کانون طه آبپخش
🔔 نامه به مصقلة بن هبيره شيبانى 🌸🌿 ۴۳- و من كتاب له (عليه السلام) إلى مصقلة بن هبيرة الشيباني و هو
🔔 نامه به زياد بن أبيه
🌸🌿
۴۴- و من كتاب له (عليه السلام) إلى زياد ابن أبيه و قد بلغه أن معاوية كتب إليه يريد خديعته باستلحاقه:
وَ قَدْ عَرَفْتُ أَنَّ مُعَاوِيَةَ كَتَبَ إِلَيْكَ يَسْتَزِلُّ لُبَّكَ وَ يَسْتَفِلُّ غَرْبَكَ فَاحْذَرْهُ فَإِنَّمَا هُوَ الشَّيْطَانُ يَأْتِي الْمَرْءَ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ يَمِينِهِ وَ عَنْ شِمَالِهِ لِيَقْتَحِمَ غَفْلَتَهُ وَ يَسْتَلِبَ غِرَّتَهُ وَ قَدْ كَانَ مِنْ أَبِي سُفْيَانَ فِي زَمَنِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ فَلْتَةٌ مِنْ حَدِيثِ النَّفْسِ وَ نَزْغَةٌ مِنْ نَزَغَاتِ الشَّيْطَانِ لَا يَثْبُتُ بِهَا نَسَبٌ وَ لَا يُسْتَحَقُّ بِهَا إِرْثٌ وَ الْمُتَعَلِّقُ بِهَا كَالْوَاغِلِ الْمُدَفَّعِ وَ النَّوْطِ الْمُذَبْذَبِ.
فَلَمَّا قَرَأَ زِيَادٌ الْكِتَابَ قَالَ: شَهِدَ بِهَا وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ، وَ لَمْ تَزَلْ فِي نَفْسِهِ حَتَّى ادَّعَاهُ مُعَاوِيَةُ.
قال الرضي: قوله ( عليه السلام ) الواغل هو الذي يهجم على الشرب ليشرب معهم و ليس منهم فلا يزال مدفعا محاجزا و النوط المذبذب هو ما يناط برحل الراكب من قعب أو قدح أو ما أشبه ذلك فهو أبدا يتقلقل إذا حث ظهره و استعجل سيره.
نامه به زياد بن أبيه در سال ۳۹ هجرى آن هنگام كه امام با خبر شد، معاويه نامه اى به او نوشته، و به بهانه اينكه زياد برادر معاويه است مى خواهد او را فريب دهد.
افشاى توطئه معاويه نسبت به زياد
اطلاع يافتم كه معاويه براى تو نامه اى نوشته تا عقل تو را بلغزاند، و اراده تو را سست كند. از او بترس كه شيطان است، و از پيش رو، و پشت سر، و از راست و چپ به سوى انسان مى آيد تا در حال فراموشى، او را تسليم خود سازد، و شعور و دركش را بر بايد. آرى ابو سفيان در زمان عمر بن خطّاب ادّعايى بدون انديشه و با وسوسه شيطان كرد كه نسبى را درست مى كند، و نه كسى با آن سزاوار ارث مى شود. ادّعا كننده چونان شترى بيگانه است كه در جمع شتران يك گله وارد شده تا از آبشخور آب آنان بنوشد كه ديگر شتران او را از خود ندانسته، و از جمع خود دور كنند. يا چونان ظرفى كه بر پالان مركبى آويزان و پيوسته از اين سو بدان سو لرزان باشد.
(وقتى زياد نامه را خواند گفت به پروردگار كعبه سوگند كه امام عليه السلام به آنچه در دل من مى گذشت گواهى داد تا آن كه معاويه او را به همكارى دعوت كرد. «واغل» حيوانى است كه براى نوشيدن آب هجوم مى آورد امّا از شمار گله نيست و همواره ديگر شتران او را به عقب مى رانند، و «نوط مذبذب» ظرفى است، كه به مركب مى آويزند، كه هميشه به اين سو و آن سو مى جهد، و در حال حركت لرزان است).
💕 #نهج_البلاغه_نامه_۴۴
@Fahma_KanoonTaha
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
کانون طه آبپخش
#صحیفه_بخوانیم #دعا_برای_ستم_و_ستمدیده_و_مظلوم 🔰 فرازی از چهاردهمین دعای صحیفه سجادیه (۳) 🍃🍃🍃 🔸 وَ
#صحیفه_بخوانیم
#دعا_برای_ستم_و_ستمدیده_و_مظلوم
🔰 فرازی از چهاردهمین دعای صحیفه سجادیه (۴)
🍃🍃🍃
🔸 وَ يَا مَنْ لَا يُكَدِّرُ عَطَايَاهُ بِالِامْتِنَانِ
🔹 و ای آنکه بخششهایش را به منّت گذاشتن، تیره و ناصاف نمیکند.
📚 صحیفه سجادیه، دعای چهاردهم
🍃🍃🍃
@Fahma_KanoonTaha
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
◼️قال الباقر عليه السّلام: ما مِنْ رَجُلٍ ذكَرَنا اَوْ ذُكِرْنا عِنْدَهُ يَخْرُجُ مِنْ عَيْنَيْهِ ماءٌ ولَوْ مِثْلَ جَناحِ الْبَعوضَةِ اِلاّ بَنَى اللّهُ لَهُ بَيْتاً فى الْجَنَّةِ وَ جَعَلَ ذلِكَ الدَّمْعَ حِجاباً بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النّارِ.
▪️امام باقر عليه السّلام پس از شنيدن سروده هاى (كميت) درباره اهل بيت، گريست و سپس فرمود: هيچ كس نيست كه ما را ياد كند، يا نزد او از ما ياد شود و از چشمانش هر چند به اندازه بال پشه اى اشك آيد، مگر آنكه خداوند برايش در بهشت، خانه اى بنا كند و آن اشك را حجاب ميان او و آتش دوزخ قرار دهد.
📚الغدير، ج ۲، ص ۲۰۲
@Fahma_KanoonTaha
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
🌹 #هیهات_منا_الذله | باید مانند سیدالشهدا استقامت کنیم
♦️امام خمینی(ره): در روایات هست که هر چه به ظهر #عاشورا نزدیک میشد، حضرت #سیدالشهدا صورتش شکفتهتر میشد. برای چی؟ برای اینکه میدید که دارد میرود پیش خدا. او نظر به «او» داشت، نه اینکه به این نظر داشت که پسر دارد، اولاد دارد، این حرفها نبود در کار.
♦️بنا بر این، ما باید استقامت کنیم و آن چیزی که نگرانی پیغمبر هست که نبادا ملتش #استقامت نکنند و امر خدا را اطاعت نکنند، باید ما کاری بکنیم که این نگرانی نگذاریم در حق ما ثابت بشود. ۱ فروردین ۱۳۶۴
@Fahma_KanoonTaha
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
🔴 مدینه به مرکز معروفترین رقاصّان تبدیل شده بود
♦️امام خامنه ای(مد ظله العالی): «یکی از مسائلی که عامل اصلی چنین قضیهای [شهادت امام حسین (علیهالسّلام)] شد، این بود که رواج #دنیاطلبی و #فساد و فحشا، #غیرت_دینی و حسّاسیتِ مسئولیت ایمانی را گرفت. این که ما روی مسأله فساد و فحشا و مبارزه و نهی از منکر و این چیزها تکیه میکنیم، یک علّت عمدهاش این است که جامعه را تخدیر میکند.
♦️همان مدینهای که اوّلین پایگاه تشکیل حکومت اسلامی بود، بعد از اندک مدّتی به مرکز بهترین موسیقیدانان و آوازخوانان و معروف ترین رقاصّان تبدیل شد؛ تا جایی که وقتی در دربار شام میخواستند بهترین مغنّیان را خبر کنند، از #مدینه آوازه خوان و نوازنده میآوردند!» ۱۳۷۴/۱۰/۰۵
@Fahma_KanoonTaha
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
🌹خاطره | برنامه امام در دهه اول #محرم چه بود؟
♦️امام همیشه تا هفتم محرم را در #نجف بودند و پس از آن به #کربلا مشرف می شدند. قبل از ظهر یا عصر روز هفتم، همیشه از نجف به کربلا می رفتند و #زیارت_عاشورا را در این روزها ترک نمی کردند.
♦️در همان چند روز دهه اول ماه که در نجف بودند، دو مرتبه به #حرم مشرف می شدند. روزها برای خواندن زیارت عاشورا به حرم می آمدند و شبها هم که جزء برنامه همیشگی شان بود. بعد به کربلا می رفتند و تا سیزدهم محرم نیز آنجا بودند و سپس به نجف باز می گشتند. این سیره مستمر ایشان در طول پانزده سال اقامتشان در نجف بود.
📚 کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی، ج ۳، به نقل از آیت الله #خاتم_یزدی
@Fahma_KanoonTaha
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
@Farsna ._6017120371331827609.mp3
2.51M
🏴 عزادار اصلی محرم
🎙 حجت الاسلام عالی
@Fahma_KanoonTaha
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
dars haie ashora.pdf
1.99M
🔴 دانلود کتاب | درسهای عاشورا
📗 رهبرمعظم انقلاب: «توصیه من به خواهران و دختران عزیزم این است که معلومات و آگاهیهایتان را بیشتر کنید.» ۱۳۷۵/۰۶/۲۸
🔸 کتاب مذکور در ۲۶۴ صفحه و به لحاظ موضوعی فقط در بحث «درسهای عاشورا» تدوین شده و در واقع بخشی از کتاب مرجع «آفتاب در مصاف» است.
@Fahma_KanoonTaha
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حسینی بودن یعنی بی تفاوت نباشیم.
👌حتما ببینید
@Fahma_KanoonTaha
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
🔴 در این مملکت چه خبر است؟!
🔺 نفوذیها بیشتر از خودیها قدرت دارند؟!
🔻شاید علتش این باشد که وفاداران پر تعداد انقلاب اسلامی نشستهاند و منتظر اقدامات سازمانی و مقررات دست و پاگیر حاکمیتی هستند؛ درحالیکه جبهه کمتعداد نفوذیها با تشکیل مافیا و باندبازی، سیستمهای حاکمیتی را فشل و فلج کردهاند!
🔺آتش به اختیار یعنی همین که مؤمنین منتظر بخشنامه و دستورالعمل نباشند! خودشان یکدیگر را پیدا کنند در قالب هیأتهای اندیشهورز، هیأتهای مدافع حجاب، هیأتهای امر به معروف، گروههای جهادی و تبیینی و… متشکل بشوند و کار کنند و منتظر اقدامات حاکمیتی نباشند! متأسفانه نااهلان و نامحرمان به سیستم نفوذ کردهاند و برای بیرون راندن آنها به تشکیلات خودجوش و مستقل خارج از سیستمهای موجود حاکمیتی نیاز داریم… مؤمنین و انقلابیون در سرتاسر کشور متحد بشوند مسئولین کمکار یا خائن را شناسایی و با مستندسازی خیانتهای اینها و افشای آن، سیستم را پاکسازی کنند…!
✍ ع.یوسفی
@Fahma_KanoonTaha
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
کانون طه آبپخش
🏴 در کربلا چه گذشت... ▪️چهارم محرم الحرام | فتوای شریح قاضی به قتل امام حسین علیه السلام ▪️در این
🏴 در کربلا چه گذشت...
▪️پنجم محرم الحرام | بسته شدن مسیر کربلا
▪️عبیداللّه بن زیاد در این روز دستور داد تا شخصی به نام "زجر بن قیس" بر سر راه کربلا بایستد و هر کسی را که قصد یاری امام حسین علیه السلام را داشته و بخواهد به سپاه امام ملحق شود، به قتل برساند.
🔺وقایع نگار روزانه محرم
@Fahma_KanoonTaha
۱۲ مرداد ۱۴۰۱
#محرم_در_بوشهر
#جهانبخش_کردی_زاده
نوحهسرا و نوحهخوان پیشکسوت بوشهری و اعجوبه عالم مداحی جنوب ایران
جهانبخش کردی زاده معروف به #بخشو نوحه خوان مشهور و جاودانه بوشهری هاست که صدای حزین و حنجره طلایی او یادگار ماندگار نوحه خوانی و مرثیه سرایی جنوب ایران در سوگ سید و سالار شهیدان است.
جهانبخش کردی زاده در سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در محله باغ ملای بوشهر متولد شد. در نزد ساکنان محله باغ ملا تعلیم و تربیت را فرا گرفت. از همان اوایل کودکی با پدر به مسجد می رفت و همین عامل بر عشق او به خاندان #عصمت_و_طهارت افزود شنیدن نوای گرم مرحوم #سید_علی_مهیمنیان بر عشق و علاقه او را به #نوحه_خوانی دو چندان کرد.
مرحوم #ناخدا_عباس_دریانورد، #سید_علی_مهیمنیان، #غلامرضا_اصلاح_پذیر و #محمد_شریفیان از استادان جهانبخش کردی زاده بوده اند.
مرحوم مهیمنیان که علاوه بر نوحه خوانی، آهنگسازی و نوحه سرایی هم می کرد منبع انتقال تجربیات ارزشمندی برای مرحوم کردی زاده بود. وی پس از پی بردن به علاقه وافر و استعداد ذاتی جهانبخش کردی زاده به نوحه خوانی، به تعلیم او همت گماشت و در سن ۱۵ سالگی او را به عنوان نوحه خوان محله تنگک بوشهر معرفی نمود.
علاقه فراوان، استعداد ذاتی، حنجره طلایی و مهارت فوق العاده او در نوحه خوانی بسیار زود نامش را نقل همه محافل و مجالس کرد؛ به گونه ای که از او برای نوحه خوانی در مسجد دهدشتی از بزرگترین مساجد بوشهر دعوت شد. طولی نکشید که آوازه این اعجوبه عالم مداحی همه جنوب ایران را فرا گرفت. آن چنانکه بسیاری از خوزستان و فارس برای شنیدن صدایش به بوشهر می آمدند.
از نکات برجسته نوحه خوانی مرحوم کردی زاده صدای زیبا و روان، حجم صدا، زنگ حزین، نوای گیرا، اوج و فرودها و تحریرهای بی نقص در نوحه و واحد است. نوع حنجره او به اعتقاد بسیاری از اهل فن از معدود حنجره هایی بود که دنیای موسیقی تا کنون به خود دیده است. اجراهای متعدد در محلات بوشهر هرگز تغییری در تن صدای او به وجود نمی آورد. صدای گیرای او از مهم ترین عواملی بود که ضعف وسایل ارتباط جمعی آن روز را جبران می کرد.
وی در شروه خوانی، چاووش خوانی، جنگ نامه خوانی و صبحدم خوانی نیز بسیار ماهر بود. فروتنی از ویژگی های او بود. هنوز طنین صدای این #پیر_غلام_اباعبدالله_الحسین از حسینیه ها و مساجد محلات جفره، دهدشتی، بهبهانی و صلح آباد بوشهر به گوش می رسد.
جهانبخش کردی زاده سرانجام پس از عمری عشق و ارادت به خاندان پیامبر در سال ۱۳۵۶ در حرم مطهر رضوی در رثای سالار شهیدان نوحه سرایی کرد و در راه بازگشت به بوشهر بر اثر عارضه قلبی در شیراز دار فانی را وداع گفت و پس از تشییعی باشکوه که بسیاری از مردم بوشهر و استان های مجاور در آن شرکت داشتند در جوار امامزاده محمد باقر در بوشهر به خاک سپرده شد.
روحش شاد باد
@Fahma_KanoonTaha
۱۲ مرداد ۱۴۰۱