشآموزان را با جدیت دنبال کنند.
🔸 این یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است. اگر مسمومیت دانشآموزان اثبات شود، باید عوامل این جنایت به اشد مجازات برسند.
🔸درمورد این افراد هیچ عفوی نخواهد بود.
📳 نتایج اولیه بررسی بدحالی دانشآموزان اعلام شد
🔺معاون درمان وزارت بهداشت:
💢موضوع بدحالی دانشآموزان دارای چند بخش است.
☑️ بخشی از بچهها با ماده محرک استنشاقی مواجه شدند.
☑️ بخش دوم مربوط به دانشآموزانی است که در کنار دانشآموزانی بودند که با ماده محرک مواجهه داشتند و اضطراب و نگرانی به آنها منتقل شده است.
☑️ بخش سوم هم مربوط به کسانی است که اصلا در آن مدرسهای که ماده محرک با تعدادی از دانشآموزان تماس پیدا کرده، حضور نداشتند وعوارضشان ناشی از آثار روحی و روانی بوده که بر آنها گذاشته شده است.
🔻بچههایی که در معرض ماده محرک قرار داشتند، دچار علائم تحریکی تنفسی شدند و به دنبال آن ضعف و دل درد و بی حالی برایشان ایجاد شد که اینها علائم مواد محرک است. مواد محرک آسیب زا چندین دسته هستند که موادی که بچههای ما با آن تماس پیدا کردند، از نوع گازهای جنگی و کشنده نبود و تا الان موردی از فوت نداشتیم و عمده بچهها در طول ۶ ساعت مرخص شدند و فقط تعدادی دیگر که سابقه بیماری داشتند نیاز به بستری پیدا کردند.
ادامه مطلب👇
🌐 www.iribnews.ir/00Fr8z
#مسمومیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 شنیده بودیم اینا در اقلیتن ولی نمیدونستیم توی همون اقلیت بازم اینقدر کمن که یکنفر خودشو بهجای چندنفر جا میزنه!!
قانون مسیح علینژاد کجاست؟⁉️
▪️احتمالا در سطل زبالههای کنگره و سنا
🔻چند وقت پیش بود که خبری در رسانههای فارسی زبان لندننشین منتشر شد با این عنوان که کنگره آمریکا قانون هانت مسیح علینژاد را تصویب کرده اما قصه چه بود؟
🔻پیشنهاد این قانون اواخر سال 2021 مطرح شد، اما در سنا و کنگره حتی بررسی هم نشد و در حد یک پیشنهاد باقی ماند.
🔻نکته اینجاست که اگر لایحهای که در دوره ۲ ساله یک کنگره معرفی شده ،توسط کمیته مربوطه و دقیقا به همان صورت و شکل و محتوی که معرفی شده به رای گذاشته نشود این لایحه به مجلس بعدی منتقل نمیشود و با اتمام دوره دو ساله رسماً میمیرد.
🔻این طرح تا پایان دوره کنگره به رای گذاشته نشد و سناتوری هم که طرح را به سنا برده بود بازنشسته شد.
🔻اما اواخر دسامبر2022 ، خبر تصویب این قانون توسط رسانههای فارسی زبان خارجی منتشر شد. غیر واقعی بودن خبر انقدر مشخص بود که صدای برخی از براندازها را هم درآورد و اینترنشنال و بقیه رسانهها هم خبر را از سایت های خبری شان، پاک کردند.
🔻یک لایحه برای تبدیل شدن به قانون در آمریکا، باید اول در سنا تصویب بشود، کنگره تصویب کند تا بعد ابلاغ به رییس جمهور اتفاق بیفتد و قانون اجرا شود. اما نکته خندهدار ماجرا اینجاست که این طرح حتی بررسی هم نشده و در حد معرفی باقی چه برسد به اینکه کنگره آن را تصویب کرده باشد.
🔻اسناد دفتر قوانین 2022آمریکا و قوانین کنگره برای همان سال هم نشان میدهد که لایحه هانت در لیست قوانین نیست و در مرحله اول معرفی باقی مانده. امروز اگر به مجلس، کاخ سفید و دادگاه عالی آمریکا مراجعه کنید و بخواهید قانون هانت علینژاد را در لیست قوانین ایالات متحده نشانتان بدهند، به شما خواهند گفت که چنین قانونی وجود ندارد و لایحه تحت این عنوان برای همیشه مرده است.
📌جمع کردن ارزاق عمومی مثل سیب زمینی، پیاز و میوه و... از سفره مردم با هدف صادرات، وقتی ارز حاصله صرف قسط خونه طرف تو ترکیه یا هزینه عیاشیاش تو آنتالیا یا هزینه تحصیل پسرش در کانادا میشود، چه منفعتی برای کشور دارد؟ #پیمان_سپاری_ارزی صادرات را هدفمند میکند.
اقتصاد کاربردی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فوت یک دانش آموز کاشمری به علت ایست قلبی حین ورزش در مدرسه
🔹 متخصص اطفال در کاشمر: امروز متاسفانه یک پسر ۱۰-۱۱ ساله در حین ورزش دچار حادثه قلبی شد که علی رغم تلاشها، کادر درمان موفق به احیا وی نشد
🔹 این نوجوان پسر کاشمری هیچ علائمی از #مسمومیت نداشته است و به صورت ناگهانی دچار حادثه قلبی میشود
📌اینکه بچهها تو اسپانیا با بزرگترا رابطه جنسی داشته باشن زیاد مهم نیست و فرقی نمیکنه ❗️
💥به هرحال مهم اینه که جمهوری اسلامی خودش دخترا رو مسموممیکنه که تحصیل نکنن، آخه آمار فارغ التحصیلای دختر از پسرا بالاتره!
#مسمومیت
🔴بیانیه شماره ۲ وزارت کشور درباره مسائل پیشآمده در برخی از مدارس
🔺بنا بر گزارشهای واصله تاکنون در ۲۵۰ کلاس از مدارس سراسر کشور، تعداد محدودی از دانش آموزان ابراز احساس عوارض و ناراحتی کردهاند.
🔺خوشبختانه تا این لحظه وجود مواد سمی و خطرناک در هیچیک از دانشآموزان مراجعهکننده به مراکز درمانی یافت نشده است.
🔺در آزمایشهای انجام شده درکمتر از پنج درصد مراجعین مواد محرکی یافت شده که منجر به بدحالی دانشآموزان و بروز علائمی شده است که خوشبختانه هیچکدام منجر به مخاطرات و عوارض پایدار برای فرزندانمان نشده است، این می تواند یک اقدام عامدانه و جنایتکارانه باشد و تحقیقات در این زمینه توسط دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی ادامه دارد.
🔺بیش از ۹۰ درصد ابراز ناراحتی دانشآموزان ناشی از اضطراب و نگرانیهای ایجاد شده در فضای کلاس و مدرسه بوده است.
🔺برابر بررسی های به عمل آمده بخشی از مواردی که منجر به ایجاد التهاب در برخی از مدارس شده است، ناشی از اقدامات ماجراجویانه است که مسئله مورد رسیدگی قرار گرفته است.
🔺تعدادی از عناصر مخل روان و سلامت جامعه، که با نشر اکاذیب و تشویش اذهان در کنار هیاهوی کور بیگانگان در ایجاد جو ملتهب و اضطراب تلاش داشتهاند، توسط مراجع قضایی تحت پیگرد قرار گرفتهاند که رسیدگی فوری و قاطع مورد انتظار است.
🔺از اولیاء و والدین دانشآموزان در سراسر کشور خواهشمند است با رفع نگرانی از این عزیزان، در صورت مشاهده هرگونه عوامل برهمزننده آرامش و سلامت دانشآموزان موارد را به سرعت به دستگاههای مسوول گزارش کنند.
🔻صهیونیستها چگونه تاریخ را جعل میکنند؟
بر هر محققی کاملاً آشکار است که صهیونیستها برای ترمیم وجهه ناپسندشان نزد ملت ایران از یک سو به جنایات و مظالم شاه و پلیس مخفیاش اذعان دارند و از آن تبری میجویند و از دیگر سو در تناقضی آشکار با مستندات برجای مانده، خود را بیارتباط با جنایات به ثبت رسیده پهلویها میخوانند.
البته این رویکرد مربوط به دورانی است که تصویر شفافی از عملکرد مستبدانه پهلوی وجود داشت، اما بهتدریج که غبار زمان دسترسی نسلهای بعدی را به حقایق سختتر میسازد صهیونیستها دیگر در آثار خود نه تنها به این صراحت از جنایت پهلوی سخن نمیگویند بلکه بهطور افتخارآمیزی از آن دوران یاد میکنند.
نکته حائز اهمیت آن که در همان زمان آموزگاران ساواک از یک سو برای آموزش و تجهیز، پولهای کلانی از ایران اخذ میکردند که حاصل آن منفور شدن پهلوی در نظر افکار عمومی جهان بود، اما همزمان صهیونیستها مبالغ هنگفت دیگری دریافت میکردند تا عواقب استبدادی را که خود مسبب آن بودند از اذهان ملتها پاک کنند.
محمدرضا پهلوی چون میدانست که صهیونیستها چه ولعی برای بلعیدن ثروت ملتها دارند به اصطلاح هم از توبره میخورند و هم از آخور، یعنی هم از انتقال روشهای پیشرفته؟! خود در شکنجه نیروهای آزاده و فروش تجهیزات و دانش فنی در این زمینه به ایران کسب درآمد میکنند و هم برای پاک کردن چهره درندهخوی ساواک و شاه مبالغ هنگفت دیگری میگیرند، به آنها اعتماد ندارد؛ اما در چنگالشان گرفتار آمده بود.
صهیونیستها که حفاظت از تاج و تخت محمدرضا پهلوی در چارچوب سیاست منطقهای آمریکا و انگلیس را به عهده گرفته بودند بهگونهای غارتگرانه عمل میکردند که حتی فردی مانند شاه علیرغم همه وابستگیهایش از جانب آنان نگران بود؛ زیرا این جماعت را شاخص رذالت و طمعورزی میدانست.
باید یادآور شد که غارت اموال ملت ایران منحصر به این مقولات نیست و درباره موضوعاتی همچون قراردادهای تسلیحاتی صوری، غارت میراث فرهنگی این دیار، قراردادهای کشاورزی که روند صادرات ایران به اسرائیل را طی چند دهه کاملاً معکوس ساخت و ... سخن بسیار است.
آن چه در این مقدمه سعی شد نگاهی گذرا به آن افکنده شود و به عنوان یک تجربه مهم بشری در تاریخ به ثبت رسد این است که آیا صهیونیستها قادر خواهند بود از سقوط حکومتهای فاقد پشتوانه مردمی جلوگیری کنند؟ پایگاهی با اشغال کشور فلسطین در دل آسیای غربی شکل گرفته، حتی به کلاهکهای هستهای تجهیز شده، بیش از ثلث قرن سالانه میلیاردها دلار به آن تزریق شده و... اگر امروز کاملاً روشن شود که ولع سیریناپذیر صهیونیستها در غارت منابع مالی کشورهای منطقه یکی از دلایل سقوط محمدرضا پهلوی بوده است تحول سیاسی بزرگ شکل خواهد گرفت. یعنی هم روند حمایت غرب از اسرائیل متزلزل خواهد شد و هم نگاه حاکمان دست نشانده به نسخه اعمال خشونت تجویزی صهیونیستها دگرگون میشود.
جاعلان تاریخ در اسرائیل میکوشند تا با انتشار آثار (مثل کتاب نبرد مخفی علیه ایران)، از یک سو جنایات خود را که در مصمم ساختن ملت ایران به قیام نقش داشته، رفع و رجوع نمایند و از سوی دیگر اینگونه وانمود سازند که ایران بعد از انقلاب تهدید جدی برای کشورهای غربی است و این صهیونیستهایند که در سراسر جهان این تهدید را کنترل کردهاند.
منبع:
خبرگزاری تسنیم
⭕ مسمومیت دانش آموزان
🔹️ بر اساس آنچه تا اینجا می دانیم حداقل با ۵ نوع رویداد متفاوت مواجهیم که همه آنها به طور فله ای مسمومیت دانش آموزان نامیده شده:
۱-درصد بسیار کمی کشف مواد تحریک کننده دستگاه تنفس
۲-مشاهده عوارض تنفسی بدون کشف هر نوع محرک، عمدتا ناشی از استشمام بوهایی با منشا نامشخص یا نامربوط
۳-مشاهده عوارض تنفسی بدون استشمام هرگونه بو و صرفا در اثر استرس
۴-به هم ریختگی در مدرسه بدون وجود هیچ عارضه تنفسی و صرفا در اثر شایعه و
۵-مواردی هم وجود دارد که اساسا در مدرسه هیچ اتفاقی نیفتاده و خبر نادرست منتشر شده است.
🔹️ برخلاف اظهارات کم دقت برخی مسئولین، با پدیده ای کاملا واقعی مواجهیم که کلیت آن یک طراحی پیچیده امنیتی است و مجری یا مجریانی دارد که باید آنها را یافت. عدم مشاهده مواد مسموم کننده در درصد بسیار بالایی از کیس ها، به هیچ وجه از شدت 'واقعی' یا 'تروریستی'بودن مسئله نمی کاهد.
🔹️پیچیدگی مسئله در همین است که دشمن با کمترین مقدار عملیات فیزیکی، و با ابزارهای روانی و شناختی، آسیب و عوارض فیزیکی تولید کرده است. این یعنی ژنتیک عملیات امنیتی علیه ایران در حال تغییر است و فناوری های شناختی در آن به اندازه فناوری های دیگر و کاملا واقعی به کار گرفته می شود.
🔹️ اینکه شما نمی توانید به سادگی تروریست را کف خیابان یا در دوربین ها ببینید، به هیچ وجه به معنای این نیست که عملیات تروریستی نیست. از قضا این یعنی ماهیت عملیات بسیار پیچیده شده و تروریست جایی ایستاده و به نحوی عمل می کند که با 'عادت های امنیتی' ما همخوان نیست.
🔹️بدون ورود به جزئیات، این مقدار قطعی است که در مواجهه با این نسل جدید از عملیات های امنیتی، باید یک راهبرد مردم پایه داشت و ابزارهای انتظامی و امنیتی را به عنوان مکمل به کار گرفت. چنین عملیات هایی وقتی خنثی می شود که توان آرام سازی و متقاعد سازی جامعه وجود داشته باشد.
🔹️ اینکه چطور می توان یک جامعه تحت حمله را آرام نگهداشت یا متقاعد کرد واقعا ساده نیست. داستان با تولید روایت همدلانه، ارائه شواهد معتبر و خلق تکیه گاه برای مردم شروع می شود اما در اینجا متوقف نمی ماند.
🔹️ یک فرد می تواند روایت شما از مثلا ماهیت یا منشا مسمومیت ها را نپذیرد نه به این دلیل که واقعا شواهدی برخلاف آن دارد بلکه به این دلیل که مثلا از قیمت ارز آسیب دیده و در تنگنای اقتصادی کلافه شده است. اقناع اجتماعی بسیار پیچیده تر و چند وجهی تر از آن است که به رسانه محدود شود.
🔹️ از حیث روان شناسی فردی نیز یک دانش آموز در مدرسه اگر مجموعا شرایط را قابل اعتماد بداند شاید کمتر تحت تاثیر شایعه انتشار یک بوی غریب قرار بگیرد تا وقتی که در خانه یا در جمع دوستان به این نتیجه رسیده باشد که اوضاع آشفته است. شایعه پذیری بیش از هر چیز به نبود اعتماد مرتبط است.
🔹️ با اینکه شبکه های اجتماعی نقشی مهم در خلق و انتشار روایت ها بازی می کنند اما تقلیل بحران به پروژه رسانه ای، کمال ساده اندیشی است. اکنون اینترنت به دلایل امنیتی محدودیت های مهمی دارد اما باز می بینیم که دشمن قادر ایجاد یک 'بحران روانی' است و در اینجا بسی درس های مهم هست.
🔹️این مشخصا بدین معناست که زیرساخت شبکه های اجتماعی بخشی از داستان بسیار بزرگ و پیچیده جنگ شناختی است نه تمام آن؛ و احتمالا ابزارهای مخرب تعبیه شده در این شبکه ها 'عمدتا' در یک بستر اجتماعی ملتهب است که بدل به 'پدیده امنیتی' می شود.
🔹️و از این مهم تر، این پروژه نشان می دهد در یک جامعه ملتهب می توان حتی با شبکه های اجتماعی محدود شده، بحران امنیتی با منشا روانی خلق کرد و آن را توسعه داد.
🔹️ من بسیار امیدوارم درس های امنیتی این وقایع به درستی آموخته شود. ما به همان اندازه که به تولید امنیت از طریق تولید قدرت نیاز داریم، به تولید امنیت از طریق تولید اعتماد و محبوبیت نیز نیازمندیم و از قضا در این نبرد امنیتی جدید، نیاز دوم ضروری تر و فوری تر است.
🔹️ پس از آشوب های پاییز این سخنان گفته شد اما چنانکه شایسته بود نه فقط به آن توجه نشد بکه برخی به تصور اینکه کار تمام است، به روش های نادرست پیشین در تحریک جامعه و تشدید تضادهای اجتماعی بازگشتند. واقعا امیدوارم بالاخره برخی دوستان خوب ما چیزی را که باید بیاموزند، بیاموزند.
مهدی محمدی