eitaa logo
گام به گام اول دبستان
18.3هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
3.6هزار فایل
لینک آرشیو پایه اول https://eitaa.com/joinchat/2562916661Cec35da0cf9 لینک گروه همیاری کشوری
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️تدریس تم ۱ ریاضی ص ۳ با برش کاغذی به صورت اشکال هندسی ،بدون بیان نام اشکال ،خصوصیات وشباهت های ان ها وارد کلاس می شویم از دانش اموزان می خواهیم با توجه به خصوصیات اشکال هندسی ان ها را طبقه بندی کنند وشکل های مثل هم را تشخیص بدهند .از ان ها بخواهیم که توصیح بدهند شکل ها را اساس چه خصوصیت وویژگی طبقه بندی کرده اند .به صفحه اول برگردیم ،اشیا هندسی نطیر شکل های هندسی درص ۳ را که درصفحه اول مشاهده می کنند با کمک ما نشان داده وحداکثر تا ۵ تارا بشمارند .مجدد به ص ۳ بر می گردیم واز دانش اموزان می خواهیم به تعداد هر یک از شکل های هندسی خانه روبرو را با رنگ دلخواه پر کنند . تدریس تم ۱ ریاضی ➖➖➖➖➖ 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
❇️تدریس تم ۱ ریاضی هدف اصلی از ص ۳ شمارش است نه معرفی اشکال پس از اوردن نام اشکال خودداری می کنیم . ارتباط کلامی دراین صفحه اهمیت دارد .بیان خصوصیات اشکال هندسی مثل مثلث به صورت سه گوش ،دایره به صورت گردی ،ومستطیل به صورت چهارگوش مهم است باتوجه به اینکه هدف اصلی معرفی وشناخت اشکال هندسی نیست پس وارد جزئیات مثل تفاوت ها نمی شویم نشان دادن اشکال هندسی درمحیط پیرامونی می تواند به درک بهتر خصوصیات اشکال هندسی کمک کند .به عنوان نمونه انتهای دوتا لیوان که یکی گرد ودیگری مربع شکل است را با لمس کردن تجربه کند پس از انکه نمودار ستونی با رنگ کردن به تعداد شکل های هندسی تمام شده بدون ان که نام نمودار ستونی برده شود وتوجه دانش اموزان را به تفاوت طول ستون ها که بیانگر تفاوت شکل ها است جلب کنیم وبه نوعی دانش اموز می تواند طول را مقایسه کند تدریس تم ۱ ریاضی ➖➖➖➖➖ 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
❇️تدریس تم ۱ ریاضی ص۴ از تعدادی دانش اموز بخواهید دریک صف بایستند به گونه ای که یک درمیان کیف مدرسه را همراهشان داشته باشند .از ان ها بپرسید چه رابطه ای دراین صف می بینید .از ان ها بپرسید اگر یک نفر دیگر به ان ها اصافه شود باید کیف داشته باشد یا خیر .به ان ها فرصت بدهیم تا الگوی موجود را کشف کنند .بعد از انجام فعالیت های مشابه توجه ان ها را به الگوهایی که دراطراف خود می بینند جلب می کنیم .برای مثال نرده های راه پله دارای یک الگوی مشخص است .الگوها فقط درشکل یا تصاویر نیستند صداهای مختلف می توانند می توانند الگو باشند با نوک خودکار روی میز صربه وارد کنید .برای مثال یک صربه ودو صربه پشت سر هم به .همین کار با دست زدن می توانیم انجام بدهیم وفضای کلاس شاد کنیم ➖➖➖➖➖ 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
✅تدریس تم ۱ ریاضی ص۴ از دانش اموزان بخواهید درصفحه اول بخش الگوهایی را که می بینند کشف ورابطه الگوها رابیان کنند زرد ،آبی ،زرد ،آبی،زرد ،آبی بعد می توانیم به ان ها نوار کاعذی سفیدی بدهیم تا الگو راکپی کنند . دانش اموزان را می توانیم یک درمیان کسانی که کیف دارند وکسانی که کیف ندارند را به عنوان الگو مشخص کنیم ویا دو در میان یعنی دوتا کیف دارند ویکی ندارد نشان بدهیم ودرادامه که خوب بچه ها الگو رایاد گرفتن درکتاب انجام بدهند تدریس تم ۱ ریاضی نکته هایی درخصوص ص ۴ دیدن الگوها درمحیط پیرامونی دردرک بهتر دانش اموزنسبت به رابطه بین الگوها کمک می کند وتا جایی که امکان دارد توجه دانش اموزان را به الگوهای اطراف جلب کنید .هدف درک رابطه درالگوهای مختلف است وادامه دادن الگو جز هدف های این قسمت نیست . ➖➖➖➖➖ 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
ص ۵ تشخیص دسته ای شکل که از یک الگو پیروی می کند .درک وکشف الگوی مربوط به یک دسته شکل وبیان قانون ان . روش تدریس :دانش اموزان را مانند قبل یک درمیان به صورت کسانی که کیف دارند وندارند دریک ردیف قرار داده واز ان ها می خواهیم الگوی مربوط را بگویند حال این نظم را با قراردادن دو دانش اموز کیف دارپشت سرهم به هم بزنید وازان ها بپرسید آیا الگو برقراره یا خیر ؟ به ص آغازین برگردید وبخواهید توصیح بدهند که چه الگوهایی وجود دارد . درقسمت بالای ص ابتدا باید دسته ای از اشکال راکه یک الگو نشان می دهند مشخص کنند .از دانش اموزان بخواهیم به صورت کلامی الگو را توضیح بدهند وهمینطور برای دسته ای که الگوی مشخص ندارد توصیح بدهد که چدا الگویی نیست وچه اشکالی درنحوه قرارگرفتن وترتیب شکل ها وجود دارد .درقسمت بعدی پس از انکه دسته ای از شکل ها که الگوی مشخصی دارند را پیدا کردند باید با رنگ کردن مناسب آن الگو را کپی کنند . ➖➖➖➖➖ 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
تدریس تم ۱ ریاضی ص۶ شمردن تا ۵ وبرقراری تناطر یک به یک بین دو دسته .تشخیص تساوی دو مجموعه به عداد مساوی .آشنایی با به کاربردن ابزار خط کش .برای تدریس ،برای اینکه دانش اموزان بتوانند توانایی مقایسه درمجموعه رابا شمارش انجام دهند از نخود ولوبیا وچینه و...استفاده می کنیم .به عنوان نمونه ۲ نخود ،۴ لوبیا و۳چینه راروی میز قرار می دهیم واز دانش اموزان می خواهیم سریع بگویند که کدام یک از نظر تعداد مساوی هستند .برای تشخیص دو دسته مساوی شکل مساوی می توان از تناطر یک به یک بین دو دسته استفاده کرد برای مثال اگر بخواهیم ۲نخود و۲ لوبیا راباهم مقایسه کنیم می توانیم با برداشتن نخودها ،لوبیاها هم تمام می شود . ➖➖➖➖➖ 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
تدریس تم ۱ ریاضی ص۶ به صفحه آغازین بر می گردیم واز دانش اموزان بپرسید کدام یک از اشیا ویا اشکال داخل اشپزخانه از نطر تعداد اندازه هم هستند . به ص ۶ برگشته واز دانش اموزان بخواهید از ابزار خط کش استفاده کنند ودسته هایی که تعدادواشیا مثل هم هستند رابه هم وصل کنند نکته درخصوص کار با خط کش 🌸بسیار مهمه که دانش اموز کاربااین ابزار رایاد بگیرد یعنی قبل از انجام این صفحه از دانش اموز بخواهیم تا با خط کش خط بکشد حالا به هر جهتی که دوست دارد تابه این وسیله طرز گرفتن خط کش روی دفتر برای خط کشی را یاد بگیرد .دراین جا استفاده از ابزار خط کش جهت وصل کردن اشیا با تعداد یکسان است اگر دانش اموزی دقیق وصل نکرد ایرادی ندارد اما اگر دیدید که دانش اموزان توانایی کار با خط کش را ندارند نیاز به فعالیت هایی دارند که دران با خط کش نقاط مختلف را به یکدیگر وصل کنند . ➖➖➖➖➖ 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
36.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌦تدریس نگاره 2 مدرس: خانم غلامی ➖➖➖➖➖ 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌦آموزش لوحه شماره ۳ مدرس: خانم شنبدی ➖➖➖➖➖ 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌦آموزش لوحه شماره ۴ مدرس: خانم شنبدی ➖➖➖➖➖ 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
➖➖➖➖➖ 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
➖➖➖➖➖ 📌 ب گام اول دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam1
❌👇🏼 🟣کانال های کاربرگ کده گام به گام 👇🏼👇🏽👇🏽👇🏻👇 📕کانال کاربرگ کده پایه اول 👇 https://eitaa.com/joinchat/2562916661Cec35da0cf9 📕کانال کاربرگ کده پایه دوم👇 https://eitaa.com/joinchat/2563703093C73bf84069a 📕کانال کاربرگ کده پایه سوم👇 https://eitaa.com/joinchat/2564817205C0998995d25 📕کانال کاربرگ کده پایه چهارم 👇 https://eitaa.com/joinchat/2565210421C51eafdfa4f 📕کانال کاربرگ کده پایه پنجم👇 https://eitaa.com/joinchat/2565931317C29846b2335 📕کانال کاربرگ کده پایه ششم👇 https://eitaa.com/joinchat/2566586677Ce270a8af6a ♨️کانال های 👆🏾کاربرگ کده گام ب گام 👆🏾❌👆🏾
* کاری که کودک باید انجام دهد را برایش توصیف کنید. وقتی بزرگترها مسئله رو توصیف می کنند کودکان فرصتی می یابند تا بدانند چه باید بکنند و گیج و سردرگم نمی شوند. چند بار بهت بگم چراغ دستشویی رو بعد از اینکه بیرون اومدی خاموش کن. پسرم چراغ دستشویی هنوز روشنه.
👇🏽 ♨️استخدام معلم ابتدایی باهرمدرکی هم اکنون👇🏼👇🏽https://eitaa.com/joinchat/1921319557C9f5330333b 📌جزییات بیشتر👆🏼کانال کارگزینی
🔴اطلاع رسانی دوره های ضمن خدمت فرهنگیان کلیک کنید @LTEMSS @LTEMSS ❌👆🏾
👇🏼 40 ساعت ضمن خدمت جدید فعال شد سوال ضمن خدمت 👇 http://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf ❌👆🏾❌👆🏾
👇👇 💥 (کشوری) 👇👇🌹👇👇 گروه جهش پایه اول (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/3062563725C92e22b6e6e 🌹🌹 گروه جهش پایه دوم (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/3072328589C04ebb64e64 🌹🌹🌹 گروه جهش پایه سوم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/3077309325C3d4538d138 🌹🌹🌹🌹 گروه جهش پایه چهارم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/2810512287C55a3b8716f 🌹🌹🌹🌹🌹 گروه جهش پایه پنجم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/2802779039Ccca9bcf58f 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 گروه جهش پایه ششم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/2789606303C4a9a76d8a8
در پایه خودتون عضو بشوید👆👆❌👆👆
👇👇 💢 (کشوری) 👇🏿👇🏼👇👇🏾 🌼 گروه همیاری پایه اول (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1020461274C212c7e1066 🌼🌼 گروه همیاری پایه دوم (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1077805274C17123502da 🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه سوم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1082065114C65f9dd2e8c 🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه چهارم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1085276378Cb670043e1e 🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه پنجم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1089732826C447903cb43 🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه ششم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1091240154C488002f069 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری چند پایه ها (کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1121255642C3a6db8e76e 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه هفتم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1108279514C182d23e462 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری پایه هشتم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1125187802Ceda9246d0f 🌼🌷🌼🌷 گروه همیاری نهم(کشوری) https://eitaa.com/joinchat/1409745114Cdac05163a6 🌷🌼🌷🌼🌷🌼 گروه همیاری معلمان https://eitaa.com/joinchat/4195615577C3cf114638e 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری گان دانشگاه فرهنگیان https://eitaa.com/joinchat/2116485983C681e1685ae 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 گروه همیاری دانشگا https://eitaa.com/joinchat/2405696351Cdc84b0faa5 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 💢 کانال ضمن خدمت (LTMS)👇🏿👇🏾 https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf ✅کانال اخبار فرهنگیان 👇🏾👇🏿 https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d 🟣 کانال کارگزینی و امور اداری 👇🏽👇🏽 https://eitaa.com/joinchat/1921319557C9f5330333b
همکارانی ک امسال 👆🏽کلاسشون کرده یا ک فرزندشون کلاس رفته داخل گروه کلاسی خودشون عضو شوند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_13896412699.pdf
2.5M
مناسبتی # شهید سید حسن نصر الله