فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پشت_صحنه
وقتی #تام_هنکس دیالوگش را فراموش میکند و باید از بازیگر مقابلش (هیلی جوئل آزمنت) کمک بگیرد...
#فارست_گامپ
🌿 @GeraFilm1
07 - Road To Chicago.mp3
4.57M
#موسیقی_فیلم
موسیقی فیلم #جاده_ای_به_سوی_تباهی
آهنگساز: توماس نیومن
کارگردان: سم مندز
و بازی خیره کننده: #تام_هنکس و پل نیومن
🌿 @GeraFilm1
سلام 🌻
چند سالی است که سرویسهایی مثل «فیلیمو»، «نماوا»، «آیو»، «فیلمنت» و ... شروع به فعالیت کردهاند.
این سرویسها علاوه بر ارائه فیلمهای روزِ ایران و جهان، آرشیوی قدرتمند از محصولات تاریخ سینما هم برای مخاطبان فراهم کردهاند.
همچنین اقدام به پخش سریالهای روزِ جهان، ساخت سریالهای اختصاصی و ... کردهاند.
همانطور که اطلاع دارید، برای استفاده از این سرویسها باید اشتراک ماهانه تهیه کرد.
ما قصد داریم که از این به بعد، کدهای تخفیفی را برای خرید اشتراک، در اختیار شما قرار دهیم.
کد تخفیف فیلیمو: shahab
۱ ماهه: ۳۵۰۰۰ »»» ۲۴۵۰۰ (۳۰ درصد)
۳ ماهه: ۱۰۵۰۰۰ »»» ۵۲۵۰۰ (۵۰ درصد)
(ارائه شده در صفحه اینستاگرام آقای شهاب مرادی)
🌿 @GeraFilm1
این هفته، همزمان با پخش فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» از تلویزیون، مطالبی را راجع به این فیلم خدمتتان تقدیم میکنیم.
🎥 شبی که ماه کامل شد
کارگردان: نرگس آبیار
داستان فیلم:
این فیلم روایت دختری از منطقه جنوب تهران است ،که عاشق جوانی شهرستانی شده و در نهایت مجبور به مهاجرت از ایران می شود. در این مسیر برادرش با او هم قدم می شود و اتفاقاتی برای آنها رقم می خورد که...
ژانر:
خانوادگی، اجتماعی
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر فیلم «شبی که ماه کامل شد»
🌿 @GeraFilm1
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پشت_صحنه
🎥 تصاویری از پشت صحنه فیلم
#شبی_که_ماه_کامل_شد
🗺 محله پاکستانیها در کشور بنگلادش
🌿 @GeraFilm1
📺 #پخش_تلویزیونی_هفته
«شبی که ماه کامل شد»
برنده ۶ سیمرغ بلورین
از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر:
🥇بهترین فیلم
🥇بهترین کارگردانی
🥇بهترین بازیگر نقش اول مرد
🥇بهترین بازیگر نقش اول زن
🥇بهترین بازیگر نقش مکمل زن
🥇بهترین چهره پردازی
دوشنبه ۱۳ مرداد
شبکه نمایش
ساعت ۲۱
تکرار:
سهشنبه ۳ بامداد
سهشنبه ۸ صبح
🌿 @GeraFilm1
9.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بخشی از میز گفتوگوی بهروز افخمی با #نرگس_آبیار کارگردان فیلم سینمایی #شبی_که_ماه_کامل_شد و محمدحسین قاسمی تهیهکننده فیلم
⭕️ نرگس آبیار:
🔺«یک ترس مهم فیلم این است که آدمهای معمولی اطرافمان ممکن است یکدفعه تبدیل به تروریست شوند.»
🔺قبل از #جشنواره_فیلم_فجر خیلی استرس داشتم. پشت سر گذاشتن آزمون جشنواره استرس ما را از بین برد. در دوران جشنواره قشر فرهیخته فیلم را دیدند اما در اکران عمومی با عامه مردم ارتباط بهتری پیدا کرد. مردم تگ میکنند، نظر میدهند. حتی نظر میدهند و انتقاد میکنند که بعد از دیدن فیلم استرس گرفتند. اینها تماشاگران ارزشمندی هستند.»
🌿 @GeraFilm1
8.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نقد_فیلم
🔴 موافقان و مخالفان «شبی که ماه کامل شد» چه میگویند؟
فیلم #شبی_که_ماه_کامل_شد نرگس آبیار فیلمی است که مخالفان و موافقان زیادی دارد. در این ویدئو نظرات موافقان و مخالفان آن را با هم مرور میکنیم.
در این نقد کوتاه از نظرات منتقدان، روزنامه نگاران و فعالان رسانهای استفاده شده است.
🌿 @GeraFilm1
#آشنایی_با_اصطلاحات_فیلم
قسمت 4⃣
📎بخش_اول
✅ ژانر #وسترن
📌 شناخت مولفههای اصلی گونههای مختلف سینمای داستانی به مخاطب کمک میکند که فیلمها را براساس ظرفیتها و زمینه هنری خاص خودشان مورد ارزیابی قرار دهد. به همین دلیل در این پرونده نیز به معرفی ژانر دیگری در سینما می پردازیم تا موجب شناخت بیشتر ببینندگان فیلم شود.
📌وسترن، ژانری هنری است که در فیلم، تلویزیون، رادیو، ادبیات، نقاشی و سایر هنرهای تجسمی مورد استفاده قرار میگیرد. داستانهای این ژانر بیشتر در نیمه دوم قرن ۱۹ میلادی و در آمریکای قدیم و پس از نبرد آلامو در سال ۱۸۳۶ و به ویژه پس از پایان جنگ داخلی آمریکا در سال ۱۸۶۵ و کشتار زانوی زخمی در سال ۱۸۹۰ اتفاق میافتد.
📌در کنار موسیقی جاز و ادبیات قرن بیستم، وسترن اصیل ترین فرم هنری زاده شده در ایالات متحده آمریکا است. فرمی که پیش از تولد سینما، در قالب ادبیات عامه پسند و پاورقیها و همزمان با شکلگیری این سرزمین، آغاز به روایت سینمایی شکلگیری تمدن و غلبه سلطه طلبانه آن بر شیوههای سنتی زندگی ساکنان و مالکان اصلی این سرزمین کرد و با سرقت بزرگ قطار بود که تماشاگران حیرتزده آغاز هزاره جذابیت و افسون مقاومت ناپذیر سینما را درک کردند.
📌بعضی اعتقاد دارند که وسترن اصیلترین گونه و مادر ژانرها است. با وسترن است که سینما آغاز میشود و مفهوم «حرکت» به مثابه جوهر سینما را مبنای روایت و سازمان خود قرار میدهد. به قول آندره بازن، نظریهپرداز بزرگ سینما، اگر سینما یعنی حرکت، پس وسترن عالیترین مصداق سینما و مظهر و عصاره آن است. هیچ فرم هنری دیگری همچون وسترن نتوانست با معدودترین و کم شمارترین کلیشهها دههها کار کند و هربار نامکررتر و بکرتر جلوه کند. وسترن، محبوبترین ژانر سینمای هالیوود از اوایل قرن بیستم تا دهه ۶۰ میلادی بود.
📌مطابق اظهارنظر مشهور جیمز کیتزز، سینمای وسترن بیش از آنکه به مقابله دو قطب خیر و شر اختصاص داشته باشد، گونهای سینمایی برای نمایش تعارض طبیعت وحشی با تمدن شهرنشینی است که در دل این تعارض به نمایش تضادهای دیگری هم میپردازد. مسائلی مانند اختیار، مسئولیت، حب نفس، اخلاق، بیسوادی و مهمتر از همه کشت و کشتار بیابانی، مهمترین موضوعات این گونه سینمایی را تشکیل میدهند. به لحاظ تاریخی، از فیلم صامت «سرقت بزرگ قطار» محصول ۱۹۰۳، ساخته ادوین اس پورتر، به عنوان نخستین فیلم ژانر وسترن یاد میکنند.
📌با این همه، احتمالا مهمترین مولفه گونه سینمایی وسترن را باید قهرمانی بدانیم که یک مرد گاوچران (با همان ویژگیهای ثابتی که از کابویها میشناسیم) است. به لحاظ پرداخت شخصیتی، قهرمان سینمای وسترن معمولاً فردی تنها و متکی به خود است که مسئولیتپذیری و پایبندی به اخلاقیات از خصایص بارز شخصیتش به شمار میرود.
🌿 @GeraFilm1
#آشنایی_با_اصطلاحات_فیلم
قسمت 4⃣
📎بخش_دوم
✅ ژانر #وسترن
📌ویژگیهای دیگری از جمله دوری کردن از پیوند ازدواج، گذشته مجرمانه، و بازگشت از بازنشستگی هم، اگرچه ضروری و همیشگی نیستند، اما در طول تاریخ معمولاً برای قهرمان فیلمهای وسترن پرتکرار بوده است. اقشار موجود در فیلمهای وسترن نیز به وضوح از ساختار طبقاتی جوامع آمریکایی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم متاثر شدهاند و اساساً گروههایی مانند کشاورزان، افسران سواره نظام، معدنداران، شکارچیان، جویندگان طلا، پیرمردان نمونهوار فیلمهای وسترن، کلانتر، زورگویان قلدرمنش و… را دربرمیگیرند.
📌عنصر دیگری که فیلمهای گونه وسترن را از سایر گونهها متمایز میکند، لوکیشن و به طور کلی عنصر مکانی و شیوه طراحی صحنه آنهاست. عناصری مانند جلگه، دره، تپههای کوتاه، صحرا، بیابان، مزارع، بازارهای محلی، قمارخانه، شهرکهای کوچک با یک خیابان مرکزی و وسایل حمل و نقل خاصی مانند دلیجان و واگنهای قطار در اغلب فیلمهای وسترن پررنگ هستند.
📌قصه فیلمهای وسترن نیز اصولاً در خلال یک سفر جستجوگرانه روایت میشود که طی آن قهرمان قصه و همراهانش به دل طبیعت وحشی میزنند. در دل این سفر، فراز و نشیبهای مختلفی هم به وقوع میپیوندد که از مهمترین آنها میتوان به دوئل یا مبارزه نفر به نفر اشاره کرد. شکل متفاوت طراحی لباس هم، که ریشه در همان فرهنگ آمریکایی کابویی دارد، از دیگر عناصر مهم ژانر وسترن محسوب میشود.
📌نکته مهمی که در تاریخچه بیش از صد ساله فیلمهای وسترن به وضوح جلب توجه میکند، افزایش میزان نمایش خشونت در آثار این گونه سینمایی در دهه ۱۹۷۰ است. احتمالاً درخشانترین نمونه وسترن در تاریخ را باید مجموعه به یاد ماندنی «خوب، بد، زشت» ساخته سرجیو لئونه بدانیم که سومین فیلم از سهگانه دلار این کارگردان است و جزو زیرگونهای موسوم به وسترن اسپاگتی دستهبندی میشود.
📌همچنین «دلیجان» محصول ۱۹۳۹ و «جویندگان» محصول ۱۹۵۶ساخته جان فورد، از نمونههای خالص ژانر وسترن در تاریخ است. «نابخشوده» ساخته کلینت ایستوود (۱۹۹۲) و «۳:۱۰ به یوما» ساخته جیمز منگولد (۲۰۰۷) نیز از نمونههای متاخر موفق سینمای وسترن محسوب میشوند (با اینکه این فیلم بازسازی اثر دلمر دیویس در سال ۱۹۵۷ بود) تنوع این ژانر به حدی است که برخی منابع تا ۲۰ زیرگونه مختلف را هم برای آن برشمردهاند. بالطبع این ژانر، با توجه به ویژگیهای خاص بومیاش، نمیتواند در کشوری مانند ایران که فرهنگ و مردمانی کاملاً متفاوت دارد، رایج شود.
📌با این حال، ابراهیم حاتمیکیا، به عنوان یکی از مهمترین فیلمسازان پس از انقلاب، بارها از علاقهاش به گونه وسترن و الهامی که از این ژانر سینمایی در فیلمهایش گرفته، سخن گفته است. فیلم «همه چیز برای فروش»، محصول ۱۳۹۱ به کارگردانی امیر ثقفی نیز از معدود فیلمهای ایرانی به شمار میرود که وسترن را الهامبخش خود قرار داده است.
🌿 @GeraFilm1