#نشر_مجدد
🔆متن شبهه :
ماجرای حسین، دروغ گویی و بزرگ نمایی آخوندهای شیعه
حسین با سودای خلافت راهی کوفه شد، ولی وقتی فهمید که کوفیان او را فریب داده اند سعی کرد از دامی که گرفتار آن شده فرار کند ولی موفق نشد.
📜«حسین : اى مردم! اگر پرهيزكار باشيد و حق را براى صاحب حق بشناسيد، بيشتر مايه رضاى خداست. ما اهل بيت به كار 👈خلافت👉 شما ،از اين مدعيان ناحق كه با شما رفتار ظالمانه دارند، شايسته تريم. اگر ما را «خوش نداريد و حق ما را نمى شناسيد و رأى شما جز آن است كه در نامه هاتان به من رسيده و فرستادگانتان به نزد من آورده اند، 👈از پيش شما باز مى گردم. 👉 حر بن يزيد گفت: «به خدا ما نمى دانيم اين نامهها كه مى گويى چيست؟ » حسين گفت: «اى عقبه پسر سمعان خرجينى را كه نامه هاى آنها در آنست بيار. » گويد: عقبه خرجينى پر از نامه بياورد و پيش روى آنها فرو ريخت.
حر گفت: «ما جزو اين گروه كه به تو نامه نوشته اند نيستيم. به ما دستور داده اند وقتى به تو رسيديم از تو جدا نشويم تا پيش عبيد اللَّه بن زيادت بريم. » حسين گفت: «مرگ از اين كار به من نزديكتر است. » گويد: «آنگاه حسين به ياران خويش گفت: «برخيزيد و سوار شويد. » پس ياران وى سوار شدند و منتظر ماندند تا زنانشان نيز سوار شدند و به ياران خود گفت: «برويم. » گويد: و چون خواستند بروند، 👈جماعت(حر) از رفتنشان مانع شدند.👉
📗تاريخ طبری/ ترجمه، ج ۷، ص: ۲۹۹۲
📘تاريخ كامل بزرگ اسلام و ايران، ابن اثیر/ ترجمه، ج ۱۱، ص: ۱۵۶
📕ترجمه الفتوح، ابن عثم کوفی، متن، ص: ۸۷۸ (تاریخ نویس شیعه)
🔹ولى وقتى حسين ميبيند كه راهى ندارد، مجبور ميشود كه از خواسته خود كوتاه بيايد و سه پيشنهاد به عمر بن سعد بدهد تا بتواند از جنگ فرار كند.
📜«حسین میگوید ؛ يكى از سه چيز را از من بپذيريد: 1يا به همانجا كه از آن آمدهام بازمى گردم، 2يا دست در دست يزيد ابن معاويه مى نهم كه در كار فيما بين، رأى خويش را بگويد. 3 يا مرا به هر يك از- مرزهاى مسلمانان كه مى خواهيد بفرستيد كه يكى از مردم مرز باشم و حقوق و تكاليفى همانند آنها داشته باشم. »
📘تاريخ طبری/ ترجمه، ج ۷، ص: ۳۰۰۸
📗تاريخ كامل بزرگ اسلام و ايران، ابن اثیر / ترجمه، ج ۱۱، ص: ۱۶۰
📕ترجمه الفتوح، ابن عثم کوفی، متن، ص: ۸۹۵ (تاریخ نویس شیعه)
🔹حسين بن على وقتى كه ديد اين پيشنهاد قبول نشد، روش ديگرى را براى فرار از جنگ در پيش گرفت:
📜آنگاه حسین ندا داد اى شبث بن ربعى. اى حجار بن ابجر. اى قيس بن اشعث. اى يزيد بن حارث مگر شما بمن نامه ننوشتيد كه من بر شما وارد شوم؟ آنها گفتند ما چنين نكرده ايم. گفت آرى بخدا شما كرديد. بعد گفت اى مردم اگر مرا نخواهيد 👈بگذاريد منصرف شوم و بيك پناهگاه از اين زمين فراخ بروم.👉
📗تاريخ كامل بزرگ اسلام و ايران، ابن اثیر / ترجمه، ج ۱۱، ص: ۱۷۰
📘تاريخ طبری/ ترجمه، ج ۷، ص: ۳۰۲۵
📕ترجمه الفتوح، ابن عثم کوفی، متن، ص: ۹۰۳ (تاریخ نویس شیعه)
🔹كه اين بار هم درخواست حسين قبول نشد.
در كتب تاريخى به صراحت بيان شده كه حسين به قصد قيام و به دست گرفتن خلافت به كربلا رفت، حال سوال اينجا است كه شيعيان با توجه به اين همه خواهش و درخواست حسين براى دورى از جنگ چطور ادعاى ميكنن كه حسين ميدانست كه قرار است كشته شود؟ اگر ميدانست اين همه تلاش براى فرار از جنگ و كشته شدن براى چه بوده؟
🔆پاسخ شبهه:
1⃣ قیام امام حسین (ع) اهدافی داشته که یکی از آنها 👈 حکومت و خلافت بوده است.
خلافت با درخواست مردم مقبولیت می یابد و امام معصوم (ع) در چنین شرایطی اگر کوتاهی کند، در پیشگاه الهی مسئول است. چنانکه امیرالمومنین علی (ع) بعد از 25 سال خانه نشینی وقتی مردم از او تقاضای خلافت کردند فرمود : « اگر نبود حضور حاضر و قیام حجت به خاطر وجود یاری کننده ... ریسمان و مهار شتر خلافت را بر کوهان آن می انداختم. »(1)
امام حسین (ع) هم با دریافت نامه های مردم کوفه، حجت را بر خود تمام می بیند.
@GhararGahShayeat
2⃣ اگر کوفیان امام را به کوفه دعوت نمی کردند، باز امام با یزید بیعت نمی کرد و راهی جز شهادت نداشت بنا بر شواهد زیر ⬇️
ادامه در پست بعد...
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
📌ادامه پاسخ به شبهه:
1 - پاسخ امام به فرماندار مدینه و درخواست بیعت با یزید : « همانند من با همانند او هرگز بیعت نمی کند.» (2) در اینجا امام (ع) نفرمود من بیعت نمی کنم بلکه تاکید کرد که شخصیتی چون من با شخصیتی چون یزید بیعت نخواهد کرد.
2 - در پاسخ به مروان فرمود: « انا لله و انا الیه راجعون. » (3)
3 - همچنین سیدالشهدا (ع) به برادرش محمد حنفیه فرمود : « اگر در تمام دنیا هیچ گاه و ماوایی نباشد باز هم با یزید بیعت نخواهم کرد. » (4)
3⃣ امام هدف اصلی قیام را « امر به معروف و نهی از منکر » و « اصلاح دین » معرفی می کند. (5)
زیرا سکوت در مقابل حکومت یزید ، یعنی سکوت در مقابل جریان نفاق که با تبلیغات، حکومت یزید را حکومت دینی معرفی کرده بودند.
تشکیل حکومت هم در راستای اصلاح دین بوده است.
4⃣ امام حسین(ع) نوزدهم ذی الحجه قبل از رسیدن به عراق (منزلگاه زرود) خبر بیعت شکنی کوفیان و شهادت هانی و مسلم را دریافت کرد. (6) در حالیکه کاروان امام دوم محرم وارد کربلا شد.
یعنی امام (ع) فرصت کافی داشته از ادامه سفر انصراف دهد.
همچنین فرزدق شاعر عرب در پاسخ به امام که اوضاع کوفه را جویا شدند گفت: قلبهایشان با تو و شمشیرهایشان علیه تو هست. (7)
👈 پس قیام امام آگاهانه بوده است.
5⃣ تحریفات در متن شبهه:
1 – امام درخواست حر را مبنی بر رفتن به کوفه نزد ابن زیاد رد کرد سپس حرّ به امام گفت: « پس راهى در پیش گیر که تو را نه به کوفه برد و نه به مدینه... امام به یارانش دستور حرکت داد و همراه با حر به راه افتادند ولی در میان راه امام خطبه ای خواند مبنی بر اینکه سکوت در مقابل ظلم ، پیمان شکنی با خداوند است و...» (8) 👈 لذا امام قصد فرار از جنگ را نداشته است .
2 – پیشنهادهای امام به عمرسعد: اولاً طبری این مطلب را به نقل از یکی از سپاهیان عمر سعد (هانی بن ثبیت خضرمی) که از قاتلان شهدای کربلا هست، بیان کرده. (9) ثانیاً : در این گزارش، هانی بن ثبیت خضرمی نقل کرده که همه از جلسه ی مذاکره امام و عمر سعد دور شدند به گونه ای که صدایی نمی شنیدند. ثالثاً : عقبه بن سمعان نقل می کند که از لحظه ای که امام از مدینه خارج شده تا لحظه شهادت همه جا با او بوده و کلمه ای نبوده که از امام صادر شده باشد و او نشنیده باشد. عقبه سوگند می خورد که امام این سخنان را نگفته و تنها سخن امام این بوده: « بگذارید در زمین فراخ بروم تا ببینم کار کسان به کجا می کشد. » (10)
3 – درخواست رفتن و انصراف از جنگ : با توجه به اینکه امام برای انصراف از جنگ فرصت کافی داشته و آگاهانه این رویارویی را پذیرفته ، می توان گفت این بخش از سخنان امام از باب اتمام حجت با کسانی است که دعوت امام به کوفه را انکار کردند.👌
پی نوشت ها:
(1) نهج البلاغه، خطبه شقشقیه
(2) مقتل الخوارزمی، ج 1 ص 184 - لهوف، ص 23
(3) لهوف، ص 24
(4) مقتل خوارزمی، 1، ص 188
(5) همان
(6) لهوف، سيد بن طاووس، ترجمه عباس عزيزي، ص 89-107
(7) تاريخ طبري، ج 4، ص 290 - الفتوح ج 5، ص 120 و 124 - اخبار الطوال، ص 245 - انساب الاشراف، ج 3، ص 165
(8) تاریخ طبری ،ج 7 ، ص 2993
(9) http://yon.ir/rXB2y
(10) تاریخ طبری، جلد 7 ، ص 3008
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
22585114101559450031.gif
146.4K
از عاشورای سال 61 هجری قمری، دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها عاشوراست. زمان بر امتحان من و تو می گردد تا ببیند که چون صدای هَل مِن ناصرِ امام عشق برخیزد، چه می کنیم؟…(شهید سید مرتضی آوینی)
#عاشورای_حسینی_تسلیت_باد
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🏴 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
#سواد_رسانهای 1⃣2⃣7️⃣
🔆 چرایی واقعه عاشورا در بازخوانی رسانهای ( بخش دوم )
2️⃣ گام دوم آنجایی بود که مسلم ابن عقیل را در عرض یک وعده ظهر تا شام و با تبلیغات ابن زیاد مبنی بر در راه بودن لشگر شام و تولید شایعه توام با ترس، تنها گذاشتند و خلف وعده کردند.
این درحالی بود که اگر محاصره قصر ابن زیاد را ادامه میدانند، کار تمام بود و مسیر تاریخ عوض میشد. ولی زنان و مادران باور کردند و همسران و فرزندان را ترساندند و شد آنچه که نباید میشد.( تکنیک شایعه، تولید ترس و دروغ بزرگ که باعث اختلال در مسیراصلی جامعه میشود )
3️⃣ گام سوم هم زمانی بود که قبیله هانی ابن عروه که شجاع و جنگجو بودند، سخن شریح قاضی که یکی از خواص فریب خورده و تطمیع شده زمان بود را در رابطه با سلامتی هانی، پذیرفتند و از اطراف قصر ابنزیاد متواری شدند. موقعیتی بود که شجاعت و غضب قبیلهای، با بصیرت و سوادرسانهای گره نخورده بود و بدون بررسی و سرچ دقیقتر، فریب خوردند و صحنه حساسی را برای شکست ابنزیاد از دست دادند.( تکنیک خلق اعتبار و استفاده از شخصیتهای مرجع برای فریب و دور زدن فرایند تحقیق و استدلال)
#عاشورای_حسینی_تسلیت_باد
🔗 ادامه دارد ...
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🏴 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
🔆 کربلا، میدان آزمایش ما ماست
🔹 آزمون مایی که یک عمر حسین حسین گفته ایم، مایی که یک عمر در هیئت و با لباس سیاه اشک ریخته ایم و سینه زده ایم، مایی که مدعی مریدی راه حسین علیه السلام بوده ایم
🔹 بدون آزمون، هیچ کس راهی به قافله سیدالشهداء ندارد، باید امتحان شویم و از پسِ غربال های پیچیده حسین علیه السلام برآییم
🔹 گاهی حسین علیه السلام ما را با امر به رفتن می آزماید، گاهی با مطالبه جان؛ گاهی آبرو میطلبد، گاهی مُثله شدن
🔹 گاهی یک عمر نگاهمان نمیکند، تا ببیند تا کجا پای ارادتمان می ایستیم، گاهی با یک یا حسین علیه السلام دنیا را به پایمان میریزد تا ببیند دلمان چقدر با اوست
🔹 گاهی در بحبوحه عزاداری، عزیزی از ما ( همسر، فرزند، پدر، مادر و ... ) را میگیرد، گاهی عزیزی میدهد تا ببیند چقدر از حسین مان فراموش میکنیم
🔸حسین علیه السلام، آزمون بزرگ خداست تا ببیند چقدر قلبمان زنگار دنیا بسته است و چقدر بر سر عهد عالم ذر مانده ایم
◀️ آیا میدانیم، تاکنون حسین علیه السلام، ما را چند بار آزموده است؟ و نتیجه آنها چه بوده؟!
◀️ مراقب آزمونهای حسین علیه السلام باشیم، گاهی با یک سربلندی در آزمونش، مهر شهادت بر پرونده مان حک میگردد
✍ #سیداحمدرضوی
#عاشورای_حسینی_تسلیت_باد
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🏴 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
جهاد_تبیین 3⃣6️⃣1️⃣
🔆 مگر امنیت از ضرر در نهی از منکر، شرط نیست!؟
🎙شنیده اید که #امام_حسین ع فرمود؛ میخواهم #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر کنم و فرمود؛ آیا نمی بینید به حق عمل نمی شود و از باطل نهی نمی شود...این سوال برای جوانان پیش می آید که آیا این موضوع اینقدر ارزش دارد که حسین، جان در گرو آن نهد!؟ آیا این عاقلانه است !؟ این پرسش و تعجب ناشی از اینست که ما تصور درستی از امر به معروف و نهی از منکر نداریم چون آن را آنقدر تنزل داده ایم که به یک دستور دادن یا بازداشتن ساده، آنهم در امور روزمره و پیش پا افتاده محدود می کنیم و گاهی ملاک ما سلایق شخصی ماست... یا از چیزی نهی می کنیم که اساسا منکر نیست لذا سطح این فریضه و عنصر حیاتی در جامعه ما تنزل یافته...البته شاید بعضی امر و نهی های ساده هم در جای خودش لازم باشد اما مراد این است که نباید تمام هم و غم ما و افق دید ما محدود به موضوعات ساده و سلیقه ای شود... در این امور جزئی و ساده، حق با آن جوان است و عاقلانه نیست که ما هزینه گزاف مالی یا آبرویی یا جانی بپردازیم اما گاهی منکر بوجود آمده در حال خشکاندن ریشه دین خداست، کسی با منکرش اعتقادات مردم را سست کرده یا بدعتی نهاده در اینجا جا دارد که امام بفرماید: "انالله و انا الیه راجعون اذ قد بلیت الامه براع مثل یزید"... جامعه به خوابی مرگبار فرورفته بود و سیدالشهدا دارد می بیند بزرگترین منکرات در حال انجام است و بزرگترین معروفات در حال ترک ولی کسی دم بر نمی آورد. بلکه بدتر؛ معروف ها منکر تلقی شوند و منکرها را بعنوان معروف می شناسند... این یک نهی از منکر عادی و جزئی نیست بلکه مهم و عمومی است که بقای دین و احیای دین وابسته به آن است و این مصلحتی بزرگ است که حتما باید بدست آید ... پس در اینجا عقل، امنیت از ضرر را شرط نمی داند البته ناگفته پیداست همچو کسی که بقاء و حیات خود را فدای بقاء و حیات دین خدا می کند نمرده است بلکه #حیات_جاودانه یافته است.
📚 بخشی از کتابچه "قامت عقل و عشق در قیام کربلا" متن سخنرانی حجت الاسلام شیخ رضاحیدری در سال ۱۳۸۶
#عاشورای_حسینی_تسلیت_باد
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🏴 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
tarahaan_ir_moharam2.gif
61K
فرقی نمی کند در کجای قرن چندم ایستاده باشم ! مهم این است که من همچنان رعیتم و تو اربابی یا حسین ( ع)
#عاشورای_حسینی_تسلیت_باد
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🏴 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
🔆 دورویی شاه
✍ «محمدرضا پهلوی» معمولا در پایان مراسم عزاداری محرم شرکت میکرد تا افکار عمومی را فریب داده و خود را فردی مذهبی جلوه دهد. «اسدا… عَلَم» در خاطراتش نوشته: «در شام شاهانه، ملکه مادر پیشنهاد کرد که بهتر است امسال مراسم نوروز لغو شود، زیرا با عاشورا مصادف شده. پیشنهاد چرتی بود (!) با گستاخی گفتم: «ما که نمیتوانیم سنتهای ملی را بابت مراسمی بیمعنی کنار بگذاریم». شاه از گستاخیام ناراحت نشد و موافق بود»
برگرفته از: «گفتوگوهای من و شاه»، جلد یک، صفحه ۱۹۱
#عاشورای_حسینی_تسلیت_باد
#پهلوی_بدون_روتوش
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🏴 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
16.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.🕌 #سخنرانی-کوتاه
🌐موضوع: عاشورا و سکولاریزم.
✅ به مداح میگن رهبر رو دعا نکنی!
🎙 سخنران:حجة الاسلام محمد رضا #هاشمی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
📌شماره شبهه: ۴۷۵۰
🔆 متن شبهه:
فیلم/ مداحی کردن یک زن!
پس صدای زن فقط در ایران حرام بود! چه جالب!!
اینم اتفاق جدید در نجف اشرف!!
🔆 پاسخ شبهه :
1⃣ این فیلم مربوط به فرقه قادریه کسنزانیه است، اعمال و حرکات این فرقه نسبتی با شیعه ندارد.
2⃣ اگر تمام آيات قرآن زير و رو شود و به تفاسير شيعه و سنّي مراجعه گردد هيچ اثري از تصوف و عقايد خاص آنها از قبيل وحدة الوجود، طريقت و حقيقت در برابر شريعت، مراحل هفت گانه در طي طريق، فرهنگ پير و مريدي، فرقه سازي و امثال اين امور ديده نمي شودو نيز در سنت نبوي و احاديث معصومين ـ عليهم السّلام ـ هيچ اشاره اي به تصوف و ولايت مطرح در آن و اقطاب و برنامه هاي عملي مطرح در اين سلسله ها به ميان نيامده مگر اينكه در تقبيح و نكوهش آنان صادر شده باشد.
3⃣ ولي با كمال تأسف در قرن هاي دوم و سوم هجري قمري وجود زهد افراطي و رياضت هاي تقليدي از مكاتب بيگانه مثل بوديسم و مسيحيت و امثال آنان در ميان برخي از تازه مسلمانان در مناطق مختلف باعث ايجاد فرقه تصوف در جامعه اسلامي شده و به مرور زمان تحت عناوين مختلف سلسله ها و فرقه هاي متعدد صوفيه از آن به وجود آمده و تا امروز ادامه دارد.
4⃣ فرقه قادريه کسنزانیه يكي از اين فرقه هاي صوفيه است كه در بين اهل سنت فعال مي باشد. اين فرقه توسط محي الدين شيخ عبدالقادر گيلاني تأسيس گرديده است.
5⃣ عبدالقادر گيلاني در ميان پيروان خود به «غوث الاعظم دستگير» معروف است. خود او حنفي مذهب بوده اما در مقام فتوي از مذاهب شافعي و حنبلي نيز استفاده مي كرده است.
6⃣ در افغانستان پير و مرشد اين طريقه سيد احمد گيلاني معروف به «افندي جان آغا» است كه از خلف شيخ عبدالقادر گيلاني به شمار مي آيد.
7⃣ پير و رئيس فرقه قادريه در عراق كه پيروان آن بيشتر در مناطق كردنشين متمركز هستند شخصي بنام شيخ محمد كسنزاني حسيني است.
8⃣ در كردستان ايران رهبري فرقه قادريه را «ميرزا آغه غوثي» كه در سال 1370 ق در سنندج متولد گرديده به عهده دارد. وي مريد شيخ عبدالكريم كسنزاني بوده و حكم خليفه گري را از او گرفته است.
اطلاعات بیشتر راجع به این فرقه:👇
🌐http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2827
#عاشورای_حسینی_تسلیت_باد
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🏴 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🏴 رعایت حق الناس در عزاداری
سوال : آیا به راه انداختن دسته های عزاداری در معابر عمومی که گاهی اوقات باعث اذیت و بسته شدن مسیر عابران و وسائل نقلیه می شود، اشکال دارد؟
جواب : به راه انداختن دسته های عزاداری برای سیدالشهداء و اصحاب ایشان (علیهمالسلام) و شرکت در امثال این مراسم، امری بسیار پسندیده و مطلوب است و از بزرگترین اعمالی است که انسان را به خداوند نزدیک می کند، ولی باید از هر عملی که باعث اذیّت دیگران می شود و یا فی نفسه از نظر شرعی حرام است، پرهیز گردد.
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🔆 اسلام سیاسی
⭕️ گروهی همواره تبلیغ میکنند که مراسم عزاداری را به سیاست آلوده نکنید.
برخی از طرفداران این تفکر، شامل رسانههای معاند ،سکولار و همچنین فرقه شیعه انگلیسی هستند که با آگاهی و هدف روشن در تلاش برای تحریف حقیقتند.
🔸 اما گروهی دیگر از روی جهل و بیاطلاعی این مطالب انحرافی را تکرار میکنند،لذا روی حرف ما با این عزیزان است.
🔻 اسلام یک دین سیاسی است که تشکیل حکومت توسط پیامبر اسلام و انتخاب جانشین توسط ایشان از بارزترین شاخصههای آن است.
🔻مقام معظم رهبری هم میفرمایند واقعهی غدیر صرفا بحث سیادت علیبنابیطالب نیست بلکه یک امر کاملا سیاسی است، چرا که آنچه ضامن اجرای احکام اسلامی است،تشکیل حکومت اسلامی بر اساس احکام قرآن میباشد.که اگر واقعهی غدیر دچار انحراف نمیشد،حاکمیت اسلامی هم دچار انحراف و خیانت نمیشد که در نهایت به جنایت عظیم عاشورا ختم گردد.
🔻امام حسین (ع) هم در نامه خود به محمد حنفیه علت قیام و حرکت خود را احیای دین جد بزرگوارشان بیان مینمایند.لذا قیام ایشان نیز در ادامهی احیای حکومت اسلامی و امری کاملا سیاسی است.از همین منظر امام خمینی(ره) فرمودند:گریه ما بر اباعبدالله هم سیاسی است.پس برگزاری عزاداری حسینی یک امر احساسی و عاطفی نیست،گرچه عواطف و احساسات در آن نقش زیادی دارد.
✅ عاشورا بر پایهی عقل،حماسه وعاطفه استوار است،لذا انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی بزرگ در جهان، مولود همین اندیشه امام حسین(ع) است، به فرموده امام راحل این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
#ما_ملت_امام_حسینیم
🖌#مصطفی_علیجانزاده
#عاشورای_حسینی_تسلیت_باد
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🏴 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat