🕌 در محضر امام روح الله ( 406 )
✍ نیروهای مردمی و عشایری شجاع و دلیر که در شکستن #حصرابادان تا شکستن دژ محکم خرمشهر تا فتح بزرگ محرم، نقش اساسی داشتند و به صورت حریف ستمگر، آنچنان سیلی زدند که داغ رسوایی آن بر جبهه صدامیان در تاریخ خواهد ماند.
📚 منبع: صحیفه امام، ج 17، ص 180
🌷 سالگرد حماسه حصر آبادان گرامی باد 🌷
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در ایتا 👇
https://eitaa.com/gharargahshayeat
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
👈باید دستبهکار شویم و برای قهرمانهای دفاع مقدسمان فیلم بسازیم
🔻رهبر انقلاب، امشب در مراسم شب خاطرهی دفاع مقدس:
🔹ما در ادبیات، سینما، تئاتر، روزنامهنگاری و فضای مجازیمان بسیاری کارها را باید انجام دهیم که انجام ندادهایم. هرجا هم ولو در حجم کم انجام دادیم تأثیرگذار بود.
🔸همین فیلم اخیر آقای حاتمیکیا هرجا پخش شد مورد استقبال قرار گرفت؛ چرا در اروپا و آسیا پخش نشود؟
🔹در جشنوارههای غربی، فیلمهای ایرانیای پخش میشوند که کیفیتشان بهمراتب کمتر از فیلمهای دفاع مقدس است اما یک فیلم دفاع مقدس را نشان نمیدهند؛ چون میترسند این فیلمِ افشاگر پخش شود. پس این، سلاح کارآمدی است؛ چرا استفاده نمیکنیم؟
🔺ما باید دستبهکار شویم و برای قهرمانهایمان فیلم بسازیم؛ همت، باکری و برخی شخصیتهای زندهی دفاع مقدس، قهرمانند. دنیا باید عظمت این چهرهها را بداند. ۹۷/۷/۴
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
📽 دیالوگهایی ماندگار از فیلم ماندگار «روز واقعه» برگرفته از سخنان گهربار امام حسین(ع) در روز سوم محرم سال ۱۳۶۱ هجری در جمع اصحاب خود
🏴 ندیدم سری به سرداری مگر بسیار سرها زیر پای او؛
🏴 خودستایان تكیه بر اریكهها زدهاند، كتاب خدا را چنان میخوانند كه سود ایشان است؛
🏴 آنان كه طیلسان زهد پوشیدهاند تكپیرهنان را پیرهن بر تن میدرند؛
آنان كه دستار بر سر مینهند سر از گردن خداترسان میاندازند؛
🏴 این نیست آنچه ما میگفتیم...!
اینان سپاه آز میآرایند و دیوار غرور میافرازند و کوشکهای خودپرستی میسازند؛
🏴 و انبانشان را از انباشتن پایانی نیست...!
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
📢 توجه 📢 توجه
#بسیار_مهم
هشدار به جویندگان دلار؛ فریب کانالها و گروههای متعلق به دلالها را نخورید / قیمت اعلام شده در این گروه ها، یک تبانی و بازی کثیف برای فروش دلارهایشان به قیمت غیرواقعی است / مردم عزیز! به دست خود، اوضاع را بغرنجتر نکنیم؛ راه توقف این نابسامانی، به هم زدن بازی دلالهاست
در گروههای تلگرامی که گردانندگان آن دلالها هستند، فردی ناشناس تقاضای دلار مثلا با قیمت ۱۸ هزار تومان میکند و فرد دیگری از همدستان او، آن را میپذیرد و یک معامله صوری انجام میدهند. نتیجه آن است که بسیاری از اعضای دیگر گروه، که مردم عادی هستند، به غلط تصور میکنند که قیمت دلار به ۱۸ هزار تومان رسیده. همین بازی، باعث تلاطم قیمتها میشود و در نهایت سودهای کلان به جیب دلالها میرود.
برخی دلال های ارز، با سوءاستفاده از فضای روانی ایجادشده در ماه های اخیر، و با آگاهی از میزان اثرگذاری فضای مجازی بر این جو روانی، به جای چهارراه استانبول، راه کانال ها و گروه های تلگرامی را پیش گرفته اند و بدون زحمت در همان جا، قیمت دلار را بالا و پایین می کنند.
به همین دلیل است که قیمت دلار در کانال های متعلق به این دلال ها گاه حتی به صورت دقیقه ای و در هر ساعتی از شبانه روز اعلام می شود. به طور مثال، برخی از این کانال ها، نرخی برای دلار اعلام می کنند و یک دقیقه بعد ۱۰۰ تومان روی آن نرخ می گذارند! دو دقیقه بعد هم، ۱۰۰ تومان دیگر روی نرخ قبلی می گذارند! کسی هم نمی پرسد چگونه در یک یا دو دقیقه نرخ ناگهان جابجا شد. مگر در این چند ثانیه یا دقیقه چقدر معامله انجام شده که معیار یک نرخ جدید باشد!
در گروه های متعلق به این دلال ها هم اوضاع به همین شکل است؛ دلال ها نوعی بازار عرضه و تقاضای مصنوعی با اعمال نفوذ وحشتناک راه انداخته اند. در این گروه ها، کسی تقاضای دلار با قیمت خاصی می کند و اگر فروشنده ای آن را پذیرفت، به وی می فروشد. برعکس این کار نیز مرسوم است یعنی فروشنده دلار خود را به فروش می گذارد. حالا تصور کنید در این گروه ها، که گردانندگان آن دلال ها هستند، فردی ناشناس تقاضای دلار با قیمت ۱۸ هزار تومان بکند و فرد دیگری از همدستان او، آن را بپذیرد و یک معامله صوری انجام دهند. نتیجه آن است که اعضای دیگر گروه به غلط تصور می کنند که قیمت دلار به ۱۸ هزار تومان رسیده. همین بازی، باعث تلاطم قیمت ها می شود و در نهایت سودهای کلان به جیب دلال ها می رود.
این دلال ها از هر بهانه ای هم برای این بازی استفاده می کنند. به طور مثال دو روز پیش اعلام شد که قیمت دلار پس از نطق ترامپ در سازمان ملل افزایش یافت حال آنکه سیدرضی آقامیری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفته است «افزایش قیمت دلار ربطی به نطق ترامپ نداشت؛ اصلا او چیز جدیدی نگفت که روی نرخ ارز تاثیری بگذارد. یعنی شاید اگر این حرف ها را هم نمی زد نرخ ارز پایین نمی آمد.»
نکته قابل تامل اینکه در فضای ایجادشده فعلی، هجوم مردم به بازار دلار و تلاش برای خرید ارز بدون آنکه نیازی به آن داشته باشیم، و از آن بدتر، هجوم به گره های تلگرامی مذکور متعلق به دلال ها، عملا بازی کردن در زمین دلال ها و برآورده کردن خواست آنهاست. در واقع اگر افرادی از مردم چنین کنند، به دست خودشان، وضعیت دلار د به طور کلی اقتصاد کشور و در نتیجه زندگی خود را بغرنج تر و اسفبارتر کرده اند.
به نظر می رسد ساده ترین راه برای در امان ماندن از این حربه دلال ها، عدم اعتماد مردم به این کانال هاست. اگر مردم به این کانال ها و گروه ها و قیمت گذاری های غیرواقعی آنها توجهی نکنند و صرفا در صورت نیاز، از راه های عادی دلار موردنیاز خود را تامین کنند، حربه دلال ها با توجه به نبود مشتری واقعی که فریب قیمت نادرست آنها را بخورد، به خودی خود، از بین خواهد رفت - انتخاب
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
#نشر_مجدد
🔆 متن شبهه :
همان طور که مي دانيد جنگي که در روز عاشورا رخ داده در نزديکي رود فرات بوده. در هيچ کجاي کره زمين نمي توانيد سرزميني در کنار يک رود را بيابيد که صحرا و بيابان بي آب و علف باشد، مگر رودي که از ميان کوهستان مي گذرد. همه در درازاي تحصيلمان خوانده ايم که در کنار رودخانه ها جلگه و زمين هاي حاصل خيز به وجود مي آيد. واقعيت اين است که اطراف فرات را نيز مانند ساير رودخانه ها، جلگه ها و زمين هاي حاصل خيز تشکيل مي دهد و کربلا نيز سرزميني سرسبز است. از آن گذشته در چنين مناطقي به دليل نزديکي به رودخانه بستر زيرين زمين را سفره هاي پهناور آبي تشکيل مي دهد و دست رسي به آب آسان تر از آن چيزي است که به ذهن مي رسد. تنها با کندن 4 يا 5 متر از زمين مي توان به آب رسيد. در منطقه اهواز يکي از مشکلات ساخت و ساز همين سفره هاي زيرزميني است که کاملاً زير شهر را فرا گرفته اند. 72 نفر نتوانسته اند يک گودال 4 متري حفر کنند؟
🔆پاسخ شبهه :
1⃣اين سوال بسيار جوابش واضح است گويا شبهه کننده نه تنها از علم کافي بر خوردار نيست بلکه در دنيا هم سيري نداشته است زيرا اگر درست درس خوانده باشد که به اصطلاح خودش مي گويد درازاي تحصيل داشتيم بايد بداند
🔎 @GhararGahShayeat
2⃣در مناطقي که هوا گرم و خشک است هر کجا نهر آبي باشد اطراف آن نهر گياه ميرويد اما کمي از آن فاصله گرفته شود کاملا خشک است، که مانند چنين مناظري در ايران بسيار يافت ميشود از باب مثال به بيابان اطراف قم و کهک رجوع کنيد خواهيد ديد که تا چند متر اطراف رود ها سرسبز است و باقي بيابان خشک و بي گياه است و در عراق چنين مناطقي بسيار است و اتفاقا کربلا چنين منطقه اي است يعني در اطراف خود رود فرات (که البته خود فرات نبوده شعبه اي از آن بوده) سرسبز بوده اما کمي از رود فاصله گرفته ميشد بيابان خشک بود، که فقط گياهان خود روي کوچک و خار در آن ميروييد و براي زراعت بايد آب را به مزرعه مي رساندند.
3⃣ براي همين وقتي حضرت عباس ع براي آوردن آب رفت در کنار فرات وارد نخلستان شد و دشمنانش پشت نخلها کمين کردند پس معلوم است اطراف رود سرسبز بوده و در کتاب محن الابرار و نفس المهموم و ديگر مقاتل آمده هر چه سيد الشهدا به حر اصرار کرد که کنار فرات خيمه بزنند نگذاشت و او را در منطقه خشک پياده نمود.
4⃣در کتاب کربلا و حرم مطهر آمده: يکي از علتهاي اينکه کربلا را به اين نام ناميدند آنست که :کربل به معني غربل است و چون سرزمين کربلا خاک نرم و رواني داشت مانند غربال شده به اين نام ناميده شد.
5⃣اما کسي نگفته هيچ گياهي در آنجا نمي روييده در کتاب نفس المهموم آمده سيد الشهدا شب عاشورا مشغول کندن خارهاي اطراف خيمه ها بود و اصحاب شب عاشورا اطراف خيمه ها را خندق کنده درون آن خار و گياه ريختند و صبح عاشورا آتش زدند. لطفا تحقيق کرده اشکال کنيد.
6⃣در کتاب آيينه داران آفتاب آمده در اين سرزمين گياهي ميروييده که به آن ترشک در فارسي مي گويند و در عربي نام اين گياه الکربل است و يکي از وجوه تسميه اين سرزمين به اين نام همين است.
🔎 @GhararGahShayeat
7⃣ در ضمن در کتاب محن الابرار و نفس المهموم آمده که سيد الشهدا دستور حفر چاه به اصحاب داد اما ديدبانهايي که مامور از طرف عمر سعد بودند خبر به او رساندند و عمر سعد شخصي را فرستاد که فرياد زد اگر چاه حفر کنيد جنگ را شروع مي کنيم و شما را با تير خواهيم زد و اين خبر را جاسوسان به عبيد الله هم رساندند و نامه اي براي عمر سعد نوشت به اين مضمون :براي من خبر رسيده که حسين چاه مي کند و آب بيرون مي آورد و خودش و اصحابش از آن آب مي آشامند پس ملاحظه نما هنگامي که نامه من به تو رسيد ايشان را از چاه کندن هر قدر که توان داري منع کن و نگذار که چاه بکنند و آب بيرون بياورند و کار را بر ايشان تنگ بگير.
نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
هدایت شده از قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
«هاله نور» بر سر ترامپ!
افشین علا از شعرای مطرح کشور، پس از سخنرانی قلدرمآبانه ترامپ در سازمان ملل علیه ایران، رباعی ای انتقادی علیه ترامپ سرود که در این رباعی آمده است:
مستانه و مغرور سخن می گوید
با قلدری و زور سخن می گوید
انگار ترامپ نیز پنداشته است
در هاله ای از نور سخن می گوید
افشین علا در بیت دوم این رباعی، طی کنایه ای به رئیس جمهور سابق زده است. "هاله نور" که در بیت دوم شعر به کار رفته،
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat
شماره شبهه:2644
🔆متن شبهه:
برخی می گویند اگر هدف امام حسین واقعا قیام در راه خدا بوده است چرا وقتی خبر شهادت #مسلم به ایشان رسید می خواست برگردد و به کوفه نرود و یا چرا به حر گفت بگذار برگردم و وارد کوفه نمیشوم
🔆پاسخ شبهه:
1⃣این که هدف امام علیه السلام از مخالفت با یزید و رفتن به سوی کوفه قیام در برابر حکومت ظالم و فاسد یزید و نجات دین از چنگال #ضلالت و انحراف بوده است قابل شک و تردید نیست چنان که خود امام حسین علیه السلام می فرمود ؛
« من تنها به انگيزه اصلاح در امّت جدّم بپا خاستم، مى خواهم امر به معروف و نهى از منكر كنم و به #روش جدّم و پدرم على بن ابى طالب عليه السلام رفتار نمايم!»
📚فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 33 و بحارالانوار، ج 44، ص 329
2⃣هنگامى كه امام عليه السلام با سپاهِ «حرّ» رو به رو گشت و بى وفايى كوفيان آشكار شد و امام عليه السلام خود را با شهادت مواجه ديد در ميان اصحاب خويش برخواست و طىّ #سخنانى چنين فرمود ؛
« آيا نمى بينيد به حق عمل نمى شود و از باطل جلوگيرى نمى گردد، در چنين شرايطى بر مؤمن لازم است (قيام كند و) شيفته ملاقات پروردگار (و شهادت) باشد».
📚بحارالانوار، ج 44، ص 381؛ تاريخ طبرى، ج 4، ص 305 و مقتل الحسين خوارزمى، ج 1، ص 237.
3⃣و در نامه ای به بزرگان #کوفه نوشت ؛
« شما مى دانيد پيامبر خدا در زمان حياتش فرمود هر كس سلطان ستمگرى را ببيند كه حرام خدا را حلال شمرده و پيمان خدا را شكسته، با سنّت پيامبر مخالفت مى ورزد و در ميان بندگان خدا به ظلم و ستم رفتار مى كند ولى با او به مبارزه
عملى و گفتارى برنخيزد، سزاوار است كه #خداوند او را در جايگاه آن سلطان ستمگر (جهنّم) وارد كند »
📚فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 143؛ مقتل الحسين خوارزمى، ج 1، ص 234 و بحارالانوار، ج 44، ص 381.
4⃣و در خطبه اى با #صراحت هدف از تلاش و تكاپوى خويش را چنين بيان مى كند ؛
« خداوندا! تو مى دانى كه آنچه از ما (در طريق تلاش براى بسيج مردم) صورت گرفت، به خاطر رقابت در امر زمامدارى و يا به چنگ آوردن ثروت و مال نبود، بلكه هدف ما آن است كه نشانه هاى دين تو را آشكار سازيم و اصلاح و درستى را در همه بلاد بر ملا كنيم تا بندگان #مظلومت آسوده باشند و فرايض و سنّتها و احكامت مورد عمل قرار گيرد»
📚تحف العقول، ص 170 و بحارالانوار، ج 97، ص 79.
5⃣حال ادعایی #کذبی شده است که وقتی امام حسین علیه السلام خبر شهادت مسلم را شنید قصد باز گشت را داشت در حالی که تاریخ خلاف آن را نقل کرده است .
هنگامى كه امام عليه السلام به منزلگاه «زباله» رسيد، خبر شهادت برادر رضاع ىاش- عبداللَّه بن يقطر (علاوه بر شهادت مسلم و هانى)- را شنيد، نوشته ايى را بيرون آورد و براى مردم خواند:
« به نام خداوند بخشنده مهربان، امّا بعد! خبر ناگوار شهادت مسلم بن عقيل و هانى بن عروه و عبداللَّه بن يقطر به ما رسید ... پس هر كس از #شما بخواهد برگردد مى تواند. هيچ بيعتى از ما بر عهده او نيست».
6⃣به دنبال اين سخنان، مردم از چپ و راست از اطراف امام پراكنده شدند، تنها همان عدّه از ياران آن حضرت كه از مدينه با او همراه بودند، باقى ماندند.
اين سخن را بدان جهت فرمود كه عدّه اى #فكر مى كردند امام عليه السلام به شهرى وارد مى شود كه مردم آن سامان همه مطيع فرمان او هستند و امام زمام حكومت را به دست خواهد گرفت و آنها بهره مادّى خواهند برد! ولى هنگامى كه ديدند مردم بى وفاى كوفه دست از يارى امام كشيدند و قاعدتاً راهى جز شهادت براى امام و يارانش نيست از گرد آن حضرت پراكنده شدند.
📚تاريخ طبرى، ج 4، ص 300- 301؛ ارشاد مفيد، ص 424 و بحارالانوار، ج 44، ص 374 (با مختصر تفاوت).
7⃣ اين سخنان به خوبى نشان مى دهد كه امام عليه السلام رسالت و مأموريّت خاصّى در اين سفر خطرناك براى خويش مى دید، و گرنه بعد از علم و اطّلاع از پيمان شكنى مردم كوفه و شهادت «مسلم» و «هانى» و «عبداللَّه بن يقطر» مى بايست به مكّه، يا مدينه باز گردد و ترديدى به خود راه ندهد، نه اين كه به سوى كوفه كه ابن زياد بر آن تسلّط كامل #پيدا كرده بود برود، به خصوص اين كه بيعت را از همه همراهان بر مى دارد و با صراحت مىگويد ما به سوى خطر پيش مى رويم آنها كه غير از اين گمان مى كردند آزادند، بازگردند.
8⃣دانشمند معروف اهل سنّت «قندوزى» نقل مى كند كه امام عليه السلام در منزلگاه «زباله» پس از شنيدن خبر شهادت مسلم بن #عقيل و بى وفايى كوفيان، رو به همراهانش كرد و چنين فرمود ؛
« اى مردم! هر كس از شما در برابر تيزى شمشير و زخم نيزهها بردبار است، با ما بماند و الّا از ما جدا شود»
📚ینابیع الموده ص 406
🔆 ادامه در پست بعدی 👇
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉
@GhararGahShayeat
🔆ادامه پاسخ شبهه شماره:2644👇
9⃣امام عليه السلام همچنان به سوى #كوفه پيش مى رفت تا فرزدق، شاعر معروف را ديد، فرزدق سلام كرد و گفت: «اى فرزند رسول خدا! چگونه به مردم كوفه اعتماد كردى با آنكه آنان پسر عمويت- مسلم بن عقيل- و پيروانش را كشتند؟»
🔟 اشك از ديدگان امام #جارى شد و فرمود ؛
«خداوند مسلم را رحمت كند، او به سوى رَوْح و ريحان و بهشت و رضوان خداوند رهسپار شد، بدانيد او به تكليف خويش عمل كرد و هنوز تكليف ما باقى مانده است».
1⃣1⃣سپس اين اشعار را ايراد فرمود:
«اگر (لذّات) دنيوى با ارزش به شمار آيد، سراى پاداشِ الهى (بهشت) از آن برتر و ارزشمندتر است و اگر بدنها براى #مرگ آفريده شده، شهادت در زير ضربات شمشير در راه خدا بهتر است و اگر روزى ها به تقدير الهى تقسيم شده، حريص نبودن در طلب روزى زيباتر است و اگر اموال و دارايى براى واگذاشتن جمعآورى مى شود، چرا آزادمردان (در بذل و بخشش آن) بخل بورزند؟ »
📚تاريخ ابن عساكر (شرح حال امام حسين عليه السلام)، ص 163 و بحارالانوار، ج 44، ص 374 _ الملهوف: ص 134، كشف الغمّة: ج 2 ص 239 ؛ مقتل الحسين عليه السلام للخوارزمي: ج 1 ص 223، مطالب السؤول: ص 73 وفيها من «فلقيه الفرزدق» وراجع: مثير الأحزان: ص 45.
2⃣1⃣ابن شهر آشوب در كتاب مناقب اين #جمله را نيز در ذيل اين سخن نقل كرده است؛
« سلام خداوند بر شما اى آل احمد! من مى بينم به زودى از ميان شما كوچ خواهم كرد.»
📚مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ص 103
👌اوج عظمت امام عليه السلام و اهداف او در اين اشعار كاملًا جلوه گر است او مى داند براى رهايى خود از ننگ تسليم در برابر خودكامگان فرومايه و براى نجات اسلام از چنگال مشركان مسلمان نما از #دودمان بنى اميّه راهى جز پذيرش شهادت و آمادگى براى استقبال از شمشيرها وجود ندارد. امام عليه السلام از اين طريق ياران خود را نيز براى اين هدف بزرگ مى سازد و آماده مى كند.
3⃣1⃣اما این که امام علیه السلام هنگام مواجهه با حر قصد بازگشت داشت نیز ادعایی غیر قابل قبول است .
👌امام علیه السلام در برابر حر و سپاهیانش که ایشان را محاصره کرده بودند عرضه داشتند ؛
«اى مردم! اين اتمام حجتى است در پيشگاه خداوند و مسلمانان حاضر، من خود به سوى ديار شما نيامدم مگر آنكه نامه هاى شما به دستم رسيد و فرستادگانتان به سويم آمدند و گفتند: به سوى ما بيا چرا كه ما پيشوايى نداريم بدان اميد كه خداوند به وسيله تو ما را در مسير هدايت گرد آورد.
4⃣1⃣اگر همچنان بر دعوت خود باقى هستيد كه اكنون آمدم. بنابراين، اگر با من پيمان و ميثاقهاى محكم مى بنديد به گونه اى كه مايه اطمينان خاطرم گردد، با شما وارد شهرتان مى شوم و اگر چنين نكنيد و از آمدنم به اين ديار ناخشنوديد به #مكانى كه از آنجا آمده ام باز مى گردم».
حر و سپاهيانش در برابر سخنان امام عليه السلام ساكت مانده و جوابى ندادند.
📚فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 134- 135 و ارشاد مفيد، ص 427 (با مختصر تفاوت).
5⃣1⃣با اين كه «حرّ بن يزيد رياحى» بيشترين احترام را در ظاهر به امام عليه السلام گذارد و خود و يارانش پشت سر امام نماز خواندند، ولى مأمور بود به هر قيمتى شده اجازه ندهد امام عليه السلام به كوفه نزديك شود، و اجازه بازگشت به مدينه را هم ندهد، بلكه امام عليه السلام را در يك #منطقه دور از آبادى ها فرود آورد تا لشكرها فرا رسند و امام عليه السلام را در محاصره كامل قرار دهند.
اگر مى بينيم امام عليه السلام مى فرمايد شما مرا دعوت كرديد، اگر حاضر به همكارى نيستيد به جايگاه اصلى ام باز مى گردم، در واقع براى اتمام حجّت بر آن گروه پيمان شكن است ، که شما مرا در #محاصره قرار داده اید با این که خود مرا دعوت کردید ، و نمی گذارید تحرکی کنم و این نهایت ظلم شما به خاندان رسول خدا است و روز قیامت چه پاسخی به نزد خدا دارید ، اگر چه امام قصد بازگشت نداشت و نیز می دانست که آنها درخواست امام را مبنی بر بازگشت اجابت نمی کنند ، اما باز جهت اتمام حجت تعبیر مذکور را به کار بردند .
6⃣1⃣زيرا اگر امام عليه السلام مى خواست بازگردد، بعد از خبرهاى #قطعى كه از شهادت مسلم و هانى و پيمان شكنى اهل كوفه به او رسيده بود و هيچ مانعى در ظاهر وجود نداشت، باز مى گشت. او به خوبى مى داند مسير او به سوى كربلا، ميدان جانبازى و شهادت او است، و اين خبر از جدّش #رسول خدا به او رسيده بود.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
روز شمار محرم:ورود کاروان اسرا كاروان اسرا پس از عبور از حلب و قنسرين به معره النعمان رسيدند چون ح
روز شمار محرم:ورود کاروان اسرا به دمشق
اهل بيت (ع) را همراه راس نوراني و پاك سيد الشهدا و ياران باوفايشان به طرف دمشق آوردند. اهل بيت (ع) چون نزديك دروازه دمشق رسيدند، ام كلثوم شمر لعنه الله عليه را صدا زد و فرمود: ما را از دروازهاي وارد دمشق كنيد كه مردم كمتر اجتماع كرده باشند و سرها را از ميان محملها دور كنيد تا نظر مردم به آنها جلب شده به نواميس رسول خدا (ص) نگاه نكنند.
شمر كاملاً برخلاف خواست ام كلثوم عمل كرد و كاروان اهل بيت(ع) را از دروازه ساعات كه براي ورود كاروان تزيين شده بود و مردم زيادي در آنجا اجتماع كرده بودند، وارد شهر دمشق كرد و اهل بيت (ع) و سرهاي مقدس را در اين دروازه نگاه داشت تا در معرض تماشاي مردم قرار گيرند، سپس آنها را در نزديكي در مسجد جامع دمشق، در جايگاهي كه اسيران را نگاه ميدارند، نگاه داشت.
در بعضي از نقلها آمده است كه اهل بيت (ع) را سه روز در اين دروازه نگاه داشتند...
▪️مجله مجازی عقیق▪️
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
◼️ بسم الله الرحمن الرحیم 🖋 #قسمت_شانزدهم #آسیب_شناسی_هیئات ✍ در یک عزاداری که مداح اشعار دون شا
◼️ بسم الله الرحمن الرحیم
🖋 #قسمت_هفدهم
#آسیب_شناسی_هیئات
⚠️ یک مداح معلوم الحال دیگر و ادعایِ الوهیت برای حضرت زینب سلام الله علیها
👈 ابتدای امر چه سخن زیبایی ایشان گفت:
زیباتر از نام ابی عبدالله در عالم پیدا نکن! هر چه نفس داری خرج ابی عبدالله کن!
یک سوال اقای مداح شما چرا نفست را خرج شعائر #صوفیه میکنی؟ شما چرا شعائر صوفیه را جای نام معصومین علیهم السلام پیدا کردی؟ هو کشیدن از نام مقدس معصومین زیباتر است؟ چرا شما این محبت و حرارتی که در جوانان برای سید الشهدا علیه السلام است، و خود معترف شدی را با شعائر و کلمات صوفیه منحرف میکنید؟ جای بسی تاسف است که امثال شما مادحین بدون استاد و بدون حضور پیرغلام بالای منبر رفته و هر شطحیاتی که میخواهید برای جوانان میخوانید! آیا ادعای الوهیت برای حضرت زینب سلام الله علیها از سر محبت است یا انحراف؟ شما طبق کدام دلیل مجلس را مانند خانقاه کرده و هو میکشید؟ اگر توبه نکنید طبق آیات و روایات از تشیع خارج هستید، هم شما هم دیگر مادحین! باز هم تکرار میکنیم که هیچکدام از این عزیزان کافر و مرتد نیستند، بلکه جاهل و بیسواد هستند، حتی احکام اولیه را هم بلد نیستند، بلکه داشتند از خیابان رد میشدند دیدند صدای قشنگی دارند و رفتند مداح شدند! مردم شخص پرست ما هم به دور اینها جمع شدند و حال این مادحین خود را وکیل وصی مجالس میدانند، و مجالس را ارث پدری !
✍ فرهنگ داورپــنـــاه
" والله العالم "
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🔺 به چه دلیل شهادت امام حسین (ع) از «ایّام الله» است؟! ( قسمت چهارم) روایت (1) - «عَبْدُ اللَّهِ
🔺 به چه دلیل شهادت امام حسین (ع) از «ایّام الله» است؟!
( قسمت پنجم)
... (بخش دوم)
✅ دلیل دوم: سیرۀ عملی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در بزرگداشت شهادت امام حسین (ع)
🔹 دومین دلیل که اثبات می کند شهادت امام حسین (ع) و ایام محرّم یکی از بزرگترین مصادیق «ایام الله» است و به همین دلیل باید به بهترین شکل تعظیم شود، سیرۀ عملی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) می باشد؛ به این معنا که وقتی رفتار و عمل ایشان را مطالعه و مشاهده می کنیم، متوجه می شویم که این ذوات مقدسه آن گونه که ایام شهادت اباعبدالله (ع) را مهم و بزرگ می داشتند، سایر روزها و مناسبت ها را در این حدّ تعظیم نمی فرمودند. رحلت یا شهادت هیچ پیامبر و امامی، در نظر مبارک اهل بیت (ع) در این مرتبه از عظمت و اهمیت نبوده است. به بیان دیگر، از ارزش بسیار زیاد و جایگاه بی نظیری که ائمه (ع) برای این ایام و ذکر مصیبت های آن قائل بودند، می فهمیم که این روزها، مصداق همان «ایام اللهِ» قرآنی است که باید دائماً یادآوری و تکرار شود: «وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيّامِ اَلله»؛ ابراهیم/ 5.
روایت (2)
🔸 از جمله روایاتی که در همین زمینه و در منابع اهل سنّت آمده، خبری است از نُجَيّ حضرمي که از پدرش چنین نقل نموده:
- «انه سار مع علي رضي الله عنه وكان صاحب مطهرته فلما حاذى نينوى وهو منطلق إلى صفين فنادى على اصبر أباعبد الله اصبر أبا عبد الله بشط الفرات قلت وما ذاك قال دخلت على النبي صلى الله عليه وسلم ذات يوم وإذا عيناه تذرفان قلت يا نبي الله أغضبك أحد ما شأن عينيك تفيضان قال بل قام من عندي جبريل عليه السلام قيل فحدثني ان الحسين يقتل بشط الفرات قال فقال هل لك ان أشمك من تربته قلت نعم قال فمد يده فقبض قبضه من تراب فأعطانيها فلم أملك عيني ان فاضتا»؛ مسند احمد بن حنبل، ج 1، ص 446، ح 648.
💢#ادامه_دارد
منبع: کانال تلگرامی آیت الله سید کمال حیدری
✅ @alhaydarii_fa
📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
@GhararGahShayeat