eitaa logo
کانال تحلیلی حامیان ولایت
1.4هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
10.5هزار ویدیو
131 فایل
کانال تحلیلی حامیان ولایت @gh63_soldier_velyatfagih.
مشاهده در ایتا
دانلود
در ادامه قرآن به سر میگیریم...
ان شالله بحق این شب عزیز همگی بزرگواران حاجت روا باشین حال دلتان خوش باشه خوشبخت و عاقبت بخیر باشین اللهم عجل لولیک الفرج اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم التماس دعا
‏حاج اسماعیل دولابی (ره): اگر در شبهای قدر،همه مردم کسانی را که به گردنشان حقی دارند را ببخشند،مشکل ‎ همه دریک شب حل می‌شود هرکسی خطایی درحق بنده کرده رو بحق امشب می‌بخشم تاخدا هم ما را شامل عفو وبخشش قرار دهد و اگه حقی از کسی برگردن ماست درخواست بخشش داریم التماس دعا https://t.co/E60HzkN74I‎
🌺🍃 بـســـم الـلـه الــرحــمن الرحــــیم 🌺🍃
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج السلام علیک یا بقیه الله یا اباصالح المهدی یاخلیفه الرحمن ویا شریک القرآن... السلام علیک یا ابا عبدالله یا اباعبدالله وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ( ابدا) ما بقیت وبقی اللیل والنهار ولاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ 🌹🌹🌹🌹🌹 ✅ کلام نور : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ ﴿١﴾ وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ ﴿٢﴾ لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿٣﴾ تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ ﴿٤﴾ سَلَامٌ هِيَ حَتَّىٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿٥﴾ به نام خداوند بخشنده و مهربان ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم. (۱) تو چه می دانی شب قدر چیست؟ (۲) شب قدر، بهتر از هزار ماه است. (۳) فرشتگان و روح در آن شب به اذن پروردگارشان برای [تقدیر و تنظیم] هر کاری نازل می شوند. (۴) این شب تا برآمدن سپیده دم [سراسر] سلام و رحمت است. (۵) ✅✅✅ ✅ حدیث روز : پیامبر اکرم (ص): به امت من در ماه رمضان پنج چیز داده شده که به امت هیچ پیغمبری پیش از من داده نشده است. اما عطای اول: هر گاه شب اول ماه رمضان فرا رسد خداوند به سوی بندگان نظر می کند و کسی که خدا به او نظر کرده تا ابد عذاب نمی شود. دوم: بوی بد دهان آنان که در نزد خدا شب زنده داری می کنند خوشبوتر از بوی مشک می شود. سوم: ملائکه برای ایشان در شب و روز استغفار می کنند. چهارم: همانا خداوند عزوجل بهشت خویش را امر می کند که استغفار کند و تزیین شود برای بندگان. پس چه نزدیک است که سختیهای دنیا آنها را در خود فرو برد و می روند به سوی بهشت و کرامت من. پنجم: پس هر گاه شب آخر فرا رسد خداوند همه بندگان را می آمرزد. ✅✅✅ ✅ احکام روز : امامت نماز عيدين از طرف غير منصوب س: آيا در حال حاضر و بسط يد ولى فقيه، اقامه نماز عيد فطر و قربان فقط توسط ولى فقيه و نمايندگان وى که مجاز به اقامه هستند بايد انجام شود يا اين‌ كه ائمه جماعات هم در مساجد و جاهاى ديگر مى‌توانند اقامه نمايند؟ ج) اقامه نماز عيد براى‌ غير منصوبان از طرف ولى فقيه به قصد رجا، نه به قصد ورود، اشكال ندارد ولى اگر مصلحت اقتضا كند كه يك نماز عيد در شهر برگزار شود، بهتر است كه غير از منصوب از طرف ولى فقيه كسى متصدّى اقامه‌ى آن نشود. استفتائات مقام معظم رهبری ✅✅✅ ✅ دعای روز نوزدهم : اللهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ وسَهّلْ سَبیلی الى خَیْراتِهِ ولا تَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الى الحَقّ المُبین. خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از برکاتش وآسان کن راه مرا به سوى خیرهایش ومحروم نکن ما را از پذیرفتن نیکىهایش اى راهنماى به سوى حـق آشکار ✅✅✅ 🌹🌹🌹🌹🌹 سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی علیه السلام را خدمت همه دوستداران و شیعیان مولا تسلیت عرض میکنم.. سلام خدمت دوستان گرامی صبح همگی بزرگواران بخیر ونیکی روز خوبی توام با سلامتی و موفقیت و سربلندی برایتان آرزومندم طاعات و عبادات همگی قبول درگاه حق تعالی ان شاالله همگی دوستان حاجت روا باشید التماس دعا اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم ارادتمندتان : قریش حسین پور
ریاست محترم مجلس: نه خرید سیسمونی خارج ازکشور جرمه ونه اینکه اقدام دخترو داماد به پای شما نوشته میشود، گرچه بسیاری از آقازاده ها از رانت واعتبار پدر استفاده می کنند ؛ امالازم است موضع مخالف خود را رسما اعلام کرده و از خود ومجلس وجریان انقلابی رفع اتهام نمایید ‎ https://t.co/Y7JRbGp26A‎
‏✍️از ریاست قوه قضائیه خواستار دستگیری فوری فائزه هاشمی بدون نگاه به سوابق خانوادگی و سیاسی بخاطر حاشیه پراکنی ها علیه رهبری و اقدام علیه امنیت ملی کشور و حمایت از تحریم های آمریکا علیه سپاه هستیم❗ ‎ https://t.co/8fpfBuLiiV‎
🔴حرف روز         ⭕️بهبود تدریجی شاخص‌های اقتصاد ایران شاخص‌های مهم اقتصاد ایران طی چند سال اخیر روند بسیار نامناسبی را تجربه کرده است! نرخ تورم در بعد از انقلاب اسلامی، تنها در 2 مقطع رقم بالای 40 درصد را تجربه کرده است که یکی از آن‌ها مربوط به دولت روحانی بود. شاخص بورس بزرگ‌ترین ریزش خود را در تاریخ انقلاب تجربه کرده است! رشد اقتصادی ایران به منفی 9.5 درصد نیز رسید و ... . به اذعان مراکز معتبر بین‌المللی، با روی کار آمدن دولت سیزدهم، روند بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی تغییر کرده است ولیکن سرعت بهبود شاخص‌ها به‌گونه‌ای نبوده است که انتظارات مردم را برآورده کند. 💠: 1️⃣- میانگین تورم ماهانه در سال 1400 حدود 2.52 درصد بوده که تقریباً 0.9 درصد کمتر از رقم مشابه در سال 1399 بوده است. همچنین در شش ماهه دوم سال گذشته تورم روند کاهشی نسبتاً مداومی را با شیب کم تجربه کرد. به‌گونه‌ای که نرخ تورم در پایان اسفندماه به 34.7 درصد رسید، درحالی‌که میانگین تورم سال 1400 برابر با 40.2 درصد محاسبه شده است. 2️⃣- روند رشد اقتصادی ایران از سال 2020 به بعد روند صعودی را تجربه کرده است. درحالی‌که رشد اقتصادی ایران در سال 2020 معادل4.1- بوده است، در سال 2021 برابر با 3.3 و در سال 2022 حدود 7 درصد پیش‌بینی می‌شود. آمار بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نیز اگرچه متفاوت است ولیکن رشد تدریجی شاخص رشد اقتصاد ایران را نشان می‌دهد. 3️⃣- نرخ بیکاری در سال 1398 برابر با 10.7 درصد، در سال 1399 برابر با 9.6، و در سال 1400 برابر با 9.2 درصد بوده است. 4️⃣- تمامی متغیرهای تجاری ایران در سال 1400 نیز نسبت به 1399 بهبود نسبی داشته است به‌گونه‌ای که صادرات کشور از 34.8 میلیارد دلار در سال 1399 به 48.6 میلیارد دلار در سال 1400 رسیده است. 5️⃣- شاخص بازار سرمایه نیز به‌رغم افت‌وخیزهایی که داشته، توانسته است از مرز یک‌میلیون و پانصد هزار واحد عبور کند و حجم معاملات خرد به‌گونه‌ای امیدوارکننده افزایش یافته است. 💠: م در حالی شاخص‌های اقتصادی روند بهبود را تجربه می‌کنند که دولت سیزدهم تا انتهای 1400، برنامه‌ اقتصادی دولت گذشته را دنبال می‌کرد و مسئولیت را با حدود 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفته است؛ شرایط کرونایی در وضعیت فوق حاد قرار داشت؛ برخی کارشناسان انتظار وقوع بحران در تأمین کالاهای اساسی در آبان 1400 را داشتند! انتظار می‌رود در سال 1401 که با برنامه دولت جدید ریل‌گذاری شده است، سرعت اصلاح شاخص‌های اقتصادی افزایش یابد، به‌گونه‌ای که اقشار مختلف مردم شاهد تغییر محسوس در معیشت خود باشند.
‏✍️ طی پیگیری انجام گرفته در باب سفر قابل انتقاد خانواده قالیباف به ترکیه،خرید سیسمونی صحت نداشته وجهت تقابل بااظهارات رئیس‌ مجلس در نقد خریدجنس خارجی،و فرامین رهبری درلزوم خرید اجناس داخلی بوده وخواستار اعلام رسمی این موضوع توسط دفتر ایشان برای پایان جوسازی ها علیه انقلاب هستیم https://t.co/snudkB1RMb‎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴دوستانه با آقای 🔵صاعقه عقوبت به خاطر ترک فرمان امام جامعه 🔴بهای «»، بهای «» 🔻[1⃣]. نباید در «کمین» ضعف‌های دیگران نشست و نقص‌های‌شان را «شکار» کرد. نباید «پرده‌دری» کرد و از کاه، کوه ساخت. نباید به دروغ‌ها و فریب‌کاری‌ها دامن زد و از تخریب، «لذّت» برد. امّا نباید تیغِ «نهی‌ازمنکر» نسبت به کارگزاران را نیز کُند کرد و «نگفت» و «توجیه کرد» و «نادیده انگاشت». 🔻[2⃣]. اهل معنا این‌گونه بوده‌اند که رویدادها را «تعلیلِ معنوی» می‌کرده‌اند؛ یعنی برای حوادثِ ناخوشایند، در پیِ «عللِ معنوی» می‌رفته‌اند و تأمّل می‌کرده‌اند که آنچه رخ داده، بازتاب کدام کردۀ ناصواب‌شان است و چه کرده‌اند که چنین دیده‌اند. نقل است عارفی از کوچه‌ای می‌گذشت که درازگوشی، بی‌جهت به وی لگدی نواخت. او نیز همان‌‌جا در کنار کوچه نشست و در خویش فرورفت که چه کرده‌ام که اکنون باید «چوبِ توبیخِ الهی» در قالب این لگد به من نواخته شود؟ پس در «معادلات معنویِ این عالَم»، حتّی لگد یک درازگوش نیز «بی‌حساب» و «بی‌معنا» و «اتّفاقی» نیست: این جهان، کوه است و فعلِ ما ندا. 🔻[3⃣]. چندی پیش، تصوّر قالیباف این بود که چنانچه از «اِعمال مدیریّت بر فضای مجازی» دفاع کند، «اعتبارِ اجتماعی»‌اش مخدوش می‌شود و پاره‌ای از مردم - که اسیر روایت‌سازیِ دروغینِ جریانِ غیرانقلابی شده‌اند - منتقد و مخالف وی خواهند شد و ازاین‌رو، «منزلت سیاسی»‌اش فروکاهیده خواهد شد. تصوّر وی، درست بود؛ در «منطقِ محاسبۀ سیاسی‌کارانه و عمل‌گرایانه»، نباید موضعی را برگرفت که سرمایۀ اجتماعی را به خطر افکند و به اعتبار و مکانتِ فرد، گزند برساند. امّا در «منطق محاسبۀ معنوی و اخلاقی»، باید «حقیقت» را بر «منفعت» ترجیح داد و «رضای مردم» را بر «رضای خدا»، حاکم نکرد و به‌جای «منافع شخصی»، «مصالحِ جمعی» را برگرفت. چنین بود که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، در لفافه از «تعارض منافع» سخن گفت و به مجلسیان هشدار داد که در این «موقعیّت» قرار گرفته‌اند و باید برای حقّ و صلاح، از «آبرو و اعتبارِ اجتماعیِ» خویش درگذرند. امّا جریان غالب در مجلس - یا همان شبه‌اصول‌گرایان محافظه‌کار و قدرت‌گُزین – در این «ابتلای معنوی» و «امتحان اخلاقی»، شکست خوردند و برای «فرار از موقعیّتِ تعارضِ منافع»، حربۀ ارجاعِ طرح به شواری عالی فضای مجازی را تدارک دیدند. قالیباف نیز که گویا از تعارض درونی‌اش رنج می‌بُرد، یعنی نه می‌توانست «صدای حسین‌بن‌علی» را بشنود و به کربلا نرود و نه می‌توانست از «دنیای اعتباریِ خویش» درگذرد، از مسیر قافلۀ حسین فاصله گرفت؛ غافل از این‌که از صدای شنیده‌شده گریخته و باید در انتظارِ «عقوبتِ ترکِ فعل» باشد. 🔻[4⃣]. قالیباف از «موضع حقّ» گریخت و جانب «خویش» را گرفت. گمان کرد که به واسطۀ دفاع از مدیریّتِ فضای مجازی، «هزینۀ اجتماعی» برای خویش می‌سازد؛ حال‌آن‌که آنچه در حاشیۀ «یک اتّفاق کوچک» رخ داد، داشته‌ها و اندوخته‌هایش را بر باد داد و «منزلت اجتماعی»‌اش را سوزاند. او به عاملِ حسن روحانی، نامه‌نگاری کرد و طرح مدیریّت فضای مجازی را ناکام نهاد. جفای بزرگ، روا داشت، امّا ناگاه، صاعقۀ عقوبت بر سر او فرود آمد و با همان دست‌به‌گریبان شد که از آن می‌گریخت. حال باید با خودش اندیشه کند که آبرو دادن برای «مدیریّت فضای مجازی» – که خواستۀ ولیّ حکیم بود – درخور بود، یا هزینه‌شدن برای «چمدان‌های کالاهای ترکیه‌ای»؟! بهای وجودیِ او، کدام یک بود؟! آری، کسی‌که فدای «حقّ» نشود، گداختۀ «باطل» خواهد شد. بد کرد و بد دید. این است سرنوشت بازیِ سیاسی‌کارانه با «مصالحِ عالیِ انقلاب و جامعه». و مگر پیش از او، سرنوشت حسن روحانی و علی لاریجانی را ندیدیم که چگونه به خاکِ سوختۀ ناکامی نشستند و حیات سیاسی‌شان پایان یافت؟! و پیش از آنها نیز کسان دیگر. 🔻[5⃣]. دریغ که قالیباف در طول سال‌های گذشته، اغلب، اسیر توصیه‌های خام‌اندیشانه و عمل‌گرایانۀ اطرافیان و مشاورانش بوده و هر اندازه نیز که طعم شکست را چشیده، باز به خویش نیامده و از این بیراهه، بازنگشته است. آنان، او را در این دام انداختند. کاش مشاورانِ دام‌ساز و ندانم‌کارش را مرخص کند و با خدای خویش، به خلوت بپردازد که آیا این رویّه و منطق، کارساز بوده و محبّتِ وی را در دل و جان مردم افکنده است؟! آیا حاج‌قاسم نیز که با اتهامِ «ترجیحِ سوریه و عراق و لبنان و ... بر ایران» و «برداشتن از سفرۀ معیشت مردم به نفع فتوحات منطقه‌ای خویش» مواجه بود و طعنه‌ها و ملامت‌ها شنید، چنین مسیری در پیش گرفت، یا به واسطۀ «استقامت بر حقّ» و «صبر در برابر ابتلائات»، حتّی در همین دنیا نیز اعتبار و منزلت و قداست یافت؟!
Tahlilgar.2.1.mp3
10.92M
🔴واکنش ها به سفر دختر قالیباف به ترکیه 🔹 این خبر با هدف به حاشیه بردن فضاحت دختر هاشمی رسانه ای شد؟ 🔹اخیرا خبری به نقل از کاربر وابسته به جریان عدالتخواهی در رسانه ها منتشر شده که در آن به سفر دختر محمد باقر قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی اشاره شده است. 🔹 این خبر با واکنش های زیادی از سوی کاربر های شبکه های اجتماعی همراه بوده است. @‌Gh63_soldier_VelayatFagih
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 | این ویدئو از سایت وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی بیرون کشیده شده است!به نظرمن خود این نشان دهنده کلی از مسائل هست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مولود مقدس ♦️تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بنا به فرمان حضرت (قدس السره) و با لبیک جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، توسط عده ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه شکل گرفت. 🔷امام راحل طی فرمانی به شورای انقلاب رسماً تأسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تشکیل با وجود مشکلات فراوان، بسیار سنگین ،متنوع و متغیر بوده است که اهم این فعالیت ها عبارتند از: 🔻 مقابله با حرکت های تجزیه طلبانه 🔻 دفاع جانانه در جنگ تحمیلی      🔻 حفاظت از شخصیت های انقلاب 🔻 امنیت پرواز و مقابله با ربایش هواپیما 🔻 مبارزه با گروهک های ضد انقلاب 🔻 عمران و سازندگی کشور 🔻مبارزه با جنگ نرم دشمن 🔻 درهم شکستن فتنه های ۷۸و۸۸ 🔻 کمک رسانی به مردم در بلایای طبیعی 🔻 کمک به اجرای طرح های بزرگ اقتصادی 🔻تلاش برای کم اثر کردن تحریم ها 🔻همکاری و اجرای طرح های واکسیناسیون عمومی 🔻 برقراری امنیت پایدار در کشور 🔻 صدور انقلاب اسلامی 🔻پرورش و تربیت نیروهای متخصص و متعهد 🔻 دفاع از مقدسات اسلامی در مقابل جریان تکفیری 🔻 خدمات به مناطق محروم و محرومیت زدایی ✅ در حقیقت 👈هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن بوده است که این عزیز انقلاب فارغ از زمان و مکان و در نسل های مختلف سپاه به این وظیفه مقدس خود همت گماشته است.
✅ دوازده اصل در عدالت‌خواهی انقلابی 🟡 بخش نخست👈 🔴 پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی 🔻 مقدمه: «» همواره یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب به جوانان مؤمن و انقلابی و آحاد ملت بوده است. اما عدالت‌خواهی هم مثل هر امر اجتماعی دیگری، ممکن است دچار آفات و آسیب‌هایی شود. بنابراین لازم است تا مسیر مطالبه و طریق طلب آن بر مبنای معیارهای صحیح، دانسته و سپس پیموده شود. 🔻 در اطلاع‌نگاشت زیر، برخی از الزامات و چارچوب‌های اساسی عدالت‌خواهی در منظومه‌ی فکری رهبر انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است.   1⃣ نیازمند «نظریه‌ جامع عدالت» هستیم 🔸 اداره‌ی کشور نیاز دارد به اینکه به یک جمع‌بندی قوی و متقن و مستدل در باب عدالت اجتماعی برسد که بتواند بر اساس آن جمع‌بندی، برنامه‌های بلندمدت را طراحی کند. بعد از آنکه ما به یک نظریه‌ی متقن و جمع‌بندی شده‌ای در باب عدالت رسیدیم، تازه برای پیدا کردن شیوه‌های اجرا و تحقق آن در جامعه، به بحث‌های کاربردی نیاز داریم؛ که این خودش پژوهش‌های فراوانی را دنبال خواهد کرد. آن وقت در اینجاست که ما می‌توانیم از تجربیات بشری استفاده کنیم. ۱۳۹٠/٠۲/۲۷   2⃣ شعار عدالت را تقویت و همگانی کنید اما... 🔸 هرچه می‌توانید، شعار اصلی عدالت و آنچه را مربوط به عدالت است، تقویت و همگانی و در ذهن‌ها تعمیق کنید و روی پشتوانه و فلسفه‌ی فکری آن کار کنید - اینها لازم است - اما کاری نکنید که مخالفان شما این تردید را دامن بزنند که آیا نظام اسلامی می‌تواند؟ آیا نظامی اسلامی توانسته؟ البته که می‌تواند؛ البته که توانسته! مدعی دستگاه‌های مختلف از لحاظ کارآمدی، خودِ بنده هستم. من دائماً نسبت به کارآمدی، از اینها سؤال و مطالبه می‌کنم؛ اما بنده اعتقادم این است که نظام اسلامی از همه‌ی دولت‌هایی که در دوران استعمار و دوران نزدیک به استعمار در کشور ما وجود داشته، قویتر عمل کرده است. ۱۳۸۳/٠۸/۱٠   3⃣ دانشجویان درباره عدالت اجتماعی بیندیشند 🔸 وقتی که مسأله عدالت اجتماعی در کشور مطرح میشود، دانشجو باید از این مسأله حمایت کند. عدالت اجتماعی، آن چیزی است که حتی کسانی که اصرار داشتند شعار عدالت اجتماعی را به دلایل سیاسی و با انگیزه‌های گوناگون کمرنگ کنند، بالاخره نتوانستند؛ مجبور شدند عدالت اجتماعی را مطرح کنند. در دنیا، غیر از مستکبران و زورگویان و چپاولگران عالم، هیچ انسانی نیست که به عدالت اجتماعی و شعار آن پشت کند. این شعار در کشور مطرح می‌شود؛ چه کسی باید از این شعار حمایت کند؟ چه کسی باید بیشتر از همه درباره آن بیندیشد؟ چه کسی باید برای آن کار کند و درباره راه‌های تأمین آن، تحقیق و بحث کند و میزگرد بگذارد، غیردانشجویان؟  ۱۳۷۸/٠۹/٠۱ 4⃣ انسانی که با تقوا نیست نمی‌تواند منشاء عدالت اجتماعی باشد 🔸 در هر انسانی، عدالت شخصی و نفسانی او، پشتوانه‌ی عدالت جمعی و منطقه‌ی تأثیر عدالت در زندگی اجتماعی است... هرکس که بخواهد در محیط زندگی مردم منشأ عدالت شود، اول باید در درون خود تقوای الهی را رعایت کند. انسانی که مراقب خود نیست و در عمل و کلام و زندگی شخصی خود دچار بی‌عدالتی و بی‌تقوایی است، نمی‌تواند در محیط جامعه منشأ عدالت اجتماعی باشد.  ۱۳۷۹/۱۲/۲۶ ⬅️ ادامه در پست بعدی... ⏬⏬⏬
🌹🍃اللهم عجّل لولیّک الفرج🍃🌹
✅ دوازده اصل در عدالت‌خواهی انقلابی 🟡 بخش دوم👈 🔴 پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی 5⃣ شاخص عدالت، قانون است 🔸 معیار و شاخص عدل هم عمل به قانون است. اگر عمل فرد، جمع، منطبق به قانون شد، این عدالت است؛ اگر از قانون انحراف پیدا کرد، این بی‌عدالتی است. و قانون هم در نظام اسلامی، قانون اسلامی است. البته در مجموعه‌ی قوانین ما ممکن است قوانینی باشند که صددرصد با احکام اسلامی منطبق نباشند، یا قوانینی که از قبل مانده‌اند یا برخی قوانین دیگر، که اینها بایست اصلاح بشود. معیار، این است که بر طبق قانون عمل بشود. عدل، اینجا تحقق پیدا می‌کند.  ۱۳۸۸/٠۴/٠۷   6⃣ عدالت بدون معنویت، یک «شعار توخالی» است 🔸 اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت می‏شود یک شعار توخالی. خیلی‏ها حرف عدالت را می‏زنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوی نیست، بیشتر جنبه‏ی سیاسی و شکلی پیدا می‏کند. ۱۳۸۸/٠۶/۱۶ اگر معنویت نشد، عدالت تبدیل می‏شود به ظاهرسازی و ریاکاری؛ اگر عقلانیت نشد، عدالت اصلًا تحقق پیدا نمی‏کند و آن چیزی که انسان تصور می‏کند عدالت است، می‏آید و جای عدالت واقعی را می‏گیرد. بنابراین معنویت و عقلانیت در تحقق عدالت شرط است. ۱۳۸۷/٠۶/٠۲   7⃣ اگر عقلانیت نباشد؛ عدالت، «ضد عدالت» می‌شود 🔸 اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل می‏شود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلی از کارها را گاهی بعضی از این گروه‏های تند و افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کرده‏اند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندی‏های آن حضرات موجب شده که خود آن‏ها صد و هشتاد درجه گرایش‌هایشان عوض بشود! جور دیگری حرف بزنند، جور دیگری فکر کنند، جور دیگری عمل بکنند. ۱۳۸۸/٠۶/۱۶ اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار می‏شود؛ خیال می کند، چیزهایی عدالت است، درحالی‏که نیست؛ و چیزهایی را هم که عدالت است، گاهی نمی‏بیند.  ۱۳۸۴/٠۶/٠۸   8⃣ منظور از عقلانیت، محافظه کاری نیست 🔸 عقلانیت و محاسبه که می‏گوییم، فوراً به ذهن نیاید که عقلانیت و محاسبه به معنای محافظه‏کاری، عقل‏گرایی و تابع عقل بودن است. عاقل بودن و خرد را به کار گرفتن با محافظه‏کاری فرق دارد. محافظه‏کار، طرف‏دار وضع موجود است؛ از هر تحولی بیمناک است؛ هرگونه تغییر و تحولی را برنمی‏تابد و از تحول و دگرگونی می‏ترسد؛ اما عقلانیت این‏طور نیست؛ محاسبه‏ی عقلانی گاهی اوقات خودش منشأ تحولات عظیمی می‏شود. انقلاب عظیم اسلامی ما ناشی از یک عقلانیت بود. بنابراین عقلانیت با محافظه‏کاری فرق دارد. محاسبه‏ی عقلانی را با محاسبه‏ی محافظه‏کارانه به‏هیچ‏وجه مخلوط نکنید؛ این‏ها دو چیز است. ۱۳۸۴/٠۶/٠۸   ⬅️ ادامه در پست بعدی...⏬⏬⏬
🌹🍃اللهم عجّل لولیّک الفرج🍃🌹
✅ دوازده اصل در عدالت‌خواهی انقلابی 🟡 بخش سوم و پایانی👈 🔴 پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی 9⃣ نباید به اسم عدالت‌خواهی، اخلاق را زیر پا گذاشت 🔸 اگر به نام عدالت‌خواهی و به نام انقلابیگری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم؛ از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالت‌خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما می‌دانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم.  ۱۳۹٠/٠۳/۱۴   🔟 کار را بی جنجال پیش ببرید 🔸 من در همان نامه‌ی هشت مادّه‌ای هم همین سفارش را کرده بودم؛ گفتم کار را بی‌جنجال پیش ببرید. ما می‌خواهیم حقیقتاً با فساد مبارزه شود؛ جنجال لازم نیست. بله، خبررسانی به مردم خوب است. وقتی کار تمام شده باشد، آن مقداری که لازم باشد، خبر رسانی شود. کار هم صورت می‌گیرد. ۱۳۸۲/٠۲/۲۲ 1⃣1⃣ انتقاد شخصی و مصداق سازی نکنید 🔸 گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‏سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می‏کنید، اولًا احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من می‏بینم دیگر. من مواردی را مشاهده می‏کنم- نه در دانشگاه، در گروه‏های اجتماعی گوناگون- که روی یک مصداق خاصی تکیه می‏کنند؛ یا به‏عنوان فساد، یا به عنوان کج‏روی سیاسی، یا به‏عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلًا اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و می‏بینم این‏جوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه می‏کنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‏ای به دست می‏دهید برای اینکه آن زرنگ قانون‏دانِ قانون‏شکن- که من گفته‏ام قانون‏دانهای قانون‏شکن خطرناکند- بتواند علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید.  ۱۴/۲/۸۷   2⃣1⃣ خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانه‌وار و معترض 🔸 این گفتمان را باید همه‏گیر کنید؛ به‏گونه‏ای که هر جریانی، هر شخصی، هر حزبی و هر جناحی سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنی برای عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد. اما در برخورد با آنچه شده، باید خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانه‏وار و معترض. بالاخره کارهای زیادی انجام گرفته، احیاناً کوتاهی‏هایی هم شده؛ اما باید مشکل را حل کرد. نباید نتیجه‏ی قهری نحوه‏ی بیان این باشد که بعد از چندی انسان احساس کند که به کلّ مجموعه به‏شدت معترض است؛ نه، شما برای موفقیت کلّ مجموعه دارید تلاش می‏کنید؛ اصلًا همه‏ی تلاشتان این است که نظام را پیش ببرید. ۱۳۸۳/٠۸/۱٠