💬 #دیالوگ
رفته بودم خودکشی کنم! آقا یه توت منو نجات داد ...حالا تو دَم صبح طلوع آفتابو نمی خوای ببینی؟... سرخ و زرد آفتابو؟... موقع غروبو دیگه نمیخوای ببینی؟... نمیخوای این ستارهها رو ببینی؟ ...شب مهتاب ... قرص کامل ماه رو دیگه نمیخوای ببینی؟ آب چشمه خنک رو نمیخوای بخوری؟ ...دست و صورتِتو با اون چشمه بشوری؟...از مزه گیلاس میخوای بگذری؟ ...نگذر! من میگم... رفیقتم ...نگذر
#طعم_گیلاس
#عباس_کیارستمی
🌿 @Gerafilm1
عباس کیارستمی - رویا و رویاپردازی.mp3
4.84M
#عباس_کیارستمی
از رویا و رویاپردازی میگوید...
🌿 @GeraFilm1
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به یاد #عباس_کیارستمی
از ایران بریم یا بمونیم؟
"ربطی به ما نداره بیرون، گم میشیم و از بین میریم ... اما نسل شما رو نمیدونم. به اندازه شما دشواری ندارم چون ماها مثل درختهایی هستیم که آب قطع شده اما ریشههامون توی خاکه و دیگه احتیاجی به آبیاری نداریم ولی شماها آب دستی احتیاج دارید.... میبینم که شماها دارید خشک میشید اونور هم میدونم وضعیت خیلی خیلی بده"
#عباس_کیارستمی
#مهاجرت
#وضعیت_بد
🌿 @GeraFilm1
مثال 3 نوع نقد در فیلم روز واقعه.mp3
4.61M
🎥 #درس_نکتههای_سینما | 4⃣
«مثال ۳ نوع نقد در فیلم روز واقعه»
آیا بهتر از فیلم روز واقعه، راهی برای توضیح این جمله از دکتر شریعتی داریم که میگوید «آنها که رفتند کاری حسینی کردند و آنها که ماندند، باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدیاند» ؟
جناب آقای #نادر_خواجهزاده
I کارگروه فیلم I
@Gerafilm1
5.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ بُتهای زنده
سکانسی از فیلم روز واقعه،
با هنرنمایی زندهیاد حسین پناهی..
در این کلیپ، جملهای از امام (ع) نقل میشود که اگرچه متعلق به ایشان نیست، اما به گفته علامه جعفری تمام قیام امام حسین مستتر در همین جمله است.
I کارگروه فیلم I
@Gerafilm1
🔴 ۱۱ جولای سالروز قتلعام مسلمانان منطقه سربرنیتسا در کشور #بوسنی است. به همین مناسبت از امروز بمدت سه روز، مطالبی را در این مورد منتشر خواهیم کرد.
🌿 @GeraFilm1
در این #اینفوگرافیک، ۱۰ فیلم و مستند ایرانی و خارجی که با موضوع جنگ بوسنی ساخته شدهاند را معرفی میکنیم.
@GeraFilm1
9.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تصویر #جنگ_بوسنی در سینمای ایران
🔺 آشنایی با تاریخچهی فیلمهای ایرانی با موضوع جنگِ بوسنی و اولین گروه مستندساز ایرانی که تنها ۴ ماه پس از آغاز جنگ، عازمِ بوسنی شدند.
🔺 «آنجلینا جولی» در کاخ سفید؛ هنرمند مستقل یا سفیرِ فرهنگی؟ تصاویری دیده نشده از میزبانی «اوباما» از «جولی»
🔺 کدام فیلمساز ایرانی حاضر نشد از مزار قربانیانِ شهر سربرنیتسا بازدید کند؟
🌿 @GeraFilm1
8.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میز پرونده جنگ بوسنی در آینه سینما در برنامه تلویزیونی نقد سینما
نادر طالبزاده، پاسخ داد؛
⭕️ با جنگها و سوژههایی مثل #بوسنی و #یمن چه باید بکنیم؟
🔺درباره یمن باید فکر کنیم و #استراتژی داشته باشیم. یمن یک ماجرای عجیب است، ابعاد عجیبی دارد و مغفول مانده است. بیش از ۱۴ میلیون نفر درخطر مرگ بر اثر گرسنگی هستند در زمان #جنگ_بوسنی سلاح یا غذای برده میشد اما نسبت به یمن نمیدانیم.
🔺در عرصه رسانه و جنگ نرم اگر نمیتوانیم برویم باید فیلمسازان یمنی را تجهیز کنیم که بتوانند کار کنند که بیرون بفرستند و تدوین بشود و پخش بشود چون در عرصه #جنگ_نرم بسیار اهمیت دارد. یمن یک ماجرای عجیب و آخرالزمانی دارد. من فکر میکنم اگر «مرتضی» زنده بود و ماجرای یمن را میدید چهکار میکرد. چه روایتی از این مردم میتوان کرد چون میگویند یمنیها از حزبالله هم عجیبترند چون با کمترین امکانات بیشترین تأثیر را دارند.
🔺الآن مشغول کاری با دوستان به زبان انگلیسی هستیم چون مخاطبان ما غربیهای سانسور شده هستند. ما باید به داخل آنها نفوذ کنیم. کاری که در فضای مجازی است برای مخاطبان انگلیسیزبان سانسور شده است.
🌿 @GeraFilm1
📣 ناگفته های #نادر_طالبزاده
پیرامون جنگ بوسنی در آینه سینما
⭕️ نادر طالبزاده:
🔺آقای آوینی پیشنهاد کردن که ما به این سفر برویم. در این سفر من همراه با «رضا برجی»، «محمد صدری» بودم. تقریباً یک ماه آنجا بودیم. البته قرار نبود طول بکشد. در میان سفر اتفاق دیگری افتاد. پیشنهاد شد به داخل محاصره شهر گراژده برویم که ریسک زیادی داشت. به ما گفتند احتمال اینکه به کمین بخورید، وجود دارد. ولی ما قبول کردیم و تبدیل به #خنجر_و_شقایق شد که همکاری کامل #با شهید_آوینی بود. هر قسمت که مونتاژ میشد «شهید آوینی» با حس و حال خودش پیش متنی را مینوشت و متن اصلی و اصیل عرفانی و حکمتی را برای بعدش مینوشت.
🔺ما تنها خبرنگارهایی نبودیم که به #بوسنی رفتیم اما تنها گروهی که وارد محاصره گراژده شدند ما بودیم. بعدها به نام بلوار ایرانیها معروف شد
در آنجا تکتیراندازها مستقر بودند مبارزان مسلمان تنها آر پیچیهای ایرانی را داشتند و آنجا هیچکس به بوسنیها کمک نمیکردند بااینکه فاصله کمی با وین داشت. در آنجا هیچ کمک یا دارویی نبود حتی زخمیها را از میان جنگل باید عبور میدادند.
مبارزان مسلمان خودشان اسلحه ساخته بودند اما چیزی که بتوانند تانکهای روسی را بزنند؛ نداشتند. وقتی آر پی چیهای ایران به دستشان رسید توانستند تانکهای صربها را بزنند و محاصره شهر شکسته شد.
🔺شهردار گراژده آن موقع یک نهار مجلسی داد و گفت که آر پیچیهایتان خیلی خوب میزند.
اخبار سانسور شده بود اما بعد از ماجرا کسی به این نپرداخت که چه طور محاصره شکسته شد و ۲۰۰ هزار نفر زن و کودک در آنجا تلف نشدند. شهردار گراژده در مصاحبهای گفته بود به آقای «رفسنجانی» بگویید که شیرهای نفت را به روی اروپا ببندد تا دنیا بفهمد که چه اتفاقی در اینجا میافتد؛ که این قسمت موقع پخش از تلویزیون ایران حذف شد.
🔺سال اول سالگرد بوسنی سه قسمت «خنجر و شقایق» تدوین شده بود و آماده شده بود و بقیه قسمتها در حال تدوین و صداگذاری بود. وقتی سه قسمت پخش شد در کمال ناباوری صدای آوینی حذف شد. همه شوکه شده بودند. در آن زمان یکی از مسئولین ارشد سازمان از صدای آوینی خوشش نمیآمد. این ماجرا سبب عکسالعمل شد.
سه نویسنده آن موقع اعتراض وسیع کردند. مهدی نصیری که سردبیر روزنامه کیهان بود تصمیم گرفت به این کار جواب بدهد. در سه شماره کیهان که خیلی مفصل بود، یک نوشته را آوینی نوشت و یک دیگر را نصیری و سومی را حسین بهزاد.
🔺متن آوینی آن قدر تند بود که نصیری باید یک سومش را حذف میکرد. این ماجرا یکی دو سال قبل از شهادت آوینی بود. با این حال آوینی چندان شناخته نشده بود. متنهای نصیری و بهزاد خیلی خوب بود و منجر به یک سری نقدها نسبت به عملکرد صدا و سیما شد. مرتضی هم یک آدم عادی نبود. یک آدم شاخص و قلدری بود. موقع دعوا میایستاد و در عین این که حکمت و عرفان داشت، محکم هم بود. سر این موضوع هم ایستاد. وقتی متن را میخوانید متوجه میشوید نظرش درباره سیما چیست. یکی از افتخارات ما این بود که آن کار را با هم ساختیم . متن را نوشت و حال خیلی خوبی داشت و عدم پخش آن از تلویوزن منجر به اتفاقات خوبی حتی انقلاب در سازمان شد و حتی به تفحص مجلس از صدا و سیما و تغییر مدیریت شد.
🌿 @GeraFilm1
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 داستان مهمات ایرانی
که محاصره گراژده را شکست
🔺 مظلومان در پناه حقیقتاند اگرچه ظاهر عالم بر این معنا دلالت نداشته باشد.
امیر اگرچه کودکی بیش نیست اما تفاوت گهواره و برانکارد را خوب میشناسد.
او از هماکنون میآموزد که چگونه در جهانی که مفهوم عدالت را قدرتمندان تفسیر میکنند، زندگی کند؛ یتیمانه و در مظلومیت مطلق.
🔺 بخشی از مستند «خنجر و شقایق»
به کارگردانی «نادر طالبزاده»
و با صدای «مرتضی آوینی»
🌿 @GeraFilm1