eitaa logo
کانون طه آب‌پخش
988 دنبال‌کننده
44.7هزار عکس
20.5هزار ویدیو
966 فایل
ارتباط با ادمین: @faraghlit313
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 هفتمین جلسه شورای قرآنی آبپخش برگزار شد به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای قرآنی آبپخش؛ هفتمین جلسه شورای قرآنی آبپخش، چهارشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ با موضوع ارائه برنامه ها برای چشم انداز قرآنی شهر آبپخش با حضور اعضای شورا در کانون فرهنگی هنری طه مسجد امیرالمومنین علی(ع) برگزار شد. @Fahma_KanoonTaha
کانون طه آب‌پخش
💠 مسابقه پیامکی هفتگی سوال هفته ی دوم ۸ تا ۱۴ تیر 🎁 جوایز: ۵ جایزه ۱ میلیون ریالی ✅ لطفا فقط عدد گ
🎁 برندگان مسابقه پیامکی هفتگی 🗓 روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۱. حلیمه عباس نژاد فارس ۲. محمدجواد قاسم پور سمنان ۳. بتول محمدی مرکزی ۴. لیلا خسروی مطلق خوزستان ۵. بتول داداشی آذربایجان شرقی ۶. محمدجواد لطفی لو قم @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 صحبت‌های استاد در پاسخ به سوال یکی از شرکت‌کنندگان در سخنرانی بوشهر درباره کلیپی که این روزها از «دکتر حسن عباسی» پیرامون فوتبالیست‌ها وایرال شده است 🗓 ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - بوشهر @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانون طه آب‌پخش
🌹روز پنجشنبه به نام امام حسن عسکری(علیه‌السلام) است. ✨السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِىَّ اللّٰهِ، السَّ
زیارت حضرت صاحب الزّمان(عج) در روز جمعه ✨السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللَّهِ الَّذِي يَهْتَدِي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِيُّ النَّاصِحُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَفِينَةَ النَّجَاةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ الْحَيَاةِ، السَّلامُ عَلَيْكَ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ، عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ، أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ، أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَيْتِكَ، وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى يَدَيْكَ، وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ يُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أَنْ يَجْعَلَنِي مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ لَكَ وَ التَّابِعِينَ وَ النَّاصِرِينَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ، وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْكَ فِي جُمْلَةِ أَوْلِيَائِكَ، يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ، صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ، هَذَا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِيهِ ظُهُورُكَ، وَ الْفَرَجُ فِيهِ لِلْمُؤْمِنِينَ عَلَى يَدَيْكَ، وَ قَتْلُ الْكَافِرِينَ بِسَيْفِكَ، وَ أَنَا يَا مَوْلايَ فِيهِ ضَيْفُكَ وَ جَارُكَ، وَ أَنْتَ يَا مَوْلايَ كَرِيمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ، وَ مَأْمُورٌ بِالضِّيَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ، فَأَضِفْنِي وَ أَجِرْنِي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّاهِرِينَ.✨ @Fahma_KanoonTaha
کانون طه آب‌پخش
🔔 نامه ای در جواب نامه معاویه 🌸🌿 ۱۷- و من كتاب له (عليه السلام) إلى معاوية جوابا عن كتاب منه إليه:
🔔 روش برخورد با مردم 🌸🌿 ۱۸- و من كتاب له (عليه السلام) إلى عبدالله بن عباس و هو عامله على البصرة: وَ اعْلَمْ أَنَّ الْبَصْرَةَ مَهْبِطُ إِبْلِيسَ وَ مَغْرِسُ الْفِتَنِ فَحَادِثْ أَهْلَهَا بِالْإِحْسَانِ إِلَيْهِمْ وَ احْلُلْ عُقْدَةَ الْخَوْفِ عَنْ قُلُوبِهِمْ وَ قَدْ بَلَغَنِي تَنَمُّرُكَ لِبَنِي تَمِيمٍ وَ غِلْظَتُك عَلَيْهِمْ وَ إِنَّ بَنِي تَمِيمٍ لَمْ يَغِبْ لَهُمْ نَجْمٌ إِلَّا طَلَعَ لَهُمْ آخَرُ وَ إِنَّهُمْ لَمْ يُسْبَقُوا بِوَغْمٍ فِي جَاهِلِيَّةٍ وَ لَا إِسْلَامٍ وَ إِنَّ لَهُمْ بِنَا رَحِماً مَاسَّةً وَ قَرَابَةً خَاصَّةً نَحْنُ مَأْجُورُونَ عَلَى صِلَتِهَا وَ مَأْزُورُونَ عَلَى قَطِيعَتِهَا فَارْبَعْ أَبَا الْعَبَّاسِ رَحِمَكَ اللَّهُ فِيمَا جَرَى عَلَى لِسَانِكَ وَ يَدِكَ مِنْ خَيْرٍ وَ شَرٍّ فَإِنَّا شَرِيكَانِ فِي ذَلِكَ وَ كُنْ عِنْدَ صَالِحِ ظَنِّي بِكَ وَ لَا يَفِيلَنَّ رَأْيِي فِيكَ وَ السَّلَامُ. نامه به فرماندار بصره عبداللّه بن عباس در سال ۳۶ هجرى پس از جنگ جمل بدان، كه بصره امروز جايگاه شيطان، و كشتزار فتنه هاست. با مردم آن به نيكى رفتار كن، و گره وحشت را از دل هاى آنان بگشاى. بد رفتارى تو را با قبيله «بنى تميم» و خشونت با آنها را به من گزارش دادند، همانا «بنى تميم» مردانى نيرومندند كه هر گاه دلاورى از آنها غروب كرد، سلحشور ديگرى جاى آن درخشيد، و در نبرد، در جاهليّت و اسلام، كسى از آنها پيشى نگرفت، و همانا آنها با ما پيوند خويشاوندى، و قرابت و نزديكى دارند، كه صله رحم و پيوند با آنان پاداش، و گسستن پيوند با آنان كيفر الهى دارد، پس مدارا كن اى ابو العباس اميد است آنچه از دست و زبان تو از خوب و يا بد، جارى مى شود، خدا تو را بيامرزد، چرا كه من و تو در اينگونه از رفتارها شريكيم. سعى كن تا خوش بينى من نسبت به شما استوار باشد، و نظرم دگرگون نشود، با درود. 💕 ۱۸ @Fahma_KanoonTaha
کانون طه آب‌پخش
#صحیفه_بخوانیم #دعا_در_طلب_حوائج_از_خداوند  🔰 فرازی از سیزدهمین دعای صحیفه سجادیه (۲) 🍃🍃🍃 🔸 وَ يَا
  🔰 فرازی از سیزدهمین دعای صحیفه سجادیه (۳) 🍃🍃🍃 🔸 وَ يَا مَنْ لَا يَبِيعُ نِعَمَهُ بِالْأَثْمَانِ 🔹 و ای آن‌که نعمت‌هایش را به بها و قیمت نمی‌فروشد. 📚 صحیفه سجادیه، دعای سیزدهم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃🍃🍃 @Fahma_KanoonTaha
کانون طه آب‌پخش
💠 مسابقه پیامکی هفتگی سوال هفته ی دوم ۸ تا ۱۴ تیر 🎁 جوایز: ۵ جایزه ۱ میلیون ریالی ✅ لطفا فقط عدد گ
💠 مسابقه پیامکی هفتگی سوال هفته ی سوم ۱۷ تا ۲۳ تیر 🎁 جوایز: ۵ جایزه ۱ میلیون ریالی ✅ لطفا فقط عدد گزینه های صحیح را به صورت یک عدد سه رقمی از چپ به راست، ارسال کنید به: ۶۶۰۰۰۲۶۴۳۴ ⏰مهلت: تا ساعت ۲۳ روز ۲۳ تیر ۱۴۰۱ @Fahma_KanoonTaha
🔴 صادرات میلیون‌ها برده فقط از آنگولا 🔸 آنگولا یکی از آخرین کشورهای آفریقایی است که موفق شد از سلطه نیروهای استعمارگر نجات یافته و مستقل شود. 🔹 این کشور، یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه و دارای کشاورزی غنی و منابع معدنی (معادن بزرگ طلا و الماس) و همچنین میدان‌های بزرگ نفتی بوده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز نقشی کلیدی بر تحولات جنوب آفریقا داشت. 🔸 این کشور حدود چهارصد سال مستعمره پرتغال بود. در این مدت، علاوه بر غارت منابع معدنی و نفتی توسط نیروهای پرتغالی، به دلیل اشتغال دولت پرتغال به تجارت برده. در چهار قرن حدود هشت میلیون آنگولایی به بردگی گرفته شدند. 🔹 کل صادرات برده در آفریقای غربی در قرن هجدهم را ۶۱۱ هزار نفر تخمین زده‌اند. این در حالی است که صادرات برده پرتغال از آنگولا به تنهایی در همین دوره بیش از دو برابر کل آنها و معادل یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر بوده است! 🌐 منبع: https://www.cambridge.org/core/journals/journal-of-economic-history/article/abs/portuguese-slave-trade-from-angola-in-the-eighteenth-century/2100AA51AECA962BF91F653AE4C3CB62 @Fahma_KanoonTaha
🔴 راهی برای بازگرداندن نخبه‌ها به کشور 🔸 فوق لیسانس الکترونیک از دانشگاه تهران داشت و با اینکه کارمند دولت بود از کارش کناره‌گیری کرد تا خودش کارآفرین باشه. 🔹 برای تولید اولین محصولش فرش خونه و طلای خانمش رو فروخت و نهایتاً یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تولید تجهیزات پزشکی رو راه‌اندازی کرد و تونست به ۴۵ کشور دنیا صادرات محصول داشته باشه. 🔸 مهندس "یعقوب‌زاده" برای بازگردوندن یک نخبه ایرانی که در آمریکا جزو مدیران ارشد یک شرکت هم شده بود عازم آمریکا شد و اون نخبه رو به ایران برگردوند. 🔹 این روحیه اگر در مسئولین کشور هم وجود داشته باشه خیلی از نخبه‌هامون به کشور برمی‌گردند و چرخ اقتصادمون بهتر می‌چرخه. @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️📽 صحنه عجیبی که مهدی باکری هنگام شهادت دید شهید مهدی باکری در آخرین لحظات عمرش و هنگام شهادت صحنه عجیبی را دید که این صحنه را برای شهید حاج احمد کاظمی روایت کرد که چند سال بعد رهبر انقلاب و حاج قاسم درباره آن سخن گفتند. 🔺شادی روح شهدا @Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هشدارهای رگباری استاد روح‌الله دربارۀ فضای مجازی رها شده، اینترنت، وضع کودکان و دانش‌آموزان و… و… و… 🗓 در ۸ سال پیش! 🌪یک‌ونیم دقیقۀ توفانی! @Fahma_KanoonTaha
🔹 دروغ پراکنی میکنن تا گندکاری های روحانی یادمون بره 😏 👤Sajjad Mansouri @Fahma_KanoonTaha
«پول» و «پارتى» و «زور» عوامل سه گانه تضعیف قانون 🔻تأثير عوامل سه ‏گانه: «پول» و «پارتى» و «زور» در يك جامعه، نشانه ناتوانى و ضعف قانون است. 🔻وقتى قانون ضعيف باشد طبعا نمی تواند بر اقويا و زورمندان چيره گردد، سطوت خود را فقط به ضعفا نشان می ‏دهد. 🔻 قانون ضعيف، مجرمين ضعيف را به تله می ‏اندازد و به پاى ميز مجازات می ‏كشاند ولى از تله انداختن زورمندان مجرم عاجز می ‏ماند. 🔻در صدر اسلام، قانون در اجتماع مسلمين قوى بود؛ گريبان نزديكان و خويشان زمامداران را نيز می گرفت. 🔻امام علی وقتى كه ابن عباس، پسر عمو و ياور دانايشان، مرتكب خلافى شد نامه‏ اى به او نوشتند و او را مورد سخت ‏ترين حملات خويش قرار دادند، به وى نوشتند: «اگر از خلاف خويش باز نگردى با شمشيرم تو را ادب خواهم نمود، همان شمشيرى كه احدى را با آن نزده‏ ام مگر اينكه وارد جهنم شده است». 🔻يعنى می دانى كه شمشير من جز بر دوزخيان فرود نمی ‏آيد و اين كار تو، تو را دوزخى و مستحق شمشير من ساخته است. 🔻امام علیه السلام براى اينكه بفهماند عدالت او درباره هيچ‏كس استثناءبردار نيست می فرمايد: «به خدا قسم اگر حسن و حسين (عليهما السلام) هم مرتكب اين جرم می شدند با آنان ارفاق نمى‏ كردم» 🔻صدر اسلام است و مجرى قانون هم اميرالمؤمنين است، تعجبى ندارد. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(عدل الهی)؛ ج‏ ۱؛ صص ۲۴۵ - ۲۴۶ با تلخیص و ویرایش جزئی @Fahma_KanoonTaha
امیرمؤمنان حضرت علی(ع): «اگر کوه ها متزلزل شود تو تکان مخور، دندان هایت را به هم بفشار و جمجمه خویش را به خدا عاریت ده، قدم هایت را بر زمین میخکوب کن، و نگاهت به آخر لشکر دشمن باشد، چشمت را فرو گیر (و مرعوب نفرات و تجهیزات دشمن ­مشو) و بدان که نصرت و پیروزی از سوی خداوند سبحان است» ۱:۲۰♡ @Fahma_KanoonTaha
کانون طه آب‌پخش
🎥 گزارش ۲۰:۳۰ از دستگیری جاسوسان انگلیسی توسط سازمان اطلاعات سپاه که در پوشش دیپلمات، اقدام به جاسو
🔴 فرار رو به جلوی سفیر انگلیس بعد از رسوایی دستگیری معاونش توسط اطلاعات سپاه ♦️روز گذشته سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد که چند دیپلمات‌ را که «به‌جای رایزنی، جاسوسی می‌کردند»، شناسایی و دستگیر کرده است. 🔺یکی از این افراد «جایلز ویتاکر»، معاون سفیر انگلیس در ایران بود که هنگام نمونه برداری از خاک و عکس برداری از مناطق ممنوعه ای که اخیرا در آن رزمایش نیروی هوا فضای سپاه صورت گرفته، شناسایی و دستگیر شده بود. 🔺بعد از اين اتفاق «سایمون شرکلیف»، سفير انگليس در ايران، در توييتي اين خبر را نه رد و نه تاييد كرده و مدعی شده است كه ويتاكر در دسامبر (حدود ۶ ماه گذشته) پس از اتمام ماموریت خود، ایران را ترک کرده است. 🔺این ادعا در حالی صورت می گیرد که ویتاکر در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ بدون به همراه داشتن مجوزهای لازم به همراه دختر و همسرش وارد منطقه ممنوعه شده و بعد از دستگیری و تفهیم اتهام بازداشت شده بود. وی کمی بعد، پس از پادرمیانی مقامات مسئول وزارت خارجه انگلستان و عذرخواهی آنان آزاد شده و از منطقه مذکور اخراج شده است. لازم به ذکر است این شخص پس از پایان دوره ماموریت خود کشور را ترک کرده است @Fahma_KanoonTaha
📆 روز ترویه و توطئه‌ی ترور امام حسین علیه‌السلام و حرکت آن بزرگوار از مکه به عراق؛ (۸ ۶۰ ق) 🌹خطبه‌ی اباعبدالحسین صلوات‌الله‌علیه به هنگام خروج از مکه‌ی مکرمه ♦️ حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در فرمایشی از خودشان خبر دادند. همین‌که موسم حج نزدیک شد و حجاج گروه گروه وارد مکه شدند، در اوایل ماه خبر رسید که یزید بن معاویه، را در ظاهر امیر و سرپرست حاجّ قرار داده ولی در واقع به او مأموریت داده که هر کجا توانستی، هر نقطه‌ای امکان داشت، امام را ترور کن. پس این مصیبت جدید وارد شده بر حاجیان ما (شهادت حجاج در ) مبدأ آن مال آن‌جاست، مبدأ آن یزید بن معاویه و مأمورین او هستند که برای ترور وارد مکه می‌شوند نه برای حج و عمره و عبادت!. به امام خبر رسید که یک چنین تروری در انتظار شماست؛ لذا حضرت تصمیم گرفت که احترام خانه‌ی مکه را به خاطر او نشکنند، حریم مکه‌ی معظمه از زمان ساخته شدنش به دست حضرت (علیه‌السلام)، خدا این خانه را خانه‌ی خودش فرموده، طواف را طواف عرشی قرار داده، مردم را برای بندگی به آن‌جا دعوت کرده نه برای کشتار و آزار مردم!. این بود که حضرت دریغ داشت که این کار درباره‌ی او انجام بگیرد و حریم خانه‌ی خدا شکسته شود. بنابراین تصمیم گرفت که روز سه‌شنبه هشتم ذی‌الحجة از مکه خارج بشود. آن‌وقت در بین و افرادی‌که در همراهش بودند، آن‌ها را جمع کرد و صحبت از مرگ کرد!. فرمود: «الحمدلله و ماشاءالله و لا قوة الا بالله و صلی الله علی رسوله»؛ کلاسِ درس مرگ از این‌جا برای مردم گشوده شد؛ «خُطَّ الموتُ علی وُلدِ آدم مَخَطَّ القَلادَةِ علی جیدِ الفَتاة». در هیچ عبارت و شعری پیدا نمی‌شود که کسی این‌طور مرگ را عزت و آبرو داده باشد. می‌فرماید: اگر بخواهیم لباس مرگ را برای خودمان تشبیه کنیم، در مردها چنین چیزی نیست، ولی در خانم‌ها و دوشیزگان وقتی یک گردن‌بند طلایی از پدر یا در موقع ازدواج به آن‌ها می‌رسد، افتخار به آن می‌کنند، لذت می‌برند و زینت قرار می‌دهند. «خُطَّ الموتُ علی وُلدِ آدم مَخَطَّ القَلادَةِ علی جیدِ الفَتاة» برای انسان چنین گردن‌بندی اسباب آبرو، اسباب زینت، اسباب راحتی، به نام مرگ خدا قرار داده. «و ما اَولهَنی اِلی اَسلافی»؛ نمی‌دانید چه چیزی در باطن من موج می‌زند از علاقه‌ی به مادرم ، از علاقه‌ی به پدرم، از علاقه‌ی به جدم، و برادرم! می‌خواهم پرواز کنم!؛ «ما اَولهَنی اِلی اَسلافی اشتیاقَ یعقوبَ اِلی یوسفَ»؛ فقط در مردها می‌توانم یک مرد پیدا کنم، مثال بزنم، آن هم جدایی یعقوب از یوسف است. چقدر یعقوب جدایی کشید تا چشمانش از بین رفت و سفید شد؟! «خُیِّرَ [خیِرَ] لی مَصرعاً»؛ یک جایگاهی به نام افتادنْ‌گاه برای من فراهم شده! «انَا لاقیهِ»؛ باید بروم آن‌جا بیفتم!. آن‌جا کجاست؟ آن‌جا گودی قتله‌گاه است!. پس نظر من این است که من دارم پرواز می‌کنم به سوی محبوب‌های خودم. خروج من الآن از مکه و بیابان‌ها در ظاهر آواره شدن است، ولی من رو به مقصد خود دارم حرکت می‌کنم. «کأنی باَوصالی، تتقَطَّعُها عُسلانُ الفَلواتِ»؛ مثل این‌که دارم می‌بینم گرگ‌هایی به من حمله کرده‌اند و دارند ماهیچه‌های من را با دندان‌هایشان تکه‌تکه از من جدا می‌کنند!. «بین النواویس وکربلاء فیملان منی اَکراشاَ جوفا و اجربةً سُغَّبا. لا محیص عن یوم خط بالقلم، رضی الله رضانا اهل البیت»؛ همین‌که خدا برای ما یک نقشه‌ای قرار داده، ما به چشم خود قبول داریم به سوی او پرواز می‌کنیم. و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین ۹۴٫۷٫۲۳ ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @Fahma_KanoonTaha
🔴 سوال: آیا امام حسین علیه السلام حج تمتع رو رها کرد و حج رو ترک کرد و روانه عراق شد آیا این گناه نیست؟ ♦️پاسخ: این سخن  كه امام حسین(ع) حجّ خود را نیمه تمام گذاشت، سخن نادرستی است؛ زیرا امام در روز هشتم ذی حجه «یوم الترویه» از مكّه خارج شد. 📚الکافی، ج ۴، ص ۵۳۵ 📚لهوف، ص ۱۲۴ ♦️در حالی ‏كه اعمال حجّ كه با احرام در مكّه و وقوف در عرفات شروع می‏ شود از شب نهم ذی حجه آغاز می ‏شود. ♦️ بنابراین، امام اصولاً وارد اعمال حج نشده بود، تا آن را نیمه تمام گذارد.آنچه لازم است اینکه هر کس وارد حرم می شود باید مُحرِم شود و  بعد به شرط انجام اعمال عمره می تواند از احرام خارج شود. و قطعا امام در مدت حضور چند ماهه خود در مکه عمره را انجام داده بودند. و حتی شاید بارها و بارها از احرام خارج شده و مجددا محرم شده و عمره دیگری انجام داده باشند.و این مطلب در منابع روایی به صورت مکرر بیان شده است. ♦️امام صادق علیه السلام فرمود: "شخصى كه عمره بجا می آورد هر گاه از عمره فراغت حاصل كند هر جا كه بخواهد می تواند برود. زیرا امام حسین علیه السلام در ماه ذى حجة عمره بجاى آورد و در روز ترویه متوجه عراق شد در صورتى كه مردم متوجه منا شده بودند. عمره در ماه ذى حجه براى كسى كه قصد حج را ندارد مانعى نخواهد داشت." 📚الکافی، ج ۴، ص ۵۳۵ 📚وسایل الشیعه، ج ۱۴، ص ۳۱۱ ♦️از این رو، امام با انجام عمره، می توانستند از احرام خارج شوند و ایشان اصلا حج تمتع را شروع نکرده بودند، تا آن را نیمه کاره رها کنند.آنچه صحیح است و باید بیان نمود، این است که امام برای حفظ حرمت حرم، و جلوگیری از ترور ایشان در مکه، به تمتع نپرداختند. و حفظ حرمت حرم، مهم تر از انجام تمتع بود. 📚لهوف، ص ۸۲ 📚کامل فی التاریخ، ج ۲، ص ۵۶۶ ♦️از نظر فقهی نیز تبدیل احرام حج به عمره صحیح نیست و کسی که محرم به احرام حج است اگر نتواند حجش را به اتمام برساند تنها با قربانی کردن از احرام خارج می شود. 📚تهذیب الاحکام، ج ۱۲، ص ۳۴۹ ♦️آیه الله سید محسن حکیم می آورد: "این که در برخی از کتابهای مقتل امده است که امام حسین عمره اش را به عمره مفرده تبدیل کرد که نشان می دهد ایشان عمره تمتع به جا اورده و از عمره مفرده عدول کرده است در برابر احادیث وارده از اهل بیت قابل اعتماد نیست" 📚مستمسک العروه الوثقی، ج ۱۱، ص ۱۹۲ ♦️بدیهی است که اگر دلیل قابل اعتمادی وجود داشت که امام حسین احرام حج را به عمره تبدیل کرده است فقها بر خلاف ان فتوا نمی دادند اما چنان که آمد نه تنها دلیلی بر این نکته وجود ندارد بلکه دلایلی بر خلاف ان نیز در دست است 📚دانشنامه امام حسین، ج ۵، ص ۱۱۱ @Fahma_KanoonTaha