#برهنگی_اجباری ابعاد مختلفی دارد
من فقط به ابعاد اقتصادیاش اشاره میکنم. شما ابعاد رسانهای و اجتماعی و سیاسی و... را بررسی کنید:
۱. نگاه کالایی به زن:
زن وقتی کالا شد بهتر است برهنهتر باشد
۲. نگاه بازاری به همه چیز:
وقتی در جامعه همه جا بازار شد و خرید و فروش اصالت پیدا کرد زن هم برای فروش خود باید برهنهتر شود
۳. هزینه بالای چادر و لباسهای مناسب:
وقتی هزینهی باحجاب بودن بالا باشد و هزینه برهنگی پایین باشد با نوعی جبر اقتصادی به نفع برهنگی همراهیم
۴. برهنگی طراحی شده توسط طراحان لباس:
بنگاههای اقتصادیِ سودپرست، طراحان لباس را استخدام میکنند برای طراحی لباسهای هر چه برهنهتر
۵. عدم وجود لباس مناسب در بازار (مانتو جلوبسته)
وقتی عمده زنان برای پیدا کردن یک مانتو جلوبسته به مشقت میافتند در حقیقت با پدیده بیحجابی اجباری روبرو هستیم
۶. تولید و واردات قانونی لباسهای متناسب با فرهنگ غرب:
لباسهایی که متناسب با فرهنگ غرب است یا در ایران تولید میشود یا وارد میشود. تعداد تولیدکنندگان و واردکنندگان این گونه لباسها اندک و به راحتی قابل شناسایی هستند
۷. قاچاق لباسهای نامناسب:
میزان قابل توجهی از لباسهای نامناسب از مسیر غیرقانونی وارد کشور میشود و نظارتی بر آنها نیست
۸. عدم نظارت بر بازار:
بازار رها شده و بیدر و پیکری که نظارتی بر آن نیست و هر سال با یک اشاره زیر و رو میشود و یک کالای خاص در آن توزیع میشود
۹. شکاف طبقاتی و بیعدالتی:
وقتی ثروتمندان و مترفین در جامعه شان و منزلت داشته باشند قطعا طبقات پایینتر سعی میکنند خود را شبیه آنها کنند.
۱۰. رابطه اشتغال زن و برهنگی:
در بسیاری از موارد استخدام و اشتغال زن در بخش خصوصی رابطه مستقیمی با جاذبههای جنسیتی او دارد.
۱۱. مصرفزدگی و الگوی مصرف متظاهرانه:
امروزه حجاب قبل از آنکه یک امر شرعی و اعتقادی باشد "انتخاب یک کالاست". انسان امروز برای جبران کمبودهای درونی خود به داشتههایش پناه می برد. به خانهاش. درآمدش. ماشینش. مدرکش. لباسش. حتی به همسرش.
به نمایش گذاشتن اینها یعنی حرکت به سمت برهنگی نه حجاب و عفاف.
۱۲. عدم مجوز به تولیدیهای محلی و خرد:
تولید عمده لباس چرا باید در دست عدهای معدود باشد و تولیدیهای خرد نتوانند تاثیر جدی در بازار بگذارند و بالاجبار مقلد باشند؟ چرا موانع پیش روی تولید لباس توسط مردم برداشته نمیشود؟
۱۳. مزونهای بیدر و پیکر و بدون مجوز:
در نقطه مقابل، بازار تولید و توزیع لباسهای با سبک غربی در مزونهای بدون مجوز کاملا رونق دارد
همهی این موارد و امثالهم شرایطی را فراهم میکنند که زن امروز در تمام دنیا مجبور به برهنگی است.
و همانطور که عرض شد این موارد گوشه بسیار کوچکی از اجبارها و فشارهای تمدن غرب برای برهنه کردن زن است.
از هالیوود گرفته تا صنعت پورن و... همه و همه زن امروز را مجبور به برهنگی کردهاند
#حسین_عباسی_فر
@Fahma_KanoonTaha
May 11
کانون طه آبپخش
سلام خدمت همه عزیزان کانال ان شاءالله میخایم در ماه محرم و صفر در بستر فضای مجازی یه #حسینیه_مجازی د
سلام
در ماه محرم، نام کانال کانون فرهنگی هنری طه آبپخش به نام "فهما - کانون طه آبپخش" به "حسینیه مجازی کانون طه آبپخش" تغییر نام پیدا کرد...
#حسینیه_مجازی 🏴
#کانال_کانون
#کانون_طه_آبپخش
@Fahma_KanoonTaha
🌼 چه ضرورتی دارد یک #طلبه، خانهای مثلاً بیست میلیون تومانی بخرد؟!
✍ حجتالاسلام مروی نقل میکند: یک وقت گزارشی را خدمتشان بردم، راجع به یکی از روحانیونی که آن موقع #قاضی شده بود، خانهای خریده بود و مقداری کمک و مساعدت هم برای آن خانه میخواست. گزارشی را خدمت ایشان دادم با اینکه خیلی خانه گران قیمتی هم نسبت به شرایط آن روز نبود، ایشان فرمودند که چه ضرورتی دارد #یک_طلبه، خانهای مثلاً بیست میلیون تومانی بخرد؟! این قضیه مال مثلاً دوازده سیزده سال قبل است (حدوداً اواخر دههی هفتاد) با اینکه بیست میلیون تومان آن موقع هم خیلی زیاد نبود و خانه هم آن چنانی نبود.
بعد فرمودند: خانوادهی ما گاهی میروند منزل بعضی از #آقایان و میآیند تعریف میکنند، که مثلاً دور تا دور اتاق #پشتی_قالیچهای بود، که ایشان فرمودند: من تعجب می کنم! چه ضرورتی دارد، حالا دور تا دور اتاق ما پشتی قالیچهای باشد، نمیشود یک پشتی معمولی باشد؟! حتماً باید قالیچهای باشد؟! #گران_قیمت باشد؟! یک پشتی باشد که به دیوار تکیه ندهند، با یک #پارچهی_معمولی هم میشود این را تامین کرد و کنار اتاق گذاشت، چه ضرورتی دارد؟ مخصوصاً ما #روحانیون، زندگیها خانهها و وضعیتمان اینجوری باشد؟!
بعد فرمودند: در خانهی ما، یک #فرش_دستبافت بیشتر نداریم. این هم جزو #جهیزیهی خانمم بوده است، که الان هم دیگر #نخنما شده است، ولی چون یادگاری است، این را در خانه نگه داشتیم و الا همهی خانه ما #موکت است و اصلاً فرش دستبافت نداریم، حتی فرش ماشینی هم در خانه ما نیست و کلاً خانه ما با #موکت، فرش شده است.
📗خانهام بیت رهبری، ص ۷۹
@Fahma_KanoonTaha
1401-05-08(hosseinighimi).mp3
12.14M
📚 سیری در نهج البلاغه امیرالمومنین علی علیهالسلام (خطبه ۲۰۰)
👤 #حجت_الاسلام_حسینی_قمی
🗓 شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
@Fahma_KanoonTaha
دفتر آیت الله سیستانی یکشنبه را اول محرم اعلام کرد
🔹 رویت هلال ماه محرم در شب گذشته در منطقه ما علی رغم بررسی های فراوان با چشم غیرمسلح ثابت نشد بنابراین فردا (یکشنبه) اول ماه محرم الحرام سال ١۴۴۴ هجری قمری است.
@Fahma_KanoonTaha
🔴 شهادت دو سرباز مرزبانی در آذربایجانغربی
🔹مرزبانی آذربایجانغربی: دو نفر از سربازان هنگ مرزی سلماس به نامهای «نیما حاجیپور» و «امیر آقاوردیزاده» هنگام گشتزنی و پایش نوار مرزی به شهادت رسیدند.
@Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁 مسابقه شمیم محرم
🎬 قسمت: اول (انحراف در فکر و عقیده)
▫با بیانات: استاد قرائتی
❓سوالات در انتهای کلیپ درج شده است
علاقمندان جهت شرکت در مسابقه "فقط عدد" گزینه مورد نظر را بصورت عدد لاتین تا ساعت ۲۴ امشب شنبه ۸ مرداد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۷ ارسال نمایند.
نشر حداکثری🙏
#شمیم_محرم
#ماه_محرم
#حجت_الاسلام_قرائتی
@Fahma_KanoonTaha
▫️ پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی حادثه سیل در نقاط زیادی از کشور:
👈🏻 مسئولان تدابیر لازم را برای ترمیم آسیبهای سیل بکار ببندند
▫️ در پی حادثه خسارتبار سیل در بسیاری از نقاط کشور، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت به مصیبتدیدگان، از حضور سریع مسئولان و تلاش گروه های امدادی برای کمک به سیلزدگان تشکر کردند و ادامه این اقدامات و تلاشها را خواستار شدند.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثهی مهیب و خسارتبار سیل در بسیاری از نقاط کشور، جمعی از مردم عزیزمان را دچار آسیب های جانی و مالی و عاطفی کرده است. اینجانب با ابراز همدردی عمیق با همهی آن عزیزان به مصیبتدیدگان این حادثه تسلیت عرض میکنم و از مسئولان محترم کشور تدابیر لازم را برای ترمیم آسیب ها مطالبه مینمایم. لازم میدانم از حضور سریع مسئولان در مناطق سیلزده و نیز از تلاش گروه های امدادی مردمی یا موظف برای کمک به سیلزدگان تشکر کنم. ادامهی این اقدامات خداپسند و تلاش مستمر برای کاهش آثار این حوادث دردناک وظیفهی همه ی ماست. توفیقات همگان را از خداوند متعال مسئلت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۸ مرداد ۱۴۰۱
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
✨زیارت حضرت رسول اکرم(ص) در روز شنبه أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیک لَهُ و
✨زیارت حضرت امیرالمومنین(ع) در روز یکشنبه
🌸 این زیارت به روایت کسی است که امام زمان(عج) را در بیداری مشاهده کرده بود، در حالی که آن حضرت امیرالمؤمنین(علیهالسلام) را در روز یکشنبه که روز آن حضرت است با این عبارات زیارت میکرد:
✨السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ، وَالدَّوْحَةِ الْهَاشِمِيَّةِ، الْمُضِيئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ الْمُونِقَةِ بِالْإِمَامَةِ، وَ عَلىٰ ضَجِيعَيْكَ آدَمَ وَ نُوحٍ عَلَيْهِمَاالسَّلامُ. السَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلَىٰ أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُحْدِقِينَ بِكَ وَالْحَافِّينَ بِقَبْرِكَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ، هَذاَ يَوْمُ الْأَحَدِ وَ هُوَ يَوْمُكَ وَ بِاسْمِكَ، وَ أَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَ جارُكَ، فَأَضِفْنِى يَا مَوْلاىَ وَ أَجِرْنِى، فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيافَةَ، وَ مَأْمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَيْكَ فِيهِ، وَ رَجَوْتُهُ مِنْكَ، بِمَنْزِلَتِكَ وَ آلِ بَيْتِكَ عِنْدَاللّٰهِ، وَ مَنْزِلَتِهِ عِنْدَكُمْ، وَ بِحَقِّ ابْنِ عَمِّكَ رَسُولِاللّٰهِ صَلَّىاللّٰهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ.
✨زیارت حضرت زهرا(س) در روز یکشنبه
✨السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَكِ الَّذِى خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً، أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَىٰ مَا أَتىٰ بِهِ أَبُوكِ وَ وَصِيُّهُ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِما، وَ أَنَا أَسْأَلُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلّا أَلْحَقْتِنِى بِتَصْدِيقِى لَهُمَا، لِتُسَرَّ نَفْسِى، فَاشْهَدِى أَنِّى ظاهِرٌ بِوَلَايَتِكِ وَ وَِلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ.✨
زیارت حضرت زهرا(س) به روایتی دیگر:
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَكِ الَّذِى خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ، وَ كُنْتِ لِمَا امْتَحَنَكِ بِهِ صَابِرَةً، وَ نَحْنُ لَكِ أَوْلِيَاءٌ مُصَدِّقُونَ، وَ لِكُلِّ مَا أَتىٰ بِهِ أَبُوكِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ وَ أَتىٰ بِهِ وَصِيُّهُ عَلَيْهِ السَّلامُ مُسَلِّمُونَ، وَ نَحْنُ نَسْأَلُكَ اللّٰهُمَّ إِذْ كُنَّا مُصَدِّقِينَ لَهُمْ أَنْ تُلْحِقَنَا بِتَصْدِيقِنا بِالدَّرَجَةِ الْعَالِيَةِ، لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنا بِوَِلايَتِهِمْ عَلَيْهِمُ السَّلامُ.
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
🔔 نکوهش یک کارگزار 🌸🌿 ۴۰- و من كتاب له (عليه السلام) إلى بعض عماله: أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ بَلَغَنِي
🔔 نامه به یکی از فرمانداران
🌸🌿
۴۱- و من كتاب له (عليه السلام) إلى بعض عماله:
أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّي كُنْتُ أَشْرَكْتُكَ فِي أَمَانَتِي وَ جَعَلْتُكَ شِعَارِي وَ بِطَانَتِي وَ لَمْ يَكُنْ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِي أَوْثَقَ مِنْكَ فِي نَفْسِي لِمُوَاسَاتِي وَ مُوَازَرَتِي وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَيَّ فَلَمَّا رَأَيْتَ الزَّمَانَ عَلَى ابْنِ عَمِّكَ قَدْ كَلِبَ وَ الْعَدُوَّ قَدْ حَرِبَ وَ أَمَانَةَ النَّاسِ قَدْ خَزِيَتْ وَ هَذِهِ الْأُمَّةَ قَدْ فَنَكَتْ وَ شَغَرَتْ قَلَبْتَ لِابْنِ عَمِّكَ ظَهْرَ الْمِجَنِّ فَفَارَقْتَهُ مَعَ الْمُفَارِقِينَ وَ خَذَلْتَهُ مَعَ الْخَاذِلِينَ وَ خُنْتَهُ مَعَ الْخَائِنِينَ فَلَا ابْنَ عَمِّكَ آسَيْتَ وَ لَا الْأَمَانَةَ أَدَّيْتَ وَ كَأَنَّكَ لَمْ تَكُنِ اللَّهَ تُرِيدُ بِجِهَادِكَ وَ كَأَنَّكَ لَمْ تَكُنْ عَلَى بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّكَ وَ كَأَنَّكَ إِنَّمَا كُنْتَ تَكِيدُ هَذِهِ الْأُمَّةَ عَنْ دُنْيَاهُمْ وَ تَنْوِي غِرَّتَهُمْ عَنْ فَيْئِهِمْ فَلَمَّا أَمْكَنَتْكَ الشِّدَّةُ فِي خِيَانَةِ الْأُمَّةِ أَسْرَعْتَ الْكَرَّةَ وَ عَاجَلْتَ الْوَثْبَةَ وَ اخْتَطَفْتَ مَا قَدَرْتَ عَلَيْهِ مِنْ أَمْوَالِهِمُ الْمَصُونَةِ لِأَرَامِلِهِمْ وَ أَيْتَامِهِمُ اخْتِطَافَ الذِّئْبِ الْأَزَلِّ دَامِيَةَ الْمِعْزَى الْكَسِيرَةَ فَحَمَلْتَهُ إِلَى الْحِجَازِ رَحِيبَ الصَّدْرِ بِحَمْلِهِ غَيْرَ مُتَأَثِّمٍ مِنْ أَخْذِهِ كَأَنَّكَ لَا أَبَا لِغَيْرِكَ حَدَرْتَ إِلَى أَهْلِكَ تُرَاثَكَ مِنْ أَبِيكَ وَ أُمِّكَ فَسُبْحَانَ اللَّهِ أَ مَا تُؤْمِنُ بِالْمَعَادِ أَ وَ مَا تَخَافُ نِقَاشَ الْحِسَابِ أَيُّهَا الْمَعْدُودُ كَانَ عِنْدَنَا مِنْ أُولِي الْأَلْبَابِ كَيْفَ تُسِيغُ شَرَاباً وَ طَعَاماً وَ أَنْتَ تَعْلَمُ أَنَّكَ تَأْكُلُ حَرَاماً وَ تَشْرَبُ حَرَاماً وَ تَبْتَاعُ الْإِمَاءَ وَ تَنْكِحُ النِّسَاءَ مِنْ أَمْوَالِ الْيَتَامَى وَ الْمَسَاكِينِ وَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُجَاهِدِينَ الَّذِينَ أَفَاءَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ هَذِهِ الْأَمْوَالَ وَ أَحْرَزَ بِهِمْ هَذِهِ الْبِلَادَ فَاتَّقِ اللَّهَ وَ ارْدُدْ إِلَى هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ أَمْوَالَهُمْ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ ثُمَّ أَمْكَنَنِي اللَّهُ مِنْكَ لَأُعْذِرَنَّ إِلَى اللَّهِ فِيكَ وَ لَأَضْرِبَنَّكَ بِسَيْفِي الَّذِي مَا ضَرَبْتُ بِهِ أَحَداً إِلَّا دَخَلَ النَّارَ وَ وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ فَعَلَا مِثْلَ الَّذِي فَعَلْتَ مَا كَانَتْ لَهُمَا عِنْدِي هَوَادَةٌ وَ لَا ظَفِرَا مِنِّي بِإِرَادَةٍ حَتَّى آخُذَ الْحَقَّ مِنْهُمَا وَ أُزِيحَ الْبَاطِلَ عَنْ مَظْلَمَتِهِمَا وَ أُقْسِمُ بِاللَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ مَا يَسُرُّنِي أَنَّ مَا أَخَذْتَهُ مِنْ أَمْوَالِهِمْ حَلَالٌ لِي أَتْرُكُهُ مِيرَاثاً لِمَنْ بَعْدِي فَضَحِّ رُوَيْداً فَكَأَنَّكَ قَدْ بَلَغْتَ الْمَدَى وَ دُفِنْتَ تَحْتَ الثَّرَى وَ عُرِضَتْ عَلَيْكَ أَعْمَالُكَ بِالْمَحَلِّ الَّذِي يُنَادِي الظَّالِمُ فِيهِ بِالْحَسْرَةِ وَ يَتَمَنَّى الْمُضَيِّعُ فِيهِ الرَّجْعَةَ وَ لاتَ حِينَ مَناصٍ.
نامه به يكى از فرمانداران كه در سال ۳۸ هجرى طبق نقل خوئى يا ۴۰ هجرى به نقل طبرى نوشته شده
۱- علل نكوهش يك كارگزار خيانتكار
پس از ياد خدا و درود همانا من تو را در امانت خود شركت دادم، و همراز خود گرفتم، و هيچ يك از افراد خاندانم براى يارى و مدد كارى، و امانت دارى، چون تو مورد اعتمادم نبود. آن هنگام كه ديدى روزگار بر پسر عمويت سخت گرفته، و دشمن به او هجوم آورده، و امانت مسلمانان تباه گرديده، و امّت اختيار از دست داده، و پراكنده شدند، پيمان خود را با پسر عمويت دگرگون ساختى، و همراه با ديگرانى كه از او جدا شدند فاصله گرفتى، تو هماهنگ با ديگران دست از يارى اش كشيدى، و با ديگر خيانت كنندگان خيانت كردى. نه پسر عمويت را يارى كردى، و نه امانت ها را رساندى. گويا تو در راه خدا جهاد نكردى و برهان روشنى از پروردگارت ندارى، و گويا براى تجاوز به دنياى اين مردم نيرنگ مى زدى، و هدف تو آن بود كه آنها را بفريبى و غنائم و ثروت هاى آنان را در اختيار گيرى، پس آنگاه كه فرصت خيانت يافتى شتابان حمله ور شدى، و با تمام توان اموال بيت المال را كه سهم بيوه زنان و يتيمان بود، چونان گرگ گرسنه اى كه گوسفند زخمى يا استخوان شكسته اى را مى ربايد، به يغما بردى، و آنها را به سوى حجاز با خاطرى آسوده، روانه كردى، بى آن كه در اين كار احساس گناهى داشته باشى.
۲- نكوهش از سوء استفاده در بيت المال
دشمنت بى پدر باد، گويا ميراث پدر و مادرت را به خانه مى برى سبحان اللّه آيا به معاد ايمان ندارى و از حسابرسى دقيق قيامت نمى ترسى اى كسى كه در نزد ما از خردمندان بشمار مى آمدى، چگونه نوشيدن و خوردن را بر خود گوارا كردى در حالى كه مى دانى ح
کانون طه آبپخش
🔔 نکوهش یک کارگزار 🌸🌿 ۴۰- و من كتاب له (عليه السلام) إلى بعض عماله: أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ بَلَغَنِي
رام مى خورى و حرام مى نوشى چگونه با اموال يتيمان و مستمندان و مؤمنان و مجاهدان راه خدا، كنيزان مى خرى و با زنان ازدواج مى كنى كه خدا اين اموال را به آنان وا گذاشته، و اين شهرها را به دست ايشان امن فرموده است
3 -برخورد قاطع با خيانتكار
پس از خدا بترس، و اموال آنان را باز گردان، و اگر چنين نكنى و خدا مرا فرصت دهد تا بر تو دست يابم، تو را كيفر خواهم كرد، كه نزد خدا عذر خواه من باشد، و با شمشيرى تو را مى زنم كه به هر كس زدم وارد دوزخ گرديد. سوگند به خدا اگر حسن و حسين چنان مى كردند كه تو انجام دادى، از من روى خوش نمى ديدند و به آرزو نمى رسيدند تا آن كه حق را از آنان باز پس ستانم، و باطلى را كه به دستم پديد آمده نابود سازم. به پروردگار جهانيان سوگند، اگر آنچه كه تو از اموال مسلمانان به نا حق بردى، بر من حلال بود، خشنود نبودم كه آن را ميراث باز ماندگانم قرار دهم، پس دست نگهدار و انديشه نما، فكر كن كه به پايان زندگى رسيده اى، و در زير خاك ها پنهان شده، و اعمال تو را بر تو عرضه داشتند، آنجا كه ستمكار با حسرت فرياد مى زند، و تباه كننده عمر و فرصت ها، آرزوى بازگشت دارد امّا «راه فرار و چاره مسدود است».
💕 #نهج_البلاغه_نامه_۴۱
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
🔔 نکوهش یک کارگزار 🌸🌿 ۴۰- و من كتاب له (عليه السلام) إلى بعض عماله: أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ بَلَغَنِي
🔔 نامه به یکی از فرمانداران
🌸🌿
۴۱- و من كتاب له (عليه السلام) إلى بعض عماله:
أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّي كُنْتُ أَشْرَكْتُكَ فِي أَمَانَتِي وَ جَعَلْتُكَ شِعَارِي وَ بِطَانَتِي وَ لَمْ يَكُنْ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِي أَوْثَقَ مِنْكَ فِي نَفْسِي لِمُوَاسَاتِي وَ مُوَازَرَتِي وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَيَّ فَلَمَّا رَأَيْتَ الزَّمَانَ عَلَى ابْنِ عَمِّكَ قَدْ كَلِبَ وَ الْعَدُوَّ قَدْ حَرِبَ وَ أَمَانَةَ النَّاسِ قَدْ خَزِيَتْ وَ هَذِهِ الْأُمَّةَ قَدْ فَنَكَتْ وَ شَغَرَتْ قَلَبْتَ لِابْنِ عَمِّكَ ظَهْرَ الْمِجَنِّ فَفَارَقْتَهُ مَعَ الْمُفَارِقِينَ وَ خَذَلْتَهُ مَعَ الْخَاذِلِينَ وَ خُنْتَهُ مَعَ الْخَائِنِينَ فَلَا ابْنَ عَمِّكَ آسَيْتَ وَ لَا الْأَمَانَةَ أَدَّيْتَ وَ كَأَنَّكَ لَمْ تَكُنِ اللَّهَ تُرِيدُ بِجِهَادِكَ وَ كَأَنَّكَ لَمْ تَكُنْ عَلَى بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّكَ وَ كَأَنَّكَ إِنَّمَا كُنْتَ تَكِيدُ هَذِهِ الْأُمَّةَ عَنْ دُنْيَاهُمْ وَ تَنْوِي غِرَّتَهُمْ عَنْ فَيْئِهِمْ فَلَمَّا أَمْكَنَتْكَ الشِّدَّةُ فِي خِيَانَةِ الْأُمَّةِ أَسْرَعْتَ الْكَرَّةَ وَ عَاجَلْتَ الْوَثْبَةَ وَ اخْتَطَفْتَ مَا قَدَرْتَ عَلَيْهِ مِنْ أَمْوَالِهِمُ الْمَصُونَةِ لِأَرَامِلِهِمْ وَ أَيْتَامِهِمُ اخْتِطَافَ الذِّئْبِ الْأَزَلِّ دَامِيَةَ الْمِعْزَى الْكَسِيرَةَ فَحَمَلْتَهُ إِلَى الْحِجَازِ رَحِيبَ الصَّدْرِ بِحَمْلِهِ غَيْرَ مُتَأَثِّمٍ مِنْ أَخْذِهِ كَأَنَّكَ لَا أَبَا لِغَيْرِكَ حَدَرْتَ إِلَى أَهْلِكَ تُرَاثَكَ مِنْ أَبِيكَ وَ أُمِّكَ فَسُبْحَانَ اللَّهِ أَ مَا تُؤْمِنُ بِالْمَعَادِ أَ وَ مَا تَخَافُ نِقَاشَ الْحِسَابِ أَيُّهَا الْمَعْدُودُ كَانَ عِنْدَنَا مِنْ أُولِي الْأَلْبَابِ كَيْفَ تُسِيغُ شَرَاباً وَ طَعَاماً وَ أَنْتَ تَعْلَمُ أَنَّكَ تَأْكُلُ حَرَاماً وَ تَشْرَبُ حَرَاماً وَ تَبْتَاعُ الْإِمَاءَ وَ تَنْكِحُ النِّسَاءَ مِنْ أَمْوَالِ الْيَتَامَى وَ الْمَسَاكِينِ وَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُجَاهِدِينَ الَّذِينَ أَفَاءَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ هَذِهِ الْأَمْوَالَ وَ أَحْرَزَ بِهِمْ هَذِهِ الْبِلَادَ فَاتَّقِ اللَّهَ وَ ارْدُدْ إِلَى هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ أَمْوَالَهُمْ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ ثُمَّ أَمْكَنَنِي اللَّهُ مِنْكَ لَأُعْذِرَنَّ إِلَى اللَّهِ فِيكَ وَ لَأَضْرِبَنَّكَ بِسَيْفِي الَّذِي مَا ضَرَبْتُ بِهِ أَحَداً إِلَّا دَخَلَ النَّارَ وَ وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ فَعَلَا مِثْلَ الَّذِي فَعَلْتَ مَا كَانَتْ لَهُمَا عِنْدِي هَوَادَةٌ وَ لَا ظَفِرَا مِنِّي بِإِرَادَةٍ حَتَّى آخُذَ الْحَقَّ مِنْهُمَا وَ أُزِيحَ الْبَاطِلَ عَنْ مَظْلَمَتِهِمَا وَ أُقْسِمُ بِاللَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ مَا يَسُرُّنِي أَنَّ مَا أَخَذْتَهُ مِنْ أَمْوَالِهِمْ حَلَالٌ لِي أَتْرُكُهُ مِيرَاثاً لِمَنْ بَعْدِي فَضَحِّ رُوَيْداً فَكَأَنَّكَ قَدْ بَلَغْتَ الْمَدَى وَ دُفِنْتَ تَحْتَ الثَّرَى وَ عُرِضَتْ عَلَيْكَ أَعْمَالُكَ بِالْمَحَلِّ الَّذِي يُنَادِي الظَّالِمُ فِيهِ بِالْحَسْرَةِ وَ يَتَمَنَّى الْمُضَيِّعُ فِيهِ الرَّجْعَةَ وَ لاتَ حِينَ مَناصٍ.
نامه به يكى از فرمانداران كه در سال ۳۸ هجرى طبق نقل خوئى يا ۴۰ هجرى به نقل طبرى نوشته شده
۱- علل نكوهش يك كارگزار خيانتكار
پس از ياد خدا و درود همانا من تو را در امانت خود شركت دادم، و همراز خود گرفتم، و هيچ يك از افراد خاندانم براى يارى و مدد كارى، و امانت دارى، چون تو مورد اعتمادم نبود. آن هنگام كه ديدى روزگار بر پسر عمويت سخت گرفته، و دشمن به او هجوم آورده، و امانت مسلمانان تباه گرديده، و امّت اختيار از دست داده، و پراكنده شدند، پيمان خود را با پسر عمويت دگرگون ساختى، و همراه با ديگرانى كه از او جدا شدند فاصله گرفتى، تو هماهنگ با ديگران دست از يارى اش كشيدى، و با ديگر خيانت كنندگان خيانت كردى. نه پسر عمويت را يارى كردى، و نه امانت ها را رساندى. گويا تو در راه خدا جهاد نكردى و برهان روشنى از پروردگارت ندارى، و گويا براى تجاوز به دنياى اين مردم نيرنگ مى زدى، و هدف تو آن بود كه آنها را بفريبى و غنائم و ثروت هاى آنان را در اختيار گيرى، پس آنگاه كه فرصت خيانت يافتى شتابان حمله ور شدى، و با تمام توان اموال بيت المال را كه سهم بيوه زنان و يتيمان بود، چونان گرگ گرسنه اى كه گوسفند زخمى يا استخوان شكسته اى را مى ربايد، به يغما بردى، و آنها را به سوى حجاز با خاطرى آسوده، روانه كردى، بى آن كه در اين كار احساس گناهى داشته باشى.
کانون طه آبپخش
🔔 نامه به یکی از فرمانداران 🌸🌿 ۴۱- و من كتاب له (عليه السلام) إلى بعض عماله: أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّ
۲- نكوهش از سوء استفاده در بيت المال
دشمنت بى پدر باد، گويا ميراث پدر و مادرت را به خانه مى برى سبحان اللّه آيا به معاد ايمان ندارى و از حسابرسى دقيق قيامت نمى ترسى اى كسى كه در نزد ما از خردمندان بشمار مى آمدى، چگونه نوشيدن و خوردن را بر خود گوارا كردى در حالى كه مى دانى حرام مى خورى و حرام مى نوشى چگونه با اموال يتيمان و مستمندان و مؤمنان و مجاهدان راه خدا، كنيزان مى خرى و با زنان ازدواج مى كنى كه خدا اين اموال را به آنان وا گذاشته، و اين شهرها را به دست ايشان امن فرموده است
۳- برخورد قاطع با خيانتكار
پس از خدا بترس، و اموال آنان را باز گردان، و اگر چنين نكنى و خدا مرا فرصت دهد تا بر تو دست يابم، تو را كيفر خواهم كرد، كه نزد خدا عذر خواه من باشد، و با شمشيرى تو را مى زنم كه به هر كس زدم وارد دوزخ گرديد. سوگند به خدا اگر حسن و حسين چنان مى كردند كه تو انجام دادى، از من روى خوش نمى ديدند و به آرزو نمى رسيدند تا آن كه حق را از آنان باز پس ستانم، و باطلى را كه به دستم پديد آمده نابود سازم. به پروردگار جهانيان سوگند، اگر آنچه كه تو از اموال مسلمانان به نا حق بردى، بر من حلال بود، خشنود نبودم كه آن را ميراث باز ماندگانم قرار دهم، پس دست نگهدار و انديشه نما، فكر كن كه به پايان زندگى رسيده اى، و در زير خاك ها پنهان شده، و اعمال تو را بر تو عرضه داشتند، آنجا كه ستمكار با حسرت فرياد مى زند، و تباه كننده عمر و فرصت ها، آرزوى بازگشت دارد امّا «راه فرار و چاره مسدود است».
💕 #نهج_البلاغه_نامه_۴۱
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
#صحیفه_بخوانیم #دعا_در_طلب_حوائج_از_خداوند 🔰 فرازی از سیزدهمین دعای صحیفه سجادیه (۲۵) 🍃🍃🍃 🔸 وَ مِ
#صحیفه_بخوانیم
#دعا_برای_ستم_و_ستمدیده_و_مظلوم
🔰 فرازی از چهاردهمین دعای صحیفه سجادیه (۱)
🍃🍃🍃
🔶 وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا اعْْتُدِيَ عَلَيْهِ أَوْ رَأَي مِنَ الظَّالِمِينَ مَا لَا يُحِبُّ
دعای آن حضرت هرگاه بر او ستم میشد یا چیزی را که از ستمگران خوش نداشت مشاهده میکرد
🔸 يَا مَنْ لَا يَخْفَى عَلَيْهِ أَنْبَاءُ الْمُتَظَلِّمِينَ
🔹 ای آنکه اخبار شاکیانِ از ستم، بر او پنهان نیست!
📚 صحیفه سجادیه، دعای چهاردهم
🍃🍃🍃
@Fahma_KanoonTaha
🏴 از ابتدای محرم ملائکه عزادارند...
◾️▪️قیل للصادق علیه السلام سیدی جعلت فداک! ان المیت یجلسون بالنیاحه بعد موته او قتله، و اراکم تجلسون انتم و شیعتکم من اول شهر بالمأتم و العزا للحسین علیه السلام.
▪️فقال: ما هذا... إذا هل هلال محرم نشرت الملائکه ثوب الحسین و هو مخرق من ضرب السیوف و ملطخ بالدماء و فنراه نحن و شیعتنا بالبصیره و لا بالبصر فإذا تنفجر دموعنا..
▪️به امام صادق علیه السلام عرض شد: آقای من به فدایتان شوم! ...وقتی کسی می میرد یا کشته می شود جلسه نوحه ای برای او می گیرند.
▪️ و من مشاهده می کنم که شما و شیعیانتان از اول ماه محرم اقامه جلسه عزا می کنید.
◾️▪️حضرت فرمودند: این چه حرفی است!، هنگامی که هلال ماه محرم دمیده می شود ملائکه پیراهن امام حسین علیه السلام را آویزان می کنند در حالی که پاره پاره شده از ضربه های شمشیر و آغشته به خون است.
▪️ ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم بصیرت می بینیم پس اشک های ما سرازیر می شود.
📚 خصائص الزینبیه، ص ۴۹، ثمرات الاعواد، ص ۳
@Fahma_KanoonTaha
🔴 قدرت خدا بالاتر از همه قدرت هاست
♦️امام خمینی(ره): شاه هم تکیه کرده بود به آمریکا و انگلیس و چین و اسرائیل و همه اینها. لکن تکیه گاه ها سست است. آن تکیه گاهی غیر سست و سنگین است و مستحکم است که خدا باشد.
♦️خدا تکیه گاه است و من به ایشان و به ملت خودم و به ملت ایشان این توصیه را می کنم به اینکه همیشه خدا را در نظر داشته باشند و نظر به این قدرت ها نداشته باشند، اعتماد بر مادیات نکنند بلکه اعتماد بر معنویات بکند. قدرت خدا فوق همه قدرت هاست.
📚صحیفه نور، ج ۵، ص ۹۴
@Fahma_KanoonTaha
🔴 #ایمان_بی_فایده
♦️امام خامنه ای(مد ظله العالی): مشکل افرادی که در تاریخ نقش خود را درست ایفاء نمیکنند بی ایمانی نیست، #عدم_لحظه_شناسی است، #لحظه را باید شناخت، نیاز را باید دانست
♦️اگر کوفیان خصوصاً توّابین که دلهاشان پر از ایمان به امام حسین بود در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه او را یاری میکردند اوضاع عوض میشد، شناخت نیاز لحظه خیلی مهم است.
@Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁 #مسابقه_شمیم_محرم
🎬 قسمت: دوم (کربلا نمایشگاه همه کمالات)
▫با بیانات: استاد قرائتی
❓سوالات در انتهای کلیپ درج شده است
علاقمندان جهت شرکت در مسابقه "فقط عدد" گزینه مورد نظر را بصورت عدد لاتین تا ساعت ۲۴ امشب یکشنبه ۹ مرداد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۷ ارسال نمایند.
پاسخ صحیح سوال قسمت اول گزینه ۱ می باشد.
برندگان قسمت اول:
۰۹۳۷***۷۴۱۲
۰۹۱۲***۶۸۹۹
۰۹۱۳***۵۵۴۷
نشر حداکثری🙏
#شمیم_محرم
#ماه_محرم
#حجت_الاسلام_قرائتی
@Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اصلاح توزیع ناعادلانه زمین و امکانات شهر کوفه در گذشته، در زمان امیرالمومنین به سود یمنیها
📌سعید طاووسی: با اینکه در زمان تأسیس کوفه جمعیت یمنیها بیشتر بود، سعدبن ابیوقاص زمینهای کمتری را به آنها اختصاص داد و به اقوام و قبایل نزدیک به خودشان بیشتر عنایت داشت، اما در زمان امیرالمومنین این ماجرا اصلاح شد.
@Fahma_KanoonTaha
میگه چرا فلان مسئول برای کمک تا پاچه تو گل رفته.
یاد دهه هفتاد افتادم که برای از بین بردن نماز جماعت و جمعه، شرکت کنندگان رو متهم به ریا می کردن.
همون طرح. این بار کلمه پوپولیست و... رو به کار می برن.
☘ دکتر #حمیدرضا_مقصودی
@Fahma_KanoonTaha
🌱 عشق قویترین عامل فعالکنندۀ مراکز لذت مغز است و لذتی دارد که هیچ چیز دیگر ندارد!
اگر کسی این دو جمله را قبول کند، ما اختلافی با او نداریم. بهش میگوییم هر کجا عشق بیشتری گیر آمد آنجا لذت بیشتری هست. برو توی دنیا بگرد و ببین به کجا میرسی.
عشقی در دنیا مثل امام حسین(ع) پیدا نمیشود. هر کسی دنبال بیشترین لذت است، در نهایت به اباعبدالله الحسین(ع) خواهد رسید.
◾️علیرضا پناهیان
@Fahma_KanoonTaha
✳ جنبهی سیاسی مجلس امام حسین بالاتر از جنبههای دیگر است
🔻 گریه بر #امام_حسین سلام الله علیه و مصائب ایشان عامل احیای اسلام و زندهماندن نهضت امام حسین سلام الله علیه و تشیع است. #امام_خمینی رحمة الله در تعبیری میفرمایند: این اجتماع در مجالس روضه را خیال نکنید که فقط این است که ما گریه کنیم برای سیدالشهدا. نه سیدالشهدا احتیاج به این گریهها دارد و نه این گریهها خودش فینفسه کاری از آن میآید. این مجلسها مردم را همچون مجتمع میکنند و یک وجهی میدهند. این جنبهی #سیاسی این مجالس، بالاتر از همه جنبههای دیگری است که هست. این که بعضی از ائمهی ما میفرمایند که برای من در منابر روضه بخوانند، بیخود نمیگویند ائمهی ما به اینکه هر کس که بگرید، بگریاند یا صورت گریه و گریهکردن به خودش بگیرد، اجرش فلان مقدار است. مسئله، مسئلهی گریه نیست، مسئله، مسئلهی تباکی نیست، مسئله، مسئلهی سیاسی است که ائمهی ما با همان دید الهیای که داشتند، میخواستند که ملتها را با هم #بسیج کنند و یکپارچه کنند. از راههای مختلف اینها را یکپارچه کنند تا آسیبپذیر نباشد.
👤 #استاد_محمدرضا_عابدینی
📚 برگرفته از کتاب #ادب_عاشقی
📖 صفحه ۹۳
@Fahma_KanoonTaha