🔷️کلاس #اخلاق
🔶 #استاد_جلالی
۱۴۰۰/۳/۶
💠 یکی از شایعترین بیماریهای روحی انسان بیماری قساوت است.
ریشه قساوت از نظر قرآن این است که به دلیل گذر زمان آیات و نشانهها نزد انسان طبیعی میشود و انسان تضرع خود را نسبت به خداوند از دست میدهد، غافل میشود و نشانههای خدا برایش عادی میشود. قساوت قلب از آنجا میآید که خدا را برای جایی که تحلیل نداریم میدانیم. علم نوین بشر را وارد یک قساوت تمدنی و از سویی دیگر دچار تکبر تاریخی نمود. در حالی که در قرآن آمده آنچه ساخته بشر است مثل کشتی آن هم نشانه خدا است.
انسان باید خود را در مقابل خدای متعال ناچار و ناگزیر بداند و حال تضرع داشته باشد و همواره شکرگذار نعمات الهی باشد. اوج معنویت آن است که در هر آنچه که انسان مینگرد خدا را بیبیند.
#هفته_دهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
💠 شورای نگهبان؛ چالش "جمهوریت" و "اسلامیت"؟ 💠
✅ نشست ویژه گفتگوهای صمیمی خانواده حوزه شریف پیرامون انتخابات و راه آینده
💠 گفتگوی آزاد به همراه ارائههایی کوتاه از:
🔷 دکتر جواد درویش
🔶 حجتالاسلام فرهاد شیرمحمدی
🔷 حجتالاسلام وحید طراوت
🔶 حجتالاسلام مجتبی عرب
🔷 مهندس عباس عسکری ساری
🔶 دکتر محمدحسن نیلی
⏱ زمان: جمعه ۷ خرداد، ساعت ۲۱
📲 مکان: شبستان مجازی مسجد دانشگاه شریف به آدرس
https://vclass.ecourse.sharif.edu/ch/shabestan
◀️ اطلاعات بیشتر در:
@Azadandishi_hd
@hdsharif
حوزه دانشجویی شریف
💠 شورای نگهبان؛ چالش "جمهوریت" و "اسلامیت"؟ 💠 ✅ نشست ویژه گفتگوهای صمیمی خانواده حوزه شریف پیرامون
#آزاداندیشی
💠 شورای نگهبان؛ چالش "جمهوریت" و "اسلامیت"؟ 💠
✅ نشست ویژه گفتگوهای صمیمی خانواده حوزه شریف پیرامون انتخابات و راه آینده
💠 فرایند احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری در این دوره، بهانهای است تا به موضوع "نسبت جمهوریت و اسلامیت در ساختارهای جمهوری اسلامی" پرداخته و به طور خاص جایگاه #شورای_نگهبان و نقاط ضعف و قوتش را بررسی کنیم.
🔹 در این نشست به این سوالات می پردازیم:
❓شورای نگهبان با چه هدفی و با چه ساز و کاری در قانون اساسی تدارک دیده شده است؟
آیا در حال حاضر همان غایات پیگیری و اجرا میشود؟
❓ اندیشه اسلامی اجازه تحدید انتخاب مردم توسط حاکمیت را می دهد؟ در چه حدودی؟ در واقع این نسبت جمهوریت و اسلامیت آیا توسط شورای نگهبان باید حراست شود؟
❓ آیا خواست مردم و تشخیص مردم درباره برخی معیارهای صلاحیت نامزدها، برای شورا حجیتی در احراز صلاحیت باید داشته باشد؟
❓ وضعیت امروز چه آینده ای را در پی دارد؟
◀️ ارائه دهندگان این جلسه، هر یک در زمانی ده دقیقه ای به این مسائل میپردازند و سپس گفتگوی آزاد میان حضار برقرار می شود.
🔴 منتظر جلسهای چالشی باشید 🔴
⏱ زمان: جمعه ۷ خرداد، ساعت ۲۱
📲 مکان: شبستان مجازی مسجد دانشگاه شریف به آدرس
https://vclass.ecourse.sharif.edu/ch/shabestan
◀️ اطلاعات بیشتر در:
@Azadandishi_hd
@hdsharif
🔷️کلاس #انقلابهای_جهان
🔶 #استاد_کدخدایی
۱۴۰۰/۳/۶
💠 نکاتی درباره انقلاب کوبا
🔹 نوع جنبش نهضت آزادیخواهی است. اما نکته مهم آن جنگ چریکی است که در کوبا آغاز شده.
🔹 هدف از انقلاب یکی کسب حقوق قومی و نژادی و دیگری به دست آوردن استقلال است.
🔹 گروه حاکم در آنجا آمریکا است، که قبل از آن اسپانیاییها در دورهای طولانی حکومت داشتند. پس انقلاب کوبا، انقلابی علیه استعمار آمریکاست.
🔹 دو شخصیت در کوبا خیلی مهم هستند؛ فیدل کاستروی کوبایی و ارنستو چگوارای آرژانتینی که هر دو از خانوادهای مرفه آمدند، که انتظار نمیرود آن شرایط را رها کنند و انقلابی شوند.
🔹 نمیتوانیم بگوییم انقلاب کوبا، انقلابی مردمی است. اما شهرنشینها و روستاییان در این انقلاب همراه شدند.
🔹 خروجی انقلاب هم چندان قابل توجه نیست. استقلال پیدا میکنند، اما چون استراتژی نداشتند، انقلاب احساسی است. برای همین وقتی انقلاب شد، دیدند مدلی برای حکومت ندارند و دست به دامن کمونیسم شدند.
#هفته_دهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
🎙 #چرا_جنگیدم
پادکستهایی داستانی از زبان آنانی که در سوریه، روبروی هم جنگیدند.
🔸 روایتهایی که تا به حال، نشنیدیم ...
قسمت اول: از افغانستان تا شام ۱
قسمت دوم: از افغانستان تا شام ۲
💠 کاری از بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
▶️@HDsharif
🕋https://t.me/OmatVahedeh
حوزه دانشجویی شریف
🎙 #چرا_جنگیدم پادکستهایی داستانی از زبان آنانی که در سوریه، روبروی هم جنگیدند. 🔸 روایتهایی که تا
#چرا_جنگیدم
🔻کمتر دانشجویی در دانشگاه شریف پیدا میشود که راجع به سلفیها و نوسلفیها، اطلاعاتی فراتر از همین کلیشههای همیشگی و بعضا بسیار غلط، داشته باشد. همین تصویر یک خطی همیشگی.
🔻منتها دروس «جهان اسلام» حجتالاسلام سیفایی و همینطور حجتالاسلام قطرانی در حوزهی شریف، بسیاری از معرفتجویان را برای اولین بار با واقعیتِ غیرِ کارتونی این گروهها بیشتر در تماس قرار داد. بسیاری از معرفتجویان در همان دروس از فرصتهایی که به خاطر همین عدم شناخت از دست رفته بود، حسرتها خوردند.
🔶 حال با دغدغهی ایجاد شده در آن دروس، عزیزانی در واحد بینالملل بسیج دانشگاه شریف تصمیم گرفتند تا برای فراهم آوردن بستری مناسب برای شناخت پیچیدگیهای جهان اسلام و اسلامگرایان، به موضوع سوریه بپردازند. شاید هیچ موضوعی مانند جنگ سوریه، در اینباره به ما اطلاعاتی جامع و فهمی گسترده ندهد. عصارهی حوادث گذشته از جنگ شوروی با افغانستان بگیرید تا جنگ رژیم بعثی عراق با جمهوری اسلامی ایران، و همینطور عصارهی مهمترین مکاتب اسلامگرا در این میدان جمع شده است.
🔶در سلسله پادکستهای #چرا_جنگیدم که تا به حال دو قسمت آن منتشر شده، میتوانید باری به افغانستان رفته و از دیدگاه یک عضو القاعده به داستان این منطقه و جنگ سوریه نگاه کنید. بار دیگر عضو داعش شوید و حوادث عراق و سوریه را بنگرید. بار دیگر به سراغ سه عضو زندانی اخوان المسلمین رفته و در نهایت نیز به روایت رسمی دولت سکولار سوریه و سپس مقاومت اسلامی از حوادث منطقه برسید.
🔶 برای نوشتن این روایتها، به اعضاء و منابع اصیل خود این گروهها نیز مراجعه شده و سعی شده تا سانسور و پنهانکاریهای معمول در رسانههای داخلی و خارجی نسبت به آراء و تفکرات این گروهها، کنار گذاشته شود؛ هرچند کلمات و استدلالهایشان آزردهمان سازند.
▶️@HDsharif
🕋 https://t.me/OmatVahedeh
🔷️کلاس #روش_مبانی_و_اخلاق_سیاستورزی_انقلابی
🔶 #استاد_تهرانی
۱۴۰۰/۳/۶
💠 بحث مهمی که در اینجا مطرح میشود این است که تفاوت در روش چگونه تفاوت در جریانها را ایجاد میکند و تا چه اندازه روش مهم است.
یکی از مباحث مهمی که امام (ره) را متفاوت و متمایز از سایر جریانات انقلابی آن زمان نمود روش امام و صبر انقلابی در روش امام است. امام صبر انقلابی و یک کل نگری داشتند و از فراز تاریخ میتوانستند نگاه کنند امام معتقد بودند من آمدهام مردم را رشد بدهم.
باید صبر انقلابی داشت و بسیاری از مسائل را بر اساس صبر انقلابی حل نمود، انسانی که صبر انقلابی دارد میتواند تفکر کند، انسانی که ذهن عمیق دارد انقلابی است، آدمی که بیحوصله است و زود میخواهد به مقصد برسد نمیتواند انقلابی باشد.
رهبر معظم انقلاب در این خصوص میفرمایند: "صبر انقلابی لازم و بیصبری مانع پیشرفت است".
نکته مثبت بحث این است که از فراز همه جریانها نگاه میکنیم، همه جریانها را نقد کنیم، از همه جریانها یاد بگیریم، اشتباهات همه جریانها را ببینیم.
برای سیاستورزی انقلابی باید زمین بازی را شناخت و زمین بازی را ساخت، اصلی فرعی نمود، کلنگر بود و از بالا نگاه کرد و صبر انقلابی داشت و در میان مردم و مردمی بود.
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
🔹 کلاس #معجزه_خاتم۱
🔸 #استاد_سلامت
۱۴۰۰/۳/۶
💠 چیزی که این روزها باب شده این است که روحانیون و سخنرانان فقط از لطف و رحمت خدا سخن میگویند و این ویژگی خداوند را آنقدر در ذهن مردم پررنگ کردهاند، که باعث فراموشی مردم از قیامت و آخرت و تلاش برای آن شدهاست. این تصور برای فرد ایجاد میشود که جهنم برای او نیست و این باعث میشود انسانها خود را به غلط غیرجهنمی بدانند. در حالی که اینگونه نیست و این تصور غلط باعث میشود تلاشی برای بهشتی شدن نکنند.
🔹 #هفته_دهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پای_درس_استاد
🎥 ببینید:
سلسلهی تبعیض ساز در جامعه، ۸۵ درصد سپرده بانک ها مربوط به ۵ درصد مردم ایران است
🔸 کلاس #عدالت_در_نظریه_و_عمل
با ارائهی استاد قنبریان
۱۴۰۰/۳/۶
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
کلاس عقاید اصیل2.mp3
2.39M
#پای_درس_استاد
🔉 بشنوید:
💠 علت انکار روز قیامت از دید قرآن: بَلْ يُرِيدُ الْإِنْسَانُ لِيَفْجُرَ أَمَامَهُ
کلاس #عقاید_اصیل۲، استاد تقیزاده
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
🔷️ بسم الله الرحمن الرحیم 🔷️
🔸هم اکنون
#هفته_یازدهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
#هفته_پایانی
حوزه شریف 🔻
@HDsharif
#گزارش_روز
۱۴۰۰/۳/۱۳
🔷️ کلاس زن در نگاه اندیشمندان انقلاب با ارائهی استاد طائب
🔷️ کلاس عقاید اصیل۲ با ارائهی استاد تقی زاده
🔶کلاس قرآن کریم با ارائهی استاد مخبری
#هفته_یازدهم_نیمسال_دوم_سال_تحصیلی_١۴۰۰_١٣۹۹
حوزه شریف 🔻
@HDsharif