#فرقان_سایبری
🔴🔴شبهه؛
چادر سیاه از کجا آمده است؟ چرا رنگش مشکی و تیره است؟ آیا چادر سیاه همان چادر اصیل ایرانی است؟ آیا چادر سیاه لباس ملی ایرانیان بوده است؟ برخلاف ادعاها به هیچ وجه چادر سیاه ریشه ی ایرانی ندارد زیرا در ایران باستان اکثریت مردم زرتشتی بودند و در دین زرتشت رنگ سیاه نماد اهریمن و شیطان است. چادر سیاه همان نماد تحجر اعراب است . چادر سیاه تاج بندگی از دوران سیاه اعراب است. چادر سیاه .. نماد و تجسم زنده بگور کردن دختران عرب است .. دکتر زرینکوب (متن خلاصه شده)
🔵🔵 پاسخ شبهه؛
1️⃣ در انتساب این متن به دکتر زرین کوب منبعی یافت نشد.
2️⃣دکتر #زرینکوب در کتاب دو قرن سکوت (دهه 30 )بر دستاورد تمدن اسلامي در قرون نخست مي تازد و ورود اعراب مسلمان را منشا نگون بختي ايرانيان مي نامد اما در مقدمه چاپ دوم این کتاب با اعترافی دلیرانه، #اشتباهات خود را می پذیرد و می گوید : نمیدانم از خامی یا تعصب، نتوانسته بودم به عیب و گناه و شکست ایران به درست اعتراف کنم. در آن روزگاران، چنان روح من از شور و حماسه لبریز بود که هر چه پاک و حق و مینوی بود از آن ایران میدانستم و...»👈ایشان سپس با تالیف «کارنامه اسلام » ( دهه 50) به تمدن اسلامی مي بالد و اين تلاقي را موجب باروري و شکوفايي دو تمدن مي داند.
http://b2n.ir/48624
3️⃣ برخلاف ادعای متن، زنان نه تنها در #جاهلیت، #چادر آن هم #سیاه نمیپوشیدند که به تبرّج و خودنمایی💅💍 معروف بودند.
1 - قرآن، از #زنان مسلمان میخواهد همچون زنان عصر جاهلی، تبرّج نکنند و زیبایی های بدن خویش را آشکار ننمایند (احزاب – 33) از این رو به زنان مومن دستور داده شد با «جلباب» (روسری های بلند) خود را بپوشانند. (احزاب – 59)
2 - ام سلمه می گوید: من برتر از زنان انصار ندیدم؛ همین که آیات سوره نور نازل شد، یک نفر از آنها دیده نشد که مانند سابق بیرون بیاید. سر خود را با روسریهای مشکی میپوشیدند، گویی که کلاغ روی سرشان نشسته بود. (تفسیرالمیزان، ج16، ص 539)
3 – جاحظ می گوید : همواره زنان و مردان عرب در جاهلیت و اسلام گفت و شنود داشته اند، تا اینکه حکم حجاب بر زنان مسلمان نازل شد» جاحظ، عمربن بحر، الرسائل الکلامیه، ص 66)
4️⃣ اتفاقا چادر پوشش و تن پوش اصیل زنان #ایرانی قبل از اسلام است👌 و از هیچ فرهنگ دیگری به ایران نیامده. حتی واژه #چادر نیز واژه ای فارسی و ایرانی است. چادر نماد ملی ایرانیان است که شواهد و آثار باستانی حکایت از استفاده از آن در طول تاریخ ایران دارد. زنان اشراف علاوه بر چادر، نقاب میزدند و نمایش چهره را کسر شأن خود میدانستند. http://b2n.ir/59777 . http://b2n.ir/73428
5️⃣ اما انتخاب رنگ چادر ذوقی، عرفی، سلیقه ای و تابع عوامل و شرایط مختلف تاریخی بوده است. چنانکه رنگ کت یا لباس مجلسی نیز تابع عرف و سلیقه است. مثلا در دوره صفوی، رنگهای صامت مثل نخودی یا خاکی، آبی و ماشی رنگهای رایج چادر بوده و مشکی رنگ کمیابی بوده است. انتخاب رنگ مشکی برای چادر رسمی، طبق یک نقل مربوط به دوره عثمانی است که ابتدا در این امپراتوری و سپس در تبریز و بعد کل مناطق ایران باب میشود. چنانکه پیش از انقلاب نیز رنگهای مختلفی برای چادر وجود داشت و چادر مشکی بعنوان لباس #رسمی تر و #مجلسی مطرح بود. پس از انقلاب با حضور اجتماعی بیشتر زنان، بتدریج #چادر_مشکی رایجتر گردید و حتی به یک نماد سیاسی تبدیل شد. یک عکاس خارجی شاهد تظاهرات مردم در جریان انقلاب اسلامی مینویسد:" زنان ایرانی با چادر مشکی مانند دریایی بودند که رژیم شاه را بلعیدند! " از اینجا به بعد چادر مشکی بیشتر از آنکه یک پوشش باشد به نحو بارزتری نشانه ایدئولوژی و خط فکری به خود گرقت. http://b2n.ir/73497
منبع؛ روشنگری
بازنشر در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل کنید.
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
🌸
🔴شایعه:
کشف جسد مومیایی متعلق به رضا پهلوی
🔵پاسخ شایعه:
1⃣روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم:
این منطقه در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم، قبلا قبرستان بوده است، بنابراین کشف جسد در این منطقه و در طرح توسعهی آستانه یک چیز طبیعی است.
2⃣جسد کشف شده نیز باقی مانده از یک جسد طبیعی است، هیچ جسد مومیایی در این منطقه به دست نیامده است، حتی چهره آن قابل تشخیص نبوده و شایعه پخش شده در خصوص بقایای این جسد صرفا ساخته شده فضای مجازی است.
3⃣روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم، خبر کشف جسدی مومیایی در این آستانه در شهرری که آن را به رضا شاه پهلوی نسبت میدهند را یک شایعه میداند.
4⃣«مومیایی» منسوب به رضا شاه شیادی است
تصاویری پخش شده از جنازهای که گویا به سبک مصر باستان مومیایی شده (تکههای پارچه چسبیده به جسد، به سبک مومیاییهای قدیم مصر، در عکس مشهود است). ادعا میشود که این «مومیایی» در شهر ری کشف شده و به رضا شاه تعلق دارد که مقبره او پس از پیروزی انقلاب تخریب شد.
این عکس حتی در کانالها و گروههای تخصصی نیز بحثبرانگیز شد. بر این اساس میتوان تصور کرد که شایعه فوق چقدر گسترده است.
رضا شاه در ۴ مرداد ۱۳۲۳ در ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی) فوت کرد. جنازه را «مومیایی» کردند و در مسجد رفاعی قاهره به امانت گذاشتند. در اردیبهشت ۱۳۲۹، زمانی که موج نفرت از رضا شاه در ایران فرونشست و فضای سیاسی آرام شد، جنازه ابتدا به مکه و مدینه و سپس به ایران منتقل شد و در ۱۷ اردیبهشت طی مراسم رسمی تشییع و طبق قواعد اسلامی در مقبره اختصاصی در شاه عبدالعظیم دفن شد.
روش «مومیایی» که برای حفظ جسد رضا شاه به کار رفت روش متداول امروزین است که با «مومیایی» در مصر باستان تفاوت دارد. در «مومیایی» امروزین امعاء و احشاء را تخلیه و موادی به جسد تزریق میکنند که مانع از پوسیدگی و تعفن شود. در این روش برخلاف مصریان باستان جسد را با پارچه نمیپیچند. طبق تعرفه سال ۱۳۹۶ پزشکی قانونی ایران هزینه «مومیایی» کردن جسد برای انتقال به خارج سه میلیون تومان است.
5⃣تصور سینمایی و عامیانه از «مومیایی» رضا شاه سبب شد که عکس منتشرشده از این جنازه بعنوان «مومیایی» رضا شاه به سرعت پخش شود. نگاهی به عکس جنازه، که شبیه به «مومیایی»های مصر باستان بازسازی شده، به سادگی این شیادی را عیان میکند. در کنار عکس این «مومیایی» عکس جنازه رضا شاه نیز وجود دارد که نشان میدهد او را به سبک مصر باستان «مومیایی» نکردهاند.
«مومیایی» شبیه به تصویر جسد رضا شاه در تابوت بازسازی شده که لباس به تن دارد. در حالی که رضا شاه را طبق مراسم اسلامی و بدون لباس و با کفن دفن کردند.
6⃣جنازهای که، در آستانه سالگرد تاجگذاری رضا شاه (۵ اردیبهشت ۱۳۰۵) مدعی شدهاند به دست آمده و به او تعلق دارد، در محوطه «باغ طوطی» و در عملیات توسعه شبستان حرم «کشف» شده.
مقبره پیشین رضا شاه هماکنون حوزه علمیه است.
در نقشه زیر محل قبرستان «باغ طوطی» با رنگ سفید و محل سابق مقبره رضا شاه با رنگ خاکستری (حوزه علمیه) مشخص است. فاصله میان این دو مکان کاملاً گویا و بینیاز از توضیح است.
7⃣صرفنظر از پاسخ های فوق، بالفرض که مومیایی متعلق به رضا پهلوی باشد یا نباشد، این مسئله چه تاثیری در جامعه دارد؟ ، کدام مشکل را حل میکند؟ در روابط بین الملل بقدر سر سوزنی تاثیر دارد؟
بجز اینکهیکهیاهوی بی فایده بر سر آن راه بیفتد؟ لطفا اندکی تعقل
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کشتار ۳۵۰ نفر با مسلسل در مسجد گوهرشاد به دستور #رضاپالانی
سخنان ارتشبد قره باغی - جلسه شورای امنیت ملی آذر ۵۷
@Forqancybery
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در روز جوان ، تقدیر میکنیم از سخنان بجا و سنجیده وزیر جوان ، جناب آقای آذری جهرمی.
🔺 قابل توجه همه مسئولین👆👆
@Forqancybery
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضور یک #منافق و چریک فدایی خلق در هیات رئیسه اتاق بازرگانی!
داستان چیست؟ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کجاست؟!
@Forqancybery
#کانال_فرقان_سایبری
🔴شبهه:
زرتشت میگوید:
ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻣﺠﺎﺩﻟﻪ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺩﯾﺎﻧﺖ ﯾﺎ ﺑﯽ ﺩﯾﻨﯽ ﺁﺩﻣﻬﺎ !
ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻍ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﺪ،
ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﺍﺳﺖ،
ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺭﻧﺞ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﯿﻦ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ
ﺍﺯ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﯽﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺷﺎﺩ ﺍﺳﺖ...
ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﭘﺮﻧﺪﻩ ﺭﺍ ﻭ ﮔﯿﺎﻩ ﺭﺍ ﻭ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﺍ ، ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻣﯽﺩﺍﺭﺩ .
"ﺑﻪ ﻣﻘﺼﺪ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ ".....
ﺍﺯ ﻫﺮ ﺭﺍﻫﯽ ﮐﻪ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ !
🔵موضوع: #اثبات_دیانت یا #بی_دینی #شبهه_اعتقادی
#انسانیت_یا_اخلاق #زرتشت #باستان_گرایی #پلورالیسم
🔵🔵پاسخ شبهه:
✳️اگر آنچه از اعمال و رفتارها که در این شبهه نام برده شده را #اخلاقیات و #انسانیت بنامیم.
باید توجه کرد؛
✅انسانیت و اخلاق نیک از ضروریات زندگی بشر است. و بدون آن زندگی در اجتماع بشری، زجر آور خواهد شد. و چه بسا زندگی در اجتماع بدون آن غیر ممکن بشود و بی اخلاقی ها شیرازه اجتماع را از بین ببرد.
از این رو هیچ کس نمی تواند ضرورت آن را نفی کند و حتی کسانی که با دین سرستیز دارند، آن را لازم می شمارند. و شعار #انسانیت سر می دهند.
✳️نکات زیر برای درک مطلب قابل تامل است؛
✅ باید توجه کنیم که دینداری، با اخلاق نیک تقابل ندارد. بلکه دین دار واقعی حتما دارای اخلاق نیک یا به تعبیری انسانیت است. و متون دینی به اندازه ای در این باره فراوان هستند، که همگان از آن باخبر هستند و از باب نمونه فقط چند مورد آن را ذکر می کنیم:
🔸پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: نخستین چیزی كه روز قیامت در ترازوی اعمال بنده گذاشته می شود، حُسن خلق اوست.(قرب الااسناد:۱۴۹/۴۶)
🔸 امام صادق علیه السلام: خوش خویى گناه را ذوب مى كند ، همچنان كه آفتاب یخ را.(الکافی:۲/۱۰۰/۷)
🔸بنابراین هیچ اشکالی وجود ندارد که کسی #دین_دار و دارای حسن خلق باشد. یعنی انسانیت با دین داری، تقابلی ندارد که بخواهیم فقط یکی را انتخاب کنیم.
✅ انسانیت و متخلق شدن به اخلاق نیک، مراتب و درجاتی دارد که عالی ترین مراتب آن فقط در دین محقق می شود. از همین رو پیامبر (ص) تکمیل مکارم اخلاق را غرض بعثت خویش شمرده اند.
(بحارالانوار،ج۶۷،ص۳۷۲-بعثت لاتمم مکارم الاخلاق)
سخن از رابطه دین و اخلاق مجال گسترده ای می طلبد. اما باید اشاره کرد که دین حتی در تعریف بعضی از مفاهیم اخلاقی نقش آفرین است. بنابراین غیر ممکن است، بدون دین، اخلاق در حد عالی محقق شود.
✅به فرض که بدون دین بتوانیم بهترین فضایل اخلاقی را محقق کنیم. اما رفع این نیاز به معنای رفع تمام نیازهای ضروری ما نیست. اخلاق حسنه ای که فقط برای سامان دادن نظامات اجتماع دنیایی باشد، برای زندگی پس از مرگ ما کارآیی ای ندارد. و معقول نیست بشری که برای زندگی ۷۰ ساله خود تفکر و برنامه ریزی می کند، برای زندگی ابدی خود اقدامی نکند. و به دین پشت کند.
✅کسی که واقعا دارای #فضایل_اخلاق و انسانی است و خود را در شعار دادن متوقف نکرده است، حتما دین دار است. چون یکی از ضروریات اخلاق تشکر در مقابل احسان دیگران است. چگونه کسی می تواند مدعی غضایل اخلاقی و انسانی باشد، اما بر روی تمام احسان های الهی چشم ببندد و به شکر نعمت روی نیاورد؟
✳️و زمانی شخص به مقصد میرسد که انسانیت و اخلاق را زیر سایه دین تکمیل کند.
✳️وبهترین و تنهاترین راه برای رسیدن انسان بکمال، #دینداری ست.
بنابراین روشن است که چرا عده ای بی دینی خود را با شعار انسانیت رنگ و لعاب می زنند.
تهیه شده در:
💠ڪاناݪ #فرقان_سايبرے
@Forqancybery
✅ݐاسخ به شبهاټِ #اعتقادے #سیاسے #شایعات
📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینڪ کانال منتقل فرمایید.
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
🔴شبهه :
سلام. خوبه که خیلی از مردم کشور ما عاشق #شهادت و شهید شدن هستند، اما قبل از اینکه آرزوی شهادت کنیم بهتر است که اول معنیه واقعی و حقیقیه آن را بدانیم تا حق شهادت رو کامل ادا کنیم و بدانیم که شهید راه حق هستیم یا شهید راه ابلیس و یا شهید راه خلق. متاسفانه در کشور ما از کلمه مقدس شهادت به دلیل منافع سیاسی و یا درک نادرست از کلمه شهادت و یا مصلحت اندیشی ، معنیه واقعیه این کلمه به درستی و به حق ادا نشده. اکنون گوش حق باز کن تا از اسرار آن کمی برای داداش عزیزم بگم
کلمه شهادت از ریشه شهد، شاهد، و به فارسی به معنیه دیدن است، حالا شاهده چی؟ و یا به معنیه فارسی اش دیدنه چی؟ این را بدان که شهیدان واقعی فقط و فقط کسانی هستند که سالها با ریاضت های فکری و فلسفی و عرفانی و علمی و عقلی، به مقام حضرت حق تعالی رسیده اند و شاهد جمال حق تعالی هستند و جهان هستی را چون به حق تعالی رسیده اند به دیده حضرت حق تعالی میبینند، آنها شهیدان یا شاهدان واقعیه حق اند یعنی حضرت حق تعالی را میبینند و حق تعالی نیز شاهد آنهاست و بر آنها نظر دارد، آنها با حق هستند و حق تعالی نیز با آنهاست، گوش و چشم آنها به حق تعالی میشنود و میبیند، آنها مجهز به سلاحی محلک و کشنده ای هستند، وآن سلاح منطق و بیان به حقشان است، که چون به حق تعالی رسیده اند کلامشان کلام حق تعالی ست و جز حق نمیگویند، آنها محرم بر اسرار حق شده اند و چون زبان به اسرار بگشایند هیچ جنبنده ای جز حق تعالی بر روی زمین باقی نمیماند، ستون های آسمان را میبینی که بر قامتشان تکیه کرده و بر آنها استوار است، آنها اگر اجازه برای گفتن داشته باشند از گفته هایشان قیامتی بزرگ بر پا میشود و هر کسی جایگاه خود را می یابد.
باید کمی حق را گفت که آن عزیزانی که هشت سال در جبهه ها جنگیدند، کار بسیار بزرگی کردند که زبان ما از تشکر از آنها عاجز است، اما آنها شهید محسوب نمیشوند، بلکه آنها کشته های خاک وطن و نوامیس و خود ما هستند، راه آنها راه رسیدن به حق تعالی نیست، بلکه آنها کشته راه کلمات یا عبارات و یا کشته های عبرتند، آنها برای آن چه که نمی دانستند کشته شدند، راه آنها راه خردمندان نیست، راه خردمندان راهه سلوک با تفکر و تعقل است، آنها رفتند تا خردمندان خرد بیاموزند و آنها کشته های راه خردمندان هستند، متاسفانه مردم از روی جهل و نادانی و یا فریب خوردگی، شهادت را که مقامی بسیار بزرگ و آسمانیست رو در جبهه های خاک جستجو میکنند، و برای شهادت منتظره این شده اند که جنگ یا اختلافی پیدا شود و به خیال باطلشان به جبهه رفته و شاید محسوب شوند، ای وای که اینها که گفتم همس حق بود، چه کنیم که عدالت این است و هر کلمه ای را به معنای حقیقیش معرفی میکند
#فرقان_سايبرے
🔵پاسخ شبهه:
@Forqancybery
🔴ساختن جملات به ظاهر ثقیل با بافتن کلمات ، چه راحت است
🔵پاسخ را ابتدا باچند سوال شروع میکنم؛
1⃣آیا کشته شدگان مسلمان در جنگ های بدر ، احد ، خندق و... اولا شهید محسوب میشوند یانه ؟! دوما اگر شهید محسوب میشوند ، جزو شهدای وطن یا شهدای خلقند یا شهدای فی سبیل الله؟!
🔺طبق استدلال شما ، اینها یا اصلا شهید حساب نمیشوند ، ویا جزو شهدای وطن وخلق خدا بوده اند نه راه خدا
چون در هر سه جنگ ، مشرکین مدینه قصد حمله به مدینه داشتند که مردم مسلمان مدینه با حضور در جبهه های جنگ ،مانع رسیدن دست مشرکین به مدینه شدند. پس اینها همه کشته راه وطن و یا دفاع از جان و ناموس مردم مدینه بودند ، لذا اصلا شهید حساب نمیشوند.
اگر با استدلال شما پیش برویم ، هیچ کدام از اینها شهید راه خدا حساب نمیشوند.
🔹اما به گمانم از آیات و روایات فراوان در وصف مقام شهدای احد و... خبر دارید که مقام والا و با عظمتی در نزد خدا دارند
2⃣ سوال دوم ، سبیل الله و راه خدا به چی میگید تا بدونیم که کشته شدن در اون راه ،اجر شهادت داره ؟! دفاع و یاری رساندن دین خدا چیست که تا بدانیم کشته شدن در این راه ، شهادت حساب میشود؟!
شما گفته اید که شهدای واقعی فقط و فقط کسانی هستندکه سالها با ریاضت های فکری و فلسفی و........
استغفرالله!!! چه راحت برای شهادت مرز قطعی تعریف کردید. طبق تعریف شما ، قطعا جناب وهب در کربلا شهید واقعی نبودند ، برای اینکه حتی یک رکعت هم نماز نخوانده بود ونه از عرفان اسلامی خبر داشت ، نه از فلسفه اسلامی ، نه سالها عبادت کرده بود ، چون همان روز عاشورا مسلمان شد و در لشکر امام به شهادت رسید وجزوشهدای والا مقام دشت کربلا شد.
از اینگونه موارد ، تاریخ اسلام ،هزاران هزار به خود دیده ، اینها را با تعاریف قطعی خود ، چگونه در یکجا می گنجانید؟!
🔺آیا سبیل الله را و یاری رساندن دین خدا را فقط در سرسجاده نشستن وبه عرفان و فلسفه پرداختن میدانید؟! خب ، در کجای این مسیر کنج نشینی ، کشته شدن و مقاتله وجود دارد تا کشته شده راه خدا حساب شوند؟؟
ادامه پاسخ 👇👇👇
ادامه پاسخ👇👇👇
3⃣باچه معیاری برای شهدا مرز و حد قطعی تعریف کردید؟!
مگر در قرآن هم برای خدا ، هم ملائکه ، هم پیامبر اسلام ، هم کشته شدگان در راه ، هم ....صفت شهید به کار برده نشده ؟! آیا همه اینها در یک مقام و مرتبه اند ؟! آیا اصلا باهمدیگر قابل مقایسه هستند ؟! قطعا نه . اما چرا برای همه آنها صفت شهید به کار رفته؟! این را با تعاریف قطعی خود چگونه تحلیل میکنید؟؟
4⃣ چگونه به خود اجازه دادید که با قاطعیت بیان کنید که شهدای جنگ تحمیلی برای آنچه که نمیدانستند کشته شدند؟!
🔺چگونه امکان دارد عارف و دانشمند بزرگی که سالها در غرب با آن قدرت علمی خود ، اسلام را به جوامع دانشگاهی آنجا شناساند و بعدا سالها در لبنان با اسرائیل صهیون جنگید ، نادانسته بیایدو در جنگ ایران شرکت کند؟! آیا امکان دارد
چگونه امکان دارد که بزرگی همچون صیاد شیرازی که عارف و عالم برجسته بهاء الدینی در وصف ایشان گفته بودند که« بروید همچون صیاد شیرازی شوید ، کافیست» ، همچین بزرگی نادانسته در جنگ حاضر شود؟!
چگونه امکان دارد عارفی همچون آیت الله شاه آبادی نداشته جنگ برود و شهید شود؟! عجبا
چگونه امکان دارد بزرگانی همچون آیات عظام، شیخ جواد تبریزی ، حسن زاده آملی ، مشکینی و.... بارها و سالها ندانسته در جنگ تحمیلی حاضر شوند و در وصف رزمندگان بگویند که این رزمندگان جوان خمینی ، ره صدساله ما را یک شبه پیموده اند
هزاران مورد از این بزرگان وادی عرفان و علم وتقوا و سیر و سکوک بوده اند که در جنگ تحمیلی حاضر شدند ، یا شهید شدند ویا رزمنده بودند، چگونه میشود ندانسته باشند که راهی که میروند ، بی راهه است؟!
🔵 اما پاسخ ؛
🔹مشکل شما این است که در فهم معنی شهید و تفکیک مقامات آن ازهم دوچار اشتباه شده اید.
برای درک راحت تر موضوع ، مثالی میزنیم؛
کلمه #شهید همانند کلمه #نور است
از کلمه نور ، هم برای خدا استفاده شده ، هم برای نور خورشید ، هم برای نور شمع ، هم برای وجود مومن ، هم اهل بیت (ع) و... همه وهمه را با کلمه نور خطاب کرده اند، اما آیا نور بودن خدا با نور خورشید و شمع یکی ست؟! اصلا از یک جنسند ؟! اصلا ماهیتشان یکیست؟! قطعا نه
قطعا ماهیت نور بودن خدا و اهل بیت ، با نور مومن متفاوت اصلا و اینها با نور مادی همچون خورشید نیز فرق دارند.
آیا وقتی گفته میشود « الله نور السماوات و الارض » ، شما خورشید به ذهنتان میرسد؟!
🔹در مفهموم شهادت هم ، شاهد و ناظر وگواه وآگاه بودن خداوند ، قطعا متفاوت است با شهادت اهل بیت و مومنین و کشته شدگان راه خدا.
قطعا هم جنس آنها وهم سلسله مراتب آنها باهم متفاوت است.
پس شهید مطلق خود حضرت حق است.
در مراتب پایین تر ، پیامبر اسلام و اهل بیت و سایر انبیا قرار دارند، مراتب پایین تر مومنینی که در راه خدا جهاد میکنند.
در روایات حتی مومنی که برای کسب روزی حلال رفته ، یا کسب علم رفته و کشته شود شهید حساب میشود.
اما قطعا مقامش با سایرین متفاوت است
ادامه پاسخ👇👇👇
ادامه پاسخ👇👇👇
🔵در کلام قرآن و بیان اهل بیت (ع) ، بالاترین مقام شهادت را به کسانی داده اند که علاوه بر جهاد اکبر وکبیر ، جهاد اصغر که همان پیکار در جبهه جنگ علیه باطل کرده باشد ،داده اند
آیا مقام جهاد کسی که فقط جهاد اکبر( که جهاد با نفس است) انجام داده ، با کسی که جهاد کبیر (همان تبعیت نکردن از دشمنان اسلام است ) یکی ست ؟! آیا اینها با کسی که جهاد اصغر (همان پیکار وجنگ در صحنه جبهه نبرد است) هم انجام داد یکی ست ؟!
🔺 طبق آیات و روایات ، خداوند نظر ویژه ای به کسانی دارد که در نبرد با دشمن کشته شده باشند، حتی فقه اسلام ، نسبت به این افراد ، متفاوت است . غسل وکفن هنگام مرگ برای همه مسلمین حتی خود اهل بیت هم واجب است مگر برای کشته شدگان در جبهه جنگ با دشمنان اسلام. این یعنی ، نگاه ویژه و مقام خاص این افراد نزد خداوند.
🔹 در دیدگاه اسلام ، هرگاه دشمنان اسلام ، قصد حمله به بلاد مسلمین ، یا در حال حمله به آنها ، یا قصد توطئه وفتنه علیه مسلمین ویا بین مسلمین را داشته باشند ، یا حکومت اسلام، احساس خطر از وجود دشمان اسلام را داشته باشد و قصد دفع خطر آنها را داشته باشد، هر مسلمانی با آگاهی از این موضوع (توجه کنید ، نگفته اند ، فقط عرفا وعلما وفیلسوفان و پینه بستگان پیشانی و.... ) ، جهاد کنندو در نبرد با دشمن ، از جان، مایه بگذارند و کشته شوند، همان یاری رسانندگان دین خدا هستند و شهید فی سبیل الله اند و مصداق «... عند ربهم یرزقنون » هستند
💠 آنکس که جانش را در دست گرفته و در نبرد دشمن است ، و میداند که هرآن احتمال ریخته شدن خونش هست، قطعا آنقدر روح والایی دارد که بر نفسش به گونه ای مسلط است که براحتی این تصمیم را گرفته است
💠نتیجه:
✔️شهادت ،مقامات ومراتب متفاوتی دارد و برای شهید ، مرز محدودی تعریف نکنیم.
✔️برترین شهیدان ، آنهایی هستند که هرسه جهاد اکبر و کبیر و اصغر را انجام داده باشند.
✔️معیار پاکی وطهارت ، تقواست ،نه فلسفه و علم و.....
چه بسیار کفاش ها و نجارها وچوپان ها بودند و هستند که نه درس و حوزه رفتند ، نه فلسفه و عرفان خوانده اند ، اما اولیاء الله اند و شاهد وناظر عالم.
✔️جنگ تحمیلی ، جنگ جهان کفر با کشوری اسلامی با مردمی مسلمان بود که همه آرمانها و اهدافشان ، اعتلای اسلام بود وهست ، لذا تشکیک در شهدای آن ، خدمت به اهداف دشمنان است
✅ختم کلام
به فرموده شهید والامقام ، چمران (با این مضمون) ؛ در عالم هستی مقاماتی هست که جز با دادن خون ، به آن نمیرسی
والسلام علی من التبع الهدی
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
پاسخ به شبهات اعتقادی و سیاسی
@Forqancybery
لطفا مطالب را باحفظ لینک کانال منتقل بفرمایید
╰─═ঊঈ🌸⚜💠⚜🌸ঊঈ═─╯