✅ خواص بی نظیر کدو
✍ گوشت کدو را بکوبید آب کدو را بگیرید و ربع آن آب را روغن ارده کنجد بریزید سپس بجوشانید تا آب تمام شود و روغن بماند طبیعتش سرد و تر است و مرطوب کنندهی بدن، روغن را به بدن بمالید تا بدنتان رطوبت دار شود. برای تب حاصل از ناراحتی، مالیخولیا، حرارت، یبوست که ناشی از ضعف دِماغ (مغز) باشد و تشنج خشک، همینطور سرفهی حارّ و نرم کردن غدد بسیار مفید است.
↫ کدو با تمر هندی و شکر برای اخراج صفرای سوخته و حرارت دماغ و وسواس و جنون و رمد یعنی درد چشم و درد سر، که از بخارات حار و تنقیهی مواد گرده (یعنی پاک کردن کلیه از اخلاط فاسد و روده) مفید است مقدار خوراک کدوی نامبرده تقریبا ۲۰۰ گرم است. چون در زمان سابق که کتاب های طبی نوشته شده و در سابق این قند و شکر و دار نبود و همان شکر این بود مقصود از باغ بزرگ دنیا در نوشتن شکر همان شکر نِی بوده است لیکن حالی دشمن دایره را بر ما زیر نموده و شکر بدون زهر نداریم.
↫ در هر چیزی که شکر لازم دارد از قبیل مربا و غیره به شکر شیره انگور یا شکر سرخ مصرف کنید برای شیرینی غذا ها و غیره.
📚منبع: دقائق العلاج
@Fahma_KanoonTaha
2.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 شرکت کننده در طرح میراث قاسم:
توحید پیریلو از #شهرستان_خوی - آذربایجان غربی
⏪ #بخش_کلیپ
@Fahma_KanoonTaha
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انقلاب فاطمی
#امام_خمینی(ره)
@Fahma_KanoonTaha
▪️خانم یکی از پاکبانان محله مریض شده بود، بهش مرخصی نمیدادند و میگفتند: نفر جایگزین نداریم.
رفته بود پیش شهردار، آقای شهردار بهش مرخصی داده بود و خودش رفته بود جاش...
اول با خودمان بسنجیم
#شهید_مهدی_باکری
@Fahma_KanoonTaha
استاد شجاعیبهترین الگو - قسمت هجدهم.mp3
زمان:
حجم:
11.66M
🎙 #صوت_مهدوی؛ #پادکست
📝 #بهترین_الگو - قسمت ۱۸
👤 استاد #شجاعی، استاد #پناهیان و #امام_خمینی(ره)
🔆 موجِ ایجاد شده در عالَم برای شناخت و طلب منجی با سرعت درحال رشد است.
⭕️ چطور میشود این ادعا را ثابت کرد؟
🏴 ویژه #فاطمیه
📎 #انقلاب_و_مهدویت
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
🌸 زیارت امام موسی کاظم (ع)، امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) در روز چهارشنبه ✨السَّلامُ عَل
🌹روز پنجشنبه به نام
امام حسن عسکری(علیهالسلام) است.
✨السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِىَّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَ خَالِصَتَهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِينَ، وَ وَارِثَ الْمُرْسَلِينَ، وَ حُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِينَ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكَ وَ عَلَىٰ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ، أَنَا مَوْلىً لَكَ وَ لِآلِ بَيْتِكَ، وَ هٰذَا يَوْمُكَ وَ هُوَ يَوْمُ الْخَمِيسِ، وَ أَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَ مُسْتَجِيرٌ بِكَ فِيهِ، فَأَحْسِنْ ضِيافَتِى وَ إِجارَتِى بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَاهِرِينَ.
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
4⃣6⃣1⃣ و از محمد بن یحیی از احمد بن محمد از حسین بن سعید از فضاله بن ایوب از ابان بن عثمان از کسی که
5⃣6⃣1⃣ و از علی بن ابراهیم از پدرش از علی بن اسباط از ابو اسحاق خراسانی از بعضی رجال ایشان، نقل کرده که گفت: خداوند به داود علیه السلام وحی فرمود: ای داود، من گناهان تو را بخشیدم و وبال گناهان تو را به گردن بنی اسرائیل گذاردم. داود عرض کرد: خداوندا، تو ظالم نیستی، این کار را چگونه انجام میدهی؟ خداوند فرمود: چون آنها گناه تو را دیدند ولی در انکار تو شتاب نکردند.
مؤلف می گوید: واجب است که ما این حدیث را چنین معنا کنیم که: منظور از گناه داود آن ترک اولی می باشد (یعنی پیامبران باید کوچکترین عملی را که در نظر خداوند خوب است ترک نکنند). زیرا دلایل قطعی بر عصمت انبیاء موجود است و شاید انکار کردن داود از پیامبرانی که در زمان او بوده اند یک امر مطلوب بوده نه بر سبیل وجوب. چون گناه انبیاء همان ترک اولی می باشد که در حدیث آمده (اعمال نیک اشخاص صالح برای مقربین درگاه الهی گناه می باشد).
بعضی از اصحاب حدیث گفته اند: که انبیاء و امامان علیه السلام چون همه اوقاتشان غرق توجه به جناب احدیت و اطاعت از اوامر اوست و دلهایشان به طور جدی مشغول اطاعت خداوند است، لذا هر وقت برای عمل مباح و یا قضای شهوات از قبیل خوردن و نوشیدن و ازدواج از توجه به خداوند منصرف می شدند، همین عمل را برای خود گناه شمرده اند و از خداوند طلب مغفرت می کردند. پس هر وقت به صدور گناهی از اهل عصمت بر می خوریم باید به همین معانی حمل کنیم. خداوند به حقایق امور داناتر می باشد.
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
5⃣6⃣1⃣ و از علی بن ابراهیم از پدرش از علی بن اسباط از ابو اسحاق خراسانی از بعضی رجال ایشان، نقل کرده
6⃣6⃣1⃣ و از ابو علی اشعری از حسن بن علی کوفی از علی بن مهزیار از عثمان بن عیسی از ابن مسکان از کسی دیگر از ابو عبدالله علیه السلام روایت کرده که حضرت فرمود: هنگامی که داود علیه السلام در عرفات توقف کرد و به مردم نگاه نمود و از کثرت تعداد آنها آگاه شد، رفت به بالای کوه عرفات شروع به دعا نمود. وقتی که مراسمش به پایان رسید، جبرئیل بروی نازل شد و گفت: ای داود، خداوند می فرماید: چرا بالای کوه رفتی و مناجات کردی؟ ترسیدی که من صدای تو را در پائین کوه نشنوم؟
بعد جبرئیل داود را با خود به کنار رودخانه برد و با وی به داخل دریا فرو رفت و مسیر چهل روز در صحرا را در دریا پیمودند. در آنجا یک صخره ای بود آن را کندند و از داخل آن یک کرمی بیرون آمد. بعد جبرئیل به داود گفت: ای داود، خداوند می فرماید: من صدای این کرم را که در میان سنگ و در داخل دریا قرار گرفته می شنوم. پس تو گمان کردی صدای کسی که مرا بخواند بگوش من نمی رسد؟
@Fahma_KanoonTaha