💎👌نمازی ساده از سیدالشهدا علیه السلام که در امور مهمّ خوانده می شود
قال الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ علیه السلام فِي الصَّلاة الَّتي تُقرأُ فِي المُهِمِات: تُصَلِّي أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ تُحْسِنُ قُنُوتَهُنَ وَ أَرْكَانَهُنَّ تَقْرَأُ فِي الْأُولَى الْحَمْدَ مَرَّةً وَ «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ» سَبْعَ مَرَّاتٍ؛ وَ فِي الثَّانِيَةِ الْحَمْدَ مَرَّةً وَ قَوْلَهُ: «ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً» سَبْعَ مَرَّاتٍ؛ وَ فِي الثَّالِثَةِ الْحَمْدَ مَرَّةً وَ قَوْلَهُ: «لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ، سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ» سَبْعَ مَرَّاتٍ؛ وَ فِي الرَّابِعَةِ الْحَمْدَ مَرَّةً وَ «أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ» سَبْعَ مَرَّاتٍ، ثُمَّ تَسْأَلُ حَاجَتَك.(مكارم الأخلاق، ص333)
حضرت حسین بن علی علیه السلام در مورد نمازی که در امور مهمّ خوانده می شود، فرمود:
4 ركعت نماز (دو نماز دو رکعتی) با ارکان و قنوتی نیکو و به صورت ذیل به جای آور:
در ركعت اول: يك بار سوره حمد و 7بار بگو: «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ»
در ركعت دوم: يك بار حمد و 7بار بگو: «ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ، إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً»
در ركعت سوم: يك بار حمد و 7بار بگو: «لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ، سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ»
و در ركعت چهارم، يك حمد و 7بار بگو: «أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ، إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ»
سپس (بعد از نماز) حاجت خود را درخواست کن.
✅توصیه می شود این نماز را به نیت فرج مولایمان صاحب الزمان علیه السلام بخوانیم.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏🏼💎 دعای شریفی که حضرت سیدالشهدا علیه السلام در روز عاشورا تعلیم فرمود
حضرت زین العابدین علیه السلام فرمود: پدرم در روز عاشورا در حالیکه خون شدیدی از وی می ریخت، مرا به آغوش گرفت و فرمود: پسرم! دعایی را به تو تعلیم می دهم که فاطمه علیهاالسلام به من تعلیم داد. این دعا را جبرئیل به رسول خدا صلّی الله علیه وآله آموخت و ایشان به دخترش تعلیم داد. هر گاه حاجتی، غم و اندوهی، بلایی، و امر بزرگی پیش آمد، این دعا را بخوان:
«بِحَقِّ يس وَ الْقُرْآنِ الْحَكِيمِ، وَ بِحَقِّ طه وَ الْقُرْآنِ الْعَظِيمِ، يَا مَنْ يَقْدِرُ عَلَى حَوَائِجِ السَّائِلِينَ! يَا مَنْ يَعْلَمُ مَا فِي الضَّمِيرِ! يَا مُنَفِّسُ [مُنَفِّساً] عَنِ الْمَكْرُوبِينَ! يَا مُفَرِّجُ [مُفَرِّجاً] عَنِ الْمَغْمُومِينَ! يَا رَاحِمَ الشَّيْخِ الْكَبِيرِ! يَا رَازِقَ الطِّفْلِ الصَّغِيرِ! يَا مَنْ لَا يَحْتَاجُ إِلَى التَّفْسِيرِ! صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْعَلْ بِي كَذَا وَ كَذَا».
و به جای کذا و کذا حاجت خود را بخواه.
(بحارالأنوار، ج95، ص196به نقل از دعوات راوندی)
🔔 توصیه می شود که این دعای بسیار شریف را برای فرج مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام بخوانیم.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
👥🗣😥هرگاه به یاد حسین بن علی علیه السلام افتادی، بگو: ...
عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ ثُوَيْرٍ قَالَ: كُنْتُ أَنَا وَ يُونُسُ بْنُ ظَبْيَانَ وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو سَلَمَةَ السَّرَّاجُ جُلُوساً عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ ، وَ كَانَ الْمُتَكَلِّمُ مِنَّا يُونُسَ وَ كَانَ أَكْبَرَنَا سِنّاً. فَقَالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، إِنِّي كَثِيراً مَا أَذْكُرُ الْحُسَيْنَ عَلَیهِ السَّلامُ ، فَأَيَّ شَيْءٍ أَقُولُ؟ فَقَالَ: قُلْ: «صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» تُعِيدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً، فَإِنَّ السَّلَامَ يَصِلُ إِلَيْهِ مِنْ قَرِيبٍ وَ مِنْ بَعِيد. (الکافی، ج 4، ص575)
حسین بن ثُوَیر نقل می کند: من ، یونس بن ظَبیان ، مُفَضَّل بن عمر و ابو سَلَمَۀ نزد حضرت صادق علیه السلام نشسته بودیم. در بین ما یونس که مسن تر از همه ما بود سخن می گفت. عرض کرد: فدایت شوم، من زیاد به یاد حسین بن علی علیه السلام هستم ، در این حالت چه بگویم؟ فرمود: سه بار بگو: «صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» ، همانا سلام از دور و نزدیک به حسین بن علی علیه السلام می رسد.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔥 ولدالزنا بود
➖حَدَّثَنِي أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ تَعَالَى وَ جَمَاعَةُ مَشَايِخِي عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى وَ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي الْخَطَّابِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ بَشِيرٍ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ كُلَيْبِ بْنِ مُعَاوِيَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ كَانَ قَاتِلُ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا وَلَدَ زِنًا وَ كَانَ قَاتِلُ الْحُسَيْنِ وَلَدَ زِناً وَ لَمْ تَبْكِ السَّمَاءُ إِلَّا عَلَيْهِمَ.
✍🏻 به سند صحيح از امام صادق علیه السلام روایت است كه آن حضرت فرمودند: قاتل يحيى بن زكريا ولدالزنا بود و قاتل امام حسين عليه السّلام نيز ولدالزنا است و آسمان نگريسته مگر بر اين دو.
📓 کامل الزیارات، ب ٢٥، ح١
✅ به چندین سند، این روایت نقل شده است.
✍🏻 علامه مجلسی رحمه الله:
«شيخ مفيد رحمه الله از امام سجاد عليه السلام روايت كرده است كه فرموده: در سفر كربلا پدر مظلومم مكرّر يحيى و شهادت آن حضرت را ياد مىكرد و مىفرمود: از پستى و خوارى دنيا نزد حق تعالى آن است كه سر يحيى را براى زن زناكارى به هديه فرستادند.»
📕جلاء العیون،٦٤٠
#یحیی #یزید
❗️ دوست داشتن اهل بیت علیهم السلام به سبک بزرگان سقیفه!
┄┅━𖣐▪️﴾﷽﴿▪️𖣐━┅┄
🟥 مُحَمَّدُ بْنُ بِشْرٍ نا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ حَدَّثَنَا زَيْدُ بْنُ أَسْلَمَ عَنْ أَبِيهِ أَسْلَمَ أَنَّهُ حِينَ بُويِعَ لِأَبِي بَكْرٍ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ عَلِيٌّ وَالزُّبَيْرُ يَدْخُلَانِ عَلَى فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِﷺ فَيُشَاوِرُونَهَا وَيَرْتَجِعُونَ فِي أَمْرِهِمْ فَلَمَّا بَلَغَ ذَلِكَ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ خَرَجَ حَتَّى دَخَلَ عَلَى فَاطِمَةَ فَقَالَ: «يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَاللَّهِ مَا مِنْ أَحَدٍ أَحَبَّ إِلَيْنَا مِنْ أَبِيكِ وَمَا مِنْ أَحَدٍ أَحَبَّ إِلَيْنَا بَعْدَ أَبِيكِ مِنْكِ وَايْمُ اللَّهِ مَا ذَاكَ بِمَانِعِي إِنِ اجْتَمَعَ هَؤُلَاءِ النَّفَرُ عِنْدَكِ أَنْ أَمَرْتُهُمْ أَنْ يُحَرَّقَ عَلَيْهِمِ الْبَيْتُ» قَالَ: فَلَمَّا خَرَجَ عُمَرُ جَاءُوهَا فَقَالَتْ: تَعْلَمُونَ أَنَّ عُمَرَ قَدْ جَاءَنِي وَقَدْ حَلَفَ بِاللَّهِ لَئِنْ عُدْتُمْ لَيُحَرِّقَنَّ عَلَيْكُمُ الْبَيْتَ وَايْمُ اللَّهِ لَيَمْضِيَنَّ لِمَا حَلَفَ عَلَيْهِ فَانْصَرِفُوا رَاشِدِينَ فَرَوْا رَأْيَكُمْ وَلَا تَرْجِعُوا إِلَيَّ فَانْصَرَفُوا عَنْهَا فَلَمْ يَرْجِعُوا إِلَيْهَا حَتَّى بَايَعُوا لِأَبِي بَكْرٍ
#ترجمه : از اسلم با سند صحیح روایت شده:«هنگامي كه مردم با ابي بكر #بيعت كردند ، علي و زبير در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره مي پرداختند ، و اين مطلب به عمر بن خطاب رسيد . او به خانه فاطمه آمد ، و گفت : اي دختر رسول خدا ! محبوب ترين فرد براي ما پدر تو است و بعد از پدر تو خود تو!←ولي سوگند به خدا اين محبت مانع از آن نيست كه اگر اين افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم 👈🏻خانه را بر آنها بسوزانند.
اين جمله را گفت و بيرون رفت ، وقتي علي و زبير به خانه بازگشتند ، دخت گرامي پيامبربه علي﴿؏﴾ و زبير گفت: عمر نزد من آمد و سوگند ياد كرد كه اگر اجتماع شما تكرار شود ، 👈🏻خانه را بر شماها بسوزاند ، به خدا سوگند! آنچه را كه قسم خورده است انجام ميدهد!...»
📘مصنف ابن أبۍشيبة ج:۷ ص:۴۳۲
📘الاستيعاب،ابن عبدالبر ج:۳ ص:۹۷۵
📘المذڪّر والتذڪير والذڪر ج:۱ ص:۹۱
اهل سقیفه در این نوع ادعاهای منافقانه ید طولایی دارند، مثلا یکی از پیروان حقیقی عمر بن خطاب یعنی #یزید ﴿لَعَنَهُ للهْ﴾ نیز دقیقاً چنین ادعایی داشت:
🟥 یزید درحالیکه با خیزران بر دندان های مبارک سیّدالشهداء﴿؏لیهالسلام﴾ میزد ،میگفت:
«نُفَلِّقُ هَامًا مِنْ رِجَالٍ أَحِبَّةٍ...إِلَيْنَا وَهُمْ كَانُوا أَعَقَّ وَأَظْلَمَا»
سرِ مردانى را مى شكافيم كه دوستشان داريم . ولى آنان ، نافرمان تر و ستمكارتر بودند
📘المعجم الكبير ج:۳ ص:۱۰۴
(ر.ک: تصویر الحاقی)
👈🏻یکی دوست میدارد و دختر رسول الله را تهدید به سوزاندن میکند!
👈🏻دومی دوست میدارد و سر فرزند رسول الله را جدا میکند!
✍پینوشت: منافقان لساناً حتی به توحید و رسالت پیامبر صلیالله علیه و آله شهادت میدادند﴿ إِذَا جَاۤءَكَ ٱلۡمُنَـٰفِقُونَ قَالُوا۟ نَشۡهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ ٱللَّهِۗ وَٱللَّهُ یَعۡلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُۥ وَٱللَّهُ یَشۡهَدُ إِنَّ ٱلۡمُنَـٰفِقِینَ لَكَـٰذِبُونَ﴾ «المنافقون۱» ولی صرف به زبان آوردن، دلیل بر ایمان آنان نیست و باید در عمل نشان دهند.
اگر محبّت واقعی با تهدید به قتل و کشتن جمع نمیشود چون این دو نقیض غیر قابل جمع هستند، لذا چنین مزاعمی که برگرفته از نفاق بود ، برای ترغیب خصم است و در دل عمر و یزید هیچ دوستی نسبت به پیامبر وآل او علیهمالسلام نبود.
🔴🏴فدای آن کسی که خونش به آسمان پاشیده شد
در زیارت حضرت علیّ بن الحسین علیه السلام - در پایین پای حضرت سیدالشهدا علیه السلام- منقول از حضرت صادق علیه السلام، به آن بزرگوار چنین خطاب می کنیم:
بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي مِنْ مَذْبُوحٍ وَ مَقْتُولٍ مِنْ غَيْرِ جُرْمٍ، وَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي دَمُكَ الْمُرْتَقَى بِهِ إِلَى حَبِيبِ اللهِ، وَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي مِنْ مُقَدَّمٍ بَيْنَ يَدِي أَبِيكَ يَحْتَسِبُكَ وَ يَبْكِي عَلَيْكَ مُحْرَقاً عَلَيْكَ قَلْبُهُ، يَرْفَعُ دَمَكَ بِكَفِّهِ إِلَى أَعْنَانِ السَّمَاءِ، لَا تَرْجِعُ مِنْهُ قَطْرَةٌ، وَ لَا تَسْكُنُ عَلَيْكَ مِنْ أَبِيكَ زَفْرَةٌ وَدَّعَكَ لِلْفِرَاقِ». (بحارالأنوار، ج101، ص185- 186 به نقل از کامل الزّیارات)
پدر و مادرم به فدایت (ای علی اکبر!) که بدون هیچ جرمی تو را سر بریدند و کشتند.
پدر و مادرم به فدایت که خونت را به سوی حبیب خدا فرستادند.
پدر و مادرم به فدایت که در مقابل پدرت روی زمین افتادی و جان می دادی، و او بر تو گریه می کرد در حالی که قلبش در مصیبت تو سوخته بود؛ و خون تو را با کف دست به پهنای آسمان پاشید و قطره ای از آن بازنگشت؛ و آن نفس بلند و سوزناک پدرت، آن هنگام که با تو وداع فرمود، آرام نگرفت.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄
أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ 📢
✍حضرت امام جعفر الصادق علیهالسلام فرمودند:
👈«آنگاه که اصحاب حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام شهید شدند و ایشان تنها ماند، فرشتگان بسوی خدا ضجّه زدند و گریه کردند و گفتند: 👇
پروردگارا! با حسین بن علی علیه السلام پسر پیغمبرت، چنین رفتار کنند❓
پس خداوند نور حضرت قائم آل محمد حضرت حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالي فرجه الشریف را به آنها عرضه کرد و فرمود:👇
🏴«با مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انتقام او را میگیرم»🏴
📚اصول کافی ج ١ ص ٤٦٥
⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
| #مهدویت
شهادت سرلشگر خلبان "عباس بابايي" معاون عملياتي نيروي هوايي ارتش (1366 ش)
✍سردار رشيد اسلام، سرلشكر خلبان، عباس بابايي، در سال 1329 ش در قزوين به دنيا آمد و در سال 1348 به دانشكده خلباني نيروي هوايي راه يافت.
🔸وي پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتي، براي تكميل دوره به آمريكا رفت و دوره خود را در آمريكا با موفقيت سپري كرد.
🔸شهيد بابايي با دارا بودن تعهد و تخصص، در مرداد 1360 به فرماندهي پايگاه هشتم هوايي اصفهان رسيد.
🔸اين سردار رشيد اسلام، قسمت اعظم حضور خود را در پروازهاي عملياتي گذراند و سه هزار ساعت پرواز كرد.
🔸 سرلشكر بابايي با روحيه شهادتطلبي به همراه شجاعت و ايثاري كه در طول سالهاي دفاع مقدس به نمايش گذاشت، صفحات نوين و زريني بر تاريخ نيروي هوايي افزود و تنها در دو سال آخر عمر، بيش از شصت ماموريت جنگي را با موفقيت كامل به انجام رساند.
🔸اين خلبان غيور ارتش اسلام سرانجام در پانزدهم مرداد 1366 ش برابر با عيد قربان، در يك عمليات برون مرزي به شهادت رسيد و در تشييعي با شكوه در گلزار شهداي قزوين به خاك سپرده شد. وي در هنگام شهادت، معاون عملياتي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بود
❗️تجزیه ات خوب بود، ولی مرده شور ترکیبت را ببرد!
♦️گویند روزی مطربی نزد مرحوم کرباسی که از علمای عهد قاجار بود آمد و حکم شرع را در مورد رقصیدن پرسید.
این عالم بزرگ جواب داد:
عملی است مذموم و فعلی است حرام.
مطرب پرسید:
حضرت آقا، اگر من دست راستم را بجنبانم حرام است؟
مرحوم کرباسی گفت: خیر!
مطرب پرسید: اگر دست چپم را بجنبانم؟!
مرحوم کرباسی گفت: خیر!
سپس مطرب از حکم شرعی در مورد تکان دادن پای راست و چپ پرسید و هر بار مرحوم کرباسی گفتند: خیر ایرادی ندارد.
اصولا دست و پا برای جنبانده شدن خلق گشته اند.
مطرب که منتظر این فرصت بود از جای خود بلند شد و در مقابل دیدگان بهت زده حاضران مجلس شروع به رقصیدن کرد و گفت:
حضرت آقا، رقص همان تکان دادن دست ها و پاهاست که فرمودید حرام نیست.
مرحوم کرباسی در جواب گفت:
تجزیه ات خوب بود، ولی مرده شور ترکیبت را ببرد!
به این معنی که برخی امور به تنهایی خوبند اما مجموعشان فعل حرام است و به درد نمیخورد.
👌روشنفکران کوردل برای مطامع نامشروع خود، دین را بصورت تجزیه ای بررسی میکنند و نمیگذارند دین بصورت ترکیب و گزاره ای کامل برای مردم تبیین شود. مثلا آیه«لا إِکراه فی الدین» را به تنهایی برای تجویز ولنگاری و تئوریزه کردن اباحه گری قرائت میکنند بدون اینکه بخواهند یا بگذارند این آیه به همراه آیات دیگر معنا شود. مثلا چند وقت قبل سیدمحمد خاتمی در دیدار برخی فعالان اجتماعی و سیاسی (بخوانید مشتی برانداز و خدشه کننده در احکام نظام اسلامی) گفته بود «لا اکراه فیالدین» یعنی در دین خدا که اصل است، زور و اجبار وجود ندارد.
در جواب این افاضات باطل الذات وی باید گفت که این آیه اشاره دارد که انسانها بصورت تکوینی بر ایمان پیدا کردن مجبور نشده اند. که این مطلب از آیه مبارکه ۱۴۹ سوره انعام فهمیده میشود: فَلَوْ شَاءَ لَهَدَاكُمْ أَجْمَعِينَ/ پس اگر خدا می خواست قطعاً همه شما را [به طور جبر و با امر تکوینی] هدایت می کرد.
لذا اگر از سوی ایادی حکومت اسلامی بر رعایت احکام دینی در سطح جامعه اجبار و الزام صورت میگیرد، اولا جنس این اجبار و التزام از جنس امر تکوینی نیست بلکه بخاطر امر تشریعی خداوند سبحان است که در صدها آیه بیان شده است. که آن هم نه بخاطر حلول ایمان در وجود آدمی بصورت قهری، بلکه بخاطر مصونیت جامعه از مظاهر بی ایمانی میباشد. از طرفی در حدیث است که تا قبل از تبیین، هیچ اجباری نیست و بعد از تبیین، الزامات مدنی باید صورت گیرد.
🌹امام رضا علیه السلام میفرمایند:لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ أَیْ لا یَکْرَهُ أَحَدٌ عَلی دِینِهِ إِلَّا بَعْدَ أَنْ تَبیَّنَ لَه قَد تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ➖عبارت لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ بدان معنی است که خداوند، احدی را بر دینش مجبور نمیکند مگر بعد از آنکه برای او احکام اسلامی را تبیین کرده باشد. (راه و بیراهه را برایش مشخّص کردهباشد) و این در حالی است که خداوند، راه و بیراهه را مشخّص کرده است.(تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۳۰۲)
♦️لذا وقتی حکومت اسلامی تشکیل بشود به طریق حتمی، بینات اسلامی تبیین شده و لذا احکام اسلامی در صحنه اجتماعی لازم الاجرا میشود. از طرفی گفته شد این التزام به مظاهر ایمان در سطح عمومی، بخاطر وارد کردن نور ایمان بصورت قهری در قلب افراد جامعه نمیباشد که بصورت تکوینی این امر محال است چرا که حلول ایمان با تفکر و عمل صالح یا همان صبر و بصیرت که همگی از روی اختیار است امکان پذیر میباشد. پس این التزام برای اینست که جامعه اسلامی از ویروس کفر و الحاد و مظاهر گناه مصونیت پیدا کند و ابزار هدایت در جامعه سهل الوصول باشد. مثلا اگر برخورد سلبی با بیحجابی صورت میگیرد بخاطر این نیست که فرد را بصورت قهری باورمند به حجاب کنیم بلکه بخاطر این است که جامعه را از مظاهر بی عفتی منزه نماییم که این مساله به امر تشریعی خداوند متعال، از وظایف حتمی حکومت اسلامی میباشد.
♦️آری، خناسان با تمام قدرت در برابر ولایت که می خواهد دین را بصورت ترکیبی به جامعه عرضه کند صف آرایی میکنند و تا جایی که بشود نمیگذارند قرآن ناطق، آیات الهی را برای همگان تاویل و تفسیر نماید. و امروزه در عصر غیبت، ولایت فقیه به اذن حضرات معصومین، وارث معارف و حاکمیت غدیر بوده و به نوعی جلوه ای از قرآن ناطق میباشد. دیدیم که رهبری با قرائتی از جنس قرآن ناطق، بیحجابی را حرام شرعی و سیاسی دانستند که همین حقیقت در کنار سایر حقیقت های مطرح شده از سوی ایشان، اینطور خفاشان شب تار را به دشمنی و شیطنت برانگیخته نموده است.
حرام سیاسی یعنی اینکه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، برخورد سلبی با پدیده بیحجابی را وظیفه حتمی خود بدانند و نهادهای فرهنگی نیز توامان به فرهنگ سازی مقوله عفت و حجاب مشغول باشند که البته اصل پوشش و حداقلیات حجاب اسلامی، برای تمامی افراد جامعه تبیین شده و برای خاطیان عذر ندانستن متصور نیست!
♻️نشر_حداکثری
لقمان حکیم می گوید:
یا بنَیَّ إنَّ یُحْیِی الْقُلُوبَ بِنُور الحِکْمَهِ کَما یُحْیِی الأرضَ بِوابِلِ السَّماءِ(1)
ترجمه
فرزندم! خدا دل های آدمیان را با نور دانش زنده می کند، آن سان که زمین های مرده را با باران های پر برکت آسمان!
شرح کوتاه
سرزمین دل انسان همچون باغستانی است که انواع نهال ها و بذرهای گلها و گیاهان و درختان برومند در آن پاشیده شده است، که اگر بموقع آبیاری شود محیطی پر طراوت و پر ثمر به وجود خواهد آورد.
تنها وسیله آبیاری این سرزمین قطرات زنده کننده باران علم و دانش است. و به همین دلیل دل های بی دانشان دل هایی است مرده، بی فروغ و بی ثمر.
همیشه، و در هر حال، جان خود را با نور دانش زنده نگهداریم.
ا................
1. از کتاب بحارالانوار، جلد 1.
254 ـ بهترين سرزمينها
الإمامُ عليٌّ عليه السلام : ليسَ بَلَدٌ بأحَقَّ بِكَ مِن بَلَدٍ ،خَيرُ البِلادِ ما حَمَلَكَ . (1)
امام على عليه السلام : براى تو شهرى سزاوارتر ازشهر ديگر نيست؛ [بلكه] بهترين شهر آن شهرى است كه تو را پذيرا بُوَد .
(1) نهج البلاغة : الحكمة 442.
🕯🥀🍂
🥀
❇️ امام زمان (علیهالسلام) خطاب به امام حسین (علیهالسلام)
💠 «فلئن اخرتنی الدهور و عاقنی عن نصرک المقدور و لم اکن لمن حاربک محاربا لمن نصب لک العداوه مناصبا فلأندبنک صباحا و مساء»
اگر زمانه مرا به تأخیر انداخت و مقدّرات، مرا از یاری تو باز داشت و نتوانستم در رکاب تو با دشمنانت بجنگم، اکنون، صبح و شب برایت میگریم و به جای اشک، از دیده خون میریزم.
📚 فرازی از زیارت ناحیه مقدسه
#امام_حسین علیهالسلام
#امام_زمان علیهالسلام
🥀
🕯🥀🍂