eitaa logo
کانون طه آب‌پخش
923 دنبال‌کننده
44.7هزار عکس
20.5هزار ویدیو
966 فایل
ارتباط با ادمین: @faraghlit313
مشاهده در ایتا
دانلود
8.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ | امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیّه 🌷 سالروز ولادت امام کاظم علیه‌السلام 🌐 به کانون طه آب‌پخش بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1294139426C495683d11e
2.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از دانشجویان دانشگاه علامه هستند که پرچمی که تود آمریکایی‌ها اتشش میزنن رو میبوسه :) 🌐 به کانون طه آب‌پخش بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1294139426C495683d11e
9.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مسابقه پیامکی پویش ملی «آلاءالرحمن» شماره ۱۵ 🔹پویش ملی «آلاءُالرَّحمن» در آستانه دو جشن بزرگ مسلمانان «عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم» مسابقه شماره پانزدهم (۱۴۰۲/۰۴/۱۸) الف - کلمات «نُحَاس» و «شُوَاظ» به چه چیزی اشاره می‌کنند؟ 1️⃣ شدت حرارت جهنم و در واقع هشداری تربیتی و اصلاحی است. 2️⃣ آنچه انسان‌ها نحس می‌دانند. 3️⃣ آنچه انسان‌ها از آن می‌ترسند. ب - «میزان» مکمل کدام‌یک از کلمات سوره الرحمن است؟ 1️⃣ شُواظ 2️⃣ بیان 3️⃣ حُسبان 👈 پاسخ‌ صحیح را به ترتیب و صرفا به صورت یک عدد دو رقمی (به طور مثال ۱۲) تا ساعت ۱۱ روز بعد به شماره سامانه ۱۰۰۰۰۰۱۱۴ ارسال شود و نتایج هر مسابقه ساعت ۱۴ روز بعد اعلام می‌شود. 🔺جایزه نقدی شامل روزانه سه کارت هدیه پنج میلیون ریالی به قید قرعه 🌐 به کانون طه آب‌پخش بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1294139426C495683d11e
کانون طه آب‌پخش
✅ افزایش نرخ باروری در کشور پس از ۳۰ سال 🔸رییس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس: ن
♦️روند افزایشیِ جمعیت در ایران سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت: 🔹در سال ۶۵ نرخ باروری ۶.۳ بود. با شروع سیاست‌های تنظیم خانواده از سال ۶۸ این عدد در سال ۷۵ به ۲.۵۲ رسید. 🔹در سال ۹۵ نرخ باروری به ۲.۱۲ و در سال ۱۴۰۰ به ۱.۶۵ رسید که با ابلاغ قانون جوانی جمعیت در این سال، نرخ باروری در سال ۱۴۰۱ با روند افزایشی به ۱.۶۶ رسیده. 🔹پس‌ از ابلاغ قانون و اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت در گروه‌های سنی ۳۵ تا ۳۹ سال، ۴۰ تا ۴۴ سال و ۴۵ تا ۴۹ سال، شاهد روند افزایشی فرزندآوری بوده‌ایم. 🌐 به کانون طه آب‌پخش بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1294139426C495683d11e
کانون طه آب‌پخش
🎥 مسابقه پیامکی پویش ملی «آلاءالرحمن» شماره ۱۴ 🔹پویش ملی «آلاءُالرَّحمن» در آستانه دو جشن بزرگ مسلم
🔻نتایج برندگان مسابقه شماره ۱۴ پویش 🔸فاطمه صاحبی ۵۳ ساله از شیراز 🔸اکرم تشرفی ۴۹ ساله از سمنان 🔸علیرضا بابایی ۲۷ ساله از قزوین 🔺جایزه نقدی شامل روزانه سه کارت هدیه پنج میلیون ریالی به قید قرعه🔻 🌐 به کانون طه آب‌پخش بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1294139426C495683d11e
🟠 دستگاه تولید پلاک خودرو در بوشهر راه‌اندازی شد 🔺معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی بوشهر: با راه‌اندازی دستگاه تولید پلاک در استان بوشهر، مدت‌زمان درخواست تا تحویل پلاک به مالکان خودرو از ۷۲ ساعت به یک ساعت کاهش پیدا کرده است. 🌐 به کانون طه آب‌پخش بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1294139426C495683d11e
🔻چرا باید از «شادپیمایی غدیر» دفاع کرد؟ جعفر حسن‌خانی؛ سیاست‌پژوه: 🔹۱. همواره تشیع در معرض این انتقاد بوده که به سوگ اهتمام جدی دارد و از شادی گریزان است. برای سوگ، مناسک جمعی‌اش بسیار است و اما برای شادی مناسکش حداقلی است. فارغ از جوانب معرف‌شناسانه و تاریخی پاسخ به این انتقاد، آنچه در شرایط حاضر مهم است، این است که ضرورت بازسازی مناسک شیعی شاد همواره در جامعه احساس می‌شده. برگزاری مراسم «شادپیمایی غدیر» پاسخی است به آن انتقادها و آن ضرورت اجتماعی و نشانی است از تحول‌خواهی شیعی. تحول‌خواهی‌ای که در چهارچوب فقه و معارف شیعی تلاش می‌کند پاسخ به اقتضائات و نیاز‌های زمانه را هم بدهد. شادپیمایی غدیر را حمل بر پویایی و تحول‌خواهی خودخواسته شیعه باید کرد نه چیز دیگر. 🔹۲. از آنجا که هویت شیعی و هویت ایرانی هر دو به دگرسازی هویتی توجه داشته و اهتمام دارند طبیعی است که خرد ایرانی-شیعی در میان اعیاد اسلامی و شیعی، به برجسته کردن شیعی‌ترین عید برای آفرینش منسک شیعی شاد اهتمام داشته باشد. نکته جالب ماجرا این است که این دگرسازی هویتی توامان با اصرار و احترام است. شیعه هم به غدیر اصرار دارد و هم محترمانه با مخالفین غدیر مواجه می‌شود آن هم در وضعیتی شادمانه نه ستیزه جویانه. 🔹۳. هویت جمعی و «ما» حاصل زیست و خاطرات مشترک است. عرصه عمومی «ما» می‌سازد و کارویژه‌اش ساختن جایی برای با هم بودن است. «ما»ی ایرانی حاصل تاریخ شادی‌ها و غم‌های مشترک است. هر چقدر مکان‌هایی شکل بگیرد که بدن‌ها در یک وضعیت مسالمت‌آمیز به مفاهمه بپردازند و در پی آن به درک مشترک، فهم مشترک، غم مشترک، شادی مشترک، خشم مشترک نزدیک شوند آنگاه «ما» در جامعه شکل می‌گیرد. اگر تاریخ تجمع و با هم بودن ایرانیان نگاشته شود، پُر واضح است که آنچه که ایرانیان را در هزاره گذشته و پیش از آن در کنار هم جمع می‌کرده، مکان‌ها و مناسک مذهبی بوده‌اند. لذا طبعا هویت جمعی ایرانی، «ما»ی قدرتمند و البته مذهبی دارد. جامعه‌ای که مردمانش بیشتر احساس «ما» بودن بکنند آن جامعه، قوی‌تر است و خشونت در آن جامعه معنای خود را از دست می‌دهد. شادپیمایی غدیر را هم باید به آن تاریخ تجمع‌های ایرانیان افزود. شادپیمایی غدیر شکلی از عرصه عمومی است و جایی است که «ما» ساخته می‌شود آن هم در یک وضعیت شادمانه. این رویداد را باید یک سیاست هویتیِ میهنی و مذهبی موفق قلمداد کرد. 🔹۴. تاریخ تشیع موید این است که شیعه وقتی دولت نداشته همواره در یک وضعیت غیرطبیعی قرار داشته است و زمانه علیه او عملکرده و نه تنها از انجام مناسک بازداشته شده که از هویت شیعی خود نیز منع شده و در بیشتر موارد جان را نیز از دست داده. بدون حکومت شیعی چگونه ممکن بود «سوگ‌پیمایی» اربعین به عنوان بزرگترین راهپیمایی تاریخ بشر، راه‌اندازی و تضمین شود؟ هیچ‌گاه پیش از جمهوری اسلامی چنین رویدادی با چنین مختصاتِ استثنایی رقم نخورده است. رویدادهای مشابه همگی در عصر حکومت‌های شیعی رخ داده‌اند. در تاریخ، شیعیانِ بدون حکومت، مناسک تمدنی و تعینی‌شان جایی در وجه پیدای جامعه نداشته است. با لحاظ آنچه گفته شد، مردمی بودن در برگزاری مناسک شیعی در برابر حکومتی بودن نیست، بلکه در برابر بروکراتیک شدن است. بله مناسک باید با نظم خودانگیخته جامعه شیعی و تضمین و تایید و حمایت حکومت شیعی برگزار شود. باید تلاش کرد حمایت حکومت تبدیل به تعدی بروکراسی به مدنیت شیعی نشود که اگر بشود مناسک بی‌نمک و کم‌رمق می‌شوند. اما بین بروکراسیِ (سازمان) فرهنگی شهر با حکومت نباید این همانی کرد. بروکراسی که شکلی از سازماندهی «مکانیکی» است پدیده مدرنی است که معایب و مزایایی دارد و حکومتها در عصر حاضر خود را نیازمند به کارگیری آن می‌دانند اما نظم خودانگیخته شیعی که در مناسک شیعی نمایان می‌شود، نظمی تقریبا «ارگانیکی» دارد. با لحاظ این موارد بروکراتیک شدن یا نشدن مناسک را نباید با واژه حکومتی شدن یا نشدن توضیح داد. طرح حکومتی شدن یا نشدن مناسک شیعی در وضعیتی که حکومت شیعی است بی معنا است. نسبت برگزاری مناسک شیعی و حکومت شیعی ذاتی است. 🔹۵. «سوگ‌پیمایی اربعین» و «شادپیمایی غدیر» دو تعین تمدنی یک فرهنگ‌اند. خودآگاهی تاریخی شیعه امروز در مقام جامعه‌سازی، دولت‌سازی و تمدن سازی است. در مقام تبدیل فرهنگ و ارزشهای خود به عینیت‌های تمدنی است. در یک کلام در مقام تفصیل است. شیعه پیش از حکومت در مقام اجمال بوده و بعد از تصاحب قدرت در مقام تفصیل. نباید مقام تفصیل را بدعت یا فربهی مناسک نامید. در برابر پاسخ به نیازهای جمعی و ضرورت‌های اجتماعی بیشتر صورتبندی‌های ممانعت کننده‌ در مقام تحجر و جاماندگی هستند. البته باید به این مهم التفات داشت که مقام تفصیل همواره نیازمند به دانش فقه شیعه است. 🌐 به کانون طه آب‌پخش بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1294139426C495683d11e
به مناسبت عـیـد سـعـیـد غـدیـر 📸 اهدا اولین پرچم جلسات خانگی قرآن کریم در شهر آب‌پخش 📖 مسئول و مربی: خانم دهـقـانـی 🌐 به کانون طه آب‌پخش بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1294139426C495683d11e
💠 امضای تفاهم­ نامه همکاری میان وزارت صمت و ستاد کانون‌های مساجد کشور 🔺مهدی مقدم، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و محمد حسین قمری، مدیرکل دفتر خدمات عمومی (مرکز اصناف و بازرگانان) وزارت صنعت، معدن و تجارت، این تفاهم نامه را امضا کردند. 🔹امضای این تفاهم نامه در راستای هم افزایی، همکاری و بهره‏ گیری از ظرفیت و امکانات متقابل به منظور شناسایی و استعدادیابی افراد توانمند در حوزه راه اندازی کسب و کارهای کوچک در قالب رویداد کارآفرینی و حمایت از توسعه ایشان با توجه به کارکرد اقتصادی مسجد تراز اسلامی در حوزه اشتغال و کار آفرینی و نقش کانون های فرهنگی و هنری در توسعه کسب و کارهای فرهنگی در توسعه کسب و کار های فرهنگی و ایفای نقش مساجد و مسجدی ها در این امر مهم و جلب مشارکت اصناف مرتبط، صورت گرفت. 🌐 به کانون طه آب‌پخش بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1294139426C495683d11e
🔻نخستین کاروان حجاج بوشهری وارد استان شدند 🔹 نخستین کاروان از حجاج بوشهری که شامل ۱۸۶نفر هستند پس از انجام مناسک حج صبح امروز از سفر معنوی حج بازگشتند. 🔹دومین کاروان حجاج بوشهری که شامل ۲۶۱ نفر هستند نیز ساعت ۱:۴۰ بامداد روز دوشنبه ۱۹ تیرماه وارد فرودگاه بوشهر می‌شوند. 🔹 همچنین سومین و چهارمین کاروان که به ترتیب شامل ۲۲۸ و ۲۳۳ نفر از حجاج بوشهری هستند ساعت ۸:۱۰ و ۲۲:۵۰ روز دوشنبه وارد فرودگاه بوشهر می‌شوند. 🌐 به کانون طه آب‌پخش بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1294139426C495683d11e