eitaa logo
قرارگاه شهید بهشتی بخش پیربکران
213 دنبال‌کننده
38.7هزار عکس
10.6هزار ویدیو
361 فایل
✍️کانال‌اطلاع‌رسانی‌فعالیت‌های‌فرهنگی‌وهنری،جهادی، اجتماعی،علمی،حلقات‌صالحین و مناسبت های ملی‌مذهبی_ ✅️ حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی بخش پیربکران 📌اخبارلحظه ای؛ بخش پیربکران ایران جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
بازدید مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الزمان (عج) از بیستمین نمایشگاه قرآن کریم اصفهان تأکید بر نقش رسانه در ترویج فرهنگ قرآنی جامعه به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان ؛بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم استان اصفهان در حالی برگزار می‌شود که بخش‌های متنوع آن، به‌ویژه غرفه «قرآن، عترت و رسانه»، توجه فعالان فرهنگی و رسانه‌ای را به خود جلب کرده است. در همین راستا، سرهنگ پاسدار محسن شکیب‌فرد، مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، با حضور در این نمایشگاه، از نزدیک در جریان فعالیت‌های رسانه‌ای مرتبط با نشر فرهنگ قرآنی قرار گرفت. 📌وی در حاشیه این بازدید با اشاره به رسالت رسانه‌ها در ترویج معارف اسلامی، اظهار داشت: رسانه‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگی، نقش بی‌بدیلی در تعمیق باورهای دینی و انتقال ارزش‌های قرآنی به جامعه دارند. در این غرفه، رسانه‌های مختلف با برنامه‌ریزی منسجم، به معرفی و انعکاس پیام‌های قرآنی می‌پردازند. 📌مسئول بسیج رسانه سپاه صاحب‌الزمان (عج) در پایان، ضمن دعوت از عموم مردم برای بازدید از نمایشگاه قرآن کریم، تأکید کرد:این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای بهره‌گیری از معارف قرآنی و آشنایی با فعالیت‌های رسانه‌ای در این حوزه است. امیدواریم با حضور پرشور علاقه‌مندان، این رویداد فرهنگی به بستری مؤثر برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تبدیل شود. حضور فعال کانون رسانه فلاورجان،خمینی شهر ،شهرضا👇 لینک خبر: https://basijnews.ir/00eahe https://eitaa.com/basej_403
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 موضوع (Theme): پیام و دغدغه اصلی داستان در فیلمنامه‌نویسی 🔷 در قلب هر فیلمنامه موفق، فراتر از شخصیت‌های جذاب، پیرنگ هیجان‌انگیز و دیالوگ‌های هوشمندانه، عنصری بنیادین به نام موضوع (Theme) نهفته است. موضوع، پیام اصلی و دغدغه مرکزی داستان است که به فیلم عمق، معنا و ماندگاری می‌بخشد. در واقع، موضوع، روح داستان است که در کالبد فیلمنامه دمیده می‌شود و آن را به اثری فراتر از سرگرمی صرف تبدیل می‌کند. این مقاله به بررسی مفهوم موضوع در فیلمنامه نویسی، اهمیت آن و روش‌های عملی برای خلق و پرداخت آن می‌پردازد. 🔶 موضوع چیست؟ فراتر از یک تعریف ساده 🔷 موضوع در فیلمنامه نویسی صرفاً یک پیام اخلاقی یا شعار تبلیغاتی نیست. بلکه، ایده‌ای زیربنایی، پرسشی بنیادین یا دغدغه‌ای انسانی است که در تار و پود داستان تنیده شده و از طریق شخصیت‌ها، رویدادها و روابط آن‌ها به مخاطب منتقل می‌شود. موضوع، هسته مرکزی داستان است که تمام عناصر دیگر فیلمنامه حول آن شکل می‌گیرند و معنا پیدا می‌کنند. 🔶 موضوع، «چرا» داستان شماست. چرا این داستان را می‌خواهید تعریف کنید؟ چه چیزی در این داستان برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید با مخاطب به اشتراک بگذارید؟ پاسخ به این سوالات، شما را به موضوع اصلی فیلمنامه خود هدایت می‌کند. 🔷 موضوع می‌تواند یک مفهوم انتزاعی مانند عشق، عدالت، آزادی، هویت، تنهایی، مرگ، رستگاری، قدرت، فساد و یا یک مسئله اجتماعی مانند فقر، نژادپرستی، جنگ، محیط زیست، تبعیض جنسیتی و غیره باشد. مهم این است که موضوع، برای شما به عنوان نویسنده، دغدغه و اهمیت داشته باشد و بتوانید آن را به شکلی هنرمندانه و تاثیرگذار در داستان خود منعکس کنید. 🔶 پیام و دغدغه اصلی داستان: دو روی یک سکه 🔷 موضوع، هم پیام داستان را در بر می‌گیرد و هم دغدغه اصلی آن را. 🔶 پیام (Message): موضوع، اغلب حامل یک پیام یا دیدگاه مشخص است که نویسنده می‌خواهد به مخاطب منتقل کند. این پیام می‌تواند یک گزاره اخلاقی، یک نظر اجتماعی، یک بینش فلسفی یا یک تجربه انسانی باشد. با این حال، مهم است که پیام به شکل غیرمستقیم و هنرمندانه در داستان ارائه شود و از شعارزدگی و تبلیغ مستقیم پرهیز شود. بهترین فیلمنامه‌ها، پیام خود را از طریق داستان و شخصیت‌ها به مخاطب القا می‌کنند، نه از طریق دیالوگ‌های تصنعی و نصیحت‌گونه. 🔷 دغدغه اصلی (Main Concern): موضوع، اغلب از یک دغدغه یا پرسش اساسی ناشی می‌شود که ذهن نویسنده را به خود مشغول کرده است. این دغدغه می‌تواند یک مسئله شخصی، یک چالش اجتماعی یا یک پرسش فلسفی باشد. داستان، تلاش نویسنده برای بررسی و پاسخ دادن به این دغدغه است. فیلمنامه نویس با خلق شخصیت‌ها و قرار دادن آن‌ها در موقعیت‌های مختلف، به کاوش در زوایای گوناگون دغدغه اصلی خود می‌پردازد و مخاطب را به تفکر و تامل در مورد آن دعوت می‌کند. 🔶 مثال‌های عملی: موضوع در فیلم‌های شاخص 🔷 برای درک بهتر مفهوم موضوع، به بررسی چند مثال عملی از فیلم‌های شاخص سینما می‌پردازیم: 🔶 انگل (Parasite) 2019 - موضوع: نابرابری طبقاتی و شکاف اجتماعی 🔷 پیام: فیلم "انگل" به شکلی گزنده و تکان‌دهنده، نابرابری عمیق طبقاتی و شکاف فزاینده بین فقیر و غنی در جوامع مدرن را به تصویر می‌کشد. فیلم نشان می‌دهد که چگونه این نابرابری، نه تنها منجر به فقر و محرومیت طبقه پایین می‌شود، بلکه اخلاق و انسانیت هر دو طبقه را نیز به فساد می‌کشاند. 🔶 دغدغه اصلی: فیلم "انگل" از دغدغه عدالت اجتماعی و پیامدهای نادیده گرفتن شکاف طبقاتی برآمده است. دغدغه اصلی فیلمساز، هشدار دادن نسبت به خطرات این نابرابری و لزوم توجه به حقوق و کرامت تمام اقشار جامعه است. 🔷 نحوه پرداخت موضوع: 🔶 پیرنگ: داستان فیلم، حول محور خانواده‌ای فقیر می‌چرخد که به تدریج به خانواده‌ای ثروتمند نفوذ می‌کنند و از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند. این پیرنگ، به شکلی نمادین، رابطه انگلی بین طبقات فقیر و غنی را به تصویر می‌کشد. 🔷 شخصیت‌ها: شخصیت‌های فیلم، نمایندگان طبقات مختلف جامعه هستند. خانواده کیم، نماد طبقه فقیر و محروم، و خانواده پارک، نماد طبقه ثروتمند و بی‌خبر از واقعیت‌های زندگی هستند. 🔶 دیالوگ: دیالوگ‌های فیلم، اغلب به شکلی غیرمستقیم، به موضوع نابرابری طبقاتی اشاره می‌کنند. برای مثال، دیالوگ‌های مربوط به "بوی فقر" و "خطوطی که نباید از آن عبور کرد"، به خوبی عمق این شکاف را نشان می‌دهند. 🔷 نمادگرایی: استفاده از نمادهایی مانند زیرزمین و طبقات مختلف خانه، به شکل بصری، موضوع نابرابری طبقاتی را تقویت می‌کند.
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔶 رستگاری در شاوشنگ (The Shawshank Redemption) 1994 - موضوع: امید و پایداری در برابر ناامیدی 🔷 پیام: فیلم "رستگاری در شاوشنگ" پیامی قدرتمند درباره امید، پایداری و مقاومت در برابر ناامیدی را به مخاطب منتقل می‌کند. فیلم نشان می‌دهد که حتی در تاریک‌ترین شرایط و در مواجهه با ظلم و بی‌عدالتی، امید می‌تواند چراغ راه باشد و انسان را به رستگاری برساند. 🔶 دغدغه اصلی: فیلم "رستگاری در شاوشنگ" از دغدغه معنای زندگی و قدرت اراده انسانی در شرایط دشوار برآمده است. دغدغه اصلی فیلمساز، نشان دادن این است که حتی در زندان و در شرایطی که ظاهراً هیچ امیدی وجود ندارد، انسان می‌تواند با پایداری و امید، به رستگاری دست یابد. 🔷 نحوه پرداخت موضوع: 🔶 پیرنگ: داستان فیلم، حول محور زندگی اندی دوفرین، بانکداری بی‌گناه که به جرم قتل همسرش به زندان شاوشنگ محکوم می‌شود، می‌چرخد. پیرنگ فیلم، به تدریج، تلاش‌های اندی برای حفظ امید و پایداری در زندان و نهایتاً رستگاری او را به تصویر می‌کشد. 🔷 شخصیت‌ها: شخصیت اندی دوفرین، نماد امید و پایداری است. او در برابر ظلم و ناامیدی زندان، تسلیم نمی‌شود و همواره به آینده‌ای بهتر امیدوار است. شخصیت رد، نماد فردی است که امید خود را از دست داده و به زندگی در زندان عادت کرده است. 🔶 دیالوگ: دیالوگ‌های فیلم، به ویژه دیالوگ‌های اندی، اغلب بر موضوع امید و پایداری تاکید دارند. جملاتی مانند "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیزها، و چیزهای خوب هیچوقت نمی‌میرن"، به خوبی پیام اصلی فیلم را منتقل می‌کنند. 🔷 نمادگرایی: نمادهایی مانند تونل، اقیانوس آرام، و پرنده قناری، به شکل بصری، موضوع امید و رستگاری را تقویت می‌کنند. 🔶 درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) 2004 - موضوع: حافظه، عشق و روابط انسانی 🔷 پیام: فیلم "درخشش ابدی یک ذهن پاک" به شکلی شاعرانه و سورئال، به بررسی پیچیدگی‌های حافظه، عشق و روابط انسانی می‌پردازد. فیلم نشان می‌دهد که حتی خاطرات دردناک و روابط شکست‌خورده، بخشی از هویت و تجربه انسانی ما هستند و حذف آن‌ها، به معنای از دست دادن بخشی از خودمان است. 🔶 دغدغه اصلی: فیلم "درخشش ابدی یک ذهن پاک" از دغدغه معنای حافظه و اهمیت روابط انسانی در زندگی برآمده است. دغدغه اصلی فیلمساز، بررسی این پرسش است که آیا می‌توان خاطرات دردناک را به طور کامل پاک کرد و آیا این کار، اصلاً مطلوب است؟ 🔷 نحوه پرداخت موضوع: 🔶 پیرنگ: داستان فیلم، حول محور جوئل و کلمنتاین، زوجی که تصمیم می‌گیرند خاطرات یکدیگر را از ذهن خود پاک کنند، می‌چرخد. پیرنگ غیرخطی و سورئال فیلم، به خوبی پیچیدگی‌های حافظه و احساسات انسانی را منعکس می‌کند. 🔷 شخصیت‌ها: شخصیت‌های جوئل و کلمنتاین، نماد انسان‌های آسیب‌پذیر و در جستجوی عشق و معنا هستند. آن‌ها با پاک کردن خاطرات خود، در واقع، بخشی از هویت و تجربه خود را از دست می‌دهند. 🔶 دیالوگ: دیالوگ‌های فیلم، اغلب شاعرانه و درون‌نگرانه هستند و به موضوعات حافظه، عشق و روابط انسانی اشاره می‌کنند. 🔷 نمادگرایی: نمادهایی مانند قطار، دریا، و خانه ساحلی، به شکل بصری، موضوعات حافظه، عشق و از دست دادن را تقویت می‌کنند.
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔶 چگونه موضوع را در فیلمنامه خود خلق و پرداخت کنیم؟ 🔷 دغدغه خود را پیدا کنید: به پرسش‌ها و دغدغه‌هایی که ذهن شما را به خود مشغول کرده‌اند، فکر کنید. چه چیزی برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید در مورد آن صحبت کنید؟ موضوع فیلمنامه شما می‌تواند از همین دغدغه‌ها نشات بگیرد. 🔶 موضوع را در یک جمله خلاصه کنید: تلاش کنید موضوع اصلی فیلمنامه خود را در یک جمله کوتاه و واضح بیان کنید. این جمله، به عنوان راهنمای شما در طول فرآیند فیلمنامه نویسی عمل خواهد کرد. 🔷 موضوع را در تمام عناصر فیلمنامه تنیده کنید: موضوع نباید به عنوان یک عنصر جداگانه و تحمیلی در فیلمنامه حضور داشته باشد. بلکه، باید در تمام عناصر داستان، از پیرنگ و شخصیت‌ها گرفته تا دیالوگ‌ها و نمادها، منعکس شود. 🔶 از شخصیت‌ها برای پرداخت موضوع استفاده کنید: شخصیت‌های شما باید دغدغه‌ها و پیام‌های موضوع را از طریق اعمال، تصمیمات و روابط خود به مخاطب منتقل کنند. قوس شخصیتی شخصیت اصلی، می‌تواند به شکل موثری، به بررسی زوایای مختلف موضوع بپردازد. 🔷 از نمادگرایی و زبان بصری بهره ببرید: از نمادها، نشانه‌ها و عناصر بصری برای تقویت موضوع و انتقال پیام‌های غیرمستقیم استفاده کنید. زبان بصری سینما، ابزاری قدرتمند برای بیان موضوعات پیچیده و انتزاعی است. 🔶 از شعارزدگی پرهیز کنید: موضوع را به شکل هنرمندانه و غیرمستقیم در داستان ارائه دهید و از نصیحت‌گویی و تبلیغ مستقیم پرهیز کنید. مخاطب باید خود، از طریق داستان و شخصیت‌ها، به درک موضوع برسد. 🔷 بازخورد بگیرید و بازنویسی کنید: پس از نوشتن فیلمنامه، از دیگران بازخورد بگیرید و فیلمنامه خود را بازنویسی کنید. در فرآیند بازنویسی، به موضوع اصلی داستان توجه ویژه داشته باشید و مطمئن شوید که به شکلی موثر و تاثیرگذار در فیلمنامه پرداخت شده است. 🔶 نتیجه‌گیری 🔷 موضوع، قلب تپنده هر فیلمنامه است. بدون موضوعی قوی و دغدغه‌مند، فیلمنامه، اثری سطحی و بی‌روح خواهد بود. با درک عمیق مفهوم موضوع و پرداخت هنرمندانه آن در فیلمنامه، می‌توانید آثاری خلق کنید که نه تنها سرگرم‌کننده، بلکه تفکربرانگیز، تاثیرگذار و ماندگار باشند. موضوع، به فیلمنامه شما هویت می‌بخشد و آن را به اثری منحصر به فرد و ارزشمند تبدیل می‌کند. @afilmto7
هدایت شده از رادیو مجازی آوینی شهرستان فلاورجان فرهنگی ،اجتماعی ،تربینی ،مسائل روز ،آموزشی،شهید و شهادت
77.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وصیت‌نامه سردار شهید عبدالحسین برونسی ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری، شهید آوینی؛ رادیو آوینی درفضای مجازی(شهرستان فلاورجان) گوینده:آیسا سادات میرحقگویان 🌷 روابط عمومی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
27.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مرحله دوم در شهرستان فلاورجان برگزار شد به گزارش خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان مرحله دوم پویش چهار میم با هدف نظافت منازل،مساجد، مدارس و معابر با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، دکتر یار محمدیان فرماندار فلاورجان، ائمه جمعه و جماعت، فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان فلاورجان جناب سرهنگ قاسمی مسئولین ادارات و شهروندان شهرستان برگزار شد. خبرنگار سید مجتبی موسوی خبرگزاری بسیج شهرستان فلاورجان
🟣🟣🟣🟣 🟣 گروه فرهنگی وهنری شهید آوینی تقدیم میکند هماهنگی ورزرو ۰۹۱۳۴۶۹۸۸۱۳ سرپرست وکارگردان علیرضا توکلی محل اجرا سالن آمفی تئاتر شهرداری پیربکران ۲۵و۲۶اسفندماه ۱۴۰۳ ساعت شروع : ۲۰ نمایش کودک سنین ۶تا۱۲سال باخانواده ویژه محیط زیست همراه با مسابقه کودک واهدای جائزه و موسیقیهای شاد کودکانه پــــــــــخـــــــــــمـــــــــــک نویسنده: حمید رضا قاسمی موسیقی وافک:مهسا جعفر زاده دستیار کارگردان :جواد رجبی بازیگران : جواد رجبی ،حمید رضا قاسمی،مائده صافی طرح لباس وساخت عروسک :زهره قاسمی ساخت دکور :جواد رجبی ایتم مزاحم مجری با اجرای کودک: ثمین عبدالوند عروسک گردان :ثنا عبدالوند با مجوز از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان باتشکر ازمهندس حسینی شهردار پیربکران شورای اسلامی شهرپیربکران و روابط عمومی شهرداری پیربکران
هدایت شده از رادیو مجازی آوینی شهرستان فلاورجان فرهنگی ،اجتماعی ،تربینی ،مسائل روز ،آموزشی،شهید و شهادت
14.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌‌‍‌‎‌┄تلنگر تاکنون که از خداوند بزرگ عمر گرفتم حالا پس از یک عمر ═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری، شهید آوینی؛ رادیو آوینی درفضای مجازی(شهرستان فلاورجان) گوینده:نرگس نوری 🌷 روابط عمومی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
زمان: حجم: 766.2K
پاداش روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان 📻 ‌‌‍‌‎‌ ═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری، شهید آوینی؛ رادیو آوینی درفضای مجازی(شهرستان فلاورجان) گوینده:نرگس نوری 🌷 روابط عمومی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
زمان: حجم: 766.2K
پاداش روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان 📻 ‌‌‍‌‎‌ ═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری، شهید آوینی؛ رادیو آوینی درفضای مجازی(شهرستان فلاورجان) گوینده:نرگس نوری 🌷 روابط عمومی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
هدایت شده از رادیو مجازی آوینی شهرستان فلاورجان فرهنگی ،اجتماعی ،تربینی ،مسائل روز ،آموزشی،شهید و شهادت
43.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ سال که به اینجا رسید و اسفند که از نیمه گذشت، ┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری، شهید آوینی؛ رادیو آوینی درفضای مجازی(شهرستان فلاورجان) گوینده:زینب رضایی 🌷 روابط عمومی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
🌷 ۲۵ اسفند سالروز شهادت شهید مهدی باکری ، فرمانده با اخلاص لشگر ۳۱ عاشورا در سال ۱۳۶۳ (عملیات بدر)گرامی باد. 💐 هدیه به ارواح طیبه سرداران و رزمندگان شهیدِ عملیات بدر ، فاتحة مع الصلوات. 🍃 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ.🍃