eitaa logo
گیلان انقلابی
159 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
6.8هزار ویدیو
36 فایل
حقیر این کانال رو جهت افزایش بصیرت اولا در خودم و ثانیا در هم استانی های عزیزم ایجاد کردم ان شاءالله
مشاهده در ایتا
دانلود
شاهد تظاهرات و اعلام خشم و نفرت مردم دنیا علیه رژیم کودک کش منحوس صهیونیستی هستید ! اینها تنها بخش ناچیزی از این تظاهرات است👇👇👇
طوفان انسانی در پاکستان برای یاری مردم غزه 🔹منابع خبری از تظاهرات پرشور شهروندان پاکستانی در حمایت از مردم بی‌دفاع نوار غزه و محکومیت جنایات مستمر رژیم صهیونیستی خبر دادند. 🌐 👇 ✅گیلان انقلابی ↙️ 🆔@Gilaneenglabi57_rasht114_8🇮🇷
3.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨🎥عصر دیروز راهپیمایی گسترده در استانبول ترکیه در حمایت از غزه 🌐 👇 ✅گیلان انقلابی ↙️ 🆔@Gilaneenglabi57_rasht114_8🇮🇷
2.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨🎥لحظاتی قبل حماسه میلیونی در پایتخت مراکش، رباط در حمایت از فلسطین و مقاومت در جریان است 🌐 👇 ✅گیلان انقلابی ↙️ 🆔@Gilaneenglabi57_rasht114_8🇮🇷
4.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐: مردم استکهلم هم در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند 🌐 👇 ✅گیلان انقلابی ↙️ 🆔@Gilaneenglabi57_rasht114_8🇮🇷
تا کنون مشابه این اعتراضات و تظاهرات علیه نسل کشی رژیم منحوس صهیونیستی در جای جای جهان از جمله آمریکای شمالی مخصوصا ایالت های مختلف آمریکا و آمریکای جنوبی و سراسر اروپا و شرق آسیا و اسرالیا و سراسر ممالک اسلامی مشاهده شده است و این نیست مگر همان نشانه‌ای که در روایات ما در رابطه با ظهور امام زمان ارواحنافداه آمده است؛ که تمام دنیا علیه ظلم قیام خواهند کرد ... م ع م 🌐 👇 ✅گیلان انقلابی ↙️ 🆔@Gilaneenglabi57_rasht114_8🇮🇷
نگاهی به مبانی فقهی مقابله با اسرائیل: (قسمت ۱) سلام خدمت دوستان، الان جهان شاهد یک رویداد عظیم هست که به نوعی تاریخ قوم بنی اسرائیل دوباره در حال تکرار شدن است و موسی ع با قوم مظلومش در برابر فرعون با تمام اعوان و انصارش دوباره رودرروی هم قرار گرفتند و عده زیادی از انسان ها در سراسر این جهان هستی، به تماشای این تقابل تاریخی نشسته اند، عده ای خود را در سپاه حضرت موسی ع می بینند و عده ای با توجیهات که می آورند و به خاطر منفعت سنجی های مادی و دنیوی خود را در سپاه پر از تجهیزات و امکانات فوق تصور تکنولوژی سپاه فرعون جا خوش کردند !!! ؛ در این بین عده ای افراد خاکستری جامعه ایران اسلامی، به خصوص نوجوانان و جوانان امروزی، در ته ذهن و دل شان، به خاطر امواج شیطانی ماهواره ها و شبکه های دجال گونه طرفدارصیهونیست ها،مقداری تردید و شبهه در آنها بوجود آمد که چرا باید با اسرائیل مبارزه و مقابله کرد ؟! و این همه هزینه مادی و جانی باید پرداخت بشود؟ یا این که مردم بیچاره کشور اسرائیل هم مثل مردم کشورهای دیگر مشغول زندگی هستند و آنها هم حق حیات دارند چرا باید با آنها درگیر شد و برای خودمان زحمت و تحریم و گرفتاری درست کنیم؟! این پرسش ها جرقه خوبی بود که تا چند وقت ذهنم درگیر شود و بعد از مدتی تصمیم به تحقیق و نگارش و جمع آوری این مطالب گرفتم لذا این نوشتار در حد وسع ناچیز خود، در چند قسمت به بعضی از مبانی و ادله مقابله با رژیم اشغالگر قدس پرداخته است. بر اساس ۱) تأکیدات قرآن و روایات معصومین(ع) در نهی تعامل با دشمن ظالم و استعمارگر، و ۲) اجماع اکثریت علمای شیعه، بر دارالحرب بودن منطقه صهیونیست نشین اسرائیل، در مقابل دیگر اماکن و سرزمین های اسلامی که دارالاسلام می باشد، و همینطور، ۳)قاعده عقلی دفع ضرر محتمل و ۴) قاعده نفی سبیل از منظر دلایل برون دینی، هرگونه تعامل با رژیم صهیونیستی حرام می‌باشد. در ابتدا به بررسی واژه دارالحرب و سپس دارالحرب بودن کشور غاصب اسرائیل را بررسی می کنیم: فلسطین یکی از بخش‌های سرزمین اسلامی بوده که تا بیش از نیم قرن پیش اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دادند. اسرائیل نیز بر اساس اندیشه افراطی فاشیستی صهیونیسم، در یک برنامه دراز مدت پیر استعمار انگلستان، که شروع آن بیش از یک قرن پیش بوده است، به تدریج اکثر اراضی فلسطین را به اشغال خود درآوردند و موجب قتل و آوارگی مردم آن سرزمین شدند. در تقسیم کشورها و مرزبندی‌های جغرافیایی از نظر حقوق بین‌المللی، قلمرو تحت حاکمیت هر جامعه انسانی، داراى احکام و ضوابط حقوقى‌ خاصی است و آن سرزمین به ‌وسیله ممیزه‌ها و بر اساس مرزهایی از سرزمین دیگر جدا می‌شود؛ اما اسلام ملاکی را به غیر از مرزهای جغرافیایی براى‌ تقسیم‌بندى سرزمین‌ها مطرح کرده است و آن مرزهاى عقیدتى ‌و ایمانى جوامع بشری می‌باشد. این مرزبندی فارغ از نژاد، رنگ، زبان، خاک و... ، بر مبنای ایمان به اسلام، سرزمین‌های تحت سیطره هر قدرت را به دو گروه دار‌الاسلام به عنوان سرزمین مسلمانان و دارالکفر یعنی قلمرو جامعه غیرمسلمانان تقسیم می‌کند(مصطفی آخوندی، نظام دفاعی اسلام، ص 138). این ﺑﺪﯾﻦ ﻣﻌﻨـﺎست ﮐـﻪ کل عالم اسلام در ﯾﮏ واﺣﺪ ﺟﻐﺮاﻓﯿﺎﯾﯽ ﺳﯿﺎﺳﯽ و کل عالم ﺧﺎرج از اﺳﻼم با هر عقیده‌ای، در واﺣﺪ ﺟﻐﺮاﻓﯿﺎﯾﯽ دﯾﮕﺮی قرار ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﻧﺪ. ﺑﻪ ﺑﯿﺎﻧﯽ دیگر نظام بین‌الملل از نظر حقوق بین‌الملل اسلامی ﺑﻪ دو بلوک اﻣـﺖ واحد اﺳﻼﻣﯽ و اﻣﺖ واحد ﮐﻔﺮ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽ ﺷﻮند(محمد علی ﻗﺎﺳمی، دیالتیک امت و ملت در آراء خمینی، ص132)که در بلوک یا قلمرو دار‌الاسلام؛ شعائر، قوانین و مقررات اسلامی نافذ وجاری است(آخوندی، همان، ص 139). در مورد حدود و مرزهای دارالاسلام، امام موسى کاظم(ع) در حدیثی به این مضمون نقل شده است که دار‌الاسلام آنجایی است که غلبه با مسلمانان باشد. از این تعبیر می‌توان نتیجه گرفت که دار الکفر، جایى است که غلبه در آن با مسلمانان نباشد(لطف علی لطیفی پاکده، اسلام و روابط بین الملل ص 78). در اینجا این سوال پیش می‌آید که از نظر اسلام کافر کیست؟ اکثر مراجع تقلید در جواب این سوال، کافر را کسی می‌دانند که منکر خدا یا مشرک به وحدانیت او باشد و رسالت حضرت محمد(ص) را قبول نداشته باشد و یا در حقانیت آنان تشکیک نماید و نیز کسی که قرآن و دستورات آن را مانند نماز و روزه منکر شود. کفار از نظر اعتقادی و ایمانی در حقوق اسلامی به بت‌پرست، مشرک و اهل کتاب تقسیم می‌شوند. سرزمین‌های دارالکفر به لحاظ نوع تعاملی که با دار‌الاسلام دارند تقسیم بندی می‌شوند و عبارت است از: دارالعهد، دارالاعتزال یا دارالحیاد، دارالصلح، دارالامان، دارالهدنه، دارالاستضعاف و دارالحرب(لطیفی پاکده، همان، ص78-79) که هر یک از این عناوین اصطلاح بخصوص بوده و دارای بار معنایی خاصی می باشد. مسلمانان با همه شاخه های کفار می توانند تعامل داشته باشند مگر دارالحرب ... ادامه دارد
به نام خدا نگاهی به مبانی فقهی مقابله با اسرائیل: (قسمت ۲) سلام برادران عزیز و فرهیختگان گرامی: در قسمت قبل به قسمتی از مبانی فقهی مقابله با اسرائیل پرداخته شد در این نوشتار به بررسی ادامه آن می پردازد ... در یک تعریف اجمالی دارالحرب به کشورها و سرزمین‌هایی گفته مى‌شود که ۱)خارج از حوزه و قلمرو دار‌الاسلام هستند و ۲) احکام‌ کفر و غیر اسلامی در آن‌ جارى و ساری باشد، ۳) به حدود و مرزهای دار‌الاسلام تعدی می‌کنند، ۴)مسلمانان از آزار ایشان در امان نیستند و نتیجه آن که وظیفه دار‌الاسلام در برابر دارالحرب این است، که مسلمین در برابر آنان، جهاد دفاعی کنند. از دلایل دار‌الاسلام بودن فلسطین از نظر حقوق اسلامی می‌توان به چند مورد اشاره کرد که عبارتند از: ۱)بیشترین جمعیت این سرزمین را تا قبل از اشغال آن توسط صهیونیست‌ها، مسلمانان تشکیل می‌دادند، ۲) این سرزمین بخشی از فتوحات اسلامی بوده که از طریق جهاد ابتدایی صورت گرفته و از آن در حقوق اسلامی به مفتوحة عنوة یاد می‌شود که بی تردید بخشی از دار‌الاسلام تلقی می‌شود. بنابراین سرزمین فلسطین از سرزمین های دارالاسلام محسوب می شود؛ لذا از نظر شرعی و عقلی، نه تنها دفع ضرر رژیم صهیونیستی واجب است بلکه هر عملی نیز که موجب تقویت آن رژیم شود می‌بایست از طرف دارالاسلام با همکاری تک تک مسلمانان، دفع شود. یکی از مصادیق تقویت رژیم صهیونیستی تعامل با این رژیم در هر بعد و موضوعی می‌باشد حتی رقابت کردن ورزشکاران مسلمان با آنها که این کمترین تعامل در عرصه بین الملل می باشد ولی این حداقل ها هم حرام می باشد (فتامل جیدا) ... ادامه دارد (برای پیروزی رزمندگان محور مقاومت دعای فرج را فراموش نکنیم)
به نام خدا نگاهی به مبانی فقهی مقابله با اسرائیل غاصب: (قسمت ۳) با سلام خدمت دوستان گرامی، در نوشتارهای قبل به برخی از مبانی فقهی مبارزه با صیهونیست جنایتکار پرداخته شد در این قسمت تعدادی دیگر از آن علل بیان می شود فقهاء زیادی، در باب واجب بودن جهاد دفاعی این چنین بیان می‌دارند که اگر: ۱)دار‌الاسلام مورد تهاجم کفار قرار گیرد ۲) و اساس اسلام تهدید شود ۳) و یا کفار خواهان استیلا بر دار‌الاسلام باشند و این امر موجب اسارت، آوارگی، اخذ اموال مسلمانان شود؛ درچنین شرایطی، بر همه مسلمانان دارالاسلام، اعم از زن و مرد، سالم و بیمار، حتی کور و ناقص ‌العضو، واجب می‌شود که به هر نحو ممکن و با هر شرایطی اقدام به جهاد نمایند و نیازی به اذن امام معصوم(ع)ندارد. بر این اساس هر کشوری که دشمن حربی مسلمانان باشد، جهاد با آن واجب است و اگر امکان جهاد به دلیل شرایط و مصلحت اسلامی مقدور نباشد، حداقل از تعامل با آن باید پرهیز کرد، مثلا حداقل آن است که ورزشکاران مسلمان از رقابت کردن با آنها بپرهیزند (قابل توجه عزیزان و سیاسیون روشنفکر که رقابت نکردن ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران صیهونیست را سیاسی صرف تلقی می کردند و از نگاه ببن المللی آن را تخطئه می کردند !!!) دلیل این امر نیز قاعده میسور می باشد. در کلام فقهاء، قرآن اصیل ترین و متقن ترین منبع شناخت معارف دینی، احکام فقهی و حقوق فردی و اجتماعی است. لذا بر آنیم که از نگاه قرآن کریم، نوع مواجهه با دولت غاصب اسرائیل را بررسی کنیم. الف: نگاه قرآن در مواجهه با دشمن غاصب: آیات فراوانی در این باب وجود دارد که به دلیل طولانی نشدن بحث، فقط اکتفاء به سه آیه می کنیم: 1) إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُوا عَلَى إِخْرَاجِکُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ وَمَن یَتَوَلَّهُمْ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ (قرآن کریم،آیه 9 سوره الممتحنه): فقط خدا شما را از دوستى با کسانى باز میدارد که در [کار] دین با شما جنگ کرده و شما را از خانه‏ هایتان بیرون رانده و در بیرون‏ راندن تان با یکدیگر همکاری کرده‏ اند و هر کس آنان را به دوستى گیرد آنان همان ستمگرانند. خداوند در این آیه شریفه به صراحت نحوه تعامل با غاصبان دار‌الاسلام و سرزمین‌های مسلمانان را بیان می‌دارد. تفسیر نمونه این آیه را این گونه تشریح می‌کند: "گروهی که در مقابل مسلمین ایستادند و شمشیر به روی آنها کشیدند و آنها را از خانه و کاشانه شان به اجبار بیرون کردند وخلاصه عداوت و دشمنی خود را با اسلام و مسلمین در گفتار و عمل آشکارا نشان دادند؛ تکلیف مسلمانان این است که هرگونه مراوده با این گروه را قطع کنند، و از هرگونه پیوند محبت و دوستی خودداری نمایند (مکارم شیرازی و همکاران، ج 24، 1386: ص 31). خداوند در این آیه شریفه دو شرط را برای قطع تعامل با این گروه بیان نموده است: 1) نخست اینکه بر سر دین با مسلمانان جنگ داشته باشند و 2) دوم آنکه مسلمین را از خانه و دیارشان بیرون کرده باشند. می‌توان مصادیق متعددی از این دو شرط را در رژیم صهیونیستی یافت. اول اینکه، این رژیم بعد از اشغال سرزمین فلسطین ساکنان مسلمانان را از خانه و کاشانه خود آواره کرد، ولی با یهودیان مقیم چنین برخوردی را نکرده است. این خود نشان می‌دهد که اقدامات رژیم صهیونیستی بر اساس دشمنی با مسلمانان بوده و ریشه در دشمنی با اسلام دارد. دوم اینکه رژیم صهیونیستی بعد از اعلام استقلال خود موجبات آوارگی اجباری صدها هزار فلسطینی را از شهر و دیار خود فراهم نمود و خانه‌ها و زمین‌های ایشان را تصرف کرد ... ادامه دارد