4_6051016893181986142.docx
13.1K
🔷فرم طرح درس سالانه
🏷بر اساس طرح ملی
📊همه پایه ها
اول-تا-ششم-میلاد-امیری-نسب (1).pdf
4.15M
بودجه بندی تمام پایه ها
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
#اگرمیخواهیدتدریس خلاق و با نشاط داشته باشی حتما عضو این کانال شو 👇🏽👇🏽
https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf
📌همراه با چالش های جذاب👆🏾
1_2254921928.pdf
28.63M
نمونه تکلیف منظم شده ریاضی برای طول سال پایه اول
.
📌 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
1_1655959444.pdf
26.57M
نمونه تکلیف منظم شده فارسی برای کل سال تحصیلی پایه اول
.
📌 #کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1
4_5979038975082365087.pdf
654.1K
✨✨ #سرمشق_نگاره_ها
✨✨ #تمرین_در_منزل
💥نکات مهم در مورد تدریس کتاب فارسی پایه اول ابتدایی
👇👇👇👇👇👇
1- در کتاب بخوانیم مطلقا از نوشت افزار استفاده نمی شود .
2 - در کتاب بخوانیم بخش کردن و صدا کشی نداریم و از بخش کردن و صدا کشی به عنوان یک ابزار استفاده می شود .
3 – در تدریس نگاره ها بیشتر به تصویر خوانی و کلمات هم آغاز و هم پایان توجه شود .
4 – در تدریس نگاره ها یادگیری کلمات موجود در زیر تصاویر لازم نیست ولی تصویر برداری ذهنی از شکل خطی کلید واژه ها از اهداف مهم نگاره هاست .
5 – در هر هفته 2 یا3نگاره تدریس می شود بنابراین بهتر است در مهر ماه تمامی 10نگاره تدریس شده باشد .
6– شعر های موجود در کتاب جنبه التذاذی دارد وحفظ کردن آن ها ضروری نیست .
7 - در آموزش نشانه های قسمت اول ، متن درس طوری انتخاب شده است که اگر بصورت آهنگین و موزون وسطر به سطر خوانده شود دانش آموزان خوب یاد می گیرند .
8 – در هنگام نوشتن زیر نویس ها در کتاب بنویسیم دانش آموزان اول بخوانند و سپس بنویسند چون خواندن مقدمه و پیش نیاز نوشتن است .
9 – در کتاب بنویسیم حتما ازخط نوشتاری موجود در کتاب بنویسیم (نستعلیق تحریری) استفاده شود .
10- در نوشتن نشانه ابتدا معلم باید با گچ خوب روی تخته بنویسدسپس دانش آموزان روی تخته بنویسند و تمرین کنند آنگاه از روی کتاب بنویسیم تمرینات را بنویسند. (دقیقا مانند نوشته کتاب)
11 – در نوشتن وترکیب حروف بهتر است تمام کلمه ویا حروفی که به هم چسبیده اند با یک حرکت دست نوشته شود .
12 – در تدریس کتاب بخوانیم در مورد تصویر عنوان با استفاده از شیوه داستان گویی و کمک گرفتن از دانش آموزان به تقویت مهارت سخن گفتن بپردازید.
13 – به نحوه اتصال حروف به هم بیشتر دقت کنید تا در مراحل بعدی ، روان بنویسند .
14 – اگر دانش آموزی در خواندن کلمه ای مشکل داشت راهنمایی کنید تا از تصاویری که کلمه مورد نظر در زیر آن نوشته شده است برای خواندن کمک بگیرد .
15 – توصیه می شود در اوایل آموزش نوشتن باتوجه به انعطاف پذیری دست دانش آموزان حتما از گچ و تخته سیاه که دارای خط زمینه می باشد استفاده شود .
16- در هنگام املا گفتن بهتر است از صدا کشی کمتر و یا استفاده نشود وشکل کلی کلمه توسط دانش آموزان نوشته شود .
17 – ازگفتن مشق جدا خودداری شود وتمرینات کتاب بنویسیم در مدرسه و با نظارت معلم توسط دانش آموزان انجام شود .
18 – به والدین توصیه شود قبل از آموزش درس در منزل به کودکان خود آموزش ندهند و هر تمرینی در منزل با راهنمایی آموزگار صورت گیرد .
19 – در بخش روان خوانی آخر کتاب هدف اصلی تقویت مهارت خواندن و پی بردن به معنا ومفهوم آن است .
20 – در اواخر آموزش نشانه ها بهتر است اسم حروف را نیز به دانش آموزان یاد دهیم .
21- اگر تمرینات بنویسیم دقیق و با نظارت معلم توسط دانش آموزان انجام شود املا وجمله نویسی دانش آموزان نیز تقویت خواهد شد .
22 – در بودجه بندی کتاب فارسی طوری عمل کنید که در اردیبهشت ماه فرصت کافی برای روان خوانی داشته باشید.
@gambgam1
هدایت شده از کانال دورههای ضمن خدمت
✅یه معلم خلاق حتماااا باید این کانال ✨✨✨ رو داشته باشه
✨✨ #معلم_برتر
👇🏾👇🏾
https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d
توسط :
✅معلمان نمونه اداره میشود😍
در این کانال
🌿مدیریت کلاس🌿تکالیف خلاق
🌿نکات تربیتی🌿 آموزش انواع روش تدریس🌿خلاقیت در تدریس 🌿بازی های کمک آموزشی🌿معرفی کتاب و فیلم و..... گذاشته میشود
🌸🌿❤️🌸🌿❤️
https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d
به شددددددت توصیه می کنم حتما حتما عضو شوید👆👆💥
بسیار سرنوشت ساز
بسیااااااار بسیاااااار مهممم و....
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
46.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهنمای تکمیل دفتر مدیریت کلاسی قسمت اول
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
41.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهنمای تکمیل دفتر مدیریت کلاسی قسمت سوم
هدایت شده از 🌹کانال تبادلات ایتا📌
نکاتی که در جلسه با اولیا باید عنوان ڪرد :
👇👇👇
1-✅اولین برخورد و دیدار با روی گشاده و لبخند همراه با معرفی خود اما فقط در حیطه اموزشی نه مسایل خصوصی و شخصی .
2-✅بیان چکیده ای از سیستم توصیفی آ پ .(اینکه کاملا توصیفی با در نظر گرفتن تمام موارد جهت ارزیابی ،عدم وجود نمره ).
3-✅قاطع و محکم و با اعتماد،به نفس صحبت کنید هرگونه رفتار و حرکات شما کاملا زیر ذره بین نگاه والدین هست .
4-✅بیان شیوه تدریس هرکتاب و انتطارات شما از شاگردان .
5-✅عنوان وسایل و لوازم مورد نیاز برای سال تحصیلی و توضیح مختصر درباره ڪاربرد انها .
6-✅وجود پوشه ڪار یا کلربوک و قرار دادن تمام انچه که باید قرار دهد طبق هر درس و با ترتیب جهش سنجش و ارزیابی بهتر و رهنمود دقیق تر .
7-✅ تذکر به فرزندان برای رعایت قوانین درون کلاسی و برون کلاسی در سطح مدرسه (چرا که رعایت ان یعنی اموزگار با خیال اسوده میتواند تدریس همراه با برنامه داشته باشد و گرنه هر گونه عدم رعایت باعث اتلاف وقت میشود و عقب ماندن از برنامه و بودجه بندی ).
8-✅طرح مسایل اخلاقی ،اموزشی و ...در یک برگه هر یک از والدین اطلاعات کامل و جامعی درباره ی :
تعداد افرادخانواده،فرزند چندم ،وضع اقتصادی و مالی ،ملیت ،وضع اعتقادی و فرهنگی ،بیماری جسمی یا روحی،هرگونه اتفاق خانوادگی از جمله طلاق و فوت و ...).
9-✅ نشان دادن دفتر اموزشی خود،به اولیا جهت اطلاع کامل از روند اموزش و اهداف و انتظارات تا سندی برای ارزشیابی ها و ...باشد(هر دانش اموز ۵صفحه اختصاصی دارد از جمله پرسش و پاسخ کلاسی ،انجام تکالیف ،شرکت در کار گروهی ،ازمون ها،غیبت و تاخیر و انضباط،شناسایی استعداد).
10-✅حتما صبحانه به فرزند خود بدهند تا صبح اول وقت بعنواین دل درد و ...وقت کلاس گرفته نشود،و از درس عقب نماند.
11-✅حتما بهداشت فردی را رعایت کنند(حمام ،لباس تمییز ،استفاده از خوش بو کنتده بدن ،لیوان و یه شیشه اب اشامیدنی ).
12-✅روزهایی که در برنامه ورزش دارند لباس ورزشی بیاورند.
13-✅نظارت بر انجام تکالیف فرزندان خود طبق برنامه بهمراه بازخورد .
پرسش و پاسخ در منزل ،راهنمایی و هدایت در انجام تحقیق های کتاب و ...
14-✅درس قران و املا هرشب در برنامه داشته باشند و بازخورد بزنند .
15-✅عدم نوشتن تکالیف فرزندان خود.
16-✅در صورت وجود غیبت حتما به مدرسه اطلاع بدهند، گواهی پزشک جهت موجه کردن .
17-✅همکاری با اموزگار و عدم دخالت در روند اموزشی ،از اموزش به سبک خود پرهیز کنند چون صرفا باعث دوگانگی اموزشی و اتلاف وقت خواهند شد .
18-✅از مراجعه به مدرسه ،تماس و حضور هر روز اکیدا پرهیز کنند.
19-✅هنگام تدریس از در زدن کلاس به هر عنوان خودداری کنند،چون مطلقا جوابگو نخواهیم بود. اگر خوراکی یا کتاب یا هر دلیلی دیگری دارند فقط به دفتر مدرسه و نزد معاونین بروند .
20-✅اینکه اموزش و تدریس شما طبق بودجه بندی و برنامه هست لطفا ارائه نظر ندید که چرا کم یا زیاد تدریس میشود.
از دخالت در شیوه و نحوه ی تدریس اکیدا خوددداریرکنیذ
اولیا بهتر هست حق را به اموزگار بدهند و به او اعتماد کنند چرا که اموزگار اهدافی والاتر،و فراتر از انچه که در ذهن شما میگذرد برای فرزندان کلاسش تدبیر اندیشیده .
21-✅فراهم کردن محیط امن و ارام در خانواده برای فرزند خود.
22-✅لطفا از تفحص و کنجکاوی بی مورد،درباره حریم کلاس پرهیز کنید .
شما تنها موظف هستید از فرزند خود درباره انچه بر علمش افزوده شده و یا تا چه اندازه محیط،کلاس را برای فعالیت و ...فراهم کرده سوال کنید و راهنمایی کنید.
23-✅زمان مشخصی را اختصاص به مهمانی ها و مسافرت ها بدهید.
برای نوشتن و خواندن دروس فرزند خود زمانبندی کنید.
24-✅موبایل و ...تا زمانیکه طبق برنامه هفتگی خود عمل نکرده در اختیار فرزند خود ندهید.چنانچه تشخیص میدهید،حتی اسیب به درس فرزند خود میزند از او بگیرید.
25-✅چنانچه طبق اسناد و شواهد با اولیا تماس گرفته میشود مبنی بر رسیدگی وضعیت فرزندشان (ارجاع به مرکز اختلالات درمانی و پزشک بیماری های مختلف شنوایی وبینایی و .. ) لطفا تعصب بی جا از خود نشان ندهند و به فکر اینده ی فرزند خود در جامعه باشند.
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
#دیداربااولیاء👆
هدایت شده از کانال دورههای ضمن خدمت
❌❌❌❌❌❌❌❌
#لینک_کامل_کانال_های آموزشی در ایتا
🇮🇷کانال تخصصی اول ابتدایی در #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789
🇮🇷کانال تخصصی دوم ابتدایی در #ایتا 👇
🔴 https://eitaa.com/joinchat/3154772184C934e6b7aa8
🇮🇷کانال تخصصی سوم ابتدایی #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9
🇮🇷کانال تخصصی چهارم ابتدایی در #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🇮🇷کانال تخصصی پنجم ابتدایی در #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3252617432C587e30e3dc
🇮🇷کانال تخصصی ششم ابتدایی در #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3257204952C1ae8c65302
💢کانال اطلاع رسانی دورهای ضمن خدمت👇🏾
✅
https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf
🇮🇷👈کانال اخبار فرهنگیان👉👇🏾
✅
https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d
به همکاران معرفی کنید
💢کانال های بالا زیر نظر 👆🏻سر گروههای آموزشی اداره میشود حتما عضو شین و استفاده کنید
۱.چینش کلاسی
در این مدل افراد در ردیف ها و ستون های منظم پشت سر هم قرار می گیرند .
بسته به فضای کلاس ممکنه سه یا دو ستون از نیمکت ها را داشته باشیم.
مزایا 👇
🔸توی این روش توجه همه به رو به رو و تخته خواهد بود .
🔸فضای پِرت کمی وجود خواهد داشت.
معایب👇
🔸امکان تعامل دانش آموزان با هم کم هست.
🔸عده ای در کلاس احساس دور ماندن از فضای کانونی کلاس را خواهند داشت .
۲. چینش رو در رو
در این مدل بچه ها در گروه های چند نفره رو به روی هم قرار می گیرند و بین گروه ها فاصله هست.
مزایا👇
🔸تعامل جهت فعالیت های گروهی خیلی مناسب است
🔸معلم فضای چرخش بین گروه ها و بررسی فعالیت آنها را دارد
معایب 👇
🔸فضای بزرگی نیاز دارد .
🔸در صورت عدم مدیریت ، می تواند منجر به بی نظمی و شلوغی زیاد بشود .
۳. چینش نعل اسبی
توی این مدل چینش میزها حذف میشوند و فقط از صندلی ها استفاده میشه و خمیدگی چینش زیاده. این مدل بیشتر برای بازی های آموزشی و یا ساعت های قصه گویی و نمایش مناسب هست.
مزایا👇
🔸انتهای باز ، نقطه کانونی خوبی جهت ارائه ی مطلب ایجاد می کنه .
🔸معلم می تونه خیلی راحت با همه تعامل داشته باشه .
معایب👇
🔸نبودن میز امکان استفاده از وسایل و ابزار را سخت میکنه
🔸فضای پِرت زیادی دارد.
۴. چینش دایره ای
توی این مدل هم ترجیحا میزها حذف میشن و فقط از صندلی ها استفاده میشه . این مدل هم مثل مدل نعل اسبی مناسب فعالیت هایی هست که نیاز به ابزار ندارن و میزکار ندارند و تعامل بالایی لازم داره.
مزایا👇
🔸تعامل بالاست و مناسب بحث و گفتگو و بارش فکری هست
🔸برای نمایش دادن آزمایش یا ... نقطه کانونی مناسبی ایجاد می کنه
معایب👇
🔸فضای زیادی می گیره
🔸نبود میز ، استفاده از ابزار رو سخت میکنه
۵. چینش U
تفاوت این چینش با مدل نعل اسبی اینه که میزها حضور دارند و گوشه های فضا هم استفاده میشه
البته می تونید بین میزها مقداری فاصله جهت سهولت رفت و آمد ایجاد کنید و همینطور دو لایه U بچینید
مزایا👇
🔸ایجاد نقطه کانونی مناسب جهت ارائه ی درس
🔸ایجاد فضای باز در وسط کلاس جهت بازی ها
🔸رو در رو قرار گرفتن بچه ها و امکان تعامل
🔸امکانش چرخش معلم بین گروه ها
معایب 👇
🔸چینش های تعاملی نیاز به مدیریت کلاسی قوی دارند تا نظم کلاس مختل نشود