🔴امام خمینی(ره):
♦️ما جمهوری اسلامیِ لفظی نخواستیم. ما خواستیم که حکومت الله در مملکتمان- و ان شاءالله در سایر ممالک هم - اجرا بشود.
📚صحیفه امام خمینی(ره)، ج ۸، صص ۲۸۲ - ۲۸۳
@Fahma_KanoonTaha
🔴امام خامنه اى دامت بركاته:
♦️شاه سلطان حسین #ضعیف بود.
اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسینها بشود، دچار #مدیران و مسئولانی بشود که #جرأت و #جسارت ندارند؛ در خود احساس قدرت نمی کنند، در مردم خودشان احساس توانائی و قدرت نمی کنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد بود.
@Fahma_KanoonTaha
6.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹روایت اخلاقی که رهبر معظم انقلاب در مقابل دیدگان خود نصب کردهاند چیست؟
@Fahma_KanoonTaha
🔴 مردى به حضرت امام رضا علیه السلام عرض کرد که اندازه حُسن خلق چقدر است؟
♦️فرمودند: همان را که براى خودت از مردم انتظار دارى، همان را براى مردم بگوئى.
♦️ سپس عرض کرد پس اندازه توکل چقدر است؟
♦️ فرمودند: جز از خدا از هیچ کس نترسى.
♦️عرض کرد من دوست دارم بدانم که شما مرا چقدر دوست دارى؟
♦️ فرمودند: مراجعه به دلت کن،
ببین تو مرا چقدر دوست دارى، من هم همان اندازه تو را دوست دارم.
📚 کتاب «مفاتیح الحیات»
@Fahma_KanoonTaha
🌹شهید سپهبد قاسم سلیمانی:
♦️اگر آرزوی شهادت دارید اگر دوست دارید شهید شوید اول باید شهیدانه زندگی کنید، تا به آن مقام والای شهادت نائل شوید. مثالش مانند کسی است که اول باید علم بیاموزد، بعد تلاش کند بعد عالم شود.
♦️پس شهادت تنها آرزو نیست که هر وقت خواستی به آن دست پیدا کنید، باید تلاش کنید، برای آن بجنگید آن هم با شیطان نفست، به خدا نزدیک شوید و درست عمل کنید تا به سر منزل مقصود برسید.
@Fahma_KanoonTaha
عایا شادی کار خوبی است؟!.mp3
زمان:
حجم:
5.73M
وقتی طبق آموزه های اسلامی، انسان در رنج آفریده شده و دنیا زندان مومن است، آیا دیگر از نظر اسلام معنا دارد که در دنیا دنبال شادی باشیم؟
حجت الاسلام محمد رضا آتشین صدف
@Fahma_KanoonTaha
2.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍این استاد دانشگاه آمریکایی میگه هر سال از دانشجوهای دختر میخوام که اگر تا حالا خودشان یا آشنایانشان مورد آزار جنسی قرار گرفتن از جاشون بلند بشن و هر سال همین جواب رو میگیرم!
@Fahma_KanoonTaha
1.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️تصاویری از موشک ضد زره ایران در یمن
🔻رزمندگان یمنی با موشکهای دهلاویه ادوات زرهی ائتلاف سعودی را شخم زدند
🔻از موشک ضد زره دهلاویه حزبالله لبنان در جنگ سال ۲۰۰۶ استفاه کرد و به کابوسی برای تانکهای صهیونیستی تبدیل شد
@Fahma_KanoonTaha
شفافیت، نماینده را نسبت به رای خود پاسخگوتر خواهد کرد
👤مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به چکش کاری طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت:
🔸شفافیت رای نماینده، موجب دقت بیشتر نمایندگان، صراحت، شجاعت، و ایستادگی در جانب حق خواهد شد و از سوی دیگر نماینده را نسبت به رای خود پاسخ گو تر خواهد کرد.
🔹رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: از این رو، بر این باورم که این طرح چون به کمیسیون تخصصی باز گشت داده شده، و آقای حسینزاده بحرینی و عزیزان نماینده به شکل تخصصی روی آن کار کرده اند، و قدری چکش کاری شده، و از اتقان خوبی برخوردار شده، به قطع این بار نه تنها رای خواهد آورد بلکه از رای بالائی نیز برخوردار خواهد شد.
#شفافیت_آراء_نمایندگان
@Fahma_KanoonTaha
عبدالله گنجی | جهاد تبیین:
سرمقاله مدیرمسئول
🌐 جهاد تبیین در فضای مجازی چگونه؟
▪️#بخش_اول
✍️ #عبدالله_گنجی
امام راحل عظیمالشأن هنگامی که پیام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را خطاب به ملت ایران صادر کرد و درباره جنگ، شهادت و شهیدان، نوشیدن جام زهر، استقامت ملت ایران و ظلم دشمنان سخن میگفت، ناگاه در یک اقدام ظاهراً بیربط از موضوع خارج میشود و میفرماید: «من در اینجا به جوانان عزیز کشورمان به این سرمایهها و ذخیرههای عظیم الهی و به این گلهای معطر و نوشکفته جهان اسلام سفارش میکنم که قدر و قیمت لحظات شیرین زندگی خود را بدانید و خودتان را برای مبارزه علمی و عملی بزرگ تا رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی آماده نمایید» و دوباره به ماجرای جنگ و پذیرش قطعنامه برمیگردد.
امسال وقتی رهبر انقلاب به مناسبت اربعین با جوانان سخن میگفت، یکمرتبه از موضوع خارج شدند و همانند امام جوانان را «میوه دل ملت و امید آینده کشور» توصیف کردند و به جهاد تبیین در فضای مجازی فراخواندند و عین آن رفتار امام تکرار شد و این خود شاخصی برای اهمیت موضوع است. بدون تردید در جنگ نرم، جنگ شناختی و نحوه نامعتبرسازی ادراکسازی دروغین دشمنان، هیچ راهی مهمتر از تبیین نیست.
جنگیدن در این جبهه گرچه همان اخلاص رزمندگان دفاع مقدس را میخواهد، اما در صحنه عمل و اقدام، محتوا و ابزاری را میخواهد که بسیار پیچیدهتر است. آنجا سلاح را حکومت میداد و اینجا خطوط اساسی از سوی امام و رهبری صادر میشود. حقیقت تلخ این است که دو آسیب نبود زیرساخت و سطحیگرایی روند تبیین را با هزینه مواجه کرده است. نهادهای ارزشمندی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و... زیرساخت منابع انسانی را همچنان بر مدار جنگ سخت قرار دادهاند و هویتبخشی به عناصر جنگ سخت دارای ضوابط و شالوده است، اما به رغم مدعای اهمیت جنگ نرم این مهم را نمیتوان در آن دید.
تصویرسازی از فضای مجازی را دشمنان انجام میدهند، به صورتی که هر کس از مبانی انقلاب اسلامی و آرمانهای آن دفاع کند، لاجرم حکومتی معرفی میشود و هر کس بر آن بتازد، آزاداندیش، مستقل، مردمی و غیروابسته معرفی میشود. نیروهای مؤمن به انقلاب اسلامی باید خود را در حوزه عمومی به اثبات برسانند و اشغال حوزه عمومی در فضای مجازی از شروط اولیه جهاد تبیین است.
در آسیبشناسی این فضا میتوان گفت اکنون دفاع و نقد حول افراد است. حمله به یک سلبریتی با بدترین ادبیات یا دفاع اسطورهای از یک انسان محترم نامش تببین نیست. تبیین به معنای برجسته شدن رگ گردن نیست. تبیین به معنای بازشدن زبان، چرخیدن قلم به روش استدلال، منطق، اقناع و اخلاق است.
نیروهای انقلاب اسلامی در این میدان نیاز به چند اصل اساسی دارند که عمده آن عبارت است از: شناسایی خطوط اصلی و محل منازعه جریان انقلاب با غیریت. تا این مهم درست شناخته نشود، حضور مؤثر، نتیجهگیری حداکثری، رصد مناسب و شلیک به موقع و به اندازه رخ نخواهد داد. اصرار بر دیده شدن با خبرهای شبهزرد و هویت فیک دو عنصر دیگری هستند که تبیین را مخدوش میکنند.
سخت معتقدم حقانیت انقلاب اسلامی و اندیشه نورانی امام و منطق رهبری معظم آنقدر پر بهجت و مستحکم است که لازم نیست نیروهای انقلاب بدون تابلو (فیک) به میدان بیایند. فیک با منطق قوی هم مؤثر نخواهد بود و جز تخریب آورده دیگری ندارد. دفاع از انقلاب بدون تابلو، یعنی عدم آمادگی پرداخت هزینه و عدم پذیرش مسئولیت سخن خویش و این خود کافی است تا تأثیری از تلاشها عاید نشود و اتهامات متعددی را در ذهن مخاطب علیه تبیینگرتولید نماید.
البته از مظلومیت امروز حزبالله در فضای مجازی آن است که باید پاسخگوی همه چیز حکومت باشند و حتی برای مطالبهگران مطرح نیست کدام اشخاص و کدام جریانها در قدرت حضور دارند. عمدتاً چوب حکومت را حزباللهی میخورد و نان حکومت را دیگران میخورند، اما باز اشکال ندارد، چراکه باید حزبالله سنگ زیرین آسیاب باشد. رشد فکری و شناختی نیروهای مؤثر در میدان تبیین باید به صورتی باشد که چهار عنصر زمانشناسی، اولویتشناسی، مسئلهشناسی و جبههشناسی بر همه اقدامات آنان حاکم باشد.
محور مواجهه و تبیین را اصول انقلاب اسلامی قرار دهند تا بر سر هر چیز پیش پا افتادهای به معرکه کشیده نشوند. بدون شناخت این اصول، مرزها محدود و دایرهها تنگ یا بیجهت گسترده خواهند شد. با شناخت و محوریت این اصول همه اقدامات تبیین حول مواجهه با افراد سامان نخواهد گرفت و خطوط مقدم دشمن درست شناسایی نخواهد شد. بدون تردید بد دفاع کردن از انقلاب اسلامی بسیار پرهزینهتر از دفاع نکردن است.
به همین دلیل جوانانی که امروز مصداق عبارت امام در صدر این نوشتهاند باید انگارههای ذهنی خود را طوری تنظیم کنند که بین منتقد، مخالف و معاند تفاوت بگذارند، هزینهها و دستاوردهای جذب و دفع در جامعه مردمسالار را خوب بشناسند. از خاستگاه انقلاب اسلامی نمیتوان هر کسی را از میدان به در کرد و این کار را موفقیت و پیروزی دانست.
اگر جریان مؤمن به انقلاب اسلامی قرار است در گردونه مردمسالارانه در عرصه قدرت و خدمت حضور داشته باشد، باید رفتار تبیینگرایانه آنان با مردم در حدفاصل این انتخابات تا انتخابات بعدی ملموس باشد. تولید حجم حداکثری در تبیین مهم نیست بلکه عمق و تأثیر مهم است. لزومی ندارد دست را روی رگبار توئیتر گذاریم بلکه باید اولویت را شناخت و کمتر و به هنگام ظاهر شد.
متأسفانه برخی گرفتار دیده شدن هستند و با ادبیات تند و متمرکز شدن بر نقد و تمجید افراد فعالیت میکنند که این موضوع به کلی تبیین نیست. این عامل تولید تنفر، کینه و هزینهسوزی بیدلیل است. انقلاب اسلامی روندها، اصول، آرمانها و جهتگیریهایی دارد که روشن است و باید در این تراز ظهور و بروز مجازی داشت و از همه مهمتر نباید دیگران با تحریک عواطف پاک جوانان مؤمن به انقلاب اسلامی میدان مبارزه و منازعه را برایشان تعریف و از میدانهای اصلی دور کنند. این امر اکنون بسیار قابل لمس است.
روزنامه جوان | ٨ مهر ماه ١۴٠٠
@Fahma_KanoonTaha
علامه حسن زاده آملی: ظهور اتفاق افتاده است
اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت به طور دفعی و بدون هیچ زمینهای واقع شود، مسلماً جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت. بدین علت حکمت الهی مقتضی تدریجی بودن این اتفاق عظیم است
اوایل روزهای سال ۱۳۸۰ با جمعی از دوستـــان عازم شهر مقدس قـــم شدیم در ایام حضور در قم با محقق بزرگواری آشنا شدیم که در مورد ظهور و نشانههای آن تحقیقات گستردهای انجام داده بود و با استدلالهای روایی جالب معتقد بود که ظهور بسیار نزدیک است نکات علمی سخنان ایشان، هر شنوندهای را به تفکر وامیداشت و قضیه فراتر از یک ادعای احساسی و بیبنیان بود تا این که در همان ایام توفیق، یارِ جمع دوستان شد و در صبح یک روز بهاری موفق به حضور در بیت علامه حسنزاده آملی (حفظه الله تعالی) شدیم و از نزدیک این دانشمند گرانقدر را زیارت کردیم داستان چگونگی حضور در محضر ایشان و ساعتی که در خدمت معظم له بودیم خود جریانی شیرین و درسآموز است که وقت مستقلی برای بیان میخواهد که در این مقاله مختصر نمیگنجد.
اما آنچه باعث شد آن جلسه برای این حقیر بهیادماندنی و سرنوشتساز شود مطرحشدن ماجرای تحقیق برادر محققمان در مورد ماجرای ظهور و نشانههای آن بود آن طلبه فاضل به تفصیل موضوع را برای حضرت علامه شرح دادند و ایشان باادب و حوصله مثال زدنی به دقت به سخنان ایشان گوش دادند همه دوستان حاضر در جلسه لحظهشماری میکردند تا عکسالعمل علامه حسنزاده را در قبال مسائل مطرحشده مشاهده کنند بعد از پایان سخنان برادر بزرگوار، استاد لحظهای تأمل کردند و سپس با خنده شیرین و معناداری به جمع نگاه کرده و با آن لهجه شیرین فرمودند خلاصه عرایض حضرات این است که میخواهید بفرمایید که ظهور حضرت نزدیک است؟ با تأیید دوستان ایشان فرمودند: اگر بــــگویم ظــــهور اتفـــاق افتـــــاده چه؟
همه جا خوردیم. اصلاً انتظار چنین مطلبی را از ایشان نداشتیم همه مات و متحیر این سخن ایشان بودیم و نمیدانستیم چه بگوییم؛
علامه که متوجه تحیر جمع شده بود بابیانی حکیمانه اینگونه مطلب را توضیح دادند برای توضیح مطلب باید مثالی بیان شود پروردگار متعال قواعد عالم ملکوت را نظیر و شبیه قواعد عالم ملک قرار داده و عالم تکوین را منطبق با عالم تشریع خلق کرده تا بشر با پی بردن به اسرار و قواعد عالم ملک و تکوین، پی به اسرار ملکوت و تشریع ببرد و از این هماهنگی و شباهت حکمتهایی استفاده کند یکی از این قواعد مسلم و عمومی طبیعت، تدریجی بودن تحولات میباشد فیالمثل حرکت وضعی زمین و در پی آن طلوع و غروب خورشید یک فرایند تدریجی است اگر خورشید به یک باره در آسمان زندگی مادی و طبیعی طلوع یا غروب کند در روند حیات اختلال ایجاد میشود و هیچ موجود زندهای قادر به تطبیق خود با تغییر وضعیت نور در میدان حیات نخواهد بود و نظم زندگی به هم میریزد.
خورشید باید به تدریج غروب و طلوع کند تا موجوداتِ تحت تأثیر خورشید بتوانند خود را با تغییرِ رخ داده تطبیق کرده و حیات به چرخهی نظم خود ادامه دهد نظیر همین اتفاق نیز در حیات معنوی و ملکوتی بشر، در حال، اتفاق افتاده است.
علامه بزرگوار در توضیح این مطلب فرمودند:
امام معصوم، خورشید آسمان حیات معنوی بشر است و طلوع و غروب ایشان در صحنه حیات بشر تابع قواعدی شبیه قواعد طبیعی خورشید است اگر مقوله غیبت و ظهور حضرت به طور دفعی و بدون هیچ زمینهای واقع شود، مسلماً جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت.
بدین علت حکمت الهی مقتضی تدریجی بودن این اتفاق عظیم است با بررسی تاریخ حیات بابرکت حضرت در میابیم که این اتفاق در مورد غیبت حضرت واقع شده است غیر از اینکه حیات سه امام همام قبل از امام عصر(عج) تقریباً به حالت غیبت بوده و نوعی تمرین برای شیعیان برای زندگی مومنانه بدون ارتباط فیزیکی با امام بود.
غیبت حضرت به دو مرحله غیبت صغری و کبــــــری تقسیم می شود مرحله غیبت صغری به مثابه آماده کردن مردم برای غیبت اصلی و طــــــولانی حضرت بوده است.