eitaa logo
فداییان اسلام قم
247 دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
9.4هزار ویدیو
108 فایل
#انقلاب‌اسلامی به عنوان یک نقطه عطف درتاریخ اسلام، در طول حیات خود ازالگوهای برجسته چون #فداییان‌اسلام به رهبری #شهید‌نواب‌صفوی بهره برده است. امید است در #نظام‌انقلابی و تداوم آن ازنقش آگاهانه و خالصانه آنان درمقابل ظلم و استکبار الهام بگیریم. @Gorzin1
مشاهده در ایتا
دانلود
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرحوم شیخ احمد کافی: ما نگیم علی «ع»، کی بگه علی «ع» 🆔 @sepah_news_ir
الهی عالی ترین جلوه های علوی بر زندگیتان نقش بسته باشد
🍀🌸الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا🍀🌸 🍀این در و ان در نزن اصلا ندارد این زمین تکیه گاهی مطمئن تر از امیرالمؤمنین
13.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان تکان‌دهنده و اعترافات تلخ شیخ طارق یوسف المصری (عالم و دعوتگر اهل سنت) در مورد حدیث غدیر! 🔻شیخ طارق یوسف المصری: به خداوند قسم ما امتی هستیم که علی [علیه السلام] را تنها گذاشتیم!/ برخی از صحابه پس از بر ضدّ حضرت علی توطئه کردند و ایشان را از خلافت کنار گذاشتند و راه بغض و کینه را نسبت به وی در پیش گرفتند ✅به کانال فاتحان بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/232980563C19ce5274b6 📲منبع اولین و سریعترین خبرها
دوستان گرامی وبزرگوار، همکاران معزز و اساتید ارجمند عید سعید غدیر بر شما وبطور ویژه به سادات مکرم وملت عزیز ایران تبربک می گویم .غدیر مبین مبانی فلسفی تمدن اسلامی ومعرف استمرار رسالت تمدنی نبوی بر قاعده اسوه کامل واعتماد متقابل مردم با ولی الله است وجشن غدیر در گذر تاریخ اسلام از ناحیه مسلمانان در جغرافیای جهان اسلام از جمله جشن هایی است که با شکوه ویژه برگزار می شد وبعضی از امراء وخلفا در این روز به مردم وصاحبان مناصب وعلما عیدی می دادند وبرگزاری جشن غدیر در ایران به نسبت دیگر سرزمین ها شکوه خاصی دارد وروح اخوت وحدت وارادت به اهل بیت رسول الله از سوی ایرانیان در روز غدیر در کالبد شهر وروستا تجلی دارد ‌. انشاءالله جامعه نخبگانی ایران با تبیین ابعاد خطبه غدیر رسول الله وضرورت وجودی وفلسفی امامت وولایت برای جهانی شدن تمدن اسلامی بستر سیاسی ،فرهنگی واجتماعی ساخت امت واحده در گستره جهانی تحقق یابد . اراتمند همه شما عباسی
سلام و تحیت یک نکته مهم : رسول گرامی اسلام به وقت عزيمت به جنگ تبوک در پاسخ به اینکه چرا حضرت علی علیه السلام را نمی برد و باید به عنوان جانشین در شهر مدينه باشد جمله جالب و شنیدنی دارد ‌که حاکی از ضرورت جانشینی و امامت بلافصل امیر المومنین را دارد فرمود ( المدینه لا تصلح بی او بک ) یعنی شرایط طوری است که مدینه یا با حضور من می ماند و ساقط نمی شود یا با حضور تو از این جمله می شود با قیاس اولویت و فحوی الخطاب استفاده کرد وقتی در چند روز اندک آن هم در وقت حیات رسول اکرم جانشینی امیر المومنین ضرورت دارد بنابر این پس از ممات رسول اکرم بطریق اولی این جانشینی سزاوارتر و حتمی است . این روز را بر جنابعالی و همه شیعیان آن حضرت تبریک عرض می نمایم
همکارگرامی سلام علیکم عیدسعید غدیرخم راخدمت شماوخانواده محترمتان تبریک عرض میکنم. "کارت پستال زیرتقدیم حضورتان" https://digipostal.ir/cp22rey علی لقمان پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم
حُرِّه دختر حلیمه سعدیه، خواهر رضاعى نبى ‌اکرم (ص) روزى به کاخ حکومتى حجّاج بن یوسف ثقفى وارد شد. حجاج از طرز برخورد او که خیلى وزین و بى‌اعتنا بود فهمید که یک زن معمولى نیست. بعد از اینکه او را شناخت از او سؤال کرد: تو حُرّه دختر حلیمه سعدیه اى؟ گفت: بلى حجاج گفت:مدتى در انتظار دیدار تو بودم زیرا به من خبر رسیده که تو على را برتر از صحابه ٔ‌پیامبر(ص) میدانى و او را بر ابوبکر ، عمر ، عثمان ، ترجیح مى دهى؟ حرّه گفت: نه تنها از صحابه، بلکه از تمام افرادى که از صحابه بهترند ، بالاتر و بهتر میدانم ! حجاج گفت:مقصود خویش را روشنتر بیان کن. کیست که بالاتر از اصحاب پیغمبر باشد؟ حرّه گفت: بهتر از اصحاب پیغمبر بسیارند از جمله آدم ، نوح ، لوط ، ابراهیم ، موسى ، سلیمان و ... حجّاج ناراحت شده و گفت: واى برتو ، چقدر ادّعاى بزرگى کردى که على (ع) را از بعضى انبیاء بالاتر و برتر شمردى اگر در این باره دلیل و برهانِ قوى اقامه نکنى تو را خواهم کشت. حرّه با کمال شهامت، به قرآن شریف تمسک کرد و براى هر یک از ادّعاهاى خود دلیل قاطع از کلام خدا ، اقامه کرد و چنین گفت: اى حجّاج قرآن درباره حضرت آدم میفرماید: (وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى،آدم عصیان کرد) ولى درباره حضرت على(ع) و خانواده‌اش میفرماید : (وَ کانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُوراً) سعى وکار شما موردتقدیر و ستایش است. بعلاوه، خداوند متعال حضرت آدم را در بهشت آزاد گذاشت و فقط او را از گندم ممنوع کرد و فرمود: (وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَه) نزدیک این درخت نروید ولى او با همسرش، به نزدیک آن درخت رفتند و از آن خوردند. امّا على(ع) در عین حالیکه تمام نعمتها بر او حلال بود اما از نان گندم هم نخورد. حجاج با صداى بلند گفت: اَحْسَنْتِ... اَحْسَنْتِ بعد از او تقاضا کرد که برترى على (ع) را بر نوح و لوط بیان کند. حرّه گفت: خداوند به عنوان مثال براى کافران زنهاى لوط و نوح پیامبر را نامبرده که به آن دو بزرگوار، خیانت کردند گر چه همسر دو پیغمبرند، امّا این باعث رفع عذاب آنها نخواهد شد. روز قیامت به هر دو خطاب میشود: داخل شوید، به همراهى آنانکه داخل آتش‌اند امّا حضرت على(ع) را همسرى است که خشنودى او خشنودى خداست و خشم او خشم خداست. حجاج گفت:اَحْسنتِ یا حرّه! قبول کردم امّا دلیل برترى على را بر ابراهیم بیان کن حُرّه گفت: خداوند درباره حضرت ابراهیم (ع) در قرآن می‌فرماید: (وَ اِذْقالَ اِبْراهیمُ رَبِّ اَرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوْتى قالَ اَوَلَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبى) خدایا به من بنمایان که چگونه مردگان را زنده مى کنى خطاب رسید:مگر تو ایمان نیاورده اى؟ عرض کرد، بلى ایمان آورده ام ولى می‌خواهم که مطمئن شوم خدا هم به او نمایاند. امّا على(ع) جمله‌اى را فرمود که دوست و دشمن آنرا نقل کرده‌اند حضرت در جواب صعصعة بن صوحان که وقتى پرسید: یا امیرالمؤمنین تو بالاترى یا حضرت ابراهیم؟ فرمود: ابراهیم(ع) براى اطمینان قلبى خودش به خداوند عرضه داشت: (رَبِّ أرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوتى) امّا من آنچنان اطمینان دارم که اگر پرده‌هاى غیبى از مقابل من برداشته شود بر یقین من افزوده نخواهد شد. حجاج گفت: آفرین بر تو اى حرّه، استدلال بسیار خوبى کردى، حالا بگو برترى على بر موسى(ع) چیست؟ حرّه گفت: حضرت موسى(ع) وقتیکه در دفاع ازمظلوم یکى از یاران فرعون را کشت و به‌ او خبردادند که طرفداران فرعون میخواهند تو را به قتل برسانند. (فَخَرَجَ مِنْها خائِفاً یَتَرَقَّبُ) او در حالیکه میترسید،از مصرخارج شد و به سوى مدین رفت. امّا حضرت على(ع) در لیلة المبیت به‌جاى پیامبر(ص) خوابید و جان خود را بدون واهمه فداى پیامبر کرد، این درحالى بود که خطر قتل او حتمى بود این عمل آن حضرت مورد تقدیر خداوندى قرار گرفت که میفرمایند: (وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّه)ِ بعضى از مردم جان خود را براى رضاى خدا مى‌فروشند. حجاج گفت: احسنتِ، حالا دلیل خویش را بر فضلیت على نسبت به حضرت سلیمان (ع) بیان نما حرّه گفت: حضرت سلیمان به خداوند عرضه داشت: (رَبِّ اغْفِرْلى و هَبْ لى مُلْکاً لایَنْبَغىِ لاَِحَدٍ مِنْ بَعْدى) پروردگارا! مرا ببخش و ملک و سلطنتى به من کرامت فرما که سزاوار احدى بعد از من نباشد. امّا على(ع) درباره دنیا و بیزارى از ریاست آن فرمود: (هَیْهاتَ ! غُرّى غَیْرى لاحاجَةَ لى فیک قَدْ طَلَّقْتُک ثَلاثاً لارَجْعَةَ) اى دنیا ! از من دور شو و غیر مرا فریب ده من نیازى به تو ندارم من تو را سه طلاقه نموده‌ام و رجوعى در آن نیست. 📚 بحار الانوار.ج۴۶. ص ۱۳۴و۱۳۵و۱۳۶ الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته امیرالمؤمنین علی علیه السلام و الائمه المعصومین علیهم السلام 🤲 عید شما مبارک 💠صبح صادق مهدوی 🇮🇷@Sobhesadegh_ir ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄
عشق را وقتی می‌شود معنی کرد که مردانگی در اوج خودش باشد... عاشق بودن رسم مردان عاشق است... @syriankhabar