eitaa logo
قرارگاه شهید بهشتی بخش پیربکران
215 دنبال‌کننده
38.6هزار عکس
10.6هزار ویدیو
361 فایل
✍️کانال‌اطلاع‌رسانی‌فعالیت‌های‌فرهنگی‌وهنری،جهادی، اجتماعی،علمی،حلقات‌صالحین و مناسبت های ملی‌مذهبی_ ✅️ حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی بخش پیربکران 📌اخبارلحظه ای؛ بخش پیربکران ایران جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
9.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙✨️🌙✨️🌙✨️🌙✨️ اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ، الَّذى اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ 🔮دعای روز دهم ماه رمضان🔮 ●▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬●
31.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسه دوم کارگاه آموزش آسیب های فضای مجازی با سخنرانی جناب سرگرد رحمانی برای اولیا دبستان عفاف و پایه اول دبیرستان دخترانه معاد روستای علیشاهدان. 📌زمان: ۱۴۰۳/۱۲/۱٨ 🗓مکان: سالن دهیاری ۰۹۶۴۸۰ فوریت پلیس فتا ۰۳۱۳۱۱۰ آموزش پلیس فتا اصفهان ۰۳۱۲۲۸۴۳۱۶۰ مرکز مشاوره آرامش،فلاورجان نبش کوچه راهور کانال ایتا https://eitaa.com/h_rahmani_fata
❇️ مراسم کاشت نهال در طرح ملی درختکاری در سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهدای خط‌شکن فلاورجان ┄┅┅┅┅┅❀🌷🇮🇷🌷❀┅┅┅┅┅┅┄ ✍به گزارش خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان؛ مراسم کاشت نهال در قالب طرح ملی درختکاری، با حضور فرمانده محترم سپاه ناحیه شهرستان فلاورجان، سرهنگ پاسدار رسول قاسمی و همراهی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه،حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا اسدی، پرسنل سپاه ناحیه فلاورجان برگزار شد. ❇️ سرهنگ پاسدار رسول قاسمی بر اهمیت درختکاری به‌عنوان یک ضرورت زیست‌محیطی تأکید کرده و گفت: «درختان نه تنها زیبایی محیط‌زیست را دوچندان می‌کنند، بلکه نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و مقابله با بحران‌های طبیعی دارند.» ❇️ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا اسدی نیز با اشاره به آموزه‌های دینی اسلام در خصوص درختکاری، آن را یک عمل خیر و پربرکت دانست و افزود:«کاشت نهال علاوه بر فواید زیست‌محیطی،در دین اسلام نیز به عنوان یک عمل ثواب و صدقه جاریه محسوب می‌شود.» ❇️ در ادامه، پرسنل سپاه با حضور در محل، نهال‌هایی از انواع درختان میوه و غیرمیوه را کاشتند و به این ترتیب گامی مؤثر در جهت گسترش فضای سبز و حفاظت از محیط‌زیست برداشتند ❇️ در پایان با کاشت نهال‌ها،گامی در جهت حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز برداشتند و این اقدام ارزشمند را به عنوان یک حرکت جمعی و مسئولانه در راستای حفاظت از محیط زیست تلقی کردند. ┄┅┅┅❀🇮🇷❀┅┅┅┅┅┅┄ 🆔@basijnews_falavarjan
هدایت شده از رادیو مجازی آوینی شهرستان فلاورجان فرهنگی ،اجتماعی ،تربینی ،مسائل روز ،آموزشی،شهید و شهادت
30.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹حواسمان باشد خیلی زودتر از آنچه فکرش را میکنیم از کنارمان می روند... ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری، شهید آوینی؛ رادیو آوینی درفضای مجازی(شهرستان فلاورجان) گوینده:زینب رضایی 🌷 روابط عمومی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
8.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨️اکران بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر از نگاه تماشاگران✨️ ✅️ زمان :چهارشنبه .پنجشنبه و جمعه ۲۲ الی ۲۴ اسفند شروع سانس اول ساعت ۱۹:۳۰ 🏣سالن اداره فرهنگ و ارشاد فلاورجان ┄┅┅┅❀🇮🇷❀┅┅┅┅┅┅┄ 🆔@basijnews_falavarjan
هدایت شده از رادیو مجازی آوینی شهرستان فلاورجان فرهنگی ،اجتماعی ،تربینی ،مسائل روز ،آموزشی،شهید و شهادت
74.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تا حالا اینجوری از خدا تشکر کردید؟! ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری، شهید آوینی؛ رادیو آوینی درفضای مجازی(شهرستان فلاورجان) گوینده:آیسا سادات میرحقگویان 🌷 روابط عمومی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 داستان در مقابل پیرنگ: تفاوت و تعامل در فیلمنامه نویسی 🔷 در قلب هر فیلم موفق، یک داستان گیرا و یک پیرنگ استادانه وجود دارد. این دو مفهوم، گرچه اغلب به جای یکدیگر به کار می‌روند، اما در واقع جنبه‌های متمایزی از روایت هستند که در تعامل با هم، تجربه سینمایی را شکل می‌دهند. درک دقیق تفاوت و تعامل بین "داستان" (Story) و "پیرنگ" (Plot) برای هر فیلمنامه نویس، از سطح مقدماتی تا حرفه‌ای، امری حیاتی است. این مقاله به بررسی عمیق این دو مفهوم کلیدی می‌پردازد و با ارائه مثال‌های عملی از فیلم‌های مشهور، به روشن شدن نقش و اهمیت هر یک در خلق یک فیلمنامه موفق کمک می‌کند. 🔶 داستان (Story): ماده خام روایت 🔷 داستان، به زبان ساده، رویدادهای خام است که به ترتیب زمانی اتفاق افتاده‌اند. داستان، پاسخ به پرسش "چه اتفاقی افتاد؟" است. داستان، تمام مواد اولیه‌ای است که فیلمنامه نویس در اختیار دارد: شخصیت‌ها، مکان‌ها، زمان، و مجموعه‌ای از وقایع که به صورت خطی و کرونولوژیک رخ داده‌اند. داستان، مانند یک تاریخچه جامع از تمام اتفاقات است، چه در فیلمنامه به نمایش درآیند و چه نادیده گرفته شوند. 🔶 برای مثال، داستان فیلم "جنگ ستارگان: امیدی نو" (1977) می‌تواند به صورت زیر خلاصه شود: 🔷 در کهکشانی دور، امپراتوری شیطانی کهکشانی، ستاره مرگ، سلاحی قدرتمند برای نابودی سیارات را می‌سازد. شاهزاده لیا، رهبر شورشیان، نقشه‌های ستاره مرگ را به دست می‌آورد اما توسط نیروهای امپراتوری دستگیر می‌شود. او پیامی را در یک R2-D2 پنهان می‌کند. R2-D2 به همراه C-3PO به سیاره تاتویین فرار می‌کنند و توسط لوک اسکای‌واکر، کشاورز جوان، پیدا می‌شوند. پیام لیا به دست اوبی‌وان کنوبی، استاد جدای سابق، می‌رسد. اوبی‌وان لوک را در جریان جنگ بین امپراتوری و شورشیان قرار می‌دهد و او را برای سفر به الدِران و نجات لیا ترغیب می‌کند. آن‌ها به همراه هان سولو، قاچاقچی، و چوباکا، ووفی، با سفینه فضایی میلنیوم فالکون به الدِران می‌روند، اما سیاره الدِران نابود شده است. آن‌ها توسط ستاره مرگ دستگیر می‌شوند، لیا را نجات می‌دهند و با کمک نیروهای شورشی به پایگاه یاوین 4 فرار می‌کنند. در نبرد نهایی، لوک با استفاده از نیرو، نقطه ضعف ستاره مرگ را پیدا می‌کند و آن را نابود می‌کند. 🔶 این خلاصه، صرفاً فهرستی از اتفاقات است که به ترتیب زمانی رخ داده‌اند. این داستان خام است، ماده اولیه‌ای که هنوز به یک فیلمنامه تبدیل نشده است. 🔷 پیرنگ (Plot): هنر سازماندهی روایت 🔶 پیرنگ، در مقابل داستان، نحوه ارائه این رویدادها به مخاطب است. پیرنگ، پاسخ به پرسش "چگونه این اتفاق افتاد؟" و "چرا این اتفاق مهم است؟" است. پیرنگ، هنر انتخاب، سازماندهی و ارائه رویدادهای داستان به گونه‌ای است که بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارد. پیرنگ، ساختار روایی است که فیلمنامه نویس برای انتقال داستان به کار می‌گیرد. 🔷 پیرنگ، معمولاً غیرخطی است و از تکنیک‌های مختلفی برای جذاب‌تر کردن روایت استفاده می‌کند: 🔶 انتخاب و حذف: از میان انبوه رویدادهای داستان، پیرنگ تنها رویدادهای کلیدی و تاثیرگذار را انتخاب می‌کند و از نمایش رویدادهای غیرضروری و کم اهمیت خودداری می‌کند. 🔷 تغییر ترتیب زمانی: پیرنگ می‌تواند ترتیب زمانی رویدادها را تغییر دهد، از فلاش‌بک و فلاش‌فوروارد استفاده کند، و یا روایت را به صورت غیرخطی پیش ببرد. 🔶 تمرکز بر روابط علت و معلولی: پیرنگ بر روابط علت و معلولی بین رویدادها تاکید می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه یک رویداد منجر به رویداد دیگر می‌شود. 🔷 ایجاد تعلیق و کشمکش: پیرنگ از طریق ایجاد سوالات، پنهان کردن اطلاعات، و قرار دادن شخصیت‌ها در موقعیت‌های دشوار، تعلیق و کشمکش ایجاد می‌کند و مخاطب را درگیر داستان نگه می‌دارد. 🔶 تاکید بر موضوع و پیام: پیرنگ به گونه‌ای سازماندهی می‌شود که موضوع و پیام اصلی داستان را به مخاطب منتقل کند. 🔷 پیرنگ فیلم "جنگ ستارگان: امیدی نو"، با داستان خام بالا تفاوت‌های اساسی دارد. فیلمنامه نویس، جورج لوکاس، از میان داستان جامع جنگ ستارگان، رویدادهای مشخصی را انتخاب کرده و با ساختاری سه پرده‌ای کلاسیک، آن‌ها را به مخاطب ارائه داده است.
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔶 برای مثال، پیرنگ فیلم بر موارد زیر تمرکز دارد: 🔷 معرفی قهرمان: فیلم با معرفی لوک اسکای‌واکر، یک جوان معمولی در سیاره‌ای دورافتاده، آغاز می‌شود و مخاطب را با دنیای داستان و قهرمان اصلی آشنا می‌کند. 🔶 نقطه محرک: پیدا شدن R2-D2 و دریافت پیام شاهزاده لیا، نقطه محرک داستان است که لوک را به سفری ماجراجویانه می‌کشاند. 🔷 رویارویی با موانع: سفر لوک و همراهانش به الدِران، نجات لیا از ستاره مرگ، و نبرد با نیروهای امپراتوری، مجموعه‌ای از موانع و چالش‌هایی است که شخصیت‌ها با آن‌ها روبرو می‌شوند. 🔶 اوج و گره‌گشایی: نبرد نهایی در اطراف ستاره مرگ و نابودی آن توسط لوک، اوج داستان و گره‌گشایی نهایی است. 🔷 پیرنگ فیلم، بسیاری از جزئیات داستان خام را حذف کرده و بر رویدادهای کلیدی که برای پیشبرد داستان و ایجاد تاثیر دراماتیک ضروری هستند، تمرکز کرده است. همچنین، فیلم از فلاش‌بک و فلاش‌فوروارد استفاده نمی‌کند و روایت را به صورت خطی پیش می‌برد، اما با ایجاد تعلیق و کشمکش در هر مرحله، مخاطب را درگیر نگه می‌دارد. 🔶 تعامل داستان و پیرنگ: رقص دوگانه روایت 🔷 داستان و پیرنگ، دو روی یک سکه هستند. داستان، ماده خام است و پیرنگ، فرم و ساختار. داستان، "چه" است و پیرنگ، "چگونه" و "چرا". داستان، بالقوه است و پیرنگ، بالفعل. بدون داستان، پیرنگی وجود نخواهد داشت، و بدون پیرنگ، داستان به مجموعه‌ای بی‌هدف از رویدادها تبدیل می‌شود. 🔶 تعامل داستان و پیرنگ، یک رقص دوگانه است. فیلمنامه‌نویس، ابتدا داستان را در ذهن خود شکل می‌دهد، و سپس با استفاده از هنر پیرنگ‌سازی، آن را به یک تجربه سینمایی جذاب و تاثیرگذار تبدیل می‌کند. پیرنگ، مانند یک مجسمه‌ساز، از ماده خام داستان، اثری هنری خلق می‌کند. 🔷 مثال‌های عملی از تعامل داستان و پیرنگ در فیلم‌های مشهور: 🔶 "پالپ فیکشن" (1994): داستان پالپ فیکشن، مجموعه‌ای از داستان‌های جنایی در لس‌آنجلس است. پیرنگ فیلم، با شکستن ترتیب زمانی داستان و استفاده از ساختار غیرخطی، رویدادها را به گونه‌ای ارائه می‌دهد که تعلیق، طنز و جذابیت فیلم را به حداکثر برساند. داستان خام می‌توانست به یک فیلم جنایی معمولی تبدیل شود، اما پیرنگ خلاقانه کوئنتین تارانتینو، آن را به یک اثر سینمایی ماندگار تبدیل کرد. 🔷 "ممنتو" (2000): داستان ممنتو، درباره مردی است که حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده و به دنبال قاتل همسرش می‌گردد. پیرنگ فیلم، با روایت معکوس داستان، از پایان به آغاز، مخاطب را در موقعیت شخصیت اصلی قرار می‌دهد و حس سردرگمی و ابهام او را به مخاطب منتقل می‌کند. داستان خام می‌توانست یک معمای جنایی ساده باشد، اما پیرنگ مبتکرانه کریستوفر نولان، آن را به یک تجربه سینمایی منحصربه‌فرد تبدیل کرد. 🔶 "انگل" (2019): داستان انگل، درباره خانواده‌ای فقیر است که به تدریج وارد زندگی یک خانواده ثروتمند می‌شوند. پیرنگ فیلم، با ایجاد تعلیق و غافلگیری‌های متعدد، مخاطب را در طول داستان همراه می‌کند و به تدریج لایه‌های پنهان روابط اجتماعی و نابرابری طبقاتی را آشکار می‌کند. داستان خام می‌توانست یک درام اجتماعی معمولی باشد، اما پیرنگ استادانه بونگ جون-هو، آن را به یک اثر سینمایی قدرتمند و تاثیرگذار تبدیل کرد. 🔷 نتیجه‌گیری: تسلط بر داستان و پیرنگ، کلید موفقیت 🔶 در فیلمنامه نویسی، تسلط بر داستان و پیرنگ، کلید موفقیت است. فیلمنامه نویس باید بتواند هم داستان خود را به درستی درک کند و هم با استفاده از هنر پیرنگ‌سازی، آن را به بهترین شکل ممکن به مخاطب ارائه دهد. داستان، ماده خام است و پیرنگ، هنر. ترکیب این دو عنصر، فیلمنامه را به یک اثر هنری ارزشمند تبدیل می‌کند و تجربه سینمایی فراموش‌نشدنی را برای مخاطب رقم می‌زند. با درک عمیق تفاوت و تعامل بین داستان و پیرنگ، فیلمنامه نویسان می‌توانند داستان‌های خود را با قدرت و تاثیرگذاری بیشتری روایت کنند و به خلق آثار ماندگار در دنیای سینما دست یابند. @afilmto7
محفل قرآنی کریم اهل البیت(ع) همراه باتلاوت قاریان برجسته،گروه سرودوهمخوانی،مولودی خوانی و... باحضورقاری برجسته: جناب آقای مهدی مرادی زمان ومکان: یکشنبه۱۴۰۳/۱۲/۲۶مصادف با۱۵ماه مبارک رمضان،همزمان بانمازمغرب وعشاء مسجدامام زمان(عج)روستای ونهر (ضیافت افطارمهمان سفره کریم اهل بیت(ع)هستیم)
هدایت شده از رادیو مجازی آوینی شهرستان فلاورجان فرهنگی ،اجتماعی ،تربینی ،مسائل روز ،آموزشی،شهید و شهادت
38.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌‌‍‌‎‌•﷽• ┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری، شهید آوینی؛ رادیو آوینی درفضای مجازی(شهرستان فلاورجان) گوینده:زینب رضایی 🌷 روابط عمومی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از رادیو مجازی آوینی شهرستان فلاورجان فرهنگی ،اجتماعی ،تربینی ،مسائل روز ،آموزشی،شهید و شهادت
31.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راه خوشبختی نماز اول وقت ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری، شهید آوینی؛ رادیو آوینی درفضای مجازی(شهرستان فلاورجان) گوینده:زینب رضایی 🌷 روابط عمومی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed