من پنج سال دبستان را ظرف نه ماه خواندم!
بخشی از مصاحبه سید محمدحسین طباطبایی
بچهها در دوران مدرسه به شما حسادت نمیکردند؟
من اصلا مدرسه نرفتم و زمانی را که باید در مدرسه باشم در کشور های خارجی و یا در محافل داخلی در حال اجرای برنامه بودم و دروسی را که تا دبیرستان خواندم، همه را غیر حضوری امتحان دادم. من 5 سال دبستان را ظرف 9 ماه خواندم و امتحان دادم. شرایط من ویژه بود و نمیتوانستم در مدرسه حضور پیدا کنم به همین دلیل با بچه ها ارتباط و همراهی نداشتم که توسط آنها حسادتی متوجه من باشد.
https://www.yjc.ir/fa/news/5648106
﷽
✳️گزاره های سبک زندگی
🏷 #اختصاصی_اندیشکده
____________________________________
گزارۀ 0⃣3⃣
استاد حسن عباسی:
📋در جامعه ما آنقدر که برای علم سرمایهگذاری میشود، برای ایمان و تقویت حوزه ایمان کاری صورت نمیگیرد.
________________________________
جهت مطالعه بیشتر در خصوص این گزاره، جلسه 6⃣5⃣3⃣کلبه کرامت را مشاهده نمائید.
عنوان جلسه: ایمان و عمل
لینک دانلود جلسه 6⃣5⃣3⃣: http://kolbehkeramat.org/video/nq/356.mp4
____________________________________
#گزارههای_سبک_زندگی
😍هر هفته سه شنبه ها، یک گزارۀ سبک زندگی منتشر می شود.
____________________________________
🌐با ما همراه باشید:
▶️eitaa.com/Fetratarak
▶️sapp.ir/Fetratarak
▶️t.me/fetratarak
▶️instagram.com/andishkadefetrat
هدایت شده از هیئت محبان شهدا
#اعلام_مراسمات
"مراسمات عزاداری فاطمیه دوم"
📢سخنران: حجتالاسلام والمسلمین
شیخ بهزاد محمدی
🎤با نوای: حاج احسان رفیعی
کربلایی ابوالفضل مرادی
کربلایی محمد آسلیمی
📅از شنبه ۱۳بهمن٩٧ بمدت ۸ شب
📍شروع مراسمات: رأس ساعت ٢٠
"میهمان سفره اطعام فاطمی"
#هیئت_محبان_شهدا
🆔 @mohebbanshohada
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
❇️ حضور استاد حسن عباسی در برنامه جهانآرا
🔸برنامه تلویزیونی جهان آرا با عنوان "کارنامه انقلاب" چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه افق پخش میشود و تکرار آن هم ساعتهای ۱۳:۳۰ و ۱۸ روز بعد روی آنتن میرود.
🆔 @jahanaraofoghtv
🆔 @Ofogh_tv
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
﷽
✳️تا کنون کتاب فوقالعاده زیبای «انسان 250 ساله» را خواندهاید؟
🚫از ویژگیهای این کتاب چه میدانید؟
🏷 #اختصاصی_اندیشکده
____________________________________
ویژگی 5⃣1⃣: امام خامنهای در تحلیل تاریخ، صاحب تفکر دکترینال و استراتژیک هستند.
(مبانی نظری - بخش دوم)
📋پاسخ به سه پرسش چیستی، چرایی و چگونگی دربارۀ هر پدیدهای، «دکترین» آن پدیده را در اختیار قرار میدهد. در واقع دکترین قاعدۀ مبنایی و پایهای است که تمام رفتارها و ساختارها در هر سه لایه را مدیریت کرده و تحتالشعاع خود قرار میدهد. تمام تصمیمگیریها، دستورات، چینش نیروها، استعدادها، امکانات و غیره بر پایه دکترینی است که بر موضوع مورد نظر سایه افکنده و آن را در اختیار خود دارد.
#اندیشکده_فطرت
📋در خصوص واژه دکترین تعاریف مختلفی وجود دارد: اصول عقاید، قواعد بنیادی که هدایتکننده عملیات در پشتیبانی از سیاستهای ملی میباشد، راهنمای سیاست و راهنمای عملیات. در تعریفی دیگر از دکترین میخوانیم: «دکترین عبارت است از مجموع آراء و مبادی فلسفی، آموزشی، دینی و … که منسوب به یکی از متفکران یا منسوب به یک از حوزه های تحقیقی باشد.» به طور کلّی میتوان گفت «دکترین نوعی از جهانبینی است که برنامههای سیاسی بر اساس آن پایه و بنیاد گرفته باشد.»
@Fetratarak
📋لازم به یاد آوری است که دکترین صرفاً حوزه علوم سیاسی را در بر نمیگیرد و در دامنه تمام علوم قابل تعریف است. اصل، آموزه، یقین، عقیده و قاعده واژگانی هستند که در برخی موارد به جای دکترین به کار رفته است. واژه «رهنامه» به جای کلمه دکترین از سوی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی معادلسازی شده است. در زبان عربی نیز دو واژه معادل آن داریم: یک، قاعده، به معنای یک روش کلاسیک و دو، یقین، به مثابه محتوا. هر چند قاعده میراث تمدن بشری است امّا یقین مطلقاً و الزاماً از وحی سرچشمه میگیرد و بر عکس قاعده غیر قابل تغییر در طول زمان است.
#امام_خامنهای
📋 کسی که میتواند به مسائل از حیث پاسخ به این سوالها و فهم کامل دکترین آن پدیده بپردازد، به عنوان یک دکترینر و شخصی که از دکترین معینی حمایت و پشتیبانی میکند ، صاحب تفکر دکترینال است. در مطالب بعدی بر اساس مبانی ذکر شده به سراغ متن کتاب انسان 250 ساله میرویم و قدم به قدم در جستجوی دکترینها، استراتژیها، تاکتیکها و تکنیکها خواهیم بود تا نشان دهیم که رهبر معظم انقلاب در تحلیل تاریخ صاحب تفکر دکترینال و استراتژیک هستند. به عبارتی ایشان به عنوان یک دانشمند در حوزۀ علم تاریخ کاملاً قوارهمند و بر اساس یک مدل، تاریخ را تحلیل میکنند.
#انسان_250_ساله
😍هر هفته چهارشنبهها، یک ویژگی از کتاب انسان 250 ساله
_________________________________________________
🌐با ما همراه باشید:
▶️eitaa.com/Fetratarak
▶️sapp.ir/Fetratarak
▶️t.me/fetratarak
▶️instagram.com/andishkadefetrat
﷽
✳️دکترینها در علوم استراتژیک
🏷 #اختصاصی_اندیشکده
____________________________________
دکترین 0⃣3⃣
امام خمینی (ره):
📋 التقاطی فکر کردن خیانتی بزرگ به اسلام و مسلمین است.
____________________________________
جهت مطالعه بیشتر در خصوص این دکترین، جلسه 9⃣1⃣2⃣کلبه کرامت را مشاهده نمائید.
عنوان جلسه: اسلام ناب (1)
لینک دانلود جلسه9⃣1⃣2⃣http://kolbehkeramat.org/video/nq/219.mp4
___________________________________
#دکترینها_در_علوم_استراتژیک
😍هر هفته پنجشنبهها، یک دکترین منتشر میشود.
____________________________________
🌐با ما همراه باشید:
▶️eitaa.com/Fetratarak
▶️sapp.ir/Fetratarak
▶️t.me/fetratarak
▶️instagram.com/andishkadefetrat
✳️بر اساس آیات قرآن کریم، فرد مؤمن به هفت چیز ایمان دارد: 1- الله، ۲- غیب، ۳- ملائکه، ۴- انبیاء، ۵- کتاب، ۶- آخرت و ۷- آیات الهی.
✳️در طول سالیان، اندیشمندان مسلمان و ادیان دیگر بر روی شش متعلق اول پژوهشهای فراوانی انجام دادهاند، اما آنچه از آن غفلت شده متعلق هفتم یا آیات الهی است؛
باید به این نکته توجه کرد که ایمان به آیات الهی مقولهای جدا از ایمان به آیههای قرآن است، چرا که ایمان به آیههای قرآن در متعلَقِ «ایمان به کتاب» ذکر شده است. بنابراین پرسش اصلی این است که این آیات الهی چه هستند؟
✳️واژۀ «آیت» قدمتی بالغ بر چهار هزار سال دارد. ریشۀ آن به زبان آرامی بر میگردد و به معنی «اشاره» است؛ به بیانی شیواتر یعنی «هر چیزی به حقیقتی اشاره دارد.». «آیت» را میتوان اینگونه تعریف نمود: «آیت، نشانی و مفهومی است حبس شده در پدیدهها، از جانب خدا».
✳️به عنوان مثال، یکی از علائم راهنمایی و رانندگی تابلوی هشدار «پیچ تند» است. این تابلو در وسط جاده حکایت از یک حقیقت دارد: «وجود یک پیچ خطرناک!» تابلو نمیگوید که: راننده، به من توجه کن! که مثلاً جنسم از فلز است یا شکلم مثلث است یا به رنگ قرمز و مشکی هستم. بلکه این مفهوم را منتقل میکند که: «با نگاه کردن به من نکتهای که در دل تابلو نهفته است را دریاب و از آن برای رانندگی بی خطر در جاده استفاده کن». خالق جادۀ زندگی خداوند متعال است و انسان رانندۀ این جاده.
✳️تمام پدیدههای عالم را باید با همین دید نگاه کرد، یعنی توجه به خلقت خدا و پیدا کردن مفهوم هر پدیده به مثابه هر تابلو و استفاده از آن مفهوم در زندگی برای رسیدن به سعادت الهی. خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید: «الَّذینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیاماً وَ قُعُوداً وَ عَلی جُنُوبِهِمْ وَ یَتَفَکَّرُونَ فی خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنا ما خَلَقْتَ هذا باطِلاً سُبْحانَکَ فَقِنا عَذابَ النَّارِ (آل عمران/ ۱9۱) همانها که خدا را در حال ایستاده و نشسته، و آنگاه که بر پهلو خوابیدهاند، یاد میکنند؛ و در اسرار آفرینش آسمانها و زمین میاندیشند؛ (و میگویند:) بارالها! اینها را بیهوده نیافریدهای.» این مفهوم در برخی از متون موجود از جمله «توحید مفضل» به خوبی مورد اشاره قرار گرفته است. سعدی نیز اینگونه سروده که: برگ درختان سبز در نظر هوشیار ـ هر ورقش دفتری است معرفت کردگار.
✳️با این وصف باید گفت که فهم انسان از این مقوله علیرغم تعداد بی نهایت آیات الهی، متأسفانه بسیار کم و محدود است و شایسته است انسان تمام عالم را نشانهگذاری شده ببیند و چشم آیتبین داشته باشد؛ این آیات زبان سخن گفتن خداوند با انسان است. آیتها واژههای زبان خداوند هستند، که انسان مثل زبانآموزی که برای یادگیری زبانهای مختلف اقدام میکند، میتواند با یادگیری آیتهای جدید، هر لحظه آموختن این زبان را تکمیل کند.
✳️نکتۀ دیگری که در اینجا حائز اهمیت است این است که ریشه و پایۀ «حکمت» نیز آیت است. بر همین اساس هر کس بتواند آیت موجود در پس پردۀ پدیدهها، یا به زبان دیگر این ایما و اشارهها، را کشف کند، «حکیم» است؛ به همین میزان فرد هر قدر آیت بیشتری بداند حکیمتر است زیرا حکیم بودن دارای درجات مختلف است به گونهای که «الله»، طبق آیات قرآن، حکیمِ کامل و مطلق است و خود قرآن نیز حکیم خوانده شده است. در یک کلام دریافتن اشارههای خداوند یا آیات، «حکمت» است.
✳️برای بررسی بیشتر مراجعه کنید به www. Ayatmadari.ir
____________________________________
🌐با ما همراه باشید:
▶️eitaa.com/Fetratarak
▶️sapp.ir/Fetratarak
▶️t.me/fetratarak
▶️instagram.com/andishkadefetrat
02- ALYIMRAN[189-195].mp3
6.46M
سوره آل عمران آیات 189 تا 195
قاری محمداللیثی
این قرائت زیبای قرآن با مقاله پایینی مرتبط است...
@fetratarak
9.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💸 اگر سهمتو از پولی که ایران تو سوریه و عراق و... خرج میکنه بهت بدن، زندگیت چه شکلی میشه؟
🔺چیزی که شما رو شوکه خواهد کرد!
🔻با کیفیت ببینید: goo.gl/vPVSVk
✅ http://t.me/joinchat/D0sbLUFrvDmeeULraBoL7g
امام خامنهای: در دهه پنجاه شما را از ایران بیرون ریختیم و در دهه نود نیز شما را از کل منطقه بیرون راندیم!
✌چهل سال پیش اینگونه رزمیدیم تا توانستیم امروز ترامپ را بیچاره کنیم!
سردار شهید حسین همدانی خاطره ای جالب از روزهای نخستین دفاع مقدس نقل می کند. ایشان در خصوص محاصره سر پل ذهاب و نحوه دفاع از این شهر می گوید: (در سر پل ذهاب) به محض تاریک شدن هوا، با مشاهده اجرای آتش کالیبر سبک و نیمه سنگین دشمن در اطراف شهر، از آن جا که فشنگ رسام می زدند، متوجه شدیم که شهر از همه طرف در محاصره دشمن است. شدت آتش دشمن در وصف نمی گنجد. اصلاً تمام آسمان روشن شده بود و از هر طرف صدای انفجار و شلیک گلوله به گوش می رسید. همین قضیه در کنار این واقعیت که ما ابداً با یک جنگ تمام عیار و گسترده آشنایی نداشتیم، باعث شده بود که همگی قدری وحشت کنیم...
🇮🇷
یقین داشتیم که به محض روشن شدن هوا، عراقی ها دوباره به شهر حمله خواهند کرد. ستون فقرات دشمن هم در هجوم های زمینی، متشکل از واحدهای زرهی بود. بعد از یک بررسی مختصر، معلوم شد نه تنها دستمان از تسلیحات ضد زره خالی است، بلکه حتی یک عدد نارنجک هم نداریم! کل تسلیحات موجود ما عبارت بود از تعدادی تفنگ ژـ3 و مقدار بسیار کمی فشنگ، به علاوۀ آن قبضۀ کالبیر 50 که پشت وانت سیمرغ از همدان آورده بودیم. کالیبر 50 ما هم متکی به همان اندک مهمات همراهش بود. یعنی مهمات پشتیبانی برایش نداشتیم و اگر گلوله هایش تمام می شد، دیگر عاطل و باطل روی دستمان می ماند.
🇮🇷
در همین اثنا، برادرمان حاج اکبر مختاران آمد و به ما گفت: حاج محمود (نیکومنظر) تعداد سهراهی را که در آخرین روزهای بهمن 57 برای مقابله با تانکهای رژیم طاغوت درست کرده بود، در منزلش نگهداری می کند. من می گویم بهتر است برویم همان سه راهی ها را بیاوریم و به جای نارنجک از آن ها استفاده کنیم، بالاخره از هیچی که بهتر است! دیدیم پیشنهاد بدی نیست. لذا گفتیم سریع برود همدان و آن سه راهی ها را بردارد و بیاورد... ایشان هم بلافاصله به اتفاق یکی از بچه ها به اسم بیات، سوار بر همان وانت سیمرغ، شبانه عازم همدان شدند. خدا وکیلی جنگی رفتند و دمدمه های سحر بود که دیدیم با وانت برگشتند و چند کیسه گونی پر از سه راهی با خودشان آوردند. بلادرنگ ما آن سه راهی ها را بین بچه ها تقسیم کردیم.
🇮🇷
✳️امروز دشمن مردم ایران برای هجوم به این کشور نمی تواند از مرز ایران شروع کنند، بلکه باید این کار را از نیجریه، یمن، لبنان، سوریه و کشورهایی که به خاطر انقلاب اسلامی بیدار شده اند، آغاز کند.
هستیم با انقلاب اسلامی!
.
◾️بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه (س) در اندیشه #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
◾️در فصل چهارم #کتاب_انسان_250_ساله که موضوع آن «حضرت فاطمه زهرا(س)» است، رهبر انقلاب در تحلیل شخصیت حضرت زهرا(س) بُعد الگوسازی از ایشان برای زنان و جوانان را مطرح می کنند. «این مقام معنوی و میدان وسیع و قلّه رفیع، در مقابل همۀ زنهای آفرینش و عالم است. #فاطمه_زهرا(س) در قلّه این بلندای عظیم ایستاده و به همۀ زنان عالم خطاب میکند و آنها را به پیمودن این راه دعوت مینماید» و در جای دیگر میگویند: «به نظر من این برای یک جوان الگوست.» از نظر معظمله، اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان «نمونه و اسوۀ زن» معرفی میکند و چرایی آن را در این میداند که حضرت در اوج ملکوت انسانی بوده و یک شخص فوقالعاده هستند. لذا از این حیث الگوی جوانان و زنان هستند و البته الگوی تمام انسانها.
◾️رهبر انقلاب دو علّت اصلی را بر می شمرند: یک، مقام معنوی و دو، مقام جهادی و انقلابی و اجتماعی حضرت زهرا(س). معظمله توضیح مختصری در خصوص چگونگی مقام معنوی حضرت بیان میکنند، امّا میفرمایند: «ما در تعریف مقام معنوی آن بزرگوار وارد نمیشویم و قادر هم نیستیم که مقامات معنوی فاطمه اطهر(ع) را بفهمیم.»
◾️در چگونگی مقام جهادی و انقلابی و اجتماعی حضرت، رهبر معظم انقلاب به سه استراتژی در زندگی حضرت فاطمه(س) اشاره دارند: یک، رفتار ایشان با شوهر و فرزندان و انجام وظایفشان در خانه و البته در رابطه ایشان با رسول خدا(ص). دو، رفتار سیاسی و جهادی در عرصه اجتماع. و سه، رفتار عبادی در مقام بندگی خدا!
@Fetratarak