✡️ آشنایی با برخی پروندههای اندیشکده مطالعات یهود
📚 پروندهٔ جادوی پول و بانک
💥 بررسی ماهیت و چیستی پول و بانک، و وابستگی آن به زرسالاران یهودی
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-economy/13683
📚 پروندهٔ شناخت تمدن شیطانی غرب
💥 بررسی مراحل تشکیل حزب شیطان و برآمدن تمدن شیطانی
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-culture/13849
📚 پروندهٔ موش شناسی
💥 شناخت و معرفی شخصیتهای مؤثر، نفوذی و فتنهگر داخلی و خارجی
👉 https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/14438
📚 پروندهٔ بت شناسی
💥 شناخت و معرفی برخی شخصیتهای داخلی و خارجی که رسانهها و دستهای پشتپرده، از آنان بت ساختهاند
👉 https://jscenter.ir/other-topics/jewish-celebrities/14439
📚 تاریخ فرهنگی قبیلهٔ لعنت
💥 بررسی رخدادها و وقایع رفته بر بنیاسرائیل، از حضرت ابراهیم تا حضرت عیسی
👉 https://jscenter.ir/jewish-history/israelites/17481
📚 پروندهٔ بررسی کتاب فاتحین جهانی
💥 افشاگری دربارهٔ توطئهٔ جهانی یهود، خصوصاً در جنگ دوم جهانی و بعد از آن
👉 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/19179
📚 پروندهٔ شناخت یهودیان مخفی
💥 بررسی پدیدهٔ یهودیت مخفی و جایگاه مرموز آن در تحولات امروز ایران و جهان
👉 https://jscenter.ir/other-topics/crypto-judaism/19017
📚 پروندهٔ شناخت بابیان و بابیت مخفی
💥 بررسی گسترش سریع بابیگری و نفوذ منسجم و عمیق آن در ساختار حکومتی ایران
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/bahai/19276
📚 پروندهٔ «ایران ایری راکفلر»
💥 بررسی جای پای بنیادهای صهیونیستی، خصوصاً «بنیاد راکفلر» در «کشاورزی ایران»
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/8397
📚 پروندهٔ ویژهٔ «جنگ جهانی غذا»
💥 راهبردها، تاکتیکها و تکنیکهای ۲۰۰سالهٔ کنترل غذای جهان از سوی ابرکمپانیها
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/9387
📚 کتاب «یهودیان و حیات اقتصادی مدرن»
💥 بررسی نقش یهود در تکوین سرمایهداری جدید
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-economy/12679
📚 کتاب «ارتش سرّی روشنفکران»
💥 بررسی پروژهٔ «نفوذ» و «جاسوسی آکادمیک» با انگیزهٔ براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی
👉 https://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9952
📚 نادرستی فرضیههای نژادی آریا و سامی
💥 اثبات اینکه فرضیههای نژادی خدعهای استعماری برای انشقاق میان مردم و سلطه بر آنان است
👉 https://jscenter.ir/jewish-and-corruption/racism/8387
📚 «تاریخ بنیاسرائیل» در کتاب «تاریخ تمدن و ملک مهدوی»
👉 https://jscenter.ir/jewish-history/israelites/10048
📚 آشنایی با «کتاب مقدس یهود»
👉 https://jscenter.ir/jewish-studies/jewish-bibliography/8403
📚 کتاب «تبار انحراف»
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3684
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ منجیستیزی و اسلامهراسی هری پاتر
5️⃣ همچنین در کتاب مقدس آمده است که حضرت مسیح بعضی از مسیحیان مؤمن را قبل از ظهور، میرباید تا در کنار ایشان باشند. اتفاقی که در قسمت «یادگاران مرگ» شاهد آن هستیم.
6️⃣ همچنین آوردن اسم ولدمورت در فیلم قدغن است، که میتواند اشاره به باور شیعیان بر نیاوردن اسم خاص منجی (م ح م د) باشد و یا اشاره به باور یهودیان ارتدوکس که اسم خدا (ی ه و ه) را نمیآورند، که این نیز میتواند اشارهای به ضد خدا بودن فیلم باشد.
7️⃣ بهصورت کلی، الگوی ولدمورت، «ضدمنجی / ضدمسیح» در اسلام و مسیحیت است. چرا که اساساً داستان حول محور فردی قدرتمند و دارای مریدان فراوان است که در دورهای از چشمها محو میشود و دوباره ظهور میکند. این مسأله دقیقاً الگوی #منجیگرایی در دو دین مسیحیت و اسلام را به چالش میکشد.
✍️ متن کامل مقاله را اینجا بخوانید:
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/19622
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ مؤلفههای «دین نوین جهانی» در «وایکنیگها»
1️⃣ از ابتدای سریال، تقریباً تمام مناسک دینی #وایکینگها نمایش داده میشود. مراسمهای ازدواج بر اساس آیین وایکینگها، قربانیکردن حیوان و حتی انسان برای جلب رضایت و برکت خدایان، رفتن به معبد و پرستش بتهای اودین، ثور و فِرِیا، کمکگرفتن مکرّر در طول جنگها از خدایان، مراسم سال نو با رقص و پایکوبیهای عجیب و غریب، خونخواری و...
2️⃣ در کنار این موارد، تأییدهایی از سوی فیلمساز در جای جای فیلم گنجانده شده است تا این آیین شرکآمیز را در کنار مسیحیت، موجّه و مورد قبول نشان دهد. برخی از این موارد عبارتند از:
🔸۱. عاقبت به خیری جنایتکاران تاریخ
🔸۲. نشان دادن خدایان اساطیری
🔸۳. اباحهگری و ماکیاولیسم؛ توجیه با تقدیرگرایی
🔸۴. پایان سریال با شکاکیّت
3️⃣ در واقع سریال با رسمیّت بخشیدن به خدایان ادیان مختلف، در صدد القای #شکگرایی به مخاطب است، که هر مکتبی حتی #اسطورههای_نورس نصیبی از واقعیت دارند و خیلی خودت را درگیر چنین مطالبی نکن، بلکه بهدنبال آن چیزی باش که دوست داری و دلت میخواهد! چرا که لذت این دنیا که در همین است و آخرتی هم اگر باشد، هر جنایتی هم که کرده باشی با وساطت خدای خودت، رستگار میشوی!
4️⃣ میبینیم که دقیقاً دو اصل مهم #دین_نوین_جهانی، یعنی #شکاکیت و #پلورالیزم در این سریال با ظرافتهای عالمانه و هنرمندانه، در جهت تبلیغ #هواپرستی، مطرح شده است. همچنین #جبرگرایی و #تقدیرگرایی که بهترین توجیه برای اعمال شنیع افراد است، بهوضوح در این سریال بهچشم میخورد.
5️⃣ اگر در زمانهای نه چندان دور، کتابهای ضالّه که جز قشر نخبگانی خیلی طرفداری هم نداشت، مردم را به #پلورالیزم_دینی دعوت میکردند، امروز مخاطبین جهانی در یک سریال ۸۹ قسمتی در حدود ۸ سال، یک بحث فلسفیِ جدّی را در فراز و فرودهای جنگی و عشقی، میچشند و تجربه میکنند.
6️⃣ بهنظر میرسد #زرسالاران_یهودی که رسانههای جهان را اداره میکنند، با عَلَم «دین نوین جهانی»، در واقع بهدنبال بیدین کردن مردم و ترویج «هواپرستی» هستند. زیرا تا وقتی که انسان خداوند را بر زندگی خود حاکم ببیند و رفتارهایش را طبق نظر او جلجلاله تنظیم کند، طعمهٔ خوبی برای مستکبران عالم نیست.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ هری پاتر و ترویج کابالای جادوگرا
1️⃣ #هری_پاتر نام مجموعه رمان جادویی نوشتهٔ «جی. کی. رولینگ» است. تا ژوئن ۲۰۱۱، این کتاب در حدود ۴۵۰میلیون نسخه فروش داشته و به ۸۳ زبان دنیا ترجمه شدهاست. با اقتباس از این رمان، فیلمهای هشتگانهٔ هری پاتر ساخته شد.
2️⃣ این سری فیلم با بودجهٔ ۸۸۰ میلیون دلاری، توانست سود تجاری بیش از ۹ میلیارد دلار بهدست آورد. مجموع سود تجاری فیلم و کتابها، بالغ بر ۱۵میلیارد دلار است. قسمتهای مختلف هری پاتر، از پُرفروشترین و پُربینندهترین فیلمهای تاریخ است. تا جاییکه در ۷۵ کشور جهان، پُربینندهترین چندگانهٔ سینمایی بهحساب میآید.
3️⃣ #جی_کی_رولینگ نویسندهٔ این اثر در هر دقیقه ۱۴۲ پوند پول درمیآورد! در ایران نیز رمان هری پاتر یکی از پُرفروشترین کتابهای سال گذشته در بعضی بسترهای مجازی بوده و پس از بیست سال هنوز در بازارهای کتاب فروخته میشود. همچنین این مجموعه، الگوی بسیاری از کتاب، فیلم و سریالهای با تم جادویی بعد از خود است.
4️⃣ البته شاید گمان کنید که هری پاتر صرفاً یک رمان یا فیلم علمی-تخیلی است، اما هم کتاب و هم سِری فیلمهای هری پاتر حاصل یک تحقیق گسترده در زمینهٔ #جادوگری و «فِرَق مخفی» میباشد.
5️⃣ جالب اینکه بازیگر نقش هری پاتر، «دنیل جیکوب ردکلیف»، #یهودی است. قوانین جادوگری کاملاً در این سری رعایت شده است. از «قانون شباهت گرفته تا «پرواز با جارو» و «سنگ فلاسفه». حتی اسامی شخصیتهای فیلم با فکر انتخاب شده است.
6️⃣ نمادهای مختلف «ماسونی، جادویی، کابالیستی» در این فیلم موج میزند. تا جایی که بسیاری از دینداران جهان در مقابل این فیلمها جبهه گرفته و حتی کتابهای هری پاتر را آتش زدند! چرا که در تمام ادیان ابراهیمی «جادوگری» عملی شنیع و #جادوگر فردی از دین خارج شده است که مستحق شدیدترین عقوبتها میباشد.
💥 در ادامه با بررسی مؤلفههای جادوی #یهودی و #ماسونی این فیلم، سعی میکنیم از باطن این اثر پردهبرداری کنیم.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
📚 «پروندهها»؛ از مهمترین بخشهای سایت اندیشکدهٔ مطالعات یهود هستند. پیگیری و مطالعهٔ منسجم پروندهها، نقش مهمی در یهودشناسی دارد.
https://eitaa.com/jscenter/16084
☝️ منبعی پر از سوژه های مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
🆔
@FilmnameNevisi
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ آنچه خواندید، تنها خلاصهای بود از یادداشت مصوّر و مهم «سریال وایکینگها و دین نوین جهانی». برای مطالعهٔ متن کامل این یادداشت و شرح شواهد آن، و همچنین دانلود فایل پیوستی، به آدرس زیر مراجعه کنید:
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/19367
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ منجیستیزی و اسلامهراسی هری پاتر
1️⃣ ضدّیت با اسلام در این فیلم بسیار آشکار است. از همان قسمت اول، پروفسور کوییرل با #عمامه روحانیت شیعه، شیطان را زیر عمامهاش مخفی کرده است!!
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ از واقعیت پنهان مرد عنکبوتی تا دهکدهٔ جهانی باراکا (١)
💥 تجربهای چهلساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت پانزدهم)
1️⃣ نظام #لیبرالیسم اقدام به بازتولید دینی جدید مینماید که مبتنی بر آن ساحت وجودی و حوزهٔ عمل انسان به سه سطحِ فردی، شهروندی و مدنی تقسیم میگردد. و با محترمشمردن هر باور و اعتقادی در حوزهٔ فردی، سعی میکند تا دخالت تفکرات خدامحور و بالأخص دین حَق را در روابط اجتماعی و در دو سطح شهروندی و مدنی، نامشروع جلوه داده و حضور #قراردادهای_اجتماعی در این دو سطح را بهصورت امری مقدس تلقّی کند. از همین جهت، سینمای #هالیوود اقدام به خلق شخصیتهایی همچون مرد عنکبوتی مینماید.
2️⃣ #مرد_عنکبوتی (Spider-Man) ابرقهرمانی است که نخستینبار در سال ۲۰۰۲م. و به کارگردانی یک #یهودی بهنام #سم_ریمی (Sam Raimi) تولید شد. این اثر، توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز بهعنوان یکی از معتبرترین شرکتهای سازنده و پخشکنندهٔ فیلم عرضه شد و مخاطبان بسیاری را در جهان مجذوب ساخته و به یکی از قهرمانان افسانهای سینما مبدّل گردید.
3️⃣ مرد عنکبوتی پیش از حضور در سینما، نخست در سال ۱۹۶۲م، توسط پدیدآورندهٔ اصلیترین شخصیتهای کمیک و بازیگر، تهیهکننده و نویسندهٔ #یهودی آمریکا، یعنی #استن_لی (Stan Lee) خلق شد و با سرمایهٔ شرکت #مارول و در قالب مجله و کتاب #کمیک به جهانیان عرضه گردید.
4️⃣ مرد عنکبوتی در واقعیت پنهان خود در تعارضی آشکار با دین حَق و این فرمودهٔ خداوند متعال در قرآن کریم (عنکبوت: ۴۱)، سعی میکند تا تنها با کمک نیش یک #عنکبوت، اسطورهای شکستناپذیر خلق نماید که فقط با اتکا به #قدرت_انسانی خود با بدیها به مبارزه برخاسته است.
5️⃣ #واقعیت_پنهان مرد عنکبوتی شاید برای بسیاری مشخص نباشد و تا به آینده نیز هیچگاه ستیز مستقیم او با دین حَق برای بسیاری از مخاطبان معلوم نگردد؛ اما آنچه که بدون هیچ تردیدی برای هر مخاطبی قابل فهم و درک میباشد، حضور مرد عنکبوتی بهعنوان شخصیتی #لیبرال و بر بستر تفکر #سکولاریسم است که بهنوعی ویژه از ماهیت قُدسی #قانون و #قراردادهای_اجتماعی در جامعهٔ پیرامونی خود دفاع مینماید.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ از واقعیت پنهان مرد عنکبوتی تا دهکدهٔ جهانی باراکا (۲)
💥 تجربهای چهلساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت پانزدهم)
1️⃣ #باراکا (Baraka) عنوان مستندی فاقد دیالوگ است که در سال ۱۹۹۲م. و به کارگردانی #ران_فریک (Ron Fricke) در سینمای آمریکا تولید و همچنان عنواندار یکی از پرهزینهترین مستندهای تاریخ #سینمای_غرب میباشد؛ مستندی با بیست فصل که در نقاط مختلف از جمله ایران و ۲۴ کشور از شش قارهٔ جهان و طی یک دورهٔ ۱۴ماهه تصویربرداری شده است.
2️⃣ باراکا که در اصل واژهای عبری و به معنی برکتیافته میباشد، بهصورت ویژهای سعی میکند تا مخاطب خود را به پذیرش #سکولاریسم سوق داده و ضمن ایجاد حسّ حقارت در مخاطبان متدیّن، ایشان را متوجه ماهیت متعالی دین #لیبرالیسم و عقبماندگی و بَدَوی بودن سایر ادیان مینماید.
3️⃣ باراکا اگر چه با به چالش کشیدن اصالت وجود آدم و حوا، سعی مینماید تا روند #تکامل انسان را مبتنی بر انگارههای #داروینیسم به تصویر کشیده و از این جهت سرآغاز اثر را به ترسیم چهرهٔ یک #میمون در چشمهٔ آب گرمی در ژاپن اختصاص میدهد، اما در ادامه با نمایش مذاهب بکر و گوشهنشین اما جذاب تبّتی و آداب و رسوم کهن، بیننده را متوجه خصیصههایی کهن از معبودخواهی و حسّ پرستش بَدَوی ساخته و با ترسیم ساختار تکامل بشر از مرحلهٔ #ادیان_ابتدایی و پس از آن مرحلهٔ #ادیان_قدیم و #چندخدایی و نهایتاً مرحلهٔ #ادیان_متکامل و #یکخدایی، بهنوعی اصل وجود دین حَق را در تعارض با شعور آدمی! و پیروان هر دین را انسانهایی سر در گریبان و خودحقپندار معرفی میکند!
4️⃣ بر این اساس، #تمدن_غرب، سعی میکند تا انسانگرایی سکولار یا #اومانیسم_سکولار را تنها مسیر #سعادت بَشر معرفی کند؛ مسیری که در بَطن خود به نفی هرگونه پایهٔ فرابَشری و الهی برای #اخلاقیات مبادرت و دین جدید مادّی و مطلوب خود را بر پایهٔ خِرد محض بَشر بنا نهاده و ضمن تلفیق آن با نگاههای تجربهگرایانه به معرفی کتاب مقدسی جدید با عنوان #کتاب_قانون میپردازد.
5️⃣ دینی که در چارچوب عقل و خِرد بَشری تعریف شده و ضمن توهم و خُرافه دانستن امور خارج از این چارچوب، سعی مینماید تا تمام داشتههای غیرمادّی آدمی را در بهترین حالت ممکن بهعنوان دریافتهای ذهنی او محترم شمرده و در عین حال از ظهور و بروز گُستردهٔ اجتماعی آن جلوگیری نماید.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ چرا غرب هری پاتر را رها نمیکند؟!
💥 به بهانهٔ تصمیم ساخت سریال هری پاتر
1️⃣ مجموعهٔ #هری_پاتر دربرگیرندهٔ جنگ آخرین یا همان #آرماگدون است که در قسمت ششم یعنی «هری پاتر و شاهزادهٔ دورگه» از آن بهطور مستقیم سخن رفت. در بخش آخر کتاب ششم، وقتی همهٔ یاران دامبلدور، گرد جسد او جمع شدهاند، هری به یاد نخستین سفر کابوسوارش به این جنگل افتاده و اولین ملاقاتش با ولدمورت را بهخاطر میآورد و همچنین جملهای از دامبلدور که گفت:
👈 «جنگ نهایی نیک و بد، آرماگدون بزرگ چندان دیر نیست».
2️⃣ برای اولینبار در همین قسمت ششم بود که بهطور علنی هری پاتر بهعنوان #منجی_موعود نامیده شد! از آن قسمت به بعد بود که دیگر روشن شد هری پاتر مانند کاراکتر #منجی در سایر فیلمهای مشابه آخرالزمانی، تنها کسی است که همه در انتظار نبردش با #نیروی_تاریکی و نجات جهان از وجود آن بهسر بردهاند، که این موضوع در خود فیلم هم بهروشنی مورد اشاره قرار گرفت.
3️⃣ مثلاً در صحنهای از فیلم «هری پاتر و شاهزاده دورگه» که هری در رستورانی مشغول خواندن روزنامه بود، در همان روزنامه موضوع منجی بودن هری کاملاً بیان شد و پیشخدمت رستوران نیز از این بابت نسبت به هری ابراز ارادت کرد!
4️⃣ #جنگ_آرماگدون، سرانجام در بخش دوم از فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» رؤیت شد. نکتهٔ قابل توجه اینکه سازندگان فیلم دقیقاً براساس باورهای #اوانجلیستی (صهیونیسم مسیحی) در بخش اول از یادگاران مرگ، #ولدمورت و #ارتش_تاریکی را بر #هاگوارتز و #دنیای_جادوگران حاکم ساختند.
5️⃣ این همان مرحلهٔ نخست #جنگ_آخرالزمان است که بنا بر تبلیغات مسیحیان صهیونیست، سپاه شرّ یا #دجال یا همان #آنتیکرایست (ضدمسیح) ابتدا بر #اورشلیم (بیتالمقدس) حاکم شده و سپاه مسیح یا مسیحیان نوتولدیافته بر اثر پدیدهٔ Rapture به آسمان نزد مسیح میروند و بعد از مدتی همراه مسیح بازگشته و طیّ مرحلهٔ آخر جنگ آرماگدون، #ضدمسیح و ارتش تاریکی را شکست داده و حکومت هزارسالهٔ خود را در جهان برقرار میسازند.
6️⃣ همچنانکه در بخش دوم فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» نیز شاهد بودیم، پس از مدتی که ولدمورت حاکم بر دنیای جادوگری است، هری پاتر با طلسم یادگاران مرگ، همچون مسیح مجدداً از دنیایی دیگر بازگشته و همراه همهٔ دانشآموزان و استادان هاگوارتز در جنگی سهمگین با سپاه شرّ، درگیر شده و آن را شکست داد.
✍️ سعید مستغاثی – مستندساز و کارشناس سینما
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ «اِل سید»؛ نمونهای از پیوند منحوس شهسواران صلیبی با زرسالاری یهودی (١)
1️⃣ از نیمهٔ دوم سدهٔ یازدهم میلادی و در فضای جنون صلیبی علیه شرق اسلامی، شاهد مشارکت فعال #الیگارشی_یهودی در تهاجم علیه مسلمانان اسپانیا هستیم.
2️⃣ در تاریخنگاری یهود، #یهودیان از قربانیان #جنگهای_صلیبی وانمود میشوند. اما نمونهٔ جنگ صلیبی شبهجزیره #ایبری [شامل کشورهای اسپانیا، پرتغال، آندورا] خلاف این ادعا را نشان میدهد و سرآغاز فرایند اقبال الیگارشی یهودی به زیست در شمال اسپانیا و همدستی آنان با #الیگارشی_صلیبی بهشمار میرود.
3️⃣ بهنوشتهٔ مورّخین دانشگاه عبری اورشلیم «شاهان مسیحی، یهودیان را بهدلیل آشناییشان با فرهنگ اسلامی در عملیات خود از نظر سیاسی و فرهنگی بسیار مؤثر یافتند.» و به پاس این خدمات، در هر منطقهای که به تصرّف حکمرانان اروپا درمیآمد، به یهودیان مغازه، اراضی کشاورزی و باغ واگذار میشد.
4️⃣ بدینسان، سران جامعهٔ یهودی به پشتوانهٔ مالی و “اسب تروا”ی حکمرانان مسیحیِ اروپا علیه دولتهای اسلامی اسپانیا بهطور اخص و جهان اسلام بهطور اعم بدل شدند. این سرآغاز پیوند #زرسالاران_یهودی با خاندانهای سلطنتی و الیگارشی حاکم بر اروپا و شکلگیری اتحادی تاریخی است که نقشی اساسی در پیدایش #تمدن_جدید_غرب ایفا کرد.
5️⃣ حکمرانان مسیحی اسپانیا، که در سدهٔ دهم میلادی تنها بر بخش کوچکی از شمال شبهجزیره ایبری فرمان میراندند، در نیمهٔ دوم سدهٔ یازدهم تهاجم به سرزمینهای اسلامی #اندلس را آغاز کردند و در سدهٔ سیزدهم در رأس پنج دولت لئون، آراگون، ناوار، کاستیل و پرتغال بهتدریج سیطرهٔ خود را بر بخش مهمی از شبهجزیرهٔ ایبری برقرار نمودند.
6️⃣ توسعهطلبی بهسوی جنوب تداوم یافت و در سال ۱۴۹۲م با سقوط #غرناطه حاکمیت مسیحیان بر سراسر ایبری تأمین شد.
✍️ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ منجیستیزی و اسلامهراسی هری پاتر
2️⃣ لرد ولدمورت نیز بهعنوان ضدمنجی که به هاگوارتز حمله کرده و بزرگترین دشمن بشریّت است، لباس #روحانیت_شیعه (عبا و قبا) را به تن کرده است.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ «اِل سید»؛ نمونهای از پیوند منحوس شهسواران صلیبی با زرسالاری یهودی (۲)
1️⃣ پیوند #یهودیان با حکمرانان مسیحی شبهجزیره ایبری از زمان آلفونسو پنجم، شاه لئون (۹۹۹-۱۰۲۷)، آغاز شد؛ و در دوران آلفونسو ششم، شاه لئون (۱۰۶۵-۱۱۰۹) و کاستیل (۱۰۷۲-۱۱۰۹)، به شکل جدّی رخ نمود.
2️⃣ در سدههٔ یازدهم میلادی، امیرنشین مسلمان طُلَیْطِلَه (تولِدو)، در قلب شبهجزیرهٔ ایبری و در جنوب دو امیرنشین مسیحی کاستیل و لئون، کانون شکوفای فرهنگ و اقتصاد منطقه بود و خاندان بنیذوالنون دولتی منظم و کشوری مرفّه پدید ساخته بود.
3️⃣ در این دوران، #طلیطله یکی از مهمترین و پرجمعیتترین مراکز یهودینشین اسپانیا بود و چهارهزار #یهودی در آن مأوا داشتند. در پرتو این امنیت و رفاه، در طلیطله یک #الیگارشی_یهودی بسیار ثروتمند و متنفّذ مستقر شد که رهبری یهودیان منطقه را بهدست داشتند.
4️⃣ درست از همین زمان، به فرماندهی حادثهجویی شرور بهنام «رودریگو دیاز ویواری» معروف به #ال_سید (۱۰۴۳-۱۰۹۹)، که سالیانی در دربار آلفونسوی ششم مأوا داشت، گروهی بهظاهر نامرتبط با دولت کاستیل تشکیل شد و تهاجم و غارت سرزمینهای ثروتمند مسلماننشین قُرْطَبه (کوردوبا) و بَلَنْسیه (والنسیا) را آغاز کرد.
5️⃣ «ال سید» (که لقب او شکل اسپانیولی «سیّد» عربی است) بعدها به موضوع حماسهسراییهای اغراقآمیز #الیگارشی_صلیبی بدل شد و در مقام یک قهرمان افسانهای جای گرفت؛ و در سدهٔ بیستم، در #مکتب_هالیوود، بر اساس این افسانهها از «ال سید» فیلمها ساخته شد. این در حالیاست که محققین او را حادثهجویی میشناسند که: «به #رذایل عصر خویش بیش از فضایل آن متصف بود.»
6️⃣ در این اسطورهها گفته میشود که «اِل سید» با سرمایهگذاری یک «شیّاد زیرک» و ۳۰۰ سوار، تهاجم غارتگرانهٔ خود را آغاز کرد و خزانهداران و کارگزارانش #یهودی بودند. این افسانهها صحّت دارد. غارتگریهای «اِل سید» در اصل یک سرمایهگذاری مالی از سوی #یهودیان بود. دایرةالمعارف یهود مینویسد: «اِل سید» از راکوئل و ویداس، یهودیان ساکن شهر برغش (بورگس) پایتخت کاستیل، وام گرفت و با این پول به والنسیا حمله برد.
✍️ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ «اِل سید»؛ نمونهای از پیوند منحوس شهسواران صلیبی با زرسالاری یهودی (٣)
1️⃣ سرمایهگذاری یهودیان در غارتگریهای «اِل سید» سرآغاز پیوند قدرت مالی و اطلاعاتی #زرسالاری_یهودی با قدرت سیاسی و نظامی #شهسواران_صلیبی است؛ پیوندی شوم که تا به امروز ادامه دارد. دایرةالمعارف یهود دوران جنگهای الیگارشی صلیبی علیه مسلمانان در شبه جزیره ایبری را نمونهای مثالزدنی از نقش «سرمایهگذاری کلان و گسترده مالی» #یهودیان در تکاپوهای نظامی یافته است.
2️⃣ آلفونسو ۱۳ سال پس از آغاز سلطنتش در کاستیل، و پس از یک دوران آشوبگری و راهزنی در منطقه بهوسیله «اِل سید»، سرانجام به جنگ با یحیی بن اسماعیل، پسر امیری که جوانمردانه به او پناه داده بود، برخاست و در صفر ۴۷۸ق./ مه ۱۰۸۵م. #طلیطله را اشغال کرد. طلیطله نخستین ایالت #اندلس بود که به چنگ حکمرانان مسیحی افتاد.
3️⃣ یازده سال پس از سقوط طلیطله، #جنگ_صلیبی اول (۱۰۹۶-۱۰۹۹) و تهاجم حکمرانان و الیگارشی اروپا به سرزمینهای اسلامی آغاز شد. لشکرکشیهای آلفونسوی ششم دومین سرمایهگذاری بزرگ مالی (و اطلاعاتی) یهودیان در عملیات نظامی الیگارشی اروپا در شبه جزیره ایبری، پس از «اِل سید»، است.
4️⃣ پس از اشغال طلیطله، این شهر به کانون پرتکاپوی مالی و سیاسی و فرهنگی #یهودیان بدل شد؛ و از جمله گروهی از یهودیان به ترجمه آثار عربی به زبان لاتین مشغول شدند.
5️⃣ #الیگارشی_یهودی طلیطله، که با دربار آلفونسو همبسته بود، با مسلمانان سلوکی ستمگرانه داشت تا بدانجا که با مرگ آلفونسو (۱۱۰۹) «مردم شهر شوریدند و یهودیان را مورد حمله قرار دادند.»
6️⃣ در زمان آلفونسوی هشتم (۱۱۵۸-۱۲۱۴) امیران مسلمان اندلس تلاش برای بازپسگیری طلیطله را آغاز کردند و سران یهودی چون یوسف الفخار و پسرش آبراهام، برخی از اعضای خاندان ابن عزرا و یوسف ابوعمر بن شوشن در دفاع از شهر «فعالانه شرکت جستند.»
✍️ استاد عبدالله شهبازی
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ منجیستیزی و اسلامهراسی هری پاتر
3️⃣ ولدمورت هنگام ظهورش، یارانش را توبیخ میکند که چرا به فکر بازگشت من نبودید؟ پاسخ میدهند که در زمان #غیبت شما، اگر ندایی بود حتماً دنبال میکردیم.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ منجیستیزی و اسلامهراسی هری پاتر
4️⃣ همچنین هنگام ظهورِ دوبارهٔ ولدمورت پس از چند سال، یاران او از ابرها به محضر او میآیند. در اسلام و مسیحیت، این مطلب که #یاران_منجی سوار بر ابرها به محضر او شرفیاب میشوند، وجود دارد.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ آنچه خواندید خلاصهای بود از پانزدهمین قسمت از سلسله مقالات «تجربهای چهلساله از لیبرالیزاسیون دولتی» با عنوان «از واقعیت پنهان مرد عنکبوتی تا دهکدهٔ جهانی باراکا». متن کامل این مقاله را در آدرس زیر مطالعه کنید:
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/18577
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ از خدمتکارانجنسی تا همسرانکوروش
1️⃣ بنابر روایت مصریان، #کوروش از آماسیس دوم [فرعون مصر بعد از آپریس] دخترش را خواستگاری کرد و وی چون بیم آن داشته دخترش بهجای همسر رسمی، #خدمتکار_جنسی بشود، دختر آپریس را بهجای دختر خود به نزد کوروش فرستاد.
2️⃣ در روایت دیگری، زنی پارسی به دیدار #زنان کوروش میآید. آن زن پارسی وقتی کودکان قد بلند و جذاب #کاساندان [همسر کوروش] را کنار وی دید، شروع به تحسین کاساندان کرد، لکن کاساندان گفت با وجود داشتن این فرزندان، لکن کوروش به همسری که از مصر گرفته احترام میگذارد و شروع به بدگویی از زن مصری کوروش کرد.
3️⃣ در کوروشنامه گزنفون «هووخشتره» فرزند آستیاگ و آخرین شاه ماد پس از آنکه با کوروش دیدار میکند، دختر خود #آمیتیس را با هدایایی به کوروش تقدیم میکند. کوروش در ادامه خطاب به هووخشتره پس از تشکر از وی میگوید باید موضوع را با پدر و مادرش در میان بگذارد. کوروش پس از اینکه جانشین پدرش شد به سمت ماد میرود و با دختر هووخشتره ازدواج میکند.
✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.
✡️ متن کامل یادداشت «هری پاتر منجی آخرالزمان کابالیستی» را در آدرس زیر بخوانید:
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/19833
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
🇮🇷👉 @jscenter
☝️ سوژه هایی مناسب پرداخت دراماتیک در دنیای هنرهای نمایشی (دراماتیک)
برای تولید داستان، رمان و فیلمنامه فیلم و سریال
✅↙️کانال فیلمنامه نویسی در ایتا، سروش، ایگپ تلگرام و روبیکا
فیلمنامه نویسی:
تفکر فلسفی، مقدمه ای برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه سینما و تلویزیون با ایده، طرح و فیلمنامه های فاخر
https://rubika.ir/filmnamenevisi
لینک
↙️ آی دی های کانال #فیلمنامه_نویسی
ا🆔 در تلگرام،
https://t.me/FilmnameNevisi
در بله ↙️
https://ble.im/filmnamehnevisi
در سروش↙️
https://splus.ir/filmnamenevisi
در ایتا ↙️
https://eitaa.com/FilmnameNevisi
در آی گپ ↙️
https://iGap.net/filmnamenevisi
در بله ↙️
https://ble.ir/join/ODhjNjFhNj
ble.im/join/ODhjNjFhNj
✅ارسال به پژوهشگران هنر سینما
.