eitaa logo
کانون طه آب‌پخش
989 دنبال‌کننده
44.7هزار عکس
20.5هزار ویدیو
966 فایل
ارتباط با ادمین: @faraghlit313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 ببينيد | ۳۳ سال پیش در چنین لحظاتی (ساعت ۲۲:۲۰) روح بلند و ملکوتی رهبر مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان به ملکوت اعلی پیوست... ➕ بخشی از قرائت وصيت نامه امام(ره) توسط حضرت آیت الله خامنه‌ای @Fahma_KanoonTaha
1096163073_886235183.mp3
686.3K
🎙بشنويد | پروردگارا! مقامات امام(ره) را در ملکوت اعلی بیشتر از پیش کن @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 آیت الله محمدرضا رحمت رفیق شفیق حاج آقا مصطفی خمینی(ره): حاج آقا مصطفی را مسموم کردند @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چند ویژگی بارز امام خمینی(ره) در بیان رهبر معظم انقلاب @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹رهبرانقلاب: در منزل امام و روضه‌ی امام هم انسان، حاج‌آقا مصطفی را نمیدید که بیاید خودش را بچسباند به امام 🔹سالگرد رحلت حاج آقا مصطفیٰ خمینی(ره) @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 امام(ره) نقش زنان را فهمید 🔺رهبرانقلاب: امام نقش زنان را فهمید؛ والّا بودند بزرگانی از علما که ما با اینها بگومگو داشتیم، که اصلاً زنها در تظاهرات شرکت بکنند یا نکنند! آنها می گفتند زنها در تظاهرات شرکت نکنند. آن حصار محکمی که انسان به او تکیه میداد، خاطرجمع می شد، تا بتواند در مقابل اینجور نظراتی که از مراکز مهمی هم ارائه می شد، بایستد، حصار رأی امام و فکر امام و عزم امام بود. رحمت خدای متعال تا ابدالآبدین بر این مرد بزرگ باد. ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی(ره): ما جز یک خدمتگزاری که بازهم توفیقش از اوست، چیزی نیستیم @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌 روایت‌هایی متفاوت و کمتر شنیده شده از سبک زندگی حضرت امام خمینی(ره) @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانون طه آب‌پخش
✨زیارت حضرت صاحب الزّمان(عج) در روز جمعه ✨السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ، السّ
زیارت حضرت رسول اکرم(ص) در روز شنبه أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیک لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّک رَسُولُهُ وَ أَنَّک مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّک قَدْ بَلَّغْتَ رِسَالاتِ رَبِّک وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِک وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِالْحِکمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ أَدَّیتَ الَّذِی عَلَیک مِنَ الْحَقِّ وَ أَنَّک قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِینَ وَ غَلُظْتَ عَلَی الْکافِرِینَ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصا حَتَّی أَتَاک الْیقِینُ فَبَلَغَ اللَّهُ بِک أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُکرَّمِینَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی اسْتَنْقَذَنَا بِک مِنَ الشِّرْک وَ الضَّلالِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ صَلَوَاتِک وَ صَلَوَاتِ مَلائِکتِک وَ أَنْبِیائِک وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عِبَادِک الصَّالِحِینَ وَ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِینَ وَ مَنْ سَبَّحَ لَک یا رَبَّ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِک وَ رَسُولِک وَ نَبِیک وَ أَمِینِک وَ نَجِیبِک وَ حَبِیبِک وَ صَفِیک وَ صِفْوَتِک وَ خَاصَّتِک وَ خَالِصَتِک وَ خِیرَتِک مِنْ خَلْقِک وَ أَعْطِهِ الْفَضْلَ وَ الْفَضِیلَةَ وَ الْوَسِیلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الرَّفِیعَةَ وَ ابْعَثْهُ مَقَاما مَحْمُودا یغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ اللَّهُمَّ إِنَّک قُلْتَ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوک فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابا رَحِیما إِلَهِی فَقَدْ أَتَیتُ نَبِیک مُسْتَغْفِرا تَائِبا مِنْ ذُنُوبِی، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اغْفِرْهَا لِی یا سَیدَنَا أَتَوَجَّهُ بِک وَ بِأَهْلِ بَیتِک إِلَی اللَّهِ تَعَالَی رَبِّک وَ رَبِّی لِیغْفِرَ لِی، آنگاه سه بار بگو إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ سپس بگو: أُصِبْنَا بِک یا حَبِیبَ قُلُوبِنَا فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِیبَةَ بِک حَیثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْی وَ حَیثُ فَقَدْنَاک فَإِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ یا سَیدَنَا یا رَسُولَ اللَّهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیک وَ عَلَی آلِ بَیتِک [الطَّیبِینَ] الطَّاهِرِینَ هَذَا یوْمُ السَّبْتِ وَ هُوَ یوْمُک وَ أَنَا فِیهِ ضَیفُک وَ جَارُک فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی فَإِنَّک کرِیمٌ تُحِبُّ الضِّیافَةَ وَ مَأْمُورٌ بِالْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَحْسِنْ ضِیافَتِی وَ أَجِرْنَا وَ أَحْسِنْ إِجَارَتَنَا بِمَنْزِلَةِ اللَّهِ عِنْدَک وَ عِنْدَ آلِ بَیتِک وَ بِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ وَ بِمَا اسْتَوْدَعَکمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَکرَمُ الْأَکرَمِینَ السَّلامُ عَلَیک یا رَسُولَ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ السَّلامُ عَلَیک یا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِاللَّهِ السَّلامُ عَلَیک یا خِیرَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیک یا حَبِیبَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیک یا صِفْوَةَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیک یا أَمِینَ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّک رَسُولُ اللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّک مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللَّهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّک قَدْ نَصَحْتَ لِأُمَّتِک وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ رَبِّک وَ عَبَدْتَهُ حَتَّی أَتَاک الْیقِینُ فَجَزَاک اللَّهُ یا رَسُولَ اللَّهِ أَفْضَلَ مَا جَزَی نَبِیا عَنْ أُمَّتِهِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَفْضَلَ مَا صَلَّیتَ عَلَی إِبْرَاهِیمَ وَ آلِ إِبْرَاهِیمَ إِنَّک حَمِیدٌ مَجِیدٌ. @Fahma_KanoonTaha
کانون طه آب‌پخش
🔔 دنیا برای آخرت است 🌸🌿 (اعتقادی) وَ قَالَ (عليه السلام): الد
🔔 سرانجام دردناك بنى اميّه 🌸🌿 (تاریخی، اجتماعی، سیاسی) وَ قَالَ (عليه السلام): إِنَّ لِبَنِي أُمَيَّةَ مِرْوَداً يَجْرُونَ فِيهِ وَ لَوْ قَدِ اخْتَلَفُوا فِيمَا بَيْنَهُمْ ثُمَّ كَادَتْهُمُ الضِّبَاعُ لَغَلَبَتْهُمْ.  قال الرضي: و المرود هنا مفعل من الإرواد و هو الإمهال و الإظهار و هذا من أفصح الكلام و أغربه فكأنه (عليه السلام) شبه المهلة التي هم فيها بالمضمار الذي يجرون فيه إلى الغاية فإذا بلغوا منقطعها انتقض نظامهم بعدها. و درود خدا بر او، فرمود: بنى اميّه راه ملتى است كه در آن مى تازند، پس آنگاه كه ميانشان اختلاف افتد كفتارها بر آنان دهان گشايند و بر آنان پيروز شوند. مى گويم: «مرود» بر وزن «منبر» از مادّه «ارواد» به معناى مهلت است و اين از فصيح ترين و زيباترين كلام است، گوئى امام عليه السّلام مهلت كوتاه بنى اميّه در حكومت را به ميدان مسابقه تشبيه كرده كه مسابقه دهندگان به ترتيب در يك مسير مشخّص به سوى يك هدف به پيش مى روند و آنگاه كه به هدف رسيدند نظم آنها درهم شكسته مى شود). 💕 ۴۶۴ @Fahma_KanoonTaha
کانون طه آب‌پخش
#صحیفه_بخوانیم #دعا_برای_طلب_بخشش_و_آمرزش_از_خدا 🔰 فرازی از نهمین دعای صحیفه سجادیه (۲) 🍃🍃🍃 🔸 اللّ
🔰 فرازی از نهمین دعای صحیفه سجادیه (۳) 🍃🍃🍃 🔸 وَ إِذَا هَمَمْنَا بِهَمَّيْنِ يُرْضِيكَ أَحَدُهُمَا عَنَّا، وَ يُسْخِطُكَ الآْخَرُ عَلَيْنَا، فَمِلْ بِنَا إِلَى مَا يُرْضِيكَ عَنَّا، وَ أَوْهِنْ قُوَّتَنَا عَمَّا يُسْخِطُكَ عَلَيْنَا 🔹 و زمانی که دو برنامه را قصد کردیم که یکی از آن‌ها تو را از ما خشنود می‌کند و آن دیگری تو را بر ما خشمگین می‌سازد، ما را به سوی آن کاری که تو را از ما خشنود می‌کند، رغبت ده و قدرت و توانمان را از عملی که تو را بر ما خشمگین می‌کند، سست کن. 📚 صحیفه سجادیه، دعای نهم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃🍃🍃 @Fahma_KanoonTaha
کانون طه آب‌پخش
سوال روز جمعه ۱۳ خرداد ماه مسابقات روزانه‌ی مفاهیم قرآن کریم ✳️ طبق کدام یک از حکمت های نهج البلاغه
🎁برندگان مسابقه نهج البلاغه روزانه 🗓روز جمعه ۱۴۰۱/۰۳/۱۳ ۱. سید محمد مهدوی خراسان رضوی ۲. فرید علی دوست آذربایجان شرقی ۳. زهرا بیک محمدزاده تهران @Fahma_KanoonTaha
کانون طه آب‌پخش
سوال روز جمعه ۱۳ خرداد ماه مسابقات روزانه‌ی مفاهیم قرآن کریم ✳️ طبق کدام یک از حکمت های نهج البلاغه
سوال روز شنبه ۱۴ خرداد ماه مسابقات روزانه‌ی مفاهیم قرآن کریم ✳️ کدام یک از حکمت های نهج البلاغه، به اهمیت کم گویی و سکوت اشاره کرده است؟ ۱) حکمت ۷۱ ۲) حکمت ۸۱ ۳) حکمت ۹۱ ۴) حکمت ۱۰۱ 🔢 لطفا عدد گزینه صحیح را به صورت یک عدد یک رقمی تا ساعت ۲۳ امشب (۱۴ خرداد) به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۲۶۴۳۴ ارسال فرمایید 🎁 هر شب به قید قرعه به ۳ نفر از برندگان ۳ کارت هدیه یک میلیون ریالی تقدیم خواهد شد. @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسداری که به عشق محافظت از امام راحل از روستای شهید پرور زایرعباسی در شهرستان دشتی راهی جماران شد پاسدار حاج حسین شباب از خاطرات جماران میگوید. @Fahma_KanoonTaha
26.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | جمهوری اسلامی، ابتکار ماندگار امام(ره) 🔻 رهبر انقلاب: امام ابتکارات زیادی داشتند لکن این مهم‌ترین ابتکار امام است، و آن عبارت است از «جمهوری اسلامی» 👈 امام این دو کلمه‌ی جمهوری و اسلامی را گره‌گشای مشکلات کشور میدانست. @Fahma_KanoonTaha
🔰 | نگاهی به مهم‌ترین ابتکار حضرت امام خمینی(ره) 👈 جمهوری اسلامی؛ ابتکار گره‌گشای امام 🎙 گفت‌وگو با آقای حسین محمدی سیرت، استاد دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیه السلام 🔸️ انقلاب اسلامی برخلاف همه‌ ایدئولوژی‌‌های انقلاب‌ها دارای یک ایدئولوژی دینی و اسلامی بود؛ بنابراین، ویژگی اول ابتکار حضرت امام رحمةالله‌علیه حضور و ارائه‌ یک چهره‌ سیاسی و اجتماعی از دین به‌خصوص دین اسلام بود. 🔸️ ویژگی دوم اینکه وقتی انسان مدرن مسئله‌ مشارکت و دموکراسی را مطرح کرد، مشارکت انسان را با خروج شریعت و خدا از عرصه‌ سیاست و اجتماع مساوی دانست؛ اما امام هم از مشارکت و هم از حضور مردم صحبت کرد و نقش‌آفرینی مردم را مساوی با خروج دین ندانست و این دو را با هم ادغام کرد و از جمهوری اسلامی صحبت کرد. 🔸️ در اندیشه‌ سیاسی انقلاب اسلامی شریعت و اسلام محور است. در اندیشه‌ سیاسی غرب اندیشه‌ اومانیستی محور است. در اندیشه‌ سیاسی اسلام، صحبت از حقانیت و آشکاربودن مفهوم حق و عدم نسبی‌گرایی است. در اندیشه‌ سیاسی غربی و اندیشه‌ سیاسی لیبرال صحبت از نسبیت‌گرایی مطلق مطرح می‌شود. 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=50366 @Fahma_KanoonTaha
🏴🏴 سلام خدا بر مردی که بدون هیچ قدرت مادی، و فقط با تکیه بر قدرت خداوند.. بزرگترین انقلاب جهان را به پیروزی رساند.. سلام خدا بر مردی که جملاتش هر روز تازه است.. هر روز بهتر فهم میشود.. و نسل به نسل، تاریخ انقضا ندارد سلام خدا بر مردی که در هیچ سخنرانی او کلمه اسلام یا الله جا نیفتاده.. چرا که بزرگترین هدف او الله و اعتلای اسلام بود.. سالروز رحلت سرسلسله علمای شیعه، بنیانگذار حکومت اسلامی در خاک پاک ایران، حضرت تسلیت باد🏴🏴 @Fahma_KanoonTaha
❤️مردی که از قم قیام کرد ♦️ امام موسی کاظم(ع) میفرمایند: «مردی از قم مردم را به حق دعوت کند، افرادی پيرامون او گرد آيند که قلب هايشان همچون پاره هاي آهن استوار است. بادهای تند حوادث آنان را نلغزاند، از جنگ خسته نشده و نترسند، اعتمادشان بر خدا است و سرانجام کار از آن پرهيزکاران است.» (بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۱۵). ♦️ حضرت رسول(ص) میفرمایند: «مردمی از شرق قيام ميکنند و زمينه را برای حرکت جهاني مهدي [عج] فراهم ميسازند.» (الزام الناصب، ج ۲، ص ۱۴). ♦️ آیت الله قائم مقامی در تفسیر روایات می گوید: با انقلاب اسلامی پروژه ی ظهور کلید خورده است، هیچ شوخی هم نداریم، هیچ رودربایستی هم نداریم که بترسیم، نه واقعیتی است و زمان هم معین نمی کنیم ولی واقعیت این است که با تشریف فرمایی امام خمینی به این عالم و وقوع انقلاب اسلامی و تشکیل دولت ولایت فقیه، پروژه ظهور کلید خورده است. ♦️بسیاری ازمراجع عظام و علما معتقدند این انقلاب همان انقلاب وعده داده شده و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است آنچنانکه خود حضرت امام(ره) میفرمایند: «انقلاب ما نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام، به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.». (صحيفه نور امام خمینی، ج ۲۱، ص ۳۲۷). ♦️بنابر حدیثی از امام محمد باقر(ع) و اعتقاد محققينی چون علامه كورانی فاصله ميان آغاز انقلاب تا ظهور کمتر از عمر معمولی يك انسان خواهد بود. یعنی کسی که آغاز این حرکت را دیده است میتواند امیدوار باشد که ظهور را هم ببیند (رجوع کنید به عصر ظهور، ص ۲۶۶). @Fahma_KanoonTaha
🔴 فرازهایی از سخنان ناب و بی نظیر امام روح الله(ره) ♦️ آنهایی که خواب امریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند. 📚 صحیفه نور، ج ۱۹، ص ۲۳۰ ♦️ حضرت روح الله: كرارا گفته ام كه روحانی نمای غير مهذب از خطرناك تر است... 📚 صحیفه نور، ج ۱۷، ص ۹۰ ♦️ سازش با ظالم، ظلم به مظلومین است/ آنهایی که به ما می گویند سازش کنید یا جاهل هستند یا مزدور 📚 صحیفه نور، ج ۱۸، ص ۵۰۰ ♦️ شما هم عمال آمریکائید منتها ملتفت نیستید. یک عاملی داریم که مستقیماً از سفارت دستور می گیرد، یک عاملی داریم که برای او کار کند و خودش نمی فهمد، خود آدم نمی فهمد که برای کی دارد کار می کند. 📚 صحیفه نور، ج ۱۳، ص ۷۶ ♦️ هر چه بیشتر ما خضوع بکنیم برای ظالم، ظالم بیشتر فشار می‌آورد. وقتی که مهیا بشویم برای جلوگیری از ظالم، ظالم عقب می‌نشیند. هر چه زیادتر بیاورید، او عقبتر می‌نشیند. یک قدم شما که عقب بنشینید، او جلو می‌آید. یک قدم شما جلو بروید، او عقب می‌رود. این است. 📚 صحیفه نور، ج ۱۰، ص ۱۳۰ ♦️ آنهايى كه در خانه‏ هاى ، راحت و بی ‏درد آرميده ‏اند و فارغ از همه رنجها و مصيبت هاى جان فرساى ستون محكم و پابرهنه‏ هاى محروم، تنها حوادث بوده‏ اند و حتى از هم دستى بر آتش نگرفته ‏اند، نبايد به مسئوليت هاى تكيه كنند، كه اگر به آن جا راه پيدا كنند چه بسا انقلاب را يكشبه بفروشند، و حاصل همه زحمات را بر باد دهند، چرا كه اينها عمق راه طى شده را نديده ‏اند و فرق و سينه نظام و ملت را به دست از خدا بيخبران مشاهده نكرده ‏اند و از همه زجرها و غربتهاى مبارزان و التهاب و بيقرارى كه براى و دل به درياى بلا زده‏اند، غافل و بيخبرند... 📚صحيفه نور، ج ‏۲۰، ص ۳۳۴ ♦️ می‌خواهی باشی؟ همه این حرفها تمام می‌شود، جنگ هیچ نمی‌شود؛ پیوند کن با شوروی، باز هم نمی‌شود! اما چی؟ این است که یک ملت عقب مانده و تا آخر توسری خورده . 📚 صحيفه نور، ج ‏۱۹، ص ۲۰۰ ♦️ تا قطع تمام وابستگی ها به تمام ابرقدرت های شرق و غرب، مبارزات آشتی ناپذیرانه ملت ما علیه مستکبران ادامه دارد... 📚 صحیفه نور، ج ۱۱، ص ۲۶۵ ♦️ دوام و قوام ايران بر پايه سياست نه شرقى و نه غربى استوار است و عدول از اين سياست، به اسلام و مسلمين و باعث عزت و اعتبار و كشور و ملت قهرمان ايران خواهد بود. 📚 صحیفه نور، ج ۲۱، ص ۱۵۵ ♦️ تا خیانت بزرگان نباشد، دولتهای خارج نمی توانند تصرف بکنند. هست که اسباب این می‌شود که اینها راهشان را باز می‌کنند؛ این خیانت است که راه آنها را باز می‌کنند. اگر یک دولت غیرخائن باشد، راه باز نمی‌شود بر آنها که بیایند منافع ما را ببرند. 📚 صحیفه نور، ج ۸، ص ۳۵۲ ♦️ آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه و را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته از آن خوی کوخ نشینی بیرون برود و به نشینی توجه بکند. آن روز است که برای خودو برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می شود. ما در طول مشروطیت از این کاخ نشین ها خیلی صدمه خوردیم. 📚 صحیفه نور، ج ۱۷، ص ۳۷۶ ♦️ از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت یافتگان غرب و شرق به این‌ زودی ها نجات نخواهیم یافت. 📚 صحیفه نور، ج ۱۵، ص ۴۴۶ @Fahma_KanoonTaha
🔴 رهبر معظم انقلاب: امام در برابر آمریکا مثل کوه ایستاد. در برابر فتنه‌های داخلی حتی در برابر شاگرد و صحابه قدیمی خود به خاطر اینکه رفتار او را بر خلاف حق مشاهده می‌رد، بدون هیج ملاحضه‌ای ایستاد. @Fahma_KanoonTaha
‍🌹 آیت الله شاه آبادی پسر آیت الله العظمی شاه آبادی(ره): از دورانی که در نجف در خدمت حضرت امام قدس سره بودم، خاطرهٔ جالبی را به یاد دارم. قبل از تشریف فرمایی امام به نجف، شبی در خواب دیدم که در ایران، آشوب و جنگ است، مخصوصا در خوزستان. سر تمام نخلهای خرما یا قطع شده بود و یا سوخته بود، و در این جنگ یکی از نزدیکان من شهید شده بود - و البته بعدها برادرم حاج آقا مهدی در جنگ شهید شد - جنگ که خیلی طولانی شده بود، با پیروزی ایران تمام شد. در تمام مدت خواب، من چنین تصور می‌کردم که جنگ میان حضرت و دشمنانش است. وقتی که جنگ تمام شد، پرسیدم «آقا علیه السلام کجایند؟» طبقهٔ بالای ساختمانی را نشان دادند که دو اتاق داشت. یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ، من به آنجا رفتم و خدمت حضرت مشرّف شدم و عرض ادب کردم. ♦️در همین حین از خواب بیدار شدم. پس از تشریف فرمایی امام به نجف، این خواب را برای ایشان تعریف کردم. ایشان تبسمی کردند و فرمودند: «این جریانها واقع خواهد شد.» عرض کردم: «چطور آقا؟» فرمودند: «بالاخره معلوم می‌شود این بساط.» ♦️من دوباره اصرار کردم و سرانجام ایشان فرمودند: «من یک نکته به تو می‌گویم ولی باید تا زمانی که من زنده هستم، جایی بیان نشود. زمانی که در قم در خدمت مرحوم والدت بودم، بسیار به ایشان علاقه داشتم، به طوری که تقریبا نزدیکترین فرد به ایشان بودم و ایشان هم مرا نامحرم نسبت به اسرار نمی‌دانستند. روزی برای من مسیر حرکت و کار را بیان کردند. حالا البته زود است و تا آن زمان که این مسیر شروع شد، زود است، اما می‌رسد. ♦️این حرف امام تا وقوع انقلاب و پس از آن و نیز جنگ ایران و عراق به یاد من نماند، یعنی اصلا آن را فراموش کرده بودم. تا اینکه زمان جنگ فرا رسید. در طول جنگ من بارها به جبهه رفتم. در یکی از این سفرها بود که ناگهان چشمم به نخلستانهایی افتاد که سرهای نخلها یا قطع شده و یا سوخته بودند. در آن زمان به یاد همان خواب افتادم و صحبتهایی که امام در خصوص آن فرموده بودند. ♦️اوضاع تقریبا همانطور که دیده بودم، پیش رفت تا اینکه در اردیبهشت ۱۳۶۳ برادرم حاج آقا مهدی به شهادت رسید و دوباره به یادم آمد که حضرت امام فرموده بودند که تمام جریان های خواب من اتفاق خواهند افتاد. 📚منبع: به نقل از پا به پای آفتاب، ج ۳، ص ۲۶۰. @Fahma_KanoonTaha
🌹روایتی خواندنی از نامه آیت الله بهجت به رهبر معظم انقلاب پس از رحلت حضرت امام(ره) ♦️حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقا تهرانی: امام(ره) به حضرت آيت الله خامنه‌ای فرموده‌ بودند كه از آقای بهجت استفاده كنيد. ايشان هم نامه‌ای می‌نويسند و به حاج آقا مصباح می‌دهند كه اين را شما لطف كنيد و به‌ آقاي بهجت بدهيد. البته آن طور كه من اطلاع دارم، حاج آقا برای ثبت اين مكاتبات حساس شرط می‌گذارند كه من به شرطی نامه رسانی می‌كنم كه نامه را ببينم و نسخه‌ای هم كپی كنم و نگه دارم. حضرت آقا هم به دليل علاقه خاصی كه به آيت الله مصباح داشتند، قبول می‌كنند. ♦️ظاهرا حضرت آقا تقاضای دستورالعمل داشتند كه آيت الله مصباح می‌آوردند و آيت الله بهجت هم در پاسخ در مواقعی خودشان مي‌نوشتند و در مواقعی هم به حاج آقا مي‌فرمودند كه اين موارد را بنويسيد و به ايشان تحويل بدهيد... تا اين‌كه امام از دنيا رفتند، يادم هست ما مشهد بوديم كه حاج آقا مصباح برای بيعت با آقا به تهران آمده بودند و از آن‌جا هم به مشهد آمدند. ♦️ما خدمت‌شان رسيديم و از اوضاع پرسيديم. حاج آقا فرمودند كه برای بيعت خدمت آقا رفته بودم ولي خدا را شكر دست خالی نرفتم، چون آيت الله بهجت يك نامه چهار صفحه‌ای برای حضرت آقا كه تازه رهبر شده بودند، نوشتند. شروع نامه هم اين بود كه بنده انتصاب حضرتعالی را به سمت مقام ولايت و رهبری تبريك عرض می‌کنم.... ♦️ بعد آقا به آيت الله مصباح فرموده بودند كه تا حالا خيلی‌ها از مردم و مسئولين با من بيعت كردند ولی هيچ كدام دلم را آرام نكرد كه من در اين جايگاه بايد باشم يا نه؛ الا اين نامه خيالم را راحت كرد. چون می‌دانم ايشان اصلا بر مبنايي كه ديگران ممكن است بنويسند و حرف بزنند، نمی‌نویسند و صحبت نمی‌كنند. @Fahma_KanoonTaha
🔴 امام نماد انقلاب است/شباهت‌هایی میان امام خمینی و امیرالمومنین وجود دارد که مایه‌ی افتخار است ♦️رهبر معظم انقلاب: ۳۰ سال است از امام بزرگوار در مثل چنین روزی سخن می‌گوییم. بعد از این هم ملت ما همواره از امام سخن خواهد گفت و شایسته هم همین است؛ زیرا امام نماد انقلاب است و این کشور بدون موتور پرقدرت انقلاب به هدف‌ها و آرزوهای بزرگ خود دست نخواهد یافت. ♦️ میان این پیرو صادق و حقیقی امیرالمؤمنین، و آن پیشوای والا و بزرگ، شباهت‌هایی وجود دارد که مایه‌ی افتخار ملت ایران و امت اسلامی است. ♦️توجه به این شباهت‌ها مهم و مفید است برای پیدا کردن راه درست و همچنین برای آشنایی بیشتر با امام بزرگوارمان. ۹۷/۳/۱۴ 🔰اولین شباهت میان امام خمینی و امیرالمؤمنین: صلابت و ایستادگی در عین لطافت و رقت ♦️یک شباهت میان امام خمینی و امیرالمؤمنین این است: در امیرالمؤمنین دو خصوصیت ظاهراً متضاد جمع شده بود: یکی «صلابت و ایستادگی و شدت» و یکی «لطافت و صفا و رقت». ♦️این هر دو در امیرالمؤمنین در اوج و در کمال خود وجود داشت؛ صلابت و شدت در برابر هر حرکت نابحق در برابر ظلم و ظالم و در برابر انحراف از راه خدا و طغیان‌گری و اغواگری. امیرالمؤمنین در مقابل این‌ها با منتهای صلابت و استحکام می‌ایستاد که نظیر آن دیده نشده است تا امروز. ♦️لطافت و رقت در مقام مواجهه با ذکر الهی و یاد الهی از سویی، و در برخورد با مظلومین و محرومان و ضعفا و مستضعفان از سوی دیگر. 🔺این دو خصوصیت متضاد در امیرالمؤمنین علیه‌السلام، عیناً در امام راحل ما هم مشاهده می‌شود. از یک‌سو صلابت، استحکام، ایستادگی محکم در مقابل ستمگران و بدی‌ها، در مقابل رژیم منحط و طاغوتی پهلوی که مثل صخره‌ی مستحکمی ایستاد؛ در مقابل آمریکا مثل کوه ایستاد، در برابر تهدیدها، در برابر صدام متجاوز، در جنگ تحمیلی و جنگ هشت‌ساله، در برابر فتنه‌های داخلی، در برابر حتی شاگرد قدیمی و صحابی قدیمی خود به‌خاطر رفتار نامتناسب او ایستاد و هیچ تعارفی نداشت. 🔰امام، مقتدر مظلومی بود که پیروز نهایی حوادث می‌شد ♦️شباهت دوم میان امام خمینی و امیرالمؤمنین(ع): در امیرالمؤمنین یک پدیده‌ی شگفت‌آوری وجود دارد. سه خصوصیت به‌ظاهر ناسازگار در امیرالمؤمنین جمع شده است: امیرالمؤمنین، هم انسان قوی و مقتدر و قدرتمندی است، هم در عین‌حال مظلوم است و هم در عین‌حال در حوادث گوناگون پیروز نهایی است. ♦️همین سه خصوصیت در امام بزرگوار ما نیز جمع شده بود. امام بزرگوار، یک انسان قوی و مقتدر بود؛ انسانی که توانست حکومت طاغوتی دیکتاتوری وراثتی را بعد از ۲ هزار سال از اریکه‌ی قدرت به زیر بکشد؛ این خیلی قدرت می‌طلبد. او توانست آمریکا را که منافع حیاتی برای خود در اینجا تعریف کرده بود، شکست بدهد و به عقب‌نشینی وادار کند. ♦️درعین‌حال امام بزرگوار ما مظلوم بود؛ رفتارهایی از کسانی که آن رفتارها از آن‌ها توقع نمی‌رفت، صورت گرفت که این‌ها مایه‌ی مظلومیت امام است. دلتنگی‌های امام که در لابه‌لای مطالب او امروز مشاهده می‌شود حاکی از همین مظلومیت اوست. پیروزی امام نیز در استحکام نظام اسلامی، در بقای نظام اسلامی، در رشد و توسعه و پیشرفت نظام اسلامی، خودش را نشان می‌دهد. 🔺بسیاری از آرزوهای امام بعد از رحلت امام تحقق پیدا کرد. خودباوری، خودکفایی، پیشرفت علمی و فناوری و سیاسی کشور، توسعه‌ی صفحه‌ی نفوذ کشور و جمهوری اسلامی در منطقه‌ی وسیع غرب آسیا و شمال آفریقا، این‌ها چیزهایی بود که اتفاق افتاد و این پیروزی گفتمان امام و راه امام و روش امام بود. ❓سه جبهه دشمن مقابل امام خمینی چه کسانی بودند؟ ♦️ شباهت سوم میان امام خمینی و امیرالمؤمنین(ع): سرفصل سوم، «نشانه‌شناسی دشمنان امیرالمؤمنین» است که این هم درس‌آموز است. جبهه‌‌ی مقابل امیرالمؤمنین را شما ملاحظه کنید؛ در تاریخ مشخص شده است: قاسطین، مارقین، ناکثین. ♦️قاسطین یعنی دشمنان بنیادین حکومت امیرالمؤمنین، ناکثین یعنی دشمنان سست‌بنیادی که بیعت را زیر پا گذاشتند به‌خاطر آلودگی دنیوی و تعلقات مادی، و مارقین کج‌فهم‌ها و نادان‌ها و جاهل‌هایی که به خیال تبعیت از قرآن در مقابل قرآن مجسم که امیرالمؤمنین علیه‌السلام بود ایستادند. ♦️در مورد امام هم همین سه جبهه وجود داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان آن‌ها در داخل، قاسطین در مقابل امام بزرگوار ما بودند؛ این‌ها کسانی بودند که با اصل حکومت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حاکمیت انسانی مثل امام بزرگوار مخالف بودند. 🔺در جبهه‌ی مخالفین امام، ناکثین یعنی بیعت‌شکنان، همان همرهان سست‌کمربند بودند؛ وای از این همرهان سست کمربند! مارقین هم آن کسانی بودند در مقابل امام بزرگوار ما که موقعیت کشور و انقلاب و موقعیت ملت ایران را نفهمیدند، جبهه‌بندی دشمنان را نشناختند، شیوه‌های دشمنی دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند و عظمت حرکت امام را نتوانستند تشخیص بدهند.