eitaa logo
قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
19.6هزار دنبال‌کننده
29.9هزار عکس
5.5هزار ویدیو
432 فایل
✳️جهت ارسال شبهات، انتقادات و پیشنهادات: 🤝 جهت تبادلات: 🆔 @ جهت تبلیغ به لینک زیر مراجعه کنید: http://eitaa.com/joinchat/3871539209C854a9b5d53 آرشیو مطالب گذشته قرارگاه: https://eitaa.com/joinchat/342097931Cd6c0018429 .
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆متن شبهه : (چرا امام حسین سرانجام در بیعت با یزید انعطاف نشان داد) گزارش شیخ مفید. امیر ترکاشوند شیخ‌مفید از بزرگترین اعاظمِ شیعه و کتابش "ارشاد" معروف‌ترین کتاب در تاریخ امامان است. گزارش مفید از اِعراض نخستِ امام حسین از بیعت، که آخرالامر با دیدن گروه‌گروه لشکرِ مسلح در برابر خانواده و همراهانِ بی‌دفاع و اندکش، به قبولِ بیعت با خودِ یزید (و نه تسلیمِ ابن‌زیاد شدن) منجر شد چنین است ...... حسین ع هنگامی که متوجه شد پی‌درپی کمک برای پسرِ سعد می‌آید و آمادۀ کارزارند کسی را پیش پسرِ‌سعد فرستاد و اظهار داشت می‌خواهم با تو ملاقات کنم شب را برای ملاقات مقرر داشتند و بالاخره در میان دو لشکر مدتی طولانی با یکدیگر مذاکره کردند پس از آن پسر سعد به طرف لشکریان خود رفته و نامه به این مضمون به پسر زیاد نوشت: «اما بعد خدای متعال آتش جنگ را خاموش کرد و سخن را یکی کرد و کار اُمت را به سازش کشانید اینک حسین ع متعهد می‌شود به همان جایی که بوده مراجعت نماید و یا به یکی از سرحدات پناهنده شود و مانند یکی از مسلمانان زیست نماید و موظف به انجام قوانین معموله باشد و یا "پیش یزید رفته دست در دست او بگذارد تا او خود تصمیم بگیرد" [فیضع یده فی یده فیری فیما بینه و بینه] و من خیال می‌کنم تعهد حسین مورد خرسندی تو و به صلاح امت تمام می‌شود». هنگامی که پسر زیاد این نامه را خواند تصدیق کرده گفت آری این نامه مشفقانه و اندرز برای ماست و شایسته است مطابق با مضمون آن رفتار کرد...... [و پاسخ حسین ع به بن‌بستِ "یا تسلیم یا کشته شدن .... این بود] وای بر شما مگر کسی از شما را کشته یا مال شما را نابود کرده‌ام یا آهنگ قصاص دارید که این‌گونه آمادۀ قتل من شده‌اید ... به خدا سوگند من "دستِ خواری به شما نمی‌دهم و مانند بندگان فرار نمی‌کنم" [لا والله لا اُعطیکم بیدی إعطاء الذلیل ولا أفرّ فرار العبید] (شبهه خلاصه شده است) 🔆 پاسخ شبهه: 1⃣ اگر امام حسین قصد بیعت داشت اصلا از مدینه بیرون نمی آمد، توافقی هم که داشت این بود که اگر کسی با من کار نداشته باشد من هم کار به کار کسی ندارم. منتها یزید و به تبع او ابن زیاد کسانی نبودند که به کمتر از بیعت راضی باشند. همانطور هم که امام حسن علیه السلام هم با معاویه بیعت نکردند، تنها با او صلح کردند نه بیعت به عنوان خلیفه. 2⃣ فراز آخر متن هم به خوبی گواه این مدعاست. چرا که حضرت میفرمایند: هرگز با شما دست بیعت نمیدهم. 3⃣ اینکه در نامه عمر سعد آمده است، حسین ع قبول کرده یا به همانجا که بوده برگردد یا بیعت کند، اولا کلام امام علیه السلام نیست که قابل استناد باشد بلکه ادعای عمرسعد است. ثانیا طبق همین ادعا امام اختیار داشته یا بیعت کند و یا به مدینه برگرددـ خب معلوم است امام که از اول تا آخر به دنبال عدم بیعت بوده، آن شقّ یعنی برگشتن به مدینه را برمیگزیند. 4⃣ عجیب است که چرا بعضی اینقدر اصرار دارند عاشورا را آنطور که دوست دارند تفسیر کنند و عجیبتر اینکه دوست دارند تفسیری سازشکارانه و ذلیلانه ارائه کنند. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
4️⃣2️⃣7️⃣ 🔆کسی که سواد رسانه ای ندارد، طعمه خواهد شد ( قسمت اول ) سبک زندگی انسان امروز تغییر کرده است، گوشی همراه فقط یک وسیله ارتباطی نیست، بلکه صندوقچه جادویی است که همه رسانه‌ها از طریق آن قابل دستیابی است و همه چیز در آن یافت می‌شود. اکنون که همه رسانه‌ها به راحتی قابل دسترس هستند و حجم زیادی از اطلاعات به ما هجوم می‌آورند، سؤال اینجاست چگونه می‌توان این حجم از اطلاعات را تشخیص داد؟ در این شرایط است که سواد رسانه ضرورت پیدا می‌کند. 🔗 ادامه دارد ... 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
🔆 چرا اسبها که حیوانات فهمیده و نجیبی هستند، روز عاشورا بر پیکر مطهر امام حسین علیه السلام تاختن؟! ✍ حدود هشتاد سال پیش یکی از علمای اصفهان که از سادات خیلی اصیل هم هستند ، دهه اول محرم بوده ، به يكى از روستاهای اطراف منبر می رود. آن روز برف سنگينى مى ‏آمده است. وقتى روضه اش تمام مى ‏شود بايد به يك روستای ديگر با فاصله مثلاً يك فرسخ برود. نقل می کند : عباى زمستانيم را به سر كشيدم و سوار بر الاغ شدم و رفتم. برف سنگينى مى‏ آمد. مقدارى كه آمدم احساس کردم ، گويا يك سوارِ ديگر از پشت سر من ، دارد مى‏ آيد. حدس زدم یه نفر از روستا آخرش آمده مراقب من باشد. بعد آن آقا كه پشت سر من مى ‏آمد گفت : « آ سيد مصطفى سلامٌ عليكم». گفتم : « سلام عليكم» . گفت : «مسئلةٌ»(یعنی سوالی داشتم؟) گفتم : « بفرماييد». گفت : « آيا در روز عاشورا دشمن بر جسد حضرت سيدالشهداء اسب تاخت؟ گفتم : « بله من در تاريخ خوانده‏ ام كه چنین کاری کرده اند. آن آقا گفتند : « و اسب ها هم بر بدن رفتند؟» گفتم: «بله در تاريخ هست كه اسب ها هم بر بدن رفتند.» مدتى گذشت و يك خورده جلوتر آمديم. باز آن آقا گفتند:« آسيد مصطفى! آيا متوكل عباسی خواست قبر حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) را، منهدم كند؟» گفتم : بله سعى كرد كه از بين ببرد». گفت : « گاوها را فرستاد كه قبر را شخم بزنند و مساوى كنند؟» گفتم : من در تاريخ خوانده‏ ام كه فرستادند اما گاوها نرفتند. گفت « چطور؟ اسب كه حيوان نجيب و خوش فهمى است و در عالم خودش بيش از گاو متوجه می شود، اما بر جسد و بدن مبارك حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) رفت ولى آن گاوها حتى بر قبر مطهر هم نرفتند و قبر را از بين نبرند؟!» آقا سید می گوید: من به فکر رفتم که عجب سوالى شد! اين از محدوده توانائى فکری اين آبادى و اين منطقه بيرون است! داشتم به جوابش هم فكر مى‏ كردم. گويا حس كردم از همان پشت سر نورى به دلم افتاد و جوابی برای این سوال به نظرم آمد. گفتم : « البته اين قضيه يك جوابى دارد». گفتند : « چى هست؟» گفتم : « روز عاشورا حضرت سيد الشهداء (عليه ‏السلام) خواسته بودند كه هر چه دارند را براى خدا بدهند حتى اين يك مشت استخوان را گذاشتند وسط و خودشان اجازه دادند و خودشان خواسته بودند كه اسب بر بدن مبارکشان برود. خود حضرت خواستند هر چه داشتند را در راه خدا داده باشند. اما در جريان متوكل، اينها مى‏ خواستند آثار حضرت را از بين ببرند. نظر امام حسین (علیه السلام) بر از بين رفتن آثارشان نبود، از اول خود حضرت مى‏ خواستند، آثارشان محفوظ بماند تا مردم به اين وسيله بهره ببرند و مقرّب به خدا شوند». آن آقا كه پشت سر بود، فرمود:« درست است.» آقا سید مصطفی می گوید: بعد پشت سرم را نگاه كردم ديدم هيچ كسى نيست حتى جاى پائى غير از همين مسيرى كه من آمده‏ ام، نيست...(فهمیدم آقا امام زمان علیه السلام بوده اند) م_رضا یوسفی 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
🔆 او بلد نیست شـاه شود ✍ «مهرداد خوانساری» دیپلمات دوران رژیم پهلوی و از طرفداران ربع پهلوی، با اذعان به ناتوانی «رضا پهلوی» در مدیریت و سازماندهی حتی طرفداران خود، تصریح کرد: «او بلد است که شاه باشد، اما بلد نیست شاه بشود و راه و رسم این کار را بلد نیست و نباید کسی از او توقعی داشته باشد!» 🌐https://youtu.be/o1eywNzxsio 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
15.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.🕌 -کوتاه 🌐موضوع: آثار کات کردن رابطه با نامحرم بخاطر حسین(ع) 🎙 سخنران:حجة الاسلام محمد رضا 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
جهاد_تبیین 6⃣6️⃣1️⃣ 🔆 بی‌دین‌شدن مردم یا بی‌دین‌شدن مسؤولین؟! ✍ اساسا پرداختن به این مسأله که آیا مردم نسبت به انقلاب و اسلام بی‌میل و رغبت شده‌اند یا نه، یک بحث فرعی(بلکه انحرافی) است؛ ✍ درواقع به جای آنکه دررابطه با میزان دینداری مردم بحث می‌شود باید حرف از بی‌دین‌شدن مسؤولین به میان آورد.. ✍ آحاد مردم نسبت به اول انقلاب گرایش بیشتری نسبت به دین دارند، چون حساب این مسؤولان را از اسلام و انقلاب جدا کرده‌اند. ✍ اگر میزان دینداری مردم با ساختار سیاسی کشور نسبت مستقیم می‌داشت(و مانند بخشی از جریان انقلابی مسؤولین را مساوی دین می‌دانستند) الآن باید شاهد بی‌دینی بخش زیادی از مردم می‌بودیم و یا حداقل گرایش‌شان نسبت به باورها و ظواهر دینی یک‌هزارم حالت فعلی می‌بود! ✍ اعتقادات ریشه‌دار مردم را نباید نشانه‌ی رضایت آنان از عملکرد سیاست‌گذاران و مجریان دانست. ✍ هرچند که این وسط، عده‌ای میلیارد میلیارد از بیت‌المال به اسم کار دینی و فرهنگی دود کردند و امروزه به جای مثال زدن از مؤلفه‌های بسیار پیشرفته‌تر دین‌داری در جامعه، ناچار باید حضور مردم در تجمعات آیینی و پایبندی به شعائر مذهبی را مثال بزنیم ✍ [البته برای آنکه متوجه شوید منظور از چیست و فاصله‌ی میان آنچه هستیم و آنچه باید باشیم را بدانید، سخنان رهبر معظم انقلاب را در تاریخ بیست‌وسوم مهرماه ١٣٩١ در خراسان شمالی را با دقت مطالعه بفرمایید] مردم بی‌دین نشده‌اند، به جای این بحث‌ها تلاش کنیم را به مسیر دین بکشانیم 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
🔆 وقتی آمریکا برای امارات ماهواره می‌فرسته فضا 🚀 وقتی روسیه ماهواره‌ی ایران رو می‌فرسته فضا 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
📌شماره شایعه: ۴۷۵۴ 🔆 متن شایعه: عکسهای یه نفر که چهره‌اش شبیه جانی دپه تو عزاداری عاشورا منتشر شده. ملت به شوخی گفتن جانی دپ اومده ایران عزاداری. معاون رئیسی هم باور کرده، اومده همینو بعنوان دلیل محبوبیت امام حسین توییت کرده.! گیره یه مشت دیوانه افتادیم 🔆 پاسخ شایعه: 1⃣ معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: « دکتر محمد مخبر هیچ گونه صفحه شخصی به نام خود در فضای مجازی (توئیتر و اینستاگرام) ندارد و تمامی صفحات منتسب به ایشان جعلی است. 3⃣ اخبار مرتبط با فعالیت های حوزه معاون اول رئیس جمهور صرفا در صفحه‌ای با نشانی fvpresident_ir از سوی معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور منتشر می‌شود.» 🌐https://b2n.ir/m80666 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🏴 صرف اموال زن برای عزاداری 🔷 سوال : اگر زنی بخواهد از درآمد یا مال خود ، برای انجام مراسم اهل بیت (علیهم السلام) استفاده کند، نیاز به اجازه شوهر دارد؟ جواب : در موارد غیر نذر، اختیار با خود اوست اما در صورت حضور شوهر، نذر زن بنا بر احتياط واجب باید با اجازه او باشد. 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🔆 این تیتر، فقط مغرضانه نیست... 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
🔰 همراه سفیر امام ؛ عبدالرحمن بن عبدالله 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
🔆 چگونگی پیدایش فرقه هاى « » يا « » قسمت (بیستم) 0️⃣2️⃣ ✍️ فرقه حفصيه 🔷 پيروان حفص بن ابى مقدام را حفصيه گويند حفص ابتدا از گروه خوارج اباضيه بود. اختلاف او با عبدالله بن اباض بر سر معناى ايمان و شرك بود. وى معتقد بود كه مرتبه ميان ايمان و شرك، شناختن پروردگار است. 🔶 اگر كسى پيامبر قرآن، بهشت و دوزخ را باور نداشت و گناهان كبيره را مرتكب شد، كافر است نه مشرك اين فرقه دشمنى با على عليه السلام را آشكار مى كرد. 🔗 ادامه دارد... 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 📡 @GhararGahShayeat