eitaa logo
فقه اهل البیت علیهم السلام
233 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
70 ویدیو
250 فایل
دروس فقه و اصول
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فقه الشیعة
كتاب اجتماع الأمر والنهي للعلامةالسيدمحمدكاظم الطباطبائي اليزدي تحقيق الحاج آقا حسين حلبيان الإصفهاني Agreement of command and prohibition Compiled by: al-Sayid Muhammad Kazem al-Tabatabaei al-Yazdi Research by: al-Haj Hussain Halabian al-Isfahani @FEQH_AL_SHIA
هدایت شده از فقه الشیعة
اجتماع الأمر والنهي.pdf
4.17M
كتاب اجتماع الأمر والنهي للعلامةالسيدمحمدكاظم الطباطبائي اليزدي تحقيق الحاج آقا حسين حلبيان الإصفهاني Agreement of command and prohibition Compiled by: al-Sayid Muhammad Kazem al-Tabatabaei al-Yazdi Research by: al-Haj Hussain Halabian al-Isfahani @FEQH_AL_SHIA
عن الإمام علي الهادي عليه السلام: من هانت عليه نفسه فلا تأمن شرّه. الوافي ج٢٦ ص٢٨٤ https://eitaa.com/FeqhoAhlelbayt
عن أميرالمؤمنين (علیه السلام): لَوْ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ الْمُؤْمِنِ بِسَيْفِي هَذَا عَلَى أَنْ يُبْغِضَنِي مَا أَبْغَضَنِي، وَ لَوْ صَبَبْتُ الدُّنْيَا بِجَمَّاتِهَا عَلَى الْمُنَافِقِ عَلَى أَنْ يُحِبَّنِي مَا أَحَبَّنِي؛ وَ ذَلِكَ أَنَّهُ قُضِيَ، فَانْقَضَى عَلَى لِسَانِ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ (صلی الله علیه وآله) أَنَّهُ قَالَ: "يَا عَلِيُّ لَا يُبْغِضُكَ مُؤْمِنٌ وَ لَا يُحِبُّكَ مُنَافِقٌ".
قُلْ لَنْ يُصِيبَنَآ إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ توبه - 51
الَّذِينَ يَتَرَبَّصُونَ بِكُمْ فَإِنْ كَانَ لَكُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّهِ قَالُوٓا أَلَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ وَإِنْ كَانَ لِلْكَافِرِينَ نَصِيبٌ قَالُوٓا أَلَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْكُمْ وَنَمْنَعْكُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ۚ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا آنان كه همواره حوادثی را برای شما انتظار می‌برند، اگر از سوی خدا برایتان پیروزی رسد، می‌گویند: مگر ما با شما [در میدان جنگ‌] نبودیم؟ [پس سهم ما را از غنایم جنگی بپردازید.] و اگر برای كافران بهره‌ای اندك [از پیروزی‌] باشد، به آنان می‌گویند: آیا [ما كه در میان ارتش اسلام بودیم‌] بر شما چیره و مسلّط نبودیم؟ [ولی دیدید كه ازضربه زدن به شما خودداری كردیم‌] و شما را [ازآسیب و زیان مؤمنان‌] مانع می‌شدیم [پس سهم غنیمت ما را بدهید.] خدا روز قیامت میان شما داوری می‌كند؛ و خدا هرگز هیچ راه سلطه‌ای به سود كافران بر ضد مؤمنان قرار نداده است. (۱۴۱) نساء - 141
فَلَا تَعْجَلْ عَلَيْهِمْ إِنَّمَا نَعُدُّ لَهُمْ عَدًّا
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون بار دیگر رژیم جنایتکار صهیونیستی دست به جنایت زد و بسیاری از مردم بی دفاع غزه را در مدرسه ی التابعین به خون کشید. لعنت خداوند بر این جنایتکاران. این عمل را شدیدا محکوم می کنیم. از خداوند نصرت و پیروزی برای اسلام و مسلمانان و هلاک برای جنایتکاران کافر را خواستارم. حسین حلبیان ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ شمسی
🌹 آية الله حاج آقا حسين حلبيان https://eitaa.com/FeqhoAhlelbayt
هدایت شده از استناد
💠 اوصاف و القاب مشترک 🔸 لقب «الطیّار» در برخی روایات وصف «حمزة الطیّار» آمده، و در برخی از روایات به عنوان وصف برای فرزندش محمّد ذکر شده است. در مورد محمّد، هم «ابن الطیّار» تعبیر می‌شود، و هم «الطیّار». در اصل، این وصف از پدر بوده است، ولی بعضی اوصاف که وصف پدر است، به نام خانوادگی تبدیل می‌شده است، نظیر نجاشی. ▪️از نجاشی صاحب کتاب فهرست، در منابع عامّه با نام «ابن النجاشی» یاد می‌شود، از آن جهت که نجاشی در اصل، جدّ این خانواده بوده است. والی اهواز هم عبداللّه نجاشی بوده که در مورد او نیز گاهی به «عبداللّه بن النجاشی» تعبیر می‌شود. صاحب فهرست، از آن جهت که جدّش نجاشی است، از او با نام «ابن النجاشی» یاد می‌شود، و از آن جهت که تبدیل به نام خانوادگی شده، با نام خود نجاشی نیز یاد می‌شود. 🔹 مثال دیگر «ابن ندیم» معروف است. شیخ طوسی از او با تعبیر «ابن ندیم» یاد می‌کند، ولی ظاهر تعبیرات دیگران آن است که ندیم، وصف خود محمّد بن اسحاق است. در اصل، این وصف برای اسحاق بوده است و به فرزندش نیز اطلاق می‌شده است. 🔺درس خارج فقه استاد معظّم آقای حاج سیّد محمّد جواد شبیری زنجانی، تاریخ: ۳ مهر ۱۴۰۲. @ketabe_Estenad