eitaa logo
خانواده و سواد رسانه‌ای
1.8هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
375 فایل
"فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد" "مقام معظم رهبری" ✅️رزرو کارگاههای آموزشی سوادرسانه و فضای مجازی، مدارس، مساجد ادارات، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مشاوره آنلاین خانواده کودک ونوجوان ارتباط باما👇 @ADMINfamily_literacy
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 📹 گزارش کنگره آمریکا از آثار منفی اینستاگرام بر روی دختران نوجوان که زاکربرگ را غافلگیر کرد با ما همراه شوید نخبگان رسانه‌ای کشور @Family_literacy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این چند دقیقه فیلم گفتگوی نماینده کنگره با مدیر نیاز به هیچ توضیحی ندارد... با جریان کاری ندارم ولی بد نیست دلسوزان کشور این فیلم را چند بار ببینند و عملکرد خودشان در عرصه کشور را ارزیابی کنند. 👈عزیز نجف پور با ما همراه شوید نخبگان رسانه‌ای کشور @Family_literacy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 آیا آگهی‌های استخدام قابل اعتماد هستند؟ ✅تا پیش از گسترده شدن فضای مجازی، افراد جویای كار برای یافتن فرصت شغلی مناسب، در آگهی‌های روزنامه ها، به دنبال كار در فرصت های اعلام شده بودند و یا اینكه زمینه ای فراهم می شد تا در آزمون های استخدامی دستگاه و نهادها شركت می كردند. اما با گسترده شده فضای مجازی و استفاده اغلب هموطنان از ابزارهای دیجیتال و اینترنت همراه، شاهد ورود شیوه های مختلف تبلیغاتی در عرصه کاریابی هستیم. ✅این روزها هر جوان جویای كار كافی است در شبكه های مجازی و سایت های كاریابی عضو شده تا در میان انبوه آگهی های رنگارنگ، با فرصت های مختلف شغلی مواجه شود؛ اما آیا این آگهی ها واقعی است و می‌توان به آنها اعتماد كرد؟ ✅به طور تقریبی می توان گفت: بیشتر آگهی های استخدام در فضای مجازی، غیرواقعی هستند زیرا آنها از سوی كاریابی های غیرمجاز با هدف سوء استفاده های مالی و اخلاقی منتشر می شوند. ✅کلاهبرداری و سرقت های غیر مجاز، ، فعالیت های غیر مجاز و غیرقانونی از مهمترین شیوه‌های کلاهبرداری در این زمینه به شمار می رود. به نوعی می توان گفت کارفرماهای غیر واقعی در فضای مجازی خود به دنبال کار بوده و با کلاهبرداری از کاربران، کسب درآمد می کنند. # خانواده_و_سوادرسانه‌ای 📲 @Family_literacy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅مستند های حوزه سواد رسانه 👈بازی‌های خاکستری لینک تماشا: https://www.aparat.com/v/5XgdE ⭕⭕⭕ 👈مستند «آینده کار» مجموعه مستند سه قسمتی «آینده کار - Future of work» محصول سال ۲۰۲۱ شبکه PBS است و به تغییراتی که در کار و شغل بشر به دلیل تحولاتی که در فناوری، اتوماسیون، رشد اقتصاد گیگ، کرونا و موضوعات دیگر پیش آمده، می پردازد https://tv4.ir/program/308401 ⭕⭕⭕ 👈برنامه«آقای هوش مصنوعی» با موضوع «هوش مصنوعی انسان محور» B2n.ir/n58398 📲 @Family_literacy
💢 برترین ابزارهای هوش مصنوعی 🔸 تولید متن با هوش مصنوعی https://copilot.microsoft.com/ https://elicit.com/ https://www.perplexity.ai/ 🔹 شناسایی شبکه مقالات مشابه https://www.connectedpapers.com/ https://app.litmaps.com/ https://www.researchrabbit.ai/ https://inciteful.xyz/ https://citrus-search.com/#/ 🔸 دستیار پژوهش؛ از ایده‌پردازی تا نوشتن (بازنویسی، سوال و جواب، رفرنس نویسی) https://jenni.ai/ https://textero.ai/ https://yomu.ai 🔹 استخراج داده از مقاله (نسخه ۳) https://claude.ai/ 🔸 تفسیر جداول، اشکال، نمودارها، پاسخ به سوالات براساس مقاله، بازنویسی متن و… خلاصه کردن مقالات به صورت جدولی https://typeset.io/ 🔹 پیدا کردن رفرنس برای جملات بدون منبع https://www.sourcely.net/ 🔸 مفاهیم کلی مقاله، چکیده، خلاصه‌سازی https://www.scholarcy.com/ 🔹 سوال و مرور ادبیات (موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی) https://consensus.app/ 🔸 خواندن سریع و اسان مقالات (درک محتوای مقالات) Chatpdf.com 🔹 ترجمه و پارافرایز https://wordvice.ai/ 🔸 بررسی کردن متون ساخته شده با هوش مصنوعی https://contentatscale.ai/ 🔹 موتور جستجو https://app.dimensions.ai/ 🔸 شناسایی سرقت ادبی و متن‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی https://www.zerogpt.com/ 🔹 موتور جستجو https://you.com/ 🔸 ابزارهای خلاصه‌کننده مقاله https://www.popai.pro/ https://www.paraphraser.io/ https://www.summarizer.org/ 🔹 ترجمه متن با هوش مصنوعی https://www.machinetranslation.com/ 🔸 خلاصه‌نویسی محتوای متن https://humata.ai/ 🔹 استناد جملات به مقالات https://scite.ai/ 🔸 بهبود کیفیت متن https://paperpal.com/ 🔹 دستیار هوش مصنوعی مطالعه مقاله (خلاصه اطلاعات اصلی مقاله، گراف ارتباطات مقاله، سوال و جواب از مقاله) https://www.openread.academy/ 🔸 انسانی کردن مقالات ماشینی Undetectable.ai 🔹 جستجو، مرور ادبیات و بازنویسی paperdigest.org 🔸 پیدا کردن مقالات ترند papelist.app 🔹 دستیار هوش مصنوعی مقاله‌نویسی https://www.scienceos.ai/ 🔸 خلاصه‌سازی متون https://library.scholarcy.com/try 🔹 ایجاد ابرواژگان و تحلیل محتوا https://voyant-tools.org/ 🌿"آیا می‌دانید چگونه می‌توانید خانواده‌تان را از تاثیرات مخرب رسانه‌ها محافظت کنید؟ 🌿 آیا توانسته‌اید اطلاعات صحیح را در دنیای پرتلاطم رسانه‌ها تمیز کنید؟ 🌿با ما همراه شوید و در جستجوی راهکارهایی برای ساخت یک خانواده با سواد رسانه‌ای باشید. @Family_literacy
صوت نشست داود کیم.mp3
26.84M
/ 💢 نشست «بررسی ابعاد فرهنگی_اجتماعی سفر داود کیم به ایران» با حضور: 🔹سرکار خانم حیدری 📲 @Family_literacy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ارتش کودک کش صهیونیستی چگونه از برای کشتار فلسطینیان استفاده میکند! 🌿"آیا می‌دانید چگونه می‌توانید خانواده‌تان را از تاثیرات مخرب رسانه‌ها محافظت کنید؟ 🌿 آیا توانسته‌اید اطلاعات صحیح را در دنیای پرتلاطم رسانه‌ها تمیز کنید؟ 🌿با ما همراه شوید و در جستجوی راهکارهایی برای ساخت یک خانواده با سواد رسانه‌ای باشید. @Family_literacy 📲 @Family_literacy
💢وب‌سایت جستجوی معکوس تصاویر 🔺این سایت به شدت کاربردی میاد عکس شمارو با ۱۰ موتور جستجو مختلف مثل Google، Yandex، SauceNao، TinEye و... جست‌و‌جو میکنه تا منبعش رو بتونه پیدا کنه...! ✅آدرس سایت :https://tineye.com/ # خانواده_و_سوادرسانه‌ای 📲 @Family_literacy
31.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺خرید زمین در قلب شیکاگو از کف بازار تهران به زبان ساده 🔺قسمت دوم: 🔹در دنیای واقعی ما از حواس پنچ‌گانه خود برای زندگی استفاده می‌کنیم. در فضای مجازی تنها دو حس بینایی و شنوایی درگیر هستند. متاورس اما در حال حرکت به سمتی است که به جرات می‌توان گفت در آینده‌‎ای نه چندان دور، حواس ديگر مانند حس لامسه، بویایی و چشایی را نیز می‌تواند به فضای مجازی اضافه کند. 🔹در متاورس شما با استفاده از آواتار (نماد فضای مجازی یک فرد) وارد یک دنیای مجازی می‌شوید که در آن قادر به انجام بسیاری از کارها هستید. با این حال باید یادآور شد که در حال حاضر متاورس بیشتر شبیه به یک بازی است، اما در آینده بسیار نزدیک، محل زندگی و انجام همه کارهای بشر خواهد شد. برای مثال، کارمندان یک شرکت با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، وارد محل کار خود شده و وظایف محوله را انجام می‌دهند. مثلا شرکت بوئینگ در نظر دارد با استفاده از متاورس، مهندسان و طراحان مختلف را در سرتاسر جهان در کارخانه خود در این فضا گردهم آورد تا در کنار هم به ساخت هواپیما بپردازند! 🔹برای ورود به متاورس باید وارد یک پلتفرم شوید. همه چیز ساده است. 🔹معنی بخشیدن به ارزهای دیجیتال در فضای متاورس پول‌های واقعی بی‌معنی هستند و ارزهای دیجیتال نقش اصلی را بازی می‌کنند. (NFT) خرید و فروش‌ها با رمزارزهای مخصوص متاورس شکل می‌گیرد که بدین ترتیب می‎توان گفت،  این ارزها کم‌کم معنی اصلی خود را پیدا کرده‌اند. # خانواده_و_سوادرسانه‌ای 📲 @Family_literacy
سلام 🌺 🔰 رو در آیدی این کانال دنبال کنید ، مجموعه پیام های در اختیارتون قرار می گیره که با اون می تونید به یک کلیشه کلی برای برخی از آثار سینمایی و انیمیشن غربی دست پیدا کنید که بتونید به وسیله اون نسبت به آگاه سازی خودتون و خانواده و اطرافیان استفاده کنید . (البته ادامه داره؛ و بهتره که از اول شروع کنید و به آخرین پیام برسید) 🔻البته این پیام ها ادامه خواهند داشت و بعد از ، مابقی بسته نیز ارائه داده خواهد شد... 🔸در پایان هر قسمت ان‌شاءالله یک وبینار، و بعد پاورپوینت ، پادکست، و کلیپ به درخواست کنندگان هرقسمت تقدیم خواهد شد. # خانواده_و_سوادرسانه‌ای 📲 @Family_literacy
🙏توجه🙏نظرسنجی 🙏توجه🙏 🌿نظرسنجی کانال تحلیلی آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانه‌ای @Family_literacy 🌿با سلام کاربران محترم و فرهیخته 🌿ما به بهبود محتوا و کیفیت کانال خود اهمیت می‌دهیم و نیاز به نظرات شما داریم. لطفاً به ما کمک کنید تا با ارائه پاسخ‌هایتان، بهبودهای لازم را اعمال کنیم.🌿 سوال1. آیا محتوای کانال ما برای شما مفید و جذاب است؟ - بله - خیر سوال2. در کدام بخش‌های کانال بیشترین تمرکز شما قرار دارد؟ - آموزش‌های تخصصی سواد رسانه‌ای - مشاوره‌های خانواده و پرورش کودکان - تحلیل و بررسی رویدادها و رسانه‌ها سوال3. چه نوع محتواهایی را بیشتر دوست دارید مشاهده کنید؟ - ویدئوهای آموزشی - مقالات تخصصی - پادکست‌های تحلیلی - نشست‌های زنده (وبینارها) - مطالب تصویری و اینفوگرافیک سوال4. آیا پیشنهادی برای بهبود کیفیت و محتوای کانال دارید؟ سوال5. آیا مایلید در دوره‌های آموزشی یا مشاوره‌های تخصصی شرکت کنید؟ - بله - خیر 🙏لطفا پاسخ نظرسنجی را به آیدی استادامیررحمان زنگنه ارسال نمایید🙏 @Rzanganeh 🌿از وقتی که برای شرکت در نظرسنجی ما گذاشتید متشکریم. نظرات شما به ما در بهبود ارائه محتوا کمک خواهد کرد.🌿
📲وقت شناسی بدون موضوعیت ندارد. همه فعالیت‌های رسانه‌ای چون نفوذ، ترغیب، تاثیر، تغییر و ازاین قبیل، ناظر به مخاطب و انتقال معنی به مخاطب است. گاهی مخاطب به عنوان یک شخص کلی مطرح می‌شود که بیشتر ابهام انگیز است. درست است که مخاطب یک انسان است، اما این انسان در موقعیت‌ها و مکانی و زمانی مختلف، ویژگی‌ها و نیازهای متغیری دارد. به قول قدیمی‌ها، هر سخن جایی و هرنکته مکانی دارد. این ضرب‌المثل بیانگر موقعیت و اهمیت آن و شرایط انسان است. اگر قبول کنیم که و عاطفی و هیجانی برای پذیرش ، پراهمیت و تعیین‌کننده است؛ شناخت موقعیتِ مخاطب و آگاهی از خُلق وی نیز از ضرورت های کار رسانه‌ای است. به عبارت دیگر وضعیت خُلقی و هیجانی مخاطب بر میزان تأثیرگذاری پیام موثر است. این شناخت، یک دانش و تجربه است. یک مثال. شرایط زمانی همانند و شرایط سخت دار را تصور کنید. حالت‌های عرفانی هنگام فرا می‌رسد و شخص روزه‌دار خود را آماده قبل و زمان افطار می‌کند. تصور کنید در این لحظات که بسیار است، سریالی از تلویزیون پخش شود که در آن در لحظاتی از و خون نمایش داده شود. آیا در این لحظه، مضمون و صحنه‌های فیلم با حالات یک روزه دار متناسب است؟ اگر نیست، معلوم می‌شود که به شرایط زمانی که مخاطب در آقن قرار دارد، توجه نشده، بلکه نادیده گرفته شده است. مخاطب به عنوان یک انسان، وجوه مختلفی دارد که آگاهی از آن و تناسب آن با موقعیت‌های مختلف، ضرورت دارد. باماهمراه باشید با تازه‌ترین ها👇 📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانه‌ای بپیوندید 👇 @Family_literacy
📲 رِسانه یا رَسانه ؟ برخی رِسانه ها رَسانه هستند. در ادبیات فارسی، رِسانه (با کسر ر) به معنای انتقال معنا و پیام است؛ آنگونه که مخاطب، آن را همانند پیام دهنده، فهم کند. اما رَسانه( با فتح ر) به معنای اندوه و حسرت است. پس بین این دو تفاوت وجود دارد. این قاعده را می‌توان به مفهوم امید، شوق، انگیزه و چشم انداز روشن نیز صادق است. ابزاری که در میان مردم امید می‌آفریند، رِسانه است و آنچه که بذر ناامیدی و یاس می‌پراکند، رَسانه. باماهمراه باشید با تازه‌ترین ها👇 📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانه‌ای بپیوندید 👇 @Family_literacy
🎭طنز طنز یک هنر است و برخاسته از تحول نماد در انسان. کسانی که نماد و رمز در آنها تحول یافته و در کودکی سرکوب نشده باشد، خمیرمایه هنر و طنز دارند. ویژگی طنز که آن را در رسانه و ارتباط‌های بین فردی موثر و تاثیرگذار می‌کند به چند دلیل است: ۱. طنز نماد است و نماد به دلیل ایهام، تاثیر بالایی دارد. ذهن انسان تاثیر بیشتری از محرک‌های مبهم می پذیرد، زیرا محرک‌های مبهمی مثل نماد و طنز، ذهن انسان را به جستجوگری وادار می کند تا مسأله را واضح و تنش ذهنی را از خود دور سازد. این خاصیت، در پیام‌های بسیار واضح و مستقیم وجود ندارد. ۲. طنز منتقل کننده چندین معنی و بعضاً چند پهلو به مخاطب است. به همین دلیل شیرین و نشاط آور و بعضاً خنده‌دار می‌شود. ۳. طنز به دلیل شیرینی اش، ارتباط بین آدم‌ها را تسهیل می‌کند. باماهمراه باشید با تازه‌ترین ها👇 📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانه‌ای بپیوندید 👇 @Family_literacy
💢ممنون‌دار پلیس هستیم بابت احیای بازدارندگی حاکمیت در سطح جامعه با کلید زدن ،چرا که بی‌اقتداری پلیس در جامعه خطرات بسیار بزرگی در پی دارد! 👈امیدوارم مسئولینی که با خطای محاسباتی یا کارشکنی یا کم‌کاری یا ترس کاذب مانع جمع شدن بساط بی‌حجابی طی یک سال و نیم اخیر شدند،از عمل نادرست خود توبه کنند! ✍میلاد خورسندی
شخصیت رسانه همان‌گونه که هر فرد دارای است؛ نیز واجد شخصیت است. شخصیت رسانه، همان تصویری است که در شما شکل گرفته‌است. طبیعی است آدم‌های مستقل و «اهل پردازش» ذهن خود را به شخصیت بی‌اعتبار واگذار نمی‌کنند. برعکس، آدم‌های ذهن خود را به هر شخصیتی از رسانه واگذار می‌کنند. مهم است که ذهن خود را در اختیار کدام رسانه و با کدام شخصیت رسانه‌ای قرار بدهیم! @Family_literacy
کتاب مکتب شهدا به چاپ رسید. باماهمراه باشید با تازه‌ترین ها👇 📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانه‌ای بپیوندید 👇 @Family_literacy
باماهمراه باشید با تازه‌ترین ها👇 📲به تنها کانال جامع تحلیلی، آموزشی و تخصصی خانواده و سواد رسانه‌ای بپیوندید 👇 @Family_literacy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘در اینستا کم مصیبت داشتیم بلاگرهای عرفانی هم پیدا شدند ▪️متاسفانه در سایه عدم مدیریت فضای مجازی و کوتاهی‌های جدی ما در ارتباط‌گیری با مردم و عدم پاسخ به نیازهای فطری انسان امروز و درغبار جنگ‌های شناختی عرصه برای رشد قارچی پیامبران نوظهور در قالب انسان رسانه‌های مجازی ایجاد شده است و نمی‌شود به این راحتی از کنار این مساله رد شد چرا که هرچقدر جامعه دینی در مقابل انحرافات عرفان‌های نوظهور خود ایمنی بالایی داشت، برعکس در این پدیده منحوس جامعه دینی هم می‌تواند به یک خماری عمیق فرو رود و تریبون ومرید همین پیامبران جدید شود‌. ▪️ماهیت عارف‌های اینستاگرامی ▫️عرفان‌های جدید که انسان‌رسانه‌ها با جذابیت‌های اغواگرانه اینستاگرامی، تکنیک‌های روانشناسی، با شناخت دقیق جامعه و خلاهای آن شروع میکنند و تلاش می‌کنند مخاطبی که به دنبال راه فراری از اجرای احکام شریعت است را سرخوشانه وارد رابطه عرفانی کاذب با خدا کرده و اتفاقا به دنبال مناسک سازی و پیاده سازی یک شریعت جدید هستند.‌ این انسان رسانه‌ها هر چقدر از شریعت الهی کوتاه می‌آیند بر عکس احکام و قوانین جدید از پوشش گرفته تا ذکرهایی که شبیه اذکار دینی است اما منابع آن مشخص نیست استفاده می‌کنند و توهمات غیر قابل باوری را در مخاطب به وجود می‌آورند. ▫️بنده به صراحت می‌گویم اینها ورژن‌های پیشرفته بلاگرهای مذهبی صورتی هستند که با سرعت و صراحت بیشتر از پشت پرده‌های منحوس می‌گویند و او را به قهقرا می‌کشند. حال عجیب تر آن است که نه تنها نظارتی به آنها نمی‌شود بلکه آنها فرصت برگزاری همایش‌‌های عجیب هم دارند. باماهمراه باشید با تازه‌ترین ها @Family_literacy
"آموزش سواد رسانه‌ای برای خانواده‌ها با کودکان و نوجوانان چالش‌های خاصی دارد. آیا می‌خواهید بهترین راهکارها را برای مدیریت رسانه‌ها در خانواده خود بیاموزید؟ با ما همراه شوید تا از آموزش‌ها و مشاوره‌های تخصصی ما بهره‌مند شوید و روابط سالم‌تری با کودکان و نوجوانان خود بسازید. " @Family_literacy