هدایت شده از فقه الشیعة
كتاب اجتماع الأمر والنهي
للعلامةالسيدمحمدكاظم الطباطبائي اليزدي
تحقيق الحاج آقا حسين حلبيان الإصفهاني
#فقه_أهل_البيت_عليهم_السلام
#فقه_الشيعة
#أصول_فقه_الشيعة
#أصول_الفقه
#اجتماع_الأمر_والنهي
Agreement of command and prohibition
Compiled by:
al-Sayid Muhammad Kazem al-Tabatabaei al-Yazdi
Research by:
al-Haj Hussain Halabian
al-Isfahani
@FEQH_AL_SHIA
هدایت شده از فقه الشیعة
اجتماع الأمر والنهي.pdf
4.17M
كتاب اجتماع الأمر والنهي
للعلامةالسيدمحمدكاظم الطباطبائي اليزدي
تحقيق الحاج آقا حسين حلبيان الإصفهاني
#فقه_أهل_البيت_عليهم_السلام
#فقه_الشيعة
#أصول_فقه_الشيعة
#أصول_الفقه
#اجتماع_الأمر_والنهي
Agreement of command and prohibition
Compiled by:
al-Sayid Muhammad Kazem al-Tabatabaei al-Yazdi
Research by:
al-Haj Hussain Halabian
al-Isfahani
@FEQH_AL_SHIA
عن الإمام علي الهادي عليه السلام: من هانت عليه نفسه فلا تأمن شرّه.
الوافي ج٢٦ ص٢٨٤
https://eitaa.com/FeqhoAhlelbayt
هدایت شده از فقه اهل البیت علیهم السلام
عن أميرالمؤمنين (علیه السلام): لَوْ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ الْمُؤْمِنِ بِسَيْفِي هَذَا عَلَى أَنْ يُبْغِضَنِي مَا أَبْغَضَنِي، وَ لَوْ صَبَبْتُ الدُّنْيَا بِجَمَّاتِهَا عَلَى الْمُنَافِقِ عَلَى أَنْ يُحِبَّنِي مَا أَحَبَّنِي؛ وَ ذَلِكَ أَنَّهُ قُضِيَ، فَانْقَضَى عَلَى لِسَانِ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ (صلی الله علیه وآله) أَنَّهُ قَالَ: "يَا عَلِيُّ لَا يُبْغِضُكَ مُؤْمِنٌ وَ لَا يُحِبُّكَ مُنَافِقٌ".
هدایت شده از فقه اهل البیت علیهم السلام
قُلْ لَنْ يُصِيبَنَآ إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ
توبه - 51
الَّذِينَ يَتَرَبَّصُونَ بِكُمْ فَإِنْ كَانَ لَكُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّهِ قَالُوٓا أَلَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ وَإِنْ كَانَ لِلْكَافِرِينَ نَصِيبٌ قَالُوٓا أَلَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْكُمْ وَنَمْنَعْكُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ۚ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا
آنان كه همواره حوادثی را برای شما انتظار میبرند، اگر از سوی خدا برایتان پیروزی رسد، میگویند: مگر ما با شما [در میدان جنگ] نبودیم؟ [پس سهم ما را از غنایم جنگی بپردازید.] و اگر برای كافران بهرهای اندك [از پیروزی] باشد، به آنان میگویند: آیا [ما كه در میان ارتش اسلام بودیم] بر شما چیره و مسلّط نبودیم؟ [ولی دیدید كه ازضربه زدن به شما خودداری كردیم] و شما را [ازآسیب و زیان مؤمنان] مانع میشدیم [پس سهم غنیمت ما را بدهید.] خدا روز قیامت میان شما داوری میكند؛ و خدا هرگز هیچ راه سلطهای به سود كافران بر ضد مؤمنان قرار نداده است. (۱۴۱)
نساء - 141
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
بار دیگر رژیم جنایتکار صهیونیستی دست به جنایت زد و بسیاری از مردم بی دفاع غزه را در مدرسه ی التابعین به خون کشید.
لعنت خداوند بر این جنایتکاران.
این عمل را شدیدا محکوم می کنیم.
از خداوند نصرت و پیروزی برای اسلام و مسلمانان و هلاک برای جنایتکاران کافر را خواستارم.
حسین حلبیان
۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ شمسی
🌹
آية الله حاج آقا حسين حلبيان
#فقه_الشيعة
https://eitaa.com/FeqhoAhlelbayt
هدایت شده از استناد
💠 اوصاف و القاب مشترک
🔸 لقب «الطیّار» در برخی روایات وصف «حمزة الطیّار» آمده، و در برخی از روایات به عنوان وصف برای فرزندش محمّد ذکر شده است. در مورد محمّد، هم «ابن الطیّار» تعبیر میشود، و هم «الطیّار». در اصل، این وصف از پدر بوده است، ولی بعضی اوصاف که وصف پدر است، به نام خانوادگی تبدیل میشده است، نظیر نجاشی.
▪️از نجاشی صاحب کتاب فهرست، در منابع عامّه با نام «ابن النجاشی» یاد میشود، از آن جهت که نجاشی در اصل، جدّ این خانواده بوده است. والی اهواز هم عبداللّه نجاشی بوده که در مورد او نیز گاهی به «عبداللّه بن النجاشی» تعبیر میشود. صاحب فهرست، از آن جهت که جدّش نجاشی است، از او با نام «ابن النجاشی» یاد میشود، و از آن جهت که تبدیل به نام خانوادگی شده، با نام خود نجاشی نیز یاد میشود.
🔹 مثال دیگر «ابن ندیم» معروف است. شیخ طوسی از او با تعبیر «ابن ندیم» یاد میکند، ولی ظاهر تعبیرات دیگران آن است که ندیم، وصف خود محمّد بن اسحاق است. در اصل، این وصف برای اسحاق بوده است و به فرزندش نیز اطلاق میشده است.
🔺درس خارج فقه استاد معظّم آقای حاج سیّد محمّد جواد شبیری زنجانی، تاریخ: ۳ مهر ۱۴۰۲.
@ketabe_Estenad