📚 فرش قرمزی برای کتاب
💠 تصمیم گرفتیم برآیندی از میزان ارتباطمان با کتابخوانی داشتهباشیم، تا بتوانیم با برگزاری طرحی هر چه بهتر فاصلهمان را با کتاب کم کنیم.
اگر به این دلیل که خود را جزو افراد کتابخوان نمیدانید و تا به حال ارتباط خوبی با کتاب نداشتهاید، قصد عبور از این پرسشنامه را دارید، بدانید که قطعاً یکی از گروهمخاطبان اصلی این پرسشنامه شما هستید.
قطعا جامعه آماری بزرگتر، اطلاعات دقیقتری به ما خواهد داد.
ممنون میشویم زمان کوتاهی گذاشته و در تکمیل و انتشار این پرسشنامه شرکت نمایید تا با کمک هم بتوانیم فرش قرمزی برای حضور پررنگتر کتاب در زندگیمان پهن کنیم.
🌐 https://survey.porsline.ir/s/vyiOkHE/
حوزه شریف
@HDsharif
14.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پای_درس_استاد
🎥 ببینید:
امروز نظام معیشتی مردم مبتنی بر نهادهای آموزشی است
🔸 کلاس #عدالت_در_نظریه_و_عمل
با ارائهی استاد قنبریان
۱۴۰۰/۲/۳۰
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
🔹 کلاس #معجزه_خاتم۱
🔸 #استاد_سلامت
۱۴۰۰/۲/۳۰
💠 تواصو بالحق و تواصو بالصبر که همان امر به معروف است، نیز جزء عمل صالح میباشد، اما در سورهی عصر به طور جداگانه به آن تاکید شدهاست. چرا؟
این دو مورد عطف خاص به عام هستند، یعنی از عمل صالح دو چیز را خاص میکنیم که این کار دلالت بر تاکید دارد. در این سوره احتمالا تاکید روی این دو کار به خاطر این بوده که این دو امر خیلی مهم هستند و احتمال غافل شدن از آنها نیز محتمل است. از طرفی باتوجه به روایات، اگر این دو امر محقق نشود، بسیاری از نیکیها محقق نمیگردد.
🔹 #هفته_نهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
🔷️ بسم الله الرحمن الرحیم 🔷️
🔸هم اکنون
#هفته_دهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
#گزارش_روز
۱۴۰۰/۳/۶
🔷️ کلاس عقاید اصیل۲ با ارائهی استاد تقی زاده
🔷️ کلاس عدالت در نظریه و عمل با ارائهی استاد قنبریان
🔶کلاس قرآن کریم با ارائهی استاد مخبری
#هفته_دهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
#گزارش_روز
۱۴۰۰/۳/۶
🔷️ کلاس قرآن کریم با ارائهی استاد صفاریان
🔷️ کلاس انقلاب های جهان با ارائهی استاد کدخدایی
🔶کلاس معجزه خاتم۱ با ارائهی استاد سلامت
#هفته_دهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
#گزارش_روز
۱۴۰۰/۳/۶
🔶کلاس مکتب حیات بخش با ارائهی استاد سیفایی
🔷️ کلاس گام دوم انقلاب با ارائهی استاد بیک محمدلو
#هفته_دهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
🔷️کلاس #اخلاق
🔶 #استاد_جلالی
۱۴۰۰/۳/۶
💠 یکی از شایعترین بیماریهای روحی انسان بیماری قساوت است.
ریشه قساوت از نظر قرآن این است که به دلیل گذر زمان آیات و نشانهها نزد انسان طبیعی میشود و انسان تضرع خود را نسبت به خداوند از دست میدهد، غافل میشود و نشانههای خدا برایش عادی میشود. قساوت قلب از آنجا میآید که خدا را برای جایی که تحلیل نداریم میدانیم. علم نوین بشر را وارد یک قساوت تمدنی و از سویی دیگر دچار تکبر تاریخی نمود. در حالی که در قرآن آمده آنچه ساخته بشر است مثل کشتی آن هم نشانه خدا است.
انسان باید خود را در مقابل خدای متعال ناچار و ناگزیر بداند و حال تضرع داشته باشد و همواره شکرگذار نعمات الهی باشد. اوج معنویت آن است که در هر آنچه که انسان مینگرد خدا را بیبیند.
#هفته_دهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
💠 شورای نگهبان؛ چالش "جمهوریت" و "اسلامیت"؟ 💠
✅ نشست ویژه گفتگوهای صمیمی خانواده حوزه شریف پیرامون انتخابات و راه آینده
💠 گفتگوی آزاد به همراه ارائههایی کوتاه از:
🔷 دکتر جواد درویش
🔶 حجتالاسلام فرهاد شیرمحمدی
🔷 حجتالاسلام وحید طراوت
🔶 حجتالاسلام مجتبی عرب
🔷 مهندس عباس عسکری ساری
🔶 دکتر محمدحسن نیلی
⏱ زمان: جمعه ۷ خرداد، ساعت ۲۱
📲 مکان: شبستان مجازی مسجد دانشگاه شریف به آدرس
https://vclass.ecourse.sharif.edu/ch/shabestan
◀️ اطلاعات بیشتر در:
@Azadandishi_hd
@hdsharif
حوزه دانشجویی شریف
💠 شورای نگهبان؛ چالش "جمهوریت" و "اسلامیت"؟ 💠 ✅ نشست ویژه گفتگوهای صمیمی خانواده حوزه شریف پیرامون
#آزاداندیشی
💠 شورای نگهبان؛ چالش "جمهوریت" و "اسلامیت"؟ 💠
✅ نشست ویژه گفتگوهای صمیمی خانواده حوزه شریف پیرامون انتخابات و راه آینده
💠 فرایند احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری در این دوره، بهانهای است تا به موضوع "نسبت جمهوریت و اسلامیت در ساختارهای جمهوری اسلامی" پرداخته و به طور خاص جایگاه #شورای_نگهبان و نقاط ضعف و قوتش را بررسی کنیم.
🔹 در این نشست به این سوالات می پردازیم:
❓شورای نگهبان با چه هدفی و با چه ساز و کاری در قانون اساسی تدارک دیده شده است؟
آیا در حال حاضر همان غایات پیگیری و اجرا میشود؟
❓ اندیشه اسلامی اجازه تحدید انتخاب مردم توسط حاکمیت را می دهد؟ در چه حدودی؟ در واقع این نسبت جمهوریت و اسلامیت آیا توسط شورای نگهبان باید حراست شود؟
❓ آیا خواست مردم و تشخیص مردم درباره برخی معیارهای صلاحیت نامزدها، برای شورا حجیتی در احراز صلاحیت باید داشته باشد؟
❓ وضعیت امروز چه آینده ای را در پی دارد؟
◀️ ارائه دهندگان این جلسه، هر یک در زمانی ده دقیقه ای به این مسائل میپردازند و سپس گفتگوی آزاد میان حضار برقرار می شود.
🔴 منتظر جلسهای چالشی باشید 🔴
⏱ زمان: جمعه ۷ خرداد، ساعت ۲۱
📲 مکان: شبستان مجازی مسجد دانشگاه شریف به آدرس
https://vclass.ecourse.sharif.edu/ch/shabestan
◀️ اطلاعات بیشتر در:
@Azadandishi_hd
@hdsharif
🔷️کلاس #انقلابهای_جهان
🔶 #استاد_کدخدایی
۱۴۰۰/۳/۶
💠 نکاتی درباره انقلاب کوبا
🔹 نوع جنبش نهضت آزادیخواهی است. اما نکته مهم آن جنگ چریکی است که در کوبا آغاز شده.
🔹 هدف از انقلاب یکی کسب حقوق قومی و نژادی و دیگری به دست آوردن استقلال است.
🔹 گروه حاکم در آنجا آمریکا است، که قبل از آن اسپانیاییها در دورهای طولانی حکومت داشتند. پس انقلاب کوبا، انقلابی علیه استعمار آمریکاست.
🔹 دو شخصیت در کوبا خیلی مهم هستند؛ فیدل کاستروی کوبایی و ارنستو چگوارای آرژانتینی که هر دو از خانوادهای مرفه آمدند، که انتظار نمیرود آن شرایط را رها کنند و انقلابی شوند.
🔹 نمیتوانیم بگوییم انقلاب کوبا، انقلابی مردمی است. اما شهرنشینها و روستاییان در این انقلاب همراه شدند.
🔹 خروجی انقلاب هم چندان قابل توجه نیست. استقلال پیدا میکنند، اما چون استراتژی نداشتند، انقلاب احساسی است. برای همین وقتی انقلاب شد، دیدند مدلی برای حکومت ندارند و دست به دامن کمونیسم شدند.
#هفته_دهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
🎙 #چرا_جنگیدم
پادکستهایی داستانی از زبان آنانی که در سوریه، روبروی هم جنگیدند.
🔸 روایتهایی که تا به حال، نشنیدیم ...
قسمت اول: از افغانستان تا شام ۱
قسمت دوم: از افغانستان تا شام ۲
💠 کاری از بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
▶️@HDsharif
🕋https://t.me/OmatVahedeh