⏰👈 روش آموزش نشانه اُ استثنا اول ابتدایی
☑️👈 #درس13 : خروس خوش آواز [ نشانه اُ استثنا ]
نشانه ی اُ استثنا با سایر نشانه ها تفاوت دارد. در آموزش این نشانه باید به موارد زیر توجه داشته باشیم:
☑️👈 1- از بخش و صدا کشی کلمات دارای اُ استثنا پرهیز شود.
☑️👈 2- شکل کلی این کلمات باید در حافظه ی بصری دانش آموزان حفظ شود بنابراین نوشتن درشت این کلمات و نصب آن ها در کلاس درس و منزل کمک زیادی به کاهش اشکالات املایی آنان می کند.
☑️👈 3- از گفتن کلمات زیاد و نامانوس در این نشانه باید خودداری گردد.
☑️👈 4- از کلماتی باید املا گفت که دانش آموزان قبلا آن ها را در مشق و جمله سازی به کار برده اند.
☑️👈 5- برای یادگیری آسانتر بهتر است از گروه کلمات برای آموزش استفاده شود. ( مثلا گروه کلمات خود - خود کار - خود نویس - خودم - خودت - خودمان - خودتان - خودشان و یا کلماتی چون :نوک - خوش مزه - خوش آواز - خورشت - خورشید - دو - روشن - موز )
فقط سعی شود هر روز دانش آموزان این کلمات را چه در غالب جمله و یا به صورت کلمه نویسی بنویسند تا در حافظه ی بصری آنها قرار گیرد.
❇️👈 چون ابتدای بسیاری ازکلماتی که با -ُاستثنا نوشته می شوند با( ﺧُ) شروع می شود؛ دانش آموزان سعی می کنند همه ی کلمه ها مثل( خشک،خدا،خرما،خروس و...) رانیزبا -ُاستثنا بنویسند.بنابراین توصیه می شود هنگام گفتن املا ازگفتن این دو نمونه کلمه درمجاورت هم خود داری کنید
❎👈 #سری1
🔖👈 هشتگ ها : #فارسی , #نشانه_اُ , #درس13فارسی ,
#کلاس_اولی_با_ما_باش
.
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
🔴 « اُ » استثنا
کلمات اُ استثنا در زبان فارسی متفاوت از شنیدن آنها نوشته می شوند. ولی این کلمات در بعضی از گویش ها صحيح تلفظ می شوند و جزءکلمات اُ استثنا به حساب نمی آیند.
🔹🔹 چند نکته در تدریس اُ استثنا 👇
💠 صدا کشی نکنید.
💠 بخش نکنید.
💠 ترکیب نکنید.
💠 کلی آموزی باشد.
💠 کلمات در جلوی دید دانش آموزان نصب شوند.
💠 هنگام دیکته، اگر نیاز هست اجازه دهید دانش آموز به کلمات نصب شده نگاه کند.
💠 اگر هنگام نوشتن دیکته یا جمله سازی دانش آموزی از شما سؤال کرد که آیا با اُ استثناست؟ حتما پاسخ صحیح را بدهید.
💠 از کلمات اُ استثنا خارج از کتاب زیاد استفاده نشود.
💠 برای آموزش اُ استثنا می توان از داستانی ساده که باعث سهل و تثبیت یادگیری شود استفاده کنید، زیاد دانش آموزان را نپیچونید و یا با داستان های طولانی آنها را خسته کنید و در آخر هم داستان کمکی به یادگیری نکند.
💠 نگران نباشید، دانش آموزان با تکرار و تمرین و تقویت حافظه دیداری این کلمات را یاد می گیرند.
#کلاس_اولی_با_ما_باش
.
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
26.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فارسی
#درس13
#خروس_خوش_آواز
#نشانه_اُ_استثنا
#قسمت_اول
خانم مکانیکی
.
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فارسی
#درس13
#خروس_خوش_آواز
#نشانه_اُ_استثنا
#قسمت_اول
ژاله عبدی
.
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
6.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فارسی
#درس13
#خروس_خوش_آواز
#نشانه_اُ_استثنا
#قسمت_سوم
خانم عبدی
.
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
15.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فارسی
#درس13
#خروس_خوش_آواز
#نشانه_اُ_استثنا
خانم فیض
.
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فارسی
#درس13
#خروس_خوش_آواز
#نشانه_اُ_استثنا
خانم رمضانی
.
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نگارش90
#فارسی
#درس13
#خروس_خوش_آواز
#نشانه_اُ_استثنا
خانم رمضانی
.
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نگارش89
#فارسی
#درس13
#خروس_خوش_آواز
#نشانه_اُ_استثنا
خانم رمضانی
.
📌 #کانال_همیاری_کشوری پایه اول
👇👇👇🏿
@hamyari_1