May 11
May 11
رهبرانقلاب:
ماه ربیع الاول، بهار زندگی است...
#حلول_ماه_ربیعالاول_مبارکباد
ربیع ماه دلخوشی هاست.
🍃🌸🍃
@Gharargah_mehshekan
🔳 #ایام_محسنیه
🔴 تاریخ دقیق شهادت (سقط شدن) فرزند حضرت زهرا مشخص نیست، چگونه عده ای از 28 صفر تا هشتم ربیع را، آغاز #ایام_محسنیه می دانند؟
🔻 #دلایل_را_بخوانید
👈شهادت حضرت محسن و هجوم به بیت وحی از #قطعیات است ولی اینکه این اتفاق در چه زمانی افتاده است، مورد بحث است، مشهور شده که بلافاصله بعد از شهادت پیامبر، ایام محسنیه یا دهه محسنیه برپا می کنند.
✅ دلایلی است که شهادت حضرت محسن را بلافاصله بعد از رحلت پیامبر زیر سؤال می برد و این دلایل حاکی از آن است که اقلا بعد از یکماه پس از شهادت پیامبر و هجوم به خانه #وحی اتفاق افتاده است
از آنجا که چند هجوم به خانه وحی صورت گرفته و در حمله آخر منجر به #شهادت محسن و ضرب و شتم حضرت زهرا شده، بعضی هجوم نهایی را با هجوم اول خلط کرده اند/
🔰 به دلایل زیر در هجوم اول محسن #شهید نشده و پس از یک ماه این اتفاق افتاده است
🔶 دلیل اول: با توجه به حدیث امام صادق(علیه السلام) که حضرت زهرا(علیهاالسلام) پس از مضروب شدن دچار #مریضی شدید شدند نشان از آن دارد که بعضی از تحرکات اجتماعی حضرت زهرا قبل از #مضروب شدن اتفاق افتاده است.
بنابراین خطبه #فدکیه حضرت زهرا قبل از هجومی بوده که منجر به شهادت حضرت محسن شده است چون نحوه حرکت ایشان به مسجد نشان از عدم بیماری ایشان دارد.
✅ ابن ابی الحدید در توصيف چگونگي آمدن حضرت فاطمه به مسجد براي ايراد خطبه فدكيه آورده است كه آن حضرت با پوشش كامل در ميان جمعي از زنان در حالي كه #چادرش بر اثر بلندي به زير پاهايش ميرفت و همچون رسول خدا راه ميرفت، به مسجد آمد. با توجه به اين تعبير كه: «ما تخرم من مشيه رسولالله؛ راه رفتنش هيچ تفاوتي با راه رفتن رسول خدا داشت»، ميتوان چنين نتيجه گرفت كه تا هنگام ايراد خطبه، هنوز هجمهاي به خانه حضرت فاطمه صورت نگرفته بود، زيرا در صورت حمله و مضروب شدنِ آن حضرت، نوعِ حركت او نميتواند معمولي باشد تا راوي آن را به راه رفتنِ رسول خدا #تشبيه كند.
✅ مسئله بعدی رفتن حضرت زهرا به خانه مهاجر و انصار برای جذب نیروست. بنا بر نقل سلمان فارسي، پس از غصب خلافت و فدك، اميرالمؤمنين همراه حضرت فاطمه و حسنين شب هنگام به درِ خانه مهاجران و #انصار رفته و آنان را به همراهي براي بازپسگيري حق خويش فرا خواندند. از آنجا كه بنا بر روايت سلمان، پس از حمله مهاجمان به خانه حضرت فاطمه و واقعه سقط جنين، آن حضرت به طور مداوم و پيوسته بستري بود تا به #شهادت رسيد، ميتوان چنين نتيجه گرفت كه تا زمان ملاقاتهاي شبانه آن حضرت با مهاجر و انصار، هنوز حملهاي به خانه او صورت نگرفته بود؛ زيرا در صورتِ وقوع حمله، آن #حضرت ديگر توان رفتن به در خانة تعداد زيادِ مهاجران و انصار(حتي فقط اهل بدر) را نداشت.
🔶 دلیل دوم : اعزام #سپاه اسامه است، طبق برخي شواهد هجوم به خانه حضرت فاطمه(علیهاالسلام) بعد از برگشت سپاه اسامه صورت گرفته است.
✅ حضور #شخصی به نام بریده بن حصیب اسلمی که در جریان هجوم به منزل حضرت زهرا نامش آمده و در سپاه اسامه نیز بوده است، گویای این مطلب است که این اتفاق نمی تواند در روزهای اول ماه #ربیع افتاده باشد چون سپاه اسامه تقریبا بیش از یک ماه بعداز رحلت پیامبر به مدینه باز گشت. بریده در این جریانات طرفدار حضرت علی علیه السلام بوده است.
📚 طبری دلائل الامامة.صفحه 134
📚 ابنابي الحديد، 263
📚 سليمبن قيس الهلالی153
📚 تلخيص الشافي صفحه 50 تا 78
@Gharargah_mehshekan
آنهایی که عاشق کتاب هستند سعی میکنند با بقیه آدمها اتصال کتابی پیدا کنند، مثلا به دیگران کتاب توصیه کنند و اغلب هم از کتاب خانه خودشان، کتاب قرض میدهند. طبیعی هم هست که وقتی موضوعی باعث حس خوبی در شما میشود، بخواهید این حس خوب را به دیگران انتقال دهید و آنها را در خوشی تان شریک کنید.
@Gharargah_mehshekan
🔥چه کسانی دائما در جهنم خواهند بود؟
✍️عذاب دائمی در جهنم همان خلود در جهنم هست؛ در قرآن چند گروه نام برده شده که دائما در جهنم هستند از جمله: کافران، ظالمان، قاتلان، رباخواران و ... اما از روایات برمیآید که تنها كافران براى هميشه در جهنم خواهند بود نه همه گنهکاران. از آیات برداشت میشود آيات خلود در جهنم، ناظر به كسانى است كه گناهشان منتهى به انكار توحید، معاد، نبوت و يا ضروريات دين شده است. شيخ مفيد میفرماید: تمام علما اتفاق نظر دارند كه تهديد به خلود در آتش مخصوص كفار است و شامل كسانى که اهل نمازند و ايمان به خدا و اقرار به واجبات او دارند، نمیشود.
📚اوايل المقالات، ص۵۳
در آيه۴۸ و۱۱۶ سوره نساء آمده است: ان الله لا يغفر أن يشرك به و يغفر مادون ذلك لمن يشاء؛تنها مشركان (و كافران) قابل بخشش نيستند، ولى گنهكاران ديگر قابل بخشش و آمرزشاند
📚آيت الله مكارم،پيام قرآن،ج ۶،ص۴۹۶
💠با توجه به این آیه و آیات دیگر تنها کافران و مشرکان در جهنم خلود دارند و مابقی گنهکاران بعد از سپری کردن عذاب در جهنم، روانه بهشت میشوند.
@Gharargah_mehshekan