eitaa logo
مجله حکمت و بیان
133 دنبال‌کننده
34 عکس
1 ویدیو
0 فایل
HEKMAT VA BAYAN
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰فصلنامه‌ حکمت و بیان آغاز به کار کرد 🗓مجلۀ اختصاصی تبلیغ دین 📢 شماره۱ فصلنامه به زودی منتشر می‌شود ✏️حکمت و بیان مجموعه‌ای از نخبگان تبلیغ و اندیشمندان را حول کرسی‌های آزاد اندیشی نشانده تا با به چالش کشیدن گذشته تبلیغ آینده آن را روشن و متحول سازند. فصلنامه‌ اختصاصی حکمت و بیان به مدد الهی زین پس هر فصل با پرونده‌هایی گوناگون منتشر می‌شود و میهمان دیدگان شما خواهد بود. 🔆 خواننده‌ی حکمت و بیان باشید... ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه ایتا |‌تلگرام | بله | اینستاگرام |‌آپارات | سایت @HEKMATVABAYAN_ir
🔹بسم الله الرحمن الرحیم🔹 🔺فصلنامه حکمت وبیان مجله‌ اختصاصی تبلیغ @HEKMATVABAYAN_ir
💫پیش‌فروش شماره یک فصلنامه «حکمت و بیان» مجله اختصاصی تبلیغ «بازشناسی خلأهای تبلیغ از منظر شهید صدر(ره)» نگاهی به تحول تبلیغ از منظر شهید صدر(ره) تبلیغ مرسوم در ترازوی نقد هنگامه‌ی پوست‌اندازی در تبلیغ فرارسیده 📝 تبلیغ رضاخانی! نگاهی به رعایت عدم استقلال در تبلیغ دین . تبلیغ تراز، خلاق و محرک .ضرورت تکامل در تبلیغ دین .بررسی تفاوت دو رویکرد از معنای دین و دین داری .تبلیغ هالیوودی آری یا خیر؟ .بررسی آسیبی مهم در امر تبلیغ .آخرین زنگ خطر .نگاهی به ضرورت تبلیغ برای دوری از استحاله فرهنگی .تحول تبلیغ از«گذشته نهضت» تا «آینده نظام» .نگاهی به ضروت تحول تبلیغ در نهاد حوزه .شناخت متن دین، مخاطب دین و روش دین .فقه تبلیغ پیچیده‌تر از فقه رایج! .چرایی اصالت محتوا در تبلیغ بر روش .شروعی تازه در ادبیات دینی! .گذر از مفهوم به تصویر در تبلیغ 💬 کاری از «مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه» باتولیت استاد علیرضا پناهیان 🟥پیش فروش از سایت انتشارات حکمت و بیان (ناشر آثار استاد علیرضا پناهیان) ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه @Hawzah_Panahian 📗 @HEKMATVABAYAN_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫پیش‌فروش شماره یک فصلنامه «حکمت و بیان» مجله اختصاصی تبلیغ «بازشناسی خلأهای تبلیغ از منظر شهید صدر(ره)» نگاهی به تحول تبلیغ از منظر شهید صدر(ره) تبلیغ مرسوم در ترازوی نقد هنگامه‌ی پوست‌اندازی در تبلیغ فرارسیده 📝 تبلیغ رضاخانی! نگاهی به عدم رعایت استقلال در تبلیغ دین 💬 کاری از «مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه» باتولیت استاد علیرضا پناهیان 🟥پیش فروش از سایت انتشارات حکمت و بیان (ناشر آثار استاد علیرضا پناهیان) ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه @Hawzah_Panahian 📗 @HEKMATVABAYAN_ir
▫️هنگامه پوست اندازی تبلیغ تبلیغ مرسوم در ترازوی نقد! سرمقاله فصلنامه حکمت و بیان حجت الاسلام علی حیدری 🔻با وجود روزمرگی‌ها و یکنواختی‌هایی که در شیوهٔ تبلیغ دیده می‌شود، شمارش معکوس برای انزوا و حاشیه‌نشینی حوزه شروع گردیده است و متأسفانه انداختن بادبان‌های کوچکی که گاهی به چشم می‌خورد، توان رساندن حوزه به ساحل نجات را ندارد. 🔻امید است که مجله حکمت و بیان در رسیدن به هدف متعالی خود، یعنی تربیت نسل جدیدی از مبلغین، رضایت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه را بدست آورد. 💬 کاری از «مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه» باتولیت استاد علیرضا پناهیان 🟥پیش فروش از سایت انتشارات حکمت و بیان (ناشر آثار استاد علیرضا پناهیان) ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه @Hawzah_Panahian @hekmatvabayan_ir
🔻تبلیغ صحیح و متوهمانه ▫️نگاهی به معنای تبلیغ در قرآن 🔹دکتر انسیه برومندپور ▫️تبلیغ در دوردست‌ها حقیقتی دارد که مقام و جایگاه انبیا و اولیاست. اولین وظیفه مبلغ شناخت بزرگی این تکلیف است. ▫️تبلیغ که با واژه بلوغ هم خانواده است با خواندن چند کتاب و آموختن چند مهارت به دست نمی‌آید. عَنقای تبلیغ، صیدی است که هر صیادی بدان دست نمی‌یابد چرا که اهداف ارزشمند بعد از رسیدن به خرده اهداف رخ‌نمایی می‌کنند. ▫️پس تبلیغی که اوج بلوغ انسانیت است بعد از طی مراحل آغازین و میانی بلوغ حاصل می‌شود. به عبارت دیگر تبلیغ همان مقام بعثت است که هر مبلغ برای رسیدن به آن جایگاه باید مراحلی را طی کند... . ▫️این مسیر زیبا و البته سخت در یادداشت استاد دکتر برومندپور به تصویر کشیده شده است. 📂 کاری از «مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه» باتولیت استاد علیرضا پناهیان 🟥خرید از سایت انتشارات حکمت و بیان (ناشر آثار استاد علیرضا پناهیان) ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه @Hawzah_Panahian @hekmatvabayan_ir
🔰تبلیغ رضاخانی ▫️روایتی از معنا و مفهوم رایج تبلیغ 📝حجت الاسلام دکتر علی میری ▫️نویسنده و پژوهشگر، مدیر مؤسسۀ «سخن سدید» 🔸حتماً شنیده‌اید که رضاخان پهلوی، در زمان حکومت زورگویانه خود، یک نانوا را به خاطر گران‌فروشی به تنور انداخت! و حتما شنیده‌اید که مردم چقدر از این رفتار او تمجید می‌کنند و آن را به عنوان نماد قاطعیت و عدالت می‌شناسند! 🔹متاسفانه ذهنیتی که در آن، نباید جایگاهی برای اختیار مردم قائل بود، در میان اندیشمندان و روحانیون نیز نفوذ کرده است؛ زیرا در نگاه عموم طلاب، مبلغ موفق کسی است که چنان جذابیتی از خود نشان دهد تا مخاطب نتواند «متقاعد» نشود و کار درست را انجام ندهد. 🔳 این سبک از تبلیغ، دقیقاً همان روش رضاخان در حکمرانی است! 🔻اما مجموعۀ ادبیات دین، چیزی غیر از آنچه گفته شد را می‌طلبد. به جای سیطره، جذب و گرفتن، باید مخاطب را رها و آزاد کرد... مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها در این زمینه، در یادداشت جذاب و خواندنی حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی میری، با عنوان «تبلیغ رضاخانی» در مجله حکمت و بیان منتشر شده است. ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه @hekmatvabayan_ir @Hawzah_Panahian
🔹ضرورت تکامل در تبلیغ دین حجت الاسلام و المسلمین احمد زیبایی‌نژاد 🔻حوزه چه باید بکند؟حوزه باید هم برای تبلیغ، غذای علمی و پژوهشی تهیه کند، و هم با تبلیغ، همان علوم و معارف را در زندگی مردم محقق سازد. 🔶در بحث تبلیغ در حوزه دو رویکرد وجود دارد: رویکرد سنتی که دین را امری فردی می‌داند. و رویکرد جدید و تکامل‌یافته که برعکس نگاه اول است. یک مبلغ باید پاسخ دهد که سیره انبیا در تبلیغ دین، کدامیک بوده تا مقصد و مقصود خود را گم نکند. چرا پیامبران، لحظه‌ای آرام ننشستند ودائما با طواغیت مبارزه کردند؟! چرا وقت خود را صرفا برای تربیت انسان‌ها قرار ندادند؟! مگر هدف ایشان چیزی غیر از تربیت تک‌تک افراد بود؟! 🔶مانند روز، روشن است که ایشان اهداف خود را بالاتر از آنچه ما تصور می‌کنیم می‌دانند. لذا حوزه باید در تعیین وظایف خود تجدید نظر کند و در عمل از نگاه سنتی دست‌شُسته و از رویکرد «عمل به دین» به بارگاه «اقامه دین» باریابد؛ یعنی در تمام امور اداره کشور، نظریه‌پردازی کند. 🔶در این میان نباید از وجود خطرات و آسیب‌ها غفلت ورزید. ولازم است که مراحل انجام ماموریت به صورت ترتیبی وحساب‌شده و البته نوآورانه طی شود. خرید از سایت انتشارات حکمت و بیان (ناشر آثار استاد علیرضا پناهیان) ✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه @Hawzah_Panahian 📗 @HEKMATVABAYAN_ir
تحول تبلیغ؛ از گذشتهٔ نهضت، تا آیندهٔ نظام بیایید به چرایی «تحول در تبلیغ» از زاویه جدیدی نگاه کنیم. 📝حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری عضو هیئت علمی حسینه اندیشه 📂 کاری از «مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه» 🟥خرید از سایت انتشارات حکمت و بیان (ناشر آثار استاد علیرضا پناهیان) 📮دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ @Hawzah_Panahian @hekmatvabayan_ir