eitaa logo
فیش های مطالعاتی یک طلبه
550 دنبال‌کننده
36 عکس
22 ویدیو
0 فایل
در این کانال، فیش هایی پراکنده از مطالعات خودم یا دیگر دوستان که جالب و مهم باشد، گذاشته میشود، در حیطه های مختلف. فیش های قرآنی و روایی در این کانال مستقلا گذاشته میشود: @AyatRevayatEjtemai ارتباط با بنده/سوالات، اشکالات و نقدها: @yahadi71
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ماجرای بوسنی و امروز غزه 🔺اگر ماجرای بوسنی را نفهمی، غزه را نخواهی فهمید؛ نخست بوسنی را بفهمید تا غزه و آنچه در آن می‌گذرد را بفهمید و شگفت‌زده نشوید! نسل‌کشی‌ای را که صرب‌ها علیه مسلمانان بوسنی به راه انداختند، در آن ۳۰۰هزار مسلمان به شهادت رسیدند و ۶۰ هزار زن و دختر مورد تجاوز قرار گرفتند و یک و نیم میلیون نفر آواره شدند. آیا آن‌را به یاد داریم؟ یا فراموشش کرده‌ایم؟ یا اصلاً چیزی در موردش نمی‌دانید؟! 🔺مجری «سی. ان ان» در مورد سالگرد کشتارهای بوسنی صحبت می‌کند و از کریستیان امانپور خبرنگار معروف می‌پرسد: آیا تاریخ تکرار می‌شود؟ کریستیان ماریا هایده امانپور از شبکه "سی.ان.ان" در مورد سالگرد کشتارهای بوسنی اظهارنظر می‌کند: این جنگ، یک جنگ قرون وسطایی، کشتار، محاصره و در گرسنگی و قحطی قرار دادن مسلمانان بود و اروپا حاضر به مداخله نشد و گفت: این یک جنگ داخلی است! این ادعا، یاوه‌ای بیش نبود. هولوکاست حدود چهار سال به طول انجامید و در طی آن صرب ها بیش از ۸۰۰ مسجد را که قدمت برخی از آنها به قرن شانزدهم میلادی بازمی گشت، تخریب کردند و کتابخانه‌ی تاریخی سارایوو را به آتش کشیدند. 🔺سازمان ملل مداخله کرد و دروازه‌هایی را در ورودی شهرهای اسلامی مانند: گراژده، سربرنیتسا و زپا قرار داد، اما زیر محاصره و آتش بودند، بنابراین حفاظت سودی نداشت. صرب‌ها هزاران مسلمان را در اردوگاه‌های کار اجباری قرار دادند، آنها را شکنجه کردند و گرسنه نگهداشتند تا اینکه مبدل به اسکلت شدند. وقتی از یکی فرماندهان صرب پرسیدند، چرا؟ ... گفت: این‌ها گوشت خوک نمی‌خورند! 🔺در روزگار قتل عام بوسنی، "گاردین" یک نقشه تمام صفحه منتشر کرد که موقعیت کمپ‌های تجاوز جنسی بر زنان مسلمان را نشان می‌داد؛ هفده اردوگاه بزرگ، که برخی از آن‌ها در داخل خود صربستان قرار داشت! صرب‌ها به کودکان تجاوز کردند [حتی] به دختربچه‌ی چهار ساله! گاردین گزارشی از آن حادثه‌ای المناک تحت عنوان:"دختربچه‌ی که گناهش مسلمان بودن بود" به دست نشر سپرد. 🔺راتکو ملادیچ قصاب، رهبر مسلمانان "زپا" را به جلسه دعوت کرد، سیگاری به او داد، کمی با او خندید، سپس به او حمله کرده و او را ذبح کرد. در حق «زپا» و ساکنین آن جنایات زیادی را مرتکب شدند. اما معروف‌ترین جنایت، محاصره سربرنیتسا بود. سربازان بین‌المللی (صلیبی‌ها) تا دیروقت با صرب‌ها شب‌نشینی می‌کردند و می‌رقصیدند و عده‌ای از آن‌ها در ازای دریافت لقمه‌ای غذا با زن مسلمان در مورد شرف و عزت‌اش چانه‌زنی می‌کردند! 🔺صربها به مدت دو سال سربرنیتسا را در محاصره داشتند. حملات توپخانه‌ای و بمباران یک لحظه هم متوقف نبود. صرب‌ها بخش بزرگی از کمک‌هایی را که به شهر می‌رسید به خود می‌گرفتند، سپس غرب تصمیم گرفت آن را به گرگ‌ها بسپارد؛ گردان هلندیی که از سربرنیتسا محافظت می‌کرد با صرب‌ها توطئه کرد و مسلمانان را تحت فشار قرار داد تا در ازای امنیت [جان شان] سلاح‌های خود را تحویل دهند! 🔺مسلمانان پس از خستگی و عذاب، تسلیم شدند و پس از این‌که صرب‌ها اطمینان حاصل کردند، به سربرنیتسا حمله کردند، مردهای آن را از زنانش جدا کردند، دوازده‌هزار ذکور، اعم از مردان و کودکان را جمع کردند و همه را ذبح و مثله کردند. از نمونه‌های مثله‌ای که انجام می‌دادند: شخص صربی بالای مرد مسلمان می‌ایستاد و تصویری از صلیب ارتدوکس را در حالی‌که [مرد مسلمان] زنده بود بر روی او حک کرد (برگرفته از گزارش نیوزویک یا مجله تایم). 🔺عده‌ای از مسلمانان از شدت دردی که می‌کشیدند، صرب را التماس می‌کردند که کار شان را هرچه زودتر تمام کند! مادر دست صرب را می‌گرفت و از او التماس می‌کرد که تکه جگرش را ذبح نکند، [اما صرب] دستش را قطع می‌کرد، سپس گلوی فرزندش را جلوی چشمش می‌برید! قتل عام در حال وقوع بود... اما ما می‌دیدیم، می‌شنیدیم، می‌خوردیم، خوش می‌گذراندیم و بازی می‌کردیم! 🔺پس از کشتار سربرنیتسا، قصاب، رادوان کاراجیچ فاتحانه وارد شهر شد و اعلام کرد: سربرنیتسا همواره شهر صربی بود و اکنون به آغوش صرب‌ها بازگشت. صرب‌ها به زنان مسلمان تجاوز می‌کردند و ایشان را مدت نُه ماه زندانی می‌کردند تا این‌که او زایمان کند. چرا؟ یک صرب به یک روزنامه غربی گفت: ما از زنان مسلمان می‌خواهیم که نوزادان صرب به دنیا بیاورند. ما بوسنی، سارایوو، بانیالوکا و سربرنیتسا را به یاد می‌آوریم می‌گوییم و تکرار می‌کنیم: ما بالکان را فراموش نخواهیم کرد. ما هرگز غرناطه را فراموش نخواهیم کرد. ما هرگز فلسطین را فراموش نمی‌کنیم. 🔺در سی‌امین سالگرد جنایت اروپا و صرب‌ها در بوسنی می‌گوییم: فراموش نمی‌کنیم، نمی‌بخشیم و هرگز شعارهای مدارا، همزیستی و حقوق بشر را باور نمی‌کنیم. https://eitaa.com/taamolhoghooghi 💢 اندیشه اجتماعی متفکران مسلمان👇 https://eitaa.com/joinchat/1389690894C341de0b3be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام حسین بی کسای عالم... به یاد همه شهدای مقاومت خصوصا و . 💢 اندیشه اجتماعی متفکران مسلمان👇 https://eitaa.com/joinchat/1389690894C341de0b3be
مهم‌تر از بی‌اعتبار شدن تهدید ایران، بی‌اعتبار شدن امتیازدهی ایران است. اکنون در چهار ماه گذشته برای دومین بار است که در حال استفاده از الگوی امتیازدهی - تقابل هستیم: به طرف مقابل زمان می‌دهیم که فلان کار را بکنید یا نکنید و در ازای آن نیز ما هم امتیازی می‌دهیم اما اگر بر خلاف منافع رفتار کردید، ما هم پاسخ می‌دهیم. این مدل در ماجرای شهید هنیه رخ داد که گفتیم اگر آتش‌بس شود، عملیات تغییر می‌کند: نتیجه شد آنکه که نباید. برای دومین بار نیز در حوزه هسته‌ای، اعلام کردیم در صورت عدم تصویب قطعنامه، حاضر به کاهش و رقیق‌سازی ۶۰ درصد هستیم، نتیجه باز هم مشخص شد. این روند نشان می‌دهد دشمن نه تنها تهدیدات ایران را چندان جدی نمی‌گیرد که حتی حاضر به دریافت امتیاز هم نیست و فقط به تقابل فکر می‌کند. البته راهبرد چشم در مقابل چشم که در روزهای گذشته اجرا شد(بیانیه در برابر بیانیه و گازدهی به نسل جدید سانتریفیوژها در برابر قطعنامه) شایسته تقدیر است اما راه همان است که ولی امر گفتند: باید محاسبات دشمن را برهم زد. امروز بیش از هر چیز به قدرت نمایی از راهِ اِعمال قدرت که نتیجه آن بهم خوردن محاسبات دشمن است نیاز داریم. @Muhallel
💠 آیا فرهنگ سازی بدون قدرت و حکومت ممکن است؟ 📝 فارابی 🔺راه ایجاد و خوبی ها در انسان، آن است که افعال و سُنَن فاضله، پیوسته در شهرها و میان امت ها رایج و شایع بشود و همگان مشترکاً آنها را بکار بندند یعنی خوبی ها و فضائل در بین مردم بشود. (و أن وجه وجودها في الإنسان أن تكون الأفعال و السنن الفاضلة موزعة في المدن و الأمم على ترتيب و تستعمل استعمالا مشتركا) 🔺چنین کاری امکان پذیر نیست، مگر به وسیله که در پرتو آن حکومت، این افعال، سنن، عادات، ملكات، و فضائل در شهرها و میان مردم رواج یابد و تبدیل به بشود. لذا این حکومت در علاقه مند کردن مردم به حفظ این ملکات باید کوشا باشد تا این فرهنگ، از میان نرود. (و تبين أن تلك ليست تتأتى إلا برياسة يمكن معها تلك الأفعال و السنن و الشيم و الملكات و الأخلاق في المدن و الأمم، و يجتهد في أن يحفظها عليهم حتى لا تزول) 🔺حالا چنین حکومتی چگونه به میرسد؟ پیدایش چنین تنها با نیروی و فضیلتی امکان پذیر است که مورد قبول واقع شود و خوی و مشی فرمانبرداری را در آنان پایدار سازد و حاصل این خدمت را می گویند. (و أن تلك الرئاسة لا تتأتى إلا بمهنة و ملكة يكون عنها أفعال التمكين فيهم و أفعال حفظ‍‌ ما مكن فيهم عليهم، و تلك المهنة هي الملكية و الملك أو ما شاء الإنسان أن يسميها؛ و السياسة هي فعل هذه المهنة.) 📚 احصاالعلوم، ص80. 📌پ.ن: ▫️این نگاه فارابی، همان اندیشه ای است که در صده اخیر، توسط یعنی حضرت امام، مقام معظم رهبری و... دنبال شده است. ▫️اینکه برای رهبران انقلاب، جامعه و حکومت دارای اهمیت محوری است و از آن تعبیر به «» میکنند، ریشه در نگاه متقدمین ما، مانند فارابی دارد. ▫️در این نگاه، اساسا ، مستلزم تشکیل حکومت است. حکومت است که میتواند فضائل و خوبی ها را به نحو و تبدیل به کرده و منتشر کند، و الا در بستر ، کار فرهنگی کردن، شبیه به حرکت در مسیر خلاف رودخانه است. 💢 اندیشه اجتماعی متفکران مسلمان👇 https://eitaa.com/joinchat/1389690894C341de0b3be
فَإِن‌َّ حِزب‌َ اللّه‌ِ هُم‌ُ الغالِبُون‌َ
ما نیاز به سطح بالایی از واقع بینی به شرایط داریم. اشتباهات حزب‌الله متعدد و ضربات وارده زیاد بود. صحبت از این موارد، مطمئناً حزب الله را قوی تری خواهد ساخت. مدتی پیش یک نفر از افراد لبنانی در تحلیلی گفته بود حزب در برخی عرصه ها عملاً دچار غفلت شد که یک نتیجه آن حمله پیجری بود، وی عقیده داشت یکی از دلایل این غفلت، تعاریفی بود که پیش از جنگ حتی دشمن در خصوص نرخ شلیک و ... حزب می‌داد. ناجوانمردی است که پیروزی‌های بزرگ حزب را نادیده بگیریم. حمله پیجری و شوک شدید از درون و از رده خارج کردن نزدیک به 4000 نیروی عملیاتی، ترور فرماندهان رضوان و سوزاندن طرح عملیاتی حزب در شمال، ایجاد بحران آوارگی با آواره کردن حدود 1 میلیون نفر در یک روز، ترور قرارگاه فرماندهی حزب‌الله و شهادت رهبری، فرماندهی جنوب، فرماندهی سپاه لبنان و ... همگی یک کشور را از پای درمی‌آورد؛ حزب با کمک موثر و به موقع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه مستشاری و تسلیحاتی، آن هم در حالی که تقریبا تمام خطوط مواصلاتی سوریه به لبنان تحت آتش و همه خطوط امداد و مواصلات از شمال به جنوب لیطانی قطع بود، آن هم با حمله سنگین زمینی و نبرد آخرالزمانی ارتش رژیم با پشتیبانی سنگین آتش هوایی و توپخانه، توانست با ایجاد سه خط در جنوب لبنان، سد نفوذی را ایجاد کرده و ارتش رژیم را وارد یک باتلاق سازد. ندیدن این شرایط و قضاوت حزب، ناجوانمردی است. اینکه حتی ایران نیز مورد تخطئه قرار گیرد، باز هم ناجوانمردی است. متاسفانه نمی‌توان صحبت‌های زیادی مطرح کرد اما حضور ارشدترین فرماندهان ایرانی در قلب میدان، آن هم پس از ترور سردار نیلفروشان، نشان از فداکاری‌ها است. در حوزه تسلیحاتی نیز ماجرا به همین شکل است. شاید جنگ نظامی فعلا برای 60 روز پایان یابد اما جنگ بزرگ بازسازی، درس گیری، تنفس، تجدید قوا، حل مسائل اجتماعی و سیاسی داخلی، از فردا آغاز می‌شود. مهم‌ترین ماموریت ما، ارتقاء جهشی قدرت آتش گروه‌های مقاومت است. باید قدرت آتش (کمی و کیفی) در ابعاد مختلف، جهش یابد. @Muhallel
جمع بندی فعلی این است که عقب نشینی ایران ربطی به دولت و مذاکراتش ندارد، ظاهرا این خواست خود دولت سوریه است که مسیر مقاومت را ادامه ندهد و سوریه ولو یک بخش کوچکش در دست سوریه بماند دیگر ایران بازیگر آن بخش نباشد و با امارات و روسیه بیشتر خوش می‌گذرد. تعلل در وعده صادق ۳ هم به جهت پای کار نبودن سوریه بوده است و ایران هم می‌گوید حالا که چنین است بگذار سوریه و دیگر کشورهای عربی منطقه بفهمند که بدون نقش ایران خودشان چطور باهم درگیر خواهند شد، درگیر باشید، ترکیه و امارات و عربستان و اخوان و سوریه و کمی بعد عراق همه درگیر فتنه شام باشید. حزب‌الله هم لابدتدابیری اندیشیده شده است که می‌تواند سالم بماند. این تصمیم ایران یک تصمیم بلند مدت است برای اصلاح منطقه چون سوریه‌ای که ۹۰ درصد مردمش با تفکرات غیر مرتبط با جبهه مقاومت و در مشکلات متعدد اقتصادی این مسیر تحت فشار هستند را با زور نمی‌شود پای کار مقاومت نگه داشت. @sharhe_hal
صد برابر راهبردی تر از سقوط سوریه 🔹عراقچی در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما گفت آنچه غافلگیرمان کرد سرعت عقب نشینی ارتش سوریه بود. او علت این عقب نشینی سریع را شکست در ساحت جنگ روانی و شناختی دانست و گفت فضا سازی ها باعث کاهش انگیزه ارتش شد. 🔹 طبیعتا نیروی میدان وقتی از گرفتن نتیجه "ناامید" شود، و نسبت به فرماندهان "بی اعتماد" ، انگیزه لازم برای جنگ در میدان پیدا نمیکند. 🔹بله، سقوط سوریه یعنی ایران یک نقطه مهم راهبردی در نزدیکی مرز اسراییل را از دست داد، و حاکمیتی که در جهت جبهه مقاومت بود سقوط کرد. اما حالا توجه کنیم به این نکته که ساحت و زمینه شناختی مردم که در زیست بوم مجازی قرار دارد و همگی درش درگیرند، تحت حاکمیت همان دشمن است و ما در آنجا حاکمیتی نداریم. به نظرتان در این نبرد چند ضلعی کدام راهبردی تر است، سوریه یا حکمرانی مجازی؟ حکمرانی مجازی همانجایی است که به گفته وزیر خارجه ما یک کشور مهم برای مقاومت را زمین میزند. 🔹هنوز جدی نگرفتیم ماجرا را. ذهنیت مردم ایران، عراق، لبنان، سوریه و بسیاری از کشورهای منطقه در فضای مجازی است که تحت حاکمیت دشمن است، نگاه کنید جناب رییس جمهور میگوید از رهبری پرسیدم درباره فیلترینگ و ایشان گفت من نگفتم فیلترینگ گفتم "حکمرانی مجازی" ولی عجیب است که جناب رییس جمهور یک جمله هم اشاره نکرد که خوب چه؟ برای حکمرانی مجازی چه کردیم؟ حدود بیست سال است رهبری همین را میگوید؟ مینالد؟ فریاد میزند؟ خوب چه شد؟ 🔹جدی نگرفتیم ماجرا را، بند آخر وصیتنامه حاج قاسم خطاب به حوزه است، او میگوید این دیده بان صحنه را رصد کرده و میگوید شما باید وسط بیایید. خناسان شما را به سکوت و ملاحظه نکشند، سه چهار سال پیش رهبری به حوزه های علمیه گفت وضع تبلیغ نگران کننده است، کانونهای عظیم تبلیغی ایجاد کنید، اینگونه پیش برویم اسلام سیلی میخورد، اما دریغ از یک مورد. جدی نگرفتیم ماجرا را وقتی شش سال پیش در بیانیه گام دوم رهبری گفت امروز ریشه ای ترین و فوری ترین جهاد، جهاد امید افزایی است. او بعدها گفت هیاتها کانون جهادتبیین شوند، او هر جا نشست گفت و گفت و تاکید کرد ، به گونه ای که شاید پر تکرار ترین سخنش تبیین و امیدافزایی بود. 🔹جدی نگرفتیم ماجرا را که امروز روایت اول در بسیاری از رویدادها مال دشمن است و حتی بسیاری از حزب اللهی های انقلابی مسابقه گذاشته اند در ایجاد یاس، انسداد، و کار به جایی رسیده که در فضای مجازی برخی به نام انقلابی گری به فرمانده های عزیز ما با سوء ظن نگاه میکنند و این احساس بی اعتمادی به مسوولین کشور محصول کلان روایت مرجفونی است که در بین متدینین به زبان خودشان نفوذ کرده. انصافا نگاه کنیم ببینیم آیا سو گیری مجموع روایتهای متدینین به سمت تبیین و امید افزایی است یا روایت شکست و بی اعتمادی. خدا نکند در نقطه ای جبهه حق ضربه بخورد روایت های شکست است که شروع میشود به بالا آمدن، روایتهایی که خروجیش انسداد و ناامیدی و بی اعتمادی است. معدود راویان انگشت شمار امید افزایی در این صحنه به انواع برچسب ها متهم میشوند تا خاموش شوند. 🔹این مساله بسیار جدی و راهبردی است. متاسفانه حکمرانی در صحنه شناخت مردم تحت ولایت الهی رهبر جبهه حق نیست. همه با هم مقصریم. صدها سوریه تلفات میدهیم اگر برای اینجا فکری نکنیم. درباره سوریه۴ همشهری @ali_mahdiyan
چون تو را « نوح» است کَشتیبان، زِ طوفان غم مَخور... در دلِ تاریکی ها خبر از نور میدهد... آنکس که بینا و بصیر است. اللهم احفظ و انصر و أیّد سیّدنا القائد اللهم و مَن أراده بسوء فأرده و من کاده فکِده
«هزینه‌ی بمراتب بیشتر از هزینه‌ی کردن و ایستادگی کردن است. بله، ایستادگی کردن ممکن است هزینه‌ای داشته باشد، امّا دستاوردهای بسیار بزرگی دارد که صدها برابرِ آن هزینه برای ملّتها ارزش دارد؛ امّا تسلیم شدن در مقابل دشمن عنود و لجوج و خبیث، جز لگدمال شدن، جز ذلیل شدن، جز بی‌هویّت شدن هیچ اثری ندارد.» رهبر حکیم انقلاب ۹تیر۹۷ .
💠 آیا حرف نمایندگان رهبری، لزوما همان نظر رهبری است؟ 🔺گفتند كه كسانى به عنوان نماينده‌ى رهبرى از زبان رهبرى حرف ميزنند. خب، من خودم هنوز كه الحمّدلله زبانم از كار نيفتاده؛ حرف خود من كه مقدّم به حرف آنها است. آنچه من ميگويم، حرف من آن است؛ 🔺كسانى هم كه حرف ميزنند -نمايندگان رهبرى و منصوبين رهبرى و مانند اينها كه تعداد زيادى‌اند- از قول رهبرى نميگويند؛ اين را توّجه داشته باشيد... شما حرف من را از خود من بشنويد. 🔺بله، ممكن است يك نفرى جزو منصوبين رهبرى هم باشد، درباره‌ى فلان مسئله يك عقيده‌اى خلاف رهبرى هم داشته باشد، هيچ اشكال ندارد؛ اين‌جور چيزى هم هست. خيلى از همين آقايان محترمى كه منصوبين رهبرى‌اند، در فلان مسئله‌ى خاصّ سياسى يا اجتماعى يا اعتقادى ممكن است عقيده‌شان غير از عقيده‌ى رهبرى باشد؛ ما اين را اشكال ندانستيم؛ عمده براى ما است، جهت‌گيرى‌هاى انقلابى است. 🔺والّا در هر مسئله كه ما نمى‌نشينيم هماهنگ كنيم كه ببينيم در فلان مسئله نظر ما يكى هست يا نيست؛ خب، او نظر خودش را گفته. اين هم نميشود كه من هرجا هركسى از نمايندگان ما يك چيزى گفت، ما فوراً بگوييم آقا! شما، اين را غلط گفتيد، اين را درست گفتيد، اعلان كند؛ اين هم نميشود. 🔺بله، اگر از قول حقير، كسى چيزى بگويد و به گوش من برسد و خلاف باشد، ما به خود او بلافاصله تذكّر ميدهيم؛ مكرّر اتّفاق افتاده؛ تذكّر داديم، گفتيم كه شما خودتان اين را اصلاحش كنيد، آن طرف هم اصلاح كرده. 🔺مصلحت نميدانم كه اگر يك كسى يك چيزى گفت، ما هم اينجا برداريم يك بدهيم كه فلان كس غلط كرد اين حرف را زد؛ اينكه نميشود. هرجا برخلاف نظر ما - البتّه از قول من؛ اگر از قول خودش گفته باشد، نه - از قول من چيزى گفته باشد، اطّلاع ميدهيم و ميگوييم آقا! اين را شما از قول ما، شنيديم گفتيد و بايد خودتان اصلاح كنيد. 📚 بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان، 20/4/1394. 📌پ.ن: البته در مواردی خاص، که شخصی با هماهنگی دفتر رهبری موضع خاصی از طرف رهبری بگیرد، مسئله دیگری است و میشود به آن اعتماد کرد. به نظرم مواضعی که مثلا آقای بعضا میگیرند، مانند اعلام نظر رهبری درباره لایحه ، از همین دسته اند که میتوان به آن اطمینان کرد. 💢 اندیشه اجتماعی متفکران مسلمان👇 https://eitaa.com/joinchat/1389690894C341de0b3be
خطرناک‌تر از همه، آدم‌هایی هستند که یک بخش از صحبت‌های رهبری رو می‌گیرند و براش در میان بچه انقلابی‌ها مصداق پیدا می‌کنند و شروع می‌کنند به کوبیدن اونها. مدام این طفلی‌ها رو به اسم تندرو، افراطی، بی‌مغز، نادان و... خطاب می‌کنند درحالی که از همه نادان‌تر خودشونن. لازم نیست اسم بیارم، یک نگاه به دور و برتون بکنید، جلوی چشماتونن. رهبری کمترین نقد و محترمانه‌ترین نقدها رو به بچه انقلابی‌ها دارند، اما عده‌ای به اسم فهم کلام ولایت و انقلابی‌گری و جانم فدای رهبر و... بیشترین و غیرمودبانه‌ترین نقدها رو به بچه انقلابی‌ها دارند. این تقابل براتون عجیب نیست؟! هرچند وقت یکبار هم یه فتنهٔ جدیدی برای آینده حدس می‌زنند که باز بتونن با همین عنوانِ شِبه موهوم، به بچه انقلابی‌ها حمله کنند. مثلا طرف ده‌ها سخنرانی در مورد مطالبه‌گرها و نقد اونها داره، اما یک مطالبه نداره. من میگم اونی که مطالبه می‌کنه و احيانا ممکنه دوتا اشتباه هم داشته باشه، بسیار باشرافت‌تر از اونی است که بیرون گود وایستاده و از موضع من خیلی میدونم همون مطالبه‌گرها رو نقد می‌کنه. داداش من، صفحهٔ فعالیت‌های اجتماعی‌ت نیمه خالیه، به اندازه کارهات صحبت کن، نه به اندازهٔ آرزوهات. تا یکی یه خواسته‌ای رو مطرح می‌کنه، به اسم وفاق و اعتماد به مسئولین و رهبری خودش از همه‌چیز باخبره و کاسهٔ از آش داغ‌تر نشید و اگر لازم باشه رهبری خودش اقدام می‌کنه و... طرف رو خفه می‌کنند. عزیزم خطرناک تویی که نمی‌فهمی چه حرفی رو چه موقع و به چه مخاطبی و با چه ادبیاتی بگی، دقيقا تویی، خود تو. برو جلوی آینه چند دقیقه خودتو نگاه کن. هرچی متلک بلده بار اون کسی که قانون جمهوری اسلامی براش مهمه و پاش وایستاده می‌کنه، اما در مقابل اونی که قانون‌شکنه، کر و کور و لال میشه! کاش اینا برای همیشه ساکت می‌بودن. @fakhrian_ir