eitaa logo
فیش های مطالعاتی یک طلبه
550 دنبال‌کننده
36 عکس
22 ویدیو
0 فایل
در این کانال، فیش هایی پراکنده از مطالعات خودم یا دیگر دوستان که جالب و مهم باشد، گذاشته میشود، در حیطه های مختلف. فیش های قرآنی و روایی در این کانال مستقلا گذاشته میشود: @AyatRevayatEjtemai ارتباط با بنده/سوالات، اشکالات و نقدها: @yahadi71
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 موقف مقاومت، نه جهاد 🔺اگر بخواهیم نظریه رهبر انقلاب در موقف کنونی را ترسیم کنیم، به نظر میرسد نظریه ایشان «» باشد نه، «». 🔺در واقع در و فعلی در جهان، جمهوری اسلامی به دنبال آغازگری مداخله نظامی نیست. چه اینکه در و نیز اینگونه نبود بلکه آنها شروع کردند و جمهوری اسلامی را دنبال کرد و البته که با پیروزی میدان را ترک کرد. 🔺اکنون نیز مسئله همان است که از کلمات رهبر انقلاب نیز میشود همان منطق را تبیین کرد. اینکه هنوز به موقعیت تمام کردن کار اسرائیل نرسیده ایم. این اتفاق در صورتی می افتد که بتوانیم جبهه مقاومت را به سطح کل کشورهای منطقه توسعه دهیم و این نیازمند زمان است. 🔺یعنی بتوانیم یک منطقه ای را با کشورهای همراه خود شکل بدهیم. همان راهبردی که سال هاست رهبر انقلاب دنبال میکند. قبل از ایشان نیز حضرت امام دنبال میکردند. هرچند برخی دولت ها کمی همراه بوده و برخی هم که کلا همراه نبوده اند. 🔺در وضعیت کنونی، پیروزی ما در این است که مقاومت شکست نخورد. باید به گونه ای از مقاومت پشتیبانی کنیم که این نبرد بدون شکست جبهه مقاومت به نقطه برسد و این نقطه پیروزی برای ماست و مقدمه ای است برای همراه کردن مردم و سران کشورهای مختلف، خصوصا در منطقه برای شکل گیری جریان های مقاومت در دیگر کشورها، چیزی که امروز مشابه آن را در یمن، فلسطین، عراق، سوریه و لبنان میبینیم. 🔺البته واقعیت را نباید کمرنگ کرد. جمهوری اسلامی پشتیبان همه این صحنه بوده و هست. اما در پاسخگویی به شهادت اسماعیل هنیه، اسرائیل را کرد تا دیوانه وار کارش را پیش ببرد. یعنی با وجود انجام وظیفه مان، یک در این مرحله داشتیم و آن اینکه به موقع به همان وظیفه پشتیبانی خودمان عمل نکردیم. 🔺در وضعیت کنونی نیز باید به نحوی جلو این سگ هار را گرفت، مثلا با ضربه ای کاری که فعلا تحقق نیافته است. البته ضربه ای که به جنگ دائمی نیانجامد، هرچند به صورت موقت ممکن است چند روزی زدوخوردی شکل بگیرد اما زدن ضربه کاری، بسیار لازم و ضروری است. امید اینکه وظیفه امروز خود را خوب شناخته و به آن عمل کنیم. 💢 منظومه فکری رهبران انقلاب👇 https://eitaa.com/joinchat/1389690894C341de0b3be
7.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مطلبی از دستور صریح رهبر معظم انقلاب که برای اولین بار از زبان سردار احمد محمدزاده از فرماندهان سپاه و استاندار اسبق بوشهر می‌شنویم. فرمانده معظم کل قوا فرماندهان سپاه را احضار و گفتند: اگر آمریکایی‌ها جایی از ایران را زدند، از من (رهبری) سوال نمی‌کنید، از شورای عالی امنیت ملی هم اجازه نمی‌گیرید، باید حداکثر تا نیم ساعت این اقدام را پاسخ دهید. بعد از اعتراف دکتر پزشکیان و علی مطهری که ما به واسطه وعده آمریکایی‌ها به دولتمردان در انتقام خون هنیه تعلل کردیم، این هم یک مستند دیگر برای شناخت بهتر صحنه! صحنه‌ای که سستی و سادگی گذشته دولت‌مردان عملا ما را مجبور به وارد کردن ضربه سخت‌تر کرده است، ترس و فرار از جنگی که عملا گام‌های ما را به میدان جنگ نزدیکتر کرده است. هم هزینه سنگین داده‌ایم هم احتمال جنگ بیشتر شده است، این است سادگی در فهم تعامل با دشمن! @sharhe_hal
سپاه قهرمان تشکر دستان تان را می‌بوسیم خدایا بابت این عزت تشکر
فقط ای کاش و ای کاش این موشک ها بعد از شهادت هنیه و پیش از شهادت سید حسن زده میشد این حرکت قطعا معادلات را بهم میزد
ظاهراً حجم ضربات به اسرائیل سنگین بوده و به احتمال زیاد رژیم منحوس پاسخ خواهد داد باید مردم را برای اقدامات رژیم منحوس آماده کنیم، هم برای عملیات نظامی و هم برای عملیات رسانه ای روانی که از فردا صبح آغاز خواهد شد اینکه پاسخ داده نشود، بعید است ولی ما برای پاسخ به اقدامات آنها کاملا آمادگی عملیاتی داریم...
نیروهای نظامی کشور به رسالت الهی خود عمل کردند. رزقهم الله الجنة و مرافقة الشهداء فی الآخرة اکنون نوبت ماست تا برای مردم تبیین کنیم که مقاومت عامل قدرت و پیشرفت ایران است و وادادگی عامل عقب ماندگی و نابودی. از فردا فضای شادی با عملیات روانی دشمن تغییر خواهد کرد لذا امشب شب آماده باش برای جهاد تبیین است
ماموریت حاجی‌زاده تمام شد؛ ماموریت رحیم‌زاده اما بسیار مهم‌تر است. @yakfiheleshareh
💠 ایجاد ترس و ارعاب، راهبرد کارآمد باطل و شیطان 🔺آخرین فتنه ای که در حکومتش با آن درگیر بود، مسئله بود. نیروهایش را به شهرهای مرزی حضرت امیر میفرستاد و صریحا میگفت من به دنبال تسخیر شهرها نیستم بلکه تنها انگیزه ام، غارت کردن و بهم ریختن شهر و و ارعاب در دل مردم آنجاست. 🔺کتاب به نقل از میگوید: به من گفت: تو را با لشكر انبوه و ساز و برگ جنگى مى‌فرستم. از مسير فرات به برو. اگر آن جا لشكريانى ديدى بر آنان بتاز و غارت كن، وگرنه پيش برو تا شهر را غارت كنى. اگر در آن جا لشكريانى نيافتى، برو تا به ، شبيخون بزنى. سپس به نزد من بازگرد. مبادا به نزديك شوى! چرا كه اگر بر مردم انبار و مدائن بزنى، گويا كوفه را غارت كرده‌اى. 🔺در ادامه معاویه برای این غارات سه کارکرد میشمارد و میگوید ما از این غارات به دنبال این سه هدف هستیم: 1️⃣ اولا در دل مردم عراق می اندازد. (تَرهَبُ قُلوبَهُم) 2️⃣ ثانیا هواداران ما را نيز كه در فكر جدا شدن از آنان‌اند را مى‌بخشد و باعث میشود همچنان در بین آنها بمانند. (و تُجَرِّئُ كُلَّ مَن كانَ لَهُ فينا هَوىً مِنهُم و يَرى فِراقَهُم) 3️⃣ ثالثا كسانى را كه از پيشامدها مى‌ترسند را به سوى ما مى‌كشانَد و عملا اینها جزو نیروهای ما خواهند شد. (و تَدعو إلَينا كُلَّ مَن كانَ يَخافُ الدَّوائِرَ) 🔺در ادامه نیز تاکید میکند: به هر آبادى‌اى كه رسيدى كن و هركس را كه با خودت همفكر نديدى و اموال را كن كه اين كار هم مثل كشتن است و دل‌ها را بيشتر به درد مى‌آورد. (و خَرَّبَ كُلَّ ما مَرَرتَ بِهِ مِنَ القُرى، وَ اقتُل كُلَّ مَن لَقيتَ مِمَّن لَيسَ هُوَ عَلى رَأيِكَ‌، وَ احرَبِ‌ الأَموالَ‌، فَإِنَّهُ شَبيهٌ بِالقَتلِ و هُوَ أوجَعُ لِلقُلوبِ‌) 📌پ.ن: ▫️ و ارعاب، یک راهبرد مشترک بین جبهه حق و باطل است. هم شیطان و اصحابش در طول تاریخ از این راهبرد استفاده کرده و میکنند و هم انبیا و قرآن کریم امر میکند که سپاهیان اسلام باید در دل دشمنان خود ایجاد رعب کنند. ▫️نکته مهم در چرایی استفاده از این راهبرد است. چون مهمتر از ، احساس و است. اگر دقت کنیم خواهیم دید که خیلی مهم نیست زندگی یک انسان چقدر در واقعیت خوب است بلکه مهم این است که آیا آن انسان احساس و ادراک خوبی از زندگی اش دارد یا نه. ▫️در این ماجرا نیز همین است. در واقعیت رژیم منحوس در عملیات ، ضربه سنگینی خورده اما میخواهد با و ، ذهنیت و را به نحو دیگری صورت بندی کند. ▫️لذا با برساخت رسانه ای، هم ذهنیت مردم را نسبت به واقعیت تغییر میدهد و هم در دل مردم ارعابی ایجاد میکند که مردم از عملیات موفق خود پشیمان بشوند. ▫️پس اولا متوجه باشیم که دشمن ضربه سنگینی خورده و احتمالا واکنشی داشته باشد ولی برای مردم ما که تجربه دفاع مقدس را دارند، این زد و خوردها چیزی نیست. در واقع نباید متاثر از ارعاب او، دچار بشویم. اما ثانیا، داشته باشیم که صادق است، پس نه بترسیم و نه بترسانیم بلکه به دیگران بدهیم. 💢 آیات‌ و‌ روایات‌ اجتماعی | 👇 https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9
فیش های مطالعاتی یک طلبه
💠 ایجاد ترس و ارعاب، راهبرد کارآمد باطل و شیطان 🔺آخرین فتنه ای که #حضرت_امیر در حکومتش با آن درگیر
حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه این هفته تهران، دقیقا در راستای شکستن راهبرد ارعاب رژیم منحوس میتونه تفسیر بشه با اینکه این مسئله با توجه به تهدیدات رسمی اسرائیل بسیار خطرناک هست اما رهبر انقلاب شجاعانه این مسئله رو انتخاب کردند تا بتوانند این راهبرد ترس و ارعاب دشمن رو بهم بزنند. حضور میلیونی مردم در این نماز جمعه، در شکست این راهبرد دشمن بسیار موثر و اثرگذار است. کسانی که میتوانند نماز جمعه این هفته تهران را از دست ندهند. شاید این نمازجمعه، پرمعناترین نماز جمعه پس از انقلاب باشد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ما به سوی میدان جنگ، پرواز می‌کنیم! 🔹این صدای آقاسیدعلی خامنه‌ای است که در اولین نمازجمعه پس از آغاز جنگ تحمیلی، فریاد شهادت‌طلبی سر می‌داد: شنیدم دستگاه تبلیغاتی مزدور عراق پیغام داده است و سخن پراکنده است که چرا آنها که میگویند خودشان به میدان نمی‌آیند و شنیدم اسم مرا آورده است. ما میدان آمدنمان مانند میدان آمدن خائن و کافری چون صدام نیست؛ ما به سوی میدان جنگ پرواز می‌کنیم.(۱۳۵۹/۰۷/۰۴) 🔸و حال پس از گذشت بیش ۴۴ سال، در میانه‌ی نبرد با دشمن صهیونی، با حضور خود در تهران، می‌خواهد بار دیگر، عظمت‌ اسلام و مسلمین را به رخ دشمنان بکشد. 🔻وعده‌گاه حضور ما: مصلای تهران، روز جمعه، روز «اِبراز شهادت‌طلبیِ دسته‌جمعی» مردم ایران. 🎬 @Mostazafin_TV
به قول یه خوش ذوقی : نماز جمعه دیروز مباهله انقلاب بود سید علی با عزیز ترین کسان خودش (امت ) به زیر آسمان رفت تا حقانیتش را نشان دهد درست مثل اجداد طاهرینش شیخ ناصر یوسفی @havariun
💠 تفاوت و تفکیک بین نظر امام و تصمیم ایشان 🔺 نقل میکند بن ابى سرح، اسلام که آورد، به نحوی بود و حضرت، قرآن را به او املاء میکرد. بعد میگوید: پيامبر به او «الكافرين» املا مى‌كرد اما او به جاى آن، «الظالمين» مى‌نوشت. به او «عزيز حكيم» املا مى‌كرد اما او «عليم حكيم» مى‌نوشت و مانند اين موارد. 🔺وقتی به عبدالله بن سعد میگفتند چرا چنین میکنی، در پاسخ میگفت: من هم مانند آنچه محمّد مى‌گويد، مى‌گويم و مانند آنچه ‌محمّد مى‌آورد، مى‌آورم. یعنی به نحوی کرد. اینجا بود که خداوند آیه93 انعام را درباره او نازل کرد: ➕«و كيست‌ ستمكارتر از آن كس‌كه بر خدا دروغ بست؟ يا گفت: «به من وحى شده!»، در حالى كه چيزى به او وحى نشده؟ و يا آن كه گفت: «به زودى مانند آنچه خدا نازل كرد، نازل مى‌كنم»؟». 🔺عبدالله بن سعد عملا شد و به فرار کرد. لذا پيامبر به كشتن او فرمان داد اما چون او برادر رضاعی(شيرىِ) بن عفّان بود، به همین دلیل عثمان شروع کرد به اصرار و خواهش و التماس کردن از پیامبر و آنقدر این کار را ادامه داد تا پيامبر از عبدالله بن سعد دست كشيد. 🔺سپس پيامبر فرمود: «آيا كسى در ميان شما نبود كه به سوى اين (عبدالله بن سعد) برخيزد و پيش از آن كه دهم، او را بكشد؟». گفت: اگر با چشم به ما اشاره مى‌كردى، او را مى‌كشتيم. پيامبر فرمود: ➕من، كسى را با نمى‌كشم؛ چون پيامبران، چشم خيانتكار ندارند. این را دیگر شما باید متوجه میشدید و کار او را پیش از امان من، تمام میکردید. 📌پ.ن: ▫️از این گزارش و موارد مشابه آن، برداشت میشود نباید بین و خلط کرد. اینگونه نیست که هر نظر امام تبدیل به تصمیم ایشان بشود. اینگونه نیست که هر تصمیم امام نیز مبتنی بر نظرشان باشد. این مسئله هم نسبت به است و هم نسبت به امام و . ▫️نسبت به امام معصوم، موارد متعدد داریم که حضرت نظرشان یک چیزی بوده اما تصمیم شان چیز دیگری شده است. به عنوان نمونه نظر این نبود که والی مصر بشود اما با اصرار خواص خصوصا تصمیمش انتخاب او شد. یا در نظر پیامبر بر دفاع در شهر بود اما به خاطر برخی نکات، تصمیم شان چیز دیگری شد. یا نظر امیرالمومنین ردّ بود اما به خاطر مخالفت اصحاب، تصمیم شان چیز دیگری شد. و موارد متعدد دیگر. ▫️وقتی نسبت به امام معصوم این نکته صادق است، نسبت به امام غیر معصوم نیز به طریق اولی این مسئله صادق است. این است که تصمیم شان در یک فرآیندی شکل میگیرد که عامل ، به شدت در آن اثرگذار است. ▫️البته نظر خواص تنها عامل نیست بلکه در مواردی داریم که نظر خواص چیزی بوده اما امام جامعه، تصمیمی غیر از نظر خواص گرفته اند یعنی نظر خود را تبدیل به تصمیم کرده اند مانند موارد حساسی مثل عدم پذیرش به عنوان والی شام یا ماجرای ورود به ، اما در اینجا میخواهیم بگوییم نظر خواص در شکل گیری تصمیم امام، کم اثر نیست. ▫️رهبران انقلاب، نه اند و نه ! لذا تصمیمات شان صرفا برخاسته از نظر خودشان نیست. بلکه بر اساس «و شاوِرهُم فی الأمر» ناظر به و نهادهای رسمی و همینطور و نیز هست. چه اینکه حتی امام معصوم نیز در چنین بستری تصمیم گیری میکند. ▫️بنابراین نسبت دادن هر تصمیمی به نظر رهبری و یا منتظر ماندن برای ابلاغ تصمیم رهبر در هر امری، کار صحیحی نیست. چرا که تصمیم امام و رهبر در ظرف ، ، و ما سمت و سو پیدا میکند، بلکه گاهی اوقات، برخی خواص به خاطر غفلت مؤمنین از همین امر، راحت تر امام و رهبر را مجبور به تصمیم خاصی کرده یا تصمیم خاصی را به نظر رهبری منتسب میکنند. ▫️به عنوان نمونه مسئله ، پدیده ای بود که نظر رهبر انقلاب بر آن نبود و ایشان موافق این پدیده نبود اما برخی و ایشان را مجبور به گرفتن این تصمیم کرد. لذا تحقق برجام نبود اما ایشان بود. ‼️ البته این متن به دنبال تطبیق این مسئله بر نیست، اینکه بخواهیم بگوییم نظر رهبری با تصمیم شان در این مسئله متفاوت بوده است محل بحث این متن نیست، چه اینکه صحبت رهبر انقلاب در خطبه تاریخی دیروز، کمک بسیاری در فهم این نکته میکند. 💢 آیات‌ و‌ روایات‌ اجتماعی | 👇 https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9