📣 تماشای رایگان آثار منتخب رویداد «نهضت روایت زن ایرانی» و رای دهی مردمی
💢 همزمان با هشتاد و هشتمین سالگرد قیام مردمی «گوهرشاد» میتوانید آثار بخش مسابقه «#نهضت_روایت_زن_ایرانی» را در #عماریار تماشا کنید و تا پایان تیرماه به فیلمهای مورد پسند خود رای دهید.
🏅 دبیرخانه #جشنواره_مردمی_فیلم_عمار جایزه ویژهای برای اثر منتخب در نظر گرفته است که توسط مردم بیشترین پسند و امتیاز را در عماریار کسب کند.
💻 تماشا و رایدهی به آثار:
🔗 b2n.ir/h36153
نکته: برای مشاهده آثار ابتدا باید در وبسایت عماریار ثبتنام کنید.
🎁 به سه نفر از شرکتکنندگان به قید قرعه، اشتراک سه ماهه عماریار هدیه میشود.
🆔 @filmema_fest
☝️سوژه هایی مناسب برای ورود به دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا، بله و جریان
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قصهی شکوهِ زنانِ ایرانی
🔻در آستانه هشتاد و هشتمین سالگرد قیام مردمی گوهرشاد، تیزر آثار منتخب فراخوان «نهضت روایت زن ایرانی» منتشر شد.
💻 تماشای رایگان و داوری مردمی در عماریار
🔗 b2n.ir/h36153
#فیلم_ما
#نهضت_روایت_زن_ایرانی
#جشنواره_مردمی_فیلم_عمار
🌐 @filmema_fest
☝️سوژه هایی مناسب برای ورود به دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا، بله و جریان
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
⭕️ توی طرح هایی که قرار هست برای فراخوان «شکوه جمهوریت» بفرستین دنبال چی هستیم؟
📌مفاهیم 12 گانه فراخوان «شکوه جمهوریت»
🟨 نکته مهم: پیش از ارسال طرح متن کامل فراخوان را مطالعه کنید:
📌 b2n.ir/farakhanemah
🗓 گاه شمار فراخوان:
🔻شروع ارسال آثار: 15 تیرماه ۱۴۰۲
🔻پایان مهلت ارسال آثار: 25 تیرماه ۱۴۰۲
🔻اعلام آثار راه یافته بخش نخست : 10 مرداد 1402
🔻اعلام آثار راه یافته بخش دوم : 25 مرداد 1402
🟨 لینک ثبت نام و ارسال طرح:
b2n.ir/farakhanemah
مدرسه اندیشه و هنر(ماه)
🔘 @mah_cinema
☝️سوژه هایی مناسب برای ورود به دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا، بله و جریان
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
📣📣📣 فراخوان فیلمنامه نویسی «شکوه جمهوریت»
⭕️ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سی و نه مرتبه انتخابات در کشور برگزار شد که هر کدام از آنها می توانست دستمایه خلق آثار هنری بسیار باشد و زبان هنر که می توانست زیبایی های شکوه جمهوریت ایران عزیز را به نمایش بگذارد و جنبههای دراماتیک حضور مردم را با هنر آمیخته کند، در این سالها آن چنان که باید و شاید نتوانسته از پس این مهم بر آید و عمدتاً از زاویه دیدی مشابه و بعضاً تکراری به انتخابات پرداخته است.
⭕️ مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» با توجه به در پیش بودن دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی «فراخوان فیلمنامه نویسی با موضوع انتخابات» با شعار « شکوه جمهوریت » را منتشر کرد.
❇️ شرایط طرح های ارسالی :
1️⃣ طرح های ارسالی باید بین 500 تا 1500 کلمه باشند.
2️⃣در طرح ارسالی ، شخصیت و کشمکش اصلی آن میبایست تعریف شده و طرح دارای آغاز، میانه و پایان باشد.
3️⃣ فیلمنامهها میتوانند در قالب داستانی، مستند، پویانمایی یا استاپ موشن باشند. ( قالب طرح را مشخص کنید)
4️⃣ فیلمنامه های ارسالی می بایست در مدیوم تیزر فرهنگی ( حداکثر 5 دقیقهای) یا فیلم کوتاه (حداکثر 15 دقیقه ای ) باشند.
🟨 نکته مهم: پیش از ارسال طرح متن کامل فراخوان را مطالعه کنید:
📌 b2n.ir/farakhanemah
🗓 گاه شمار فراخوان:
🔻شروع ارسال آثار: 15 تیرماه ۱۴۰۲
🔻پایان مهلت ارسال آثار: 25 تیرماه ۱۴۰۲
🔻اعلام آثار راه یافته بخش نخست : 10 مرداد 1402
🔻اعلام آثار راه یافته بخش دوم : 25 مرداد 1402
🟨 لینک ثبت نام و ارسال طرح:
b2n.ir/farakhanemah
مدرسه اندیشه و هنر(ماه)
🔘 @mah_cinema
41.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 ناگفته هایی از مرموز ترین شبکه ی اطلاعاتی-علمی ایران در دنیا/ شاهکار مرموز شهید فخری زاده
🎥 ناگفته هایی از عجیب ترین پروژه علمی #شهید_فخریزاده در حوزه ی فیزیک خلقت / ساخت تسلیحات و امکاناتی با بررسی رفتار حیوانات و طبیعت/ پیچیده ترین شبکه ی اطلاعاتی - علمی ایران توسط شهید فخری زاده...
✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
http://zil.ink/mr.tahlilgar
@mrtahlilgar1
☝️ سوژهای مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
هدایت شده از آموزش فیلمسازی
صدای مردم
مخاطب گرامی در هر نقطه از ایران یا جهان که باشید میتوانید در قالب شهروند خبرنگار، اخبار و رویدادهای خبری محل کار یا سکونت خود را از طریق صفحه صدای مردم برای ما ارسال کنید.
اخبار ارسالی به نام خودتان در سایت و کانالهای خبری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر خواهد شد.
سوژههایی که حاوی عکس یا فیلم هستند در اولویت انتشار قرار خواهند داشت.
باشگاه خبرنگاران جوان همچنین درخواستها و مشکلات شما را نیز تا رسیدن به نتیجه از مسئولان و نهادهای ذیربط پیگیری و پاسخ آن را در سایت منتشر خواهد کرد.
درج اطلاعات تکمیلی شامل نام و نام خانوادگی و شماره تلفن، ما را در پیگیری درخواستها و تعامل دوسویه با شما یاری خواهد کرد.
برای اطلاع از نحوه تنظیم دوربین و ارسال خبر میتوانید به صفحه⬇️
https://www.yjc.ir/fa/news/5463449/
«آموزش تصویربرداری خبری برای شهروند خبرنگاران»
مراجعه کنید.
لینک منبع:
صدای مردم
https://www.yjc.ir/fa/reporters
✅مژده 🆔 آی دی ارسال پیام ها به ادمین شهروند خبرنگار در ایتا یا پیامرسانهای ایرانی🇮🇷↙️
🆔
@shahrvandyjc
با یک اشاره☝️ خبرهای خود را ارسال بفرمایید
✅ آموزش فیلمسازی 🎬
در روبیکا
https://rubika.ir/amoozeshfilmsazi
در ایتا
https://eitaa.com/amoozeshfilmsazi/852
در سروش
https://splus.ir/amoozeshfilmsazi
ارسال گسترده
.
✡️ سریال وایکینگها و دین نوین جهانی
1️⃣ #سریال_وایکینگها (Vikings)، مجموعهای ۸۹ قسمتی بود که از سال ۲۰۱۳ تا اواخر سال ۲۰۲۰ از دو شبکهٔ آمازون و هیستوری پخش شد. نویسنده، تهیهکننده و خالق این اثر پُرخرج، #مایکل_هرست (Michael Hirst) است که با آثارش در مورد تاریخ انگلیس، شناخته میشود.
2️⃣ بودجهٔ فصل اول این سریال به تنهایی، حدود ۴۰ میلیون دلار اعلام شده است که برای یک فصل نُه قسمتی، رقم قابل توجهی است. سریال #وایکینگها توانست در حدود هشت سال، مخاطبان خوبی را جذب کند. تا جایی که در سایت آیامدیبی (IMDB)، با بیش از نیم میلیون رأی، امتیاز ۸.۵ از ۱۰ را گرفته و در بین پُربینندهترین سریالهای جهان، رتبهی پانزدهم را به خود اختصاص داده است.
3️⃣ اما آیا این سریال در پسِ جنگهای خیرهکنندهٔ رگنار و پسرانش، دینی را نیز تبلیغ میکند یا خیر؟
4️⃣ شاید برای شما جالب باشد که این سریال علیرغم تمام جذابیتهای هالیوودی که معمولاً در دو عنوان کلّی #سکس و #خشونت خلاصه میشود، یکی از #دینیترین و #ایدئولوژیکترین سریالهای پخش شده تا به امروز است.
5️⃣ تنها در یکی از قسمتهای این سریال بیش از سی جملهٔ مذهبی و کاملاً کلامی و فلسفی وجود داشت و میتوان گفت با دیدن این سریال یک کتابچهٔ کلامی فلسفی را در بین دیالوگهای عشقی و جنگاورانه، خواندهاید! که البته تاثیرگذاری این دیالوگها با ترکیب افکتهای نوری و صوتی، موسیقی، فیلمبرداری حرفهای، جذابیّت بازیگران و… بدون شک بسیار بیشتر از یک متن مکتوب است.
6️⃣ اما آیا سریال وایکینگها #مسیحیت را تبلیغ میکند یا #اسطورههای_نورس یا هیچکدام؟
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ مقالهٔ «هری پاتر و ترویج کابالای جادوگرا» مؤلفههای جادوی یهودی و ماسونی زیر که در مجموعه فیلمهای هری پاتر به آنها اشاره شده است را بررسی میکند:
1️⃣ دعوت به مجامع مخفی
2️⃣ نژاد برتر یهود
3️⃣ هری پاتر، خدای شاخدار
4️⃣ حجر الفلاسفه و نیکلاس فلامل
5️⃣ حروفگرایی و خاصیت جادویی الفاظ
6️⃣ گولم (Golem) و حاخام یهودی
7️⃣ منجیستیزی و اسلامهراسی
8️⃣ منجی قومی یا آنتیکرایست؟!
9️⃣ چشم دجال، باطن ماسونیشیطانی
🔟 شوالیههای معبد و هاگوارتز
1️⃣1️⃣ جادوگری بهمثابه یک دین
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/19622
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ آشنایی با برخی پروندههای اندیشکده مطالعات یهود
📚 پروندهٔ جادوی پول و بانک
💥 بررسی ماهیت و چیستی پول و بانک، و وابستگی آن به زرسالاران یهودی
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-economy/13683
📚 پروندهٔ شناخت تمدن شیطانی غرب
💥 بررسی مراحل تشکیل حزب شیطان و برآمدن تمدن شیطانی
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-culture/13849
📚 پروندهٔ موش شناسی
💥 شناخت و معرفی شخصیتهای مؤثر، نفوذی و فتنهگر داخلی و خارجی
👉 https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/14438
📚 پروندهٔ بت شناسی
💥 شناخت و معرفی برخی شخصیتهای داخلی و خارجی که رسانهها و دستهای پشتپرده، از آنان بت ساختهاند
👉 https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/14439
📚 تاریخ فرهنگی قبیلهٔ لعنت
💥 بررسی رخدادها و وقایع رفته بر بنیاسرائیل، از حضرت ابراهیم تا حضرت عیسی
👉 https://jscenter.ir/jewish-history/israelites/17481
📚 پروندهٔ بررسی کتاب فاتحین جهانی
💥 افشاگری دربارهٔ توطئهٔ جهانی یهود، خصوصاً در جنگ دوم جهانی و بعد از آن
👉 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/19179
📚 پروندهٔ شناخت یهودیان مخفی
💥 بررسی پدیدهٔ یهودیت مخفی و جایگاه مرموز آن در تحولات امروز ایران و جهان
👉 https://jscenter.ir/other-topics/crypto-judaism/19017
📚 پروندهٔ شناخت بابیان و بابیت مخفی
💥 بررسی گسترش سریع بابیگری و نفوذ منسجم و عمیق آن در ساختار حکومتی ایران
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/bahai/19276
📚 پروندهٔ «ایران ایری راکفلر»
💥 بررسی جای پای بنیادهای صهیونیستی، خصوصاً «بنیاد راکفلر» در «کشاورزی ایران»
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/8397
📚 پروندهٔ ویژهٔ «جنگ جهانی غذا»
💥 راهبردها، تاکتیکها و تکنیکهای ۲۰۰سالهٔ کنترل غذای جهان از سوی ابرکمپانیها
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/9387
📚 کتاب «یهودیان و حیات اقتصادی مدرن»
💥 بررسی نقش یهود در تکوین سرمایهداری جدید
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-economy/12679
📚 کتاب «ارتش سرّی روشنفکران»
💥 بررسی پروژهٔ «نفوذ» و «جاسوسی آکادمیک» با انگیزهٔ براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی
👉 https://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9952
📚 نادرستی فرضیههای نژادی آریا و سامی
💥 اثبات اینکه فرضیههای نژادی خدعهای استعماری برای انشقاق میان مردم و سلطه بر آنان است
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-corruption/racism/8387
📚 «تاریخ بنیاسرائیل» در کتاب «تاریخ تمدن و ملک مهدوی»
👉 https://jscenter.ir/jewish-history/israelites/10048
📚 آشنایی با «کتاب مقدس یهود»
👉 https://jscenter.ir/jewish-studies/jewish-bibliography/8403
📚 کتاب «تبار انحراف»
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3684
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ منجیستیزی و اسلامهراسی هری پاتر
5️⃣ همچنین در کتاب مقدس آمده است که حضرت مسیح بعضی از مسیحیان مؤمن را قبل از ظهور، میرباید تا در کنار ایشان باشند. اتفاقی که در قسمت «یادگاران مرگ» شاهد آن هستیم.
6️⃣ همچنین آوردن اسم ولدمورت در فیلم قدغن است، که میتواند اشاره به باور شیعیان بر نیاوردن اسم خاص منجی (م ح م د) باشد و یا اشاره به باور یهودیان ارتدوکس که اسم خدا (ی ه و ه) را نمیآورند، که این نیز میتواند اشارهای به ضد خدا بودن فیلم باشد.
7️⃣ بهصورت کلی، الگوی ولدمورت، «ضدمنجی / ضدمسیح» در اسلام و مسیحیت است. چرا که اساساً داستان حول محور فردی قدرتمند و دارای مریدان فراوان است که در دورهای از چشمها محو میشود و دوباره ظهور میکند. این مسأله دقیقاً الگوی #منجیگرایی در دو دین مسیحیت و اسلام را به چالش میکشد.
✍️ متن کامل مقاله را اینجا بخوانید:
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/19622
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ مؤلفههای «دین نوین جهانی» در «وایکنیگها»
1️⃣ از ابتدای سریال، تقریباً تمام مناسک دینی #وایکینگها نمایش داده میشود. مراسمهای ازدواج بر اساس آیین وایکینگها، قربانیکردن حیوان و حتی انسان برای جلب رضایت و برکت خدایان، رفتن به معبد و پرستش بتهای اودین، ثور و فِرِیا، کمکگرفتن مکرّر در طول جنگها از خدایان، مراسم سال نو با رقص و پایکوبیهای عجیب و غریب، خونخواری و...
2️⃣ در کنار این موارد، تأییدهایی از سوی فیلمساز در جای جای فیلم گنجانده شده است تا این آیین شرکآمیز را در کنار مسیحیت، موجّه و مورد قبول نشان دهد. برخی از این موارد عبارتند از:
🔸۱. عاقبت به خیری جنایتکاران تاریخ
🔸۲. نشان دادن خدایان اساطیری
🔸۳. اباحهگری و ماکیاولیسم؛ توجیه با تقدیرگرایی
🔸۴. پایان سریال با شکاکیّت
3️⃣ در واقع سریال با رسمیّت بخشیدن به خدایان ادیان مختلف، در صدد القای #شکگرایی به مخاطب است، که هر مکتبی حتی #اسطورههای_نورس نصیبی از واقعیت دارند و خیلی خودت را درگیر چنین مطالبی نکن، بلکه بهدنبال آن چیزی باش که دوست داری و دلت میخواهد! چرا که لذت این دنیا که در همین است و آخرتی هم اگر باشد، هر جنایتی هم که کرده باشی با وساطت خدای خودت، رستگار میشوی!
4️⃣ میبینیم که دقیقاً دو اصل مهم #دین_نوین_جهانی، یعنی #شکاکیت و #پلورالیزم در این سریال با ظرافتهای عالمانه و هنرمندانه، در جهت تبلیغ #هواپرستی، مطرح شده است. همچنین #جبرگرایی و #تقدیرگرایی که بهترین توجیه برای اعمال شنیع افراد است، بهوضوح در این سریال بهچشم میخورد.
5️⃣ اگر در زمانهای نه چندان دور، کتابهای ضالّه که جز قشر نخبگانی خیلی طرفداری هم نداشت، مردم را به #پلورالیزم_دینی دعوت میکردند، امروز مخاطبین جهانی در یک سریال ۸۹ قسمتی در حدود ۸ سال، یک بحث فلسفیِ جدّی را در فراز و فرودهای جنگی و عشقی، میچشند و تجربه میکنند.
6️⃣ بهنظر میرسد #زرسالاران_یهودی که رسانههای جهان را اداره میکنند، با عَلَم «دین نوین جهانی»، در واقع بهدنبال بیدین کردن مردم و ترویج «هواپرستی» هستند. زیرا تا وقتی که انسان خداوند را بر زندگی خود حاکم ببیند و رفتارهایش را طبق نظر او جلجلاله تنظیم کند، طعمهٔ خوبی برای مستکبران عالم نیست.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ هری پاتر و ترویج کابالای جادوگرا
1️⃣ #هری_پاتر نام مجموعه رمان جادویی نوشتهٔ «جی. کی. رولینگ» است. تا ژوئن ۲۰۱۱، این کتاب در حدود ۴۵۰میلیون نسخه فروش داشته و به ۸۳ زبان دنیا ترجمه شدهاست. با اقتباس از این رمان، فیلمهای هشتگانهٔ هری پاتر ساخته شد.
2️⃣ این سری فیلم با بودجهٔ ۸۸۰ میلیون دلاری، توانست سود تجاری بیش از ۹ میلیارد دلار بهدست آورد. مجموع سود تجاری فیلم و کتابها، بالغ بر ۱۵میلیارد دلار است. قسمتهای مختلف هری پاتر، از پُرفروشترین و پُربینندهترین فیلمهای تاریخ است. تا جاییکه در ۷۵ کشور جهان، پُربینندهترین چندگانهٔ سینمایی بهحساب میآید.
3️⃣ #جی_کی_رولینگ نویسندهٔ این اثر در هر دقیقه ۱۴۲ پوند پول درمیآورد! در ایران نیز رمان هری پاتر یکی از پُرفروشترین کتابهای سال گذشته در بعضی بسترهای مجازی بوده و پس از بیست سال هنوز در بازارهای کتاب فروخته میشود. همچنین این مجموعه، الگوی بسیاری از کتاب، فیلم و سریالهای با تم جادویی بعد از خود است.
4️⃣ البته شاید گمان کنید که هری پاتر صرفاً یک رمان یا فیلم علمی-تخیلی است، اما هم کتاب و هم سِری فیلمهای هری پاتر حاصل یک تحقیق گسترده در زمینهٔ #جادوگری و «فِرَق مخفی» میباشد.
5️⃣ جالب اینکه بازیگر نقش هری پاتر، «دنیل جیکوب ردکلیف»، #یهودی است. قوانین جادوگری کاملاً در این سری رعایت شده است. از «قانون شباهت گرفته تا «پرواز با جارو» و «سنگ فلاسفه». حتی اسامی شخصیتهای فیلم با فکر انتخاب شده است.
6️⃣ نمادهای مختلف «ماسونی، جادویی، کابالیستی» در این فیلم موج میزند. تا جایی که بسیاری از دینداران جهان در مقابل این فیلمها جبهه گرفته و حتی کتابهای هری پاتر را آتش زدند! چرا که در تمام ادیان ابراهیمی «جادوگری» عملی شنیع و #جادوگر فردی از دین خارج شده است که مستحق شدیدترین عقوبتها میباشد.
💥 در ادامه با بررسی مؤلفههای جادوی #یهودی و #ماسونی این فیلم، سعی میکنیم از باطن این اثر پردهبرداری کنیم.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
📚 «پروندهها»؛ از مهمترین بخشهای سایت اندیشکدهٔ مطالعات یهود هستند. پیگیری و مطالعهٔ منسجم پروندهها، نقش مهمی در یهودشناسی دارد.
https://eitaa.com/jscenter/16084
☝️ منبعی پر از سوژه های مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
🆔
@FilmnameNevisi
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ آنچه خواندید، تنها خلاصهای بود از یادداشت مصوّر و مهم «سریال وایکینگها و دین نوین جهانی». برای مطالعهٔ متن کامل این یادداشت و شرح شواهد آن، و همچنین دانلود فایل پیوستی، به آدرس زیر مراجعه کنید:
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/19367
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ منجیستیزی و اسلامهراسی هری پاتر
1️⃣ ضدّیت با اسلام در این فیلم بسیار آشکار است. از همان قسمت اول، پروفسور کوییرل با #عمامه روحانیت شیعه، شیطان را زیر عمامهاش مخفی کرده است!!
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ از واقعیت پنهان مرد عنکبوتی تا دهکدهٔ جهانی باراکا (١)
💥 تجربهای چهلساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت پانزدهم)
1️⃣ نظام #لیبرالیسم اقدام به بازتولید دینی جدید مینماید که مبتنی بر آن ساحت وجودی و حوزهٔ عمل انسان به سه سطحِ فردی، شهروندی و مدنی تقسیم میگردد. و با محترمشمردن هر باور و اعتقادی در حوزهٔ فردی، سعی میکند تا دخالت تفکرات خدامحور و بالأخص دین حَق را در روابط اجتماعی و در دو سطح شهروندی و مدنی، نامشروع جلوه داده و حضور #قراردادهای_اجتماعی در این دو سطح را بهصورت امری مقدس تلقّی کند. از همین جهت، سینمای #هالیوود اقدام به خلق شخصیتهایی همچون مرد عنکبوتی مینماید.
2️⃣ #مرد_عنکبوتی (Spider-Man) ابرقهرمانی است که نخستینبار در سال ۲۰۰۲م. و به کارگردانی یک #یهودی بهنام #سم_ریمی (Sam Raimi) تولید شد. این اثر، توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز بهعنوان یکی از معتبرترین شرکتهای سازنده و پخشکنندهٔ فیلم عرضه شد و مخاطبان بسیاری را در جهان مجذوب ساخته و به یکی از قهرمانان افسانهای سینما مبدّل گردید.
3️⃣ مرد عنکبوتی پیش از حضور در سینما، نخست در سال ۱۹۶۲م، توسط پدیدآورندهٔ اصلیترین شخصیتهای کمیک و بازیگر، تهیهکننده و نویسندهٔ #یهودی آمریکا، یعنی #استن_لی (Stan Lee) خلق شد و با سرمایهٔ شرکت #مارول و در قالب مجله و کتاب #کمیک به جهانیان عرضه گردید.
4️⃣ مرد عنکبوتی در واقعیت پنهان خود در تعارضی آشکار با دین حَق و این فرمودهٔ خداوند متعال در قرآن کریم (عنکبوت: ۴۱)، سعی میکند تا تنها با کمک نیش یک #عنکبوت، اسطورهای شکستناپذیر خلق نماید که فقط با اتکا به #قدرت_انسانی خود با بدیها به مبارزه برخاسته است.
5️⃣ #واقعیت_پنهان مرد عنکبوتی شاید برای بسیاری مشخص نباشد و تا به آینده نیز هیچگاه ستیز مستقیم او با دین حَق برای بسیاری از مخاطبان معلوم نگردد؛ اما آنچه که بدون هیچ تردیدی برای هر مخاطبی قابل فهم و درک میباشد، حضور مرد عنکبوتی بهعنوان شخصیتی #لیبرال و بر بستر تفکر #سکولاریسم است که بهنوعی ویژه از ماهیت قُدسی #قانون و #قراردادهای_اجتماعی در جامعهٔ پیرامونی خود دفاع مینماید.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ از واقعیت پنهان مرد عنکبوتی تا دهکدهٔ جهانی باراکا (۲)
💥 تجربهای چهلساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت پانزدهم)
1️⃣ #باراکا (Baraka) عنوان مستندی فاقد دیالوگ است که در سال ۱۹۹۲م. و به کارگردانی #ران_فریک (Ron Fricke) در سینمای آمریکا تولید و همچنان عنواندار یکی از پرهزینهترین مستندهای تاریخ #سینمای_غرب میباشد؛ مستندی با بیست فصل که در نقاط مختلف از جمله ایران و ۲۴ کشور از شش قارهٔ جهان و طی یک دورهٔ ۱۴ماهه تصویربرداری شده است.
2️⃣ باراکا که در اصل واژهای عبری و به معنی برکتیافته میباشد، بهصورت ویژهای سعی میکند تا مخاطب خود را به پذیرش #سکولاریسم سوق داده و ضمن ایجاد حسّ حقارت در مخاطبان متدیّن، ایشان را متوجه ماهیت متعالی دین #لیبرالیسم و عقبماندگی و بَدَوی بودن سایر ادیان مینماید.
3️⃣ باراکا اگر چه با به چالش کشیدن اصالت وجود آدم و حوا، سعی مینماید تا روند #تکامل انسان را مبتنی بر انگارههای #داروینیسم به تصویر کشیده و از این جهت سرآغاز اثر را به ترسیم چهرهٔ یک #میمون در چشمهٔ آب گرمی در ژاپن اختصاص میدهد، اما در ادامه با نمایش مذاهب بکر و گوشهنشین اما جذاب تبّتی و آداب و رسوم کهن، بیننده را متوجه خصیصههایی کهن از معبودخواهی و حسّ پرستش بَدَوی ساخته و با ترسیم ساختار تکامل بشر از مرحلهٔ #ادیان_ابتدایی و پس از آن مرحلهٔ #ادیان_قدیم و #چندخدایی و نهایتاً مرحلهٔ #ادیان_متکامل و #یکخدایی، بهنوعی اصل وجود دین حَق را در تعارض با شعور آدمی! و پیروان هر دین را انسانهایی سر در گریبان و خودحقپندار معرفی میکند!
4️⃣ بر این اساس، #تمدن_غرب، سعی میکند تا انسانگرایی سکولار یا #اومانیسم_سکولار را تنها مسیر #سعادت بَشر معرفی کند؛ مسیری که در بَطن خود به نفی هرگونه پایهٔ فرابَشری و الهی برای #اخلاقیات مبادرت و دین جدید مادّی و مطلوب خود را بر پایهٔ خِرد محض بَشر بنا نهاده و ضمن تلفیق آن با نگاههای تجربهگرایانه به معرفی کتاب مقدسی جدید با عنوان #کتاب_قانون میپردازد.
5️⃣ دینی که در چارچوب عقل و خِرد بَشری تعریف شده و ضمن توهم و خُرافه دانستن امور خارج از این چارچوب، سعی مینماید تا تمام داشتههای غیرمادّی آدمی را در بهترین حالت ممکن بهعنوان دریافتهای ذهنی او محترم شمرده و در عین حال از ظهور و بروز گُستردهٔ اجتماعی آن جلوگیری نماید.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ چرا غرب هری پاتر را رها نمیکند؟!
💥 به بهانهٔ تصمیم ساخت سریال هری پاتر
1️⃣ مجموعهٔ #هری_پاتر دربرگیرندهٔ جنگ آخرین یا همان #آرماگدون است که در قسمت ششم یعنی «هری پاتر و شاهزادهٔ دورگه» از آن بهطور مستقیم سخن رفت. در بخش آخر کتاب ششم، وقتی همهٔ یاران دامبلدور، گرد جسد او جمع شدهاند، هری به یاد نخستین سفر کابوسوارش به این جنگل افتاده و اولین ملاقاتش با ولدمورت را بهخاطر میآورد و همچنین جملهای از دامبلدور که گفت:
👈 «جنگ نهایی نیک و بد، آرماگدون بزرگ چندان دیر نیست».
2️⃣ برای اولینبار در همین قسمت ششم بود که بهطور علنی هری پاتر بهعنوان #منجی_موعود نامیده شد! از آن قسمت به بعد بود که دیگر روشن شد هری پاتر مانند کاراکتر #منجی در سایر فیلمهای مشابه آخرالزمانی، تنها کسی است که همه در انتظار نبردش با #نیروی_تاریکی و نجات جهان از وجود آن بهسر بردهاند، که این موضوع در خود فیلم هم بهروشنی مورد اشاره قرار گرفت.
3️⃣ مثلاً در صحنهای از فیلم «هری پاتر و شاهزاده دورگه» که هری در رستورانی مشغول خواندن روزنامه بود، در همان روزنامه موضوع منجی بودن هری کاملاً بیان شد و پیشخدمت رستوران نیز از این بابت نسبت به هری ابراز ارادت کرد!
4️⃣ #جنگ_آرماگدون، سرانجام در بخش دوم از فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» رؤیت شد. نکتهٔ قابل توجه اینکه سازندگان فیلم دقیقاً براساس باورهای #اوانجلیستی (صهیونیسم مسیحی) در بخش اول از یادگاران مرگ، #ولدمورت و #ارتش_تاریکی را بر #هاگوارتز و #دنیای_جادوگران حاکم ساختند.
5️⃣ این همان مرحلهٔ نخست #جنگ_آخرالزمان است که بنا بر تبلیغات مسیحیان صهیونیست، سپاه شرّ یا #دجال یا همان #آنتیکرایست (ضدمسیح) ابتدا بر #اورشلیم (بیتالمقدس) حاکم شده و سپاه مسیح یا مسیحیان نوتولدیافته بر اثر پدیدهٔ Rapture به آسمان نزد مسیح میروند و بعد از مدتی همراه مسیح بازگشته و طیّ مرحلهٔ آخر جنگ آرماگدون، #ضدمسیح و ارتش تاریکی را شکست داده و حکومت هزارسالهٔ خود را در جهان برقرار میسازند.
6️⃣ همچنانکه در بخش دوم فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» نیز شاهد بودیم، پس از مدتی که ولدمورت حاکم بر دنیای جادوگری است، هری پاتر با طلسم یادگاران مرگ، همچون مسیح مجدداً از دنیایی دیگر بازگشته و همراه همهٔ دانشآموزان و استادان هاگوارتز در جنگی سهمگین با سپاه شرّ، درگیر شده و آن را شکست داد.
✍️ سعید مستغاثی – مستندساز و کارشناس سینما
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ «اِل سید»؛ نمونهای از پیوند منحوس شهسواران صلیبی با زرسالاری یهودی (١)
1️⃣ از نیمهٔ دوم سدهٔ یازدهم میلادی و در فضای جنون صلیبی علیه شرق اسلامی، شاهد مشارکت فعال #الیگارشی_یهودی در تهاجم علیه مسلمانان اسپانیا هستیم.
2️⃣ در تاریخنگاری یهود، #یهودیان از قربانیان #جنگهای_صلیبی وانمود میشوند. اما نمونهٔ جنگ صلیبی شبهجزیره #ایبری [شامل کشورهای اسپانیا، پرتغال، آندورا] خلاف این ادعا را نشان میدهد و سرآغاز فرایند اقبال الیگارشی یهودی به زیست در شمال اسپانیا و همدستی آنان با #الیگارشی_صلیبی بهشمار میرود.
3️⃣ بهنوشتهٔ مورّخین دانشگاه عبری اورشلیم «شاهان مسیحی، یهودیان را بهدلیل آشناییشان با فرهنگ اسلامی در عملیات خود از نظر سیاسی و فرهنگی بسیار مؤثر یافتند.» و به پاس این خدمات، در هر منطقهای که به تصرّف حکمرانان اروپا درمیآمد، به یهودیان مغازه، اراضی کشاورزی و باغ واگذار میشد.
4️⃣ بدینسان، سران جامعهٔ یهودی به پشتوانهٔ مالی و “اسب تروا”ی حکمرانان مسیحیِ اروپا علیه دولتهای اسلامی اسپانیا بهطور اخص و جهان اسلام بهطور اعم بدل شدند. این سرآغاز پیوند #زرسالاران_یهودی با خاندانهای سلطنتی و الیگارشی حاکم بر اروپا و شکلگیری اتحادی تاریخی است که نقشی اساسی در پیدایش #تمدن_جدید_غرب ایفا کرد.
5️⃣ حکمرانان مسیحی اسپانیا، که در سدهٔ دهم میلادی تنها بر بخش کوچکی از شمال شبهجزیره ایبری فرمان میراندند، در نیمهٔ دوم سدهٔ یازدهم تهاجم به سرزمینهای اسلامی #اندلس را آغاز کردند و در سدهٔ سیزدهم در رأس پنج دولت لئون، آراگون، ناوار، کاستیل و پرتغال بهتدریج سیطرهٔ خود را بر بخش مهمی از شبهجزیرهٔ ایبری برقرار نمودند.
6️⃣ توسعهطلبی بهسوی جنوب تداوم یافت و در سال ۱۴۹۲م با سقوط #غرناطه حاکمیت مسیحیان بر سراسر ایبری تأمین شد.
✍️ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ منجیستیزی و اسلامهراسی هری پاتر
2️⃣ لرد ولدمورت نیز بهعنوان ضدمنجی که به هاگوارتز حمله کرده و بزرگترین دشمن بشریّت است، لباس #روحانیت_شیعه (عبا و قبا) را به تن کرده است.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ «اِل سید»؛ نمونهای از پیوند منحوس شهسواران صلیبی با زرسالاری یهودی (۲)
1️⃣ پیوند #یهودیان با حکمرانان مسیحی شبهجزیره ایبری از زمان آلفونسو پنجم، شاه لئون (۹۹۹-۱۰۲۷)، آغاز شد؛ و در دوران آلفونسو ششم، شاه لئون (۱۰۶۵-۱۱۰۹) و کاستیل (۱۰۷۲-۱۱۰۹)، به شکل جدّی رخ نمود.
2️⃣ در سدههٔ یازدهم میلادی، امیرنشین مسلمان طُلَیْطِلَه (تولِدو)، در قلب شبهجزیرهٔ ایبری و در جنوب دو امیرنشین مسیحی کاستیل و لئون، کانون شکوفای فرهنگ و اقتصاد منطقه بود و خاندان بنیذوالنون دولتی منظم و کشوری مرفّه پدید ساخته بود.
3️⃣ در این دوران، #طلیطله یکی از مهمترین و پرجمعیتترین مراکز یهودینشین اسپانیا بود و چهارهزار #یهودی در آن مأوا داشتند. در پرتو این امنیت و رفاه، در طلیطله یک #الیگارشی_یهودی بسیار ثروتمند و متنفّذ مستقر شد که رهبری یهودیان منطقه را بهدست داشتند.
4️⃣ درست از همین زمان، به فرماندهی حادثهجویی شرور بهنام «رودریگو دیاز ویواری» معروف به #ال_سید (۱۰۴۳-۱۰۹۹)، که سالیانی در دربار آلفونسوی ششم مأوا داشت، گروهی بهظاهر نامرتبط با دولت کاستیل تشکیل شد و تهاجم و غارت سرزمینهای ثروتمند مسلماننشین قُرْطَبه (کوردوبا) و بَلَنْسیه (والنسیا) را آغاز کرد.
5️⃣ «ال سید» (که لقب او شکل اسپانیولی «سیّد» عربی است) بعدها به موضوع حماسهسراییهای اغراقآمیز #الیگارشی_صلیبی بدل شد و در مقام یک قهرمان افسانهای جای گرفت؛ و در سدهٔ بیستم، در #مکتب_هالیوود، بر اساس این افسانهها از «ال سید» فیلمها ساخته شد. این در حالیاست که محققین او را حادثهجویی میشناسند که: «به #رذایل عصر خویش بیش از فضایل آن متصف بود.»
6️⃣ در این اسطورهها گفته میشود که «اِل سید» با سرمایهگذاری یک «شیّاد زیرک» و ۳۰۰ سوار، تهاجم غارتگرانهٔ خود را آغاز کرد و خزانهداران و کارگزارانش #یهودی بودند. این افسانهها صحّت دارد. غارتگریهای «اِل سید» در اصل یک سرمایهگذاری مالی از سوی #یهودیان بود. دایرةالمعارف یهود مینویسد: «اِل سید» از راکوئل و ویداس، یهودیان ساکن شهر برغش (بورگس) پایتخت کاستیل، وام گرفت و با این پول به والنسیا حمله برد.
✍️ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.