eitaa logo
کانون طه آب‌پخش
923 دنبال‌کننده
44.7هزار عکس
20.5هزار ویدیو
966 فایل
ارتباط با ادمین: @faraghlit313
مشاهده در ایتا
دانلود
کانون طه آب‌پخش
🔹🔹🔹🔹🔹 💠 با قرآن در زندگی ✍️دکتر نصرالله شفیعی 🔰تکلیف کاربران مجازی در آیینه‌ قرآن و روایات (۱) 🔹ب
🔹🔹🔹🔹🔹 💠 با قرآن در زندگی 🔰تکلیف کاربران مجازی در آیینه‌ی قرآن و روایات (۲) ✍️ دکتر نصرالله شفیعی ⛔ زودباوری در مورد شایعات ممنوع 🔹شایعات یکی از ابزارهای مهم دشمن برای ایجاد اختلاف، اعتراض و از هم پاشیدن جامعه ی اسلامی است. دشمنی که نه تقوا دارد و نه ایمان و نه انصاف و نه وجدان، این دشمن برای دستیابی به اهداف شوم دنیوی اش از انتشار هیچ خبری دریغ نمی کند. امری که امروزه در فضای مجازی و رسانه ها دقیقاً شاهد آن هستیم. اگر در گذشته شایعات دشمن از طریق دهن به دهن و بعداً با ابزارهای محدود رسانه ای در فضای افکار عمومی منتشر می گردید امروز در فاصله کوتاهی در سایه شبکه های مجازی و پیام رسان ها به میلیون ها مخاطب در سراسر جهان ارسال می شود. در چنین شرایطی است که مقابله کردن با این شایعات بسیار سخت و طاقت فرسا و حتی غیر ممکن است. 🔹آنچه دغدغه ی اصلی است مردمی هستند که مخاطب این شایعات قرار می گیرند. تنها راه مقابله واقعی با این شایعات بیداری و آگاهی و افزایش قدرت تجزیه و تحلیل مردم می باشد. اینکه مردم بفهمند که هر شایعه ای که در فضای مجازی و رسانه ها وارد شد نپذیرند بلکه ضمن تأمل درباره ی ابعاد آن، به اهل علم و متخصصین امر نیز رجوع کنند؛ تا آن ها با توجه به اطلاعات دقیقی که دارند حقایق پشت پرده را برایشان روشن کنند. 🔹قرآن کریم با توجه به همین خطر دشمن در ترویج شایعات؛ خصوصاً در حوزه های نظامی و آسیب پذیری جامعه هشدار می دهد که ضمن عدم پذیرش شایعات دشمن برای صحت و سقم آن به اهل فن، متخصصان و اگاهان مراجعه کنند تا نا آگاهانه تبدیل به ابزار دست دشمن نشوند. 🔹ضمن اینکه قرآن مجید به آسیب پذیری زیاد جامعه نسبت به شایعات نیز اشاره کرده است. خداوند می فرماید: *«وَإِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ ۖ وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ وَإِلَىٰ أُولِي الْأَمْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ الَّذِينَ يَسْتَنْبِطُونَهُ مِنْهُمْ ۗ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطَانَ إِلَّا قَلِيلًا (نساء /۸۳) [و چون امری به آنان برسد که باعث ایمنی یا ترس (مسلمین) است (و باید پنهان داشت) آن را منتشر می سازند، در صورتی که اگر آن را به رسول و به صاحبان حکم که از خودشان هستند گزارش می دادند همانا آنان که اهل درک و فهم و استنباطند حقیقت آن را در می یابند؛ و اگر نه این بود که فضل خدا شامل حال شماست، همانا به جز اندکی همه شیطان را پیروی می کردید.] 🔹در این آیه خداوند از منافقانی سخن می گوید که به راحتی اخبار محرمانه و مربوط به جنگ یا صلح را منتشر می کنند. خداوند هشدار می دهد که جلوی انتشار این اخبار باید گرفته شود تا تا بدخواهان و دشمنان موفق به ایجاد شکاف و شقاق در میان مردم نگردند. 🔹در اینجا مراد از امن و خوف چیزهایی است که موجب ترسیدن و نترسیدن می گردند. از قبیل صلح و جنگ، پیروزی و شکست و... کلمه «اذاعوا» یعنی: پخش کردند، شایع نمودند. ردّوه به معنای آن را تفویض کردند، آن را ارجاع دادند، آن را گزارش دادند. «یستنبطونه» یعنی آن را استخراج و استنباط می کنند، آن را می فهمند و از آن استفاده می کنند. 🔹ضمن اینکه در این آیه بر رازداری و عدم نشر اخبار محرمانه تأکید شده است. این نتیجه را نیز می توانیم بگیریم که ⚠️مردم حق ندارند هر شایعه ای را که در جامعه منتشر شد آن را پخش کنند بلکه وظیفه دارند با مشورت گرفتن از اهل فن و تحقیق کافی در صورت اطمینان از صحت آن و مصلحت جامعه اقدام به نشر آن نمایند . 🔹این نکته را نیز باید مد نظر قرار داد که هر فرد مسلمان علاوه بر آنکه مسؤول است که شایعات دروغ را پخش نکند هر خبر راستی را نیز نباید پخش کند. گاه می شود که یک خبر راست است ولی انتشار آن در جامعه موجب لطمه به نیروهای خودی و کمک به دشمن نیز می گردد و به قول معروف: 📌جز راست نباید گفت هر راست نشاید گفت ادامه دارد.... @Fahma_KanoonTaha
کانون طه آب‌پخش
🔹🔹🔹🔹🔹 💠 با قرآن در زندگی 🔰تکلیف کاربران مجازی در آیینه‌ی قرآن و روایات (۲)
تکلیف کاربران فضای مجازی در آیینه‌ قرآن و روایات (۳) با قرآن در زندگی ✍ دکتر نصرالله شفیعی ب. روایات علاوه بر قرآن که تأکید زیادی بر نقّادی سخن دارد و سفارش نموده که هر خبری را بدون تحقیق نقل نکنید در روایات نیز نسبت به نقل خبر و مطلب بدون تحقیق و بررسی هشدار داده شده است. استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری می‌فرماید: حدیثی هست که ظاهراً از پیغمبر اکرم(ص) و ناظر به همین مطلب است و از این احادیث زیاد است. می‌فرماید: «کفی بِالُمرءِ جَهلاً اَن یُحَدَّثَ بِکُلِّ ما سَمِعَ» (جامع‌الصغیر، ج ۲، ص ۹۰ همچنین به جای جَهلاً، کذباً وَ اِثماً نیز آمده است) [برای جهالت انسان همین بس که هر چه می‌شنود نقل می‌کند.] یعنی (خوش‌باوری)، بعضی‌ها خاصیت ضبط صوت و گرامافون را دارند، کانَّهُ هر چه دیگران می‌گویند پر می‌شوند و بعد هم در جای دیگر تحویل می‌دهند، بدون آنکه تشخیص بدهند که آنچه می‌شوند [صحیح است یا غلط] خیلی چیزها انسان می‌شنود، کمی از آن را باید قابل قبول و قابل نقد بداند» (مرتضی مطهری، تعلیم و تربیت در اسلام، ص ۳۱) شهید مطهری درباره ضرورت نقد سخن و اینکه هر سخنی را بلافاصله نپذیریم می‌گوید: «مسأله دیگر که نزدیک به این مطلب است و از همین آیه (زمر/۱۷ و ۱۸) و از بعضی احادیث استنباط می‌شود مسئله تجزیه کردن یک سخن است. یعنی عناصر درست را از عناصر نادرست جدا کردن، فرق است میان اینکه انسان از دو سخن، درستش را بگیرد و نادرستش را رها کند و تجزیه کردن یک سخن که انسان عناصر درستش را بگیرد و عناصر نادرستش را الغاء کند و این قدر تشخیص داشته باشد که بگوید از این سخن این قسمتش درست است و این قسمتش نادرست. این همان مطلبی است که در روایات تعبیر به نقد و انتقاد شده است. در این زمینه احادیث زیاد و عجیبی داریم. یکی این است که در روایات ما از حضرت مسیح(ع) روایت شده است که می‌فرمود: «خُذِ الحَقَّ مِن اهلِ الباطلِ و لا تأَخُذِ الباطِلَ مِن اَهلِ الحَقّ» در اینجا ظاهراً توجه به این است که شما به گوینده سخن توجه نداشته باشید سخن‌شناس باشید. تکیه‌تان روی گوینده سخن نباشد؛ ای بسا حق را از اهل باطل بشنوید بگیرید. ولی بسا باطل را از اهل حق بشنوید نگیرید، شاهدم این جمله آخر است که فرمود: «کونوا نقّادَ الکلام» (بحارالانوار، ج۲، ص۹۶) صَرّاف سخن باشید. (مرتضی مطهری، تعلیم و تربیت در اسلام، ص ۳۳ و ۳۴) نتیجه آنکه هم براساس آیات قرآن، هم روایات و هم عقل سلیم هر انسانی وظیفه دارد که در نقل اخبار و شنیده‌ها بی‌پروایی نکند و بدون تحقیق آن را منتشر ننماید؛ بلکه با تحقیق و مطالعه و بررسی لازم، اقدام کند. به‌خصوص در فضای امروزی که شاهد هستیم افراد مزدور قلم به دست با داشتن همه امکانات تبلیغاتی سعی در تخریب و ویران کردن همه داشته‌های فرهنگی و اعتقادی ما دارند. گاه این اخبار آن قدرت با دقت طراحی و نقل می‌شوند که ممکن است خیلی‌ها را به اشتباه بیندازد. بنابراین برای دوری از هرگونه نقل خبر غیر‌واقعی که انسان را در مجموعه نادان‌ها قرار می‌دهد باید بررسی و تحقیق کافی نمود، به گونه‌ای که بتوان از نقل خبر در هر محکمه‌ای دفاع کرد. یکی از مسائلی که کمک می‌کند کاربران فضای مجازی در نقل اخبار و مطالب دچار اشتباه نشوند توجه به منبع خبر است. امروز به راحتی خبرهای متعدد ولی بدون منبع در فضای مجازی دست به دست می‌شوند، بدون آنکه کسی از خود بپرسد این خبرها چقدر سندیت دارند. گاهی انتشار این خبرها حیثیت برخی افراد بی‌گناه و آبرومند را زیر سؤال می‌برد، در حالی که هیچ ضرورت و اجباری نیست که هر خبری که ما به مذاقمان خوش آید منتشر کنیم. این مسئله از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که وقتی یک مطلب در باره فردی در فضای مجازی پیچید دیگر از کنترل خارج می‌شود و فراگیر می‌شود؛ به گونه‌ای که امکان جبران آن دیگر توسط هیچ کس وجود ندارد. با توجه به اهمیت حق‌الناس که خداوند آن را بر حق خود در اولویت قرار داده است می‌طلبد که نسبت به انتشار این خبرها بسیار حساس باشیم. @Fahma_KanoonTaha
: ◾️▫️در نظر امیرالمؤمنین "علیه‌الصّلاةوالسّلام" منصب حکومتی نباید وسیله‌ای برای راحتی و عیش و کسب دنیا برای خود باشد. این یک کاسبی مثل بقیه‌ی کاسبی‌ها نیست؛ این یک مسئولیت پذیری است. اشتغال به این مسئولیت نمی‌تواند برای این باشد که انسان چیزی به دست آورد، مالی جمع کند، آینده‌ی خود و فرزندانش را از این راه تأمین کند و یا در دنیا خوش بگذراند. پس هدف از قبول مناصب دولتی در نظام جمهوری اسلامی و نظام اسلامی چه باید باشد؟ هدف باید اجرای عدالت، تأمین آسایش مردم، فراهم کردن زمینه‌ی جامعه‌ی انسانی برای شکفتن استعدادها، برای تعالی انسان‌ها و برای هدایت و صلاح بنی‌آدم باشد. وقتی که در نظر امیرالمؤمنین "علیه‌الصّلاةوالسّلام" هدف این شد، آن‌گاه این بیاناتی که از آن بزرگوار می‌شنویم، همه معنا پیدا می‌کند. ◽️▫️امیرالمؤمنین می‌فرماید: من آماده‌ام که سخت‌ترین شرایط زندگی را برای خودم به وجود آورم؛ اما خدا را در حالی که به یکی از بندگان او ظلم کرده‌ام، ملاقات نکنم؛ «والله لان ابیت علی حسک السّعدان مسهّدا و اجرّ فی الاغلال مصفّدا» اگر مرا با بدن برهنه بر روی خارها بیندازند، یا با زنجیرهای گران، دست و پایم را ببندند و روی زمین بکشانند، این شکنجه‌ی جسمانی برای من قابل قبول‌تر و محبوب‌تر است از این‌که «القی الله و رسوله یوم القیامه ظالما لبعض العباد و غاصباً لِشی‌ءٍ من الحطام»؛ خدا را در حالی ملاقات کنم که به یک نفر ظلم کرده‌ام، یا مال دنیا را برای خود جمع کرده‌ام. ۱۳۷۹/۰۹/۲۵ @Fahma_KanoonTaha
مستند «» روایتی از حضور حاج قاسم سلیمانی در پشت صحنه فیلم سینمایی "۲۳ نفر" است. این مستند ۳۰ دقیقه ای تصاویر منتشر نشده ای از حضور حاج قاسم سلیمانی در پشت صحنه این فیلم به روایت عوامل آن را ارائه می‌کند. مستند امروز یکشنبه (۲ خرداد) ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه ۳ سیما پخش خواهد شد. @Fahma_KanoonTaha
🔻قطعی برق باعث شکست شطرنج‌بازان ایرانی شد 🔸در مسابقات آنلاین انفرادی شطرنج قهرمانی آسیا، پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران، روز گذشته با قطع ناگهانی برق در تهران، از حریف مغولستانی شکست خورد. سه شطرنج‌باز دیگر ایران نیز روز گذشته شکست خوردند. شادی پریدر به‌عنوان برگزارکننده این رقابت‌ها در این‌باره نوشت: 🔸 وزیر نیرو، امروز اسطوره‌های شطرنج در مهمترین مسابقه سال، قهرمانی بزرگسالان آسیا که سهمیه جهانی را باید کسب کنند، حضور دارند که مسابقات آنلاین برگزار می‌شود اما به‌دلیل قطعی برق رقابت‌های خود را از دست دادند و شکست خوردند. آن‌ها با چشمان گریان بدون هیچ اعتراضی به محل هتل خود رفتند. به‌خاطر آبروی کشور در این مسابقات، لطفا در این ۱۰ روز برق فدراسیون شطرنج را قطع نکنید! @Fahma_KanoonTaha
🔻اینترنت انتخاباتی رسید!/ اینترنت رایگان یک‌ماهه در راه است 🔸 وزیر ارتباطات از اینترنت رایگان یک ماهه برای مردم خبر داد. 🔸«محمدجواد آذری جهرمی» در توئیتر خودنوشت: با تجویز و تصویب ستاد ملی کرونا و با همکاری محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی بجای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های «اینترنت» یکماهه «رایگان» به همه مردم ایران عرضه خواهد شد. وزیر ارتباطات جزئیات این بسته‌ها را به آینده موکول کرد./ ایرنا @Fahma_KanoonTaha
طبق فتاوای مقام معظم آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی؛ استفتائات انتخاباتی با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات چند استفتاء پیرامون این موضوع لازم به به مرور می باشد. سؤال ۱: آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعا واجب است؟ پاسخ: شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعی، اسلامی و الهی است. سؤال ۲: آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟ پاسخ: واجب عینی است. سؤال ۳: با توجه به این که زن جهت شرکت در انتخابات می‌بایست از منزل خارج شود آیا واجب است از شوهر اجازه بگیرد؟ و اگر شوهر به همسرش اجازه شرکت در انتخابات را ندهد یا رضایت نداشته باشد تکلیف زن چیست؟ پاسخ: شرکت در انتخابات منوط به اذن شوهر نیست. سؤال ۴: با توجه به نزدیکی زمان انتخابات آیا دعوت بسیج از کاندیداها برای تبیین مواضع خود در مسجد اشکال دارد؟ پاسخ: باید طبق قوانین و مقررات نظام اسلامی عمل شود. سؤال ۵: در ایام انتخابات جهت شناخت کاندیدای مناسب، می‌بایست نواقص و عیوب و امتیازات آنها را در گذشته و حال تفحص کرد تا فرد لایق را پیدا نمود، آیا صحبت کردن پشت سر کاندیداها برای انتخاب فرد اصلح، ‌ جایز است؟ ملاک چیست؟ پاسخ: در امور مربوط به انتخابات در حد مشاوره، اشکال ندارد، لکن باید از بیان و نشر شایعاتی که منبع خبری معتبری ندارد یا از نظر مقررات ممنوع است، اجتناب شود. سؤال ۶: اگر اصلح را نشناسیم وظیفه چیست؟ از طرفی اگر تحقیق کنیم و به شخص اصلح نرسیم می توانیم در انتخابات شرکت نکنیم؟ پاسخ: در تشخیص فرد اصلح می توانید از کسانی که به لحاظ دین تعهد و بصیرت مورد اعتمادند، کمک بگیرید و در هر صورت شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعی است. سؤال ۷: آیا رأی دادن به فهرست اسامی که از طرف احزاب و گروههای سیاسی منتشر می شود، بدون تحقیق در مورد افراد آن جایز است؟ اگر برخی از افراد آن در انتخابات رأی آورند و صلاحیت منصب را نداشته باشند، ما در پیشگاه خدای متعال مسئول خواهیم بود؟ پاسخ: می توانید به فهرست و افرادی رأی دهید که معرفی کنندگان آنها افرادی متعهد، مؤمن، بصیر و انقلابی و قابل اعتماد باشند، مگر آنکه حجت شرعی بر خلاف داشته باشید. سؤال ۸: خرید و فروش آراء در انتخابات چه حکمی دارد؟ پاسخ: جایز نیست. سؤال ۹: آیا استفاده از بیت المال جهت تبلیغات انتخابات اشکال دارد؟ پاسخ: استفاده از اموال بیت المال بدون مجوز شرعی و قانونی جایز نیست و موجب ضمان است. سؤال ۱۰: آیا پذیرش رأی مردم و التزام به آن برای نامزدهایی که در انتخابات حائز اکثریت آرا نشدند لازم است؟ آیا بر سایر نامزدها جایز است که دست به انتقاد و اعتراض در حیطه قانونی یا غیر قانونی بزنند؟ پاسخ: التزام عملی به آنچه که طبق مقررات به عنوان نتیجه نهایی انتخابات اعلام می گردد لازم است. اعتراض از راهِ قانونی و با مراعات مقررات و ضوابط، اشکال ندارد. سؤال ۱۱: در صورتی که به شخصی رأی داده شود و بعداً ایشان آن طور که باید به احکام اسلامی عمل نکند و موجب نارضایتی گردد، آیا فرد رأی دهنده، در محضر خداوند متعال مسئول خواهد بود یا خیر؟ پاسخ: اگر طبق موازین شرعی عمل کرده است، مسئول نخواهد بود. سؤال ۱۲: آیا تخریب نامزدها جهت رأی آوردن فردی که به نظر هواداران اصلح است جایز است؟ پاسخ: نقد عملکرد اشخاص برای روشن شدن افکار عمومی اشکال ندارد، ولی باید از نشر مطالب غیرمعتبر و تهمت و توهین به اشخاص اجتناب شود. (منبع: سایت لیدر …) @Fahma_KanoonTaha
احتمالا تصویر این شهید بزرگوار را در فضای مجازی زیاد دیده باشیم؛ اما شهیدی بود که هیچ کس منتظرش نبود جز خدا...!! 🌹شهید از شهدای بهزیستی استان مازندران که با یک زیر پیراهن راهی جبهه شد و هیچکس در جبهه نفهمید كه او خانواده ای ندارد. کم سخن می گفت و با سن کم سخت ترین کار جبهه یعنی بودن را قبول کرده بود سرانجام توسط منافقین اسیر شد برگه و کدهای عملیات را قبل از اسارت خورد و منافقین پس از شهادت رساندن وی، برای به دست آوردن رمز و کدهای بیسیم سینه و شکمش رو شکافتند ولی چیزی نصیب آنها نشد...! یادمان باشد روی سفره چه کسانی نشسته ایم و این نظام اسلامی امانت شهدای مظلوم است!!! 🍀 لطفا با تفکر و تعقل انتخاب کنید 🍀 شهدا چشم به انتخاب صحیح و پایداری نظام دارند؛ کاری نکنید که به این انقلاب و نظام اسلامی ایران آسیب وارد شود! @Fahma_KanoonTaha
🌸 سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر گرامی باد. @Fahma_KanoonTaha
اصلح یعنی چه کسی؟ 🔺رهبر معظم انقلاب: 🔹 یعنی کسی که برای ریشه‌کنی فقر و فساد عزم جدی داشته باشد، یعنی کسی که به حال قشرهای محروم و مستضعف دل بسوزاند. 🔹 اصلح کسی است که هم به ترقی و پیشرفت کشور و توسعۀ اقتصادی و غیراقتصادی بیندیشد، هم زیر توهمات مربوط به توسعه، آن‌چنان محو و مات نشود که از یاد قشرهای مظلوم و ضعیف غافل بماند. 🔻اصلح کسی است که به فکر معیشت مردم، دین مردم، فرهنگ مردم و دنیا و آخرت مردم باشد. ۱۳۸۴/۰۲/۱۷ اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منطقه آبپخش @Fahma_KanoonTaha
کانون طه آب‌پخش
🔰بازدید میدانی فرماندار و مسئولان شهرستانی از مشکل آب شرب با توجه به مشكل افت شديد آب شرب روستا و پيگيري هاي انجام شده از طرف شوراي اسلامي و دهيار عصر شنبه آقاي نوروزي فرماندار محترم و معاون عمراني جناب مهندس كريم آزاد با سركار خانم دشتي بخشدار محترمه و مهندس رمضاني رياست محترم آب شهرستان و آقاي مهندس صادقي معاون بهره برداري آب شهرستان در محل ورودي آب روستا (سه راهي خوشاب) حضور پيدا كردن و طي گفتگو و صحبت هاي مطرح شده تصميم بر اين شد که پمپ تقويت فشار در روستا به ورودي اصلي انتقال داده شود و در سطح روستا با تعويض شير آلات عمل لاين بندي صورت گيرد و اين تصميم را فرماندار محترم از مهندس رمضاني زمان يك هفته اي گرفتند که نهايتاً تا دوشنبه آينده اين اقدامات تحويل شده باشد. همچنين جناب فرماندار دستور اكيد در خصوص قطع انشعابات خانه باغ هاي در سطح روستا و بيرون از روستا را دادند و تاكيد داشتند که اين دستور سريعاً بايد عملي شود. درضمن موضوع زهكش روستا هم با فرماندار مطرح گرديد که ايشان فرمودند اين عمل مستلزم هزينه ميباشد که با طرح در كميته برنامه ريزي در خصوص تخصيص اعتبار اين پروژه پيگير خواهم بود که اين پيگيري نياز به زمان جهت تامين اعتبار ميباشد. در ضمن فرماندار محترم تسريع كرد که مردم در شرايط فعلي كمبود آب الگوي مصرف را حتماً رعايت كنند تا به نوعي اين همكاري با اداره آب در خصوص تأمين آب شرب انجام پذيرد. لذا مجموعه شوراي اسلامي و دهياري از مردم فهيم و با فرهنگ زيارت قبل از هر چيز تشكر و قدرداني دارد که تا انجام و حل مشكلات هميشه صبور بوده و نهايت همكاري را داشتند لذا خواهشمنديم الگوي مصرف را جدي گرفته و رعايت شود تا بتوانيم با همكاري آبدار محترم و زحمتكش (آقای عبدالرسول روح) جوابگوي تأمين آب شرب ديگر اهالي باشيم. @Fahma_KanoonTaha