◾️بسم الله الرحمن الرحیم
🖋 #قسمت_ششم
#آسیب_شناسی_هیئات
✍ یکی از مواردی که بسیار دیده شده است این است که قلاده بر گردن میبندند و صدای پارس کردن را اجرا میکنند.🐕🐕😳😳😳
👈وابتدا عرض کنیم اینکه بزرگان ما خود را کلب آستان اهل بیت علیهم السلام میدانستند و میدانند با قلاده بستن و پارس کردن تفاوت دارد از زمین تا عرش الهی 👉
👈 خیلی از بزرگان ما خود را با نام کلب خواندند ولی هیچکدام قلاده نبستند عوعو کنند.
🔰۱-نه عرض ارادت در بر دارد. نه ریشه ای در قرآن و روایات دارد.
🔰۲- کار سبکی است و هیچ مرجع تقلیدی اجازه چنین کاری نداده است.
یکی از دوستان گفتند: ما اگر عوعو میکنیم آن عوعو همان تسبیح خدا است 😠😳
👈 هر شیء که الله متعال خلق نموده تسبیح خدا را انجام میدهد بلاشک.
اما هر موجودی به زبان خود تسبیح میکند آیا کسی دیده سگی مانند انسان سخن بگوید ؟
👈 چون سگ به لسان خود حمد خدا میکند من باید تشابه به سگ پیدا کنم و عوعو کنم ؟😶😏😳
👈 اگر ذکر خدا است چرا در بین دو نماز عوعو نمیکنند ؟ مگر ذکر خدا نیست ؟ 🤔🤔🤔🤔
ما نمیتوانیم منویات خودمان را وارد عزاداری کنیم بعدم قید شعائر بزنیم هرکسم مخالف بود او را لعن کنیم
👈 #هو کشیدن
👈 ارتباط «هو هو» کشیدن صوفیه و غلات با دشنام دادن به امیرالمؤمنین علیه السلام
👈 «بقی من آثار السّب الی يومنا هذا فأهل ديار بكر و الشام يقولون من السّبة الی السّبة و مؤذنوا إصفهان يقولون بالليل هو هو»
ترجمه: بعضی از آثار دشنام دادن به امیرالمؤمنین علیه السلام تا امروز باقی مانده است مثلاً اهل دیاربکر و شام می گویند: از سبة تا سبة و مؤذن های اصفهان در شب می گویند: هو هو.
📚 مثالب النواصب، ابن شهرآشوب، ج 1، ص262 ، چاپ دار الوفاق الوطنی، بغداد
👈 «لعنت بر خاندان رسول میکردند بر جمله منبرها و منارها در مدت سيزده سال كه خروج ابو مسلم بود و استيصال ايشان مىكرد هر شهر كه درين مدت ابو مسلم بدان نرسيد هم بر آن عادت لعنت مىكردند و خوارزم و رى هزار ماه هر روز هزار دينار زر سرخ مىدادند و هرگز لعنت نكردند و اهل اسفراين و اصفهان برين پنجاه ماه زيادت بكردند و چون ظاهر نتوانستند كردن در اصفهان بعد از بانك نماز گفتندى هو هو، و آن مناره هو هو را در زمان عبد اللطيف خجندى خراب كردند و در اسفراين همچنان در زمان ما نيز بعد از بانك نماز سحر مؤذن گويد سنت سنت و آن قوم چون اين شنوند لعنت بر خاندان كنند ...»
📚 تبصرة العوام في معرفة مقالات الأنام (زبان فارسی) ، محمد بن حسین رازی، نشر اساطیر، ص 101
✍ دوم : تشابه به صوفیه است.
👈 دوستان میگویند : اگر به این باشد آنها نفس میکشند پس ما نفس نکشیم. چون شباهت پیدا میکنیم.
👈 وقتی یک عملی شد شعائر گروهی و علامت و نماد آن گروه شد و شناخت آن گروه به آن علامت شد.
هر کس الان در خیابان بگوید هو همه میگویند #درویش است.
وقتی هو شد نماد صوفیه و دراویش شد و خواسته یا ناخواسته عمل آنها را انجام دادند و شما را جز آنها بدانند میشود تشابه و تشابه به کفار #حرام است.
پس نه تنها👈 هو کشیدن فضیلتی ندارد بلکه حرام هم می باشد👉 چون که تشابه به دشمنان اهل بیت علیهم السلام است.
ادامه دارد!
✍ فرهنگ داورپــنـــاه
⚜💕مجله مجازی عقیق💕⚜
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
رزق بکاء و زیارت و شفاعت و خونخواهی سیدالشهدا(علیه السلام)، رزق برائت از دشمنان ایشان، رزق آمادگی جهت حضور در لشکر امام زمان(علیه السلام)، رزقهایی هستند که موسم تقسیمشان ایام محرم است.
در وقت دیگر این روزیهای الهی به راحتی در دسترس نیستند؛ لذا باید مترصد باشیم رزقهای مخصوص محرم را از دست ندهیم
سید محمدمهدی میرباقری
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از هماهنگی قرارگاه
شماره شبهه:2660
🔆متن شبهه:
برخی شبهه می کنند که چرا امام حسین در زمان معاویه قیام نکرد ؟معاویه که از یزید بدتر بود.میگن نعوذ بالله یزید چون به امام #حسین پول نداد امام حسین قیام کرد!
🔆پاسخ شبهه:
🔮 با وجود وضع اسفناکى که در زمان تسلط معاویه حکم فرما بود، بنابر ملاحظات فراوان، قیام و انقلاب مسلحانه در آن زمان نه مقدور بود و نه مفید. دو عامل زیر را مى توان مهم ترین موانع قیام امام حسین(علیه السلام) در زمان حکومت #معاویه شمرد ؛
1⃣ پیمان صلح امام حسن(علیه السلام) با معاویه ؛ اگر حسین بن على(علیهما السلام) در زمان معاویه قیام مى کرد، معاویه مى توانست از پیمان صلحى که با امام حسن(علیه السلام) بسته و مورد تایید حسین بن على(علیهما السلام) نیز قرار داشت، به منظور متهم ساختن حسین بن على(علیهما السلام) بهره بردارى کند؛ زیرا همه مردم مى دانستند که امام حسن و امام حسین متعهد شده اند تا زمانى که معاویه زنده است سکوت کرده به حکومت او گردن نهند، حال اگر حسین(علیه السلام) بر ضد معاویه قیام مى کرد، امکان داشت #معاویه او را شخصى فرصت طلب و پیمان شکن قلمداد کند.
🔮البته مى دانیم که امام حسین(علیه السلام) پیمان معاهده خود را با معاویه، پیمانى لازم الوفا نمى دانست؛ زیرا این پیمان از روى آزادى و میل و اختیار صورت نگرفته بود، بلکه پیمانى بود که تحت فشار و اجبار، و در شرائطى صورت گرفته بود که بحث و گفتگو فایده اى نداشت، بعلاوه خود #معاویه آن را نقض کرده و محترم نشمرده بود و خود را به رعایت آن ملزم نمى دانست، بنابراین چنین عهد و پیمانى، اگر هم در اصل صحیح و معتبر بود، حسین بن على(علیه السلام) مقید به آن نبود؛ زیرا خود معاویه آن را زیر پا گذاشته و در نقض آن از هیچ کوششى فرو گذار نکرده بود، اما در هر حال معاهده صلح، مى توانست دستاویز تبلیغاتى معاویه در برابر قیام احتمالى حسین(علیه السلام) قرار گیرد.
از طرف دیگر، باید دید در برابر قیام احتمالى او اجتماع چگونه قضاوت مى کرد؟
پیداست اجتماع زمان امام حسین(علیه السلام) اجتماعى بود که حال قیام و انقلاب نداشت و شمشیر جهاد به آب عافیت شسته بود. طبعاً چنین اجتماعى عافیت طلبى خود را چنین #توجیه مى کرد که حسین(علیه السلام) با معاویه پیمان بسته است و باید به آن وفا کند.
بنابراین اگر امام حسین(علیه السلام) در زمان معاویه قیام مسلحانه مى کرد، معاویه مى توانست آن را به عنوان یک شورش غیر موجه و برخلاف مواد پیمان صلح بین طرفین معرفى کند و چون جامعه آن روزجامعه اى بود که حال قیام و انقلاب نداشت، طبعا منطق معاویه را تایید مى کرد.
2⃣ ژست دینی معاویه ؛ قیام امام حسین(علیه السلام) در زمان یزید، چنان پرشور و مهیج بود که خاطره آن در دلهاى مردم جاوید مانده است و چنانکه مشاهده مى کنیم پس از قرون متمادى، هنوز هم مردم، قهرمانان کربلا را براى خود نمونه و سرمشق قرار مى دهند و در ابراز #قهرمانى و فداکارى از آنهاالهام مى گیرند، ولى به گمان قوى اگر امام حسین(علیه السلام) در زمان معاویه قیام مى کرد، قیام او داراى چنین شور و حماسه اى نمى شد. راز این مطلب را باید در نفوذ و شیطنت و بازیگرى معاویه، و روش خاص او در حل و فصل مشکلات جستجو کرد.
گر چه معاویه عملا اسلام را تحریف کرده، حکومت اشرافى اموى را جایگزین خلافت ساده و بى پیرایه اسلامى ساخته و جامعه اسلامى را به یک جامعه غیر اسلامى تبدیل کرده بود، اما او این مطلب را به خوبى درک مى کرد که چون به نام دین و خلافت اسلامى حکومت مى کند، نباید مرتکب کارهایى بشود که مردم آن را مبارزه با دین - همان دینى که به نام آن حکومت مى کند- تلقى نمایند، بلکه او لازم مى دید همیشه به اعمال خود، رنگ #دینى بدهد تا اعمال وى با مقامى که دارد، سازگار باشد، و آن دسته از کارهایى را که مشروع جلوه دادن آنها مقدور نیست در خفا انجام دهد.
پاره اى از اسناد و شواهد تاریخى نشان مى دهد که معاویه فردى بی دین بوده و به هیچ چیز اعتقاد نداشته است؛ به طورى که «مغیره بن شعبه» معلوم الحال و بى بند و بار، از سخنانى که در بعضى از مجالس خصوصى معاویه، از خود وى شنیده بود، اظهار تاسف و اندوه کرده مى گفت:«معاویه #خبیث ترین افراد مردم است.»
ولى با وجود اینها، همین روش معاویه در تظاهر به برخى از ظواهر دینى، درک ماهیت او را براى عامه مردم مشکل ساخته بود.
معاویه براى آنکه به منصب و مقام خود، رنگ مذهبى بدهد، از اوضاع و شرائط به خوبى بهره بردارى مى کرد. او از یک طرف خون خواهى عثمان را عنوان مى ساخت و از طرف دیگر پس از جریان #حکمیت و همچنین به واسطه صلح با امام حسن(علیه السلام) و بیعت مردم با وى، خود را در افکار عمومى شایسته خلافت قلمداد مى کرد.
🔆ادامه پاسخ در پست بعدی 👇
@GhararGahShayeat
هدایت شده از هماهنگی قرارگاه
🔆ادامه پاسخ به شبهه:2660
بنابراین اگر امام حسین(علیه السلام) در زمان او قیامى مسلحانه به راه مى افکند، وى به سهولت مى توانست آن را در افکار عمومى یک اختلاف #سیاسى و کشمکش بر سر قدرت و حکومت معرفى کند، نه قیام حق در برابر باطل
📚 سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، موسسه امام صادق(علیه السلام)، قم، 1390 ش، چاپ بیست و سوم، ص 147
👌از سوی دیگر يزيد براساس تعليمات مسيحيّت پرورش يافته بود وقلباً به
آن تمايل داشت واز طرفي جواني ناپخته، شهوت پرست، #خودسر، خوشگذران، عياش، فاقد دور انديشي واحتياط بود .
📚مروج الذهب ج 3 ص 77
تفاوتي كه پدر با پسر داشت، در اينجا بود كه پدر به ظاهر پاي بند به اسلام بود، ولي فرزند او پس از رسيدن به حكومت نتوانست حتي به صورت ظاهر خود را ديندار وبا ايمان بنمايد ، وي آشكارا مقدّسات اسلامي را زير پاي ميگذاشت ودر راه ارضاي شهوات خود از هيچ چيز فرو گذار نكرد. رسماً شراب ميخورد ودر شب نشينيها وبزمهاي اشرافي به باده گساري ميپرداخت وبي باكانه اشعاري ميسرود كه ترجمه آنها چنين است: «ياران هم #پياله من برخيزيد! وبه نغمه مطربان خوش آواز گوش دهيد وپيالهها را پي در پي سركشيد، نغمه دلپذير ساز وآواز، مرا از نداي اللّه اكبر واز شنيدن بانگ اذان باز ميدارد ومن حاضرم حوران بهشتي را با نيم خورده ظرف شراب عوض كنم».
📚تذکره الخواص ص 291
👌هم اوعلناً به مقدّسات اسلام #توهين ميكرد، گرايش خود را به آيين مسيحيت
پنهان نمي داشت ومي گفت: «اگر شراب در آيين احمد حرام است تو آن را به آيين مسيح بن مريم بنوش» .
📚تتمه المنتهی ص 43
دربار يزيد، كانون فساد وگناه بود وآثار شوم آن حتي به اماكن مقدسي همچون مكّه و مدينه رسيده بود .
📚مروج الذهب ج 3 ص 77
در اين هنگام بود كه حسين بن علي (عليه السلام) شرايط را براي انقلاب و نهضت كاملاً آماده ديد، زيرا ديگر مزدوران بني اميه نمي توانستند هدفهاي قيام حسين بن علي (عليه السلام) را در افكار #عمومي دگرگونه جلوه دهند وآن را كشمكشي بر سر قدرت وسلطه قلمداد كنند، زيرا تودهها به چشم خود ميديدند كه رفتار حكومت بر ضد موازين ديني وتعاليم الهي است وهمين مطلب مجوّز آن بود كه حسين (عليه السلام) ياران راستين اسلام را از گوشه وكنار جهان پيرامون خود فرا خواند وبر ضد حكومت قيام كند; قيامي كه هدف از آن احياء اسلام و سنن ديني، نه تصاحب خلافت وقدرت بود. پس از شهادت حسن بن علي (عليه السلام) در سال پنجاه هجري، شيعيان عراق جنبش خاصي از خود نشان دادند وبا حسين (عليه السلام) به مكاتبه پرداختند واز امام درخواست كردند كه معاويه را از حكومت خلع كند ، امام در پاسخ آنان ياد آور شد كه او با معاويه عهد وپيماني دارد ونمي تواند آن را بشكند.
📚حیاه الامام الحسین ج 2 ص 229
👌پس از درگذشت معاويه، امام حسين (عليه السلام) در نيمه رجب سال شصت، وقتي موانع شرعي را منتفي ديد وشرايط را براي #قيامي مفيد وسازنده آماده تشخيص داد، در پاسخ دعوت مردم عراق حرکت قیام را آغاز کرد .
📚نگاهی به زندگانی امامان معصوم ، سبحانی ، ص 127
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
هدایت شده از ذره بین 🔍
روز شمار محرم:روز هفتم
✍در اين روز عبيدالله بن زياد نامهاي به نزد عمربن سعد فرستاد و به او دستور داد تا با سپاهيان خودبين امام حسين (ع) و اصحابش و آب فرات فاصله ايجاد كرده و اجازه نوشيدن حتي يك قطره آب را به امام ندهند، همانگونه كه از دادن آب به عثمان بن نعمان خودداري شد.
✍عمربن سعد نيز فوراً عمروبن حجاج را با پانصد سوار در كنار شريعه فرات مستقر كرد و مانع دسترسي امام حسين (ع) و يارانش به آب شدند و اين رفتار غيرانساني سه روز قبل از شهادت حضرت صورت گرفت در اين هنگام مردي به نام عبدالله بن حصين ازدي كه از قبيله بجيله بود فرياد برداشت كه اي حسين! اين آب را ديگر سان رنگ آسماني نخواهي ديد! بخدا سوگند كه قطرهاي از آن را نخواهي آشاميد تا از عطش جان دهي!
✍امام حسين (ع) فرمود: خدايا! او را از تشنگي بكش و هرگز او را مشمول رحمت خود قرار مده! حميد بن مسلم ميگويد به خدا سوگند كه پس از اين گفتگو به ديدار او رفتم در حالي كه بيمار بود، قسم به آن خدايي كه جز او پروردگاري نيست، ديدم كه عبدالله بن حصين آنقدر آب ميآشاميد تا شكمش بالا آمد! و باز فرياد ميزد العطش! باز آب ميخورد تا شكمش آماس ميكرد ولي سيراب نميشد و چنين بود تا جان داد.
✍در اين روز بود كه خبر رسيدن مسلم بن عوسجه كه شبانه از كوفه به كربلا آمده و خود را به سپاه امام رساند، اصحاب و ياران را خوشحال و شادمان كرد مسلم اولين شهيد عاشوراست كه در حمله نخست به شهادت رسيد. پيرمردي بزرگوار از طايفه بنياسد و از چهرههاي درخشان كوفه و از هواداران اهل بيت (ع) بود از اصحاب پيامبر (ص) و از مسلمانان باسابقه به شمار ميرفت و از آن حضرت هم روايت شده است كه پارسا، شجاع و سواركاري نامي بود.
⚜مجله مجازی عقیق⚜
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
🕌 در محضر امام.روح الله ( 396 )
حق را باید گرفت و انتظار آن که جهانخواران ما را یاری کنند بی حاصل است. امروز روز حضور در حجله جهاد و شهادت و میدان نبرد است، روز نشاط عاشقان خداست ، روز جشن و سرور عارفان الهی است، امروز روز نغمه سرایی فرشتگان در ستایش انسان های مجاهد ماست.
📖 صحیفه امام؛ جلد 21؛ صفحه 12
👈 پیام امام خمینی(ره) به مناسبت انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی
📆 مورخ:1357/01/11
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🕊 ماجرای سوختن کبوترها در مراسم عزاداری چیست؟
🔹از روز گذشته فیلمی دردناک از سوختن تعدادی کبوتر در حاشیه یکی از مراسم عزاداری محرم در فضای مجازی منتشر شد که واکنش شدید کاربران فضای مجازی را درپی داشت.
🔹اما بررسی ها نشان میدهد که این اتفاق تلخ ۴ سال پیش و در استان زنجان رخ داده اما اصلا هدف این مراسم سوزاندن کبوترها نبوده، بلکه اشتباه سهوی این حادثه را بوجود آورده است.
🔹مجید غضنفری فعال محیط زیست هم در توضیحاتی در اینستاگرامش نوشت: بنابرپیگیری شخصی چندین سال قبل و بر اثر قصور و اهمال مسئول دکورهای مراسم و عدم هماهنگی وی با افرادی که وظیفه داشته اند چادرها را به آتش بکشند، به وجود آمده و قبل از اینکه پرندهها از محوطه خارج شوند، چادرها به آتش کشیده شد.
🔹همچنین مشخص شد که در همان زمان مدیران هیأت و حسینیه مورد توبیخ قرار گرفته اند.
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat