eitaa logo
جستارهای روزانه
2.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
84 فایل
هدوا الی الطیب...و هدوا الی صراط الحمید ✍️ قلم‌نوشته‌ها و کیبورد نگاشته‌های یک بیش‌فعال سیاسی و فرهنگی ✅️ به همراه جمع پرآکنده ای از: جستارها،یادداشت‌ها،اخبار و تحلیل‌ها و بازنشرهای مفید از نویسندگان، اساتید، نخبگان ارتباط: @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
دلنوشته فرزند سردار شهید زاهدی (شهید کنسولگری ایران در سوریه) 🌹بسم رب الشهداء والصدیقین و لا تحسبن الذین قتلو فی سبیل‌الله اموات بل احیا عند ربهم یرزقون... 💔خدایا این قربانی را از ما بپذیر... 💔خدایا کسی را فدایت کردیم که تمام عمر خواست که دیده نشود... 💔خواست که اگر کاری کرده فقط برای رضای تو باشد... 💔 خواست که قلب امام زمانت را شاد کند... ✍همیشه از دوربین و جلوی دوربین بودن تا حد امکان فراری بود...و تو دیدی و تو میشناختی اش... خدایا تو میدانی که چه سرمایه معنوی ای از دست ما رفت... ✍روزهایی را دیدیم که از ۶ صبح تا یک نیمه شب سر کار بود و با آن خستگی نماز شبش ترک نمیشد، نماز هایی که تعداد زیادی از مردم شامل دعاهایش بودند... ✍سال ها بود که ساعت های خوابش به ندرت به پنج ساعت میرسید... ✍خدایا تو دیدی و شنیدی که روزی حداقل سه جزء قرآن تلاوت میکرد و در ایام ماه مبارک رمضان، هر سه تا چهار روز یک ختم قرآن داشت...میگفت من چشم را برای دو چیز میخواهم، قرآن خواندن و شاید دیدار مهدی فاطمه... ✍از زمان جنگ هر روز زیارت عاشورا اش ترک نمیشد و بیست سالی بود که زیارت را با صد لعن و صد سلام میخواند...خدایا ما ندیدیم نمازش از اول وقت فاصله بگیرد... 🤲خدا را شکر که اجر قریب ۴۵ سال مجاهدت عزیز دلمان و نور چشممان سردار محمد رضا زاهدی اینگونه رقم خورد.. و چه عاقبتی بهتر از شهادت... 😔هیچوقت فکر نمیکردم در روز شهادت امام علی (ع) دو بابا علی از دست بدهم «هنیاً لک» گوارای وجودت... به آرزویت رسیدی 😭استرس ها، بی خوابی ها، خستگی ها، درد های مجروحیت کمر و بازو و سینه و دست ها، تیر کشیدن های جای جراحت پا که همان اندک خواب را هم ازت گرفته بود، چشم درد ها و قطره ریختن های داخل چشم، همه و همه...بالاخره تموم شد... 😭خداحافظ یار و سرباز رهبرم... خداحافظ یار سید حسن نصرالله... خداحافظ بابا علی ما... دیدار ما باشد در آن دنیا و امیدواریم در آن روز پیشتان روسفید باشیم... انشاءالله خدا ما را هم به خیر عاقبت و شهادت در راهش از این دنیا ببرد.
فقط انقلاب اسلامی می‌تونست ایران رُ از تولیدکننده عرق سگی به هفتمین قدرت فضایی در جهان تبدیل کنه
♦️ایران برنده جنگ است این مقاله در یکی از سایت های میانه رو و لیبرال آمریکایی به نام the free press پس از ترورسردار زاهدی منتشر شده و نویسندگان معتبری دارد: ۱) روئل مارک گرچت (افسر سابق اهداف ایرانی Iranian-targets در سیا CIA، محقق مقیم بنیاد دفاع از دموکراسی) ۲) ری تکیه (عضو ارشد شورای روابط خارجی) ♦️به تیتر آن دقت کنید. این نتیجه گیری، از تفکیک تاکتیک های موقت و مزیت های بلند مدت بدست آمده. در قسمتی از متن مقاله آمده: ... But these short-term tactical victories don’t fundamentally alter the Islamic Republic’s advantages. And those advantages, alas, are many. ترجمه: ... اما این پیروزی های تاکتیکی کوتاه مدت، اساساً مزیت های جمهوری اسلامی را تغییر نمی دهد. و این مزایا، نگرانی یا افسوس، بسیار زیادی را همراه خواهد داشت. 🌐 لینک مقاله ♦️پی نوشت: رهبری سال گذشته فرمودند ما به نزدیک شده ایم. متأسفانه این مطلب درست تبیین نشد و به حاشیه رفت. رسانه های فارسی زبان اپوزیسیون درگیر نفرت ورزی نسبت به واقعیت های جمهوری اسلامی هستند و رویکرد رسانه های داخلی نیز بیشتر ایدئولوژیک است. از این جهت فهم واقعیت میدان برای عقل عرفی شهروند ایرانی مختل شده است. مقاله فوق را به عنوان نمونه انتخاب کردم -البته صدها مشابه دیگر نیز دارد- که اشاره به ثبات استراتژیک و راهبرد بلند مدت جمهوری اسلامی در منطقه و جهان کرده است. جایگاه ایران در جهان نقطه آغاز تحولات اقتصادی و حتی فرهنگی و سیاسی است.این یک مقدمه برای رسیدن به قله است @sm_javaheri 🆔@Dailynotes20
🔰 تحریک گسل «قم ـ نجف»؛ به چه قیمتی؟ با چه هدفی؟ ✍️ سید محمدحسین دعائی حجة الاسلام سروش محلاتی اخیرا در یادداشتی کوتاه (اینجا و اینجا) به ذکر مشاهدات خود از «حوزۀ نجف» و بیان شاخصه‌های آن در مقایسه با «حوزۀ قم» پرداخته است؛ یادداشتی که چون برآمده از یک گرایش مطرح دینی و نمایندۀ یک جریان فعال حوزوی است، ارزش نقد را دارد: یک. نقد مبنامحور بخش عمده‌ای از تفاوت‌های «حوزۀ نجف» و «حوزۀ قم»، نتیجۀ قهری اختلاف در مبانی بوده و به همین خاطر، مقایسۀ وضعیت آن‌ها با یکدیگر، بدون لحاظ این اختلاف، چندان موجه نیست. به عبارت دیگر، کاملا طبیعی است که حوزۀ معتقد به «اسلام سیاسی» و «ولایت مطلقه فقیه» که یکی از مهم‌ترین انقلاب‌های تاریخ بشریت را رقم زده، نظامی اسلامی را بر یک کشور حاکم کرده و به‌دنبال ایجاد «تمدن نوین اسلامی» است، عملکردی متفاوت با حوزۀ غیرمعتقد به این انگاره‌ها و متمایل به نوعی از «سکولاریسم مذهبی» داشته باشد. در ثانی، آن‌چه جناب سروش محلاتی در وصف «حوزۀ نجف» گفته‌اند ـ اگر واقعیت داشته باشد ـ در واقع نه مدح این حوزه عریق و عزیز، بلکه ذم آن است؛ وضعیتی که می‌توان از آن با عنوان «آنارشیسم حوزوی» یاد کرد. به‌علاوه آن‌که این وضعیت، نه نتیجۀ یک انتخاب، بلکه عمدتا حاصل تحمیل اجتماع و عجز متولیان از ایستادگی در برابر متغیرهای محیطی است. دو. نقد کارکردمحور فارغ از تأمل در این‌که وضعیت «حوزۀ نجف» حاصل کدام مبنای مدیریتی است، با نگاهی منصفانه و واقع‌بینانه به کارنامۀ این حوزۀ مبارک هم می‌توان به نقد مدعای جناب سروش محلاتی پرداخت. به‌راستی «حوزۀ نجف» چقدر پیشرفت علمی داشته؟ امروزه کدام نوآوری اصولی، فقهی، تفسیری، کلامی یا فلسفی را می‌توان به آن حوزه نسبت داد؟ کدام مسئله از مسائل مطرح در جهان معاصر را می‌توان با مراجعه به اندیشمندان نجفی پاسخ گفت؟ در حال حاضر چند پژوهشگاه یا مجله علمی، پژوهشی در آن‌جا فعال است؟ سالانه چند مقاله در این مجموعه علمی منتشر می‌شود؟ و این‌که اگر از تقلیل سخیف «زیست فناورانه» به داشتن صفحه در یوتیوب بگذریم، «حوزۀ نجف» با پدیده‌هایی مثل: تکنولوژی‌های نوین، فضای مجازی، هوش مصنوعی، بازی‌های رایانه‌ای و برنامک‌های موبایلی چه نسبتی دارد؟ اصلا پیام «حوزۀ نجف» برای جهان اسلام چیست که می‌تواند با عبور از فیلترینگ آن را به گوش علاقمندان برساند؟ فارغ از جایگاه «حوزۀ نجف» در سیاست و اقتصاد عراق، واقعا این حوزۀ تاریخی و سابقه‌دار، به چه میزان در ارتقاء فرهنگ عمومی یا دین‌داری مردم مؤثر بوده است؟ «حوزۀ نجف» در جلوگیری از رشد فزایندۀ فرقه‌های انحرافی در عراق چه عملکردی داشته؟ موضع «حوزۀ نجف» در قبال سلطۀ تحقیرآمیز آمریکا بر عراق چیست؟ و بالاخره آن‌که به‌طور کلی وزن «حوزۀ نجف» در معادلات ملی، منطقه‌ای و جهانی چقدر است؟ سه. نقد تطبیق‌محور آقای سروش محلاتی، نه تنها نمی‌تواند از مبنای مدیریتی و کارکرد «حوزۀ نجف» دفاع کند، بلکه در تطبیق مدعای خود بر مصادیق نیز دچار خطاست. زیرا نه «حوزۀ نجف» آن‌گونه‌ای است که ایشان می‌گوید و نه «حوزۀ قم». به‌راستی اگر کسی بخواهد در «حوزۀ نجف» راهبردهای مدیریتی متولیان امر را زیر سؤال برده و بر خلاف آن‌ها عمل کند، چنین اجازه‌ای به او داده خواهد شد؟ مگر نه آن‌که به گفته شما اگر طلبه‌ای حتی برای اعتاب مقدسه کار علمی کند شهریه‌اش قطع می‌شود؟ آیا این آزادی است؟ پس معلوم می‌شود در «حوزۀ نجف» نیز چارچوب‌ها و خط‌قرمزهایی وجود دارد، اما به‌شکلی دیگر. به‌علاوه آن‌که یقینا بعضی از آزادی‌ها، نه از روی اراده و مبتنی بر میل، بلکه ناشی از ناتوانی در نظارت بر همۀ اطراف ماجراست. همچنین آیا واقعا در «حوزۀ قم» برای گرایش‌ها و سلیقه‌های مختلف، محدودیت ویژه‌ای وجود دارد؟ امروز کدام نحلۀ فکری است که امکان عرضۀ دیدگاه خود را ندارد؟ مگر نه آن‌که مثلا مخالفان فلسفه و عرفان، نه در مشهد، بلکه حتی در قم، مؤسسات و مدارس متعددی داشته و به‌شکل رسمی مشغول فعالیت هستند؟ و مگر نه آن‌که مخالفان مقوله‌هایی مثل: فقه نظام، علم دینی و علوم انسانی اسلامی، با آزادی کامل به طرح دیدگاه‌های خود پرداخته و هر از چند گاهی به مخالفت با ایده‌ها و پروژه‌های رسمی حاکمیت می‌پردازند؟ 📌 متن کامل در صدای حوزه @HOWZAVIAN
تقریباً ۴۵ دقیقه‌ای به اذان مغرب و عشا مانده بود. رفته بودم منزل حاج‌آقا به ایشان سری بزنم. تنها بودند؛ حتی حاج‌خانم هم نبودند. احوال‌پرسی همیشگی و خوش‌و‌بشی کردیم. حاج‌آقا از من خواستند چیزی برایشان بیاورم. می‌خواستند بگویند متکا را بیاور که کلمه‌اش یادشان نیامد! چند ثانیه کشید. مقداری که گذشت متوجه شدم و متکا را برایشان آوردم. سرشان را انداخته بودند پایین. غرق فکر شدند. چند دقیقه‌ای سکوت شد. رو کردند به من و بغض‌آلود و با صدای لرزان گفتند: « آدم گاهی اوقات کلمه به این سادگی که شاید هزاران بار در طول زندگی با آن سروکار داشته، یادش می‌رود، اگر روزی به ما گفتند که خدایت کیست و یادمان رفت آن موقع چه خاکی بر سر کنیم؟ اگر گفتند که امامت کیست و یادمان رفت، اگر گفتند کتابت چیست و یادمان رفت! آنجا باید چه کنیم؟» آن بغض سنگین اشک شد و کم‌کم از چشمانشان سرازیر شد. این سؤال را تکرار کردند. گفتند: «چه کار کنیم؟» فکر می‌کردم این پرسش مقدمه توضیحی است، اما دیدم ادامه دارد. باز هم مرتب از من پرسیدند. «به نتیجه ای رسیدی؟ فکر کردی؟» همزمان خودشان هم حال معنوی دیگری پیدا کرده بودند. نزدیک اذان شد. از وضو که برگشتند دوباره با بغض و اشک پرسیدند: «خب! به نتیجه ای رسیدی چه کار کنیم؟» مبهوت مانده بودم. رفتند سمت چوب‌لباسی‌. عطرهای دم‌دستی‌شان را آنجا می‌گذاشتند. صدای اذان شان در خانه پیچید. وقتی نزدیک سجاده شدند، بغضشان ترکید. به پهنای صورت اشک می‌ریختند. گفتند: «شما که جوابی به این سؤال ندادی! اگر پرسیدند اسم خدایت کیست اگر یادمان رفت چه کنیم. اما فکر می‌کنم این «علی علی» گفتن‌های ما در طول زندگی که هر جا توانستیم و از دستمان برآمد، مدام گفتیم «علی علی» این «علی علی» گفتن‌ها ما را رها نمی‌کند. ما را ول نمی‌کنند. امیرالمؤمنین (علیه السلام) به جایش می‌آیند و جواب این «علی علی» گفتن‌ها را می‌دهند. اگر هم یادمان برود به ما یادآوری می‌کنند.» بعد بلافاصله گفتند: «اگر در این دنیا ایمان‌مان را امانت بدهیم دست امیرالمؤمنین (علیه السلام) به شرطی که ایمان را خراب نکرده باشیم... بگوییم این امانت خدمت شما آن لحظه و جایی که من احتیاج دارم، این را به من برگردانید؛ بعید می‌دانم امیرالمؤمنین کسی باشد که بخواهد از امانت نگهداری نکند و حتماً آدم امینی است. مهم این است که ما ایمان‌مان را امانت دهیم. این علی علی گفتن‌ها آنجا کار خودش را می‌کند.» ✍ نوه ی آیت الله مصباح یزدی 🆔@Dailynotes20
✍ به مناسبت ایام قمری ارتحال علامه محمد باقر مجلسی(ره) ۲۷ رمضان الکریم🔰 📚 معرفی سه اثر ارزشمند این عالم بزرگ شیعه، که توسط مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) تصحیح شده است🔰 📗 ۱- تُحْفَةُ الزّائِر کتابی به زبان فارسی نوشته محمد باقر مجلسی (متوفای ۱۱۱۰ق) که درباره زیارات معصومان(ع) از اسناد معتبر است. علامه مجلسی، کتاب را در ماه صفر ۱۰۸۵ق به فارسی تألیف کرده و بیان داشته که تنها زیاراتِ دارای سند معتبر را نقل کرده است. وی کتاب را در دوازده باب و یک خاتمه مرتب ساخته است. مؤلف به جهت آنکه ثواب زیارت پیامبر اکرم (ص) و ائمه(ع) در احادیث زیادی آمده و بیشتر کتب زیارت، به زبان عربی نوشته شده است، تصمیم می‌گیرد کتابی در زمینه آداب زیارت معتبر نقل‌شده از معصومان، به زبان فارسی بنویسد تا شیعیان فارسی ‌زبان از آن بهره ببرند. انصاری قمی، در «کتاب‌شناسی تألیفات علامه مجلسی»، ۱۳۶۹ش بهترین چاپ تحفة الزائر را مطبوع ۱۳۱۴ق به اهتمام و تصحیح علامه شیخ فضل‌الله نوری(ره) می‌داند. ✍ مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع (ره) در تقریظ تصحیح این اثر ارزشمند با ادبیاتی فصیح می فرماید:🔰 بر ضمیر منیر سعادت تخمیر و خاطر صافی ارباب خبرت و بصیرت می نگارد کتاب تحفه الزائر، که از تألیفات علامه دوران و محقق زمان، وحید دهره و فرید عصره، محیی مراسم الشریعه و ممیت آثار البدع و الضلاله، آخوند ملا محمد باقر اصفهانی، المشتهر بالمجلسی الثانی(اعلی الله مقامه و رفع فی الخلد أعلامه) و برای زاد مسافرین و توشه زائرین أقرب الوسائل به سوی مغفرت و رحمت حضرت احدیت است- از دیرگاهی به این طرف به دایره مطبوعات قدم نهاده و مرات عدیده به زیور طبع آراسته گشته، ولی علت غایی تألیف و مقصود اصلی مؤلف که توفیر حظ زائرین و تکثیر فائده مسافرین است، به واسطه عدم اهتمام مباشرین در تصحیح و طبع آن، حاصل نگردیده و مطبوع طباع ارباب ذوق و سلیقه نیفتاد و این قلیل البضاعه را مدتی مکنون خاطر بود که به تقریبی، اسباب طبع نسخه شریفه فراهم شود تا به طرزی خوب و اسلوبی مرغوب که عموم برادران دینی را محبوب و مطلوب آید، متصدی تحریر آن گردد.لهذا به تحریر این نسخه شریفه اقدام نموده و تمثیل آن را به طرزی خوش، ترتیب و تشکیل داده که می توان ادعا کرد که هرگاه کسی را از بوستان تألیفات مجلسی، تحفه لازم باید بگرفتن، نسخه ای از این تحفه، جازم آید.فجاء بحمدالله مرغوباً و یصیر ان شاء الله مطلوباً 📕 ۲- زادُ الْمَعاد (به معنای توشۀ روز معاد) علامه مجلسی(ره) در ادعیه و اعمال ایام سال، توسط مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) در سال ۱۳۲۱ ق در تهران تصحیح و به امر و تحت نظارت کامل ایشان چاپ گردید. 📘 ۳- مِرآةُ العُقُول في شرح أخبار آل الرسول علامه مجلسی(ره) در شرح کتاب کافی کلینی(ره)، توسط مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) تصحیح و تحت اشراف ایشان در سال ۱۳۲۲ق، چاپ گردید (بانی چاپ، مرحوم میرزا احمد خان مشیر) 🔶 منابع: ویکی شیعه/ ک، تنهای شکیبا، علی ابوالحسنی/ مجموعه رسائل و مکتوبات... شیخ، گردآوری، محمد ترکمان و... ✍ ویژه نامه ماه مجلس (به مناسبت، روز بزرگداشت علامه مجلسی رضوان الله علیه)🔰 https://hawzah.net/fa/Occation/View/70192/ ✍ جهت شادی روح علامه مجلسی و علامه شهید نوری (رضوان الله تعالی علیهما) 🌹 «رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات» اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم ✳️ @ShahidRabe
🔴 گوشت تلخ!؟ یهود، کارش را بلد است ▪️به نظر می رسد پروپاگاندای «گوشت تلخ» برای تخریب آقای پناهیان، آدرس انحرافی است. اینکه گفته شد این تعبیر از زبان دشمنان حضرت است هم، بی اثر است. چرا ؟؟ ▪️اصل داستان حمله به جناب پناهیان مربوط به مطالب شب‌های قبلی اوست، آنجا که با ظرافت و فتانت کمی پرده اسرار شبکه نفوذ را کنار زد و از فراموشی عامدانه یهودشناسی گفت و پرسید: چطور می شود بچه های ما در طول دوازده سااااال درس خواندن، حتی یک کلمه از این اصلی‌ترین دشمن اسلام و پیامبر مطلبی ندانند!! و ادامه داد که این کدام شبکه مخفی است که به رغم همه این سال‌ها پیگیری، اجازه نمی دهد حتی یک کلمه از سازمان توطئه یهود در کتاب مدارس ایران بیاید؟؟ ▪️داستان گوشت تلخ بهانه است. دلیل حمله هماهنگ اخیر به آقای پناهیان اینجاست، اما عوامل ناسی یهود و شبکه پرسابقه زیتون در ایران، حتی اینجا هم حاضر به نام بردن از فتنه یهود نیست! تا مبادا شاخکهای جامعه نسبت به ضرورت شناخت این کانون فتنه در ارکان حکومت و جمهوری اسلامی حساس شود. هدف، تخریب شخصیت پناهیان است تا حرف اصلی او شنیده نشود! ▪️شبکه ناپیدای یهود، هم پول دارد و هم آدم. هم آیت الله و استاد دارد و هم رسانه و ارتباطات. یهودای ایران، کارش را بلد است! 👤 زارع 🆔@Dailynotes20
امیرالمومنین انقلابی حداکثری بود نه حداقلی! به بهانه هیاهو رسانه‌ای سخنان تقطیع سخنان آقای پناهیان لازم دانستم که یک برشی از تاریخ را بیان کنم که امیرالمومنین را طوری روایت کنیم که حضرت بودند، نه اینکه آنچه دوست داریم روایت شود. رسانه‌های معاند، شبه روشنفکران، انقلابی‌های حداقلی و طیف اسلام رحمانی و صورتی معمولا روایتی از اسلام را دنبال می‌کنند که زیست اهل بیت را در پارادیم تسامح و تساهل خود جا زنند. در صورتی که واقعیت با آنچه آنان بیان می‌کند چیز دیگری است. سید علیخان در ریاض السّالكین شرح صحیه آورده که پیامبر گرامی اسلام در مدح امیرالمومنین فرمودند: «اِنَّ عَلِیّاً لاُخَیْشِنُ فی ذاتِ اللهِ» علی درباره‌ی ذات اقدس خدا، بسیار بسیار خشن است. یا در تاریخ اسلام آمده در سال هشتم وقتی پیامبر اسلام برای حجّة الوداع به مکه رفتند، حضرت امیر در یمن حضور داشتند. حضرت برای ماموریت تعلیم دین و دریافت زکات به یمن فرستاده شده بود. وقتی حرکت پیامبر به سمت مکه به امیرالمومنین رسید، حضرت به‌سرعت خود را به مکه رساند. در این بین، مبالغی زکات و مقداری حُلّه یمنی یعنی لباسهای دوختِ یمنِ آن روز که بسیار مطلوب و مقبول بود رابه یک نفر را در رأس کاروان بود سپرد که آن اموال را با خود بیاورد؛ بعد که آن کاروان رسید، امیرالمؤمنین سراغ آنها رفت؛ اما دید حلّه‌های یمنی را در غیاب حضرت، بین خودشان تقسیم کرده و هر کدام یک حلّه‌ی زیبا پوشیده و آمده‌اند! فرمود چرا اینها را پوشیده‌اید؟! گفتند غنیمت و زکات است؛ لذا متعلّق به ماست! شیخ مفید در ارشاد دارد که حضرت فرمود تا قبل از آن‌که به پیامبر برسد قابل تقسیم نیست؛ این خلاف مقررّات و خلاف دین است. لذا حلّه‌ها را از آنها گرفت. آنان پیش پیامبر آمدند و از امیرالمومنین شکایت کردند! پیامبر فرمود: چرا شکایت می‌کنید؛ مگر چه شده است؟ عرض کردند علی آمد و اینها را از ما گرفت. الاربلی در کشف الغمه دارند که پیامبر در جواب آنها گفت: علی را بر این کار ملامت نکنید؛ «انّه خشن فی ذات اللَّه»؛ او در مسأله‌ی مقرّرات خدایی، مرد خشنی است. @cafe_fekr 🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢یک جمله‌ی طلایی؛ بیشعور نباشیم! 👈بله عزیزم ما هم معتقدیم در مقابل ایجاد آلودگی‌ در نمی‌توان گفت «تو گوش نده» یا «تو نبین» یا «تو بو نکن» و بایستی جلوی فرد آلوده کننده گرفته شود تا مزاحم دیگران نشود و حق آنان را ضایع نکند! حالا شما بگویید؛ خانم‌های بی‌حجاب و بدحجاب در برابر آلودگی چشمی که در جامعه ایجاد میکنند، میتوانند به افرادی که برای آنان مزاحمت درست کرده‌اند بگویند: «شما نگاه نکنید»؟ ✍میلاد خورسندی 🆔@Labkhandghalam
30.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ده دقیقه، گزارش از خیانت‌های بزرگ حتما ببینید ⭕️ تو سریال هفت‌ سر اژدها ‎یه "یزدان عبایی" هست که علیه سلطان اعتراف کرده! مانند "عباس یزدان پناه" که سال ٩٢ شهادتش علیه مهدی هاشمی (پسر رفسنجانی، اسوه توسعه و اصلاحات) خیلی مهم بود!!! دبی ربوده شد تا همین الان... فیلم منتشرنشده ای از اعترافات بسیار مهم عباس یزدان پناه درباره مهدی هاشمی... 🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای پناهیان می‌گویند امیرالمؤمنین برای منافقان و کافران، برای زیاده‌خواهان گوشت تلخ بودند. این سخن غیر از این آیه است؟! «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُٓ أَشِدَّآءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَآءُ بَيْنَهُمْ» «أَشِدَّآءُ» بودن بر کفار یعنی چه؟! یعنی نبی مکرم اسلام و یاران ایشان مانند امیرالمؤمنین، برای کفار جذاب و دل‌نشین بودند؟! امیرالمؤمنین (ع) بالاتر و جذاب‌تر هستند یا خداوند؟! یاد خداوند هم برای برخی تلخ است. «وَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ» (زمر:۴۵) هنگامی كه خدا به یگانگی یاد می‌شود دل‌های كسانی كه به آخرت ایمان ندارند، نفرت پیدا می‌كند. چرا وقتی فائذه هاشمی به پیامبر توهین کرد، کسی نخواست موضع بگیرد؟! وقتی می‌خواستند علیه خدا هم راهپیمایی کنند، کسی موضع نگرفت؟! آن برخورد رحمانی با غیر ظاهر الصلاح‌ها، چرا به آقای پناهیان که رسید، شدید شد؟! رحماء بینهم، اشداء علی انقلابی‌ها؟! در محبت و ارادت آقای پناهیان به امیرالمؤمنین شک دارید؟! شما که محب امیرالمؤمنین(ع) هستید، چرا توصیه حضرت را فراموش می‌فرمایید که: «ضَعْ أَمْرَ أَخِيكَ عَلَى أَحْسَنِهِ حَتَّى يَأْتِيَكَ مَا يَغْلِبُكَ مِنْهُ وَ لاَ تَظُنَّنَّ بِكَلِمَةٍ خَرَجَتْ مِنْ أَخِيكَ سُوءاً وَ أَنْتَ تَجِدُ لَهَا فِي اَلْخَيْرِ مَحْمِلاً» هر كارى كه از برادر دينى خود سرزند آن را به بهترين وجه آن حمل كن، تا كارى كند كه راه توجيه را بر تو ببندد، و هيچ گاه بسخنى كه از دهان برادرت بيرون آيد گمان بد مبر، در صورتى كه براى آن سخن محمل خوبى مى‌يابى. @sharhe_hal
🔴 استوری شیخ جواد نوری مسئول موکب محبان علی بن ابی طالب علیهماالسلام کربلا از برگزاری جلسه مودّت و رفع سوءتفاهمات بین حجج الاسلام انصاریان و پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم روایت استاد پناهیان از دیدار با شیخ حسین انصاریان در برنامه سحرگاهی شبکه سه سیما 🆔@Dailynotes20
🔴 توصیه مجدد مقام معظم رهبری به رجوع به آثار آیت الله مصباح 🔹 رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار دانشجویان: امسال بحمداللّه ماه رمضان، ماه رمضان خوبی بود بخصوص رواج قرآن، تلاوت قرآن برای بنده خیلی خرسندکننده بود اینکه در شهرهای مختلف افراد متعددی گاهی حتی نوجوانهایی به این خوبی، به این روانی، گاهی از حفظ قرآن تلاوت میکنند، این یکی از آرزوهای بزرگ این بنده بود که بحمداللّه می‌بینم دارد تحقق پیدا میکند، تحقق پیدا کرده. بارها خدا را شکرگزاری میکنم. با قرآن هرچه میتوانید مأنوس بشوید. همه چیز در قرآن هست. با تدبر در قرآن، البته این تدبر با راهنمایی باید همراه باشد. 🔹 بجا است از کتابهای مرحوم آقای مصباح (رضوان‌اللّه‌‌علیه) استفاده بشود. حقاً و انصافاً فکر این مرد بزرگ فکر کمک‌کننده‌ی به حرکت درست فکری جوانها است. 🔹 هیئتهای فعال در این ماه، افطارهای خیابانی در این ماه، اینها همه‌اش چیزهای باارزشی است. ۱۴۰۳/۱/۱۹ 🆔@Dailynotes20
♨️ خبر توافق ایران و آمریکا در مورد جنگ غزه و حمله به اسرائیل 🆔@Dailynotes20
🟢 بازتابهای توییتری این خبر به نفع ایران و جبهه مقاومت 🆔@Dailynotes20
آقای تشکل! ⚡️⚡️«این مقداری که شما(تشکلها) راجع به توقّع از دولت و نظام و شخص حقیر و مانند اینها اینجا بیان کردید، بدانید چند برابرش من از شما توقّع دارم» 🔺وضعیت اخلاقی که درگیرش هستید و خبر هم ندارید که این گناه است و چه بلایی سرتان میآورد. متهم کردن این و آن در فضای مجازی است، شما فرصت دارید تهمت بزنید و او فرصت پاسخ هم ندارد. این عین ظلم و بی عدالتی است. ولو به اسم عدالت چنین کنید. اینقدر راحت اسم نبرید. (ضعف تشکلها در اخلاق) 🔺به لحاظ فکری و اندیشه باید روی خودتان کار کنید. اینطور به مرور دارید تحلیل میروید. خیلی اوقات زیر اسم اسلام کارهای ضد اسلامی انجام میگیرد. متصل شوید به اساتید فکر انقلاب مثل مرحوم مصباح. (ضعف تشکلها در اندیشه) 🔺بدانید کجایید و چه آرمانی را دنبال کنید. شما در دامن «نظام انقلابی» متولد شدید. آن را بشناسید. به آن لگد نزنید. از داشته های آن بهره بگیرید. بدانید چه بودیم و امروز چه هستیم. ارزش آن را بدانید. این محافظه کاری نیست. (شکر نظام انقلابی) 🔺دو آرمان را پیگیری کنید 🌱«اداره‌ی کشور به شیوه‌ی اسلامی» 🌱«ارائه‌ی یک الگو به مردم جهان برای اداره‌ی خوب یک کشور» بدانید در زمانه دولت سازی هستیم. از دوران نظام انقلابی عبور کرده ایم. فقط نق نزنید. ایده بدهید برنامه بدهید، فکر کنید، راه حل بدهید. در این جهت که رسالت تاریخی شما است، باشید. (آرمان مشخص برای کار در داخل و خارج) 🔺بیش از توجه به خارج از دانشگاه به داخل توجه کنید. دانشگاه باید به جز «تربیت عالم» و «تولید علم»، مدیریت این دو را بر عهده بگیرد. این دو نباید در خدمت دستگاه استکبار قرار بگیرند. همینها را پیگیری کنید که دانشگاه چنین بشود و دانشجویان دیگر هم پای کار بیایند. (تحقق حاکمیت انقلابی در بستر دانشگاه) 🔺«این حوادثی که در سطح منطقه و در سطح دنیا شما را به هیجان می‌آورد و به آنها افتخار میکنید، مربوط به کشور شما است، مربوط به جامعه‌ی شما و به انقلاب شما است.» این ها همه محصول تلاش کشور و پیشرفت آن در الگودهی است. متوجه شدید یکی از سر فصلهای مهم نقش ایران در حوادث منطقه و دنیا را؟ همین را پیگیری کنید، همین را دنبال کنید که عقب ماندگیهایش جبران شود. (آرمان جهانی که باید دنبالش کنید این است) 🔺من خیلی حرفها میزنم، میشنوید، ولی دنبال نمیکنید. چرا دنبال نمیکنید؟ مشغول چه کار مهمتری هستید؟ [از بیانات مقام معظم رهبری] علی مهدیان 🆔@Dailynotes20
جامعه کبیره.m4a
4.24M
🎧فایل صوتی 🕌زیارت جامعه کبیره 👤با صدای حاج مهدی سماواتی 🌺🍃🌺🍃 🌷أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج بحق زینب کبری سلام الله علیها 🌷
✍ به بهانه ماه شوال ✅ استهلال توسط مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) با بهره گیری از علم 🔰مفهوم شناسی🔰 ✍ نگاه کردن به آسمان جهت دیدن هلال در شب اول ماه قمری را استهلال گویند. مطابق با نظر برخی از لغت‌شناسان، هلال از اهلال به معنی بلند کردن صدا گرفته شده به این جهت که مردم به هنگام دیدن آن با صدای بلند دیگران را از آن آگاه می‌ساختند.از این رو بلند‌کردن صدا به تلبیه در مناسک حج و نیز فریاد نوزاد هنگام ولادت را هم که در آنها نیز بلند‌کردن صدا وجود دارد، استهلال می‌گویند استهلال عملی مستحب و گاه واجب کفایی است؛ بسیاری از وظایف و عبادات فردی و اجتماعی مسلمانان بر اساس ماه‌های قمری و تشخیص آغاز ماه‌های قمری نیز مبتنی بر رؤیت هلال است. تعیین ماه‌های حرام و ارتباط تنگاتنگ آن با موضوع دیه، تعیین ایام حج و روز عید قربان، تعیین ابتدا و انتهای ماه رمضان با زندگی مسلمانان ارتباط دارد. قرآن کریم از هلال ماه، منازل ماه، گردش ماه بر اساس نظم و محاسبه دقیق و نقش آن در تعیین اوقات زندگی مردم و تعیین زمان حج سخن گفته است. بر پایه روایات، وجوب روزه در ماه رمضان و افطار در عید فطر، وابسته به رؤیت هلال است مانند «صُومُوا لِرُؤْیتِهِ وَ أَفْطِرُوا لِرُؤْیتِهِ؛[۱] روزه بگیرید با رؤیت آن و افطار کنید با رؤیت آن». همچنین در دیدگاه فقهی، تعیین هنگام انجام مناسک حج و وقوف در عرفات، مشعر و منا، وابسته به ثبوت هلال ذی الحجه است. ⁉️ استهلال توسط مرجعی، ! 💠 مجتبی سلطانی احمدی تاریخ پژوه: سطح دانش و اطلاعات علمی علامه شیخ فضل الله نوری(ره) چنان بالا بود که دوست و دشمن به مقامات علمی ایشان اعتراف داشتند. معلومات شیخ منحصر به فقه و اصول و حکمت و کلام نبود و به اصطلاح جامعیت علمی داشت. شیخ از علوم و که اغلب فقها و علمای وقت بی بهره‎ بودند اطلاع کافی داشت و در نجوم و هیئت و ادبیات با اهل فن مباحثه می‎کرد. هم اکنون یک کتاب در به خط شیخ موجود است که رسول جعفریان تصویر آن را در کانال خود منتشر کرده است. شیخ برای تهیه مندرجات روزنامه‎ها و جراید اروپا درباره ایران و اسلام از میرزا عبدالغفار نجم الدوله و علامه قزوینی[که هر دو از شاگردان و مقلدینش بودند] بهره می‎گرفت و اطلاعات دقیقتری نسبت به دیگران به ویژه سایر علما از تحولات دنیای غرب داشت[ضمن اینکه به چند زبان از جمله فرانسه مسلط بود، نمونه ای از دستخط فرانسه شیخ، توسط مورخ معاصر، مهدی انصاری اعلام شده است]. 💠 مرحوم شیخ حسین لنکرانی: در علم هیأت، حاج میرزا عبدالغفار خان نجم الدوله (ریاضیدان و منجم مشهور عصر قاجار) که علاوه بر تبحر در هیأت و نجوم و داشتن شخصیت و شهرت علمی ممتاز در این زمینه، تألیفات علمی اسلامی زیادی داشت، و "فدوی" (فدائی) شیخ شهید بود، خدمت شیخ، علم کلام می خواند و شیخ نیز که در هیأت و نجوم، ید طولایی داشته، در این قسمت[ریاضی، هیأت و نجوم]، با او بحث علمی هیوی [ هََ ی َ وی ی: عالم به علم هیأت . اخترشناس . ستاره شناس . ستاره شمر. اخترشمار] می فرمود.[شیخ در انتهای رمضان الکریم شخصاً نسبت به استهلال ماه شوال اقدام می کردند]. شیخ، مخصوصاً برای انس دادن اصحاب حوزه و اطرافیان خود به قسمت های هیوی و اصطلاحات نجومی، تقویمی با اصطلاحات فنی مربوط به این قسمت، طراحی و چاپ کرده بود که بین خودشان "تقویم رقومی" خوانده می شد.اگر نمونه ای از آن "تقویم رقومی شیخ" پیدا شود، خیلی ارزش دارد.[این اثر و مکتوبات جلسات مباحثه ، هیأت و نجوم، مانند خیلی دیگر از آثار مرجع شهید، پس از شهادت ایشان، با هدایت انگلیس، به یغما رفت] ✍ مرجع شهید، پس از استنساخ اثر النافع یوم الحشر فی شرح باب الحادی عشر فاضل مقداد در ۱۲۷۷ق در مدرسه سعادت آباد، مطلبی درباره ، هندسه و نگارش نموده که ثبت در کتابشناسی توصیفی نسخ خطی و چاپ سنگی کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز است. همچنین ایشان، اُکَر ثاوذوسیوس، را در سال ۱۲۸۵، در تهران کتابت کرده است.(موجود در فهرست نسخه های خطی مؤسسه آقای بروجردی، ج ۱، ص، ۱۹۹) اُکَر ثاوذوسیوس از متون درسی ریاضی حوزه علمیه در علم هندسه و مثلثات کروی بوده است. اکر یا کره نام کتابی است از ثاوذوسیوس یونانی که نخست توسط قسطا بن لوقا بعلبکی در پیرامن سال ۲۵۰ق به دستور ابوالعباس احمد بن معتصم از آغاز تا شکل پنجم از مقالت سوم به عربی در آمده و باقی را دیگری ترجمه نموده و ثابت بن قره حرانی آنها را اصلاح کرده است.این کتاب را که ۵۸ یا ۵۹ شکل دارد، خواجه نصیرالدین طوسی هم در تاریخ جمادی الاولی ۶۵۱ق به زبان عربی ساده تحریر کرد. 🔸منابع: خبرگزاری فارس/ک، تنهای شکیبا، ک، اندیشه سبز، زندگی سرخ، علی ابوالحسنی/سایت دانشگاه امام صادق(ع)/[۱] ویکی شیعه، کلینی، الکافی، ۱۴۰۷ق، ج۴، ص۷۷؛ مجلسی، بحار الانوار، ۱۴۰۳ق، ج۵۵، ص۳۵۶... ✳️ @ShahidRabe
24.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پادکست ۴ منابع: آثار قلمی و کلامی پژوهشگران، عبدالحسین خسرو پناه، علی ابوالحسنی، علی احمدی‌خواه کوه نانی، علی دوانی، موسی حقانی ✳️ @ShahidRabe
🔴 توصیف یک اقتصاددان اصلاح طلب از شرایط کشور 🔸 روزنامه هم‌میهن درباره انتقاد کیهان از رسانه‌های منتقد دولت رئیسی به دلیل ندیدن دستاوردهای دولت با سعید لیلاز گفتگو کرده است. لیلاز در این گفتگو نظرات جالبی درباره وضعیت اقتصاد کشور بیان کرده است: 🔸«واقعیت این است که من شرایط اقتصادی ایران را بیشتر از آنچه که به‌صورت عمومی در رسانه‌های منتقد دولت مطرح می‌شود، می‌بینم. هیچ حوزه‌ای در اقتصاد ایران وجود ندارد که شرایط آن نسبت به دو یا سه سال قبل به مراتب بهتر نباشد. 🔸این به معنای آن نیست که اقتصاد کشور شرایط خوبی دارد. ما هنوز در شرایط بحران هستیم اما روندمان رو به بهبود است. وضعیت مالیات‌ستانی، بهبود شرایط عمومی کسب‌وکار و مانند آن شرایط بهتر است و در بعضی حوزه‌ها مثل رشد اقتصادی با سرعت نسبتاً کمتری رو به جلو حرکت می‌کنیم. 🔸ما در حال تغییر وضعیت از حالت فوق‌بحرانی به وضعیت بحرانی هستیم. در این زمینه نیز سیاه‌نمایی صورت می‌گیرد. تولید خودروی ایران در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۷۰۰ هزار دستگاه بود. این آمار در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسید. علاوه بر اینکه چندهزار دستگاه خودرو از خارج از کشور وارد شد. این حوزه رشد ۱۰۰ درصدی داشته است. 🔸سوال من این است که چه کسانی این خودروها را می‌خرند؟ سرمایه‌دارها می‌خرند؟ سرمایه‌دارها که خودروی ایرانی سوار نمی‌شوند. به نظر می‌رسد وضعیت خرید در حال بهبود است. با وجود اینکه در ۵ سال گذشته بیش از ۳ میلیون دستگاه خودرو تولید شده، ۵۰۰هزار نفر همچنان در صف خرید خودرو قرار دارند که ظرف ۴ ماه آینده ماشین‌های خود را دریافت خواهند کرد. 🔸در حال حاضر ماهانه یک‌ونیم میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور می‌شود که نیمی از آن ارزش گمرکی ۶۰۰ دلاری دارد که به معنی پیشرفته بودن این دستگاه‌هاست. مراجعه به آمارهای سینمایی و فروش بلیت‌های تئاتر نشان می‌دهد که این عرصه نیز با رونق بیشتری مواجه شده است. 🔸آنچه شما مطرح کردید مبنی بر اینکه چرا ما به‌ عنوان شهروندان این پیشرفت‌های اعلامی را در زندگی‌مان حس نمی‌کنیم، سه علت مادی و یک علت ذهنی دارد: 🔺اول، سرعت رشد اقتصادی ایران به اندازه‌ نیاز کشور نیست. سرعت کم است و برای محسوس بودن آن به رشد بیش از ۷ درصد نیاز داریم. این اعداد طی چهار و پنج سال گذشته ۴ تا ۵ درصد بوده است. 🔺دوم، بخش مهمی از این رشد اقتصادی چاله‌های سقوط اقتصاد ایران در سال‌های ۹۷ و ۹۸ را پر کرده است. این همان چیزی است که اقتصاد‌دان‌ها و مقام رهبری اسم آن را دهه از‌دست‌رفته ۹۰ گذاشته‌اند. 🔺سوم، شکاف طبقاتی به‌ویژه در دوران اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است. وقتی حرف از رشد اقتصادی می‌زنیم، طبقات فرادست آن را بیشتر از طبقات فرودست احساس می‌کنند. علت اصلی این شکاف طبقاتی، تورم لگام‌ گسیخته ۶ سال اخیر بوده است. بخشی از این شکاف طبقاتی به علت پرداخت یارانه‌های نقدی در حال ترمیم است. 🔺دلیل ذهنی این وضعیت نیز این است که آقای رئیسی و نظام جمهوری اسلامی، جنگ نرم را باخته‌اند.» 🆔@Dailynotes20