کانون طه آبپخش
🔻خود رعنا رحیم پور هم ناخواسته اصالت ویس منتشر شده را تایید کرد! همه به دنبال تجزیه و تکه پاره شده ا
پ ن: این یعنی مراقب اعمال خود باشید والا گونی درانتظارتونه 😎
🔴 استاد دانشگاه تهران: بیرون انداختن جوانان از فضای مجازی راه حل نیست
🔻 ابوالقاسم مهدوی زاده، عضو هیات علمی دانشگاه تهران: از افراد ۱۵ سال به بالا حدود ۸۸.۵ درصد آنها در واتساپ، ۶۳.۸ درصد در اینستاگرام، ۶۶.۲ درصد در تلگرام حضور دارند. ۶۵ درصد همین گروه افراد در شبکه های اجتماعی حضور دارند.
🔻 از جمعیت موجود ایران که بالغ بر ۸۴ میلیون نفر هستند، ۸۶ درصد آنها بعد از انقلاب متولد شده اند. ۱۲.۵ میلیون نفر نسل بعد از اینترنت هستند که متولدین اواخر دهه هفتاد به بعد نامیده می شوند.
🔻 بر اساس آمار ۹۵ درصد افراد در خیابان از همین نسل هستند. لذا بیرون انداختن این جوانان از فضای مجازی راه حل مسئله نیست.
🔻 این مشکل از جنس گرفتن ماهواره ها است. تکنولوژی عالم انسان را عوض می کند در نتیجه نگاه انسان به عالم و آدم به تعبیر هایدگر عوض خواهد شد.
@Fahma_KanoonTaha
کانون طه آبپخش
🔴 استاد دانشگاه تهران: بیرون انداختن جوانان از فضای مجازی راه حل نیست 🔻 ابوالقاسم مهدوی زاده، عضو ه
باید یه سوال از آقای مهدوی زاده کرد؛
آیا بستن واتس اپ و اینستاگرام به معنای بیرون انداختن جوانان از فضای مجازی است!!!!؟؟؟؟
واقعا استدلال جالبی است جناب آقای مهدوی زاده
👁🗨 مجازات بیحرمتی به پرچم و سرود ملی در کشورهای اروپایی
@Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توهین و بیاحترامی به خاطر حجاب یک خانم، توسط براندازان لندننشین!
@Fahma_KanoonTaha
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 متهمانی که با فسفر سفید به نیروهای امنیتی حمله کرده بودند، دستگیر شدند
@Fahma_KanoonTaha
🚨در اغتشاشات اخیر نه جنبشی در کار است نه انقلاب/ آنچه در کف خیابانها گذشت یک «شورش» بود
ابراهیم سعیدی، دانشجوی دکتری اندیشهی سیاسی:
🔹مرگ خانم مهسا امینی چند وقتی است که ناآرامیهایی را در کشور به راه انداخته است. انقلاب، جنبش، شورش و خشم شهری از جمله واژههایی است که برخی برای بازنمایی واقعیت در این رابطه از آن استفاده کردهاند.
🔹چیستی این جریان از مهمترین پرسشهایی است که با پاسخ به آن تبیین وقایع اخیر ممکن میشود. واژهی جنبش اجتماعی(کلاسیک یا جدید) با وجود استعمال برای فهم مختصات این گروه، نمیتواند منطبق بر واقعیت باشد. بسیاری از متفکرین این حوزه، ایدئولوژی و دارا بودن برنامهای مشخص را از ویژگیهای جنبشهای اجتماعی میدانند.
🔹ایدئولوژی بر سازندهی مجموعهای منسجم از ارزشهای مورد پذیرش را نشان میدهد که هر جریانی از طریق آن خود را به جامعه معرفی میکند. با بررسی شعارها و خواستههای این گروه جز ادبیاتی سلبی چیز دیگری یافت نمیشود و این مساله یکی از عوامل عدم گسترش جریان مذکور در بطن جامعه میشود. آلن تورن یکی از ویژگیهای جنبشهای اجتماعی را اصل هویت میداند. منظور او از این اصل این است که هر جنبشی باید مشخص کند که به کدام یک از گروههای جامعه تعلق داشته و همچنین از منافع کدام گروهها دفاع میکند. اصل هویت هم مسالهای است که در تظاهرات اخیر مشاهده نمیشود. البته بیان این نکته مهم است که تظاهرات اخیر برخی از ویژگیهای یک جنبش را داراست اما با فقدان دیگر مولفهها نمیتوان نام جنبش بر آن نهاد.
🔹انقلاب واژه دیگری است که خود تظاهرکنندگان سعی بر تطابق این واژه با واقعیت بیرونی دارند. اما برگزیدن این واژه نشاندهندهی عدم درک صحیح از مفهوم انقلاب است. ایدئولوژی در مفهوم انقلاب نیز از مولفههای کلیدی است که در بالا بدان اشاره شد که تظاهراتکنندگان فاقد آن هستند.
🔹وجود رهبر نیز پارامتر دیگری برای انقلاب قلمداد میشود. همهی تلاشهای این جریان برای انتخاب رهبری که بتواند تظاهرکنندگان را به انسجامی مطلوب برساند، بینتیجه مانده است. حتی سخنان نخبگان و رهبران انقلاب اسلامی که در دوران انقلاب مطرح شده بود را برخی از اعضای این جریان برای تحریک جامعه مورد استفاده قرار میدهند. این مطلب به وضوح نشان از عدم رهبری مشخص برای این جریان است.
🔹پارامتر مهم دیگری که برای یک انقلاب برشمرده میشود، به دست دادن تصویری از آینده توسط انقلابیون است. پرسش از آینده مهمترین پرسشی است که این جریان در پاسخ بدان ناتوان است. رویکرد این گروه در مواجههی با این پرسش طفرهرفتن از پاسخگویی و نسبت دادن این اندیشه به حکومت برای عدم وقوع انقلاب است. البته این توجیهات نمیتواند جای خالی پاسخ به این پرسش را به صورتی موجه پر کند. پس از دریافت این مطلب که در اغتشاشات اخیر نه جنبشی در کار است و نه انقلابی، باید به این سوال پاسخ داد که چه مفهومی بازنمایی نزدیکتری از وقایع اخیر کشور دارد؟
🔹مفهوم شورش شاید نزدیکترین واژه برای توصیف اتفاقات اخیر باشد. البته این بدان معنی نیست که اتفاقات اخیر فاقد معیارهای دیگری هستند. اما مفهوم شورش تصویر نزدیکتری از واقعیت بیرونی در اختیار قرار میدهد. «در واقع شورش از احساس خشم و عدم تایید یک موقعیت سرچشمه میگیرد و سپس خود را با عدم اطاعت از مقام مسئول این وضعیت نشان میدهد».
🔹وقایع اخیر با یک خشم عمومی نسبت به مرگ مهسا امینی آغاز شد. روایتی غیر واقعی(کشته شدن مهسا امینی توسط نیروهای پلیس) به عنوان صحیحترین روایت در اذهان این گروه پذیرفته شد. البته در طی اغتشاشات نیرویهای دیگری از جمله گروههای نفوذی دشمن نیز حضور داشتند، اما در اینجا بحث بر سر تحلیل جریان موجود در خود ایران است.
🔹حال با توجه به این روایت فضا برای ناآرامیهای گوناگون این گروه مهیا شد که ناشی از همان خشم ابتدایی بود. بالا بودن فضای خشم و کمبود عقلانیت تا آنجا بالا میرود که این جریان حتی تاب تحمل افرادی خنثی که به هر دلیل در این باره اظهار نظر نمیکنند را ندارد. برخی از افراد این شورش سعی میکنند با ناسزاگویی و متهم کردن این افراد صف خود را از آنها جدا کنند.
🔹در این میان برخی دم از وقوع انقلاب زدند در صورتی که اتفاقات نشاندهندهی شورشی علیه مسالهی مذکور بود. «شورش تنها وقتی وقتی جنبهی انقلابی پیدا میکند که سازمانهای بسیجگر، اعتراض را متوجه ساخت اجتماعی کنند و طرحی هرچند مبهم از آینده ترسیم و تبلیغ نمایند». البته این نوشتار در پی نفی بحرانهایی چون مشروعیت، اقتصاد و غیره نیست بلکه هدف در اینجا نشان دادن چیستی اتفاقات اخیر و خروج از برخی توهمات است.
@Fahma_KanoonTaha
کشف حجاب #نیلوفر_مردانی عضو "تیم ملی اسکیت جمهوری اسلامی ایران" در مسابقات ترکیه!
نیلوفر نگران نباش وزیر ورزش و جوانان جناب سجادی به گرمی ازت استقبال میکنه و یه عکس یادگاری قشنگ هم باهات میندازه
از تیم ملی هم اخراج نمیشی
🧕سمیه جوان
@Fahma_KanoonTaha
🔴 عاقبت تجزیه
کسانی که تصوری از فردای براندازی ندارند بهکنار، حتی تجزیهطلبان نیز درکی از عاقبت رؤیای خود ندارند و نمیدانند که محرومیت از منابع آبی، معدنی و فسیلی، قطع دسترسی به دریا، جنگهای مرزی بیپایان، نزاع درونی قدرت و حمله کشورهای همسایه برای تصرف مناطق جدا شده، از تبعات حتمی تجزیه است.
۱۴۰۱/۸/۱۶
👤 #احمد_قدیری
@Fahma_KanoonTaha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فوری | نازنین بنیادی از برنامه مخفیاش برای رفتن جمهوی اسلامی رونمایی کرد 😂
@Fahma_KanoonTaha
📚 #حکایتیبسیارزیباوخواندنی
💎ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺑﻪ ﺣﺞ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﺷﺸﺼﺪ ﻫﺰﺍﺭ ﺣﺎﺟﯽ ﮐﺴﯽ ﺣﺎﺟﯽ ﻧﯿﺴﺖ، ﻣﮕﺮ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﻓﻖ، ﮐﻔﺸﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺩﻣﺸﻖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺣﺞ ﻧﯿﺎﻣﺪ.
ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻪ ﺩﻣﺸﻖ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﻓﻖ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯﯼ (ﭘﯿﻨﻪ ﺩﻭﺯﯼ، ﺗﻌﻤﯿﺮ ﻭ ﻭﺻﻠﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﻔﺶ ﻫﺎﯼ ﺧﺮﺍﺏ ﻭ ﭘﺎﺭﻩ) میکند.
ﭘﺮﺳﯿﺪ ﭼﻪ ﮐﺮﺩﯼ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﺑﻪ ﺣﺞ ﻧﺮﻓﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﺣﺠﺎﺝ ﻓﻘﻂ ﺣﺞ ﺗﻮ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪ.
ﮔﻔﺖ ﺳﯽ ﺳﺎﻝ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﻣﺮﺍ ﺁﺭﺯﻭﯼ ﺣﺞ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯﯼ ﺳﯿﺼﺪ ﺩﺭﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﻋﺰﻡ ﺣﺞ ﮐﺮﺩﻡ، عیالم ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺑﻮﯼ ﻃﻌﺎﻡ ﻣﯽ ﺁﻣﺪ، ﻣﺮﺍ ﮔﻔﺖ: ﺑﺮﻭ ﻭ ﭘﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻃﻌﺎﻡ ﺑﺴﺘﺎﻥ، ﻣﻦ ﺭﻓﺘﻢ، ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﮔﻔﺖ ﺑﺪﺍﻥ ﮐﻪ ﻫﻔﺖ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﻣﻦ ﻫﯿﭻ ﻧﺨﻮﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺧﺮﯼ ﻣﺮﺩﻩ ﺩﯾﺪﻡ. ﭘﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺪﺍ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﻃﻌﺎﻡ ﺳﺎﺧﺘﻢ. ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺣﻼﻝ ﻧﺒﺎﺷﺪ.
ﭼﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﺸﻨﯿﺪﻡ ﺁﺗﺸﯽ ﺩﺭ ﺟﺎﻥ ﻣﻦ ﺍﻓﺘﺎﺩ. ﺁﻥ ﺳﯿﺼﺪ ﺩﺭهم ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﺑﺪﻭ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ ﻧﻔﻘﻪ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﮐﻦ ﮐﻪ ﺣﺞ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ.
📚#ﺗﺬﮐﺮﻩ_ﺍﻻﻭﻟﯿﺎ
#عطار_نيشابوری
@Fahma_KanoonTaha