eitaa logo
فدایے ࢪهبࢪ
60 دنبال‌کننده
682 عکس
164 ویدیو
7 فایل
''♥مٺولد️⇦۱۴۰۰/۴/۲۵ ''💚ناشناسمونھ⇦ https://harfeto.timefriend.net/16322253063127
مشاهده در ایتا
دانلود
سوره الکهف: از حضرت صادق(علیه‌السلام) منقول است که: هر که سوره کهف را در هر شب جمعه بخواند، نمیرد مگر شهید، و خدا او را در زمره شهدا محشور گرداند و در قیامت با شهیدان بایستد. و به سند معتبر از آن حضرت منقول است که: هر که سوره کهف را در هر شب جمعه بخواند کفاره گناهانی باشد که از جمعه تا جمعه کرده است. و در روایت دیگر وارد شده است که: کسی که در روز جمعه بعد از نماز ظهر و عصر بخواند همین ثواب داشته باشد. و از حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) منقول است که: هر که آیه قل انما أنا بشر مثلکم را تا آخر سوره بخواند در وقت خواب، از خوابگاه او تا کعبه نوری ساطع گردد که میان آن پر باشد از ملائکه، و استغفار از برای او کنند تا صبح. و در حدیث دیگر از حضرت صادق(علیه‌السلام) وارد شده است که: هر که این آیه را در وقت خواب بخواند، در هر وقت که خواهد، بیدار شود.
243 ـ منفورترين كس نزد خدا رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : إنَّ أبغَضَ الخَلقِ إلَى اللّه ِ ثلاثةٌ : الرّجُلُ يُكثِرُ النّومَ بالنّهارِ ولَم يُصَلِّ مِن اللّيلِ شَيئا ، والرّجُلُ يُكْثِرُ الأكْلَ ولا يُسَمّي اللّه َ على طَعامِهِ ولا يَحْمَدُهُ ، والرّجلُ يُكْثِرُ الضِّحْكَ مِن غيرِ عَجَبٍ . (1) پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : سه كس نزد خدا از همه مبغوض ترند: كسى كه روز زياد مى خوابد در حالى كه شب اصلاً نمازى نخوانده است ، و كسى كه زياد مى خورد و هنگام غذا خوردن نام و حمد خدا نمى گويد، و كسى كه بى دليل زياد مى خندد. عنه صلى الله عليه و آله : أبغَضُ النّاسِ إلَى اللّه ِ ثلاثةٌ : مُلحِدٌ في الحَرَمِ ، ومُبْتَغٍ في الإسلامِ سُنّةَ الجاهِليّةِ ، ومُطلِبُ دَمِ امرئٍ بغير حقّ لِيُهرِيقَ دمَهُ . (2) پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : مبغوض ترين مردمان نزد خدا سه نفرند: آن كه در حرم (مكّه) ستم كند، و آن كه در اسلام پيگير سنّتى جاهلى باشد و آن كه خواهان به ناحق ريخته شدن خون كسى باشد. عنه صلى الله عليه و آله : أبغَضُكُم إلَى اللّه ِ المَشّاؤونَ بالنَّميمةِ ، المُفرِّقونَ بينَ الإخْوانِ ، المُلْتَمِسونَ للبُرآءِ العَثَراتِ . (3) پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : منفورترين شما نزد خداوند كسانى هستند كه سخن چينى مى كنند، ميان برادران جدايى مى افكنند، و در پى يافتن خطا و لغزش براى افراد بى گناه هستند. عنه صلى الله عليه و آله : إنَّ أبغَضَ الخَلقِ إلَى اللّه ِ تعالى العالِمُ يَزورُ العُمّالَ . (4) پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : منفورترين افراد نزد خداوند متعال دانشمندى است كه به ملاقات كارگزاران [جور ]مى رود. كنز العمّال عن رسولِ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : إنّ أبغَضَكُم إلَيَّ وأبعَدَكُم مِنّي يومَ القيامةِ الثَّرْثارونَ، والمُتَشَدِّقونَ ، والمُتَفَيْهِقونَ . قالوا: يا رسولَ اللّه ِ، ما المُتَفَيْهِقونَ ؟ قالَ : المُتَكبِّرونَ . (5) كنز العمّال : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : در روز رستاخيز منفورترين شما نزد من و دورترينتان از من افراد پرگو، لاف زن و مُتفيهق اند. عرض كردند: اى رسول خدا! متفيهقان كيستند؟ فرمود: متكبّران. الإمامُ عليٌّ عليه السلام : أبغَضُ الخَلائقِ إلَى اللّه ِ المُغْتابُ . (6) امام على عليه السلام : منفورترينِ آفريدگان نزد خدا غيبت كننده است. عنه عليه السلام : أمْقَتُ العبادِ إلَى اللّه ِ سبحانه مَن كانَ هِمَّتُهُ (هَمُّهُ) بطنَهُ وفَرْجَهُ . (7) امام على عليه السلام : دشمن ترين بندگان نزد خداوند سبحان كسى است كه همّ و غمش شكمبارگى و شهوترانى باشد. عنه عليه السلام : أبغَضُ الخَلائقِ إلَى اللّه ِ تعالى الجاهلُ . (8) امام على عليه السلام : منفورترينِ مردمان نزد خداوند متعال شخص نابخرد است. عنه عليه السلام : إنَّ أبغَضَ خَلقِ اللّه ِ إلَى اللّه ِ رجُلٌ قَمَشَ عِلْما ، غارّا في أغْباشِ الفِتْنةِ ، عَمِيا بما في غَيبِ الهُدْنةِ ، سَمّاهُ أشْباهُهُ مِن النّاسِ عالِما ، ولَم يُغْنَ في العِلمِ يَوما سالِما . (9) امام على عليه السلام : همانا منفورترين خلق خدا نزد او مردى است كه مشتى دانش فراهم آورده، در تاريكيهاى فتنه گرفتار غفلت وسرگشتگى است، مزايايى را كه در صلح و آرامش نهفته است نمى بيند، مردمانِ مانند خودش او را عالم نامند در حالى كه يك روز تمام را صرف علم نكرده است. عنه عليه السلام : أبغَضُ العِبادِ إلَى اللّه ِ سبحانه العالِمُ المُتَجَبِّرُ . (10) امام على عليه السلام : منفورترين بندگان نزد خداوند سبحان دانشمند مغرور و متكبّر است. الإمامُ الباقرُ عليه السلام : قالَ موسى عليه السلام : يا ربِّ ، أيُّ عِبادِكَ أبغَضُ إلَيكَ ؟ قالَ : جِيفةٌ باللّيلِ بَطّالٌ بالنّهارِ . (11) امام باقر عليه السلام : موسى عليه السلام عرض كرد: پروردگار من! كدام يك از بندگانت نزد تو مبغوض تر است؟ فرمود: آن كس كه در شب چون مرده مى افتد و در روز بيكار مى گردد. الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : إنَّ أبغَضَ خَلقِ اللّه ِ عبدٌ اتّقَى النّاسُ لِسانَهُ . (12) امام صادق عليه السلام : مبغوض ترين خلق خدا بنده اى است كه مردم از زبان او بترسند. (1) كنز العمّال : 21431 (2) كنز العمّال : 43833. (3) بحار الأنوار : 71 / 383 / 17. (4) كنز العمّال : 28985 (5) كنز العمّال : 5184. (6) غرر الحكم : 3128 (7) غرر الحكم : 3294 (8) غرر الحكم : 3359. (9) كنز العمّال : 44220. (10) غرر الحكم : 3164. (11) بحار الأنوار : 76 / 180 / 8. (12) الكافي : 2 / 323 / 4.
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ حلال زاده غیبت علمای صالح را نمی کند در ابتدا باید گفت در وصف عالم صالح و فقیه متقی همین بس که بهترین خلق بعد از حضرات ائمه علیهم السلام است. ●ثُمَّ قَالَ قِيلَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (صلوات الله علیه) مَنْ خَيْرُ خَلْقِ اللَّهِ بَعْدَ أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ مَصَابِيحِ الدُّجَى قَالَ الْعُلَمَاءُ إِذَا صَلَحُوا اما در مورد غیبت هم داریم فردی که دائما غیبت می کند در حلال زاده بودن خودش شک کند. ●قَالَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِين علی بن ابی طالب صلوات الله علیه:‏ اجْتَنِبِ الْغِيبَةَ فَإِنَّهَا إِدَامُ كِلَابِ النَّارِ ثُمَّ قَالَ يَا نَوْفُ كَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ وُلِدَ مِنْ حَلَالٍ وَ هُوَ يَأْكُلُ لُحُومَ النَّاسِ بِالْغِيبَة ●حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه به نوف بکالی فرمودند : از غیبت دوری کن زیرا غیبت خورش سگهای اهل جهنم است؛ دروغ می گوید کسی که گمان می کند از حلال متولد شده است در حالی که گوشت مردم را به وسیله غیبت کردن می خورد. 📚وسائل الشيعة، ج‏12، ص: 283 جامع الأخبار(للشعيري)، ص: 147 امالی(صدوق)، النص، ص: 209 روضة الواعظين(ط - القديمة)، ج‏2، ص: 469 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏72، ص: 248 ●قَالَ رَسُولُ اللَّه‏ صلی الله علیه و آله: أَلَا وَ مَنْ أَهَانَ عَالِماً فَقَدْ أَهَانَنِي وَ مَنْ أَهَانَنِي فَقَدْ أَهَانَ اللَّهَ فَمَصِيرُهُ إِلَى النَّارِ وَ مَنْ أَكْرَمَ عَالِماً فَقَدْ أَكْرَمَنِي وَ مَنْ أَكْرَمَنِي فَقَدْ أَكْرَمَ اللَّهَ وَ مَنْ أَكْرَمَ اللَّهَ فَمَصِيرُهُ إِلَى الْجَنَّة ●حضرت رسول الله محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمودند : آگاه باشید هرکس به عالمی اهانت کند به من اهانت کرده و هرکس به من اهانت کند پس همانا به خداوند متعال اهانت کرده است پس سرانجامش به سمت آتش است. و هرکس عالمی را تکریم کند پس همانا مرا تکریم کرده و کسی که مرا تکریم کند پس همانا خداوند متعال را تکریم کرده است و کشس که خدا را تکریم کند پس سرانجامش به سمت بهشت است. 📚جامع الأخبار(للشعيري)، ص: 38 پس باید به کسی که به بهترین خلق خدا بعد از حضرات ائمه معصومین علیهم السلام اهانت می کند و دائما غیبتشان را می کند وعده آتش داد و در مورد عاقبتش به او هشدار داد و در مورد نحوه تولدش هم که امام معصوم علیه السلام فرمودند غیبت کردن با زنا کردن برابر است. 🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 📢 قابل توجه کسانی که اعتراف به گناه، نزد استاد و پیر و مُرشد را جایز می‌دانند 🔻عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ بَهْرَامَ عَنْ عَمْرِو بْنِ جُمَیْعٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع مَنْ جَاءَنَا یَلْتَمِسُ الْفِقْهَ وَ الْقُرْآنَ وَ تَفْسِیرَهُ فَدَعُوهُ وَ مَنْ جَاءَنَا یُبْدِی عَوْرَةً قَدْ سَتَرَهَا اللَّهُ فَنَحُّوه... ✍🏻 ابن جميع گوید حضرت امام جعفر‌الصادق علیه السلام فرمودند: هرکس برای طلب فقه و قرآن و تفسیر آن، نزد ما آید او را مانع نشوید؛ و هرکس برای آشکار کردنِ عیبی که خداوند متعال آن را پوشانده است نزد ما آید، او را برانید. 📚 الکافی، ط_الاسلامیه، ٢/٤٤٢ 🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
ماست؛ با شوید=مفید برای چربی بالا با زیره=لاغر شدن با شاتره=کبد چرب با خرفه=کلسترول با تخم کتان=لاغر شدن با نعنا=نفخ معده با شنبلیله=دیابت با کاکوتی=خواب آور با آویشن و هل=تقویت معده
رُوِی عَن الصَّادقِ عَلیهِ السَّلام قَال: إِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ لَیبْغِضُ الْمُنْفِقَ سِلْعَتَهُ بِالْأَیمَانِ[1] ترجمه: خداوند آن کسی را که بخواهد جنسش را با قسم‌ها بفروشد مبغوض می‌دارد. شرح حدیث: در گذشته من این روایت را از علی علیه السلام مطرح کردم که حضرت فرمودند: اِنْ کنْتَ حَریصاً عَلی طَلَبِ الْمَضْموُنِ لَک فَکنْ حَریصاً عَلی اَداءِ الْمَفْروُضِ عَلَیک[2]. در آنجا عرض کردم که اگر بنا بر این است که تو نسبت به بدست آوردن روزی¬ ای را که سوختی ندارد خیلی تلاش و کوشش کنی، لا اقل بیا از این طرف همان کوشش را برای بدهی¬ای که داری بکن. کوشش کردن تو در بدهی و طلب مساوی باشد. بعد در باب کوشش کردن و بدست آوردن روزی گفتم 2 نوع است: عملی و لفظی. لفظی را مثال زدم به اینکه: مرتّباً از خدا بخواهی. امّا حالا یک طور دیگر هم می‌خواهم بگویم. به ذهنم آمد چون مورد ابتلا است، لازم است این را تذکر بدهم؛ و آن روایتی از امام صادق علیه‌السّلام است که حضرت فرمودند: إِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ لَیبْغِضُ الْمُنْفِقَ سِلْعَتَهُ بِالْأَیمَانِ. خداوند مبغوض می‌دارد آن کسی را که بخواهد جنسش را با قسم‌ها بفروشد. این از همان مصادیقی است که گفتم. کوشش می‌کند که روزی بدست بیاورد؛ در قالب اینکه مرتّب قسم می‌خورد. اینجا یک نکته‌ای را عرض می‌کنم: «بِالْأَیمَان» به قول ما طلبه‌ها یعنی قسم‌ها. معمول این است که قسم‌ها را به خدا می‌خورند، این مرتکزِ اذهان است که قسم به خدا می‌خورند. روی این جهت است که در آیه هم دارد به اینکه شما خدا را در معرض قسم‌هایتان قرار ندهید: وَ لا تَجْعَلوُا اللهَ عُرضَةً لِاَیمانِکم[3]. قسم به خدا خوردن دو نوع است. یک قسمهایی راست است و یک قسمهایی دروغ است. اینجا مراد قسمهای دروغ نیست!! قسم دروغ که حرام است؛ دروغ حرام است. اینجا مراد قسمهای راست به خدا خوردن است. در قسمی که داری می‌خوری دروغ نمی‌گویی، واقعاً هم راست می‌گویی که مثلاً آنقدر خریدم. امّا همین قسم را هم نخور. خدا بدش می‌آید. آخر نام خدا را که تو نباید برای بدست آوردن کالای ناچیز دنیا هزینه کنی! نام خدا ارزشش خیلی بالاست. در روایت قسم راست است نه قسم دروغ! إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ لَیبْغِضُ الْمُنْفِقَ سِلْعَتَهُ بِالْأَیمَانِ. همان موقعی که داری قسم راست به خدا می‌خوری، همان موقع مورد غضب خدایی. ما روایات زیاد داریم که من نمی‌رسم مطرح کنم. در یک روایت دیگر داریم که مضمونش این است: بدان! دروغ هم نگفتی، راست هم گفتی، فروش هم کردی، سود خیلی معمولی هم بدست آوردی، نگاه کنید چقدر سطحش را آوردم پائین. در روایت داریم که این سود، برای تو برکت ندارد. به خاطر آن قسمهای راستی که خوردی. اجحاف هم نکردی، دروغ هم نگفتی، منصفانه هم معامله کردی، امّا اثر آن قسم تو این است که این سود، برای تو برکت ندارد. چون خدا بدش می‌آمد که نام او را هزینه کنی برای پول بدست آوردن؛ اثرش این است که برکت را از معامله‌ات می‌گیرد. ا................... [1]وسائل الشیعه، ج 23، ص 211 [2]غرر الحکم، ص 176، حدیث3370 [3] سوره بقره، آیه 224
سوره مریم: از حضرت صادق(علیه‌السلام) منقول است که: هر که مداومت نماید بر سوره مریم، نمیرد تا آنچه خواهد در خود و مال و فرزند ببیند، و در آخرت به او بدهند مثل ملکی که حضرت سلیمان در دنیا داشته است. سوره طه: از حضرت صادق(علیه‌السلام) منقول است که: ترک مکنید سوره طه را که خدا این سوره را دوست می‌دارد، و هر که این سوره را می‌خواند دوست می‌دارد. و کسی که بر قرائتش مداومت نماید حق تعالی در قیامت نامه‌اش را به دست راستش دهد و او را بر گناهانی که در اسلام کرده است حساب نکند و در آخرت آن قدر مزد به او عطا فرماید که او راضی شود.
244 ـ كارهاى منفور نزد خدا رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : ليسَ شَيءٌ أبغَضَ إلَى اللّه ِ مِن بَطنٍ مَلْانَ . (1) پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : نزد خداوند چيزى منفورتر از شكم پُر نيست. عنه صلى الله عليه و آله : ما شَيءٌ أبغَضُ إلَى اللّه ِ عز و جل مِنَ البُخلِ وسوءِ الخُلُقِ ، وإنَّهُ لَيُفسِدُ العَمَلَ كَما يُفسِدُ الطّينُ العَسَلَ . (2) پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : چيزى در نزد خداوند عزيز و ارجمند ، بدتر از بخل و بد اخلاقى نيست . و همانا بخل عمل را ضايع مى كند همان گونه كه گل عسل را . الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : إنَّ اللّه َ يُبْغِضُ كَثْرَةَ النَّومِ وكَثْرَةَ الفراغِ . (3) امام صادق عليه السلام : خداوند از پُرخوابى و بيكارى زياد نفرت دارد. عنه عليه السلام : ثلاثٌ فيهِنَّ المَقْتُ مِن اللّه ِ عزّ وجلّ : نَومٌ مِن غيرِ سَهَرٍ ، وضِحكٌ مِن غيرِ عجَبٍ ، وأكلٌ علَى الشِّبَعِ . (4) امام صادق عليه السلام : سه چيز است كه خداوند آنها را دشمن مى دارد: خوابيدن در روز بدون شب زنده دارى، خنده بى دليل، و غذا خوردن از روى سيرى. عنه عليه السلام : إنَّ رجُلاً مِن خَثْعَمٍ جاءَ إلَى النَّبيِّ صلى الله عليه و آله فقال : أيُّ الأعمالِ أبغَضُ إلَى اللّه ِ عزّ وجلّ ؟ فقالَ : الشِّركُ باللّه ِ . قالَ : ثُمّ ماذا؟ قالَ : قَطيعةُ الرَّحِمِ . قالَ: ثُمّ ماذا ؟ قالَ : الأمرُ بالمُنكَرِ والنَّهيُ عنِ المَعروفِ . (5) امام صادق عليه السلام : مردى از خثعم خدمت پيامبر خدا صلى الله عليه و آله آمد و عرض كرد: كدام كار نزد خداوند عز و جل مبغوض تر است؟ فرمود: شرك ورزيدن به خدا. عرض كرد: ديگر چه؟ فرمود: بريدن از خويشاوندان. عرض كرد: سپس چه؟ فرمود: امر به منكر و نهى از معروف. الإمامُ الرِّضا عليه السلام : إنَّ اللّه َ يُبغِضُ القِيلَ والقالَ ، وإضاعَةَ المالِ ، وكَثْرَةَ السُّؤالِ . (6) امام رضا عليه السلام : خداوند از قيل و قال و بر باد دادن مال و خواهش بسيار نفرت دارد. (1) عيون أخبار الرضا : 2 / 36 / 89. (2) بحار الأنوار : 16 / 231 (3) بحار الأنوار : 76 / 180 / 10. (4) الخصال : 89 / 25. (5) الكافي : 2 / 290 / 4. (6) بحار الأنوار : 78 / 335 / 16.
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 🌟 برخی شیعیان، باعثِ دفعِ بلا از شيعيانِ دیگر می شوند ! 🔻عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَعْبَدٍ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ اَلْقَاسِمِ عَنْ يُونُسَ بْنِ ظَبْيَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ اَللَّهَ لَيَدْفَعُ بِمَنْ يُصَلِّي مِنْ شِيعَتِنَا عَمَّنْ لاَ يُصَلِّي مِنْ شِيعَتِنَا وَ لَوْ أَجْمَعُوا عَلَى تَرْكِ اَلصَّلاَةِ لَهَلَكُوا وَ إِنَّ اَللَّهَ لَيَدْفَعُ بِمَنْ يُزَكِّي مِنْ شِيعَتِنَا عَمَّنْ لاَ يُزَكِّي وَ لَوْ أَجْمَعُوا عَلَى تَرْكِ اَلزَّكَاةِ لَهَلَكُوا وَ إِنَّ اَللَّهَ لَيَدْفَعُ بِمَنْ يَحُجُّ مِنْ شِيعَتِنَا عَمَّنْ لاَ يَحُجُّ وَ لَوْ أَجْمَعُوا عَلَى تَرْكِ اَلْحَجِّ لَهَلَكُوا وَ هُوَ قَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ «وَ لَوْ لاٰ دَفْعُ اَللّٰهِ اَلنّٰاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ اَلْأَرْضُ وَ لٰكِنَّ اَللّٰهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى اَلْعٰالَمِينَ » فَوَ اَللَّهِ مَا نَزَلَتْ إِلاَّ فِيكُمْ وَ لاَ عَنَى بِهَا غَيْرَكُمْ. ✍🏻 حضرت امام جعفر الصادق عليه السلام فرمودند: هر آينه خداوند متعال بخاطر آن شیعه‌ای که نماز می‌خواند، بلا را دفع می‌كند از شیعه‌ای كه نماز نمی‌خواند، و اگر همگى نماز را ترك كنند هر آينه هلاك شوند؛ و خداوند متعال بخاطر آن شیعه‌ای كه زكات می‌دهد، دفع می‌كند بلا را از شیعه‌ای که زکات نمى‌پردازد، و اگر همگى زكات ندهند هلاك گردند؛ و همانا خداوند متعال بخاطر آن شیعه‌ای كه حج می‌رود، از شیعه‌ای که حج نمی‌رود بلا را دفع می‌كند، و اگر همگی ترك حج كنند هر آينه هلاك شوند! و اين‌ است گفتار خداى عزوجل: «و اگر نبود بر كنار كردن خداوند متعال برخى را ببرخى ديگر، هر آينه زمين تباه مي‌شد و ليكن خداوند داراى فضل است بر همۀ جهانيان» (📖سورۀ بقره آيه ٢٥١) سپس حضرت امام جعفر الصادق علیه السلام فرمودند: بخداوند متعال سوگند، اين آيه جز دربارۀ شما نازل نگشته و ديگرى جز شما مقصود آن نيست. (این رحمت و لطف، خاصِ شیعه است) 📚 الکافی، ط_الاسلامیه، ٢/٤٥١ 🟢ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است🟢 الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
امام باقر (سلام الله علیه) فرمودند : إذا قام القائم ... و يأتي الرجل إلى كيس أخيه فيأخذ حاجته لا يمنعه . هنگامیکه که کند ؛ اگر کسی نیاز به داشته باشد و از جیب خود پول مورد نیازش را بردارد ، صاحب پول هم از اینکار راضی است . مصادر : وسائل الشيعه ، جلد ۵ ، صفحه ١٢١ _ بحارالأنوار ، جلد ۵۲ ، صفحه ٣٧٢
💎👌 برای بیمارانی که هنوز مادرشان در قید حیات است روایت اول: أرقَط، خواهر زاده حضرت صادق علیه السلام گفت: من شدیداً بیمار شدم. مادرم به دنبال برادرش حضرت صادق علیه السلام فرستاد. حضرت تشریف آوردند در حالی که مادرم در کنار در ایستاده بود و بی تابی می کرد. حضرت به مادرم فرمود: به پشت بام برو، مقنعه از سرت بردار تا موهایت زیر آسمان آشکار شود. سپس بگو: « رَبِّ أَنْتَ أَعْطَيْتَنِيهِ وَ أَنْتَ وَهَبْتَهُ لِي، اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ‏ هِبَتَكَ‏ الْيَوْمَ‏ جَدِيدَةً، إِنَّكَ قَادِرٌ مُقْتَدِرٌ» سپس به سجده برو. پس سرت را از سجده برنمی داری، مگر آن که پسرت شفا می یابد. مادرم چنین کرد و بعد از ساعتی من برخاستم و به همراه دایی خود به مسجد رفتم. (طب الأئمة عليهم السلام، ص122) روایت دوم: اسماعيل بن عبد الله یکی از نوه های حضرت باقر علیه السلام گفت: سخت بيمار شدم به گونه ای که از شفای من نااميد شدند. حضرت صادق علیه السلام به ديدنم آمد. وقتی بی تابی مادرم را مشاهده نمود، به او فرمود: وضو بگیر، دو رکعت نماز بخوان و در سجده ات چنین بگو: «اللَّهُمَّ أَنْتَ وَهَبْتَهُ لِي وَ لَمْ يَكُ شَيْئاً، فَهَبْهُ لِي هِبَةً جَدِيدَةً» مادرم نیز چنین کرد و برای غذا حلیم درست کرد. من نیز صبح برخاستم و به همراه بستگان حلیم خوردم. (مكارم الأخلاق، ص395) روایت سوم: اسماعیل فرزند امّ سلمه، خواهر حضرت صادق علیه السلام گفت: در ماه رمضان شدیدا بيمار شدم به گونه ای که همه بنی هاشم شبانه جمع شدند و این گونه می پنداشتند که من از دنیا خواهم رفت. مادرم بی تابی می کرد، لذا دایی من، یعنی حضرت صادق علیه السلام به او فرمود: به پشت بام برو، زیر آسمان قرار گیر، دو ركعت نماز بخوان و بعد از سلام چنین بگو:‏ «اللَّهُمَّ إِنَّكَ وَهَبْتَهُ لِي وَ لَمْ‏ يَكُ‏ شَيْئاً، اللَّهُمَ‏ وَ إِنِّي‏ أَسْتَوْهِبُكَهُ مُبْتَدِئاً فَأَعْرِنِيهِ» مادرم نیز چنین کرد و من بهبود یافتم و نشستم، به گونه ای که همراه با بستگان، حلیم که غذای سحری ایشان بود، خوردم. (الكافي، ج‏3، ص478) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
‍ ✅ راه نـجـات را از خــــــــدا بـخواهیـم ------------------------------------------------------ ✍️ سید حلاّوی در شعرش به امام زمان أرواحنا فداه شکایت کرد : شیعیانتان را آزار می‌کنند و دچار رنج و بلا و محنت هستند، یا ابن العسکری کجا هستید؟ امام زمان(علیه السلام)پیغام دادند : بروید به سید بگویید : سید! این قدر دل مرا مسوزان، من از شنیدن آن متأثر می‌شوم. سید! کار به دست من نیست، به دست خدا است. دعا کنید خدا فرج مرا برساند، تا شیعیانم نجات یابند! {منبع : عبقری الحسان} امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف : أکثروا الدعاء بتعجيل الفَرج فإنَّ ذلک فرجُکُم. براى تعجيل فَرَج زياد دعا كنيد، زيرا همين دعا كردن، فَرَج و گشايش شماست. 📚 بحار الأنوار ؛ ج۵۲، ص۹۲